Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 935
Copyright (C) HIX
2000-11-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re. Skoda futomu (mind)  42 sor     (cikkei)
2 Alfa Romeo (mind)  15 sor     (cikkei)
3 Golfworld es golfmania (mind)  16 sor     (cikkei)
4 Golf uveg (mind)  26 sor     (cikkei)
5 Elso kodlampa (mind)  13 sor     (cikkei)
6 Re: Kodlampa (mind)  11 sor     (cikkei)
7 Svajci szokasok + kodlampa (mind)  104 sor     (cikkei)
8 va: Uvegtores (mind)  11 sor     (cikkei)
9 Auto telire (mind)  62 sor     (cikkei)
10 Re: Semmit ne hagyj az autoban (mind)  15 sor     (cikkei)
11 Rendorok (mind)  20 sor     (cikkei)
12 Lakashelyzet (mind)  25 sor     (cikkei)
13 Pit-bull (mind)  39 sor     (cikkei)
14 Shell, Bp. Sibrik Miklos ut (mind)  27 sor     (cikkei)
15 Xenon lampa (mind)  10 sor     (cikkei)
16 repedt szelvedo (mind)  23 sor     (cikkei)
17 melleparkolas (mind)  13 sor     (cikkei)
18 lakas vs kocsi erteke (mind)  26 sor     (cikkei)
19 kozterulet (mind)  8 sor     (cikkei)
20 Kozterulet+egyebek (mind)  23 sor     (cikkei)
21 kfjg (mind)  28 sor     (cikkei)
22 Re: suritett*** HIX AUTO *** #932 (mind)  22 sor     (cikkei)
23 Re: Lada meg Volga (mind)  14 sor     (cikkei)
24 Re: Lada (mind)  27 sor     (cikkei)
25 Re: Erdelyorszag III: (mind)  42 sor     (cikkei)
26 Holgytulajdonos megvalna Ibizajatol (mind)  8 sor     (cikkei)
27 kodlampa (mind)  43 sor     (cikkei)
28 Hellosztok autosok! (mind)  5 sor     (cikkei)
29 Renault 11 TXE "restauralas" (mind)  6 sor     (cikkei)
30 autos ujsagok a neten (mind)  15 sor     (cikkei)
31 W 124 (mind)  16 sor     (cikkei)
32 Nem autos tema.... (mind)  19 sor     (cikkei)
33 "Szep" autonyitas (mind)  21 sor     (cikkei)
34 Re:Melleparkolas (mind)  13 sor     (cikkei)
35 RE: re kodlampa (igazabol csak vilagitas) (mind)  31 sor     (cikkei)

+ - Re. Skoda futomu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Zoltan.

>Segitsetek, mire szamithatok egy futomuvesnel.

Futomuvesnel semmire, hisz ez a problema nem futomu gond, hanem annal egy
picivel bonyolultabb problema. Ennek a javitasa autoszerelot kivan.!!

>Frissen szerzett uj (12 eves) skodank hatso futomuvenel >valami gond van.
>Hatulrol utana menve ugy nez ki, mintha feloldalasan menne >elore
>(a jobb hatso kerek az elso nyomvonalatol jobbra megy).

Igy latatlanban ket dologra tudok tippeni.

1, Hatso kerek also hossztarto szilent elrepedt. ( Ezt a szilentet a hatso
ajto magassagaban a kuszob es a feneklemez talalkozasanal lathato ) Ez a
hossztarto biztositja a hatso tengely stabilitasat oly modon, hogy a kerekek
a megfelelo iranyban alljanak. Ez egy majdnem oval gumipogacsa amely az
alvazhoz szegecselve van es ebbol a szilentbol nyulik a hossztarto a hatso
lengotok ala.

2, Differencialmu avagy kerekcsapagy. A hatso kerekhez  rogzul a
differencialmu avagy a lengotok benne egy kerekcsapaggyal. Ha a csapagyad
ment tonkre akkor ilyen 1 - 2 cm nyi logast ( kifutast ) eredmenyezhet.
Elofordulhat a kulso feltengelycsuklo hibaja is. Hatulrol nem hallasz
menetkozben surlodast avagy zorejt ?

Udvozlettel: Frigyes

Ui: Ezzel az autoval ne kozlekedj, max a szerelodhoz. Jotanacs.

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Alfa Romeo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> most 2 eves az alfa 146-om, 1.6 16V/120LE. A tapasztalatok
> roviden:

> Elöljáróban annyit, hogy nekem is egy 145-ös Alfám van (1.6 TS, tehát
> mint Neked) Általában vagy városban járok vele, vagy autópályán, kb.

Na de ilyet! Hol bujkaltatok mostanaig? 934 hix auto szam kell, hogy 
kideruljon a lista fele Alfas? Mar alig varom a kovetkezo HAT-ot!!!!!!!

Tiszteletbeli tagkent pedig meghivjuk a Bergendit a 145-el :)))

Cgo
(Alfa Romeo 1.6 T.S. 2000)
+ - Golfworld es golfmania (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> olasz autóktól, de eddig nem bántam meg. Az áráért pedig egy alap 
> 1.6-os Golfot kaptam volt, sokkal magasabb Casco díjakkal és 20LE-vel
> kevesebbel. Nem sok 1.6-os autó hagy ott lámpánál! :)

figyelitek? ez a mediak hatalma... a golf lett az etalon...
az en szememben a golf "csak egy" nepauto, az Alfa a BMW-vel
van egy kategoriaban. Sportos sziv, kivalo menettulajdonsagok,
a szurke utakat kiszinezi, remek felszereltsegevel (is) rengeteg oromet 
okoz annak, aki kiall mellette.
A Golf biztos remek kozlekedesi eszkoz, de tul szaraz arra, hogy
oromet okozzon. Hogy ne a fogyasztast figyeld, hanem orulni tudj
egy gazfroccsbol es az ut minden masodpercet kielvezd.

Cgo146
+ - Golf uveg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Felpattano kavics altal hon imadott Golfocskam elso szelvedojen kb. 
> egy cm hosszu repedes van (M1-M7 kozos szakasz rulez :o(((((((((( 

Eloszor is bocs az elozo neputozasert, de tenyleg igy gondolom, ha
nem akarod, ugysem sertodsz meg :)))

> javitjak-e, 

Nem mindegy, hol van a repedes. Ha nincs a sofor latotereben, akkor
talan erdemes megprobalni a javitast.
Ha viszont a latoterben van, egyertelmuen cserelni kell az egesz
szelvedot. (fenytores, ... megvaltozik)

> hagyjam teljesen atrepedni aztan tegyek bele egy ujat 

neeee. bar ez megint attol fugg, hogy hol a repedes.

> Biztosito fizet/nem fizet (ez sokkal valoszinubb, sajnos) a
> kotelezore ilyet?

Probald meg valamelyik ismeros kotelezojere. Ment elotted es
kilotte az uveget... En igy tettem anno a reflektorral.

Cgo146
+ - Elso kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> ha foloslegesen eg. Fo kedvencem : kellemes esti sotetben 
> helyzetjelzo + kodlampa.Az ilyen is kapja be jol. Tegnap este 

Kiprobaltam - sokat nem latni. A kodlampa (mivel lejjebb van)
jobban megvilagitja az auto elotti 10 metert (szelesebb csova),
de ha pl. egy gyalogost csak a kodlampa miatt veszel eszre, 
mar ugyis keso.
Ennek ellenere esoben, hoban, kodben mindig bekapcsolom.
Szarazon soha.

Cgo146
+ - Re: Kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet!

>Tartozkodva a stilus atveteletol, "sina ira et studio" csak annyit 
>jegyzek meg: a) sok a rosszul beallitott fenyszoro, es b) ritka, 
>hoyg leveszik a fenyszorot azert, hoyg a szembejovot ne vakitsak 
>el.

	  Egyetertek. Tokeletesen. Mert igaz. De nem ertem: hogy jon ez
	az altalam felvetett problemahoz?! Udvozlettel:

							Nagyak
+ - Svajci szokasok + kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszonom a valaszokat az autoutlevellel kapcsolatban.

Es akkor most nehany szo a svajci kozlekedesrol.
Eloszor a tenyek. A sebesseglimit 50/80/120 ugy mint nalunk.
A kulonbseg az, hogy altalaban videken tenyleg nem is lehet
80-nal tobbel menni a sok hegyi ut miatt. Az autopalyakon
es egyes gyorsforgalmi utakon (zolddel jelzett) kotelezo
a matrica hasznalata, amely eves es 40CHF (1CHF=173HUF).
Viszont ennek fejeben egy nagyon jominosegu uthalozatot kap az
ember beleertve a hagokon atvezetoket, alagutakat, volgyhidakat.
Es a gyorsforgalmi uthalozat folyamatosan bovul. Svajcban nem
kell tompitott fenyszoro nappal lakott teruleten kivul sem. Az utvonal-
megerosito tablak kekek, kiveve az autopalya es egyes autoutak,
amit zolddel jelolnek (ezeken kell matrica). Ez nagyon jo talalmany,
mert ha nincs is kirakva ahova megy az ember, de tudja, hogy el kell
jutni autopalyaig, akkor eleg csak a zold szint kovetni. Viszont ha pl.
atmegyek Franciaorszagba, ott pont forditva van. Itt is rengeteg korforgalom
van, nemelyik olyan kicsi, hogy joszerevel korbe sem lehet menni.
Fontos dolog, ha eltevedt az ember, hogy felismerje a "toutes directions"
azaz minden irany (nemet teruleten alle richtungen ha jol emlekszem) illetve
az "autres directions" azaz a tobbi irany (nemetul nem tudom) iranyjelzo
tablakat.
Igy ha eppen nem talalod a kovetkezo korforgalomnal a kimondhatatlan nevu
falut amit keresel, akkor celszeru ezen tablak iranyaban folytatni.
Eleg sok hataratkelo van Svajcban, ami erdekes, hogy a nagyobb hataratkelokon
van zold folyoso az autok reszere is, igy eleg lassitani amennyiben egy ilyen
"rien a declare" zold papirt ki rak az ember a szelvedore jol lathato helyen.
Minket csak egyszer allitottak meg igy, de akkor is csak az utlevelet neztek.
Meg magyar rendszamu autoval is legtobb esetben at lehet menni igy
gond nelkul. A vam nelkul behozhato elelmiszerek listaja beszerezheto, es
ezt illik is betartani, mert kemenyen buntetnek ha lebukik az ember. Ugyanis
a hatarmenti telepulesekrol nagyon sokan jarnak at a joval olcsobb
szomszedos orszagokba vasarolni.
A kozlekedesi moral a nemet es az olasz-francia teruleten alapvetoen elter
egymastol. Ennek megfeleloen a nemet teruleten sokkal kevesebb gyorshajto van,
es az egyeb szabalyokat is jobban betartjak. Eleg sok helyen van sebesseg-
ellenorzes kulonosen az autopalya felujitasi szakaszokon. Ki is szoktak irni
nagy transzparenseken, hogy az elmult heten hany embert birsagoltak meg,
es hanynak vettek el a jogsijat. Lattam olyat is, hogy 0 volt az elvett jogsik
szama,
alairva pedig valami olyasmi, hogy igy is lehet vezetni. Szoktak kirakni
automata radarokat is, de ezeket meg sem probaljak alcazni, kb. 1.5 magas
beton vagy lemez kockak ezek az ut szelen. Aztan szoktak olyat is, hogy
az eppen arra halado sebesseget kiirjak egy tablara, utalvan, hogy a
nagytestver mindent lat.
Utszeli igazoltatast a francia teruleten mindossze egyszer lattam, bar
allitolag a nemet teruleten tobbszor elofordul. A megengedett alkoholszint
0.8 ezrelek, ami eleg magas, ennek ellenere nem hallottam reszeg vezetorol,
es ilyen balesetrol. Szoval itt a viselkedesi norma sokban kulonbozik.
Pontosan nem sikerult megtudnom, hogy mennyivel lehet tulepni a megengedett
sebesseget, volt aki 6km/h-t mondott fuggetlenul a sebesseghatartol, volt
aki szazalekot, de ez a sav eleg kicsi. Egy adatot tudok egy kollegam reven,
aki 50 helyett 93-al ment, neki 1300CHF-be es 2 honap jogsielvonasba kerult.
Tehat nem erdemes.
A sok korforgalom ellenere 90%-uk nem tudja mikor kell indexelni. Altalaban
szokas, hogy befele menve jobbra indexelnek, majd ha nem az elso uton megy ki,
balra indexel jelezve, hogy o meg bent marad. Viszont kifele, amikor kene
szinte egyik sem. Pedig itt is az a szabaly mint nalunk. Meg ugy altalaban igaz
foleg a francia-olasz teruleten, hogy savvaltaskor es kanyarodaskor nem
rakjak ki az iranyjelzot es az akinek az orra elobb van annak van elsobbsege
ervenyesul.
folyt. kov.

A nemet-magyar vezeteshez hozzaszolva, en nagyon sokat mentem Szeged es
Bp kozott az 5-son. Az utazosebessegem 100 korul szokott volt lenni, mivel jol
ismerem, es jo minosegu az ut. Az olyan autok, amik jelentos sebesseg
kulonbseggel
eloztek meg, a zome nemet es osztrak rendszam alapjan, bar lehet, hogy amugy
meg torokok bar azok inkabb mikrobusszal mennek haza. Szoval ok is idejonnek
legenykedni.

A kodlamparol annyit, hogy az igenis szabalyos, ha csak a helyzetjelzo eg es
amellett
az elso kodlampa. Ugyanis nagy kodben a vizcseppekrol visszaverodo feny
elkapraztatja
az ember szemet, egy kodlampa meg annyira alul vilagitja meg az utat, hogy mar
nem lesz
annyira zavaro. Az mas kerdes, hogy a bevilagitott uthossz igy sokkal kisebb, e
s
lassabban
kell haladni. Mondjuk en mindig kikapcsolom ha nem muszaj, mert zavar ha
feleslegesen
egnek a visszajelzok a muszerfalon, masreszt meg no a kocsi fogyasztasa is.
Viszont azt nem ertem, hogy sok kocsin miert nem lehet a hatsot az elsotol
fuggetlenul
bekapcsolni. Plane, hogy sokban nincs is elso, igy nem igazan logikus azokon
amelyiken
van. Pl. nagyon jo a hatso kodlampa autopalyan nappal zuhogo esoben
vizfuggonnyel
a hatam mogott. Szerintem ekkor egyaltalan nem vakit, es hamarabb eszrevesz a
mogottem
gyorsabban halado. Elore ilyenkor viszont tenyleg semmi ertelme.

Laci


> -----------------------------------------------------------------
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - va: Uvegtores (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felpattano kavics altal hon imadott Golfocskam elso 
> szelvedojen kb. egy cm hosszu repedes van 

A Z O N N A L  leragasztani celluxal. Ne keruljon bele kosz.
A cellux elfer a kesztyutartoban.
A lelkiismeretes uveges csak igy tudja jol es nyom nelkul 
javitani. A tobbi uveges bekaphatja.
Tessek ezt terjeszteni ismerosoknek is. 
Leragasztani !!!!! Azonnal megcsinaltatni.
--
Meszaros Geza
+ - Auto telire (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek! Kedves Geza!

 irta:

>Vaddiszno ! Kapsz mar levegot, vagy meg mindig tatogsz :-))))
>Ilyenkor nem azt irod masnap, hogy
>- Bocs, hulye vagyok. Erre nem gondoltam.
>Nemasagba burkolozol egy-ket hetig, hogy erot gyujs egy
>ujabb csacskasaghoz. Nem tanulsz semmibol ?

>> En meg szarok mindenre...
>Ja, az mas. Bocs. Nem rokonod a "Rokker Zsolti" ?

Sajnos nem ertem miert kene tatognom. Az "erogyujtes" kenyszeru volt,
ugyanis a matavnak ennyi idejebe tellett atkotni a telefonvonalat, es igy
nem tudtam aktivan reszt venni a lista felpezsditeseben, de naprol napra
figyelemmel kisertem mindannyiotok figyelemremelto irasait. Ki a f...szom az
a Rokker Zsolti?

Szoval, mint mar azt Csendinek is irtam, nem ertem, hogy telrol nyarra miert
valtozik a fenntartas ktg-e, marmint a cegautot telen-nyaron el lehet
szamolni, es telen is csak 1 segge van, ugyanugy, ahogy nyaron. Tehat az
idojarason kivul nem valtozik semmi. Az meg olyan, amilyen. Ahova a Mercivel
szeretne menni, oda menjen azzal telen is (kiveve ha nagyon esik a ho vagy
ilyenek, mert akkor velem is megesik, hogy inkabb taxit hivok es nem teszem
ki az automat a zord idojaras elemeinek). De tovabbra is fenntartom a
velemenyemet, miszerint a kocsit nem kell elrakni telire.

Eszembe jutott egy masik ide vonatkozo dolog. Mint tudjatok az emberek a
motorjukat viszont altalaban elrakjak telre (foleg a gyorsasagi motorokat)
mert igazabol nincs ra mod, hogy az ember menjen vele, elsosorban a
homerseklet az, ami nekem ilyenkor mar nem tetszik, meg nagyon hideg a beton
is es ilyenkor csusznak a gumik. Tehat megkerdeztem a Suzuki szervizes
ismerosomet, hogy mi a teendo. Elotte kulonbozo ismeroseimtol is
erdeklodtem, akik azt mondtak, hogy neha jaratni kell, kb. 2 hetente, volt
aki azt mondta, hogy gyertya ki es fel kell tolteni a blokkot motorolajjal.
Namost en ilyeneket nem csinalok, mert ennyire azert nem vagyok profi, meg
ahhoz elegge szet kell bontani a motort. Szoval a Suzukis gyerek azt mondta,
hogy nem kell vele csinalni semmit, nem lesz semmi baja. Aztan
belegondoltam: a gyarbol kijovo motorbiciklik gyari csomagolasban erkeznek,
nem tudom ki latott mar ilyet kozuletek. Egy aluminium teglatest alaku vazba
van a motor belecsavarozva, kerekek, kormany meg ilyenek nelkul, tehat
eladas elott a szervizeknek kell osszerakni a motort. Namost mig pl.
Japanbol ideer a motor, aztan eljut a markakereskedohoz, addig senki nem
nyul hozza. Tehat csak all a motor bent a dobozban. Gyari olaj van a
blokkban, de mas semmi. Es nem lesz semmi baja. Arrol nem is beszelve, hogy
miutan kiallitjak a motorokat, jopar honapot elallhatnak a szalonban, ugy
hogy hozzajuk sem nyul senki. Van, hogy akar egy evet is atveszel igy nemely
motor. Semmifele tarolasi eljaras nincs szerintem, ertem itt hofok,
paratartalom, stb. A raktarhazakban allnak a mocik bedobozolva, mig valaki
el nem viszi oket. Szoval lehet hogy van abban igazsag, hogy a motorok nem
igazan igenyelnek teli karbantartast elrakas esetere. Az enyem tavaly a
sajat kerekein + a sztenderen veszelte at a telet, igaz meg ugy 2 hetente
beinditgattam. A gumiknak semmi bajuk nem lett, pedig a garazs nem futheto.
Lehet hogy iden nem fogom inditgatni, mert a -10 fokban eleg sokaig
eltartott szegenynek, mig bemelegedett. Sajnaltam is, de hat mit lehet tenni
az delebbre koltozesen kivul.

Kulonben mindenki azt csinal a kocsijaval, motorjaval telen amit jonak lat.

Udvozlettel,
Vaddiszno
+ - Re: Semmit ne hagyj az autoban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 kerdezte:

>>Megjegyzem: a kinyitasi modszerrel BARMILYEN altalam ismert
>>autoval ugyanennyi ido alatt vegezni lehet.
>Most egy hetig nem fogok tudni aludni a kivancsisagtol ;-))
>irnal errol a "modszerrol" nehany bovitett mondatot???

Fogsz egy kovet es jol bevagod az ablakon. Es mar ott is a lehetoseg kivenni
a bennmaradt kulcsot.
Van, aki ko nelkul "kulturaltabban" is meg tudja csinalni, pl. konyokkel.
Akkor nem kell elmenni koert, mert ugy mar tobb lesz mint 2 mp. Remelem ez
megfejtes :-).

Udv,
Vaddiszno
+ - Rendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hajts!

>Valamelyik nap megallok, hogy atengedjem a gyaologost. Mogottem megall
>egy 20 eves merdzso, mire gondol egyet a f@sz, kikerul at a gyalogos elott
>- aki alig birt elugrani - , majd a keresztezodesben elfordult.>
>termeszetesen piroson. A jo &#&@@&@{@{&@{@#&{&#{}{}#&@{ - t az ilyennek! Ha
>en rendor lenek, es ezt lattam volna csak ennyit mondtam volna neki: Uram,
>dontse el, hogy miert vegyem el a jogositvanyat. A piroson valo
>athjaladasert, vagy a zebran az elsobbseg elmulasztasa miatt!

En meg attol felek hogy a rendor fog melletted az elobb leirt szabalytalan
modon elhuzni. En csak nagyon ritkan latok rendort szabalyosan kozlekedni,
akkor is legtobbszor csak megy egyenesen, bar a sebesseglimit nem adja ki
magat. Savvaltaskor, kanyarodaskor mar problema van az indexszel, varoson
kivul egyebek mellett altalaban nem egy az egyik hatso lampa.

Szoval ebben azert annyira ne remenykedj.

Udv,
Vaddiszno
+ - Lakashelyzet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

>Szo nincs errol. Itt VD baratunk irta, hogy lakasa ugyan nincsen, de M5
>BMW-je igen. Szerintem ezert olyan agressziv es ingerult a fiu, mert erzi a
>tarsadalom nagy reszenek az elutasitasat (netan megveteset) arra a
mentalitasra nezve,
>hogy "fenn az ernyo nincsen kas".

Nem tudom mit ertessz a tarsadalom elutasitasan. Nem ertem hogyha valaki az
utcan jarva kelve meglat egy jo kocsit az miert vetne meg a benne ulot.
Amugy ez eleg szanalmas magatartas. Akinek valamilye van az dogoljon meg.
Meg ki a fene allapitja meg, hogy a kocsiban ulonek milyenek a
lakaskorulmenyei. A lakas sem minden. Szoval nem ertem mire celzol az
elutasitassal, meg a megvetessel. En azokat utasitanam el az utrol, mint mar
korabban hangsulyoztam, akik lassitanak a kozlekedesben (foleg akik
szandekosan csinalnjak), es hogy van-e lakasuk, meg hany gyereket kell
eltartaniuk arra sajnos ott abban a kozlekedesi helyzetben egyaltalan nincs
idom gondolni. Lehet hogy azert van annyi baleset, mert a soforok nagy resze
azon gondolkozik, hogy : na ennek az Akadalyosnak vajon van-e lakasa, meg 10
gyereke, mert akkor kivarom, de ha nincs, akkor takarodjon elolem? Ha erre
gondolnak akkor nem csoda. Sajnos az uton nem szamit a lakas merete. Csak ha
megerkezunk haza..._ha_ megerkezunk.

Csakany,
Vaddiszno
+ - Pit-bull (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autostarsak!

>Kerdes, hogy jogilag szabalyos-e?
Ez erdekli a tulajt az adott pillanatban a legkevesbe. Ha valaki megprobalja
elvinni a kocsit, akkor szerintem barki utana tudna loni a tagnak,
megjegyzem abban a pillanatban.

>Ez ketsegtelenul igaz. Csakhogy. Eleg egy gazspray vagy
>ilyesmi, es a kutya maris kilove. Durva esetben sokkal
>eroszakosabb cselekedetre is vetemedhet a tolvaj (azaz rablo).
Ez igy van. A pitbull magaban nem eleg, de mint kiegeszito riaszto, nagyon
hatasos lehet.

>Tegyuk fel, hogy tolvajunk nem veszi eszre a ra leselkedo
>veszelyt, es bepattan a kocsiba. A pitbull mit tesz? Hirtelen
>befogja a sajat szajat a tolvaj karjaval. Az urge valahogy
>kiszabadul szorult helyzetebol, es elfut. Elso utja a yardra
>vezet, es feljelenti a tulajt. Akit azutan becibalnak
>vadlottkent a birosagra, a szegeny tolvaj ur meg rohog a
>markaba. Merthogy anyagi kar okozasat egeszsegkarositassal
>akadalyozott meg a tulajdonos.

Szereny velemenyem szerint az ilyenek nem mennek a rendorsegre, mert egybol
ottartanak oket, de ha
esetleg megsem, akkor sem mennek oda be, mert valahogy szerintem nem az o
kozeguk.

>Meg kutya csak porazzal meg szajkosarral tartozkodhat az utcan.

Az utcan igen, de a kocsi mintha maganterulet lenne, de ha nem is az, nekem
akkor sem tudja senki megmagyarazni, hogy a sajat bezart kocsimban nem
tarthatok egy kutyat poraz es szajkosar nelkul. Aki meg kinyitja es odadobja
magat koncnak a kutya ele, annak meg ugy kell. Vagy csak meg akarta nezni,
hogy elo-e? Ki hiszi ezt el. Nincs az a birosag, aki elitel:))).

De remelem ilyen helyzetbe senki nem kerul.

Udv,
Vaddiszno
+ - Shell, Bp. Sibrik Miklos ut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

tegnapi tortenetem a Shellnel...
Munka utan megyunk haza egyik kollegammal, be kell mennem tankolni, mert
ordit mar a sarga lampa. 
Mondja a kollegam, hogy a mult heten anyukajat megszivattak a Shell kuton,
mert kerdezes nelkul a 299 ft-os marketingbenzint tettek bele, (mondjuk o
sem figyelt ra, mert fix osszegert tankolt, csak otthon a szamla
megnezesekor derult ki).
Beallok a Shellhez, kiszallok, miutan megmutattam a kutasnak, hogy a
tanksapkat nem kell letenni a kutoszlopra, mert van annak helye a
tanksapkafedelen(:-), megy a kutoszlophozhoz, es mar tankolna is a 299-Ft-os
benzint!!!, merthogy (ez volt a duma) ilyen uj kocsikba ezt SZOKTAK
tankolni.
Ketszer kellett neki mondani, hogy legyen szives 95-ost tankolni.

Miutan lepucoltattam vele az ablakokat, latvanyosan nem kapott borravalot,
hiszen ez a dolga.
Legkozelebb meg a kereknyomast is megmeretem vele, mikor jo koszos lesz a
kocsim...

Ha elmegyek a hetvegen vasarolni, es otthagyok 12e Ft-ot (egy tank benzin
arat), es megprobalnak hulyenek nezni (ennel sokkal kisebb dologban is),
akkor oda tobbet nem megyek.
Hajra Shell! Csak igy tovabb!

Tibor
+ - Xenon lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
XENON egovel kapcsolatban lenne nehany kerdesem!

- kozonseges H4 tipusu duolux ego  kicserelheto-e barmilyen autoban H4 xenon
egore?
- egy xenon egon +30% fenyerot igernek,
  menyivel lehet jobban latni joidoben, kodben,  esoben?

Udv:
	Csaba
+ - repedt szelvedo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Golfocskam elso szelvedojen kb. egy cm hosszu repedes van Az uveg (szereny
meglatasom szerint) >ketretegu, s teljesen at van repedve

Csereerett...:( A mai autok szelvedoje laminalt uveg, ami azt jelenti, hogy
ket uvegreteg koze mugyantat toltenek, ami a kikemenyedes utan az uveggel
azonos toresmutatoju (fenytores!), viszont viselkedeseben a vastag nejlonra
hasonlit. Ha az uveget hatas eri, akkor vagy kagylosan kipattan (az utes
oldalan pici lyuk, ami a tuloldalon, tehat a "folianal" vegzodo kup csucsa.)
Az edzett uvegek (pl: 2T Warju szelvedo es minden auto oldalablakai) utesre
"pokhalosodnak", vagyis szilankmentesen, szemcsekre tornek.

A fenti kagylos hibat lehet javitani, ha az friss es meg semmilyen
szennyezodes nem kerult a repedesbe. Ekkor feltoltik a hibat gyantaval, majd
infra/UV fenynel kikemenyitik azt, a vegen (a pici lyuknal) meg
felpolirozzak.

A repedes rosszabb, mert itt a ket uvegreteg egyike eltorott, de mivel nincs
hatarozott vege (=barmikor tovabbrepedhet) nem tudjak feltolteni. Ha nem tul
zavaro, hasznald, muszaki vizsgara ugyis ki kell cserlni.
A kagylost amugy az Autoklubban (Gyor Tompa u) javitjak.
Udv

http://auto.origo.hu
+ - melleparkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>a melleparkolas. Szerintetek mit lehet ilyenkor tenni? Meghuzni nincs
pofam, de azert valami poenos >figyelmeztetes jol jonne. Vagy hivjak
rendort?

Fogsz egy A4 meretu papirlapot es egy tubus pillanatragasztot. Amikor a
jobbagy igy melled all es nincs ott, fogod a lapot es raragasztod a
szelvedojere jo sok ragasztoval, lehetoleg a latomezoje kozepere.
Ja a lapra legyen rairva: "Remelem legalabb annyi ideig tart neked ezt
leszedni, mint nekem kiallni miattad."

Udv

http://auto.origo.hu
+ - lakas vs kocsi erteke (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> En kifejezetten arra az esetre gondoltam fentebb, amikor a
>> kocsi tobbszorosebe kerul, mint amibe egy lakas kerulne.
>
>Ehhez mar azert "megfelelo" lelkivilag is kell. Marmint a kocsitulaj
reszerol.
>De lehet hogy egyszeru biztonsagi dologrol van szo. Pl. lebukik a haver egy
zsak
>tablettaval, jobb ha nincs lakas meg ilyen egyeb hatosagilag kovetheto
dolog...

1. Megint oda jutottunk, hogy 10tesseges uton nem is lehet 3m erteku autohoz
jutni.
2. Setalj egyet barmelyik lakotelepen! A mi falunkban (Gyor) az 50m2 koruli
panellakasok arai valahol a 3-3,5 misi kornyeken mozogtak. Az ilyen hazak
parkoloiban viszont jocskan alltak mar akkor is 1,5-2m aru uj autok. ALLTAK,
mert a nagy torlesztoreszlet mellett csak evi 3000kmre van benzinpenz, de uj
auto az kell.

sajna tudomasul kell venni, hogy ma Mo-on az auto erosen statusszimbolum.
Majd mindenki eggyel magasabb erteku/kategoriaju autot vesz, mint amit
megeroltetes, lemondas nelkul el tudna tartani. Inkabb ehezik, nem jar vele,
meg persze ganyolas az utcan v. sufniban, "de nekem xy markaju autom van!"

Udv

http://auto.origo.hu
+ - kozterulet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ezek utan felmerul a kerdes: ha a baratnommel szexelek az
>autom hatso ulesen, bevisznek kozszemeremsertesert?

igen. Illetve csak elzavarnak. Akkor tudod meguszni, ha a "madar sem jar
erre" tipusu helyen muveled a not.
Udv

http://auto.origo.hu
+ - Kozterulet+egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nagyak irta:

>Ezek utan felmerul a kerdes: ha a baratnommel szexelek >az 
autom hatso ulesen, bevisznek kozszemeremsertesert? 
IGEN. Mar hallottam olyan tortenetet, hogy az ipse a sajat 
felesegevel "ugykodott" a sajat kocsijukban, es a fent 
emlitett indoklassal buntettek meg oket.

Anyi szo esik mostanaban a lassan halado akadalyokrol...
Kerdezem en, egy 'tisztes' uzletember fazon mi a jo 
francnak vesz uj Alfat, ha csak 40-nel megy olyan helyen, 
ahol 80-nal is nyugodtan lehetne haladni, feltartva ezzel 
mindenkit. Alairom, fokent a keleti es oregebb autok mennek 
lassan, de mostanaban egyre tobb a flancos uj autoval 
benazok szama. Szoval szerintem az Akadaly fogalmat felul 
kellene vizsgalni, es minden totyorgore ervenyesiteni, nem 
csak bizonyos tipusokra.

Udv,

Esther
+ - kfjg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia lista!

Tegnap betettetek a biztositasokkal a bogarat a fulembe, foleg azert mert
radobbentem, hogy 5 jarmu utan fizetem a biztositast. Igy gyorsan kertem
nehany biztositotol ajanlatot egyenkent es "flottaban"is. A
flottakedvezmenyt mindenki elutasitotta, a Hungaria meg gondolkodik rajt.
A jarmuvek a kovetkezok: Citroen BX 1.4, MZ TS 125, Pannonia 250, 2 db
utanfuto. Az en parametereim: 47 eves vagyok, Zala megyeben, egyeb helyen
lakom es havi atutalassal fizetek. A biztositok: AXA, Generali, AB-Aegon,
Hungaria, OTP-Garancia, Argosz. A Citroenre es a motorokra a legjobb
ajanlatot az Argosz adta, az utanfutokra a Hungaria, bar ez nem osszeg, mert
havi 14 Ft/db-bal olcsobb.
Igy az 5 jarmu egyutt havonta az Argosznal 1478 Ft, a Hungarianal 1655 Ft, a
Garancianal 1709 Ft. Az AB-AEGON a magas motor es utanfuto biztositasainak
koszonhetoen valami csillagaszati osszeget ker, 3771 Ft-ot.Igazabol nem
ertem a koncepciot, mert nem hiszem, hogy egy utanfuto olyan nagy kockazati
tenyezo lenne. De mint tudjuk, nem akarasnak nyoges a vege. Az autonal az
AXA a legdragabb, motoroknal es az utanfutonal az AB-Aegon. A Hungarianal
ertekelni kell legalabb a szandekot a kedvezmenyre, meg akkor is, ha esetleg
nem kapok semmit. Az Argosz olcsosaga nekem gyanus, maskor is elofordult
mar, hogy a legolcsobb ajanlatot kapasbol kiejtettem. Ilyen a vevo
pszichologiaja.
A legolcsobb es a legdragabb kozott eves szinten  27516 Ft van.
Ha valaki kivancsi ra elkuldhetem maganba is .xls formatumban.

Jo utat mindenkinek

Kalman
+ - Re: suritett*** HIX AUTO *** #932 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello

 wrote:

> De lehet, hogy be van epitve egy robbanomotor + kompresszor is, ami a
> suritett levego eloallitasahoz kell :-))

Ebbol jutott eszembe ha mar a jovorol folyik a vita, hogy meg van egy
motor amivel kiserletezgettek (a Philips foglalkozott vele) aztan
otthagytak, de szerintem meg nagy potencial van a motorban, es mukodik
mindenfele  uzemanyaggal (elmeletileg meg szennel is).
Mi a neve? Stirling. Egy skot pap :0 a volt feltalaloja. Meg o
kifejlesztett belole egy mukodo peldanyt. Az elv azon alapszik, hogy egy
gaz (folyadek) megvaltoztatja a nyomasat bizonyos homersekleten.
Ennek a motornak a leirasa is fel fog kerulni a keszulo motoros lapomra,
remelem Karacsonyig elkeszul majd.
Ezuton is koszonom Haasz Attilanak a segitseget.

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - Re: Lada meg Volga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

Dorozsmai Karoly wrote:

> A Skoda mintha azutan zarkozott volna fel, hogy a VW 
> atvette... A Lada illetve a Volga most kie? :))

Irtam, hogy a motor Toyota, hogy mennyi koze van meg ezen kivul a japan
cegnek a Ladahoz nem tom.

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - Re: Lada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:

> En, szemely szerint meg nem vennek olyan autot, amit az
> oroszok csinalnak, meg ha csak az osszeszerelest csinaljak is.
> Nincs veluk semmi bajom, de nem kell. Sem orosz, sem koreai.

Egyetertek Veled,de en mindig ugy kepzeltem el, hogy ha lesz annyi penzem,
ket kocsit fogok jaratni egyik egy pl. Dacia lesz mihez minden utcasarkon
lehet majd alkatreszt kapni, a masik az almaim autoja (osregi Mustang)
ami ha 15 litert is fog fogyasztani akkor is oruletbe ejt majd mindenkit.
Persze hogy a Mustanggal csak unnepnapokon vagy hetvegen fogok jarkalni.
De ha lesz olcso alaktresz az uj Ladahoz, vagy Daewoohoz akkor ilyenen is
fogok majd gondolkodni. Nem erdekel az, hogy nez ki. Fogyasszon
minel kevesebbet es legyen olcso az alkatresz.
Egyet amit megigertem magamnak nemet kocsit nem fogok venni VW Bogaron
kivul. Nem flame (mar egyszer lejart) de nem teszik a nemet stilus, ami
olcso az hitvanyul nez ki ami jo az meregdraga.

BTW: a BBC Top Gear musoraban (messzemenoen a legprofibb autos musor) a
Golf 4-es csak 5 pontot szerzett a leheto 10-bol.

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - Re: Erdelyorszag III: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

 wrote:

>Szekej 

Ezt veletlenul nem ly -al kell irni? Bocs a pofatlansagert.

> Kolozsvarra az indulasi kiindulopontunkra. Osszegezve ez a kis korut
> fenseges latvanyat minden autostarsam figyelmebe szeretnem ajanlani , sot
> nem lehetetlen hogy lehetne egy erdelyi HiX autos talalkat is letrehozni
> Erdelyben elo autostarsunk feltetlen reszvetelevel

Hat tobb HIX autos is van errefele. Mar ket autos tarsamnak emlitettem
anno a Szekelyfoldet mint egy jo kis erdelyi kirandulast. Inkabb ide
gyertek mint arra a koszosz Tengerre.
Amit kihagytal Frigyes az a Szent Anna to volt es a kornyeke,
pedig nem voltal messze tole (kb 100 km). Megerte volna ezt is latni.
Nem emlitetted a Gyilkos to mellett kiallo sziklat sem. Azt Oltarkonek
nevezik ez 1-es nehezsegu csoportba tarozo szikla a hegymaszoknak.
Elmehettel volna az Almasi barlangokhoz is, az is nagyon klassz, habar
mara lezartak oket a tomeges cseppkolopas miatt.
Visszaterve a Szent Anna tohoz miert nem szervezunk egy HAT-ot jovo ev
Anna napjan, ilyenkor nagy menet van odafenn, a to mellett van meg egy
Mohos nevu hely is (valamikor dupla krateru vulkan volt a to helyen). Itt
aztan lathattok husevo novenyeket, torpe fenyoket, az egesz talaj tiszta
moha, olyan mintha a kokorszakban lennel a pafranyok kozott, csak a
dinoszauruszok hianyoznak.
Most elfogott megint a nosztalgia, nemhiaba jartam 4 evet erdeszetire :)

Ha valaki elszanja magat szoljon, megmutatom a helyeket szivesen, sot meg
ennel is tobbet mert minden helynek van egy legendaja is.

Most Te is lattad Frigyes, hogy mekkora kihasznalatlan turisztikai
potencial van a Szekelyfoldon. Egyszeruen magaval ragad a hely, nemhiaba
jott haza Tamasi Aron, a legnagyobb szekely iro, Amerikabol mondvan:
"Azert vagyunk a vilagon, hogy valahol otthon legyunk benne."

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - Holgytulajdonos megvalna Ibizajatol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1991-es Seat Ibiza 1.2 GLX, 108000 Km-rel, 680.000 Ft-os iranyaron 
elado.
Gyonyoru, serulesmentes karosszeria, szurkes-kek metal fenyezes, 
kozpontizar, elektromos ablakok, szinezett uvegek, fordulatszammero, 
osztottan dontheto hatso ules, konnyufemfelni, kifogastalan allapotu 
negyevszakos FULDA gumik, 4 hangszoros radio-magno, szep belso.

Tel.: 20/341-3373 (vagy munkaidoben: 328-8507)
+ - kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ihajj!
 
Piros Sandor irja:
>>>
Mivel lehetne leszoktatni az embereket, hogy nem indokolt
esetben (lsd Kressz) ne hasznaljak a kodlampat.
>>>
 
Es ez meg hagyjan!
Vasarnap este kullogok hazafele. Elottem egy Suzuki Sedan.
Mar amikor elemkerult furcsaltam valamit, de nem birtam rajonni, hogy
mi az. Annyi tunt fel, hogy marhara vakit a hatso lampaja, de gondoltam
ez ilyen.
Hat egy lonak a .... nemesebbik szerve!!!!
Csak kesobb tunt fel, (aszittem szetvet a pipa) hogy ez a korlatolt nagyot
alkotott!
Fogta a marhaja es atbogozta a hatso lampajat a kovetkezokepp:
A feklampat kikototte a rendes helyerol, megforditotta a polaritast, igy a 
helyzetjelzo/feklampa izzo fekszalja vilagit helyzetjelzokent folyamatosan
- es most jon a lenyeg - a feket bekototte a kodlampara!!!!! :oO
Ugyhogy nem eleg, hogy a feklampa folyamatosan vakitott, de amikor
befekezett
akkor vilagosodtam meg minden ertelemben! A szemem jojozott, ugyhogy gyorsan
leeloztem es villogtam egyet neki a kodlampaval, mint egy gratulaciomat
kifejezve!
En f@sz meg oda akartam menni az elso pirosnal, hogy beragadt a feklampaja, 
de erdekes modon rogton rajottem, amikor lassitott a piroshoz, hogy mi a
csizijo!
Akkor mar nem arrol akartam figyelmeztetni, hogy beragadt a feklampaja,
hanem
a dicso akciojat lett volna kedvem dijazni, de akkor biztos, hogy a
bakancsom ragadt
volna be! Az agyam elszall! Es asziszi hogy jo csavo!
 
Most szojatok hozza!!!!
 
A kormanyok legyenek velunk, Udv!
 

 ************************
*        A.i.: Peace bye Gyimi        *
*  mailto:  *
 ************************
+ - Hellosztok autosok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En egy kiado autoszerelo muhelyt keresek
Lehetoleg Budapest teruleten.
Aki tud az irjon, nagyon surgos lenne.
elore is kossz: Gergo
Tel: 0620-395-72-20
+ - Renault 11 TXE "restauralas" (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Restauralok" egy 1984-es kiadasu RENAULT 11 TXE - majdnem roncsot.
Szivesen elfogadok barkitol barmilyen tanacsot, teljes leirast,
villamossagi kapcsolasi rajzot, a magyar nyelvu karbantartasi konyvet -
ha van ilyen. Web lap cim is jol jonne.
Udvozlettel,
Jancsi
+ - autos ujsagok a neten (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia lista, szia Fogash!

>>Erre mit olvasok a totalcar.hu-n:
>>"Iden az Alfa Romeo 147 kapta az Ev Autoja dijat"
>Miert nem az auto.origo.hu-n olvastad?!
>Fogash

Mar nem emlexem pontosan, a totalcar.hu-n biztos
hamarabb jelent meg... :)

Piece:
nme1


"Know your enemy"
+ - W 124 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia lista, szia Istvan (gy.k.:Vomberg)!

>eves takony speeditablettadilert a W124-es Merciben, 
>ami kimondottan csak Kelet-Europaban lett a fel- 
>es egesz-alvilagi kisgengszterek autoja, amugy
>civilizalt orszagokban ez a kozeposztaly kocsija.

Nem vagyok Mehr Joe-szakerto, de nem ez a tipus jelenik
meg rendszeresen az amerikai ganxta-videokban?

Piece:
nme1 



"Know your enemy"
+ - Nem autos tema.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Ez nem tartozik az autos temak koze,de hatha
valakit megis erdekel.
Egy jo szolgaltatasokat nyujto WAP-os honlap
indult :

WAP mar van az Agria Computernel 
Elerhetoseg: wap.agria.hu/index.php3                        
                                                            
Ezen kivul lehet meg szuksege olyan beallitasokra, melyeket 
a telefon szolgaltatojatol kaphat meg. (Behivo cim, Gateway 
IP cime)                                                    

-- 
                      ** M A Z S O L A a Neten : HTTP://www.MAZSOLA.net **
Kovacs Laszlo * http://www.nexus.hu/k_laszlo/ * http://www.agria.hu/kovacsl/
                     mailto: * 
                                              ** SMS:06/209944779 **
+ - "Szep" autonyitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ajtonyitas nyomok nelkul: kicsi pumpas eszkozt (leereszett 
allapotban) beenged az ajto es a kocsiszekreny koze. Nyom 
egyet a marokpumpan, nagyon eros gumi felfujodik, eltolja a 
hatso ajtot (allitolag mindig az van gyengebben rogzitve - 
per Autoklub) kb 3 mm-re a karosszeriatol. Eros femszal 
beengedve, a belso kilinccsel ajto kinyit (a Mondeon 
nincs "felhuzos" belso ajtozar, maga a kilincs nyit es 
zar). Az egesz muvelet nem tartott tovabb a jelzett 1,5 
masodpercnel, az ajto rugalmassaga miatt alakvaltozas 
nelkul meguszod, sem karcolas, sem egyeb "nyom" nem marad. 
Az info egyebkent az AK-s szakitol van, miszerint barmilyen 
autot fel tudnak nyitni, meg a dupla uveges S600-as 
Mercedest is ! (Csendben hozzateszem: allitasa szerint 
barmilyen riaszto/GPS koveto/immobilizer vedelem 
hazavaghato egy Nemetorszagban allitolag szabadon veheto 
onvedelmi sokkolo berendezessel, ami egyszeruen elegeti a 
bekapcsolt elektromos rendszerek biztositekait - aztan 
irany a treler.) En meg a biztosito miatt vettem egy 90 e 
forintos ugrokodos-negyszeres gyujtasmegszakítasu-
emeleserzekelos-kulon akkumulatoros-smskuldo 
uberriasztot !!!!! Sokra megyek vele.
+ - Re:Melleparkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 [Hungary]
>Meghuzni nincs pofam, de azert valami poenos figyelmeztetes jol jonne.

Engem is bosszantanak neha a jardara szabalytalanul felallo autok. Lehet
nyomtatni ontapado AVERY v. hasonlo cimkere feliratot (On a parkolasaval
akadalyozta a gyalogos kozlekedest! stb.) es a szelvedojere ragasztani (a
fenyezest esetleg felszedi lehuzaskor) egy A4-es (nem Audi:-)) lapot meg
koszos szelvedorol is viszonylag nehez nyom nelkul levakarni (alkoholos
ablakmoso rulez). Nyilvan kis szabalytalansag eseten aranyosan kisebb
cimkevel lehet honoralni az esetet.
Csak meg ne lasson a tulaj, amint epp ragasztod! :-)

Peter
+ - RE: re kodlampa (igazabol csak vilagitas) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Tegnap este
:> viszont lattam hatalmasat szivni egy lamer trabantost. 
:> Jon szembe lampa nelkul (olyan este tiz fele).
:> Nem fer a fejembe, hogy valaki hogy nem veszi eszre, 
:> hogy tul sotet van a kocsiban.

Visszajelzoje nincs belul, a "muszerfal" vilagitas fenye vetekszik
egy H0 kisvasut-mozdony vakitasaval es kinezve a szelvedon,
meg az eppen csak kozepesen kivilagitott utcak fenye is
elnyom6ja... :-)

Mult heten probavezettem egy Seat Leon-t a markakereskedesben
estefele es igen nagy csodalkozast okozott a tompitott fenye,
mert ilyen szeles keveben meg nem lattam utat megvilagitva 
magam elott. Jonehany autoban ultem mar (utaskent is), de 
egyik sem adott ilyen alapos utszegely megvilagitast.

Ott feltunt, hogy tompitott ki, vagy be van-e kapcsolva, igaz az
a kb. 40-50 db LED is jelzi, ami a sok kapcsolot megvilagitja...

Nagyon fura dolgot is tapasztaltam. Eddigi autok alkalmaval
egy tompitott-fenyszoro atvaltas mindig jelentos fenyatrendezodest
jelentett. Itt ha atvaltottam tavolsagi fenyre, megmaradt a kozeli
teruletek szuperjo megvilagitasa, csak meg hozzajott a nagy
tavolsagu latvany is... Megiscsak lehet elonye a 4 lampanak...


Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/aas

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS