Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 798
Copyright (C) HIX
2000-07-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 ezmegaz (mind)  31 sor     (cikkei)
2 re:utanfuto berles (mind)  15 sor     (cikkei)
3 Kispolak (mind)  6 sor     (cikkei)
4 KIDS KIDS KIDS KIDS 3282 (mind)  2 sor     (cikkei)
5 kereses (mind)  6 sor     (cikkei)
6 RE: BOSCH mono-motronic (mind)  12 sor     (cikkei)
7 RE: eredetiseg es kor rendszam alapjan (mind)  17 sor     (cikkei)
8 Talalkozo idopont!! Vegleges!! (mind)  36 sor     (cikkei)
9 Olaszorszag (mind)  12 sor     (cikkei)
10 Omega (mind)  6 sor     (cikkei)
11 ceges kocsi, bizonyossag, stb. (mind)  103 sor     (cikkei)
12 Lakokocsi (mind)  14 sor     (cikkei)
13 Re: Elso kerekes Dragster ??? (mind)  17 sor     (cikkei)
14 brava vasarlas (mind)  25 sor     (cikkei)
15 Peugeot 206 ???? (mind)  8 sor     (cikkei)
16 Tetszes, lampagyujtas (mind)  31 sor     (cikkei)
17 BMW jeloles (mind)  21 sor     (cikkei)
18 Sorba allni sej haj :) (mind)  29 sor     (cikkei)
19 Benzin ar... (mind)  23 sor     (cikkei)
20 Nyelestengely csapagya (mind)  10 sor     (cikkei)
21 A rendszamokrol (mind)  25 sor     (cikkei)
22 Koszonet FRIGYESnek!!! (mind)  25 sor     (cikkei)
23 DRAGSTER (mind)  13 sor     (cikkei)
24 "Bizonyossag" magadban (mind)  14 sor     (cikkei)
25 Sarga Irigyseg (mind)  22 sor     (cikkei)
26 Keresek 185x14 -es nyari gumikat, alufelni felujitot (mind)  9 sor     (cikkei)
27 dragster (mind)  19 sor     (cikkei)
28 Szinkron (mind)  26 sor     (cikkei)
29 PIN kod es bankkartyak (mind)  94 sor     (cikkei)
30 Re: PIN kod es a kartyaszam (mind)  43 sor     (cikkei)
31 Szappanop + gyombnyom kisse OT (mind)  28 sor     (cikkei)
32 Tibi es Zoli a moralrol (mind)  50 sor     (cikkei)
33 talalka, ugy maradt lampa (mind)  13 sor     (cikkei)
34 stilus (mind)  19 sor     (cikkei)
35 Re: Klima teszt (mind)  18 sor     (cikkei)

+ - ezmegaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
	- SOMA! Sikerult krom kerekkarikat a trabira?
	- Ma kiengedtem egy megallobol magam ele
	egy buszocskat, es valahogy baromi
	jolesett mikor nagy mozdulattal
	megkoszonte, szerintem neki is hogy
	nem a gazra leptem. Remelem
	hozzajarultam a "moral" javulasahoz!:)
	- Ugyancsak ma lattam egy BMW-t, van olyan
	hogy 278-as? vagy 276-os? vagy valami
	ilyesmi? Nem volt idom a szamra
	koncentralni. Regebbi tipus lehetett,
	de ugy nezett ki, hogy aszittem 
	berosalok, valami irdatlan 17 koruli
	alufelnikkel, 2 kalyhacsovel hatul,
	es aki benne ult nem napon barnult.
	Mindez Szekszardon.
	- Gumi. Szerintetek gyari 135/80 helyett
	melyik ami meg elmegy az ezres uno-mra.
	165/65 - 165/70 - 155/70 ezek kb
	akkora atmerojuek mint az eredeti.
	Most 145/70 van rajta, ez kicsit kisebb.
	Es most is "villamos", rosszabb nem lehet:)

	na mara ennyi, befogom, es koszi.

	Zozi


-=+  +=- -=+ http://www.extra.hu/Zozi +=-
REALITY.DAT not found. Attempting to restore Universe........
+ - re:utanfuto berles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Nem tudjatok , hogy hol lehet lakokocsit berelni, meg
>hogy mennyi kerul?

A turabox nem jutott eszedbe? En azzal jartam Horvatorszagban.
Egyszerubb azzal, mint utanfutoval. Igaz, nem fer el annyi
minden, de hat nem kell az egesz ruhatarat vinni, csak az
egesz eleskamrat.  :-)
No meg szerintem a tobbletfogyasztas is kisebb ezzel.
Ezt is lehet berelni, bar ez sem olcso.


Udv:
	Cocas
+ - Kispolak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Nejemnek tervezunk venni egy kispolakot. (Ne is akarjatok rola
lebeszelni!) Tapasztaltakat kerdek,mi mindenre kell odafigyelni!
Kb.87-90 koztit akarunk venni.
Elore is kosz:
	Cocas
+ - KIDS KIDS KIDS KIDS 3282 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

UNBELIEVABLE! YOU WONT BELIEVE WHAT I FOUND!!!!!!!!
http://www.s-top.net/in.cgi?id=1008
+ - kereses (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello, Attila vagyok Nagyvaradrol
A segitsegeteket kerem ,hogy olyan internet cimeket 
talahassak ahol kulombozo autokhoz, bealitasi adatokat 
talalhatnek (felfuggesztes es motor).
Elore is koszonom 
P.Attila, Nagyvarad
+ - RE: BOSCH mono-motronic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [International]
>a BOSCH mono-motronic (kozponti) befecskendezo rendszerrol szeretnek infot
>kapni (leiras, mukodes minden erdekel). Konkreten a VW altal hasznalt
>rendszer erdekelne, ez van a Feliciaban is 97-ig....

Egyszer kerestem a neten Lucas Epic befecskendezo rendszer
leirasokat, akkor Lucast ugyan nem, de rengeteg Bosch
anyagot (pl.kiadott konyvekbol komplett fejezeteket)
talaltam (ekes nemet/angol nyelven).
Sajnos URL-t nem tudok mondani, de a keresok fognak
ilyesmit talalni.
--Udv: szm
+ - RE: eredetiseg es kor rendszam alapjan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Az eddigi 5-6 eves autok E vagy F betuvel kezdodtek. Feltetelezem, hogy a
>rendszamokat sorban osztjak ki (tobbe kevesbe). Egy-egy sorozat szerintem
>kb. 2-3 evet fed le. Szoljatok, ha tevednek!
>Szerintetek is jogos az aggodalmam?
>Kerdes: Meg lehet-e hatarozni az egyes rendszamszeriak kiadasi datumat pl. G
>kezdetuek 95.05, stb.?
Nem biztosan, mert sorozatbol kilogo rendszamokat is kiadnak
(altalam nem ismert okokbol es szituaciokban). Ismeretsegi
koromben is volt ilyen; o maganexport kereteben behozott
autora kapott tok oreg rendszamot.

>Eredet. Mennyire megbizhato az eredetisegvizsgalatkor kiadott tanusitvany?
>Mi van, ha kesobb kiderul, hogy az auto megis lopott, kie lesz az?
Vidd (vitesd el) ket kulonbozo helyre (tobb szem es muszer tobbet lat
-paranoia rulez)
--Udv: szm
+ - Talalkozo idopont!! Vegleges!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

 irta:
>multkoraban volt szo arrol, hogy utanfutos-tolatos ugyessegi versenyt is
>szervezhetnenk a talalkozon. Erdekel ez komolyan valakit? Vigyek utanfutot?
Sajnos-sajnos meg augusztus 28-ig nem vontathatok utanfutot, (kezdo vezetoi
engedely rulez), azert valoszinuleg egy probat +erne, foleg akkor, ha ez valoba
n
okito jellegu lenne, es nem flame :-)

 irta:
>Felolem johet 15, 22 is. Talalkara a topart az esetleges szalesz sutes miatt
>is tutinak tunik. Oda egy agregator, es egy buvarszivattyu is eleg a tuz
>oltasara, felteve ha engem nem engedtek a tuz kozelebe. Ha megis a kozelebe
>jutok, haaat.....to ide, to oda lottek Pest megyenek :)
Szeretem az optimista embereket, probaljuk meg, hatha benne lesz a TV-ben a
HIX AUTO talalkozo :-))))))

  irta:
>Na akkor vegulis mi lett a vegeredmeny?
>Leginkabb HOL? A mikorrol egyelore 22-re emlekszem.

Tehat, es ITT jon a lenyeg: __2000.07.15 Veresegyhaz, Ujtó__


Amit szavazasra bocsatok: Talalkozzunk valahol, vagy terkepet rajzoljak?
(Szombatonkent piac van, igy +duplazodik Veres lakossaga, erre az egy
delelottre, meg terkep alapjan is nehez navigalni)
A kezdesi idopont legyen mondjuk 10 ora

Udv: Peter

***************************************************
Chmelik Péter  
Tel +36-30-245-38-25 / ICQ 78130153
***************************************************
+ - Olaszorszag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kb 1 honap mulva Olaszorszagba mennenk a csaladdal egy ropke nyaralasra. 
A gondom csak az, hogy meg sosem jartam arra, nem ismerem az ottani 
viszonyokat, sem auto ugyben sem nyaralas ugyben. 
Erdekelne, hogy a hataron mit lehet es mennyit kivinni (foleg kaja, pia 
erdekelne) autopalyahasznalati dijak. Eszak Olaszo.-ba merre erdemes menni 
(melyik hataratkelo) hol lehet nagyokat szivni stb. stb.
Barmilyen segitseget szivesen veszek akar maganban is.
Kosz.

    ROB.
+ - Omega (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet!

	Koszonom a segitokesz valaszokat, remelhetoleg rovidesen megoldasra
kerul a problema.

		Koszonet: Kelemen Balazs
+ - ceges kocsi, bizonyossag, stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

> Itt nalunk a cegnel nagyon sok ceges kocsi van. ...
> A tobbsegnek 2.5L Mondeoja van, es nem
> tudnak vezetni, de mennek mint az allat. ...Senki nem vigyaz 
> a kocsira, mert volt aki szombaton osszetorte a ceges kocsit, 
> hetfon ujat kapott.  Hat van ez igy (sajna).
Haaat, ha a ceg megengedheti maganak, hogy a dolgozoi
benasagat, ovatlansagat (netan felelotlenseget) finanszirozza...

> Volt egy masik no aki nyolcvannal egy macska miatt ket 
> arokba ment bele (egyikbol ki, a masikba be es fejre) stb. 
Gratulalok!!!!  
"Jajjj, csak az kis aranyos cicus nehogy megseruljon..."
Eleg baj ez: Hogy kozben fejreall, az nincs annyira benne a 
reflexeiben, mint a cicus... 
Amator... (Kar az ilyenbe a 2.5 V6...)

> >Lattam egy mikrobuszt a palyan, a soforje azt hitte, tud 
> >vezetni (akar nagyak vagy vaddiszno).
> Te honnan tudod, hogy o''k milyen vezetesi tudassal rendelkeznek?
> Ezt csak egyvalaki tudja biztosan: ok maguk.
Ez nem biztos, hogy igaz. Helyesen:  
"Ezt csak egyvalaki tudjaHATJA biztosan: ok maguk"  
Vagy ok sem...

> Es ne zuzzuk ossze kerem tisztelettel, a masik bizonyossagat 
> abban, hogy o jol vezet. 
> Ne tegyunk be nekik ilyen adatokat, hogy: ''na, ez veled is 
> megtortenhet am!''
Miert ne tegyunk be?  Ha a gyorshajtok egy picit lassabban 
mennek, mar megerte...  Ez nem osszezuzas, csak gondolkodtatas. 
Ha fogekony ra...
A bizonyossagot a sajat baleset tenye (ha netan bekovetkezik) 
zuzza ossze, nem pedig az, hogy hallok rola.
Egyebkent egy dolog az, hogy valaki "jol vezet", meg egy masik 
dolog az, hogy hogy valaki "OVATOSAN vezet".
Es az ovatossag nem egyenlo a magabiztossag hianyaval.

> Ha minden halalos kozlekedesi baleset hatasa ala kerulne'k, mar 
> regen fel se kelne'k az a'gybol - akkor lenne'k csak igazan halott.
Ez szubjektiv. A baleseti helyszinelok/mentosok is felkelnek, 
pedig hat rajuk a dolog, akar elfa'sulnak, akar nem.

> Miben segitett ez, most oszinten?
Ismetlem: Esetleg gondolkodtatott.

> Egyetlen bizonyossag letezik, ezt jegyezd meg: a bizonyossa'god 
> sajat magadban, es ha ezt elveszited, AKKOR veszitesz el MINDENT. 
> Akkor jon erted a mentoauto.
Nem. Ha ezt elveszited, akkor nem tudod mit csinalj, mihez kezdj, meg
rosszkedved lesz. De ez meg nem feltetlenul betegseg, nem feltetlenul 
kell hozza orvos.
A mentoauto akkor jon, ha szukseg van ra, pl. balesetkor.

> Ha az emberek nem felnenek a bizonyos dolgoktol, nagyon 
> hajmereszto dolgokat kovetnenek el.
Ez a lenyeg!!

> > Ket halott, negy mentoauto - es akkor mi van?
> Bocs, azt hittem ez nem ilyen lenyegtelen.
Nem vagyunk egyformak: 
Van, aki sajnalja oket; van, aki azt mondja, szerencsetlenek; 
van, aki azt mondja, pechesek.
Es van, aki azt mondja, nem velem v. rokonommal tortent, tehat
nem tortent semmi, ez neki ugyanolyan mindegy, mint hogy esik-e 
az eso Sydney-ben, vagy sem.

En speciel sajnalom oket. Es ha sajnalom oket, akkor elkepzelem,
hogy velem is megtortenhet. Es ha ugy hiszem, hogy megtortenhet,
akkor ugy hiszem, jobb ha ovatos vagyok...

> Arra szerettem volna kilyukadni (es a pelda is arra szolgalt volna),
> ha nagyon gyorsan mesz, akkor sokkal tobb rizikoval kell szamolnod.
> Barmilyen autoval is utazol. Eleg egy nagy lyuk az uton, vagy egy 
> olajfolt, vagy egy farkaskutya.
Vagy egy benazo autos, aki epp akkor hibazik.  Vagy egy masik 
gyorshajto, aki epp akkor hibazik. 

> Es azt utalom, amikor a TE RIZIKOD az EN RIZIKOM lesz, mert te
> olyan biztos vagy magadban, es velem karambolozol, es ertem jon a
> mentoauto vagy a fekete Barkas.
En is utalom. Mert ez a "mas dardajaval (is) verni a csalant" tipikus 
esete... vagy akarcsak ezt kockaztatni.   Felelotlenseg.

> Ha valakinek objektive nagyon jo a technikai tudasa akkor sem celszeru 
> ezt maximalisan kihasznalnia mert a kornyezete nem biztos,
> hogy le tudja reagalni -es ezt nincs honnan kiszamitsa. Lasd a legutobbi
> Suzukis baleset a 7 halottal.
No comment!

> Hello Andras!   Most alljunk meg, megtalaltuk a konszenzust...:-)
> > Ezenkivul - ugy tunik - meg kell ujra emlitenem, hogy en, amikor a temat
> > felvetettem, a Rakoczi uton es az Erzsebet-hidon, a belso savban 40-nel
> > totyogokrol beszeltem.
> Ebben igazad van es ezt soha nem is vitattam. En csak a savba beragadas
> letjogosultsagat vedtem bizonyos esetekben.
> A forgalom ritmusatol valo elteres az mar egy masik teszta.
OK!!   Megegyeztunk!!!     ;-))))

Udvozlettel 

Andras
+ - Lakokocsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ismet elkuldom, mert mintha nem jelent volna meg...

> 
> Szia!
> 
> Ha jól emlékszem a Nagy Lajos kir. és a Mogyoródi út sarkához 
> közel van egy lakókocsit kölcsönző.
> Pontos címet és telefonszámot nem tudok, de nem lehet eltéveszteni.
> Mogyoródi úton mész kifelé, eléred a Nagy Lajos 
> kereszteződést, átmész rajta, majd rögtön a középen lévő 
> sziget után befordulsz balra, és hirtelen elhatározásból 
> leparkolsz, mert megérkeztél.
> Üdv:
> Chris
+ - Re: Elso kerekes Dragster ??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi

>Apropo, akkor most az a dragster ami hatsokerekes, vagy az
>az elvekonyodo orru, vagy az eredmenyek szamitanak,vagy mi 
>a kriteriuma annak,hogy igy hivjuk a gepet?
>Vagy az egy kategoria? De mi hatarozza meg?

Itt asszem mindent megtudhatsz errol:

http://www.nhra.com/aboutnhr/classes.htm

Udv: Balazs
 _ _
| | |  1980 Oldsmobile Cutlass Calais  5.0 V8 
| | |     
|/|\|    http://www.extra.hu/myolds 
|_|_|    Mailto:
+ - brava vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok autosok!

csaladunk egy brava 1,6 sx mellett dontott az eddigi punto 55 s helyett
a kinezett peldany 99.novemberi, demoauto volt a fiat boldizsarnal...
felszereltsege egesz turhetos lesz: ABS, legkondi, vezetooldali legzsak,
kodfenyszoro, el. ablakok elol, futheto el. mozgatasu tukrok, osztottan
dontheto hatso ules, ilyesmik nagy vonalakban... mindezert kernek 2750
eFt-ot.. apam kiszamolta, hogy ez ujban 3400 eFt lenne, csak ez mar egy
picit hasznalt, 14000 km van benne, kulso/belso serulesnek nincs nyoma

kerdeseim lennenek az uggyel kapcsolatban:
- megeri(-te) -e az auto ezt a penzt ?
- az auto az atveteltol szamitott 1 evig garancias (azt hiszem legalabbis),
ki melyik szervizt tudja ajanlani pestbudan ? merthogy ugy tunik egy par
olajcserere majd be kell vele faradni.. vagy van-e valakinek tapasztalata a
gyongyosi (v&v auto kft.) esetleg a balassagyarmati (keskeny es tsa) vagy a
jaszberenyi (fiat darazs) fiat-szervizekrol ?
- ki melyik seb.valto zarat ajanlja, s melyik beszerelo muhelyt ?
- ha lesz benne seb.valto zar, erdemes meg riasztot is beleszereltetni ?
- igaz az a hir (egy regebbi autoban talatam), hogy a brava 2 (ketto) :) mp
alatt nyithato kulcs nelkul ? :)

hat roviden ennyi :) elore is kosz a valaszokat

kov
+ - Peugeot 206 ???? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HI mindenki

     Egy 206-ost szandekozom venni, ha van valakinek
     hasznos tapasztalata a jargannyal kapcsolatban
     (hibak, vagy pozitivumok) ne habozzon, ossza meg velem
     elore is kossssz!

     Balesetmentes kozlekedest mindenkinek !
+ - Tetszes, lampagyujtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Szeretnek kis statisztikat kesziteni, mi veszi ra a sofort, ill.
mi nem veszi ra a sofort, hogy bekapcsolja a lampat.
Tudom, hogy mar sokszor idegeskedtem emiatt, es tul lett
targyalva, de sok az uj tag, stb.

Elozmeny:
Tegnap 21:15-kor megyek haza munkabol, a szembejovo kocsik
90%-a kikapcsolt lampaval veret szembe.

Lehetosegek:
- sporol (??)
- elfelejtette
- o lat es mas nem erdekli
- az osszes kiegett neki
- egyeb... (milyen?)

Ilyen esetek utan mindig elgondolkodom, hogy a gyorshajtasommal
valoban en veszelyeztetem a tarsadalmat? Ugy erzem nem annyira,
mint a sotetben szaguldozo kocsik.

> ----------------------------------------

> Eljenek a francia autok es az
> olaszok! (Citroen XM, Xsara Picasso, Peugeot 306 Cabrio, Alfa 146, 
> 156, Fiat Brava) /Jajj, mit mondtam... ;-)/

A teljes igazsagot. Designkerdesben ok a #1. 

Cs.
+ - BMW jeloles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Amilyen elegans, olyan
> szukszavu is. Lenyegeben csak motorrol tudsz meg vele ujat, az, hogy 3-as
> 5-os vagy 7-es, vagy hogy kupe vagy Compact, az ugyanugy latszik.

Eppen az a lenyeg. Sot, nekem nagyon tetszettek a 316-os BMW-k, 
melyeken semmi jelzes nem volt. Soha nem ertettem meg azokat, akik
teleirjak a kocsi hatuljat, sot valaki meg rarak egy 150x30 cm matricat
is... Vagy tetszik, ha a Ladara raragasztja az Intercooler meg hasonlo
Mercirol lopott emblemat. 
Nezzuk pl. a kedvencem: Alfa 146... A hatuljan szereny felirat 146 ti.
Aki ert hozza, ugyis tudja, hogy ez egy ket literes vadallat, aki nem ert
hozza, annak meg ugyis mindegy. Mas kerdes, hogy azt a feliratot csak
parkoloban lehet elolvasni, vagy pirosnal :) Aztan mar csak messzelatoval
:)))

Na mindegy, mindenkinek mas az izlese.
Ami engem illet, meg az orszagot jelolo matricat sem ragasztottam fel.

Csaba
+ - Sorba allni sej haj :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Jajj... ez fajt. Mi az, hogy "meglevo hely"?! Ilyen nincs. Ha o 58 meter
> kovetesi tavolsagot tart, es te ebbe a resbe behuzol, utana mogotted is
> ugyanugy 58 metert fog szabadon hagyni, mint addig. Ezek utan asszem nem
> nehez belatni, hogy igenis lassitod a mogotted jovoKET. Nem csak a
> kozvetlenul mogotted levot, hanem az osszes mogotte jovot. Ha ezt nem
> birod felfogni, akkor mirol beszelunk egyaltalan...

> Valaki a penztarhoz allo sort emlitette peldakent; stimmel az analogia,
> az elv ugyanaz.

Nalam nem. Ha a sav vegen bode van, ahol megszabaditanak folosleges
Ft-tol, akkor talan. A villanyrendor szabalyos idokozokben valt, aki nem 
kepes reagalni, vagy alszik, az el sem induljon. Na jo ez durva volt, de...
Egyszeruen nem lehet ugy autozni, hogy a zold vegere berakja az egyest,
narancson atgurul es fel varos ment egyet elore. Az ilyeneket ki kell
kerulni,
be kell ele vagodni, stb. Persze mindent csak szabalyosan :)
Ha penztar, legyen penztar, benazo autos = benazo bacsika, aki kiboritja
a tele kosarat. Te megvarod, mig mindent felszed, vagy megelozod?
En megelozom, mert igy egy emberrel kevesebb lesz es gyorsabban 
kiurul az uzlet. Ha valaki 58 meter kovetesi tavolsagot akar tartani, akkor
menjen a Hungaroringre :) vagy sivatagba... Mas kerdes, hogy az 58
meter mellet a 4 meteres kocsim elveszik, ill. par mp mulva ugyis masik
savban leszek, es par perc mulva varoson kivul leszek, igy SENKIT nem
fogok lassitani. Hmmm.

Csaba
+ - Benzin ar... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Ugyhogy en tovabbra is fenntartom azt a velemenyem, hogy a
> benzinen az arres nem 5 Ft, legalabbis Franciaorszagban.

Es egyszer csak felbukkant az 5 Ft-os arres. Honnan is szarmazik
ez az adat? Ja, hogy a MOL-tol, elso kezbol?  :)))

Mikor nalunk emelni kezdtek a benzin arat, alaposan szetcincaltak
az ujsagok, hogy mi mennyi. Szlovakiaban az olajszarmazekok es
a benzin fogyasztoi meg nem tudom milyen adoja egyutt az ar
55%-at teszik ki. Tehat csak 55%-ban szidhatom az allamot, a
tobbi 45%-ban a sejkeket es kutasokat kell szidni.

Masik dolog: Szlovakiaban a kulonbseg 2 kut ara kozott (95-os)
a tegnapi allas szerint 1,40 Sk, ami kb. 8,50 Ft. Akkor most
az olcso kut a sajat zsebebol ad 3,50-et, vagy a draga kut
kaszal 13,50-et? 

Komolyan sajnalni kezdem a sok kutat... Szegenyek...
Szornyu, hogyan banik (el) veluk mindenki...

Cs.
+ - Nyelestengely csapagya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> A valto nyelestengelyenek csapagya ment tonkre, nem a kuplung. Kinyomott
> kuplungnal ez a tengely megall, ezert hallgat el. Bovebb infoert kerdezz.

Mivel ez a eset nalam is fennall, megkerdeznem Toled is, hogy tenyleg 
szuksegtelen cserelni? A szaki azt mondta, hogy ha a zaj nem zavar, ne
csereltessem.

Cs.
+ - A rendszamokrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Peter kerdezte:
>>>
-Magyarorszagon vasarolt,
-5 eves
-es a rendszama GH-val kezdodik.


Ime egy kis eszmefuttatas a magyar rendszamokrol:

* a klasszikus rendszamokat a kereskedok altalaban 10-, 50- v. 100-asaval veszi
k (meretfuggo).

* vannak speci rendszamok, V-, C-, stb. (Kollegam most vett egy 3 eves Scenicet
, es a rendszama HHB-XXX, tehat tok friss. Miert? mert kulfoldie volt elotte az
 auto, es a C-s rendszama utan ujra kellett rendszamozni.)

* ugyanez igaz az egyedi rendszamokra is.

Tehat attol, mert nem stimmel elvileg a frsz, attol meg lehet Mo-i. Viszont tud
nia kellene a tulajnak, hogy mi volt az elozo frsz.


Udv, deejaytiszy
+ - Koszonet FRIGYESnek!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Frigyes!

 Ezuton koszonom meg a gyors segitseget, amit Skoda
alkatreszbeszerzesben tettel!

  Miert??? Elozmenyek:
-1.bolt, megrendelem a szukseges alkatreszt, 1 het szallitasi
hataridovel. Kozben veszek 2db fektarcsat, haladjon a muszaki... 1ora
mulva rohanas vissza a boltba, a tarcsa nem jo, mert a hozza valo
illesztett csavart nem lehet beletenni a lukba(!). Reklamacio
elutasitva, tarcsa jo, _de_ vigyem el egy esztergalyoshoz megmerni.
Meres: csavar: 10,05-10,06mm, furat: 10,00. Az eredmeny ismereteben
visszakapom a tarcsa arat (elment vele fel nap), majd elballagok a
2.boltba, ahol megrendelem a szukseges alkatreszeket (4felet), viszont
valaszt varok, van-e? Masnap be a boltba, van-e alkatresz? Valasz:
"addig megyek holnap Pesten, amig nem hozok...."  Harmadnap kaptam 2
tarcsat, semmi mast..... :-(((  {Tarcsa furat:10,55mm, lasd fentebb!}

  Vegso elkeseredesemben irtam a listara es Frigyesnek. Delelott
felhivott, kozolte az arakat es hogy delutan postan kuldi a cuccost....
Ma delelott megjott a cucc, az amit kertem.
KOSZI FRIGYES.... :-))))))))))))
--
 Udv
  Levente
+ - DRAGSTER (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv all!
VTI! A dragsterekn;l a hossyu csoros auto a TOP FUEL,a burkolt
pedig a FUNNY CAR kategoria.
En ecceruen imadom ezt a sportot,nincs paarja a vilagon.
Regebben a V8 listara vki kuldott egy kepet egy
CRX rol,aminek az elejebe volt epitve egy ISSZONYU
meretu V8as kompresszoros moci...az mar iggen!!!!
Ui:
Ez az elso jappan ato ami szimpi volt...

Udv!
Barna Istvan

+ - "Bizonyossag" magadban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Egyetlen bizonyossag letezik, ezt jegyezd meg: a bizonyossa'god 
> sajat magadban, es ha ezt elveszited, AKKOR veszitesz el MINDENT. 
> Akkor jon erted a mentoauto.

Azert ez picit santit, mert a _bizonyossag magadban_ egy ido utan 
konnyen nem teljesen megalalpozott magabiztossagga alakulhat (vekony 
a hatarvonal). Hallottal mar arrol, hogy egy gyereket azert fenyeget 
nagyobb veszely, mert _me'g nincsen_  jol mukodoen kialakult 
veszelyerzete?

Udv,
RViktor
+ - Sarga Irigyseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash kommentalta az alabb idezett reg lefutott soraimat.
>De hat a BNW biztosan felmegy. Legalabbis a tied. Mert ugye a fene nagy
>tudas, meg a 320LE itt is rulez.

A nagy budos sarga irigyseget latom ebben a ket sorban... :)


Valaki mar emlitette a listan, hogy a BMW-s irasok, reagalasok nagy resze
celt tevesztett.
Nalam is igy volt ez. Meg is kovettem a BMW-seket nehany szammal kesobb. 
Valami oknal fogva a BMW-kert nem rajongom. Erre jott a Superman BMW-vel,
megcsak nem is a vilagot megmenteni, hanem lealazni..... folytassam, vagy
kepben vagy mar?
De hogy a sarga irigyseg lenne ebben? 
Miert kene irigykednem? Nem mindenki ugyanarra izgul. Rajtam kivul van meg
nehany ember, aki megtudna venni egy hasznalt  M5-ost, megis mas, gyengebb,
vagy kisebb kocsit vesznek. 

Sajnos meg nem tudom, hogy a talalkozora el tudok-e menni.
Nekem a minel kesobbi idopont a jo.
Udv,
Richie
+ - Keresek 185x14 -es nyari gumikat, alufelni felujitot (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Keresek ket par 185 x 14-es nyari gumit, lehetoleg hasznalhatot,
es elfogadhato aron.

Tovabba szivesen vennem, ha a 20 eves Datsun Alufelnik felujitasara
(homokszoras, lakkozas) is tudnatok szakembert ajanlani.

Koszonettel: Peter.
+ - dragster (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>Amit nem ismersz, arról nem kéne ilyen határozott véleménnyel lenned.
>Vannak elsokerekes dragsterek, és azokon elol van a traktorméretu kerekek.

Nem gondolom hogy letezik ilyesmi.
Meg egy ok amiert nem gyartanak:
Gyorsulaskor letezik egy tenyezo ha nem pontos a magyar megfeleloje bocs, de
forditom: "tengelyterheles cserelodesi tenyezo"?. Ez azt mutatja mennyivel
lessz sulyosabb a hatso tengely es mennyivel lessz konnyebb az elso tengely
gyorsulaskor. Ez a kiskocsiknal kb 1,2-1,3.
Ha dragsterrol van szo ez ha jol saccolom ugy 2-3 korul mozog ha nem
nagyobb. Tehat ha mar a motor is elol van meg jol megpakolod homokzsakkal
akkor 2-szer annyit kene raknod mintha hatso kerek meghajtasod volna, hanem
a kerekek leperegnek.
SZVSZ a nagy tomeg sulytol mar az utat sem fogod latni! :)

Minden jot, Fekete Zoltan

+ - Szinkron (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>>>
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Szinkronizalatlan valto ( 15 sor )
<<<

Tehat, a sebessegfokozatok kapcsolasanal azert hogy ne halljad a kattogast
be kellett iktatni a szinkronizaciot ami a bekapcsolando fogaskerek es a
tengely szogsebesseget egyenliti ki. A regi jarmuvekben nagyreszt
kamionokban es traktorokban, de van jopar kiskocsi is nincsen szinkronizalt
valto. A valtas a kovetkezokeppen jon letre:
- alacsonyabb fokozatbol nagyobbra: kuplung benyom, kapcsolokar uresbe,
kuplung kienged, kuplung benyom, kacsolas a nagyobb fokozatba.
- nagyobb fokozatbol kisebbre: kuplung benyom, kapcsolokar uresbe, motor
turazasa, kuplung benyom, kacsolas az alacsonyabb fokozatba.
Ehhez kell egy kis tehetseg is, nem biztos hogy elso probalkozasra fog
mukodni, de nekem van egy szomszedom aki jobban vezet reszegen mint jozanul
o" ugy valtja az ARO (gondolom ismered ezt a "szuperjarganyt") sebesseget
hogy kuplungot egyaltalan nem hasznal hanem csak ugy huzza at a kart egyik
fokozatbol a masikba. Soha nem hallottam kattanni a kacsoloszekrenyt.
Eloszor nem hittem el de mikor mellette ultem direkt a labat figyeltem, hogy
nyomja-e a kuplungot es nem nyomta be csak indulaskor.

Minden jot, Fekete Zoltan

+ - PIN kod es bankkartyak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Ugy hallottam, hogy vita van a listan a PIN kodok korul.
Most idezem Sandor Gaborral tortent teljes megelozo levelezesemet, amiben
valaszoltam neki nehany konkret kerdesre:

a PIN kod hasznalata olyan
> POS terminalnal, ahol van ember, erosen ellenjavallt, mert komoly a
> veszelye annak, hogy lopni akarjak a kodot.

Ez nem igaz. Nem azert kerik a PINt mert le akarjak lesni, hanem mert a
bankok megallapitjak hogy milyen kartyaknal, esetleg milyen osszeg felett
kell kodot kerni, es az eladonak ilyen esetekben kotelezo azt kerni, mert a
POS is keri.
Ezert van az hogy a vesetezett kartyaknak szinte mindig kerik a PINt,
dombornyomottnal ritkabban, ezt a bank szabalyozza. Ahol gyakori a
visszaeles, ott pl. kotelezove teszik a PIN kerest. A magnescsikot
hamisitjak altalaban, a PIN kod lelesese nem elterjedt egyebkent nalunk.

A PIN az automatakhoz
> fenntarttott biztonsagi eszkoz, a szemelyzettel rendelkezo terminaloknal
> erre az alairas valo.

ez a fentiek miatt teljesen hulyeseg, aki mondta az nem ert a temahoz.
Egyaltalan nem fentartott eszkoz, mint irtam a POS-ok is kerik bizonyos
esetekben. Alairast viszont minden esetben kernek a POS-os vasarlasnal,
valoban ez a fo bizonyitek/ellenorzesi lehetoseg akkor ha nem kerik a PINt.

a kartyan semmifele adat, ami a PIN kod
> ellenorzesehez kell nincsen,

ez nem igaz, eleg reszletesen irtam multkor a PVV, CVV ertekekrol, hat ezek
azok amik a kartyan vannak.

 az ellenorzo osszeg ismereteben sem fejtheto vissza a
> PIN kod.

ez igy van.

(igaz: kello szamitastechnikai ismerettel es kapacitassal
> generalhato olyan kod, aminek ellenorzo osszege azonos a PIN ellenorzo
> osszegevel, igy azt elfogadja az ATM. Ezert nincs semmi ilyesmi a
> kartyan.)

Ezt a feltevest nem teljesen ertem, az ATM-nek a PIN kodot kell megadni nem
az ellenorzo erteket....

> Ha ez így van, akkor a fentebb szereplo allitasok sorra megdolnek.

Nem dol meg egy szo sem.

> Megiscsak van olyan kod a kartyan, amibol kitalalhato egy olyan kodsor,
> amit az automata elfogadhat PIN gyanant.

Hat persze hogy van, maga a 4 jegyu PIN kod! ezt elfogadja az automata, de
a magnescsik tartalmabol nem lehet visszafejteni.

Igy mifele vedelmet nyujt egy
> PIN kod, foleg egy 4 jegyu, hisz igy csak 10000 variaciot kell
> vegigprobalni az ellenorzo osszeg oszehasonlitasara...

Mivel is kell azt osszehasonlitani?
Az ATMeknel altalaban csak 3 fele PINt probalhat ki.

Pl: miert nem lattam en a 2.-3. csik tartalmat, amikor a kezi
> magnescsik olvasoban maceraltam a letezo osszes kartyatipust?

a 3. sav altalaban ures, az elso es a 2. sav tartalma ugyanaz csak az elso
savon a nev is rajta van. Sajnos ezeket lehet latni, hiszen hamisitani is
tudjak! (en meg szemelyesen nem lattam)

> Meg ebben az esetben mi a kulonbseg egy "klasszikus" dombornyomasu
> kartya es egy "elektron" kartya kozott,

Nincs kulonbseg a magnescsik tartalmaban, hasznalataban viszont van
(imprinter....)
ezt szerintem nem kell reszleteznem.

hisz a POS terminalnal is PIN-t ker(het)nek mindkettohoz?

Igen.

> Ja: mi az az off-line ATM? Letezik ilyen allatfajta? Ez ellent mondana
> minden biztonsagnak!

jopar evvel ezelott letezett ilyen ATM, ma mar nincsen, mert sokat buktak
rajta a bankok.
A kartya 3as savjat hasznalta az ilyen ATM, es a limitet mindig atirta az
ATM a kartyan.
ezt visszairva lehetett visszaelni....

azt hiszem majdnem mindenre valaszoltam
udv
Horvath Zsolt
+ - Re: PIN kod es a kartyaszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Istvan!

> Uuuuutalom hogy allandoan igazam van!!!!!!

Ilyen bunko modon biztosan nem kezdtem volna levelet, plane ha nem
szakmailag megalapozott dolgokat irok, hanem hirtelen jott hulyesegeket.

> Ja. Mindossze le kell olvasni a 2.csikrol az ellenorzo osszeget es egy
> laptoppal

miért laptoppal???

vegigprobalni mind a 10000 lehetseges PIN kodot. Az egyiknel
> egyezni fog az osszeg, az lesz az igazi PIN kod. Ez kb. 8 masodpercig
> tart.....:-(

Nem tunik ez tul egyszerunek?
Nem ismered sem az algoritmust, sem a kulcsokat (az kevés, hogy DES...az
csak az alap) sem a szukseges egyeb adatokat amik ehhez kellenek.
Ezert irtam, hogy belso visszaeles nelkul nem tudod visszafejteni a PIN
kodot, es meg bankon belul is kulonbozo embereknel vannak a kulcsok.

> Ezt hivjak brute-force (nyers ero) modszernek, az osszes ujabb titkositast
> igy tortek fel.

újabb titkosítás??? ez nem igaz, de ha kapok példákat, akkor meghajlok a
tudás
elott!

brute-force-al feltörheto egy adott kódolásban egy adott szöveg...a DES-t
is töri egy negyed millió dolláros cucc egy napon belül, de ez nem jelenti
azt, hogy bármilyen kártya megfejtheto, hacsak az összes DES-hez szükséges
kulcs és egyéb infó nincs az illeto birtokában, de az nagyon érdekes helyzet
lenne...hamarabb nyírnák ki, mintsem egy kódot fejtene meg, hiszen a
maffiának
az a laptop nagyon nagy érték lenne...

> Ujabb jelentkezo egy kis bizonyitvanymagyarazgatasra????

Ugy erzem ez nem szakmai vita, nem tudod mirol irsz. En sem allitom hogy
mindent tudok a temarol, pedig biztosan tobbet mint te.

hzs, kz
+ - Szappanop + gyombnyom kisse OT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocsi de nem tudtam kihagyni:

>A jokat nem mondom el, mert felesleges, a kozlekedes nem egy 
>cukros nyaltol csorgo brazil sorozat. (barcsak az lenne)
Isten orizz!!!!!
Akkor mar a kozlekedesben sem vennek reszt, mint a tevezesben. NANEEEEEEEEEEEMM
M!!!
Hal istennek itt meg nem a nyugdijasok erzelmeire valo apellalas folyik, hanem 
_logikus_ cselekvesek sora egy cel erdekeben. Mar amikor persze logikusak :) de
 mint olyanok tavol allnak a szappanoperaktol!

u.i: most jut eszembe: ateista vagyok:)
___________________________________________________________________________--
>Igaz, de valamivel elegansabb is :-)
>Meg a csajoknak is jobban imponal eg
>y gombnyomas, mint a lakattal
>szoszmotoles ;-)))
Ugyan Soma!!! Nem vagy Te olyan fiatal, hogy ne tudd: a lanyok igenis tobbre er
tekelik a lassu, alapos szoszmotolest mint a gombnyomasszeru dolgokat:)))
Persze ha a lakat az erenyoven van, akkor fo a gyorsasag es utanna jon a szoszm
otoles, szoval bonyolult ez keremszepen:)

VTI



____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Tibi es Zoli a moralrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>hogy mindenkin korulbelul
>azonos mertekben oszoljon meg a kozlekedes terhe.
>Ugy igazsagos, hogy  mindenki ugyanannyit sziv egy dugoban.
 Naja. Igazsagosnak ugy igazsagos, de nem torvenyszeruen igy a legjobb mindenki
nek. Egy jobb allapotban aki kesesben  van jelezheti, hogy siet es aki raer, le
mondhat az elonyerol. Igy a masik nem kesik el, emez pedig ugyis raer. Valszeg 
ezert szajkozzuk, hogy ne akadalyozd a forgalmat a beslo savban, ha mehetsz a k
ulsoben is. Pedig ugy igazsagos, hogy mindenki a megengedettel menjen es senki 
se gyorsabban es akkor mar tok mindegy melyik savban.

>>...keresi a sebvaltot...
>Ilyen ketsegkivul elofordul, de ez van. Anyazzal az autodban, de nem >az a kor
rekt eljaras, hogy kielozol huszonnyolc autot es >bepofatlankodsz.
SzVSz pedig sokkal jobb ha valaki (tokmindegy, hogy a leghatso vagy a szoszmoto
lo mogotti) megtolti a paciens benasag miatt keletkezett "lukat". Igy tobb auto
 jut at egy zoldon es a paciens mogott is megurul egy hely, amennyivel a tobbie
k elorebb kerulnek es nem szivnak a sorban. Persze fontos a kivitelezes, mert a
z valasztja el az ugyes kihasznalast a bunko tolakodastol.

>Jajj... ez fajt. Mi az, hogy "meglevo hely"?! Ilyen nincs. Ha o 58 >meter kove
tesi tavolsagot tart, es te ebbe a resbe behuzol, utana >mogotted is ugyanugy 5
8 metert fog szabadon hagyni, mint addig. Ezek 
Man bocsi, de az 58meter nem res. Az egy kurva nagy tav:))  es legalabb egy - h
a nem ketto - lampavaltas 50-nel. Igy mint olyan azt jelenti , hogy aki (fel)ta
rtja az nem akar gyorsabban menni, mint az elotte levo, tehat nem is fogja utol
erni azt, sorbanallasrol pedig szo sem lesz! Az ilyet pedig nyugodt szivvel meg
 lehet elozni ha szabad (by kresz meg mittomen).
>utan asszem nem nehez belatni, hogy igenis lassitod a mogotted jovoKET. >Nem c
sak a kozvetlenul mogotted levot, hanem az osszes mogotte jovot. 
Na ez sem feletelenul igaz. Mert ha olyan vki, hogy kepes totyogni egy totyogo 
utan, akkor az az o baja vagy nagyon raer. No problem!!! De a masik aki mondjuk
 nem er ra az ne legyen mar taplo amiatt, hogy megelozi! De legalabbis ne nevez
zuk annak! A fentebb leirtak ide is vagnak.!
Megint mondom a kivitelezes kulcskerdes, mert itt dol el, hogy veszelyes-e vala
milyen manover vagy nem es pediglen eszerint kene megkulonboztetni a bunko tola
kodot es a sieto de attol meg normalis tarsunkat.
>Ha ezt nem birod felfogni, akkor mirol beszelunk egyaltalan...
Ugyanugyan! Egymasnak ne ugorjatok mar itt:)
Az idealis elmelet egy savban olyan, mintha zsinoron huznak az osszes autot egy
mas moge kotve, de a valosagban ez nem vagy csak nagyon ritkan mukodik igy es j
oval bonyolultabb is tudd lenni tobb savban. Abban az elmeletben igazad lenne m
aradektalanul, de a mindennapokban szvsz nem helytallo minden esetben a modszer
ed.
VTI


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - talalka, ugy maradt lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Na vegre utolertem magam az olvasassal.:)
Szomoru vagyok, de  se a 15, se a 22 nem ok.:( esetleg 29?

 A lampakrul... Soskutra mentem at, megeloztem egy Polot, ami
eleg ujnak tunt. A tukorbol latom, eg a refi ezerrel. Probaltam
jelezni a sofornek -kozepkoru no volt- nem ertette. Elorementem
megvartam Soskuton, leintegettem, kiderult, eloszor ul az autoban,
fogalma nem volt, hogy elol mi vilagit, ugyhogy nagyon megkoszonte
hogy 1. szoltam 2. megmutattam hol tud kapcsolni.
Szoval ilyen is van.
 Üdv Mindenkinek -Dani-
+ - stilus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Attilatol idezek:
>ui2: nem tetszenek a BMW-k. (egy 2002-t azert elfogadnek) Keretik ezert nem
>megkovezni. A Mercedesz sem tetszik, sot a VW sem, bar az utolso Passatban
>van valami. Az Audirol se beszeljunk, kerem. Eljenek a francia autok es az
>olaszok! (Citroen XM, Xsara Picasso, Peugeot 306 Cabrio, Alfa 146, 156,
>Fiat Brava) /Jajj, mit mondtam... ;-)/

Ez az!Holgyeim es Uraim! Keretik a jovoben max. ilyen szinten leminositeni
az olyan negykerekut, ami vmi okbol kifolyolag nem a szivetek csucske!
Szegeny autok nem tehetnek arrol, kik vezetik oket. Es ha jol vettem ki akar
az utobbi napok szosszeneteibol is, leginkabb a safjorokkal vannak gondok.

Az meg, hogy egy auto tecc vagy nem tecc, teljesen izles dolga.Az meg ugye
mindenkinek maganugye. Sot, ezt meg indokolni sem kell( talan nem is lehet)
Tecc ez, vagy az. Miert is? Hat mert szep.
Na ez volt a relativitaselmelet SzD-fele kiterjesztese.
Udv mindenkinek:-Dani-
+ - Re: Klima teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> tesztet ezert en ugy vegeztem, hogy KIKAPCSOLTAM ezt a
> funkciot, azzal, hogy a 16 fok ala a minimum jelzesre es
> max. ventillator fokozatra vettem. (a ventillator seb.
> lehet automata allasba is tenni vagy megadni neki egy
> vonalskalan mekkora fordulatot menjen) Igy tokmindegy
> mennyi van kinnt (min 40 plussz 50), mert a legalacsonyabb
> homersekletu levegot fujja a legnagyobb
> ventillatorfokozaton. Ennel tobbet, ebbol a klimabol NEM
> lehet kivenni.

Ertem, hogy a maximumon akartad jaratni a klimat, de ettol fuggetlenul az
szakaszos uzemu marad, tehat nem fog folyamatosan menni, legfeljebb surubben
kapcsol ki/be... Ha a hutendo levego homerseklete magasabb, akkor persze ez
meg surubbe valik, szerintem... Masreszt a teszteket erdemes a valos
korulmenyek kozott vegezni, hiszen ugyis olyankor hasznalod, amikor meleg van,
tehat az erdekes, hogy olyankor mennyi energiat visz el a klima...

jts

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS