Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2187
Copyright (C) HIX
2004-05-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: kikotorasz (off), mas (mind)  72 sor     (cikkei)
2 Re: Megallas (mind)  23 sor     (cikkei)
3 Re: import auto (mind)  12 sor     (cikkei)
4 Re: import auto (mind)  14 sor     (cikkei)
5 Re: Megane Coupe-Cabriolet (mind)  47 sor     (cikkei)
6 auto gyerek gazolas (mind)  42 sor     (cikkei)
7 Re: kikotorasz (off), mas (#2186) (mind)  10 sor     (cikkei)
8 lambda szonda (mind)  27 sor     (cikkei)
9 20 km/h-rol megallas (mind)  24 sor     (cikkei)
10 RE: *** HIX AUTO *** #2186 (mind)  21 sor     (cikkei)
11 rejtett kapcsolok, trukkok (mind)  23 sor     (cikkei)
12 307 vs 406 (mind)  10 sor     (cikkei)
13 ecmc (mind)  11 sor     (cikkei)
14 legmennyisegmero (mind)  12 sor     (cikkei)
15 Re: kikotorasz (off), mas (mind)  45 sor     (cikkei)
16 re: re: re: Bankkartya kerdesek... (#2185) (mind)  9 sor     (cikkei)
17 re: re: Bankkartya kerdesek... (mind)  26 sor     (cikkei)
18 Kartya kerdes, piheno ovezet stb. (mind)  65 sor     (cikkei)
19 Re: gyerekek utakon (mind)  20 sor     (cikkei)
20 re: Re: kikotorasz (off), mas (mind)  11 sor     (cikkei)
21 re: import auto (mind)  19 sor     (cikkei)
22 re: Re: rejtett kapcs, kormanyzar (mind)  35 sor     (cikkei)
23 Uvegteto (mind)  26 sor     (cikkei)
24 re: re: Bankkartya kerdesek... (mind)  23 sor     (cikkei)
25 Re: kormanyzar (mind)  24 sor     (cikkei)
26 mai (mind)  97 sor     (cikkei)
27 igazolvanyok (mind)  11 sor     (cikkei)
28 Re: import auto (mind)  34 sor     (cikkei)

+ - Re: kikotorasz (off), mas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Monday 17 May 2004 08:44, buruzs wrote:
> 29,30Ft marad a zsebedben. Alapesetben tehat allam bacsi a jovedelmed
> 70%at (!) vonja el toled!!!

Offtopic ugyhogy csak egy szam: nekem (a franciaknal) ~42% marad. Mindenki 
olyan kovetkeztetest von le ebbol amilyent akar, ez egy rideg szam.

> Ha a kulso homersekletre gondolsz, az mas teszta, bar nem tudom, a 
> "valojaban" homersekletet hogy mered? A szenzor alt. a lokharito mogott
> van, epp ezert, ha a  nap megsuti, felfele "kerekit".

A renaultknal a jobb (az angoloknal talan a bal mert ott is van neki lyuk) 
visszapillanto tukor also reszeben, olyan mintha egy vereb a gravitacionak 
fittyent hanyva felpottyantotta volna :-) Es a kezikonyvben irjak is hogy 
ha sut a nap, sut a nap :-)

> Szerintem nem. Nem vagyok biztos benne, de miota Ejropaba vagyunk, nem
> kizarhat o, hogy a kot. biztositasod nem kotheto meg barmelyik
> tagallamban, fuggetlenul elet es telephelyedtol. A magyar biztositok de
> facto be vannak rezelve a szlova k konkurrenciatol. A verseny a

Joggal (es igazad van), mert itt (sajnos franciaul, aki angolul vagy 
nemetul akarja keresse meg maganak:) 
http://www.info-europe.fr/europe.web/document.dir/fich.dir/QR000045.htm 
tetelesen irja hogy barmely EU orszagban kotheto biztositas, attol 
fuggetlenul hogy hol laksz. Arra viszont ugyelni kell hogy a te orszagod 
torvenyei ervenyesek, tehat ha a magyar torveny eloir valami kotelezo 
dolgot ami mashol nem az, a biztositasodban benne kell legyen. Ugyanakkor 
a biztosito tobbet kerhet a cascoert (a felelossegbiztositasert nem) 
amennyiben kulfoldon (a biztosito szamara kulfoldon) tortenik a kar. 
Vigyazat, lehetseges hogy magyarorszag/szlovakia derogaciot kert ebben a 
tekintetben, es amugy is csak akkor lesz ez ervenyes mikor effektiv 
harmonizaljak a nemzeti torvenykezest az europai direktivakkal, ami lehet 
hogy mar megvan, de az is hogy meg eveket vesz igenybe. (Amugy ez minden 
EU-temara igaz.)

Nem is tudtam hogy mehetnek magyarorszagra biztositast kotni :-) Miket meg 
nem tud az ember, hiaba sirtok, ott olcsobb mint itt :-)) Kerdes hogy 
milyen kockazati tenyezonek tekintik azt hogy parizsban vezetek :-/

> biztositasi piacra is ervenyes, a lenyeg, hogy _ valahol_ fizetve legyen
> a kocsi kotelezoje.

"Valahol _Europaban_" :-)

> A gond, hogy kulfoldi rendszammal es magyar utlevellel a hatart atlepni
> vam-bun cselekmeny. 

Engedtessek meg nekem hogy az allitas igazsagtartalmanak megkerdojelezese 
_nelkul_ egy hatalmas bruhahaban, majd sirasban torjek ki... Nem adhatom 
oda a kormanyt a batyamnak hogy szundizzak a hataron, felkoltottek volna 
hogy irjak neki felhatalmazast? :-( Sot, ha veletlenul magyar utlevellel 
aldott volna meg a sors, nem mehetnek haza az autommal (kulfoldi lakohely 
nem szerepelt a kivetellistan)?

> Remelem az unios csatlakozassal ez a  megszunt.

Az unio oldalarol valoszinuleg. Es a tobbi hataron?

> Az aztan kiraly lehet! En a nem arnyekolhato uveg toloteto alatt is
> szenvedni s zoktam, hat meg egy ilyen akvariumban... :(

Kerlek szepen (reklam inside), ezek bizonyosan atermikus uvegek, amelyek a 
klasszikus hoelnyelo uvegek x%aval szemben y% hatasfokuak :-)

Komolyabban, teny az hogy itt most melegecske van, 26 fok korul, 
napsutessel, a kocsiban eleg meleg van de a konzol/kormany nem eget ugy 
mint amihez hozzaszoktam. Ez is valami. Meglatjuk majd nyaron hogy tenyleg 
hasznal-e.

-- 
Udv, Sandor, szolgalatos EU-tudosito :-)
+ - Re: Megallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Monday 17 May 2004 16:55, zsolt.wimmer wrote:
> Megjegyzem, sajnos lattam mar elutni gyereket varosban egesz kis
> sebesseggel (< 20 km/h). Akar en is lehettem volna (szerencsere nem en
> voltam), az elottem halado kocsi utotte el a busz elol kiugro kislanyt.
> A sofornek eselye sem volt a megallasara, pedig ismetlem, nagyon lassan
> haladtunk (parizsi dugo rulez). Megrazo elmeny.

Es meg mielott valaki felvetne hogy a busz alatt kell nezni hogy valaki 
keszul-e atumenni a busz elott, a parizsi buszok alacsony padlojuak, igy 
loheted az atnezest. Es ott ahol mindenki 70el megy (2*3 + 2*1 buszsav 
orszagut, kozepen elvalasztva) akkor is ha elvileg 50 a hatar, na ott 
megnezem aki egyesbe teszi mert busz mellett megy el...

(Zsoltnak: ez az N20 konfiguracioja, az megy el mellettem, azt hasznalom 
naponta.)

Es szerintem az ulloi uton meg simabban csinalnanak belolem tapetat ha 
lelepnek az utra. Mert itt azert nem mennek annyira bolondul az emberek. 
(Ok, a 2 lehetoseg nem lakoovezetrol szol, de arrol igen hogy auto ele 
teleportalni magad igenis lehetseges.)

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: import auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Monday 17 May 2004 19:24, iviczek_spam wrote:
> Egy szakerto egy musorban a Kossuthon azt mondta, hogy csak az adott
> orszagban (amely orszag biztositojaval akarsz szerzodni) levo,
> bejegyzett lakohely szukseges hozza. 

Hat. Ize. Most vagy a szagerto teved (lakohely sem kell hozza), vagy az 
idezett, EU-informaciok terjesztesere szakosodott szervezet. Hajlamos 
vagyok azt hinni hogy a kossuth radio szakertoje, de biztos nem lehetek 
benne.

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: import auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Monday 17 May 2004 18:04, csaba.nemeth wrote:
> Erosen gondolkodom, hogy egyaltalan honositsam e az autot, mivel
> biztositas ra 100 euro es ez full casco. Azt mondtak, ennel olcsobban
> pesten sem usznam meg.. .

Bejelentetted a biztositodnal hogy magyarorszagra koltoztel? Nem tudom hogy 
viselkednek a nemet biztositok, de a franciak egy pillanat alatt kiszurnak 
hogy a szerzodesben allitottal ellentetben az auto rendszeres kozlekedesi 
helye nem Y varos hanem magyarorszag es egy fityinget sem latnal. Igen 
ugyesek azon korulmenyek felderiteseben amelyek altal kevesebbet kell 
fizessenek...

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: Megane Coupe-Cabriolet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves DJ Tiszy! Koszonom a nagyszeru irast a Renaultrol. 
Mar azt hittem megharagudott, amiert azt irtam, hogy a 
Thalia nekem nem tetszett. Ezzel nem akartam megbantani, 
csak valahogy az izlesunk itt nem talalkozik. :-)) Ami a 
tegezest illeti, semmi akadalya, en sem vagyok meg olyan 
oreg! ( 32 ) Erdekes amit leirt, es az is, hogy benzines 
turbo motor nincs is az arlistaban, ( Auto2 ) legdragabb 
a 2.0i, turbo nelkul. Ha tenyleg van ilyen auto minden 
kereskedesben, akkor majd belenyivakoljuk magunkat. :-)) 
Megrendeltuk a Fiat Albea-t, hosiesen kiteve magunkat a 
Nagyak Ur rosszallasanak. Az auto sotetkek metal szinu, 
1,6 16V motorral, klimaval, szervoval, ABS-el, motoros 
elso ablakemelokkel es tukrokkel, gyari radioval, elso 
es hatso kodlampaval, immobilizerrel, centralzarral es 
ajandek riasztoval, alufelnikkel, kek pluss karpittal, 
es 550 literes csomagtartoval. Ha majd atvettuk, irok 
beszamolot is, kiveve, ha valaki jelzi a listarol azt, 
hogy a lo"te'ri halott kutyat sem erdekli az olcso kis 
vacak autonk. ( Volt ra mar pelda, valaki igert rally 
es autosport cikkeket, de mivel volt, aki jelezte az 
erdektelenseget, felhagyott a kuldetessel.) A Fiatrol: 
Volt, ami nekunk sem tetszett, pl. hogy hatul dobfeke 
van, ( A parom szerint ez elavult, a mai autokon mar 
hatul is tarcsafek van, de ezt majd remelem Fogash es 
mas hozzaertok megszakertik! ) tovabba, hogy igazabol 
nincs is extra listaja. A klimaja pl. csak manualis 
lehet, digitklima nincs is. Gyarilag radiosmagno van 
beszerelve, de legalabb vezerli a CD tarat is, mert 
CD-s fejegyseggel nem lehet rendelni. Hatul tekero"s 
ablak van, bar felajanlottak, hogy auto-atadas elott 
beszerelnek hatra Spal markaju ablakemeloket, de meg 
egyelore sokalljuk erte a 46 ezer Ft.-ot. Hianyolom 
viszont a Stilo nyithato panorama uvegtetejet, mert 
bar nem vagyunk gazdagok, erre szivesen aldoznank a 
a penzunkbol 200 ezret. Nagyon jopofa: nyitva szinte 
cabrio feeling, de csukott allapotban is vilagosabb 
tole az auto. Az Albea-hoz persze nincs ilyen opcio. 
Ami negativ meg, az talan a 10 liter feletti benzin 
fogyasztas, de diesel modell nincs belole, ha lenne, 
akkor viszont nem volna ilyen viszonylag olcso auto. 
Most abban remenykedunk, hogy a relative olcsobb, 3 
millio alatti aru kisautoknak, az ertekvesztese is  
talan kisebb lesz, es esetleg 3-4 evesen ugy tudjuk 
majd eladni, hogy nem bukunk rajta milliokat! :-)) 
Dorka

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-73-183.dial.freestart.hu)
+ - auto gyerek gazolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helló,

>Felado : 
>Temakor: Mindenfele ( 68 sor )
>Idopont: Mon May 17 14:34:24 CEST 2004 AUTO #2186
>majd a pofamra): igenis a gyerekek ne jatsza-
>nak az utakon! Valoban tragikus, ha halale-
>set tortenik, en sem vagyok allat, nem orulok
>neki, ha mas meghal, de hogy _mas_ figyelmet-
>lensege miatt az en jogsim vegyek el, azt so-
>ha nem fogja tudni bevenni a gyomrom, amig
>elek!

A gyerekek nem az utakon játszanak. Az út mellett azonban 
sok játszótér található. Aki ilyen játszótéren focizik 
például, annál a labda könnyen kigurul az útra.

Hosszú évek nevelőmunkájának eredményeképpen az autós amint
labdát lát az úton, azonnal fékre tapos és 3-4 km/h-val hajt
addig, amíg a gyerek fel nem kapja a labdát.

Ez nem volt mindig így. Az 1970-es évek elején az útra kigurult
labda nem jelentett semmit az autósoknak. Mentek tovább mindenféle
lassítás nélkül. Soxor voltam tanúja olyan jelenetnek, hogy a gyerek
kiszaladt a labda után és balra/jobbra húztak el az autók lassítás 
nélkül.

Fontos azt is tudni, hogy egy gyerek nem fogja fel milyen is
a halál. Számára fontosabb az, hogy a labdája ne pukkanjon szét egy
autó kerekei alatt, minthogy őt elüsse egy autó.

Az 1980-as évek elején kezdtek el a TV-ben olyan hirdetéseket
sugározni, melyekben arra nevelték az autósokat, ha labdát 
látnak, azután gyerek is fel fog bukkanni.

A jogosítvány nem szokott számítani. Aki egy gyerek 
halálát okozza, akár vétlenül is, biztosan nem a 
jogosítványán fog keseregni.

Üdv,

  awender
+ - Re: kikotorasz (off), mas (#2186) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> alairas, a PIN-t c sak az ATM keri. BAr oszitnen szolva en orulok
> a PIN-nek, mert az alairasomat m indenki tudja hamisitani (kartya
> elvesztese/ellopasa...).

Csak éppen a lelesett PINnel elkövetett lopást semmiképp sem térítik
meg, míg a hamisított aláírást megreklamálhatod, és remélhetőleg az
írásszakértő megállapítja, hogy nem te voltál. A bolt vissza kell
adja a pénzt.

Ed
+ - lambda szonda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Multkorjaban kertem tanacsot azzal kapcsolatban, hogy skoda felicia
1.3 MPI motorral szerelt autom alacsony fordulatszamnal csorog-zorog.

Valaszt toletek nem kaptam, viszont elvittem a kocsit szerelohoz, aki
kiolvasta a hibakodot (kodokat), amik szerint egyreszt a lambda szonda
rossz, masreszt az uzemanyag keverek osszetetele nem stimmel.

Namost 1 lambda szonda 25e ft + beszereles...

Azt szeretnem megtudni, hogy
 - mitol romolhat el egy ilyen szonda? (azaz tudok-e valamire
vigyazni, hogy
az uj hosszu eletu legyen e foldon)
 - a szonda allitolag nem ad vezerlo jelet. Namost mekkora az esely
ra, hogy
csak valami erintkezesi problema van, es hogyan deritheto ez ki,
mielott nem
keso (azaz mielott tejelni kellene)
 - lehetseges, hogy a ket hiba (lasd feljebb) osszefugg? A hibakodjuk
allitolag
azonos.
 - ha kiszerelik azt, ami bent van, meg lehet-e vizsgalni valahogyan a
mukodokepesseget, azaz erdemes-e elkernem?

Koszi, Jozsi
+ - 20 km/h-rol megallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Alapveto problema a 20km/h-rol valo megallas 2m utszakaszon: 10m/s^2
lassulassal szamolva 1,54m hosszu uton all meg a kocsi. A szamitas
szepseghibaja, hogy a hidraulika kb. 0,2s -ot kesleltet a padlofek es a
max. fekhatas kozott, tehat 0 reakcioidovel es 0 ido alatt tovig lenyomott
fekpedallal sem tudsz megallni 2m-en belul.

Alapvetoen nekem is az a velemenyem, hogy a gyerekek ne az utcan
jatsszanak, hanem a reten. De! Amirol itt vitatkozunk, az a "lako- es
pihenoovezet" nevet viseli es nem az "autozo ovezet" elnevezest. El lehet
olvasni a Kresz paragrafusait, hogy itt mire kell szamitani. Ha nem
tetszik a Kresz, add le a jogositvanyod es jarj gyalog+busszal! Ketto: a
nemet Kresz ismeri a "Spielstrasse" fogalmat (jatszoutca), ahol a gyerekek
teljesen legalisan focizhatnak az uton. Ilyen esetben az autosnak meg kell
varnia, amig abbahagyjak, nem dudalhat rajuk (esetleg kiszallsz es
megkered oket, hogy picit alljanak felre). Alapvetoen nekem sokkal
szimpatikusabb az olyan jogszabaly, ami az embert helyezi a kozeppontba es
nem a gepet.


Udv,
marky
+ - RE: *** HIX AUTO *** #2186 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> A gond, hogy kulfoldi rendszammal es magyar utlevellel a hatart atlepni vam-b
un

Azt nem tudom, hogy magyarorszagon mi a torveny, de en roman allampolgar vagyok
 es mar tobb eve magyar rendszamu az autom. Europat osszejartam vele, keletet i
s, de soha sehol nem kotottek bele a rendszamba. Egyszer Vamosszabadinal nem ak
artak atengedni a hataron (also alkalommal, utana mar megszoktak, mert akkor am
ikor meg megerte, mindig a tuloldalon tankoltam), mert azt mondtak "Vamos rends
zammal nem mehet at". Persze nem V-s, hanem C-s.

Szerintem eddig is lehetett menni mindenfele rendszammal, csak nem tudtak jol a
 vamosok (Lasd az en esetem, hogy nem ismerik a rendszamokat).

Udv,

Istvan.

Fülöp István
http://www.palffy.hu/vajk
+ - rejtett kapcsolok, trukkok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A minap lattam nemeto-ban egy uj rablasgatlo berendezest!
A dolog lenyege, hogy egy igen intenziv fustolo van a vezeto ules ala
szerelve (vagy barhova a vezeto korul), ami masodpercek alatt kodbe burkolja
a kocsi belsejet, ha idegen kezzel nyitjak ki!
Maga a patron akkora, mint egy bogre. egyik vegen a 'gyutacs' masikon egy
5-8mm es csovecske, amin az anyag jon.
Kb ot-tiz percig olyan kod van a kocsiban, hogy nem nagyon lehet benne
megmaradni, es baromira feltuno, hogy a tolvaj epp szelloztet! Raadasul
budos is, de a kocsiban megsem okoz maradando karosodast! (max egy karpit
tisztitas)
A rendszer gyenge pontjat az elektronikaban latom,  mert szerintem, mint a
riasztot, ezt is ki lehet valahogy iktatni. De a rejtett kameras
felveteleken a csavokam ugy futasnak eredt, hogy a nyulat is lekorozte!
A jo rendszer ugy van belove, ha kinyitjak az ajtot beulnek, becsukjak az
ajtot es 2 masodperc mulva teljes szurkeseg es nemi buz az egesz utasterben.


Azert egy jol elrejtett kapcsolo sem rossz nehanapjan!

Udv,
Jockey
+ - 307 vs 406 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, 

Nezegetem a 2-4 ev kozotti hasznalt autokat es egy furcsa dolog utotte meg a 
szememet: az azonos koru peugeot 307-esek rendre negy-otszazezerrel tobbe 
fajnak, mint a 406-osok. Oke, fiatalabb konstrukcio, nyilvan biztonsag teren 
is tobbet nyujt - na de ennyivel? Hiszen a 406-os egy kategoriaval nagyobb 
auto. Vagy van valami tipushibaja, amely miatt a piac lehuzza az arat? 

Udv,
pJ
+ - ecmc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia, 

Furcsa tajekán elsz az orszagnak... vagy en?
Hat eve van dombornyomott ecmc kartyam (citibank) es soha sehol nem kertek 
pin kodot; pedig hasznalom rendesen. 

pJ 

raki:
>Dombornyomott ECMC kartyamnal mindig kerik
>szinte minden helyen. Erdekes modon kulfoldon nem.
+ - legmennyisegmero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,
az Alfas korokben (is) ismert teny, hogy a legmennyisegmero nem egy 
tartos alkatresz, foleg a JTD motoros autoknal hajlamos magat 
megadni eleg gyorsan. Mostanaban viszont egyre gyakrabban hallom, 
hogy a dizel motoros autokon egyszeruen lekotik a LMM-t es igy jarnak 
akar tobb ezer kilometeren at. Eddig mindenki dicserte az autot, 
allitolag sokkal erosebb lett, sokkal rugalmasabb, ami nem fer a 
fejembe, hisz a lekotessel a vezerles atkapcsol default ertekekre ami 
elvileg a motort hivatott vedeni, vagyis nem szabadna az autonak 
megtaltosodnia es megis... Velemenyek?

Cs.
+ - Re: kikotorasz (off), mas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

>>Par eve kollegam az m5 fizetokapu elott vette eszre, hogy no 
>>penztarca, ezert a ceges kartyaval fizetett.
> Most oszinten! Ez a Te kollegad volt, akinek tudod a nevet,
> lattad a papirokat,

Itt szokott ulni par meterre...:-)
A nevet most nem irnam ide...:-)
Mivel a ceg kb 20 fot szamlalt (most se sokkal tobb), raadasul
fultanuja voltam, amikor a kolleganot hivta a bank, igy elfogadom...
Szoval nem egy ujsaghir kapcsan kitalalt tortenetrol van szo,
sajnos... Arra mar nem emlekszem, a bank vegulis az elso
tranzakciot rankterhelte vagy nem, de az biztos, hogy a letiltas  
nem volt dijmentes...
Ujsaghir kapcsan inkabb a bankbejaratra helyezett (pint is kero)
terminalt, vagy az atm ele helyezett plusz leolvasot es pint
figyelo wireless kamerat mondanek...;-)
Mar csak azert is, mert abban egy kicsit tobb technika van...:-)

> Azt nem a penztarcaban tartja az ember?

Holnap megkerdezem a kollegat, hol tartotta... :-)

> Haat... Teletankolod, bemesz a shopba, aztan villantod a
> MOLkartyat. Innentol k ezdve az o gondjuk, hogy raterheljek a
> kartyara a benzint. Elore meg azt mondod , hogy KP, ha kint
> kerdezik.

Kiteszik a tablat, hogy "a telefonvonal hibaja miatt kartyat nem
fogadnak el".
Amikor eloszor talalkoztam vele, akkor megkerdeztem, "es mol
kartya?", "azt lehet"... siman is ment!!!
Masodszor mar "felvilagositottak", hogy nem, azt sem... :-O
Miutan kotottem az ebet a karohoz, hogy nincs nalam 10e Ft,
megprobalta lehuzni, vagy otodikre "sikerult" is, persze kozben
a tobbi varakozo kezdett lincshangulatba kerulni...
Azota tobbszor lattam ugyanott ilyen tablat, bizonyara evek ota
ilyen rossz naluk a vonal... :-/
Ja, es a fizetesi modot meg sohasem kerdeztek. Minek?
Ugyis magam szoktam tankolni, nem szeretem az "esetleg kenmentes 99-
est?" kerdesekre a folyamtos tagadast...no meg eselyt se adnek, 
hogy esetleg "veletlenul" megis azt adjanak...

G.Laci
+ - re: re: re: Bankkartya kerdesek... (#2185) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

**************************
Ez így ebbben a formában nem teljesen igaz. OTP-s
elfogadóhelyeken
OTP-s dombornyomott kártyákra kérik a PINt.
**************************
OTP - lehet. Alairast is kernek mellette?

-=[GMA]=-
Omega3000
+ - re: re: Bankkartya kerdesek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

********************************
> Ez igy ebben a formaban nem teljesen igaz.
> A dombornyobómott (nem "elektron") kartyaknal
> nem kerik a pin-kodot, csak az alairast.

Ez igy ebben a formaban nem igaz. Dombornyomott ECMC
kartyamnal mindig kerik
szinte minden helyen. Erdekes modon kulfoldon nem.

Toled hol nem kerik? Nekem pl az OMV benzinkutnal nem,
de szinte mindenhol
mashol igen.
*********************************

Ahol en a domboru VISA es/vagy domboru ECMC kartyamat
hasznalom es _sosem_ kernek pin kodot, csak alairast:
- foti Cora
- dkeszi Auchan
- osszes Mol kut
- Kaiser's

mashol kp-vel fizetek

Udv,
-=[GMA]=-
Omega3000
+ - Kartya kerdes, piheno ovezet stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Laci!

>Persze minden kijatszhato...paranoia rulez... ;-)
>
>Ja igen, az alairasodat 10-bol hany esetben ellenorzik?

Nekem a kartyamon a s:uldo" alairasom lathato, a bizonylatot pedig
szignoval irom ala.
5 penztarosbol 3 gyanusan nez mert a ketto nem egyezik. De meg egyikuk
sem szolt, hogy gond lenne. :-)
Egyebkent eszrevetelem szerint gyakran ratekintenek. Eleinte ala sem
volt irva a kartyam. Akkor irtam ra a nevem, mikor nem akartak
elfogadni anelkul egy vasarlas soran.

---

>> ragaszkodsz a 20-hoz, hanem atvaltasz lepesre, vagy meg 
>lassabbra? Azt
>> hittem ezt meg sem kell emliteni.
>
>Lehet, hogy meg fogsz haragudni, de azt hiszem ezt szazbol szaz
>autos nem teszi meg... :-(

Hat ha az utobbi felev gyalogos tapasztalatait felelevenitem...
Kijelolt gyalogatkelon torteno atkeles szituacioban surun tapasztalom,
hogy miutan leleptem nem lassitva kozeliti meg az atkelot. Azt nem is
mondom, hogy eszebe sem jut megallni.
Ha kisetalok az ut kozepeig, akkor a tulso savban (nem amelyikbe
leleptem) lassitas nelkul elhuz. Jobb esetben lehuzodik az ut szelere,
hogy nekem se kelljen lassitani. Rosszabb esetben dudal is.
Mit az az emlekezetes barom, aki 50m-rol jott vagy 90-100-al, mikozben
keltem at a zebran. Lassitas nelkul tovignyomta a dudat, kitert a
szembesavba es elhuzott elottem. Kozben pedig belkezbol telefonalt.
Jelzem a zebra elott es utan tobb mint 100m egyenes szakasz van.
Tisztan latta, hogy le fogok lepni.
Akkor megfogadtam, hogy a kovetkezo ilyen ele kidobom a kulcs
csomomat, vagy kilokom ele a biciklit.
Verlazito ez a viselkedes.

Ugyanakkor gyakran latom atkeles kozben hogy alig 3-5m-rel odebb
valaki probal atstartolni a tuloldalra. Meg akkor is probalkozas
szinten van az eletveszelyes mutatvanya, mikor en mar atkeltem.

---

>Az aztan kiraly lehet! En a nem arnyekolhato uveg toloteto alatt is
szenvedni s
>zoktam, hat meg egy ilyen akvariumban... :(

A 307 SW-ben van panoramatetos. Lehet, hogy nem igy hivjak.
No abban ha jar a klima egyaltalan nem szenvedes szvsz utazni tuzo
napon sem.
Persze ez nem reklam.

Mas!
Par hete megerkeztek hozzank a 407-esek.
Ideje volt dizajnt cserelni. Szerintem a 406 kicsit uncsi volt mar
kulalakra.
Ez pedig belulrol is nagyon csini. Egy bibi van vele, nagyon nagy
resek vannak a hutomaszkon, ami az orr-resz aljara kerult, mint egy
hatalmas hal-szaj. Es igy latszik a huto meg a ventillator is. A
fotokon nem lehet eszrevenni, eloben annal inkabb. Hatulrol kicsit
Audis hatasa van, de ez elenyeszo.

teeby
+ - Re: gyerekek utakon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2186, :
 >        mert ez senkinek nem fog tetszeni, kapok is
 >        majd a pofamra): igenis a gyerekek ne jatsza-
 >        nak az utakon!

Remeltem, hogy ezt az oldalt is felhozza valaki, nekem nem volt hozza
merszem. Emlekszem meg, annak idejen igencsak kaptunk mi is a pofankra,
amikor a fout mellett talaltunk biciklizni, vagy az utcaban parkolo
kocsik kozott rohangasztunk. Es az a par nyakleves kellett is, meg
kellett tanulni, hogy ez nem jatek. Ezert kozlekedhettem 12 evesen pl.
a gyori varosi forgalomban ugy, hogy soha semmi bajom nem lett.
Most meg nem olyan regen napi tevekenysegeket tervezo szoftvert keresett
egy anyuka itt a HIX-en, hogy a gyerekei boltba menes utan a tejet el ne
felejtsek hazahozni. Hat tessek, ez van, gondolkodni is lusta a nep.
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.2beta1;]-

Ui. a jelenlevokre nem vonatkozik semmi negativum, es kisse veszelyes
vizeken evezunk, lehetoleg ne legyen belole flame...
+ - re: Re: kikotorasz (off), mas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Ha olyan botor lennel, hogy benzint veszel, Akkor a maradek 29
>  forintod nagyjab ol fele jovedeki ado cimen szinten a koltsegvetesbe
>  vandorol, vagyis 100Ft berb ol 14Ft-ot kolthetsz uzemanyagra,...
------
Az a legszebb, hogy a jovedeki dijjat ( nem ado!) is 25% AFA terheli! 
Valoszinuleg ezert hivjak dijnak, ha ado lenne, _elvileg_ nem lehetne 
afazni.

Udv,  Triznyak
+ - re: import auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Emlekszel mikor a tvben a szlovak biztositokat hoztak peldanak? Ott a
>  toredeke a bizt.dij. Megsem kothetsz Te ott a magyar rendszamu
>  kocsidra kotelezot, vagy lemaradtam valamirol? :-((
------
Emlekszem! De amire en emlekszem, abban arrol volt szo, hogy lehet.
Egy biztositos ember probalta bizonygatni, mennyire nem eri meg 
Szlovakiaban biztositast kotni, mert ott nagyon alacsony a szolgaltatas 
szintje, (??????) szemben a vilagszinvonalat kepviselo hazai 
biztositokkal. Azota is azon gondolkodom, hogy vajon mit is 
szolgaltatnak kotelezo biztositas eseten, a veluk szerzodonek.  
(vilagszinvonalon!!)
Masik kerdes, hogy a kinti biztositok kotnek-e velunk biztositast, mivel 
a dolog technikai resze eleg problemas. Karfelvetel hol? Szallitas, vagy 
utazas koltsegei novelik a karosszeget, nem biztos hogy ezeket a 
biztositok bevallaljak.

Udv,  Triznyak
+ - re: Re: rejtett kapcs, kormanyzar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Biztos nem tesz jot, ha a tulaj elfelejti visszakapcsolni az AC-t,
>  levegosodhet a rendszer, de hogy ez mennyire _karosit_ ??
--------
SEMENNYIREEEEEEE !!!!!!!!! Nem levegosodik le! Gondold vegig, nem indul 
el a szivattyu, nem tortenik semmi, mitol levegosodhetne? A motor nem 
szivja a benzint, az csak a szivattyu termelte nyomastol jut a szivocsobe.

>  A csak inditomotor blokkolassal az a gondom, hogy a sajat kocsimat en
>  is be tudom tolni,.....
---------
Elosszor nekem is ez jott le, de aztan megegyszer elolvastam.
> > Szakitsa meg az oninditot _is_
Az utolso szo a lenyeg.

>  Csak ha a kocsi beindul es a forgalomban all le a nem mukodo AC
>  miatt, akkor azert nem az a hude vagany dolog kipattanni es a
>  korforgalom kozepen direktbe kotni az AC-t.
-------
Ha a szivattyu nem indul, akkor kb. 3-5 masodpercig jar a motor az elso 
inditas utan, a tobbire be sem indul. Ez azt jelenti, hogy nem fog egy 
metert sem menni, ha az itt emlitett egyszeru "kapcsolorol" van szo.
---
A kapcsoloval az a baj, hogy nehez elrejteni, es konnyen elfelejtheto a 
kikapcsolasa. En a mini nyomogombbal vezerelt, ontartora kotott 
magneskapcsolot ajanlom, ez minden motor megallasnal megszakitja a 
szivattyu aramat. Minden inditasnal nyomni kell a gombot egy pillanatra. 
( olyan nyomogomb mint ami a riasztok taviranyitojaban is van) A 
nyomogombot el lehet rejteni karpit, szonyeg stb. ala is, csak a 
megfelelo helyen kell nyomni. _Ne tegyetek_ a muszerfal, a 
kormanyburkolat ala, vagy a biztositek tabla kozelebe, es ne latszodjon 
sehol "idegen" vezetek.

Udv,  Triznyak
+ - Uvegteto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Fogash:
>> Persze a teto is elektromos, nomeg TELJESEN UVEG - ez
>>a kulonlegesseg! Igy becsukva sincs becsukva :-)
>Az aztan kiraly lehet! En a nem arnyekolhato uveg toloteto alatt is
szenvedni s
>zoktam, hat meg egy ilyen akvariumban... :(


Egy lepcso kimaradt, Fogash Ur! :-)
Ha szenvedsz a teto alatt, akkor biztos meleg van. Ha meleg van, akkor
lenyitjuk a kabrio tetejet!! Ha esik, becsukjuk (bar nagyobb sebessegnel nem
esik be az eso). Ha meg nagyon nagyobb sebesseggel akarunk haladni (130
felett) akkor becsukjuk. Es hogy ne legyen dunszt, behuzzuk az arnyekolokat
es bekapcsoljuk a klimat. Sokat segit... :-))

Egyebkent a kupe resze valo csak utazasra, a kabrio funkcio IMO minden
autonal max 50 km/h-s haladasra valo. :-)

Egyebkent milyen ido van arrafele? Itt a legjobb motorozos/kabrios ido (20
fok korul).


tiszy
+ - re: re: Bankkartya kerdesek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Ja igen, az alairasodat 10-bol hany esetben ellenorzik?

Az enyem szinte mindig, mert eleg cikornyas es 10-bol
kb. 8-szor megjegyzik hogy igen, ezt nem lehetne hamisitani :-)

De el vagyok halva azon, hogy kb. 10.000 Ft alatti fizeteseknel
sok helyen ra sem neznek, egy lopott kartyaval es becsuletes
abrazattal le lehetne kopasztani valakinek a szamlajat :-(
Kulonben meg ha bejelented a kartyalopast, attol a pillanattol
a bankod felel a vele elkovetett visszaelesekert, aki meg olyan
h****e hogy a PIN kodot felirva ott tartja a kartyanal, az magara
vessen, mert akkor az az o felelossege. Nem igaz, hogy azt a 4
szamjegyet nem lehet megjegyezni, illetve pl. OTP kartyamnal
meg is tudom valtoztatni olyanra, ami nekem tetszik.

Benzinkuton meg meg jobban odafigyelek ra, hogy mit tesznek
a kartyammal :-)

Udv!

GERI
+ - Re: kormanyzar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>>>nagy sarga, egesz kormanyt lefedo kormanyzar, 
>>Ezt en is riasztonak talalom :) De tetszik. Tudjatok 
>>milyen arban van es hol kaphato ilyen?
>
>Autosboltok (autos kellekboltok) nagy reszeben,
>sajna huzos (22-25eFt), de tenyleg "riaszto" :-)
>csak a tulajnak is eleg nagy kolonc,
>mert marha nagy ...

Eppen tegnap vettem egy ilyet. Tesco-ban valami
24-ert vagy 28-ert lattam, de en mashol,
beszerzesi aron vettem joval olcsobban.

Nagynak nagy, es nehez is, de a le-felszereles igy
egy nap utan is mar csak egy-ket masodperc.
Furasbiztos, ellenall a pajszernek es a furesznek.
Profi autotolvajok szerint a legjobb ilyen jellegu cucc.

Lehet hogy a Lada is meglenne meg, ha a 2 ezer
forintos baltazar helyett ilyen lett volna benne... :-(((

Udv: Soma
+ - mai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Amugy az AC megszakitasra azt mondtak valami forumon, hogy a
>felkeszultebb eltulajdonitoknal mindig van par meter derot a fix
>megtaplalasra.... :-(
Az elektromos AC az altalam latott tipusokon az uzemanyagtartalyba/-ra volt epi
tve, az meg jellemzoen a hatso ulesek alatt, a padlolemezen kivul helyezkedik e
l. Ennek barhonnet is huzni egy 12V-ot nem olyan egyszeru, mint azt sokan elkep
zelik.

>OTP-s elfogadóhelyeken
>OTP-s dombornyomott kártyákra kérik a PIN-t.
Me'g az OTP bankfiokban is! Ugyanis ezzel igazolod a szemelyazonossagodat, nem 
kell szemelyi, vagy utlevel. Ha mar itt tartunk. Eddig ugye utlevellel kellett 
kulfoldre menni. Most lehet szemelyi igazolvannyal is az Unios orszagokba. De a
 szemelyi igazolvanyt helyettesiti a kartya formatumu jogositvany is. Ugyan sok
 rendor is butan nez otthon, mikor azt mondom, hogy nincs nalam szemelyi igazol
vany. Mert a kis kartya nagy papirtokjan rajta all, hogy szemelyazonossag igazo
lasara korlatlan ideig (ervenyessege lejarta utan is!) alkalmas. A lakcimkartya
t meg a szemelyiben kell tartani, de az ugye otthon van, mert minek. Tudom, hog
y ez szelnek szembe pisalas, mert a rendor a sajat tajekozatlansagaval valo nyi
lvanos szembesules minden feszultseget rajtam vezeti majd le, de leszokhatnanak
 mar errol az "eszjeef" dumarol... (gyk: szemig, jogis, forgalmi)
De mikor otthon utoljara vasaroltam (2003nov), akkor meg nem kellett PIN az OTP
s domboru kartyamhoz. Kulfoldon sose, viszont a nemet MediaMarktban (Frankfurt)
 nem fogadtak el, merthogy "hitelkartya" (Kreditkarte), naluk viszont csak chip
kartya (Electronic cash) fogadhato el. Magyar banknak meg ilyenje tudtommal egy
enlore nincsen. :-(

>Egy szakerto egy musorban a Kossuthon azt mondta, hogy csak az adott
>orszagban (amely orszag biztositojaval akarsz szerzodni) levo,
>bejegyzett lakohely szukseges hozza. Azert nem ajanlotta megsem
>mas orszagban kotni KGFB-t, mert karesemenykor macerasabb az ugy
>intezese. 

Ami igaz, de ebbol a mondatbol az alanyok maradtak ki. A teljes mondat ugyanis 
ugy hangzana, hogy EN ne kossek kulfoldon, mert NEKED macerasabb ugyintezni. Sz
erinted engem mennyire erdekel, hogy neked mennyivel tobb gond az, ha en felean
nyi dijat fizetek? A KFB egy szukseges rossz, ami nekem, _dijfizetonek_ nem ad 
szolgaltatast, lesz*rom, hogy elerhetetlen _masnak_. Ha ugyanis nekem csak egy 
csekket kell feladnom, akkor en orommel kuldok feleannyi penzt Szlovak biztosit
onak, mint amibe itthon kerulne. Ha meg kar van, akkor sorry. A jogszabalyi kot
elezettsegeimnek eleget tettem azzal, hogy elfogadott KFB-m van, oszt ennyi...
Az egyetlen gond NEKEM akkor van, ha egy ilyen kulfoldi biztositott auto okoz k
art nekem. Mivel azonban a Hungarias auto altal okozott karomra (ca. negyedmill
io Ft listaaron) sem lattam egy vasat sem, tkp. tokmindegynek erzem, van-e egya
ltalan biztositas, vagy nincs. 
Nem eloszor modnom a listan, hogy a Providencia pl duplajaba kerul, mint a Kobe
, vagy az Argosz. Megis egy csomo KFB ugyfeluk van... Miert? Mert konnyu naluk 
lakcimet atjelenteni? Milyen gyakran koltozol? Mert automatikusan kuldik a nemz
etkozi zoldkartyat? A legtobb kornyezo orszagba ugysem kell, ha meg vilagga mes
z, annyi mas elintezendo is van, hogy ez mar nem oszt, nem szoroz.
Ugyan mar... A biztositas egyvalakinek uzlet: a biztositonak.

>Pl. az A12-esen Frankfurt (Oder)-bol jovet
>folhajtani az A10-es berlini korgyurure Potsdam fele.
Parszor mar kicsontoztuk, hogy az autopalyan se fizikai, se jogi ertelemben vet
t keresztezdes. Ettol fuggetlenul a konkret esetben, mivel az A10RE mesz fel, a
z ottani korlatozast kell oldani. Amugy ha a 120at oldjak, az szerinted nem fog
lalja magaba a 100 oldasat is? Ha csak a 100at oldanak, akkor a 120asok lennene
k ketsegbe esve, hogy "mivaaan??? ". Nekem teljesen logikusnak tunik.

>Hurra! Varosban erdekes modon minden keresztezodes
>utan kinn van a 30-as tabla, holott jogszabalyilag nem kellene.
Talan epp azert, mert a keresztezodes megiscsak oldja? Raadasul ha bekanyarodta
l, valahonnet illene megtudni, hogy az utca mar (terben) korabbrol korlatozott.
 Szamomra ez is logikusnak tunik.

>De ami igazan felhaborito az az volt, hogy amikor ezt a Tescoban bevezettek,
>akkor volt pofajuk odairni, hogy ez a vasarlok erdeke. Bikaszar! 
Nem akarom kulonosen vedeni a Tescot, de 
1.) a PIN kod kovetelese a Bank es az Ugyfel jogviszonyanak resze, a kartya-elf
ogadohely meg koteles ugy eljarni, ahogy a terminalt kihelyezo bank megkoveteli
2.) a bankkartyas tranzakciok utan a bank a tranzakcio 1%-at terheli az elfogad
ohelyre. A 99Ft-os Tesco gazdasagos cuccbol 99Ft a Tescoe, ha kp fizetsz, de cs
ak 98, ha bankkartyaval. Az elfogadohely reszerol ez egy szolgaltatas, ami az _
elfogadonak_ penzbe kerul. 
3.) a Tescok 30-60 kasszaja 30-60 telefon-fovonalat igenyel csak a terminalok m
iatt. Ez sincs ingyen. Az elfogadohely reszerol ez egy szolgaltatas, ami az _el
fogadonak_ penzbe kerul. 
4.) Ha a kedves vevonek ez nem tetszik, minden Tescoban van legalabb egy (Euron
et), de sok esetben nehany bank automataja is, lehet levenni kp-t, aztan kp-val
 fizetni a kasszanal. Igy biztonsagos a kartyatulajdonosnak, kevesebb nyug az a
ruhaznak... :-)
5.) Nem kotelezo Tescoba jarni. A meglevo 40-50 hipermarket (meg a nyilo ujak) 
viszont azt valoszinusitik, hogy az emberek imadnak tescoba jarni, es ugyan szi
djak, mint a bokrot, meg ciki a kek-feher csikos nejlonszatyorral nyomulni, de 
valamiert megis piacvezeto a magyar kiskereskedelemben...

>Pin kod lopas utan a pin koddal elkovetett 
>tranzakciok kara az ugyfel kockazata.
Ez igaz, de errol a legkevesbe a Tesco (vagy barmelyik kartyaelfogado) tehet. 

>Ja igen, az alairasodat 10-bol hany esetben ellenorzik?
Errol van egy word doksim, szkennelt kepekkel, ha erdekel valakit, elkuldhetem 
maganban. Tanulsagos.

udv
Fogash
+ - igazolvanyok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ha mar itt tartunk. Eddig ugye utlevellel kellett 
>kulfoldre menni. Most lehet szemelyi igazolvannyal 
>is az Unios orszagokba. De a szemelyi igazolvanyt 
>helyettesiti a kartya formatumu jogositvany is. 

Felbe maradt a kerdesem...  Szoval a fentiek alapjan most jogositvannyal is meh
etek kulfoldre? Vagy itthon hordani kell melle a lakcimkartyat, kulfoldre meg a
z utlevelet, mert az spanyol rendor esetleg nem ismeri fel a magyar szemelyit, 
a UK-ba meg be sem engednek utlevel nelkul? 
Mert akkor ez egy ilyen "nesze semmi, fogd meg jol" kedvezmeny...
Fogash
+ - Re: import auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

>Az Alfas tarsunkat megkernem egy kis erdeklodesre
odaat ...Megnyugtato
>valaszt tudna adni tobbunk kerdesere.Esetleg Marky is
megkerdezhetne egy
>nemet biztositot mit szolna egy magyar rendszamu
autohoz kotelezo bizt.
>ugyeben..:-)
>Holnap ugy is kellene mennem a Providenciahoz,
megkerdezem oket nemet
>rendszamu auto kotelezo biztositasarol.

A szolgaltatasok szabad aramlasa alapjan az EGT
barmelyik orszagaban bejegyzett biztositotarsasag
barmelyik mas tagorszagban is ajanlhat biztositast. A
lenyeg az, hogy ajanlHAT, de nem kotelezo. A
Providencia is biztosithat NSZK-ban bejegyzett kocsit,
de nem kotelezo neki. Itt Angliaban peldaul a legtobb
ceg meg eszakir autokkal sem foglalkozik.

>"kulfoldi rendszamu kocsi vezetese is valtozott, nem
tudom maradtak-e
>megkotesek, de az biztos, hogy mar nem szamit
csempeszetnek/orgazdasagnak."
>Gondolj bele egy kicsit ! Fizetne valaki ezek utan
regisztracios adot meg
>mast is ha igy lenne?

Ha mar nincs is vam es csempeszet, de biztos 
van a regisztracios dij befizetesenek elmulasztasa 
vagy hasonlo nevu mas buncselekmeny. 
 
P. Molnar Peter

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS