Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 846
Copyright (C) HIX
2000-08-24
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 benzinbontas (mind)  23 sor     (cikkei)
2 osszenyomhatosag (mind)  43 sor     (cikkei)
3 Porsche (mind)  14 sor     (cikkei)
4 olajcsere hazilag (mind)  29 sor     (cikkei)
5 Tatra T613 (mind)  5 sor     (cikkei)
6 Skoda Forman (mind)  21 sor     (cikkei)
7 Csatt (mind)  23 sor     (cikkei)
8 Tolvajtempo (mind)  47 sor     (cikkei)
9 F1 :-( (mind)  40 sor     (cikkei)
10 Astra ora. (mind)  13 sor     (cikkei)
11 Trabi 1.1 huto (mind)  10 sor     (cikkei)
12 Trabant tema (mind)  35 sor     (cikkei)
13 Velemeny kerese a Citroen BX-ekrol (mind)  26 sor     (cikkei)
14 audi, mozdony, Waterman, motorhomerseklet, Shell Racing (mind)  38 sor     (cikkei)
15 Twingo hatso prizma (mind)  17 sor     (cikkei)
16 2ut --> 4ut atepites (mind)  28 sor     (cikkei)
17 Humor: kozlekedjunk rendesen :-)) (mind)  81 sor     (cikkei)
18 3-as fout+Ford emblema (mind)  27 sor     (cikkei)
19 Szivo (mind)  14 sor     (cikkei)
20 Re: viz a benzinben (mind)  18 sor     (cikkei)
21 Re: olajcsopoges (mind)  31 sor     (cikkei)
22 Re: Brava (mind)  19 sor     (cikkei)
23 re: brava (mind)  46 sor     (cikkei)
24 Hali! (mind)  11 sor     (cikkei)
25 RE: gyerekules (mind)  4 sor     (cikkei)
26 egyebek (mind)  49 sor     (cikkei)
27 Motorhomesreklet (mind)  19 sor     (cikkei)
28 A tegnapi tablazat ujbol (mind)  26 sor     (cikkei)
29 Re: Brava (mind)  18 sor     (cikkei)
30 Hi, LINUX HERE!!!! (mind)  2 sor     (cikkei)
31 all about....mmmm (mind)  2 sor     (cikkei)
32 Brava nyekkkk. (mind)  28 sor     (cikkei)
33 Paksi talalka, hazigazda nelkul :-( (mind)  33 sor     (cikkei)
34 Paks: Eromu - mozdonymuzeum (mind)  18 sor     (cikkei)
35 Trabi (mind)  16 sor     (cikkei)
36 P-s rendszam (mind)  32 sor     (cikkei)
37 Uzemanyag (mind)  41 sor     (cikkei)

+ - benzinbontas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Az "igazi" Zafiraban a valamilyen uton-modon (H2 tankolassal, vagy
benzin
>> bontasaval) nyert hidrogen uz.cellaba jut, villanymotor pedig hajtja a
>> kerekeket.
>Gondolom a "benzint" itt viznek kell ertelmezni... azaz csak sajtohiba.
>Vagy nem?

Melyebben nem gondolkoztam rajta, de a cikk szerint a koztes lepes vmilyen
modon a benzin hasznalata a H2 nyeresere. Szandekosan irtam benzint. Ami
elvileg szenhidrogen, tehat ha valaki nagyon akar, akkor jarathatja vele a
H2 BMW-jet es a nagypapa 424es gozmozdonyat...	:) A masik ut, hogy a
benzinmotor kicsi, allando fordulatu benzinmotort hajt, az generatort, az
igy nyert H2 meg egy nagy motort, ami vizet pufog ki. Nem jartam utana, de
emisszios szempontbol akar jobb is lehet, mint a mostani, raadasul egy
ilyen rendszer birna arammal taplalni a 42V halozatot, amit az elektromos
fek, kormany, szelepmozgatas, klima, hifi stb igenyel. Csak baromi
komplikalt. :( 	Szoval a "benzint" nem az "uzemanyag" szinonimajakent
irtam, hanem benzinre is gondoltam.



ui: a Genxterek soforjeben tenyleg jo, amikor a melygarazsban lebontja a
mercit...
+ - osszenyomhatosag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>oktanszam: Pongyolan fogalmazva:
>Osszenyomhatosag. Az uzemanyag egysegterfogatanak hany szazalekara
>nyomhato maximum ossze.

Teeby feltalalta az OSSZENYOMHATO folyadekot!!! 	

(a helyes valaszt lasd a #844 vagy #845ben tolem)

>Megegy kerdes:
>Allitolag kaphato ra nagyobb teljesitmenyu motorhoz 5-os versenyvalto.
>Azt hiszem olyan 15.000 korul. Ha valaki hallott errol vagy tapasztalata
>van, hogy a szeria motor elbirja-e az kerem uzenjen.

El hat. Szegeny Trabi mar 60nal ugy vonyit., hogy az embernek nincs szive
gyorsabban kergetni. Annyi az egesz, hogy a meglevo valto (szembol) jobb
oldalara van raepitve egy hosszabitas, igy fer el az 5. fogaskerekpar.
Szabadonfuto lehet, hogy ugrik... Amugy a 4T atepites (Fiat Panda 900cm3)
jot tesz neki, es egyaltalan nem lesz hangos tole. Csak nagyon kell az 5.,
mert szegeny trabi attetelei ugyancsak gokartosak. A futomucserehez szvsz
az egesz kocsit ki kell  a kukaba. 
A 2T trabi: elol keresztben laprugo a tank alatt, alul haromszoglengokar
egy seged-alvazkereten. (ami a motort is hordozza). A fuggocsapszeg teteje
a laprugohoz kot. Feltengely gagyi, olyan, mintha 2 villaskulcsot dugnal
ossze szembol.
4T: Tekercsrugok, McPherson felfuggesztes, alul 1 lengokar, masik
feltengely, ami masik valtoba csatlakozik. 
Kellene tehat: 
1. a segedkereten uj lengokar-felfuggesztesi pontokat tervezni, meretezni,
kialakitani, minosittetni (tovabbiakban:csinalni)
2. felulre tornyot csinalni, amibe a golyalab bekotheto
3. olyan feltengelyt csinalni 2bol, aminek kulseje uj, valto feloli vege
regi
4. nyomtav miatt kormanyrudazatot cserelni (minimum!), ha nem csinalni
5. fekrendszert a fofekhengertol kezdodoen vegig cserelni kell, mert az
csak egyutt mukodne megfeleloen. 
6. a 2T motor nem ad annyi vakumot, ami a fekrasegitot megfeleloen
mukodtetne, tehat az elonyok csak a tarcsasitasban keresendoek. Gyor
viszont nem hegyi palya, ketlem, hogy szegeny dobfek allandoan fading-ban
szenvedne.

Osszefoglalva: en biztos nem allnek neki. Ja + a vizsgaztatas
bonyodalmai...

+ - Porsche (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Porsche hangok letolthetoek a www.porsche.com oldalrol. Qrva jok, kar hogy
csak 10-15 masodperc hosszuak. 
Boxster, 911 Turbo, 911, 935, 956, 904
vajtfulueknek ajanlom a 935os baby-Porsche hangjat, ott a felvetel 9.
masodperceben ugyancsak jol kihallatszik, ahogy a motor a szamara
szimpatikusabb tartomanyba er. 
Aki nem ertene hozza: indulas utan a motor egyenletesen porog fel, majd a
9.masodpercnel mintha raleptek volna a kuplungra, olyan hirtelen emelkedik
a fordulat meg 2-3ezret. A tavolodo auton masodikban u.ezt hallani a 11.
masodpercben. Erdemes meghallgatni, pici fajlok (40k).

Fekete Zoli! a www.harley-davidson.com cimen a 2000.models-re kattintva az
introban kozel tokeletes H-D hang duborog. 

+ - olajcsere hazilag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Olvasom, hogy csoszerelokoc, Hermosal, istennyila. Meg is faggyuztad?
Megkerdezhetnem, mia budos lovalaganak? Az olajleereszto csavarok ket
formatumban keszulnek. Az egyik kupos menettel keszuk, ezt kelloen behajtva
es meghuzva maga a menet tomit. Ezek altalaban nem allnak ki az
olajteknobol, kvazi BK hernyocsavarok. Ilyen pl. a Lada. A masik megoldas,
amikor a leeresztocsavarnak pereme van, amely perem -tomitogyuru
kozbeiktatasaval- nekiszorul az olajtekno megfeleloen kialakitott
feluletenek, es lapon tomit. Itt a tomites lehet vorosrez, klingerit (olyan
anyag, mint a heng.fej-tomites), igen ritkan __olajallo__ (!) gumigyuru.
A szivargas oka legtobbszor piszok, ami a helytelen szereles eredmenyekent
jut a kepbe. Kerdeznem mellesleg: a faradt olajat es a levett szurot hova
teszitek? Nem hiszem, hogy pont az olajcsere lenne az a tetel a
jarmufenntartasban, amit otthon kellene vegezni. Igazibol egyik sem olyan,
de a csere 2-3 liternyi benzin araval vetekedo munkadija szvsz senkit nem
fog a nercbunda-kaviar-Jaguar szintre emelni.
Viszont kurv@ra kellett karomkodnom, amikor a hengerfejesen behozott 2T
Warjurol ugy kellett levesni a hengerfejet, mert valami joindulatu
szegkovacs ezermester sziloplaszttal felragasztotta a tomitest a blokkra es
a fejre is. Az anyag kikemenyedett, mi meg veshettuk szet a tomites
anyagat, aztan fel napig vakaraszhattuk mindkettot, mire femtiszta lett.
Szoval ovatosan a mindenfele ragasztoanyagokkal, tomitoszerekkel. A
vegyipar mara annyira elorefutott, hogy vannak anyagok, amik levegon
folyekonyak, nyomas hatasara (pl. csavar meghuzasa) akar a forrasztasnal
erosebb kotest tudnak letrehozni. Vagy melegites hatasara terhalosodnak, es
esetleg hajszalrepedest okoznak az alu olajteknon. Aztan legkozelebb
csereljen, aki tud? A TV-hez miert nem nyultok hozza? Nagysagrendekkel
egyszerubb szerkezet, mint egy auto. Miert hiszi ma Magyarorszagon
mindenki, hogy ert a focihoz meg az autokhoz?

+ - Tatra T613 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Erdemes idelatogatni:

http://www.volny.cz/t613/


+ - Skoda Forman (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Uj vagyok a listan, engedjetek meg par sort 
magamrol: a nevem Csala Arpad Tolna megyeben,
egy kis faluban elek.
Van egy 13 eves Skoda 120L-em, es jolenne 
egy kicsit csendesebbre, kenyelmesebbre es nem
utolso sorban nagyobb csomagtartojura valtani.
A $subj. lenne az egyik jeloltem, 6-7 eves 
peldanyok 650-700 ezer forintokert elerhetok.
10 eves Favorit meg 500-550 ezer Ft. Mi ez a 
viszonyalgos olcsosag? Rossz lenne a Forman?
Ahogy valaki irta, en is ragaszkodom a Skodakhoz,
ki tudja miert.
Szoval varom a segitokesz leveleket, akar maganban is
ha nem itelitek a lista profiljaba illonek.

Koszi: Arpi

PS: Meglepett a lista flame  mentes, csaladias
hangvetele :-)) Csak igy tovabb...
+ - Csatt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

LLAT:
>Kulonben a minap azon gondolkoztam, van-e valami jogszabaly a kovetkezo
>esetre: vetlenkent, frontalis utkozest elharitando jobbra rantom a kormanyt
es
>a kocsim ripityara torik. Utkozes nem volt, en rantottam el a kormanyt. Ha
>nekimegyek, akkor o a hibas, tiszta ugy, csak esetleg meghalok. Van erre
>valami szabaly, hogy ilyenkor ki a hunyo?

Nagyon jo kerdes. Mar en is gondolkoztam ezen.
Azonnal rendort hivni, helyszinelni. Ha jok a feknyomok
van tanu is es meg a vetkes se lep le, akkor
valoszinuleg nem lesz gond.
Inkabb az az erdekes, ha kisebb koccanast akarnal
elkerulni (pl. "nem kapod meg a jobbkezet") es
mondjuk egy parkolo autot talalsz el. A vetkes
sertetlen, jo esetben elismeri a hibat. A kar
mondjuk 20e Ft, a rendor nem jon ki.
Ilyenkor mit szol a biztosito?

Az a tiszta, ha a vetkes nem marad ki a "bulibol".

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Tolvajtempo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kethelyi Peternek kuldtem egy mailt, majd' egy hete, nem tudom, meg-
kapta/d/-e, mert a szerver eloszor nem fogadta.

Mas.

Most kifakadok (csak lelkileg), ugyhogy akit nem erdekel: PGDWN.

>>Mit tudni a tolvajtemporol?
>Tobbet vartam tole. Megneztuk a mult heten, es szerintem nem egy nagy
>durranas.
Szerintem finoman fogalmazol. A film mocskosul gyenge. A parbeszedek
/marpedig sajnos ebbol van tobb, nem akciobol/, a megformalt? jellemek
gyerekesen egyszeruek , persze ez irhato a szinkronizalas hianyanak rova-
sara is /nagyon sok filmen javit a magyar hang es szoveg, mely gyakran
csak "nagy vonalakban" koveti az eredetit/, hiszen magyar ful szamara az
angol nyelvnek teljesen mas a beszedstilusa, dinamikaja /nincs...:)/, felira-
tozassal pedig a minimalis mennyisegu szoveget kapja az ember...
Ja, es szornyen sablonos. /Ha bunko akarnek lenni, akkor azt mondanam,
az embernek felfordul a gyomra a film utolso ot percen, /grillparty/ annyira
giccses./

>A Cobra GT jol nez ki, de kb 5 percig nyomul vele.
Igy igaz, foleg elolrol iszonyu, es ha mar itt tartunk: mi a szerepe annak a
ket kunkori drotnak, amik az auto elejen kigyoznak a fenyszorok mellol?

>Egyszer erdemes megnezni, mert a Mustangnak ki...jo hangja van!
Valoban, sot az osszes autonak. En a kecskemeti multiban neztem, ott remegett
a padlo egy-egy gazfroccsnel...

Ne csak rosszat mondjak, voltak azert "szep" jelenetek is, peldaul a merci szet
-
szaggatasa kegyetlen jol sikerult. Meg finom volt a meggyes cerbona is.

Egyszoval hatalmas csalodas volt a film, bar ez az en hibam is, mert nagyon
sokat vartam tole. Azert erdemes egyszer megnezni, majd, ha a(z) HBO-n adjak,
vagy ne adj isten 150Ft-ert kikolcsonozni tekabol, ha mar nem jut mas dolog az
ember eszebe. Vegulis egy "kellemes" hetkoznap-esti film. (22 utan, hogy azert
olyan sok nezo napjat ne rontsa el...:))


Szabolcs
Lancia Dedra 2000TD

U.I.: Sajnos szegeny autok nem tehettek rola, hogy milyen filmben szerepelnek,
ellenkezo esetben padlogazzal tavoztak volna a forgatasrol...
+ - F1 :-( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HIX-autosok! vitazo F1 rajongok!

>Japan tulajok lehet anyazni:), de egy biztos, soha nem fognak
>olyan motort kesziteni, mint pl. a BMW.
  Nem, ra lesz irva pl. Honda, Mazda, Mugen(a Honda ur occse!), Suzuki
stb. :-)))

  A japan motorok a gyartasi technologia pontos megvalositasai, amit az
adott technologiai kornyezete, mernoki ismeret meg megoldhatonak tart.
Uj 5let nem (nagyon) varhato a mernokeiktol, de a mar felfedezett
dolgokat nagyon precizen megvalositjak, megha azt az europai/amerikai
gyartok mar reg elvetettek. (pl. Wankel-motor a la Mazda)

  Az F1 Honda turbo evekkel ezelott a Honda azzal nyerte az evadot, hogy
o fejlesztett legutoljara motort az F1-be, emiatt ove volt a
legkorszerubb motor. Rajottek az alkalmazott nyomasszabalyzo belso
felepitesere es kihasznaltak azt, hogy a FIA sporolt a szelep
konstrukcijaban. Igy mikozben 4bar volt a maximalis toltonyomas, a Honda
gyorsitaskor 4,3-4,4-el ment, majd utana a tulnyomasszabalyzo-szelep
mukodesbe lepett o is a megengedett nyomassal ment. Nyert ezzel a
techniaki trukkel jopar versenyt. :-))) Trukk: nagy szallitokapacitasu
turbo, amely a tulnyomasszabalyzo-szelep tehetlenseget hasznalja ki....

  A Ford es a Cosworth kozott a hasonlosag, hogy a hires V8-as motorra
Keith Duckworth csomo penzt kapott a Fordtol, azzal a kikotessel, a
hengerfejen lasson a Ford felirat. :-)))
 Szerintem a Merci es a BMW is hasonloan csinalj, ugyanis az F1
"belterjes" autoverseny, itt nem a "technikai evolucio" viszi elore a
fejlodest, hanem a FIA agytrosztjenek kitalalmanyai, hogy hogyan lehet
latvanyossa tenni a versenyeket. Pl. 3db hosszanti hasitas a gumiban,
nincs slick gumi, kotelezo tankolas, stb. Hakkinen megkapta a 10pontot,
__de__ a Mercedes nem, noha szabalytalan autoval versenyezett??? Igy
volt izgalmas a vegeredmeny.... :-(((


Lasd fulemule per: "(jobb zsebet csorgetve) nekem futyol, (bal zsebet
csorgetve) nekem futyol..." :-)))
--
 Udv
  Levente
+ - Astra ora. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!

>Tudja-e valaki, hogy a '94-es astra sebessegmeroje csal-e es kb mennyit
>ugy 160-170-es temponal ora szerint?
>Kell-e fekeznem, ha latok egy 100-as tablat, de az ora 160-at mutat?:-)
>Persze hogy kell, ennyit csak nem csal,:-) de valamennyit biztos.
Nekem kb. 7-8%-ot csal (94-es Astra) 100-as tablanal mehetek kb. 110-es
alatti oraallasnal.
De merd le 2 kilometerko kozott: t sec.  3600/t(sec) = ? km/h
Igy nekem 160 ora szerint: ~ 147-148
	    170 ora szerint: ~ 156-157

Borbely Gabor
+ - Trabi 1.1 huto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Anyagfaradas miatt megrepedt a hutoradiatorom. (11eves Trabi 1.1 ) Cseh
gyartmany, wv es audi jel van rajta. Most van egy muanyaghegesztonel, a
kornyeken O javitja az ilyesmiket.
	Hol lehet kapni ilyet? Kb mennyibe kerul? Melyik autokban van meg ez
a tipus?

	Udv!
		Takacs Laszlo
+ - Trabant tema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>  irta:
> Keresek olyan emberkeket, akik jartasak trabant temaban (4ut).
> Kerdesem:
> - miben kulonbozik a 2 es 4 utemuek futomuve
> - atepitheto-e a 4ut-e a 2ut-be (nem mindegy az az elso tarcsafek)
> - mit kellene atalakitani (szervofek?)
> - kaphato-e ra alufelni
Nekem eredetileg 2 utemu Trabim van, de mar beleraktam a negyutemu
motort.Bar gondolom Te az 1.1-es Polo motorrol erdeklodsz. Az enyemben a
127-es Fiat 903 ccm-es motorja duruzsol, nekem bejott. Most, hogy kicsit meg
van piszkalva, kb. 55-60 Le korul van. Nem nagyon szoktam vele rallyzni, de
ha kell, tudom hogy van meg tartalek benne...
Sajnos a negyutemu Trabi szerkezetet annyira behatoan nem ismerem, hogy
tanacsokat tudjak adni, de amit tudok, azt szivesen megosztom azzal, akit
erdekel. Alufelnit biztosan lehet ra kapni, hiszen a lyukosztasa ugy tudom
Volkswagen... Az atalakitasrol javaslom elobb kerdezdd meg a Kpm-et, mert
lehet, hogy adnak engedelyt, de lehet hogy nem. Nekem az a Bt intezte a
papirokat, akik az egeszet csinaltak, azzal a kulonbseggel, hogy nekem csak
a rajzok kellettek, meg az engedely. Csak lehet, hogy ha nincsenek
tervrajzaid, nem kapsz engedelyt...
> Megegy kerdes:
> Allitolag kaphato ra nagyobb teljesitmenyu motorhoz 5-os versenyvalto.
> Azt hiszem olyan 15.000 korul. Ha valaki hallott errol vagy tapasztalata
> van, hogy a szeria motor elbirja-e az kerem uzenjen.
Egy kis adalek: a Wartburg motoros Trabihoz egy verseny otsebesseges valto
kb 130000Ft. De lehet, hogy a negyutemuhoz van olcsobb is. De hogy
tizedannyiba kerulne, haaaaaaat.......
Adok egy web-cimet, nezz korul, mert itt vannak linkek, nevek akik nagyon
benne vannak ebben, es nem piskota tuningokat is talalsz...:
w3.swi.hu/trabiklub
Elnezest kerek a tobbiektol, ha hosszura sikerult..

Lutyo
+ - Velemeny kerese a Citroen BX-ekrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Most gondolkodom, hogy lecserelem a mostani tragacsomat, egy 
diesel Citroen BX-re ( 17 vagy 19 TGDre gondoltam). Anno volt a 
cegnel egy benzines BX-es - regi igazgatoi auto, volt benne vagy 
300-350 ekm - es nagyon tetszett.

Van valamelyikotoknek tapasztalata ezzel a tipussal kapcsolatban 
? Mennyi idos, amit meg erdemes megvenni ? Egy kollegam 
szerint a francia autok viszonylag nagy szervizigenyuek...
( milyen hibai szoktak lenne, mire kell vigyazni ... vagy 
egyszeruen csak nem szabad ilyet venni stb...)
De barmilyen tanacsot szivesen veszek hasznaltauto vasarlassal 
kapcsolatban - ha jol emlekszem par honapja irt valaki egy 
"hasznalati utasitast" arrol, hogy altalaban mit kell megnezni. ( A 
mostani autoval jol megszivtam, olyan kartergazas, hogy ihaj :-( )

Udv: Qn

U.I. Tegnap megprobaltam feliratkozni a Skoda listara, elsore 
sikerult - eleg jo forgalma van, eddig kb 35-40 level jott egy nap 
alatt.
feliratkozas: 	 
lemondas: 	
leveliras : 	
web: 		http://www.egroups.com/mygroups
+ - audi, mozdony, Waterman, motorhomerseklet, Shell Racing (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

> > Mint ahogy az en Audi 90-esem (1986-os) is jocskan a 70-es evekbe 
> > nyulik vissza...  :-(  )
> Hat igen. Mellesleg (ne vedd se'rte'snek!), de akkor meg az Audi logott 
> le a VW-Opel osztalyaba, mara viszont a VW nott fel az Audi melle.
Hat igen, (Nem veszem sertesnek...:-)))  ) akkor me'g az Audi nem volt 
presztizsmarka, mostanaban pedig mar a VW is majdnem az... (azert 
azt irom, hogy "majdnem", mert ezalatt a tenyleges presztizsautok me'g 
inkabb azok lettek)

> Nezegetem a Discovery-t (Extrem masinak) es mutatjak benne a 
> Canadian Pacific mozdonyainak motorjat(6000Le). 3 ilyen dog viszi 
> a 14000t-as, 2km hosszu szerelvenyt at a Sziklas hegysegen.
Nem semmi, alig tobb, mint 1 LE jut egy tonnara... Es megis 
felmaszik a hegyre...

> No meg a gozosok! Bizonyos Waterman ur (a Scott-Aitken-Waterman-bol)
> nyilatkozik, hogy o most mozdonyrestauralassal foglalkozik.... 
:-)))     Elkepzelem, ahogy agyonmosott RickAstley-poloban, konyekig 
olajosan butykol... :-)))))  (persze, ertem, mar csak a hobbijainak e'l)

> Az a kerdesem, hogy a motor homerseklete befolyassal van-e a
> menetteljesitmenyre? Ugy ertem, ha a bemelegedett motor homerseklete 
> magasabb a normalisnal, ettol lehet-e, hogy rosszabbul megy?
Ha a hutorendszer rendben van, akkor a bemelegedett motor eppen 
idealisan uzemmeleg. Ha ilyenkor a teljesitmeny kisebb, akkor valami mas
nem jo, pl. uzemanyagellatas, kene's...

> A Shell Racing meg a legfelsobb osztaly koreiben okoz
> erezheto javulast motorteljesitmeny teren.
Es igencsak "felso" jovedelmi osztalyba erdemes tartozni, hogy 
megerje megvenni...  En maradok a 98-asnal, az az 1-2 oktan 
nekem nem eri meg a 20%-os felarat.

Udvozlettel

Andras
+ - Twingo hatso prizma (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Ivicz Laci irta:
>>>
Tegnap vettem eszre az uj Renault Twingo-n (?), hogy a hatso fenyvisszaveroje
3szog alaku. Igaz, hogy nem egyenlo oldalu, de a KRESZ arrol szol, hogy
barmilyen lehet, _kiveve_ _haromszog_. 



Az Twingon lapos teglalap alaku (csik).
Pont.


Udv, deejaytiszy
Baumgartner
+ - 2ut --> 4ut atepites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Teeby irta:
>>>
Kerdesem:
- miben kulonbozik a 2 es 4 utemuek futomuve
- atepitheto-e a 4ut-e a 2ut-be (nem mindegy az az elso tarcsafek)
- mit kellene atalakitani (szervofek?)
- kaphato-e ra alufelni



*** Futomu: sokban kulonbozik. van + segedkeret, erosebb lengokarok. Specialis,
 semmire sem hasonlito lengescsillapitok.
*** szervofek NINCS a 4ut-n sem.
*** alufelni a Lada-tipusu.


At akarod epiteni?
Igy is eletveszelyesnek tartom a 4utemut, nem hogy meg 2utemu darabokkal kombin
alva... Papirkoporso...

Mellesleg van egy elado 4ut Trabantom (sajat) ...



udv, deejaytiszy
+ - Humor: kozlekedjunk rendesen :-)) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

biztos van, akinek uj:

>>>>>>>>>>KOZLEKEDJUNK RENDESEN!>>>>>>>>>>>

Elindulas elott felesleges meggyozodnunk arrol,hogy kocsink
vezetheto, egeszben van stb. , mert ez utkozben ugyis kiderul.
 Utunkat sem kell megterveznunk, ugyanis biztos el fogunk
tevedni, vagy eszunkbe jut, hogy van egy rovidebb ut is.
Lehetoleg vezetes elott vetkozzunk le teljesen. Igy nem fog
zavarni egyik ruhadarabunk sem a vezetesben. Sot! Ez meg
segit is! Ugyanis mindenki megall es bamul minket, valamint
a rendor sem fog megbuntetni, mert massal lesz elfoglalva...
Beszallas utan huzzuk ki a szivatot (ha nem automata)
ameddig csak lehet es inditsunk.
A kezifekkel ne torodjunk, nem baj az ha be van huzva, mert
majd megallasnal nem kell megint behuzni.
A sebessegvaltoval se nagyon torodjunk : mindegy, hogy
harmasban indulunk vagy egyesben, mert elobb-utobb ugyis
otosben fogunk kozlekedni.
A visszapillanto tukorbe nem kell beleneznunk, ha jon valaki
majd megall.
 Az iranyjelzot NE kapcsoljuk be, mert ki fog kopni a
kapcsolokar!
A biztonsagi ovet felejtsuk el, mert nem tul divatos.

Akkor talan induljunk el.
Az elindulast kiporgetett kerekekkel vegezzuk, mert igy mar
a kovetkezo utcaban is halljak, hogy jovunk es leallnak.
Raadasul a gumik is hamarabb elerik az utazohomersekletet.
Ha mar sikerult bejutnunk a varos kozpontjaba, akkor
kezdodik csak az igazi probatetel.
 A gyalogos atkelohelyeken nem kell lassitani, mert meg
felreertik es at akarnak menni a zebran.
Inkabb hatarozottan gyorsitsunk es hajtsunk a tomegbe.
Utanna nem kell fekeznunk, a seruleseket majd ellatjak a
mentosok.
A jelzolampakat folosleges figyelnunk,mert csak rontjak a
szemunket.
Keresztezodeseknel nem kell elsobbseget adnunk, ugyanis
autonkkal nem lehet balesetet okoznunk, mert be van epitve
az ABS, az Anti Baleset System.

Ha megerkeztunk, le kell parkolnunk. Ha a padkara
merolegesen kell parkolni, akkor nyugodtan hajtsunk fel a
jardara, majd neki a falnak, mert  ilyenkor nem kell a
feket koptatnunk. Ha parhuzamosan kell parkolnunk, akkor a
padkatol  min. 1 meterre alljunk meg. Ha keves
a hely ket auto kozott, akkor addig lokdossuk oket,
amig nem lesz annyi helyunk, hogy beferjunk. Ha vegre
sikerult kiszallnunk,vegyuk ki a kocsibol a radiot, a
borhuzatot,szereljuk le a kerekeket, szedjuk ki
a motort, hegesszuk be az uvegeket es a zarakat. Mercedes
tipusu autok melle ne parkoljunk, mert azok felrobbannak!
Ha orszaguton kozlekedunk, akkor nem kell nagyon izgulnunk.
Csak nyomni kell a gazt es neha kikerulni egy nagyobb
akadalyt (pl. kamion). A tobbi akadallyal nem kell
foglalkoznunk: a kisebbeket lelokhetjuk az utrol, az
ugyanakkorak,mint mi pedig elmenekulnek. Neha lehet latni
olyan haromszog alaku tablakat, amelyeken egy oz ugrik
eppen. Es mindez piros szegellyel van korulveve. Ezzel sem
kell torodnunk, ugyanis ha fel is tunne egy oz, akkor csak
elgazoljuk es meg a vacsora is megvan. A szamozottt
tablakkal sem kell foglalkoznunk, mert mi ugyis vegig
teljes gazzal fogunk menni. Ha tobb kocsit elozunk es
szemben is jonnek, ne terjunk ki eloluk, majd kiternek ok.
A szirenas autokat bonusz pontokert le lehet lokni az
utrol. Ha utepitessel talalkozunk, ne essunk panikba!
Rutinosan hajtsunk at rajta, mert igy gyakorolhatjuk
a rallyzast is. "S" kanyar eseten nem kell kanyarodnunk,
hiszen egyenesen hajtva is ugyanarra az utra jutunk vissza.
A stopposokkal ne foglalkozzunk, mert ugysem oda mennek,
ahova mi. Ha minket akarnak elozni, akkor kezdjuk el a
kormanyt ide-oda rangatni. Ezzel ellenfelunk tapasztalatat
noveljuk. Az utba eso varosokban nem kell lassitanunk,
mert ugyis csak athajtunk rajtuk. Nem muszaj az orszaguton
mennunk, ha tudunk egy rovidebb utat az erdon keresztul.
Jo vezetest es jo utat kivanunk mindenkinek!

DEEJAYTISZY
+ - 3-as fout+Ford emblema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi all!

Most ertem haza Miskolcrol es fel szeretnem hivni a kedves autostarsak
figyelmet egy kedves kis 2-es Golfra(tetejen nagy, ronda,nyujtott tegla alaku
villogo), amelyben 3 veszelyes "elem" volt:
1 rendor-sofor, 1 rendor a hatso ulesen es egy lezeres ketyere az
anyosules helyen, amely eppen szedte le az aktualis aldozatat(asszem a
szerencsetlen egy Octavia volt), menet kozben.Mindez a 150. kmtabla
kornyeken tortent, helysegnevet nem tudok. Persze ez a figyelmeztetes
csak azoknak a rendkivul bator embereknek szol, akik atmereszkednek a
Duna bal partjara(VD figyelmeztetese ellenere) es netan el
mernek tavolodni keleti iranyba vagy 180 km-t a Dunatol. :-)))))
Miskolcot pedig igazabol csak a legeslegbatrabbaknak ajanlanam, mert igazi
nyomortanya. :-))))) Felre a trefaval, szerintem erdemes elatogatni
ama keleti videkekere is, mert gyonyoru a taj. Miskolc pedig
egyaltalan nem olyan borzaszto, mint ahogy azt VD felvazolta. Nem mondom,
hogy a legszebb varosaink koze tartozik a rengeteg lakotelepevel a
domboldalban, de Csepelnel nem rosszabb es vannak egesz kellemes
reszei is.(a setalo utca, az Avas - Miskolc hegye, stb.) Ajanlott
miskolci etterem az Arany Sa'fra'ny. Hangulatos hely, kozepes arakkal,
hatalmas adagokkal es kivalo minoseggel. Mindez a Centrumtol egy
nagyobb kopesre.Bocs a kis kiteroert.
Mas. Nem valaszolt senki a Ford emblema ugyeben. Senki sem tud
segiteni?

Cso(vaz es oxigensator) mindekinek.
Laci alias WD(de nem a Western Digital)
+ - Szivo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

...
>> A Honda szeriaban gyartja a vilag legnagyobb
>> literteljesitmenyu motorjat, melyhez a BMW hozza sem bir
>Uuuupssz. Kimaradt, hogy turbo nelkuli...
Inkabb az, hogy szivo!
DE ercsuk mi eztetet:)
Egyebkent pedig a BMW es a Ferrari van legkozelebb ilyen tekintetben a Hondahoz
. Mielott belekezdenek paran: sok tekintetben pedig elorebb is vannak.
VTI



____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Re: viz a benzinben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem egyszerubb a vizet porlasztaskor hozzakeverni a benzinhez? Akkor nem is
kellene feloldodnia.
KI
> az alábbiakat írta a következő üzenetben:
news:...
>
...

> A problemas resz emlekeim szerint az emulzio stabilitasa. Nem valhat ki a
> viz sem rezgesre, sem melegedesre, hutesre, ezek kombinaciojara sem. Ami
> jelenleg van, az 25-30 napot tud, de ez keves, hiszen a tank teljes
> tartalma ennel lenyegesen hosszabb ido alatt cserelodik ki.
> Udv
>
> 
>
>
>
+ - Re: olajcsopoges (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Sajnos az en kocsimnal ez sem jott be. A merci a lemezbe ugy szegecselte be
az anyat, es emellett csepeg az olaj.
Igy hiaba teszek ra akarmilyen alatetet, meghuzas utan is lotyog a csavar
anyastol. Tudom, hogy a profi megoldas az lenne, ha belehegesztetnem az
anyat, de akkor tomitescsere, sok munka, stb. Most kap egy nagyobb feju
csavart alatettel.
KI

> az alábbiakat írta a következő üzenetben:
news:...
>
> Hello HIX Autosok!
>
>  irta:
>
> > Sziasztok!
> > Az lenne a kerdesem, hogy tudja-e valaki, hogyan lehet megszuntetni az
> > olajleereszto csavarnal az olaj csepegeset. Az utobbi ket olajcserenel -
> > az uj rez tomites ellenere is - napi 1-2 csepp olaj kijon a csavar
> > mellett.
...
> azt irom le, ahogy nekem sikerult: egyszeru az egesz, az uj tomitogyurut
> (rez) kilagyitottuk, es lehutottuk, majd utana raktuk fel. A kilagyitast
> hegesztopisztollyal vegeztuk ugy, hogy izzasig melegitettuk, majd vizbe
> dobtuk, es kesz. Szvsz. az igy kilagyitott alatet jobban felveszi a  hezag
> formajat. Sok sikert, udv:
> Lutyo
>
>
>
+ - Re: Brava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hat ez durva volt! Leestem a szekrol!
:))))))))
KI
> az alábbiakat írta a következő üzenetben:
news:...



> >Ebbol kifolyolag erdekelne, hogy milyen tapasztalatok vannak az uj
> >1.2 16V-s motorokkal? :)
> Hasonlo esetekben ketszer annyi szelepet kell
> cserelni. :) (Bocs hogy a karodon poenkodom)
>
>
>   __
>  |     Szommer Ákos  email: - __|
>
>
>
+ - re: brava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 irta:
>Ez valami tipus hiba lehet mert egy ismerosnek detto ez tortent a bravajaval.
Szerintem ugyanaz a szeria mint a mienk. A km utan ezt tippelem. 95-os
az is nem?

>58e km volt a kocsiban, es ezt az alkatreszt 60e-nel kell cserelni.
>Valami 300 vagy 600 volt a javitas (ezer)
>Azota gyuloli.
>De kapott nemi engedmenyt merthogy disznosag.
Mi volt ez az engedmeny, vagy konkretan mire gondoltal? Mi is
gondolkodunk rajta, hogy a Fiat szervizre kenjuk a dolgot valahogy.

 irta:
>Nem lesz olcso moka, foleg markaszervizben.
>Csak a kivancsisag kedveert:
>Mikor volt benne vezermuszij cserelve?
>Hany eves az auto, futasteljesitmeny?
Az autot hasznaltan vettuk, es szerintem nem volt benne meg
vezermuszij cserelve, nemhogy a feszitogorgo.
Amugy meg nincs egeszen 5 eves es 70000 km van benne. Elvileg ugye
kb 60e-nel kellett volna cserelni ezeket a dolgokat.
A szerelo tegnap azt mondta, hogy nem keletkezett komolyabb kar a
motorban, igy talan 50e Ft korul kijon. Nehany szelep meggorbult...

>Ez aztan a markahuseg!
>Probalom szambevenni autos ismeroseimet es
>a tobbsegrol elmondhatom (magamat is belertve),
>hogy erosen ragaszkodik az altala hasznalt markahoz.
>(Szamarasok az elso nyugati autojuktol kezdve)
>Nem is tudom mit kell egy autonak produkalni
>ahhoz, hogy gazdaja mas lora tegyen.
Latod ez jo kerdes. :) Nekunk mondjuk soha nem volt Ladank. A Brava
elott egy Nissan Sunny-ink volt. 11 evesen adtuk el, de lehet, hogy
akkor jobb allapotban volt, mint most a mi Fiatunk fele annyi idosen.
Mondjuk szerettuk is elegge. Abban 1.6-os motor volt, es egy picit
jobban ment, mint ez... :) Kenyelmes volt, sok extraval, es szinte
elnyuhetetlennek latszott. A Fiatban mindig nyikorog valami itt-ott, a
kidolgozas sem annyira fantasztikus. Bar ahogy osszehasonlitom a mi
Bravankat az ujjal (amit markakereskedesnel neztunk), eg es fold a
kulonbseg. Foleg ez, ami arra motival, hogy ujra ilyet vegyunk. Na meg
az ar sem elhanyagolhato. :)

Udvozlettel
           Domi
+ - Hali! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>facelift, az uj a Fabiara hasonlito lampakat kap elol. (Tegnap allt a
>Kempinski elott vagy 15 db Mlada Boleslavi rendszammal...)

Akkor lehet, hogy en ezeket lattam penteken?
Foton a Karolyi kastely-tol (nem en vagyok a Karolyi grof :-( )
nem tudtam kikanyarodni, mert az Octaviak csak jottek, + jottek
es kanyarodtak Mogyorod iranyaba. Csak nem a Hungarorinden
teszteltek oket ?

Udv:
	Cocas
+ - RE: gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mellesleg az altalam vasarolt Ro:mer ulest ugy reklamoztak, hogy
> az XY altal vegzett vizsgalatok soran a legbiztonsagosabbnak bizonyult.
Ugy emlekszem, hogy a Roemer benne volt az elso 3-ban.
--Udv: szm
+ - egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 irta: "Azert azt tartom, hogy a "japan 
motorok soha..." kezdetu mondat nem tul targyilagos."

Rendben, ebben a formaban, az eredeti szoveg kornyezetbol 
kiragadva, igazad van. De a mondandomnak nem ez volt a fo 
gondolat menete.

 irta: "Ez valami tipus hiba lehet mert egy 
ismerosnek detto ez tortent a bravajaval. 58e km volt a 
kocsiban, es ezt az alkatreszt 60e-nel kell cserelni. 
Valami 300 vagy 600 volt a javitas..."

Ezzel kapcsolatban lenne kerdesem. Ha jol emlekszem a 
Fiatnal is 3 ev, vagy 100e km a garancia. Ha 60e-nel kell 
cserelni, de meg csak 58e volt az autoban, mar miert 
kellett az ismerosodnek ennyit fizetni?? Csak peldakent 
jegyzem meg, hogy az en ismerosomnek a mezei 300D-s 
Mercijeben a (10 eves, tobb mint 400e km) eltort a 
fotengely. Bevitte javitattni, s kiderult, anyaghiba miatt 
kovetkezett ez be. A gyar garanciaban cserelte ki az egesz 
motort. Szoval en egy kicsit ramenosebb lettem volna az 
ismerosod helyeben, foleg azert mert garancia idon belul 
volt. Amugy meg ocsemnek a 1.8-as TD Ford Fiestajan hasonlo 
volt a helyzet, csak ott 25e km volt a limit. Szakmuhelyben 
csereltette az erositett szijat (Gates) es gorgoket, s ez 
volt a szerencseje. Neki is szakadt 20e korul. Csak a 
munkadijat kellett fizetnie. Szerintem garancia idon belul 
anyag koltseg cimen egy fillert sem szabad fizetni.

 a P-s rendszam ugyeben.

P-s rendszamot a markaszevizek es bizonyos muhelyek kapnak. 
(ha reszletesen erdekel leirom) Maganszemely nem kaphat. 
Amugy ennek is van kotelezo biztositasa, evente kell 
kivaltani, es nem keveset kell erte fizetni. A masik nyug, 
a proba utakrol  vezetni kell a hitelesitett konyvet. 


 rugo ugyben.

Letezik mashol is rugo keszites. Nem tul draga. Nekem a 
Golfom hatso rugoit keszitett-kovacsolta a srac, parban 10e 
Ft volt. Meg vagyok elegedve vele. Kicsit messze van a 
fovarostol 70 km korul, de szerintem megeri. Ha erdekel a 
cime, megirom.

Attila
+ - Motorhomesreklet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Laci!

>Az a kerdesem, hogy a motor homerseklete befolyassal van-e a
>menetteljesitmenyre? Ugy ertem, ha a bemelegedett motor homerseklete magasabb
>a normalisnal, ettol lehet-e, hogy rosszabbul megy?

Igen lehet, ugyanis a motornak kell egy allando homerseklettartomany,
ahol is a benzin kellemesen keveredik a levegovel, valamint a gyulladas
kezdete es a langfront terjedese az elore elhatarozott modon tortenik.
Tulmelegedeskor az ehhez szukseges feltetelek olyannyira meg tudnak
valtozni, hogy rontja a teljesitmenyt.

Udv
Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - A tegnapi tablazat ujbol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

A tegnap idezett emisszios tablazat ismetelt lekozlese kovetkezik, mivel
ugy vettem eszre, hogy kicsit eltort. :))

Tablazat:

		tuzeloanyag		vizgoz font/merfold	CO2 f/m

Belsoegesu motor: benzin			0,39		0,85

Tuz. cella:	hidrogen benzinbol		0,32		0,7

T.C.:		hidrogen metanbol		0,25		0,15

T.C.:		hidrogen megujulo energiabol	0,25		0

Bizom benne ez mar nem torik be es igy erthetobb lesz.

Udv
Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Re: Brava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On 23 Aug 2000 01:01:53 GMT,  wrote:

>munkaba, es kb 100 m-re a Fiat szerviztol egy hangos csorrenes utan,
>a motor tobbet nem indult, leallt. Felretoltuk az autot. Majd pont
>arra jott egy Autoklubbos emberke, aki szerint elszakadt a

Tipushiba... hany km-t futott a kocsi? Igaz, hogy emlekeim szerint az
1.6 16v-re valami 80e km korulre irjak elo a vezeremuszij-cseret, de
egybehangzo velemeny, hogy Bravo/Brava sorozaton 40-50e km letelte
utan csere! motortipustol fuggetlenul. Es valoban minden masodik
cserenel a gorgoket is cserelni!=20

[Markahuseg: Maximalisan megertem. :-) Ha javasolhatok valamit: azert
nezzetek meg a Mareakat is! elvileg ugyanaz kivul-belul, mint a Brava,
de a gyakorlatban megse, valahogy baratsagosabb belul]

Udv:  Zak

+ - Hi, LINUX HERE!!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Go to: http://www.lanzadera.com/revistapandora
newqwxkcuzyfizmmcwkygbkxvzhfnxhncxjducctsemqcfgbit
+ - all about....mmmm (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

http://usuarios.tripod.es/revistapandora
psdjindmyzujtmzbzfuyomduzxyelbmeeepncktnwcytwdxooftgfmpxtermzzpqx
+ - Brava nyekkkk. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Domika.

>100 m-re a Fiat szerviztol egy hangos csorrenes utan,
>a motor tobbet nem indult, leallt. Kocsi be
>szervizbe, vezermuszij burkolat lekap. A hiba: darabokra tort a
>vezermuszij egyik feszitogorgoje, aminek eredmenyekepp kb 5 >fokot
>ugrott a szij. Valszeg
>a vezerles is elment, meg szelepek is gorbultek. Apam, annyira >beduhodott,
hogyha nem lesz tul draga a javitas es
>keszen lesz, lehet hogy becsereljuk egy uj Bravara.

Apad most lesz igazan beduhodve, mert a javitasi koltseg eleg sokba fog
kerulni. Espedig szivo -kipufogoszelepek, vezerles es egyeb karok. Kerdesem
hozzad? Mikori evjaratu az auto. Azaz meg garis -e? Ha nem, akkor mar volt
cserelve vezermuszijj vele a feszito gorgo ? Netan csak a szijj volt
cserelve a gorgo - k nem az sajna a te sarad, hisz minden
vezermuszijjcserekor ajanlott a gorgoket kicserelni. Amennyiben volt a
szijjal a gorgo cserelve akkor az akkori szereles szamlajaval lehetne
bizonyitanod, hogy anyaghiba miatt ment tonkre a csapagyad.


Udvozlettel: Frigyes

Skoda 120 L
 
+ - Paksi talalka, hazigazda nelkul :-( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Lesompolygok 3 napra balcsira es lam mit olvasok :-o(

 irta .

>Sajnos a Frigyes altal nagyon vart Astra szet-osszeszerelesi
>verseny elmarad, ui szept 8-9 korul elmegyek szabadsagra es >szept. 16 ig
>haza se jovok.
>Sajna nem tudok resztvenni a paksi talalkan.
>Lehet, hogy jobb is.:-)))
Nagyon szomoru vagyok :-o( Hogy mint a szervezo - hazgazda nem lesz jelen a
talalkozon :-o((( Nagyon szerettem volna szemelyesen is megismerni teged. Ha
megigerem, hogy nem bantjuk az Astradat ott leszel :-) ?
>Ki tudja mit kapnek a fejemre:-)))
Nem kaptal volna semmit a fejedre. De most aztan kapsz bezony :-))))  Nagyon
sajnalom, hogy mint hazigazda nem leszel jelen a talalkan :-((( Jo pihenest
kivanva.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Paks: Eromu - mozdonymuzeum (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

 wrote irta.

>Nem kene 1 talalkat rendezni 1 ilyen megnezesere? Pl. Pakson >van 1
>mozdonymuzeum, nem kell erte Angliaba mennunk!!!
De igen jo lenne :-))) Jelen es a mult talalkozasa. Aldo ezt jol kifundaltad
:-))) Ugyanis engem zsengegyermrkkoromban gozmasiniszta szerettem volna
lenni :-))) Most inkabb jo penzert , vonatkerekpumpalo allast pajaznam meg
:-))))

Udvozlettel: Frigyes

Skoda 120 L
 
+ - Trabi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Trabant butykolesben jartasak velemenyet kernem. Szeretnem kicserelni
az ajtoimat, mert a rozsda rendesen megragcsalta oket, viszont a kulso
boritast szeretnem atteni az 'ujakra'. Marmost, legjobb tudomasom
szerint eredetileg ra van ragasztva valamivel, es ugye nem valoszinu,
hogy nekem is ugyanolyan jol sikerulne. Mondtak mar, hogy meg kell
furni, fel csavarozni (plusz ragasztani), a csavarok fejet kivulrol
pedig legittelni. Ha mas megoldas nincs, milyen ragasztot erdemes
hasznalni a muvelethez? Plusz mire figyeljek oda?

    Koszonom! Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - P-s rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Soma irta:
>Informaciokat szeretnek kerni toletek a P-s rendszamokkal
>kapcsolatban. Olyat hallottam ugyanis, hogy ilyen rendszamu autora
>nem kell fizetni semmit, meg talan muszakiztatni sem kell, viszont
>maximalva van az evi km.
>Az erdekelne, hogy tenyleg igy van-e, mennyi az evi keret, ki
>ellenorzi, es leginkabb az, hogy ha ugy dontok, visszakaphatom-e
>a normalis rendszamot? Akar az eredetit, akar masikat.
Ha P-s alatt a proba rendszamot erted, akkor ki kell abranditsalak.
Legjobb emlekezetem szerint kotelezo biztositas szempontjabol a
legfelsobb kategoriaba van sorolva. A rendorseg csak indokolt esetben
adja ki, ha minden igaz, olyan cegeknek, akik foglalkozasukbol adodoan
raszorulhatnak erre (adas/vetel, vizsgalatok, tesztelesek).
Maganszemely nem tartom valoszinunek, hogy kaphat. Fel evre adjak ki,
vannak korlatozott (szallithato szemely, hetvege), es korlatozasok
alol mentesitett variaciok. Legutobb (egy eve), amikor inteztem, 5
rendszam egy fel evre tobb mint 200E Ft-ba kerult, ugyhogy nem hiszem,
hogy koltsegkimelo lenne. Km korlatozasrol nem tudok, egy naploban
kell vezetni, mikor milyen autoval honnan hova mentel, es legutobb
megfenyegettek minket, hogyha egymas utan 10 alkalomnal tobbszor
tesszuk fel ugyanarra a kocsira, akkor elveszik a rendszamot, ugyanis
ez nem arra van, hogy levizsgazhatatlanul sz@r autot vigyunk ki a
forgalomba. En ennyit tudok errol, ha valahol tevedtem, vagy kihagytam
valamit, majd kijavitanak a tobbiek.

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - Uzemanyag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia mindenkinek !

Sok mozgolodast tapasztalok az utobbi napokban oktanszam ugyben. Gondoltam
leirom amit en sejtek a dologrol, igy ha tevedek legalabb egyenesben
felhomalyosit valamelyikotok.
Eloljaroban   irta az egyik Shell kutrol:
>Felesegemet rendszeresen megprobaljak a csajok
>fizeteskor atverni [becsi uton befele].
Uzenem mindenkinek, hogy ez kis magyar hon legmocskosabb kutja. Nagyon sokat
tankolok, de oket kerulom !!!!!!!!!!!!!!!
A masik, hogy kishazank legganajabb kutasait a Shell tomoriti. Itt nem adnak
fizetest vagy mi a rantott f.. van?
Lenyegnel maradva:
Az oktanszam ugye koztudott, hogy a kompresszioallosagot befolyasolja. Ha
egy 86-ost igenylo jo gyujtasbeallitassal megaldott kotvanyba belottyinted a
mezei 98-ast, az mivel mar a 86-ost sem csorgetheti meg, ezert a 98-as nala
eszreveheto teljesitmenynovekedest nem okoz. Oke esetleg valami minimalis
kulonbseg 91-ig, de utana tok mindegy. Ebbol adodoan abba lajtoskocsi szamra
borithatjuk a 106-ost erosebb nem lessz. Tunning by Psziche persze mindjart
megoldott :) A nagyobb teljesitmenyeket altalaban akkor erezhetjuk, ha a
gyujtas korul gondok voltak. Persze ma mar az oktanszam mellett egyeb
adalekok is humorizalnak a motorban. Ezt gyakorlati szinten az egyszer volt
Escortom is bizonyitotta, mivel egy idoben direkt probalgattam a trukkot. Az
oktanszam rohadtul nem erdekelte, viszont a minosegre nagyon odafigyelt.
Egyedul a Shellt komazta, a tobbire csilingelt. Itt lehet jonni az
oktanszamokkal, de elarulom, hogy a tobbi kutnal a koksz gyujtott elo nem a
surites. A F1-es autok nem azert faszagyerekek mert 106-ost esznek, hanem
azert esznek 106-ost, mert faszagyerekek. Jobb a suritesuk oszt csecs. A
plafon nekik azt hiszem 102 ? Naluk az adalekok szamitanak. Egy idoben
(talan ma is) a gyartok a verseny utan valamelyik sajat kutjukba
beboritottak a maradekot, es a juzerek fulig szaladt szajjal ralizva
hazafele azt hittek, hogy a szazegynehany oktanszamtol repul alattuk a lo.
Meg a rabok fatyat :) Az adalekok rugdostak segguk alatt a menest, csak az
titok, az oktanszam annyira nem. Forditva sokkal erdekesebb a dolog, mivel
az eloirtnal kevesebb oktanszam sok kilometerrel elegyitve jopofa lyukas
dugot eredmenyez.

No ezt lehet a hozzaertoknek kozmetikazni, igy tanulunk valamit.

Udvozlettel:
Marci

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS