Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2188
Copyright (C) HIX
2004-05-20
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 kartyas fizetes (mind)  21 sor     (cikkei)
2 Mindenfele 2. (mind)  95 sor     (cikkei)
3 Re: igazolvanyok (mind)  34 sor     (cikkei)
4 Re: FIAT Albea (mind)  16 sor     (cikkei)
5 Re: eszje'ef (mind)  17 sor     (cikkei)
6 sebessegkorlatozas, szemelyivel kulfoldre (mind)  54 sor     (cikkei)
7 PIN kod ellopasa (mind)  50 sor     (cikkei)
8 ki kit huz le, benzin, tuntetes (mind)  40 sor     (cikkei)
9 Re: lambda, kulfoldi rendszam, 406 (mind)  76 sor     (cikkei)
10 kfb (mind)  15 sor     (cikkei)
11 Bankkartya (mind)  28 sor     (cikkei)
12 Re: Kartya kerdes (mind)  57 sor     (cikkei)
13 Re: auto, gyerek... (mind)  23 sor     (cikkei)
14 Re: mai (mind)  23 sor     (cikkei)
15 Re: kulfoldi rendszamu auto (mind)  47 sor     (cikkei)
16 re: mai (mind)  26 sor     (cikkei)
17 re: mai (mind)  13 sor     (cikkei)
18 Re: rejtett kapcs, kormanyzar (mind)  24 sor     (cikkei)
19 Tankolas kartyaval (mind)  26 sor     (cikkei)
20 Trukkos kapcsolok (mind)  18 sor     (cikkei)
21 Allami rablointezet... (mind)  32 sor     (cikkei)
22 re: mai (mind)  15 sor     (cikkei)
23 Re: Re: Megane Coupe-Cabriolet (mind)  26 sor     (cikkei)
24 Kobe es Argosz (mind)  24 sor     (cikkei)
25 Re: 307 vs 406 (mind)  16 sor     (cikkei)
26 RE: vambunteny, hitelkartya alairas (mind)  30 sor     (cikkei)
27 hatarlepes (mind)  135 sor     (cikkei)
28 Elado auto ! (mind)  35 sor     (cikkei)

+ - kartyas fizetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>3.) a Tescok 30-60 kasszaja 30-60 telefon-fovonalat igenyel csak a
terminalok m
>iatt. Ez sincs ingyen. Az elfogadohely reszerol ez egy szolgaltatas, ami
az _el
>fogadonak_ penzbe kerul.

Hi!

Ebben ellent kell hogy mondjak! Nem kell annyi telefon vonal ahany leolvaso
van. Erre vannak megoldasok...
A Tesco-nal pl. tudomasom szerint ip-n elmegy az info egy kozponti
szerverre, es csak utana tortenik meg a terheles. Ezert lehet az, hogy neha
csak a fizetes utan tobb oraval jon az SMS. Mellesleg a dombornyomott
Postabankos Visa kartya soha nem ker pin-t. (kiveve automatanal :)))

Fogash!
Engem erdekelne az a word file amit ajanlgattal!
(zotya_kukac_ln_pont_matav_pont_hu)

Udv,
Zotya
+ - Mindenfele 2. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

> Hosszú évek nevelőmunkájának eredményeképpen az autós amint
> labdát lát az úton, azonnal fékre tapos és 3-4 km/h-val hajt
> addig, amíg a gyerek fel nem kapja a labdát.

	  Meg jogsim sem volt, amikor mar tudtam, hogy ezt igy
	"illik" csinalni.

> Fontos azt is tudni, hogy egy gyerek nem fogja fel milyen is
> a halál. Számára fontosabb az, hogy a labdája ne pukkanjon szét egy
> autó kerekei alatt, minthogy őt elüsse egy autó.

	  Lehet, de akkor a szulo felelossege, hogy vagy #1: ezt
	ertelmesen elmagyarazza neki, vagy #2: vigyazzon ra! En
	gyermekkoromban (ugy 6 evesen) mar neztem a kutyust
	meg a cicust a teveben, akik a helyes kozlekedesre ok-
	tattak! ("Balra nezek, ha lelepek, ha lelepek, balra nezek,
	kivetel egyiranyu utca, ott lehet, hogy jobbra kell nezni.")
	Es meg kell allapitsam, ugy emlexem, gyermekkoromban
	egyetlen auto ele sem futottam soha! :-) Tovabbmegyek (es
	nem erdekel, ha nagyon szerenytelen beszolasnak erte-
	kelitek): 10 eves koromban toltottem ki elmeleti KRESZ-
	teszteket (egy ismeros eppen vizsgazni keszult), es a 25
	elerheto pontbol 16 volt a legkevesebb, amit elertem! Nos
	ezek utan senki meg nem magyarazza, hogy a gyermek
	nem nevelheto ertelmesen, hogy ne a kocsik kozott jatsz-
	szon.
	  (Kitero: nyelvtani hiba volt az elozo levelemben: a "jatszon"
	szot tessek kicserelni "jatsszon"-ra, mert felszolito mod.
	Biztos sokan eszre sem vettek, de en nagyon utalok hely-
	telenul irni! De a helyesiras megvitatasa tul offtopic lenne.)

> A jogosítvány nem szokott számítani. Aki egy gyerek 
> halálát okozza, akár vétlenül is, biztosan nem a 
> jogosítványán fog keseregni.

	  Nyugodj meg, en igen! Sot, kifejezetten sajnalatosnak
	tartom, hogy nem lehet a kar miatt - ami a kocsiban ke-
	letkezett - perelni a szuloket! Ha egy kutya szalad ki elem,
	a gazda a kar miatt perelheto. Ha egy gyerek, akkor a
	szulok miert nem?! (Vagy tevednek?)

> Alapvetoen nekem is az a velemenyem, hogy a gyerekek ne az utcan
> jatsszanak, hanem a reten. De! Amirol itt vitatkozunk, az a "lako- es
> pihenoovezet" nevet viseli es nem az "autozo ovezet" elnevezest.

	  Oke, en sem azt allitom, hogy a 20-as tablanal igaza
	van annak, aki 170-nel megy. DE! Tovabbra sem fogom
	tudni elfogadni, hogy ha pl. 45-tel mesz, "kiugrik" eled
	valaki, azert meg a Te jogsid vegyek el!
	  Normal varosi forgalomban (pl. Bp belvaros) ha kilepnek
	eled ket auto kozul, ha megallapitjak, hogy 49-cel men-
	tel, akkor a gyalogos volt a hibas, ha 51-gyel, akkor meg
	Te?! Na ne mar! Ez nevetseges! Mondom, en gyorshaj-
	tot joreszt csak akkor buntetnek, ha annyira gyorsan ment,
	hogy az elutottnek valoban nem is lett volna lehetosege
	eszrevenni a kozeledo jarmuvet. Minden mas esetben a
	kilepo a hibas!
	  Egeszen offtopic, csak eszembe jutott: jart korben a
	neten egy "We survived, didn't we?" subject-u e-mail egy
	durvan negyedevvel ezelott. (Angol szovegu volt, nem
	valoszinu, hogy mindenki megkapta/ertette.) Arrol szolt,
	hogy manapsag mar nincs is olyan fogalom, hogy bale-
	set vagy veletlen, mert a hatosag mar mindenre bunbakot
	akar talalni, illetve megelozo jelleggel mindent megtilt.
	Kezd mar a vilagunk olyan lenni, mint a Demolishion Man
	(A pusztito) c. filmben (foszereplo Sylvester Stallone,
	Sandra Bullock es Wesley Snipes), hogy a vilagon min-
	den szabalyozva van, es gyakorlatilag tiltva. En gyermek-
	koromban nem egyszer estem le farol (es haverjaim, ro-
	konaim is), mostanra eljutunk odaig, hogy lassan torve-
	nyileg tiltjak be a famaszast, es eljarast inditanak a fa
	tulajdonosa/gondozoja ellen, ha valakivel baleset torte-
	nik fara maszas kozben. Gusztustalan!
	  Emberek! Nem kell folyton masokat piszkalni, le lehet(ne)
	am egy rakas dolgot zarni ugy hogy "szerencsetlen velet-
	len"!!! Es nincs bunbak, nincs buntetes, nincs szankcio,
	tiltas, megelozes. (Pl. minden evben tobb szaz/ezer em-
	bert raz meg az elektromos aram meg otthon a lakasban
	is. Megsem jutott (meg!) eszebe senkinek, hogy azt mond-
	ja, a 220 V valtoaram tul veszelyes, ezek utan a konnek-
	torokban csak 24 V egyenfesz lehet.) Nekem ez a gyorshaj-
	tasra tokeletes analogia. Oke, ne szaguldozzunk a lako-
	pihenoovezetekben, de ne vegyuk mar a veret annak, aki
	pl. 206-tal megy az M1-en! (Lasd a hirek a multkori ellen-
	orzesrol, amitol eleve hanyok, de ismet mas es tul hosszu
	tema lenne az ecsetelese.) Igenis _nem_mindegy_, hogy
	pl. Szegedrol 2.5 vagy masfel ora alatt erek fel Pestre!!!
	  Egyelore ennyi, ha senki nem reagal, el is dugultam, ha
	lesz valasz, es tudok ra erdemben felelni, meg fogom
	tenni.
	  Udv mindnyajatoknak:

							Nagyak
+ - Re: igazolvanyok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

:
>Felbe maradt a kerdesem... Szoval a fentiek alapjan
most jogositvannyal is meh
>etek kulfoldre? Vagy itthon hordani kell melle a
lakcimkartyat, kulfoldre meg a
>z utlevelet, mert az spanyol rendor esetleg nem
ismeri fel a magyar szemelyit, 
>a UK-ba meg be sem engednek utlevel nelkul? 
>Mert akkor ez egy ilyen "nesze semmi, fogd meg jol"
kedvezmeny...
>Fogash

A jogositvany az allampolgarsag igazolasara nem 
alkalmas, ezert kulfoldi utazasra nem hasznalhato. 
Viszont szemelyi igazolvannyal be kell, hogy
engedjenek 
az Egyesult Kiralysagba. Ha nem igy tesznek, tegyel 
panaszt az Europai Bizottsagnal, hogy akadalyoznak a 
szabad mozgasban.  Itt van a bevandorlasi kezikonyv 
idevago bekezdese (angolul):

"To qualify for admission, an EEA national will need
to
establish his identity and nationality, normally by
the
production of a valid national identity card or
passport. Beyond this, the immigration officer may not
examine an EEA national unless he has reason to
believe 
that there may be grounds for his exclusion on the 
grounds of public policy, public security or public 
health."

P. Molnar Peter
+ - Re: FIAT Albea (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

>>>>
immobilizerrel, centralzarral es ajandek riasztoval
>>>>>>

En azert ezekben a gyari dolgokban baromira nem biznek,
ha - mint irod - nem vagytok Krozus egyesnesagi leszarmazottai,
surgosen tegyetek bele valami egyedi egyedi megoldast.
Egy rejtett kapcsolo szerintem 5 ezer HUF korul megoldhato,
ha a HIX-en nem kapsz eleg infot, Go to INDEX autolopas topic.
--
Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - Re: eszje'ef (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia fogash!

>>>>>
mert a rendor a sajat tajekozatlansagaval valo 
nyilvanos szembesules minden feszultseget rajtam 
vezeti majd le, de leszokhatnanak mar errol az "eszjeef" dumarol... (gyk: szemi
g, jogis, forgalmi)
>>>>>

Nalam az utobbi idoben csak forgalmit es jogositvanyt kertek.
Eloszor ra is kerdeztem: "szemelyi?", de azt mondta, az nem kell.

--
Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - sebessegkorlatozas, szemelyivel kulfoldre (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Fogash irta:
: Parszor mar kicsontoztuk, hogy az autopalyan se fizikai, se jogi
: ertelemben vett keresztezdes.

A magyar jogszabalyok szerint. Nem is olyan regen el akartatok velem
hitetni, hogy lakott teruleten belul a vilagon sehol sem letezhet
autopalya. Aztan Berlinben megis van.

: Ettol fuggetlenul a konkret esetben, mivel az A10RE mesz
: fel, az ottani korlatozast kell oldani. Amugy ha a 120at oldjak, az
: szerinted nem foglalja magaba a 100 oldasat is? Ha csak a 100at
: oldanak, akkor a 120asok lennenek ketsegbe esve, hogy "mivaaan??? ".
: Nekem teljesen logikusnak tunik.

De nem az. 100-as korlatozast de jure csak 100-as feloldoval vagy minden
korlatozast feloldo tablaval lehet feloldani. Amit siman kitehettek volna,
mert mas korlatozas az emlitett helyen nincsen.

: Talan epp azert, mert a keresztezodes megiscsak oldja?

Es az orszaguti betorkollas utani 70-es feloldo tablarol mi a velemenyed?
Idemasolom a nemet Kresz vonatkozo reszet, hatha elhiszed. :-)

Par. 41 Vorschriftzeichen
7. Streckenverbote
[60-as tabla, 30-as zona, elozni tilos, legkisebb kotelezo haladasi
sebesseg tablak taglalasa]

Das Ende einer Verbotsstrecke ist nicht gekennzeichnet, wenn das
Streckenverbotszeichen zusammen mit einem Gefahrenzeichen angebracht ist
und sich aus der Oertlichkeit zweifelsfrei ergibt, von wo an die
angezeigte Gefahr nicht mehr besteht. Es ist auch nicht gekennzeichnet,
wenn das Verbot nur fuer eine kurze Strecke gilt und auf einem
Zusatzschild die Laenge der Verbotsstrecke angegeben ist. Sonst ist
es gekennzeichnet durch die Zeichen [60-as oldas, min. 30-as oldas, elozni
tilos oldas tablak]. Wo saemtliche Streckenverbote enden, steht das
Zeichen [mindent oldo tabla].

Az egyetlen tabla, ahol explicit le van irva, hogy csak a kovetkezo
keresztezodesig ervenyes, az a varakozni tilos es a megallni tilos (8.
pont, Halteverbote, "sie gelten auch nur bis zur naechsten Kreuzung oder
bis zur naechsten Einmuendung auf der gleichen Strassenseite").

####

Keresztkerdes: a regi magyar szemelyivel (papirkonyv) is lehet kulfoldon
csavarogni vagy csak a kartyaval?


Udv,
marky
+ - PIN kod ellopasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !


:> Furcsa tajekán elsz az orszagnak... vagy en?
:> Hat eve van dombornyomott ecmc kartyam (citibank) 
:> es soha sehol nem kertek pin kodot; pedig hasznalom 
:> rendesen.  

Nem tudom hogyan csinalod, de nekem minden tankolaskor
kell PIN kod, kut tipustol fuggetlenul (+ alairast is kernek), 
bevasarlokozpontban ugyanigy es ott van a billentyuzet 
egesz pici szatocsboltokban is. 
Persze dombornyomasu a kartyam...

Tobben a PIN kod lenezeset hoztak fel. 

Uraim ! 

Kinek van balkon ellen biztositasa ??? (Kabos Gyula :-)
Es Boeing 747 becsapodas elleni karteritese ?

Ilyen alapon az auto kulcsat se huzzuk elo, mert tavolrol
tavcsovel, vagy kemmuholddal lenezhetik a formajat es
emlekezetbol ujat reszelnek. Titkos telepitett rendorsegi 
kameraval kinezik, hol kapcsolja ki az egyen a rejtett 
kapcsolot... Ne hasznaljunk radio tavvezerlot, hiszen
a kodja lemasolhato tanithato asztali tavvezerlovel.

Ha lelopjak a PIN kodomat, akkor meg mindig kapok ertesitest
egy mas altal vegrejhajtott tranzakciorol. Abban a pillanatban 
letiltatom a kartyat. Ha napi limit van meghatarozva, akkor
maximum annyit lehet bukni az ugyon.
Ez - a tomott penztarcaval ellentetben - korlatozhato...
Letiltas utan az elfogado a hibas, nem szabad elfogadnia.
Egyszer, vagy 5-6 eve (talan pont az ominozus 10e-5eFt tajan ?)
nem kuldte idoben a bank az uj kartyat es tankoltam vele. Ott 
azonmod kilyukasztottak a kartyamat egy sima irodai lyukasztoval 
a magnescsikon es nem is kaptam vissza, pedig csak egy nappal
volt az elfogadasi ido utan es otthon mar vart az uj kartya, csak
akkor meg nem tudtam persze.

Termeszetesen szukseges ovatosnak lenni, nekem 
is van pl. figyelo kamera a hazamon, rejtett kapcsolo az
immobilizer melle, bekotom az ovet mindig, de ne essunk mar
at a lo tuloldalara. Ez egyik kedvenc konyvemben irta
Kulcsar Istvan (Legorszag): "Nem mindenki gyanus, aki el"...


Szep napokat: Antal Attila
Seat Leon 1.6 Aut.
+ - ki kit huz le, benzin, tuntetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az utobbi napokban lattam, hogy tobbeknek is tele van a hocipoje a kulonbozo
aremelesekkel, itt leginkabb a benzinre gondolok.
Aki meg nem tudna, a benzin ara jelenlegi allas szerint megkozeliti vagy meg
is haladja a 300 Ft-t literenkent az ev vegere. Ezzel szemben a kormanyunk
igeretet tett 2 Ft engedmenyre. :-(
Aki engem ismer az tudja, hogy utalom a politikat es a politikusokat is, de
amit muvelnek VELUNK az mar tobb a sok(k)nal, lepni kell! 
Az autosokat olyan koltsegekkel sujtjak, ami egy luxuscikkre is kemeny
lenne, de manapsag a kocsi mar nem az. (Egyszeruen megallna nelkule az
elet!) Arrol nem is beszelve, hogy a fuvarozok, termelok, szallitmanyozok
ugyanezen terhekkel kuszkodnek, amit szinten mi fizetunk ki, mert
vesztesegesen senki nem fog a kedvemert arut szallitani. Tudnek itt peldakat
hozni, hogy hany ismerosomnek kell az auto, mert nem teljesen egesszeges es
nem tud elmenni boltba, orvoshoz, korhazba stb gyalog vagy bringaval vagy
tomegkozlekedesel. Nekik kenyszerbol is kell egy jarmu, amivel mindez
megoldhato. De nem teszem, eleg csak egy korhaz parkolojat megnezni!

Szoval jo lenne, ha picit (tenyleg csak egesz picit) gondolkodnanak
'odafont'!
De velemenyem szerint nem teszik meg, amig hagyjuk magunkat, amig valaki azt
nem mondja, hogy most mar eleg legyen, mert kulonben balhe lesz!
Szerintem az egyetlen megoldas a tiltakozas lehet, de ehhez egy ember keves.
Ehhez egy tuntetes kell, nem keves emberrel/autoval! Egy ilyen tuntetes
megszervezese nem kis dolog, de azert megprobalnam. Veszteni valom nincs!
Ha valaki viszont ketelkedne az egeszben, annak azt uzenem, hogy mar negy
autos barmikor reszt venne az akcioban, ha erre sor kerul. Pedig a hirverest
meg csak most kezdem. 
Egyebkent ha sikerulne, akkor egy hix talival is egybe lehetne kotni az
esemenyt. 
Az esemeny szervezesere szivesen varok barmilyen segitseget, akinek pedig
nem inge, az ne vegye magara!

Maganban a  cimen lehet elerni! Az idopontrol meg
annyit, hogy mihelyt elegen leszunk!

Udv, szep napot:

Jockey
+ - Re: lambda, kulfoldi rendszam, 406 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Valaszt toletek nem kaptam, viszont elvittem a kocsit szerelohoz, aki
> kiolvasta a hibakodot (kodokat), amik szerint egyreszt a lambda szonda
> rossz, masreszt az uzemanyag keverek osszetetele nem stimmel.

Ha a lambda szonda rossz, akkor az utobbi jelenseg nem meglepo.

> Namost 1 lambda szonda 25e ft + beszereles...
>
> Azt szeretnem megtudni, hogy
>  - mitol romolhat el egy ilyen szonda? (azaz tudok-e valamire
> vigyazni, hogy
> az uj hosszu eletu legyen e foldon)

A szondak elettartama veges, de azert 100e-t illik kibirniuk a mai
joszagoknak. Gondot az okozhat, hogy ha mondjuk mas ok miatt rossz a
keverekkepzes, es bekormozodik a szonda, vagy mas dzsuva kerul ra. Indirekt
a kipufogo rendszer hibaja (repedes, lyuk) is okozhatja, hogy fals ertekeket
szolglatat, erdemes azt is atnezni.

>  - a szonda allitolag nem ad vezerlo jelet. Namost mekkora az esely
> ra, hogy
> csak valami erintkezesi problema van, es hogyan deritheto ez ki,
> mielott nem
> keso (azaz mielott tejelni kellene)

Miutan a szonda eleg mostoha korulmenyek kozott mukodik, elofordulhat
erintkezesi hiba. Pl. a kipufleomlo nem erintekzik jol a blokkal, nem ad jo
testet (ha nincs kulon test vezeteke a szondanak), serult a vezetek, hozzaer
valamihez, vagy olajos a csatlakozo, es nem jol erintkezik, stb.stb.
Egyebkent mukodes kozben lehuzod a szonda csatijat (nem karositja a motort),
es ha semmi valtozas nincs, akkor valszeg itt van gond, de lehet, hogy
valami erintekezesi hiba. A szonda mukodese egyebkent merheto megfelelo
muszerezettseggel, tehat ha csak a computer mondja, hogy rossz a szonda, az
meg lehet mas baj is, egy ugyes szerelo ra tud merni a szondara. (a lambda
szonda egyebkent egy galvanelem, amely a kipufogo gaz oxigentartalmatol
fuggo feszultseget szolgaltat). Persze az erintkezesi hiba megkeresese jo
turelemjatek lehet.

>  - lehetseges, hogy a ket hiba (lasd feljebb) osszefugg? A hibakodjuk
> allitolag
> azonos.

Igen, lehet. Meglehetosen szorosan, leven a lambdaszonda altal szolgaltatott
jel a keverek osszetetelet alapvetoen befolyasolja.

>  - ha kiszerelik azt, ami bent van, meg lehet-e vizsgalni valahogyan a
> mukodokepesseget, azaz erdemes-e elkernem?

En azert futnek meg egy kort, mielott kiszerelik, vagy kiszamlazzak.

Egyebkent lehet probalkozni utangyarott szondakkal is, azok olcsobbak.


> A gond, hogy kulfoldi rendszammal es magyar utlevellel a hatart atlepni
vam-bun

Ez igy ebben a formaban nem igaz, valoban altalanos esetben magyar
allampolgar nem vezethet kulfoldi rendszamu kocsit (u.i. akkor mindenki
kulfoldon venne a jarmuvet, ott helyezne uzembe, alambacsi meg nem
kaszalhatna a regdijon stb.). Ezen az EU csati sem valtoztatott. Vannak
viszont kivetelek, mint pl.: kulfoldon dolgozol, vagy ott laksz, meg
kulfoldi kozeli hozzatartozodat viszed az o kocsijan, stb. Jogszabalyilag ez
le van irva pontosan, de eleg nagy most a zurzavar ez ugyen. De
summa-summarum, csak ugy veszel kint egy kocsit, es itthon azzal furikazol,
az nem megy. Persze vannak mindefele magjatszhato kiskapuk, mert ha jol
tudom van valami idohatar, amig "vamkezelni" (nincs vam, de reg ado, meg
tarsai vannak) kell vinni, es mindig mondhatod, hogy most jottel vele
kulfoldrol, stb.

> Par hete megerkeztek hozzank a 407-esek.
> Ideje volt dizajnt cserelni. Szerintem a 406 kicsit uncsi volt mar
> kulalakra.

Kiveve a 406 coupe! Az most is gyonyoru, szvsz...

Szabolcs
+ - kfb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali, 

Csak hogy ne legyen egyoldalu: elozo automat totalkarosra tortek. Viszonylag 
egyertelmu helyzet volt, a vetkes fel a Hungarianal volt, a kocsi rendes 
piaci erteket kaptam meg kfb alapjan.
Szerinted mennyire orultem volna, ha egy ilyen eset utan meg egy KOBE nevu 
szarsag is nekiall kutyaztatni, hogy megkapjam a penzem?
(Casco-t meg nem kotnek minden autora.) 

pJ 

Fogash:
>Mivel azonban a Hungarias auto altal okozott karomra (ca. 
>negyedmillio Ft listaaron) sem lattam egy vasat sem, tkp. 
>tokmindegynek erzem, van-e egya ltalan biztositas, vagy nincs.
+ - Bankkartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok tevhit van ugy latszik. Van egy bankkartya hirlevel, amiben van sok
hasznos informacio van: http://www.bankkartya.hu/

1 a PIN kod kovetelese a Bank es az Ugyfel
Nem tudom miert nehez megerteni, hogy ez elsosorban nem engem
ved, hanem atharitja ram a felelosseget. PIN kodos tranzakcio?
Bank felelossege 0. PIN kod nelkuli? Banknak kell bizonyitani,
hogy en voltam, vagy osszejatszottam valakivel. 

2 a tranzakcio 1%-at terheli az elfogadohelyre
Szerintem tobbett, a minimum osszeg miatt. De! Elgondolkoztal
mar azon, hogy a kp. kezelese, szallitasa, vedelme mennyibe kerul?
Pontos osszeg nyilvan nem publikus, de valahol 2-3% korul van.

3 a Tescok 30-60 kasszaja 30-60 telefon-fovonalat
Biztos? Esetleg egy halozaton vannak a leolvasok, es ADSL, muhod, stb ... ?

4 Tesco nem tetszik
Eleinte csak a nagy aruhazakban volt ilyen, de ugy latszik mukodik az
agymosas. Ez nem erted van. Mit foglakozol te azzal, hogy mennyi a
bank vesztesege? Boven kifizettetik veled kezelesi, meg ilyen-olyan
koltsegekben. Es mivel sikerult bebeszelni ezt a "hu de milyen jo",
mar lassan a vevok kovetelik. Mindenhol. Legsurubben a benzinkuton
fizetek kartyaval. Eddig csak az OMV -nel kertek, mar az AGIP -nal is.
Ami nem: Mol. Aruhazakban szinten kerik, es nem csak a Tescoban.
Nekem a havi vasarlasaim szama 10-15 koruli, es a legvaltozatosabb
helyeken. Jo ha 2-3 helyen nem kell a PIN. Es ez orszagos minta, de
persze leginkabb Budapest.
+ - Re: Kartya kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 5 penztarosbol 3 gyanusan nez mert a ketto nem egyezik. De meg
> egyikuk sem szolt, hogy gond lenne. :-)
5-bol 3 az jo aranynak tunik, de ugye mind elfogadta.
Persze, ha emiatt visszadobnak, gondolom az ugyfelek tobbsege
igencsak felhaborodna, es ketsegbevonna a penztaros grafologiai
tudasat, illetekesseget, es rohanna perelni...:-(
Volt mar, hogy a sajat bankomban nem fogadtak el az alairasomat,
ezert meg tovabbi nehanyat irattak velem egy erre szolgalo lapra, 
amit allitolag kulon erre tartott szakember ertekel ki...

> Errol van egy word doksim, szkennelt kepekkel, ha erdekel
> valakit, elkuldhetem maganban. Tanulsagos.
Lattam azt is, meg tobb rejtett kameras riportot ezen temaban
(magyart es kulfoldit is)... Meg a fenykepes kartyakat is
elfogadtak tobb helyen, pedig a kep nem stimmelt, sot mas,
(teszemazt Khomeini) kepe volt odaragasztva.
Elfogadtak ecmc kartyanak olyat is, amelyik egy szimpla (pl
beleptetokhoz hasznalt), "ures" kartya volt...(na ez mar nagyon
durva) :-(

A kartya biztonsaga mindig azon all vagy bukik, hogy a
kartyaelfogado hogyan tudja ellenorizni azt, hogy te vagy-e a
valodi kartyabirtokos...
Vagy alairasminta, vagy "elektronikus alairas", ami jelen esetben
egyszeru negy szamjegy... mindketto igen gyenge...
Talan majd ha a chipkartyan rajta lesz valamilyen fizikai azonosito
(ujlenyomat, retina stb), de ugye ez nem holnap lesz... ;-)

>>akkor volt pofajuk odairni, hogy ez a vasarlok erdeke.
> Nem akarom kulonosen vedeni a Tescot, de
A megjegyzes szerintem nem a Tesco ellen szolt, hanem a "vasarlok
erdeke" megjegyzesre... mert az nem igaz...

> 3.) a Tescok 30-60 kasszaja 30-60 telefon-fovonalat igenyel csak
> a terminalok m iatt. Ez sincs ingyen.
Mintha evekkel ezelott adtunk volna eszkozoket (nem POS terminal,
hanem -mondjuk ugy- koncentrator) eppen valamelyik epulo
Tesconak... ;-)
Persze lehet, hogy mostmar penztarankent kulon fovonalra kapcsolodo
modemes POS terminalok vannak, de nagy butasag lenne...

>  Az elfogadohely reszerol ez egy szolgaltatas, ami az _el
> fogadonak_ penzbe kerul.

Igaz, de az elfogadohely erdeke! Mondja le a kartyaelfogadast, ha
annyira sokallja a koltsegeket. :-/ (nem fogja lemondani...)
Nem a nagyoknak sok ez a koltseg egyebkent, hanem a piciknek...

>>Pin kod lopas utan a pin koddal elkovetett tranzakciok kara az
>>ugyfel kockazata.
> Ez igaz, de errol a legkevesbe a Tesco (vagy barmelyik
> kartyaelfogado) tehet.

De azert orul neki! Megszabadul az alairas ellenorzesenek, es az
ebbol esetleg szarmazo bukasnak a kockazatatol!!!

G.Laci
+ - Re: auto, gyerek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> A gyerekek nem az utakon játszanak. Az út mellett azonban

Altalaban... :-(
Szomszed haz 3-4 eves(!) gyermeke egyedul, felugyelet nelkul 
labdazik az utcan (igaz lakoovezet...)
Tegnap ugyanitt nehany 10 ev koruli azzal jatszott, ki mer
atszaladni az auto elott... :-(
Azon voltam, hogy lemegyek es kiosztok egy-ket pofont, ha mar a
szuleik nem tettek... de gondolom, akkor ezen szulok ezt
valoszinuleg rajtam vernek le... vagy jo esetben reggel negy lapos
kerekkel talalkoznek...:-(

>>Lehet, hogy meg fogsz haragudni, de azt hiszem ezt szazbol szaz
>>autos nem teszi meg... :-(
> Hat ha az utobbi felev gyalogos tapasztalatait felelevenitem...

Igaz, az autosok tobbsege a zebrara vonatkozo szabalyokat nem tartja
be, en sem mindig... (pl.egy folyamatos kocsisor utolso egy-ket
autojakent nem szoktam megallni, de gyalogoskent se varom el...)

G.Laci
+ - Re: mai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:
>A KFB egy szukseges rossz, ami nekem, _dijfizetonek_
nem ad 
>szolgaltatast, 

Ezek szerint nincs semmi vagyonod vagy jovedelmed
es nem is lesz, ugyhogy nem erdemes teged perelni,
vagy
olyan gazdag vagy, hogy meg se kottyan neked, ha
valakit megnyomoritasz egy balesetben es az elete
vegeig fizetned kell az ellatasaert.

Ha nincs biztositasod, akkor te fizetsz szemelyesen az
altalad okozott karert. Ne hidd azt, hogy eleg, ha
jol vezetsz, muszaki hiba is okozhat balesetet. Egy
baratomnak pedig egy bevasarlokozpontban szabalyosan 
parkolt kocsijaba ment bele egy bunko, megis ot 
talaltak felelosnek 10%-ben es az o biztositasa
fizetett ki $250-t a masik kocsiban keletkezett
karert.


Csaba
+ - Re: kulfoldi rendszamu auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> Sot, ha veletlenul magyar utlevellel 
> aldott volna meg a sors, nem mehetnek haza az autommal

  De, hazamehetsz (illetve hazamehettel EU csatlakozas elott). Az 
egyetlen trukk az volt, hogy csak hazalatogatni lehetett vele, tartosan
(azaz naptari evben tobb mint fel evet) ott allomasoztatni nem (csak
ha levamoltatod, stb.). Ennek ellenorzesere volt valaha az auto utlevel,
amit felvaltott egy masik fuzet, ami ki- es belepeskor le kellett
pecseteltetni. Vamosok nagyon huztak a kepuket, hogy mit izgulok, de
sorbanallaskor (kifele) egy hasonlo cipoben jaro foszer mondta, hogy
vettek mar el (pontosabban 'atmenetileg lefoglaltak, mint az oroszok)
a kocsijat, mert nem volt ilyen papirja.
  Majus 1-je elott par nappal kerdeztem vamost, hogy mi lesz, halvany
lila goze se volt ('nekem nem mondtak semmit'). En mindenesetre viszem
tovabbra is, aztan majd hajkuraszom a vamost a hataron...
  Hogy meg cifrabb legyen a dolog: ha ne adj isten ellopjak a kulfoldi
rendszmu kocsit, akkor le kell vamoltatni, mert a tulaj behozta az orszagba
es nem vitte ki. Ez nem vicc, egyes orszagok meg is csinaljak (alkotmany
meg le van magasrol, emberi jogok ugyszinten)...

---

KRESZ ugyben. Ha jol ertem, akkor az 'ejszaka 80' es az 'esoben 80' az
ket kulon tablanak tekintendo, igy egyik feloldasa nem oldja fel a masikat.
Alternativ elkepzelesem az volt, hogy az 'ejszaka 80' az egy 80-as tabla,
ami nappal "nincs ott" ejszaka "ott van". Okosodom. Viszont akkor kerdes
(megtortent eset): Altalanos 60-as tabla, majd egy 'esoben 80' tabla.
Ilyenkor mi van? Esoben 80, szarazon 60?

Ja, es visszaneztem az elozo vitat (jo fel eve), de meg vagyok kavarodva.
Ami KRESZ-t olvasok, abban az van, hogy "Autopalya: jelzotablaval
autopalyakent megjelolt osztottpalyas ut", szo nincs a definicioban
keresztezodesrol, stb. Viszont utkeresztezodes az utak egymasba
torkollasa es leagazasa is. (1/1975. (II. 5.) KPM-BM egyuttes rendelet,
1. szamu fuggelek, I.k, I.l). Azota van ujabb verzio?

Azt mar anno is irtam, hogy ha a jogaszok torodnenek a biztonsaggal, akkor
a becsatlakozas feloldana a korlatozast. Ennek az lenne a kovetkezmenye,
hogy a tablat, amit eddig kitehettek a felvezeto utra az most muszaly
lenne magara az autopalyara tenni. Ez semmivel nem kerulne tobbe (tablak
szama nem valtozik, csak helye), viszont a palyan utazoknak jo lenne
mint emlekezteto. Sot, at kene venni mas orszagoktol azt a gyakorlatot,
hogy a korlatozasokat X km-enkent meg *kell* ismetelni. Almodik a nyomor...

Gyula
+ - re: mai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

*****************************
>Amugy az AC megszakitasra azt mondtak valami forumon,
hogy a
>felkeszultebb eltulajdonitoknal mindig van par meter
derot a fix
>megtaplalasra.... :-(
Az elektromos AC az altalam latott tipusokon az
uzemanyagtartalyba/-ra volt epi
tve, az meg jellemzoen a hatso ulesek alatt, a
padlolemezen kivul helyezkedik e
l. Ennek barhonnet is huzni egy 12V-ot nem olyan
egyszeru, mint azt sokan elkep
zelik.
*******************************
De azert az AC releje konnyebben hozzaferheto, ugye? 
:)


Gyerek-uttesten:
Az van, hogy a feltestveremet elozo heten gazoltak
halalra. Allitolag szabalytalanul kanyarodott egy auto
ele a biciklijevel, de meg nincs kesz a szakertoi
velemeny. Elt 8 evet. Nyugodjek bekeben.

-=[GMA]=-
Omega3000
+ - re: mai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

*****************************
>Amugy az AC megszakitasra azt mondtak valami forumon,
hogy a
>felkeszultebb eltulajdonitoknal mindig van par meter
derot a fix
>megtaplalasra.... :-(
Az elektromos AC az altalam latott tipusokon az
uzemanyagtartalyba/-ra volt epi
tve, az meg jellemzoen a hatso ulesek alatt, a
padlolemezen kivul helyezkedik e
l. Ennek barhonnet is huzni egy 12V-ot nem olyan
egyszeru, mint azt sokan elkep
zelik.
+ - Re: rejtett kapcs, kormanyzar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

>>  levegosodhet a rendszer, de hogy ez mennyire _karosit_ ??
>SEMENNYIREEEEEEE !!!!!!!!! Nem levegosodik le!

Kosz Triznyak, hogy megerositettel, en is hasonlora gondoltam ... a 
kerdest ezert is emeltem ki (koltoi volt).

>Elosszor nekem is ez jott le, de aztan megegyszer elolvastam.
> > Szakitsa meg az oninditot _is_
>Az utolso szo a lenyeg.

OK, most mar en is latom :-)

>En a mini nyomogombbal vezerelt, ontartora kotott 
>magneskapcsolot ajanlom

Ott a pont, tetszik az otlet ! A lenyeg az _ontarto_  szon van ! Csak 
tenyleg tuti biztosnak kell lennie, mert amikor elozeskor elenged az 
ontartas, nem tul egeszseges, ha az AC bemondja az unalmast :-)

Udv,

Gabor
+ - Tankolas kartyaval (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Amikor eloszor talalkoztam vele, akkor megkerdeztem, "es mol
>kartya?", "azt lehet"... siman is ment!!!
>Masodszor mar "felvilagositottak", hogy nem, azt sem... :-O
>Miutan kotottem az ebet a karohoz, hogy nincs nalam 10e Ft,
>megprobalta lehuzni, vagy otodikre "sikerult" is

A fizetest korlatozo utasitasokat (kartyaval nem lehet, stb.) mindig
csak a penztarnal szoktak kitenni, idaig talan egy helyen lattam
kutoszlopra kiteve. Normalis dolog ez?
Mert en ritkan hordok magamnal keszpenzt, es altalaban ahol fizetek,
ott mindig lehet kartyaval is.
Tehat ha nekem mennem kell surgosen, megtankoltam de nincs nalam kp es
nem fogadjak el a kartyat, akkor mi van?
Fizetes nelkul nem tavozhatok, de a fizeteskeptelensegem
megallapitasaban az uzemelteto erosen hibas. Hiszen nem vagyok koteles
bemenni a penztarhoz es erdeklodni, hogy elfogadnak-e a mai napon
kartyat, vagy jojjek vissza netan kesobb...

Szerintetek ilyenkor ved valami engem, vagy az erdekeimet?
Tetelezzuk fel, hogy elofordul. (ne adj isten)
Mert ha kint van a kutoszlopon es nincs nalam kp, akkor nyilvan
elmegyek a legkozelebbi automatahoz, vagy masik benzinkuthoz.

teeby
+ - Trukkos kapcsolok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet!

>megfelelo helyen kell nyomni. _Ne tegyetek_ a muszerfal, a 
>kormanyburkolat ala, vagy a biztositek tabla kozelebe, es ne
latszodjon 
>sehol "idegen" vezetek.

Trukkos belsovilagitas-kapcsolo.
Vagy egy olyan kis megoldas, mint a Mekis Happy Meal jatekokon van.
Ket sikba epitett pont jellegu fem erintkezo tapintassal osszezarva.
Magyarul egy tapizos kapcsolo. Ezt aztan tenyleg barhova lehet tenni.
Ilyet egy oreg Ladajaban lattam. Mire rajottem hogyan indul eltelt egy
fel nap. Jah es nem talaltam meg ott, ahol a kollegak elmondasa
alapjan lennie kellett.
Vajon blank femmel megoldhato? (feketitett, feluletileg
korroziovedett)

teeby
+ - Allami rablointezet... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>>  Ha olyan botor lennel, hogy benzint veszel, Akkor a maradek 29
>>  forintod nagyjab ol fele jovedeki ado cimen szinten a
koltsegvetesbe
>>  vandorol, vagyis 100Ft berb ol 14Ft-ot kolthetsz uzemanyagra,...
>------
>Az a legszebb, hogy a jovedeki dijjat ( nem ado!) is 25% AFA terheli!

>Valoszinuleg ezert hivjak dijnak, ha ado lenne, _elvileg_ nem lehetne

>afazni.

Mindehhez fontos hozatennem, a hirekben susogtak, hogy par honapon
belul a szeszesitalok ara akar 30%-al is csokkenhet.
Persze ha elfogytak az unio elotti idokben keszult keszletek.
Milyen rendes az allam, hogy nem a pancs szeszeket kell inniuk
ugyanannyiert az akut alkoholfuggoknek. Ha mar egyszer a benzin arat
emelik es nem a szeszet, akkor remelem legalabb a rossz minosegu
alkoholtermekek altal okozott megbetegedesek szama csokken. Mert a
nemdolgozo italfuggok kezeleset az en altalam is befizetett TB-bol
tamogatjak.

Tankolj uzemanyagot jo dragan, hogy a TB-dbol tovabbra is tamogathasd
az olcsobba valt alkohol aldozatainak gyogykezeleset!

Nem lehetett volna azt a 30%-ot hagyni es az allami bevetelt
visszaforgatni az uzemanyagarakba? Vagy barmi masba...
Mar nem tartom viccesnek sem, az alapveto napi fogyasztasi cikkek arai
nonek, az alkohole meg csokken.

teeby
+ - re: mai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash irta:
>>Ja igen, az alairasodat 10-bol hany esetben ellenorzik?
>Errol van egy word doksim, szkennelt kepekkel, ha erdekel
>valakit, elkuldhetem maganban. Tanulsagos.

Meg 2 napig bankban dolgozom. Ezt a word doksit persze mi is
megkaptuk. Mutattam kollegamnak, aki a bankkartya csalasokkal
foglalkozik. Csak annyit tett hozza, hogy az alairt slip nem 
lehet a kartyatulajdonosnal, mert az a boltban marad.
A poen kedeert a doksi iroja a masolatokat irogatta ala, es
scannelte be. Jo trefa, de semmi sem igaz belole.

Sabat
ps:
a Mondeo talalkozot ne felejtsetek: 29-en 10 ora Kunmadaras.
+ - Re: Re: Megane Coupe-Cabriolet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur, +Dorka


>>>
Kedves DJ Tiszy! Koszonom a nagyszeru irast a Renaultrol.
Mar azt hittem megharagudott, amiert azt irtam, hogy a
Thalia nekem nem tetszett. Ezzel nem akartam megbantani,
csak valahogy az izlesunk itt nem talalkozik. :-))


Megharagudni? Miert? Nem en terveztem az autot...
Egyebkent nekem sem tetszik kulonosebben, bar a tavalyi Genfi 3000 km-es
uton nagyon pozitivan csalodtam az autoban. Kulonben is: DE GUSTIBUS NON EST
DISPUTANDUM. Izlesemet sokkal inkabb tukrozi az Alfam, mint a ceges Megane,
de azert azt is szeretem (foleg a fekete fenyezes + 17"-es felnik miatt)!

udv,
tiszy


>>>
Ami a tegezest illeti, semmi akadalya, en sem vagyok meg olyan
oreg! ( 32 ) Erdekes amit leirt, es az is, hogy ...

PS.: Engem kicsit zavar a magazas, de mivel 1 evvel fiatalabb lennek, igy
nem kezdemenyezhetem tobbet a tegezest... :-(
+ - Kobe es Argosz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

>>>
Nem eloszor modnom a listan, hogy a Providencia pl duplajaba kerul, mint a
Kobe
, vagy az Argosz. Megis egy csomo KFB ugyfeluk van... Miert? ...


Ehhez csak annyit fuznek hozza, hogy ha megegyszer meglatok egy fenti ket
biztositohoz tartozo karokozot, annak minimum a ket kezet torom le (a tollat
meg a szemebe szurom, mint a nyuszikas viccben), hogy tobbet ne irjon ala
ilyen biztositast. Ezek a mocskok egyszeruen nem szeretnek fizetni.
Hatarido? 3-5 honap!!! Csereauto koltseg? Felejtsd el! A millios javitas
tobb honapos finanszirozasan tul kabe 300 000 Ft csereauto koltsegunkbe
kerult 3 idei, altaluk okozott baleset nem megfelelo rendezese. Valaszuk:
"majd meglatjuk".

Akkor mar inkabb az Europa. Olcso is, meg normalisak is.

tiszy

Mielott nagyon kiakadnatok: az ilyen biztositokrol NEM az ugyfelek tehetnek,
tudom. De sajnos ok eltetik... :-( Igy (ld. fent) persze nem nehez olcso
maradni.
+ - Re: 307 vs 406 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

>>>
az azonos koru peugeot 307-esek rendre negy-otszazezerrel tobbe
fajnak, mint a 406-osok. Oke, fiatalabb konstrukcio,


Igen, raadasul a multiplexelt rendszer sem hagyja cserben annyiszor a
vezetot...
Szerintem tipikus magyar mentalitast tukroz: kis auto = olcsobban
fenntarthato auto. Ez jelen esetben kizarolag a cascora lehet igaz, (es
esetleg a karosszeria alkatreszekre) mert ott jatszik szerepet a
meret-osztaly. A P406 szerintem nagyon jo konstrukcio, kulso-belso formaja
szeretheto, bar valoban nem a legdizajnosabb.

djtiszy
+ - RE: vambunteny, hitelkartya alairas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hell o *.*,

Egy hitelkartya alairas tortenet, kepekkel:
http://www.thescreamonline.com/cartoons/cartoons3-3/
egyebkent nekem meg sose kertem PINt az MC hitelkartyamhoz, kiveve,
ertelemszeruen amikor automatabol vettem fel vele penzt (veszhelyzet
volt).

Vambunteny:
mar egyszer elmeseltem, de mivel ismet elokerult a tema, leirom roviden.
Magyar utlevel, tartos kulfoldon tartozkodas, kulfoldi rendszamu sajat
auto (nem is akarmilyen:-)). Ahhoz, hogy Magyarorszagon vezethessem a
SAJAT kocsimat (kulfoldi berautonal nem tudom, mi a helyzet) a kovetkezo
papirok kellettek:
- igazolas a munkahelyemrol (itt hulyenek neztek)
- nemzetkozi biztositas (harmadszorra Magyarorszag is rakerult a
listara, hogy hol ervenyes)
- lakcimigazolas (itt nincs lakcimnyilvantartas)
- ervenyes jogositvany (hehe, otthon az ittenivel vezettem)

Ezekkel felszerelkezve a hataron kellett kernem egy autoutlevelet. A
vamos siman kirohogott es lerazott, mert az eredeti papirok voltak
nalam, nem masolat, es szombat este 7-kor a soproni hatarallomason nem
volt nalam zsebfenymasolo. Amikor aggodalmaskodtam, hogy ha
megallitanak, elkobozzak a kocsimat, engem meg jol lecsuknak, akkor csak
megvonta a vallat. "Anyukaddal essen legjobban az oralis szex" gondoltam
magamban, es 15 napig bunozokent eltem otthon. Remelem, ha legkozelebb
megyek haza, szemkozt mosolyoghatom az egesz bandat.

Gandalf (Dublin)
+ - hatarlepes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> A gond, hogy kulfoldi rendszammal es magyar utlevellel a hatart atlepni
>> vam-bun cselekmeny. 
>Engedtessek meg nekem hogy az allitas igazsagtartalmanak megkerdojelezese 
>_nelkul_ egy hatalmas bruhahaban, majd sirasban torjek ki... Nem adhatom 
>oda a kormanyt a batyamnak hogy szundizzak a hataron, felkoltottek volna 
>hogy irjak neki felhatalmazast? :-( Sot, ha veletlenul magyar utlevellel 
>aldott volna meg a sors, nem mehetnek haza az autommal (kulfoldi lakohely 
>nem szerepelt a kivetellistan)?

Lehet, hogy en fogalmaztam pontatlanul, de ugy hiszem, jogilag eleg pontosan le
 van (volt) szabalyozva, hogy mikor lehet es mikor nem. Ha te, mint az auto tul
aja a kocsiban vagy hataratlepeskor, ertelem szeruen vezethet a batyad (bar bet
u szerint olvasva a szabalyt valszeg neked kellene vezetni. Mi is gondolkoztunk
 anno, hogy megkerunk egy osztrakot, vezesse mar az autonkat azon a 300 meteren
...)
Ha magyar utlevellel kulfoldi lakhelyed van, vagy munkavallalasi engedelyed, ak
kor bejohetsz az idegen rendszamu autoval, de van egy spec. doksi, auto-utlevel
nek hivjak (nem vicc) ebbe pecsetet KELL kerni a hataron ki/be. Ugyanilyennel j
art az a kollegam, aki osztrak berautoval jott haza Mo-ra. (a temanak nem resze
, de itthon elloptak tole, es ki kellett fizetnie a vamhivatal ertekbecslese al
apjan a 4 honapos Seat Toledora vonatkozo vamot, afat, stb.-t millios nagysagre
nd... A szep az volt, hogy a ceg berelte neki az autot, a biztosito a kocsit me
gteritette a kolcsonzonek, de a jog szerint nem a cegnek, hanem a berleti szerz
odesen szereplo vezetonek kellett a lovet kinyomni. A cegnek meg jogcimet talal
ni, hogy legalisan adhassa oda a sracnak a penzt. Persze ehhez akkorat kellett 
utalni, aminek a nettoja (SZJA utan) is eleg a vamra, ill a ceget terhelte meg 
a kifizetett osszeg kozterhe is. Szep? Ennyiert 2 autot vehettunk volna)

>> Egy szakerto egy musorban a Kossuthon azt mondta, hogy csak az adott
>> orszagban (amely orszag biztositojaval akarsz szerzodni) levo,
>> bejegyzett lakohely szukseges hozza. 
>Hat. Ize. Most vagy a szagerto teved (lakohely sem kell hozza), vagy az 
>idezett, EU-informaciok terjesztesere szakosodott szervezet. 

A HVG-ben meg pont tegnap olvastam (3 hetes szam, nem friss!) hogy lehet, sot h
a kulfoldi biztositonal van a KFB, akkor a MABISZ Gepjarmu-Karrendezesi Irodaja
 (GKI) a karfelvetelt, stb lefolytatni, es a karosulttal a kart rendezni. Ugyan
ez ervenyes a Mo-on kulfoldi autoval magyar auto szamara okozott kar eseten is.
 
A KFB-nel alapban ugyanis a KAROKOZO biztositojahoz kell jarulni, nem a sajat K
FB-hez. Az felmer, fizet (vagy nem, de ez mas kerdes). Ha kulfoldi okoz neked k
art, akkor nem kell kimenni kulfoldre karfelvetelert, ezeket mar korabban is a 
GKI csinalta. Izgalmasabb helyzet pl, amikor a LaManche csatornan egy kompon el
szabadult egy francia busz es kilapitott egy magyar autot. Mindenkinek van bizt
ositasa (komp, busz, auto), meg sincs kar-kifizetes, egymasra mutogatnak evek o
ta...

>ha valaki jelzi a listarol azt, 
>hogy a lo"te'ri halott kutyat sem erdekli 
Ez nagyon kedves kis szofordulat!... :-)))

>az olcso kis vacak autonk. 
Ne legy kishitu"! Oszlasd a tevhitet. :-)

>( Volt ra mar pelda, valaki igert rally 
>es autosport cikkeket, de mivel volt, aki jelezte az 
>erdektelenseget, felhagyott a kuldetessel.) 
Tobben jeleztuk, hogy lassunk parat, aztan majd legfeljebb fujjolunk, ha nagyon
 rossz, de egyet sem lattunk...

>A parom szerint ez elavult, a mai autokon mar hatul is tarcsafek van,
Nyugtasd meg, hogy dobfekkel is lehet akkorat fekezni, amitol a hatso ules lege
nysege engedve Newton ur nehany torvenyenek a szelvedon at tavozik. Persze gyer
ekules hianyaban. Remelem abbol mar bevasaroltatok! Komolyan a fekrol: a dobfek
kel is meg lehet allni, a baratsagos, polgari fekezeseket gond nelkul turi. EGY
 veszfekezest is siman teljesit, hangsebesseg alol indulva nem is feltetlenul r
osszabb eredmennyel, mint egy tarcsafekes. (Frigyes tudna meselni a fekezo dobf
ekes 120as Skodakba hatulrol belecsuszo nyugati csodakrol). A dobfek legnagyobb
 gondja a rossz hoelvezetes. A feket tartosan igenybe veve (szerpentin, verseny
szeru taposas, sok intenziv fekezes) felmelegszik, csokken a fekhatas. Mint eml
itettem, normal tempoban (130 es alatta) ez tobbnyire nem okoz gondot. Persze h
egyrol lefele illik motorfekkel megtamogatni a munkajat, a fekhatas _erezheto_ 
csokkenese eseten pedig azonnal felreallni, hagyni visszahulni oket. (Ket gyere
kkel a hatso sorban kicsi a valoszinusege, hoyg a Grossglockner Hochalpenstrass
e-t leszamitva valaha is ilyen helyzetbe keruljetek...). A parodat meg vigaszta
ld, hogy a hatso dobfek betetei kb 3x annyit elfutnak, mint a tarcsafek betetei
 :-)

>- mitol romolhat el egy ilyen szonda? (azaz tudok-e valamire
>vigyazni, hogy az uj hosszu eletu legyen e foldon)
Megoregszik, nem tudsz ra vigyazni. Ket kulonbozo femotvozet van benne, amit ku
lonfele gazkozegbe helyezve a ket fem kozott feszultseg keletkezik. Ha 3 drotos
, akkor van egy futese, a masik ketto kozott szabad levegon mas fesz merheto, m
int kipufogogazban usztatva. Pontos ertekek tipusonkent valtoznak, de kimerheto
, hoyg jo-e.

>Egyszer Vamosszabadinal nem ak
>artak atengedni a hataron (also alkalommal, utana mar megszoktak, mert akkor a
m
>ikor meg megerte, mindig a tuloldalon tankoltam), mert azt mondtak "Vamos rend
s
>zammal nem mehet at". Persze nem V-s, hanem C-s.
A V es a C nagy kulonbseg!!! Amugy meg gyakorlatilag mindegy, hogy a vamos tudj
a rosszul, vagy a jogszabaly szar, ha egy haromnapos hetvege elso estejen ejjel
 egykor mondjak, hogy nem lephetsz BE a haza'dba...

>Mostanaban viszont egyre gyakrabban hallom, 
>hogy a dizel motoros autokon egyszeruen lekotik a LMM-t es igy jarnak 
>akar tobb ezer kilometeren at. Eddig mindenki dicserte az autot, 
A dizel allando legfelesleggel uzemel, nincs fojtoszelep, mindig "padlogaznyi" 
levego jut be, hozza annyi gazolaj, amennyit a gazpedallal diktalsz. ("kvazi-la
mbda" akar 20 is lehet, nem 0,95-1,05 mint ottonal). A legmennyisegmero csak a 
kipufogogaz-visszavezetest vezenyli, vagyis azt mondja meg, mennyi kipufgaz meh
et vissza a szivo oldalon bejovo tiszta levegohoz. Ha lekotod az LMM-et, akkor 
a rendszer default nulla visszavezetest engedelyez, a motor nem "fustot" hanem 
friss levegot sziv be, johogy jobban megy :-)

>A 307 SW-ben van panoramatetos. Lehet, hogy nem igy hivjak.
>No abban ha jar a klima egyaltalan nem szenvedes szvsz utazni tuzo
>napon sem.
A klima nem isten! A szar Hondaban itt egyfolytaban padlon megy a klima bele a 
pofamba, de a kezemrol leeg a szor, ugy egeti a nap az uvegen keresztul. Az Alf
a sokkal-sokkal jobb a hovedo uvegezese miatt, de 100% hovedo uveget meg nem al
kottak, ugyhogy amig a napot latod, addig meleged is lesz tole...

>Ha szenvedsz a teto alatt, akkor biztos meleg van. Ha meleg van, akkor
>lenyitjuk a kabrio tetejet!! 
Jo, nyisd le az Arpad hidon, augusztus masodikan, penteken delutan 4kor. Persze
 egy bakonyi mellekuton, ahol a fak lombja osszeborul az ut felett es minden ma
darsz*r az ulesre potyoghat...

>Egyebkent a kupe resze valo csak utazasra, a kabrio funkcio IMO minden
>autonal max 50 km/h-s haladasra valo. :-)
Akkor a Dodge Viper egy oximoron... Minek 450LE az 50nel meneshez? :-)

>Egyebkent milyen ido van arrafele? Itt a legjobb 
>motorozos/kabrios ido (20 fok korul).
Esos evszak eleje. Reggel 7kor 30 fok, tiszta ido, napsutessel (napegetessel) f
elmegy 35-37 fokra, aztan delutan haromtol felhosodik, fel otkor leszakad az eg
, egy oraig omlik az eso, aztan csendes este. A leghidegebb evszak nov-feb, akk
or hajnalban 25, napkozben gyenge 30 fok korul alakul. Akkor esetleg lehetne ka
briozni, de ablakot a "tiszta" levego miatt meg a 11ik emeleten se nyitok, csak
 eso kozben. Kabriot meg nem lattam...

Fogash
+ - Elado auto ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles
Nepmuveszet -  Ajandek

Sziasztok autosok.

Unokanoverem eladna autojat ! Parameterek.

Daihatsu Charade 1992.09. havi.
5 ajtos 1,3 ccm, 90 Le,katalizator, 70,000 Km -
rel elado.
Ezustmetal, hibatlan karosszeria es motor,
riaszto, alufelni egy eves gumik es akkumlator.
Garazsban tartott, elso tulajdonostol !

Ara: 700 e penz.

Erdeklodni: 284 - 2987
Mobil: 06- 30 - 381- 4496

Erdeklodes eseten kernem ram hivatkozni. Tenyleg
nagyon szep allapotban van az auto.

Udvozlettel: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L

Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, BRISK tunning gyertya, E -
gyújti kaphato.
  http://frigyes.fw.hu    http://amajorka.srv.hu

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS