Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 519
Copyright (C) HIX
1999-09-30
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 legellenallas-teljesitmeny (Re: Moszkics...) (mind)  32 sor     (cikkei)
2 valto (mind)  8 sor     (cikkei)
3 elso vagy hatso kerek? (mind)  26 sor     (cikkei)
4 ez+az (mind)  82 sor     (cikkei)
5 Re: busz-sav-zold bunti (mind)  26 sor     (cikkei)
6 kiemeles kerd. (mind)  17 sor     (cikkei)
7 Re: benzinkutas atveresek (mind)  19 sor     (cikkei)
8 fenntartas (mind)  21 sor     (cikkei)
9 Re: Zaporjoska vs Ford, emlekezteto, KROM (mind)  8 sor     (cikkei)
10 Re: MAV - vasuti atjaro (mind)  14 sor     (cikkei)
11 Re: Hatar uti feluljaro (mind)  17 sor     (cikkei)
12 Talalkozo - tiszta @uto, egyebek (mind)  62 sor     (cikkei)
13 elado Renault 5 (mind)  11 sor     (cikkei)
14 Jelzolampak (mind)  28 sor     (cikkei)
15 vasarnapi mazsola (mind)  15 sor     (cikkei)
16 HiX-auto oldal uj cime (mind)  4 sor     (cikkei)
17 HiX-Auto WEB (mind)  11 sor     (cikkei)
18 Vitara (mind)  9 sor     (cikkei)
19 RE: elso/hatso hajtas (mind)  8 sor     (cikkei)
20 Potkerekek dobalasa, segito szandek .... (mind)  17 sor     (cikkei)
21 Elsokerek-haccsokerek hosszu de erdekes tobb fejezetben (mind)  73 sor     (cikkei)
22 Olaj a tuzre (mind)  39 sor     (cikkei)
23 Oreg ooto' behozasa (mind)  13 sor     (cikkei)
24 Konvoj! (mind)  22 sor     (cikkei)
25 Digi terkep (mind)  16 sor     (cikkei)
26 hatsokerek-hajtas (mind)  55 sor     (cikkei)
27 Re: Vectrasok (mind)  44 sor     (cikkei)
28 Re: Skoda olaj, 1000MB (mind)  16 sor     (cikkei)
29 Anglia es Vecses (mind)  22 sor     (cikkei)
30 Felni es gumi,disztarcsa es rally program (mind)  31 sor     (cikkei)
31 Vasuti atjaro es a vonat sulya? (mind)  30 sor     (cikkei)
32 konvoj + talalka + egyeb (mind)  24 sor     (cikkei)
33 auto be.... (mind)  33 sor     (cikkei)
34 buszsav (mind)  8 sor     (cikkei)
35 Busz sav - zold (mind)  30 sor     (cikkei)
36 szelvedo (mind)  11 sor     (cikkei)
37 Hatsokerekhajtas (mind)  19 sor     (cikkei)
38 Ford Sierra konyv+olajleereszto csavar helye+hutoviz cs (mind)  46 sor     (cikkei)
39 M5 kiskapuk + olaj (mind)  71 sor     (cikkei)
40 A nap poenja (mind)  61 sor     (cikkei)
41 Re: autobusz-forgalmi sav (mind)  23 sor     (cikkei)
42 Brazil autos elmenyek (mind)  78 sor     (cikkei)
43 KONVOJ FIX (mind)  11 sor     (cikkei)
44 warju konyv / hajtas (mind)  27 sor     (cikkei)
45 En CLEAN-el szoktam pucolni. Eddig bevalt. (mind)  9 sor     (cikkei)
46 Re: Uj zoldkartya januartol, dragabban (mind)  41 sor     (cikkei)
47 Re: Eljenek a rendorok a mi segitotarsaink! (mind)  55 sor     (cikkei)
48 Re: Fontolora vettem, hogy besotetittetem autom uvegeit (mind)  11 sor     (cikkei)
49 Re: Zoldkartya #517 (mind)  8 sor     (cikkei)
50 Re: MAV jelzolampa... (mind)  15 sor     (cikkei)
51 Re: busz-sav-zold bunti (mind)  18 sor     (cikkei)
52 Re: Micsoda??? (mind)  6 sor     (cikkei)
53 Re: motorosrendor (mind)  17 sor     (cikkei)
54 Re: konvoj indulas (mind)  12 sor     (cikkei)
55 KONVOJ (mind)  16 sor     (cikkei)
56 Sajatkormanyzottsagi tulajdonsagok (mind)  11 sor     (cikkei)
57 Legellenallas (mind)  23 sor     (cikkei)
58 Re: M5 kiskapu (mind)  35 sor     (cikkei)
59 Fenysorompo (mind)  44 sor     (cikkei)
60 Kellemes kikapcsolodast! (mind)  20 sor     (cikkei)

+ - legellenallas-teljesitmeny (Re: Moszkics...) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Pitecus morfondirozasahoz szeretnek kis kiigazitast-hozzaszolast fuzni:
>Viszont NEM A LOERÖ határozza meg a végsebet.
Ez igy nem igaz pontosan, mert adott legellanallas legyozesehez megfelelo
teljesitmeny KELL. Az persze egy mas kerdes, hogy a valtot hogyan hangoljak.

Nezzuk csak tovabb:
>Ha egy 2.2 literes AUDI 80 (136 LE milyen kevés egy ekkora motortol) 195 a
>vége, akkor a 26 LE-s trabinak kb 40-nel lehetne száguldani.:-))
>A légellenálási tényezö  (cw)  min. 90-töl kezdi kifejteni a hatását ami a
>sebesség növekedésével négyzetesen nö.
>Tételezzük fel, hogy a trabi tud 110 -el menni (igazolnak a trabisok),a
>moszkvics csak 150-nel a loerö különbség 54 LE, a tempo diff. 40 km/ora.
>A moszkvics 80 LE az AUDI 136 LE.
>a külöbség 56 loerö, a seb 45 km/ora.
>A két összehasonlitás még állná a helyét, mert kb. arányba vannak.
>DE HOL A NÉGYZETESEN NÖVEKVÖ LÉGELLENÁLLÁSI TÉNYEZÖ????
Legyunk potosak. A legellenallas-tenyezo (most hatarreteg, Reynolds-szam
meg egyeb finomsagoktol tekintsunk el) allando. A legellenallasi ero
valtozik negyzetesen. Mivel tudjuk, hogy a teljesitmeny az ero*sebesseg,
mindjart latszik, hogy a legellenallas legyozesehez szukseges teljesitmeny
a sebesseg harmadik hatvanyaval aranyos.

Szamoljunk kicsit. Vegyuk az Audi es a Trabant peldajat. Audi: 195km/h,
Trabant 110km/h.
A sebessegek hanyadosa ~1.77, akkor a Trabant adataival az Audi
teljesitmenye: 26*1.77^3 kell legyen, vagyis 144 LE. Igy a szamok mindjart
stimmelnek. (A kulonbseget 144LE kontra 136 az eltero felulet, gordulesi 
ellenallas, ellenallas-tenyezo, valto hangolas magyarazza)
 
Udv, Laci
+ - valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

van valakinek tapasztalata aszinkron valto epiteseben?
/ tolokerekes, kormoskapcsolos stb./
lada elonyben, de barmi mase is johet

idv
by fx
+ - elso vagy hatso kerek? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ezzel a meghajtassal kapcsolatban a velemenyem a kovetkezo:
ki mit szeret azt hajtson.
teny hogy biztonsagosabb az elsokerekmeghajtas
/csak szet kell nezni a nagyvilagban ki mit arul/
kezesebb.....ennyi

legyen tisztaban onmagaval es autojaval, igy jo mindenkinek
en biztosan elszallnek egy elsokerekessel mert ha tehetem
hatsokerekest hajtok-ehhez szoktam,
de szerintem a legtobb ember aki a hatsokerekes ellen van
az egyszeruen hulye a kezelesehez
de mint mindent ezt is meg lehet tanulni
a hoban akadasrol: januarban-februarban a nagy hoban tobbszor kellett
a Tiszavasvari-Szeged utvonalat megtennem es borzasztoan idegesitett hogy
30-cal tokoltek az utakon az ilyen-olyan csodakkal, nepautokkal...
pedig a legtobbje az a bizonyos biztonsagos elsokerekmeghajtasu auto volt
egyebkent meg sok elsokerekest lattam az arkokban....+ mast is,
az idetlenseg ezt szuli mindegy mit vezet az ember...

aki kiszeretne probalni magat, illetve valami pluszt akar annak feltetlenul
ajanlom a hatsokerekmeghajtast

persze egy subaru 4wd-t kiprobalnek szivesen mit tud...

udv
by fx
+ - ez+az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

:BMW Hajtasok
******************************
<Es mint szerelo, kijelentem pusztuljon az osszes kardanos auto! :-)
<Kivetel, az osszkerekesek.

avagy by fx-modra:
es mint felhasznalo, kijelentem pusztuljon az osszes farmotoros auto :-)
kivetel, a bogar
/felhasznalo helyett irhattam volna mast de nem akarom hogy napokig 
pukkadozz/
mint SZERELO ugye nem azt akarod ezzel mondani hogy egyszerubb szerelni a
kormanyzott kerek-meghajtasu autot?
/ne tevezd ossze a mihez ertessel/

<Mi az elonye es hatranya? Semmi!
haaat......

<Hat valojaban semmi, mert a soros az helytakarekosabb, a gyartasi
<technologiaja konnyebb stb.
<Mert a 15?-os V motor nincs messze a sorostol.

mivel a soros helytakarekosabb ezert kozeledtek a V-elrendezeshez ugye?
szoval ez sem ugy van igazan...
ajanlom  : Donekonak es Madisonnak -irasat
mondjuk ehhez meg hozzatennem hogy a vezerles bonyolultsaga
nem feltetlen szukseges+, OHV vezerles pont leegyszerusiti az egeszet
/ javitsatok ki: a Corvettbe a 90-es evek elejen kerult eloszor OHC vezerles
96-ban DOHC, addig OHV volt talan, ja V8-as/
illetve meg azt hogy a soros hathengerest lehet kiegyenliteni jobban
nem a V6-ot tudtommal

+V6 elony:gyonyoru hangja van:)

 : hajtas
******************************
<valamiert az az erzesem :), hogy kb egy hetig ezzel lesz
<tele az AUTO, ugyhogy varj csak.
igen.
szerintem is:)

 benzinkutas atveresek
***************************************
tetszett amit kuldtel /illetve nem, de erted hogy mit akarok!:)/

 : Lada vezermuszij
***************************************
<Azt szeretnem kerdezni, hogy a vezermuszij feszito gorgojet rogzito
<csavarokat mennyire kell meghuzni?
<A Lada konyv annyit ir, hogy szoritsuk meg a csavarokat. SZVSZ azert rugos,
<hogy a feszites erdekeben elmozdulhasson, de ha raszoritom a csavarokat nem
<tud mozogni...
meglazitod a ket csavart /csak rugo tart/
feszited a fotengelyt, igy a laza ag teljesen lelazul
/ezt huzza a rugo/ es igy huzod fixre a spanolot,
erdemes eloszor az iven levo csavart meghuzni
mukodes kozben nem mozog a spanolo, kulonben mas megoldast alkalmaztak volna
/ nagyon remelem igy van mert igy raktam ossze!:), ja es mukod.../

<Ha nagy hulyeseget kerdeztem bocs!
ugyan mar!: irany a lada lista!
kerdezd meg  o majd segit neked
feliratkozni
igaz z.!?:)

: Re: Ravasz reklam....
**********************************************
<Elsokerekesnel ha el is kezd csuszni az orra, az egy szolid, lassu
<folyamat, ami nem erositi onmagat.
ha hatsokerekes kitor bizony esznel kell lenni de nem feltetlenul
lancreakciorol van szo, sajnos sokat latni ide-ida csapodo autokat
de ennek konnyen elejet lehetne venni....

en ugy vagyok vele inkabb a hatulja csussszon mint az eleje,
mert mig az elsot lazan lehet korrigalni ugy az utobbit mar nem biztos

<Ez a joindulatu auto valo az
<autosok 99%-anak, ezert is ennyire altalanos

eljen soka az 1%!!!:)

udv
by fx
+ - Re: busz-sav-zold bunti (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Nem szeretnék vitatkozni, de szerintem az a bibi, hogy a
busz sávban nem szabad tartózkodni! Kivéve, ha
jobbra kanyarodik a paciens (legkesobb a kovetkezo sarkon).
Kivétel busz, taxi, megkulonbozteto jelzest eppen hasznalo jarmu.
Ja es persze kiveve a forgalmi es muszaki okot.
Ezt fejbol irtam, tehat bele lehet kotni ... :o)

Üdv. Dolnay Norbert
falconax.spedia.net       ...niva pix...

>
> Hat ez jo!
> Ezt a www.b-m.hu -rol kopiztam:
>
> (6) Ha az (1) bekezdés a) pontjában említett fényjelzo készülék
> mellett elhelyezett kiegészíto lámpa "BUSZ" feliratú fehér
> fényjelzést ad - a fényjelzo készülék más fényjelzésétol
> függetlenül -, az autóbusz-forgalmi sávban közlekedoknek tovább
> szabad haladni.
>
> Tehat _nem csak_ a buszoknak. Vagyis szabalyos voltal!
> Hat a rendoreink ennyire nem tudjak a kresz-t. (illetve tudjak ->
> hogy MI nem tudjuk)
>    _______
+ - kiemeles kerd. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Mar egy ideje foglalkoztat egy problema, csak
nem jutott eszembe, hogy megosszam veletek.

Szoval szeretnem egy kicsit megnovelni a kocsim hasmagassagat!

Ez mar igy sem tul egyszeru, de arra gondoltam, hogy valami
valtoztathato dolog kellene, hogy csak akkor emelkedjen fel, ha tenyleg
szukseg van ra. Komolyabb gepeknel ezt alkalmazzak ( nem citrom bx :o)
).
Persze nehany centimeterrel is elegedett lennek.

Van valakinek epito jellegu otlete????   Jol jonne...

Üdv. Dolnay Norbert
falconax.spedia.net          ime a niva, amit emelgetni kellene
+ - Re: benzinkutas atveresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wed, 29 Sep 1999 13:34:41 EDT,   wrote:

>Ezt e-mailben kaptam forward-olva, valami vitaforumrol szedte
>le valaki. A tema, mint a subject is mutatja, a benzinkutas

Persze lehet, hogy egyszerubb lenne a vegtelen hosszusagu
bemasolasnal, ha az, akit a tema erdekele, az elkukkant az index.hu
Torzsasztal egyik topicaba, nevezetesen "Problemak a Shellnel". Annal
is erdekesebb, mert a Shell Hungary reagalt ra, amit az
indexes-internetes autos kozosseg serelmezett. Cim:

http://index.hu/forum/forum.cgi?a=t&t=9006870&uq=228&tp=012

Egyebkent is erdemes arrafele nezelodni, pl. az "auto es stilus", a
"BMW E30" vagy a "milyen autot vegyek?" (stb.) c. topicokban tok jokat
szoktunk beszelgetni.

Udv:  Zak

+ - fenntartas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: fenntartas ( 30 sor )
> 
> 
> 	Lehet, hogy egy  kicsit Off-topic leszek,	
> 	meg bolondnak latszom, de azert lenne egy
> 	kerdesem a talalkozoval kapcsolatban. 
> 	--
> 	Megpedig az, hogy ha 50-60, tegyuk fel 100
> 	majdnem vadidegen ember talalkozik egymassal,
> 	nem lesz egy kicsit merevebb a hangulat? Nem

szerintem ne hagyd ki.
mindenfelekeppen erdemes elmenni az ilyen talalkozokra.
(en sajnos nem tudok)
erdemes megismerni azt a sok embert, akivel levelezel naponta.
erdekes elmeny arcokat parositani az email cimekhez es nevekhez.
az biztos, hogy nem lesz merev a hangulat.
foleg, hogy mar gumidobalas meg egyeb lokottsegek is lesznek.

raki
+ - Re: Zaporjoska vs Ford, emlekezteto, KROM (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>A galvanizalo muhelyekben csak acel, vas, vagy rez idomot
>tudnak/hajlandoak nikkelezni illetve kromozni. egy van
Nem tudom mirol van szo, de a XIII. Vaci ut melletti uton muanyagot
is csinalnak. Ha kifele megyunk balrol az elso utca, mar a Dagaly
strand utan. Parhuzamos a Vaci uttal. Benn az egyik volt gyar udvaraban.

+ - Re: MAV - vasuti atjaro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
>Olvasgatom a torteneteket a feheren, vagy sehogysem villogo jelzolampakrol.
>En ugy tanultam (meg felesegem es egyeb csaladtagjaim is (igaz, ugyanattol
>az oktatotol)), hogy a feher villogo jelzes csupan azt jelenti, hogy
>mukodik a fenysorompo.
Ez igy volt, de mivel sokan nem tudtak megvaltozott.

>Hogy jon-e vonat? Nos, azt meg kell nezni. Talan megsem
>veletlenul talaltak ki a 40/30 km/h-s athajtast, bar az atjaro ilyen
>sebesseggel torteno megkozelitese valoban baromsag.
Ha Te atmennel piroson mit mondanal? Lattam, de kit erdekel, vagy
pedig azt, hogy nem tudtam megallni? Eleg nagy hulyeseg ez a 30/40.
Egyszeruen ugy kell megkozeliteni, hogy meg tudj allni, es kesz

+ - Re: Hatar uti feluljaro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Jelenleg a kovetkezo utvonalat hasznalom: Ferihegyi gyorsforgalmirol
>Kobanya-Kispestnel leterek, majd Lehel u - Vak Bottyan u - Hamvas u -
>es onnan fordulok ra az Ulloi utra. (A repteri kisbuszok is erre jarnak,
>ebbol gondoltam, hogy talan ez lehet a leggyorsabb ut a Belvaros fele,
>de mar elegem van ebbol!)
Sok minden van erdemes probalkozni. En 4-5 utvonalat ismerek, es
amelyik jobbnak nez ki arra megyek. Gyomroi-Kobanyai (macskakoves,
raadasul egy savon jarhato) mostanaban nem nyero, Gyomroi vegen balra-
vasut utan jobbra-Kerepesi, Gyomroi vasutnal balra-Hatar ut- Fertodi.
Szamos variacio van, Neked kellene kiprobalni, hogy amikor Te kozlekedsz,
akkor mi a jo. A masik oldalrol is kerulhetsz (M5 felol), arra nem tudom,
hogy mennyien jarnak, de delutan egesz jol lehet haladni. Az Ulloinel
barmelyik gyorsabb. Hazafele talan a parkolon keresztul :-), illetve az M5
fele.

+ - Talalkozo - tiszta @uto, egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! Hello Bence, GaBA!

>Hol van Kecskemeten kezi moso (gozborotva?)?
>Lehetoleg a talalkozo helyszinehez vezeto uton.

Hat, nem egyszeru a kerdes. Ket kezi mosot ismerek, az egyik a
varos belsejeben van, a masik meg a palyaval ellentetes
oldalon, azaz messze. Ez utobbi vegezte a motormosasomat, igy
oket ismerem. Akik Bekescsaba felol jonnek a 44-esen, azok a
Szolofurt fogadonal levo korforgalomban menjenek balra, aztan
rogton jobbra van. A korforgalom eszaknyugati oldalan benzinkut
van.

Bp felol az 5-oson jovok az elso lampas keresztezodes elott
(ahol az emeletes hazak kezdodnek) levo Mol kutnal tudnak
kocsit mosni, zsetonert. 
Dunafoldvar felol akik jonnek, azok a Hullam vendeglonel (ahol
jobbra kellene kanyarodni) menjenek egyenesen, parszaz meterre
van egy Esso kut, ott is lehet mosni.
A tobbieknek a Szelmalomnal levo Shell kutat tudom javasolni,
de nem ismerem, nem tudom, van-e mosojuk.


GaBA irta:
>A polo otletemre nem bukott senki, Feconak nyilvan eleg
>a matricakkal torodni, masnak meg nincs ilyen nyomo
>ismerose. OK ! Akkor ez kuka...

Dehogyis kuka! Talon! Elobb-utobb majdcsak talalunk lehetoseget
polokeszitesre! 

>Jo otlet az autokra kitenni a rovid ismertetot, de mivel
>nem mindenki tartozkodik az autoja kozvetlen kozeleben
>egesz nap, javaslom a konferenciakon szokasos kituzo
>viseleset.

Ez tenyleg jo otlet. Kar, hogy kisse kesve merult fel.
Dehat tudjatok, hogy van, minden kezdet nehez. A kovetkezo
talalkozon az ilyen apro reszletekkel mar sokkal kevesebb gond
lesz.

A tomeges ismerkedesi javaslat jol hangzik, bar 40-nel is tobb
embernek bemutatni egy autot ugy, hogy mindenki lasson, hat az
nem semmi! Esetleg egy kamiont vagy egy uszomedences limuzint
korbe tudnank allni ennyien :-)

GaBA javasolt a Bp felol erkezoknek egy jobb utat, mint az
altalam ajanlott varoson keresztulvezeto. Ez a Dunafoldvar
felol erkezoknek is jo, a Polus Rona elotti feluljaronal kell
ramenni a sztradara. Ezt a reszet nem ismerem az autopalyanak.

Hat akkor a szombati viszontlatasra azoknak, akik jonnek! Akik
nem jonnek, azoknak pedig viszontolvasasra! Mar elore sejtem,
hogy a jovo heten a lista merete rekordokat fog dontogetni :-)


                     Soma
          
                Jöhet ékezet!

Tehat akkor ne felejtsetek el kajat-piat-ruhat hozni es kocsit
mosni!
+ - elado Renault 5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

elado egy 1989-es evjaratu, grafit metalszurke szinu
Renault 5 GTD 1.6 diesel, 3 ajtos auto. Friss vizsgaval,
uj gumikkal. Garazsban tartott, jo allapotu.
Iranyar 550k HUF.
Erdeklodni ezen az e-mail cimen, vagy tel: 30-971-0572

Udv,

Tuska Zoltan
+ - Jelzolampak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Antal Attila irta:
"1. A lampa egyaltalan nem mukodik (se feher, se piros feny, pl
elloptak
    az akkumulatorat), ekkor mindenfele szetnez az ember, OK...
2. A lampa mukodik ekkor ismet ket eset lehet:
2.1  A lampa pirosan villog => egyertelmu: tilos az athaladas
2.2  A lampa feheren villog => Nincs tiltva az athaladas es nem azert
       mert nem mukodik. => Not(Tilos) ~ szabadnak kellene lennie...
Amikor egy utkeresztezodesben zold a lampa, meg szoktatok allni,
hogy tenyleg zold-e ???"
--
Azert nem teljesen ugyanaz a szitu! A vasuti jelzo legjobb tudomasom
szerint erzekelovel mukodik, azaz amikor a vonat egy bizonyos
tavolsagon belul van, akkor valt. Ha ez az erzekelo elromlik, ugyanugy
villog tovabb feheren, de a nagy vas csak atmegy a keresztezodesen. A
kozuti lampak program szerint mukodnek. Ha valamelyik elromlik, a
program automatikusan megallitja elobb mindket iranyt, majd sarga
villogora valt. Arrol mar nem is beszelek, hogy nemileg jobb a
helyzet, ha egy kocsi kap oldalba, mint a 6:20-as gyors.

Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
Munkahelyem: http://free.netlap.hu/autokut99
+ - vasarnapi mazsola (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nemi segedlettel megint megvilagosodott elottem az egyik
nagy hibam. Beszelgeto partnerem velemenyet, ha nem
egyezik az enyemmel, akkor neha randan minositem.
Elnezest kerek, es igyekszem elhagyni a minositest.
--
Meszaros Geza



>A tompitott vilagitast ket esetben hasznal az ember...
 ...
>Aki itt sporol es okoskodik, az tapasztalatok nelkuli 
>"vasarnapi mazsola". Nem igazi autos !
>--
>Meszaros Geza
+ - HiX-auto oldal uj cime (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ime egy uj cim! A HiX-Autos oldalunk matol a kovetkezo cimen is elerheto:
http://auto.hix.com

Kulon koszonet erte Hollosi Jozsinak! O adta a cimet.
+ - HiX-Auto WEB (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Akinek kell meg a honlap az irjon! 2db 1,44MB-s blokk. (Archivum nelkul)
Ott lesz egyebkent szombaton a talalkan is!
Archivum 3db 1,44-es lemez (lehet hogy ez addigra 4 lemez lesz!)
Honlap 2 db 1,44-es lemez

Minden jot, udvozlettel:     MyChroLesLie (MCLL)
mailto:
Home Page: http://auto.hix.com (HIX-auto)
Ekezet & HTML-ready!
+ - Vitara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Van Pesten _kimondottan_ terepjaro kereskedes?
Szeretnek egy Vitarat (vagy Suzuki Samuraj-t) kiprobalni,
esetleg kolcsonozni.
 
Esetleg ezen ket autot ismeri valaki "terepjaro" szemszogbol?
Elsosorban az erdekelne, hogy telen, havas emelkedon fel
mennyire hasznalhato. (UAZ rulez)
 
Udv 
+ - RE: elso/hatso hajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A hatsokerekhajtas +1 elonye (elegge indirekt): az elso kereket jobban ala
lehet tekerni (pl. Merci ettol olyan fordulekony). Elsokerekhajtasnal
a csuklok ezt korlatozzak.
A hatsokerkhajtas +1 hatranya: hatul kozepen csak gyerek fer el
( a kardanalagut miatt).
Pl. egy BX hatul kozepen sokkal "kenyelmesebb" mint egy 300as Merci.
 
Udv 
+ - Potkerekek dobalasa, segito szandek .... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haj!

>Tudjatok mit? Viszek egy szimpla gumit (145-os), meg egy
>komplett Trabi kereket. Azokat nyugodtan hajigalhatjuk.
>Sot, akar tavgurito versenyt is rendezhetunk!

Ecceru, ha valaki megy gyor felol, vagy gyorbol, az ugorjon be hozzam,
nekem van egy feleslege trabi potkerekem eredeti gyari pneumanttal.
30/9122-458-as szamon elotte szoljon.
Azert nem en viszem, mert en nem megyek. :-(
De gondolom ti ennek :-). (csak vicc volt a'm)

Na ha kell, es mego'dhato gyertek el erte.

Sok kacagast es jokedvet a talalkahoz.

Pa'!
+ - Elsokerek-haccsokerek hosszu de erdekes tobb fejezetben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haj!

>tobbszor is megijedtem kanyarban: W1.3, Fiat Panda

Na ezektol en is megijedek.
Mondjuk en nem ezt hoztam volna fel az elsokerek peldajara.
Azert mondjuk egy Golf, egy Astra, egy Peugeot stb. elsokerekesek masok,
mint a keletnemet ipar magasepitomernokeinek ingaja (waresz).
Vagy u.e. az olaszoknal.
Szoval a warnyu+panda lehet am hatsokerekes is, akkor is felburul a
kanyarban.

Nem mindig jo a hatsokerek sem, szerintem inkabb akkor ha nagy az auto
es tomege is van.

De akkor is :	OSZKEREK RULEZ / VIVA 4X4 / HURRAY 4WD !!!!!!!!!!
A Quattro az megiscsak valami.
Elol hatul bika, azzal lehet porogni igazabol.

Kulonben a hatsokereknek tenyleg a nagy motoroknal van jelentossege, az
eroatviteli rendszerek miatt.
A meretek es tomegek sokat befolyasolnak ebben a temaban.
Tehat egyszer ez a jo egyszer az.
Azt nem lehet mondani, hogy csak ez vagy csak az.

>milyen lenne egy BMW elsokerekhajtassal?

Hat keresztmotoros!
de mivel hosszu motorokat gyart ezert ez nem minden esetben megoldhato.
Ha pedig igyvan, akkor minek gyartson kulon elsokerekeket.
Mennyivel egyszerubb es olcsobb egy sablonra legyartani az osszes
tipusukat. Tobbet lehet keresni rajta.
Ez az en velemenyem.

> 3, Telen-nyaron, lejtonek felfele. Ha le van taposva a ho, vagy jeges > az 
ut, egyertelmuen jobb a hatsokerekes auto. 

Kizart dolog, mivel ha tenyleg rendesen tanultal volna fizikat, akkor
tudhatnad, hogy a mereven tartott forgo sik tehetetlen.
Viszont az iranyitott az sokkal elonyoseb (kormanyzott-hajtott kerek
sikja).
Ezert a jeges sikos uton szepen kicsusznak es iranyithatatlanok a
hatsokerekes kocsik.
En egyszer mentem tukorjegen a skodammal.
Direkt kiprobaltam mit lehet tenni kanyarban. Frankon megpadloztam a
kanyar felenel.
Kb. 20-30m-en porogtem. Kozben gazadas, fekezes. Vicces volt, mert egyik
sem hasznalt es a kocsi ugyanugy porgott tovabb. Ugyhogy inkabb
ragyujtottam az utolso nehny meteren a porges alatt, hogy addig se
unatkozzak.
Foleg Merci BMW. Motor elol, emelkedo - terheles atmagy a hatso
kerekekre, a tehetetlenekre, a kormanyzott tengely terheletlen.
Ket lehetoseg:
- vagy a valagat dobalja
- vagy az orrat tolja mindenfele
Keretik nem belekotni, mert ez fizikailag is megalapozott es
mechanikailag is.
A hatsokerekesek sulyelosztasa ilyan szituacioban rosszabb mint az
elsokerekeseke. Sot sik uton a jegen-hoban a legjobb a trabant!
Terhelt-hajtoot elso tengely, kis tomeg. Mindenhonnan kijon, mindenhol
elmegy!

> negykerekhajtassal - pl nem tudom hogy viszel le elfogadhato modon
> 250 Le-nel tobbet az utra ha csak egy elsokh.-d van - talan hazudsz

Nana! Ez aztan tenyleg nem igaz. Ki tanult itt fizakat, vagy mechanikat?
Tudjatok mi az a forgatonyomatek? Mi az az ero tamadaspontja? Surlodas?
Ilyeneket ismertek? (tisztelet a kivetelnek, mert tudom, hogy ilyen is
van) Majd meselek a nemtudoknak arrol, hogy miert kell egy kocsinek
elsokerekesnek lennie. Es az miert jo. Meg miert hajthato vele ki a 250
nyihaha.

Na csovaz!
+ - Olaj a tuzre (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

>> >de a CD a kaphato leggyengebb teljesitmenyszint.
>> Akkor a sima C az mit jelent? (BP Visco Diesel)
>
>Na ezt latod nem tudom...

Na ez latod baj! :-)

Lejirok rola egy kicsit:
Tobbfokozatu motorolajok osztalyoza SAE szerint.
 5W-20
 5W-30
10W-20(-tol 50-ig)
15W-40
15W-50
20W-30(-tol 50-ig)

Ezeknek vannak API es ACEA megfeleloi is.
Mindegyik egy mernoki tarsulas csoportosulas elnevezese.
Az olyajak teljesitmenyszintekhez tartoznak es minden specifikacioban
mas a jelolesi rendszer.
A SAE a viszkozitasra vonatkozo rendszer.
Persze amiket fent emlitettem azok mar egy eleg regi irodalombol
szarmaznak.
Azota mar vannak uj szamjelolesek is.
Az API fele jelolorendszer pedig a ketbetus.
Tehat ket betubol al a jeloles.
Ahol a C es asszem F (fejbol nyomom) a motor tipusara vonatkozo betuk.
C=dizel S=benzin a masodik betu pedig a teljesitmenyszintet jelenti.
Az ABC-ben elolrol hatrafele megy a jeloles parhuzamban a
teljesitmenyszint novekedesevel.

Sajna multkor rendet raktam es nem talalok semmit.
Pedig egy csomo ilyen iromanyom volt.
De vannak koztunk akik olajcegeknel dolgoznak toluk kerdezzetek
reszletesebben.

Csumi!
+ - Oreg ooto' behozasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Paroka! (most eppen nem haj)

Szombaton hallgattam a radiot, es epp egy "torveny embere" nyilatkozott
a tema szabalyozasarol.
Kisse leegyszerusitve a majd egyoras szocsavargatast:
- gyarilag szabalyozott katalizatoros kocsikat lehet majd behozni
- olyanokat amik a gyari eloirasoknak (zaj, fust) 9X%-ban eleget tesznek
- valamint esztetika es muszaki allapot is legyen nekijje

Na hat ez mar aztan tenyleg a 4 eves kocsik kategoriaja.
Ja es allitolag a vamtarifak maradnak. (eztet is a fazon monta)

Pa'pa'!
+ - Konvoj! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok Autóstársak!

Egyre tobb javaslat van a Bp-i konvojindulas ugyeben. En is inkabb egy 
kesobbi idoponti idulasra szavazok.

Nekem 9-ora, es Nagykorosi uti OMV tokeletesen megfelel.

Megoldható az is, hogy tobb turnusban induljunk, de ertelmesebb es 
persze feltunobb :) lenne egyutt!

Tenyleg, aki tudja mossa le, takarítsa le jarganyat. 
En meg a csomagtartot is kifestettem :)


Nagyon varom mar a talalkozot!
Gyertek minnel tobben!

Jo autokazast kivanok!

Andras
Lada 21074 piros, meg nincs matrica :(
Tel/sms: +36209773611
+ - Digi terkep (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Gaba!

>Van egy digitalis Magyaro. terkepem, amit a Wandor-boot
>nevu program kezel. Nekem az 1.0 (1998) van, ha erdekel
>valakit szoljon, a zart reszben feltehetnenk a web-re.
>Ha van valakinek ebbol ujabb, vagy mas hasonlo jol hasznalhato
>utvonal tervezo progi, ami a Net permanens hasznalata nelkul
>futtathato, az engem is erdekelne.

Akad-akad: ugynevezik, hogy GeoMAP 2.0
  Windows környezet, Mo. es Bp terkep kulon kulon, csak a keret prg
  valtozik. Hasonlo funkcioi vannak mint a vandornak, csak a
  nyomtatasa egy picit kidolgozatlan meg. Zart helyre en is felraknam
  a nagybecsu tarsasag epulesere.

 Nagykekesi Arpad
+ - hatsokerek-hajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>
> auton. Tulkormanyzotta abban az esetben tudod tenni hatsokerek
> hajtasnal, ha kocsi teljesitmenye(nyomateka) eleg ahhoz, hogy
> elforgassa a kereket, es igy a farat a kanyar ive're forditsa,
> kulonben egy alulkormanyzott hatsokerek-hajtasu auto gazadasra meg
> inkabb alulkormanyzott lesz. Legalabbis velemenyem szerint.

Nem-nem, tevedsz. Ha nem porog ki, akkor is konnyebben elmozdul
oldaliranyba a hatso, utba kapaszkodo kerek, mint a kenyszerhajtott
(csak gurulo) elso. Gyorsitasnal mindenkepp.

> Felado: Teeby
>
> Nem biztos, hogy hatul a helye! :-)
> Egyszeru szamitassal meghatarozhato, hogy melyik hajtas a
> leggazdasagosabb, es legidealisabb. (ez komoly)

Ne, Teeby, kerlek, ezt ne... :) Ne szamolgassunk, mert az valahogy
sosem stimmel ossze a realitassal... :)

> Ugyanis a hajtast ugy hatarozzak meg, hogy veszik a jarmu suly es tomegi
> fobb pontjait. Majd meghatarozzak, hogy menetviszonyok mellett milyen
> fordito hatas (nyomatek) jon letre a tengelyeken.
> Ahol nagyobb leszorito ero jelentkezik, ott lesz majd a kihajtas.

Inkabb forditva... nehezen hiszem, hogy a BMW tervezomernokei elobb
megtervezik a karosszeriakat, aztan a szamolgatasnak valahogy mindig
az lesz a vege, hogy ehhez bizony az orrmotor es hatsokerekhajtas lesz
az idealis... szegenyek nagyon igyekezhetnek, hogy sikeruljon mar vegre
egy elsokerekhajtasu autot konstrualniuk... :)

> Felado :  [Hungary]
>
> > 2, Hegyi szerpentinen vezess egy parszor. Egy hatsokerekes autoval
> > szinte gazzal tudsz fordulni, sokkal jobb a kanyarban, persze nem az
> > atlagos tudasu Gizi neninek, aki ugyis lelassit huszra.
> Persze, ez addig jo mig szaraz az ut, egy atlagos gizi neni meghal
> a hatoskerek meghajtasu autoban..

Nem-nem-nem. :) Gizi neni lelassit 20-ra, tehat ot es a hozza hasonloakat
nem erinti a kerdes... :) Ez volt a lenyeg...

> Nem teljesen egyertelmu, igaz hogy 200 loero felett mar a
> hatsokerke hajtas a melegen ajanlott, de ne feledd, hogy ez a
> reklam ugy allitja be mintha csak a hatsokerek hajtas lenne a jo..

Ez nem igaz, azt mondja, ha azonos a hajtott es kormanyzott
kerek, az problemakhoz vezetHET. Mondjuk ennnek tul sok jelentosege
nincs, mert mar reg nem a reklam korrektsegerol szol a vita.

Udv,
Zoli

Nasfay Zoltan >
+ - Re: Vectrasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>
> Kerdes? Nos az van boven...
> 1., Mire szolgal a kis kerek gomb kozepen az ablakemelo kapcsolok mellett?

Hu, mennyit gondolkodtam rajta... el se hinned! :) Eddig egyetlenegy
kepesseget tudtam felfedezni: a leengedett ablak feltekeresenek elinditasa
utan, a mar elengedett kapcsolo mellett ha megnyomod azt a kis gombot,
akkor megall az ablak. Viszont eme funkcioja teljesen felesleges, 
kenyelmetlen,
esszerutlen, es haszontalan, ugyhogy nehezemre esik elhinni, hogy *tenyleg*
erre valo... valakinek van mas tippje? :)

> 2., Mi kopog az elso futomuben bal oldalon, ha nem a feltengely, nem a
> kormanyosszekoto, nem a gombfej, nem a csapagy, nem a feknyereg, nem a
> toronycsapagy, nem a kerekcsavar :-), nem a szilent blokkok, nem a
> stabilizator?

Na, erre en is kivancsi lennek... a ketliteresnel ugyanezt az idonkent
hallatszodo koppanast tapasztalom, pedig elvileg minden hibatlan. Mondjuk
tul sok baja nem is lehet, van benne vagy 52e km.

> 3., Miert rohad ki minden Vectra hatso ive es hol mennyiert lehet
> megcsinaltatni?

Konstrukcios hiba, ez Kadettnel es Astranal nagyon gyakori. Nalam nem
jelentkezett egyik autonal sem.

> 4., Miert remeg a kocsi 150 korul? Uj gumik, kicentirozva minden, uj
> feltengelycsuklo :-(. A regi gumikkal is ezt csinalja, ami a legmeglepobb,
> hogy neha abbahagyja!

Ez is Opel-betegseg, nalam szinten nem fordult elo, igy az okat sem tudom.

> 5., Miert olyan tokeletes ez az auto?

Teves alapokon nyugszik a kerdes... :)

Huha, ha jol latom, tulzottan sokat nem tudtam seginteni... :)

Udv,
Zoli

Nasfay Zoltan >
+ - Re: Skoda olaj, 1000MB (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
>
> Szvsz Imho tok felesleges lecserelni olyan 20 evig tok jo a gyari olaj.

Ezt az egyet ne hidd el, minden mast igen! :)
40.000 km-enkent cserelni kell. Nem nagy aldozat, es nem fog
szetmenni a diffid ido elott. Nekem 95ezer kilometernel, 10 evesen
ment tonkre, mert sohasem csereltek benne olajat.
A tobbiek a legolcsobb teljesitmenyszintut javasoltak, en a ketszeresebe
kerulo Spirax-ot. Szerintem erdemes raszanni a penzt, mert gyakor-
latilag csak egyszeri kiadas.

Udv,
Zoli

Nasfay Zoltan >
+ - Anglia es Vecses (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kérdés volt:
> > Valaki meg tudja mondani, hogy nemzetkozi jogositvannyal
> > vezethetem-e
> > Angliaban masnak az autojat?
 Válasz volt:
> Szerintem nem, mert ott nem a kocsik vannak bitositva, hanem a
> vezetoik.
> De nekem sikerult anelkul is :-)
 
 Nos, szerintem viszont lehet. Több esetről tudok, ahol az au-pair kapott egy
 autót saját 
 használatra, vagy idénymunkások mehettek el kirándulni a farmer (egyik) 
autójával. Úgyhogy kell, 
 hogy legyen vmi hivatalos megoldás.
 
 Vecsési rémtörténet: ha +nyugtat, mindenütt ez megy: a rendőrségen  
rá, hogy 
 az emberek jelentős része kénytelen szabadságot kivenni azért, hogy átírassa
 az autóját
 (nem ingyen, naná), azután nem kerül be a szerencsés 20-25 közé.
 
 nme
+ - Felni es gumi,disztarcsa es rally program (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

 Az a gondom ,hogy van egy oldalt puklis kerekem ami ugyan most
potkereknek van berakva,de leszeretnem cserelni.Az autot mar evvel a
kerekkel vettem es nem tudom mitcsinaltak vele,de gyanitom a felni
alapotabol,hogy szegelynek utkoztek vele.A felni a puklinal kb5-6mm
 be van hajolva.Ja igen es a pukli tetejen a gumi kivan csipudve egy
 10Ft nagysagban.:( Ha szeretnek erre a felnire gumit rakatni akkor
valahol meg kell javitatnom vagy a gumis is kikalapalja? A levego
nyomast azt tartja, csak nem tudom eldonteni ranezessel ,hogy tomlos
vagy tomlonelkuli.Tenyleg egy gumikopenyt lehet kulon venni?
Kb kethete mikor defektem volt muszaly volt foltennem,de nem nagyon
mertem menni vele.:(
Meg egy kerdes hol tudnek R12 felnihez disztarcsat venni?
A nagy bevasarlo kozpontok ilyen szempontbol elkeseritettek,mert csak
r13 r14-es felnihez volt disztarcsa ,de ahoz rengeteg. :(
MAS.
  1996-os kiadasu Screamer2 rallyprogramot keresem megvan valakinek?
Azert szimpatukis,mert nem kellet minden fele szuper 3d-s kartya hozza.
Minap kerult a kezembe ,de csak 4 palya mukodik benne,
ezert keresem.Akinek meg van es hajlando eladni esetleg
kolcson adni kerem irjon.

Elore is koszonom.

Sziasztok.

Jo utat!
 Gabor

mailto: 
+ - Vasuti atjaro es a vonat sulya? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Re: Megint MAV ( 15 sor )
>Idopont: Mon Sep 27 08:00:43 EDT 1999 AUTO #516
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> Vagy 25 evvel ezelott keso este, sotetben mentunk hazafele
> apammal motoron. A vasuti atjaot apam ismerte, a fenysorompo
> feher... Valami berreges... Aztan atsuhant par meterre a motor
>elott egy (alig kivilagitott) _si'nauto'_...:-) A sulya nem volt eleg
>nagy, hogy bekapcsolja az automatikat, a sorompo tehat nem
>jelzett... De eleg durva dolgot tudott volna a talalkozas a motorral
>me velunk) csinalni :-(

 Sajnos az itt leirtakat butasagnak kell nyilvanitanom,illet ve csak
azt a reszt ,
 "A sulya nem volt eleg nagy, hogy bekapcsolja az automatikat,"
Ugyan is nem igy mukodik ha nem egy meg hatarozott helyen a ket sin
szalat femesen ossze zarja az at halado kerek par.Az ugyan
elkepzelheto,hogy a sinauto kerekeben az atkotes el volt szakadva igy
nem tudta kapcsolni.Az atkotesre azert van szukseg mert az abroncs es
a kerekagy kozott a gumi betetek miatt nincs femes kapcsolat.
Csak ennyit akartam mondani.

Sziasztok.

Jo utat!
 Gabor

mailto: 
+ - konvoj + talalka + egyeb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Jo lenne ha meglenne a helyszin es az idopont, hogy honnan indultok Pestrol
Kecskemet iranyaba. Talan en is tudok veletek menni ha odaerek addigra, es
megtalalom a helyt.
Tenyleg gyor felol jon valaki? (meg nem biztos, hogy megyek).





A polo az nagyon jo otlet, en vevo vagyok ra. De sajnos az elkesziteseben
nem tudok segitkezni.

Szoc autok:

En is szivesen lennek egy Skoda 1000MB tulaj. Banom is, hogy miert nem 15-20
evvel ezelőtt szulettem.........
De a tobbi regivagasu auto is tetszik.

Bye
somi
S125L
+ - auto be.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok!!!!

##Kisse bagatell nem?
##Hozok haza valamit es megvizsgaljak, hogy kint mit
csinaltak vele?
##Hat mi kozuk van hozza?
es mikozuk van ahhoz ha en el akarom adni a huszonot eve
itthon forgalombahelyezett automat, es KOTELEZNEK arra,
hogy eredetiseg vizsgalatra vigyem...........hiszen ez a
bagatell!!!!! neeeem???

>tulajdonos sajat koltsegere megy a zuzdaba, azonnali
>hatajjal.
##Kizartnak tartom.
szerintem Viktor nem fogja a zsebpenzebol fizetni,
egyreszt. masreszt nezzuk meg a sok autot, ami a "zoll"
udvarokban all!!!! mit tudnak csinalni a tulajok??? ha
esetleg kibukik egy auto, ketlem, hogy mint johiszemu vevo,
az allamtol megkapom "AF" jelzessel........ennyire jo, nem
lesz az allam bacsi. 
##El kulonben sem vehetik, csak akkor, ha buncselekmeny
bizonyiteka.
##Vagy buncselekmenybol szarmazo.
akkor a lopas es a szamok attutese nem buntetendo? nehez
szemmel megallapitani egy 'profin' atalakitott autorol hogy
eredeti-e. foggalma nem lesz az embernek hogy mit vesz meg
kinn. majd itthon kiderul.
egyebkent meg mi AUTOSOK vagyunk azok, akikrol meg le lehet
huzni valamit, illetve meg sokmindent. lasd.....

jo idot a talalkozora!!!!!!!!!!
udv............attus
+36-20/9-830-787
+ - buszsav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tehat _nem csak_ a buszoknak. Vagyis szabalyos voltal! Hat a rendoreink
ennyire nem tudjak a kresz-t. (illetve tudjak -> hogy MI nem tudjuk)

Ebbol a szempontbol igazad van, csak eppen - ha jol tudom - szemely autoval
Te nem kozlekedhetsz busz savban.

Tisztelettel:
                   Kovacs (Attis651) Attila
+ - Busz sav - zold (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>(6) Ha az (1) bekezdés a) pontjában említett fényjelzo készülék
>mellett elhelyezett kiegészíto lámpa "BUSZ" feliratú fehér
>fényjelzést ad - a fényjelzo készülék más fényjelzésétol
>függetlenül -, az autóbusz-forgalmi sávban közlekedoknek tovább
>szabad haladni.
>
>Tehat _nem csak_ a buszoknak. Vagyis szabalyos voltal!
>Hat a rendoreink ennyire nem tudjak a kresz-t. (illetve tudjak ->
>hogy MI nem tudjuk)

Haliho!

Az bizony igaz, hogy a BUSZ savban a BUSZ jelzesre tovabb lehet haladni. De
az is erdekes, hogy ki allhat ott? Tudtommal menetrendszerinti autobusz,
taxi es kesz. Mas nem. Meg a rendor sem. Kiveve, ha a kovetkezo lehetosegnel
jobbra kanyarodik. Ettol fuggetlenul a buszsav mindig tele van "civil"
autokkal. (Megvallom ferfiasan az enyem is gyakran fellelheto.) Persze en
elmegyek a "busz zold"-re, es meglehetosen anyazok amikor valaki kiall a
buszsavra, de a felvillano busz jelzesre, meg heves (busz)dudalasokra sem
indul el. Az ilyen minek all oda?

Ne szidjatok! :-))

Udv:

Csaba (mobilmoderator)

***        Balesetek, katasztrófák *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress pénzt netezéssel!! Kattints ide:
***    http://forinternet.hypolit.net/cgi-bin/csatlakozas.cgi?101178
+ - szelvedo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Az elso szelvedom tele van apro karcolasokkal
lehet ezen segiteni valahogy, hogy ezek a pici serulesek
eltunjenek? En a polirozasra gondoltam, de egy srac
azt mondta, hogy hulyeseg

otletek, megoldasok, tanacsok ozonet varom :)

joly

+ - Hatsokerekhajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,
  
>Miert hatsokerek-megajtasuak altalaban az erosebb autok?
Most biztos a Ford Sierra 2.3D-re gondolsz.  :-)
A kerdesre varjuk meg egy hozzaertobb valaszat.
Egy megfigyelesem:
Allorajtnal (haver, parkoloverseny   :-)) ott lehet hagyni az
elsokerekhajtasu autot a hatsokerekhajtasuval meterekkel is.
(azonos gumimeret, kb. azonos motor)
Szerintem ennek magyarazata lehet, hogy gyorsulaskor leul az auto
feneke, ra a hatso tengelyre. Tehat hamarabb kiporognek az
elsokerekhajtasu auto kerekei, mint a hatso.
Lada-Wartburg, Sierra-Mondeo versenynel figyeltem meg.
Persze en mentem a hatsokerekhajtasuakkal.   :-)
Azert egy uj Porsheban, Merciben, BMW-ben nem tudom mennyire
hianyozna, de az osszkerekmeghajtast is szivesen megprobalnam.

Szeva:
 fz                          mailto:
+ - Ford Sierra konyv+olajleereszto csavar helye+hutoviz cs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Ha valaki tud olyan konyvesboltot, ahol lehet konyveket
>kapni mindenfele tipushoz ( pl. Ford Sierra :)), amiben a
>kisebb-nagyobb szerelesek le vannak irva, az is nagy
>segitseg lenne.

Udvozlet a Sierrasok kozott.  :-)
Van egy franko Sierra szerelessel foglalkozo konyvem:
Hans-Rüdiger Etzold: Igy csinald  39. kötet,  Ford Sierra
Piros a konyv boritoja egy Sierra kepevel.
Ez szerintem egy alapos es ertheto konyv. Amig
beszerzed ezt, vagy valami hasonlot:
>hol kell leereszteni az olajat
Az olajleereszto csavar menetiranyban nezve az olajtekno bal oldalan
talalhato.
>hutoviz cserejenek menete
    A hutofolyadek leeresztese
-Kossuk ki az akkumulator testkabelet
-A futest allitsuk "meleg" (warm) allasba
-Forgassuk el a kiegyenlitotartály fedelet 90 fokkal, hogy a
rendszerbol a tulnyomas elillanjon, majd vegyuk le a fedelet.
Figyelem: Ha a motor forro, helyezzunk a fedelre egy rongyot, hogy
elkeruljuk a forro hutofolyadek vagy a forro goz altal torteno
leforrazast
-Allitsunk edenyt a huto ala, es huzzuk le a hutofolyadektomlot.
Elozoleg oldjuk a csobilincset es toljuk fel a csovon.
-Hagyjuk teljesen kifolyni a hutofolyadekot, majd toljuk vissza a
hutofolyadek also tomlojet a hutore es rogzitsuk a csobilinccsel

    Hutofolyadek feltoltese
-Toltsuk be a hutofolyadekot a kiegyenlitotartaly toltocsonkjan a max.
jelig, majd zarjuk le a tartalyt (desztillalt vizet es fagyallot kell
keverni, ugy hogy legalabb -25C-ot birja. Persze ha nagyobb hideg
lesz, akkor le kell engedni a hutofolyadekbol, es fagyalloval
feltolteni. )
-Kossuk vissza az akkumulator testkabelet
-Melegitsuk be a motort es ellenorizzuk a tomlocsatlakozasok
tomitettseget.
-Ellenorizzuk a hutofolyadekszintet, ha szukseges a "Max" jelig
toltsunk utana.

Sok sikert!

Szeva:
 fz                          mailto:
+ - M5 kiskapuk + olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok !

Az M5-os Kecskemet feloli vegen en is azt a megoldast szoktam
valasztani, amit GaBa irt le, de nem biztos, hogy ez a legjobb. Azert
mondom ezt, mert Lajosmizsetol a Kecskemet tuloldalan levo korforgalomig
a tavolsag az autopalyan 33-35 km., Kecskemeten keresztul viszont csak
22-24 km. Tehat sokkal gyorsabban kell menni az autopalyan ahhoz, hogy
ua. ido alatt tedd meg az utat. Az autopalyan persze lehet is menni, de
az utolso 3-4 km (autopalyatol vissza a korforgalomhoz az 54-es uton)
eleg nyugos. Tehat aki nem tud (mer) menni az autopalyan 130-150-es
tempot az SZVSZ jobban jar a varoson keresztul.

Felegyhaziak (Kecskemetiek) velemenyet kivancsian varom az ugyben.

Az autopalya Pest feloli vegen en az Inarcsi Pihenohelynel levo
'unofficial' autopalya-lehajtot alkalmazom (itt fizetes nelkul lehet
tavozni), aztan kis utakon elore egeszen a Hernad mellett levo
keresztezodesig, ahol ra lehet terni az 5-os utra.

Ezzel a megoldassal mintegy 17-18 km-t megy az ember mellekutakon (a
80-as tempot lehet ott is tartani), 20 km-t kell csak menni az 5-os
uton, a tobbit autopalyan lehet megtenni, fizetni nem kell, de az
eljutasi ido eleg jo Kecskemetre.

Ez hetkoznap eleg jo megoldas, mert az 5-os nagyon zsufolt. Szombaton
reggel mar nem bizos, hogy az 'egeruton'  mennek, mert hetvegen (a
kevesebb teherauto miatt) jobban lehet haladni az 5-oson is.

Nagyon sajnalom, de szombaton mas elfoglaltsag miatt nem tudok a
talakozora menni, pedig meg lehetne azt tenni, hogy tobb utvonalon
kozelitjuk meg a celt es mindenki irna a tavolsagot, meg az idot.

Olajugyben vegeztem egy kis 'piackutatast', mert manapsag sajnos nem
tudok olajat cserelni az automban, ezt a markaszerviz teszi meg nagyon
elozekenyen :-))) es persze rohadt dragan :-((( helyettem (hja, aki uj
autot vesz az gyakorlatilag roghozkotott lesz a markaszervizhez). Szoval
az jott ki, hogy 'jo' olajat /nalam a jo olaj a CastrolGTX3-nal
kezdodik, tudom, hogy masnak mas a velemenye/ 1 l-es kiszerelesben
1.200-1.500 Ft-tol lehet kapni (felso hatar a csillagos eg).

Viszont 5 L-es kiszerelesben gyakorlatilag 3-3,5 L araert meg lehet
kapni. Ez azt jelenti, hogy egyreszt akinek 3 L-nel tobb olaj kell az
csakis 5 L-es adagban vegye meg, masreszt akinek a szerviz olajcserenel
4 L olaj betoltesenel a piaci ar 4-szereset szamolja fel (mint nekem is)
azt jol becsapjak.

Tehat ma Magyarorszagon egy olajcserenel felhasznalt max. 5 L olajert
max. 5-7.000 Ft-ot kell fizetni (ez mar markas olaj is lehet 5W-40
viszkozitassal, SJ teljesitmenyszinttel), tehat joval alatta marad az
olaj ara egy tank benzin aranak.

Azt viszont latni kell, hogy a CD szintu olaj egyaltalan nem a technika
csucsa. Eloszerettel forgalmazzak az olajokat CC, CD, CE megjelolessel
mert arrol a jonep altalaban nem tudja, hogy mit takar. Jobban ismerjuk
az S-el kezdodo jelzeseket (ugye mindenki emlekszik meg az Emese
motorolajra, ami az AFOR M-SE 'multiszuper' olaj nickname-je volt).
Az tehat egy SE teljesitmenyszintu olaj volt, mindenki tudta, hogy
milyen. Nyilvan akkor egy SF olaj jobb, az SG megjobb, az SH megjobb
 ....
A CD olaj jobb mint az SE, picivel rosszabb mint az SF.

Egyebkent az sem igaz, hogy a CD a legrosszabb kaphato C-s olaj, van meg
CC-s is. Ennek az az oka, hogy a dizel motorok mas kovetelmenyeket
tamasztanak az olajjal szemben mint a benzinmotorok, tehat a CC olaj az
ottani feladatoknak megfelel (nem turbodizelben !).

No mara eleg ennyi, majd folytatom.

Jo autokazast,  JO TALALKOZOT !!!!

Kadlec Istvan
+ - A nap poenja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A mai nap egy nagyon erdekes dolog tortent velem. Mielott leirnam egy
idezet a Hix Auto #518 - bol:

 wrote:
>-Ezzel szemben a veszvillogo csak bekapcsolt gyujtassal muxik.
>(Ezt rendszeresiteni kene a 600-as Mercikben is. Igy probaljanak
>az ut kozepen veszvillogoval megallva beugrani azert a par aprosagert
>a boltba! ;-)))
Nagyon tetszett!! 5 percig nem tertem magamhoz a rohogestol! :-))
Szoval a storym. Megyek hazafele - kivetelesen gyalog - , mignem eszre nem
veszek egy kelet-nemet auto csodat. A tipusa Wartburg 353 . Ebben meg nem
is volt semmi kulonos. Hanem ami utana "jott". A vonohorgara ra volt kotve
egy fem huzal. Olyan volt - gondoltam - mint amit a vontatashoz hasznalnak.
Jol gondoltam. Ez kicsit kesobb derult ki. Szoval, hallom, hogy valami
nagyon surlodik. Wartburg a lampanal megall, zoldet kap elindul. Tavolrol
jon egy Vectra. A Vectras rogton kapcsol es odamegy a warnyu melle es szol,
hogy mi van. A warnyus rogton satufek, megfordul, majd irany vissza,
ahonnan jott. KIcsit kesobb osszefutottam a Vectrassal es kerdeztem, hogy
mi volt? Mondta, hogy a warnyus a fejehez kapott, hogy "Ur Isten! En
vontattam valakit, akit elhagytam! " es "sarkonfordult". :-)))
Egyszoval az illeto emberkenek nem tunt fel, hogy a kocsi konnyebben indul,
es megy. Biztos azert volt, mert olyan eros a gep, hogy nem tunik fel az
ilyen csekelyke dolog. :-))
Ezt csak azert irtam le, mert olvastam a multkor, hogy Nemetorszagban
valaki beragadt gazpedallal ment. Azert mi is tudunk am! /Nem bantaskent
irtam!!!/ 
Mas. Dexter reagalta:

>> Ezt nem ertem teljesen. Ha a koruton megfordulsz meg ahoz is eleg
>> durvanak tunik hogy elveszi a jogsid, de hogy egy mellekutcaban... Ez
> >teljesen alaptalannak tunik... Tudom hogy igy konnyu mondani, de fel
> >kell irni a nevet, szamat, es hogy melyik kapitanysaghoz tartozik...
> >Ha ennyire alaptalanul vadol, es ilyen direkt modon korrupt, akkor nem
> >hiszem hogy neked bajod szarmazhatna belole...
>
>Ha egyedul csucsulsz a kocsiban, ezt altalaban eljatszak. Nincs
>tanud. Barmit kitalalhatnak. Ilyenkor a legjobb ozike arccal azt
>mondani, fiuk 2200 van osz-visz nalam es ma van a gyerek
>szulinapja es az ajandekara kellett, de tessek itt van. Legtobbszor
>tovabbzavarnak. Mar ha nem egy 600-as merciben jatszod el a
>dolgot.
Ezt most mar nem tudod megjatszani. Mar ha persze, nem korruptak a
rendorok. Ugyanis most mar kezpenzel nem fizethetsz. /De kartyaval sem!
:-)) /. Ha felajanlasz a rendornek penzt, akkor feljelent vesztegetesert.
Ha ranezel a rendor karjan levo allomanyjelzore es az van rairva, hogy
Keszenleti Rendorseg, vagy hogy X Megyei Rendor Fokapitanysag Beavatkozo
Alosztaly, /koznyelvben: kommandosok/ akkor plane! Csak csekken lehet
befizetni. Ezt a rendeletet pont a rendori korrupcio, illetve vesztegetes
visszaszoritasara hoztak. Maganvelemeny: ideje volt! 
Jo autozast mindenkinek!
Udv:
Zoli

 *****************************************

         Zoltan Homoki Nagy                 
    mailto:      
                                                
 ****************************************
+ - Re: autobusz-forgalmi sav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 irta:
>Ezt a www.b-m.hu -rol kopiztam:
>(6) Ha az (1) bekezdes a) pontjaban emlitett fenyjelzo keszulek
>mellett elhelyezett kiegeszito lampa "BUSZ" feliratu feher
>fenyjelzest ad - a fenyjelzo keszulek mas fenyjelzesetol
>fuggetlenul -, az autobusz-forgalmi savban kozlekedoknek tovabb
>szabad haladni.
>Tehat _nem csak_ a buszoknak. Vagyis szabalyos voltal!
>Hat a rendoreink ennyire nem tudjak a kresz-t. (illetve tudjak ->
>hogy MI nem tudjuk)

A kerdes csak az, mit kerestel Te a buszsavban ?!!!
Ja, ha Te vezetted a piros 7-est, akkor minden rendben.  :-)))))
Vagy netalan eppen taxiztal??? Avagy szabalyszeruen hasznal-
tad a megkulonbozteto jelzeseidet???
Fenti eseteken kivul csak akkor voltal szabalyos, ha a lampa utan 
kozvetlenul kis ivben jobbra kanyarodtal a mellekutcaba.

Udv, Lazar Peter

mailto:
+ - Brazil autos elmenyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Reg volt mostanaban kulfoldi autos elmeny!!!
Hat akkor en most irok egy par sort a braziliai viszonyokrol:

Amivel legeloszor szembesul a Braziliaba latogato, az a hatalmas
forgalom, es a nagy osszevisszasag. Az utakon rengeteg a jarmu,
es mindig rendkivuli a torlodas. Az utak javaresze egyiranyu, es 
ez nem csak a varosokban jellemzo: a Rio de Janeirobol a kozeli
Petropolisba vezeto 2 savos foutvonal is egyiranyu, a visszafele
jovo ut nehany kilometerre, azzal parhuzamosan halad. A varosok-
ban, ha nem egyiranyu, akkor legalabb osztott palyasak az utak.

A gyalogosnak sehol sincs tisztelete, a zebran is nagyon kell
vigyazni. A vezetesi stilus igen latinosnak mondhato, hasonlit az
olaszhoz. A ku:rto:t gyakran hasznaljak. Traffipax-szal egyszer
sem talalkoztam, lehet hogy nincs is ilyen arrafele. Mindenki
nyomul, ahogy tud. A buszok is felelmetesen mennek, jobbrol-
balrol egyarant eloznek. Allitolag nagyon sok a baleset, es sok a
halalos kimenetelu. A teherautoforgalom is nagyon eros, hiszen
minden szallitas a kozutakon zajlik, a vasuthalozat kifejezetten
gyer es lepusztult. A foutakon neha varatlanul egy-egy ocska, 
szakadek jargany miatt hirtelen fekezni kell, a soforok azonban
eleg figyelmetlenek. Az idojaras - ertem ezalatt a tropusi esozese-
ket - is gyakran benitja meg a kozlekedest. Az uthalozat egyebkent
fejlettnek mondhato, autopalyak is vannak a nagyobb varosok korul.
Az autopalyakon kivul a fantasztikus hosszusagu hidakat es a nagy
alagutakat kell megemliteni. Hidakat ill. magas epitesu utakat
barhova lehet epiteni - ilyen tekintetben nincs demokracia. Jo pelda
erre a Rio repuloterehez vezeto ut, amely a szegenyebb negyed
fole epult. (A helyi lakosokat termeszetesen nem kerdeztek
meg, mit szolnak hozzá, hogy a hazuk folott egy orszagut fog
felepulni.)

Ha pirosra valt a lampa, hirtelen rengeteg ember, foleg gyerek kerul
elo, es a legkulonfelebb arukat probaljak eladni az autoban varako-
zoknak. Ja, majd' elfelejtem, a kocsiban utazok mindig magukra
zarjak az autot belulrol!!!

Az uzemanyag nagyon olcso, mert persze nem benzinnel jarnak,
hanem a konnyen hozzaferheto, cukornadbol nyert alkohollal toltik
tele a tankot. Emiatt viszont egesz furcsa levegoje van a varosoknak.

A jarmupark eleg erdekes, vegyes a paletta: japan, amerikai es 
europai modellek egyarant megtalalhatok. Meglepoen sok VW es
Fiat kozlekedik az utakon. A VW-bol a leggyakoribb tipus a 
Santana helyi valtozata, persze egesz mas neven. Fiatbol pedig
a legkedveltebb a Palio volt mar '97-ben is - erdekes, hogy 
Europaban alig latni. Opelekbol is fut jopar, leginkabb a Corsa 
jellemzo (nem emlekszem, milyen nevre hallgat arrafele), Astrat 
azonban egyet sem lattam. Ezek mellett persze oriasi jarganyok,
es limuzinok is rojak az utakat. Az automata valto egyebkent nem 
annyira altalanos naluk, mint Amerika eszaki reszen. Majdnem 
minden kocsiban van azonban klima (legalabbis a normalisabbak-
ban) hiszen helyenkent kegyetlen a hoseg (nem ritka a 40 fok koruli).

Ha jol tudom, Braziliaban csak helyben gyartott autot lehet 
forgalmazni (lasd a demokraciarol fentebb irtakat), tehat minden
gyarto helyi uzemet kellett, hogy letrehozzon. Brazilia emiatt
komoly autoipari kapacitassal rendelkezik.

Na, mara Braziliarol ennyi.
Udv, Lazar Peter


PS.  Ugy hallottam, a hetvegen gyonyoru ido lesz. Irigyellek 
benneteket a talalkozo miatt, nagyon sajnalom, hogy en nem 
tudok ott lenni!!!


*****************************
Jelentkezesi lehetoseg a szervezodo UTAZAS listara az
alabbi cimen:


*****************************

mailto:
+ - KONVOJ FIX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

Lapzarta van, sajnos kevesen irtak(2) az idopont
veglegesitese vegett. Igy csak annyit irhatok, hogy en ott
leszek haromnegyed-kilencre a benzinkutnal. Aki jon, jon,
aki nem, nem. 

Norbinak: Max sebessegunk kb. 80Km/h lesz. :-))

Ciao, Fulcsi.
VW Polo IV (piros)
+ - warju konyv / hajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> egy olyan könyvre amelyet a Warbesz üzemeltetéséhez használni tudok.
> Kimondottan ehhez a márkához kellene.

javaslom a Muszaki Antikvariumot a Bartok Bela uton (a Muszaki
Konyvesbolt melletti kis meredek utcaban van), en itt 2103-as
ladahoz talaltam olyan kezelesi utasitast, amiben szovjet
karakterek is voltak! :)
ezen kivul sok antikvariumban van "technika" "gepjarmutechnika"
vagy hasonlo polc, ahol szinten lehet ilyen ritkasagokat talalni.

---

> mert amikor az elsokerek
> hajtasu auto kanyarban gazadasnal nem kanyarodikcsak
> egyenesen megy a hatsokerek hajtasu kemenyen megpordul.. Es
> ugye vezetni sokan nem tudnak, tel is szokott lenni..

Na eppen ezaz! "nem kanyarodik, csak egyenesen megy". ezaz.
en sem tudok "gondolkozva" vezetni, es hiaba 
irjatok le ezerszer, hogy ha megcsuszik az elsokerekes,
ki kell nyomni a kuplungot, egyszeruen nem tudnam megtenni
annyi ido alatt, hogy ezt tudatositsam. de ha szepen 
elkezdi kitenni a farat, azt vissza tudom hozni, es nem
azert, mert jajdeugyesvagyok, egyszeruen arra all ra a labam. 
ugyhogy kinek ez kinek az :), NEKEM az utobbi jobb.

zoli
+ - En CLEAN-el szoktam pucolni. Eddig bevalt. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. AUTO HIX ...
 irta:

> En CLEAN -el szoktam pucolni. Eddig bevalt.

Ugy latom sikereim vannak.

Bye.
Laci. 
+ - Re: Uj zoldkartya januartol, dragabban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. HIX AUTO...
 emil -jehez egy kis adalek:

A zoldkartya szerintem minden januarban dragabb,
de szerintem nem ez a lenyeg.
A lenyeg a jo'e'g tudja hanyadik bo"r lehuzasa az
autotulajdonosokrol. A legfrissebb az un. szarmazasi
igazolas, amire a kutya sem kivancsi, me'g a rendo"r
sem, mert allitolag otthon kell tartani, de ezert is fizetni kell.
Szerintem meg +10.000 HUF -ert kiallitjak a 10.000 HUF -ot
ero igazolast. Igy akar a tobb milliot ero lopott jarmu,
most mar legalissa valik 20.000 Ft -ert a torveny elott is.
A rendorseg mossa kezeit, vagyis boritsunk fatylat a multra.
Ezek utan mar csak a szarmazasi igazolas
eredetisegvizsgalata kovetkezik, de ezert majd
30.000 HUF -ot kell majd perkalni, talan 2001 -ben.
A rendszamtablát meg el fogjak boritani a sok eredeti,
vagy az eredetire meg jobban hasonlito hamisitott
zoldkartya, muszaki, etc. matricak.
- Most jutott eszembe: A hetvenes evek kozepen valami
nattuda'su'nak eszebe jutott hogy a segedmotoros
kerekparokra, egy fem belyegzovel az alabbi kodot
kell utni: CM50, vagy valami hasonlo. Ezert el is kertek
ha jol emlexem valami 150 Ft -ot. Az mai penzen
kb. 1500 Ft. Az mondtak, hogy csak igy vehet reszt
a forgalomban a fent nevezett alkalmatossag.
A fembelyegzovel a kormanyoszlop csapagyhazara
utottek be a jelet, kb 5 kg -os kalapaccsal,
ami ezek utan mar nem biztos hogy reszt
tudott venni a forgalomban. Igazolast nem adtak, ellenben
nekem kellett bizonyitani hogy befizettem a jattot.
Ezek utan, akinek esze volt, az sajat maga utotte be
a jelet, de senkirol nem tudok, akinek meg is neztek
volna esetenkent a beutott szamot a rendorok.
Jo kis ingyen penz volt ez valaki(k)nek, a ne'pet meg
jol behulyitette'k.
Ez meg a mult rendszerben volt, nyugodjon bekeben.
Elnezest a kis kiteroe'rt, csak eszembe jutott.

Bye.
Laci. (Egy megoregedett valamikori segedmotoros)
+ - Re: Eljenek a rendorok a mi segitotarsaink! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. AUTO HIX...
  irta:

---- reszlet a levelbol:
torveny rendes orei eppen az est pillangoival mulattak
idejuket. Megfordultam es
probaltam visszakeveredni a nagykorutra, ekkor a rendorok
bemasztak az autojukba
majd villogva utannam jotek.Megalltam es elmondtam milyen
nehez itt
visszafordulni a koruton. Erre harsany nyihogo hangon
felnevetett es kozolte
amit most tettem azert elveszi jogositvanyom. Szohoz sem
jutottam ... A csendet a
rendor tortem meg es kozolte ha adok neki 10e HUF-ot akkor
elfelejti a
talalkozasunkat. Hallottam a rendori korupciorol, de ez a
nyilt konfrontacio
nagyon letort. A bunozok szabadon maszkalnak a rendes
embereket meg
megbirsagoljak,azzal a felszolitassal, hogy nekik csaladjuk
van es 50e
fizetesert nem kockaztatjak a bunozokkel a harcot." Akkor
minek tartjuk a
rendorseget!""   Minden esetre eszembe jotott a
multkoriban forgatott kis film a
valamelyk kereskedelmi adon a szegeny alulfizetett
rendorokrol akikkel inrerjut
kesziotettek a Mercedes 300 CE es hasonlo tipusu jarmuvek
mellett, de a
rendorsegnek megfelelo fekete garbot viseltek vastag
aranynyaklanccal+
karkotovel. Hat nagyon megsajnaltam oket!!!!
------------ Idezet vege -----------

Innentol a sajat velemenyem: 
- Teljes egyetertek clajos velemenyevel.
- Addig kell szidni a tisztelt rendorseget, 
amig sajat maga eszre nem veszi hogy a fizetesuk
pontosan annyi, (talan meg tobb is) mint amennyit meg is 
erdemelnek, ilyen teljesitmeny mellett. Sajnos tehetetlenek
vagyunk a sajat zsebre meno barmilyen fegyveres 
eroszak ellen. Egy rendor nem maga a torveny,
csak eppen kek nyakkendoje van, meg pisztolya.
A torveny a birosagon kezdodik (papiron, meg az
Alkotmany szerint is.).
- A napokban nalunk jart amerikai FBI es CIA 
szakemberek velemenye szerint elsosorban
a belso korrupciot kell megszuntetni a rendorsegen 
belul. Ugy latszik, a magyar rendori felso
vezetes, a sok korrupcios ugy utan, most mar
hajlandosagot is mutat arra, hogy segitseget kerjen
a tapasztaltabbaktol.
Bye.
Laci.
+ - Re: Fontolora vettem, hogy besotetittetem autom uvegeit (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. AUTO HIX...
  irta:
>Fontolora vettem, hogy besotetittetem autom uvegeit.

Sajat velemeny:
Nekem a sotet uveg semilyen jarganyon nem teccik, mert 
odabent nem ember, hanem esetleg valami allat is lehet,
mivel nem laccik.
Bocs.
Bye.
Laci.
+ - Re: Zoldkartya #517 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Ennek kapcsan jutott eszembe, fugg attol a meresek eredmenye, hogy elotte mit
tankol az ember?

koszi...

jts
+ - Re: MAV jelzolampa... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ez a hivatalos allaspont, de mar legalabb 15 eve nem tudom megerteni
> a matematikai logika modszereivel:

Hat igen, valoban furcsa. Igy a feher villogo lampa letenek nincs semmi
ertelme, el is lehetne hagyni. Hiszen ha amikor ott villog akkor is korul kel
nezni, akkor ha nem lenne ott (=nem mukodik) akkor is korulnezne mindenki,
esetleg meg jobban vigyazna. A piros villogo meg tovabbra is jelezhetne, hogy
tuti jon a vonat (valamikor a kozeljovoben:)
Igy egy csomo energiat is lehetne sporolni, hiszen altalaban ritkabban villog
pirosan, mint feheren...

De nekem sokkal jobban tetszene egy zold villogo, ami azt jelezne, hogy tuti
nem jon vonat...

jts
+ - Re: busz-sav-zold bunti (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> (6) Ha az (1) bekezdés a) pontjában említett fényjelzo készülék
> mellett elhelyezett kiegészíto lámpa "BUSZ" feliratú fehér
> fényjelzést ad - a fényjelzo készülék más fényjelzésétol
> függetlenül -, az autóbusz-forgalmi sávban közlekedoknek tovább
> szabad haladni.
>
> Tehat _nem csak_ a buszoknak. Vagyis szabalyos voltal!
> Hat a rendoreink ennyire nem tudjak a kresz-t. (illetve tudjak ->
> hogy MI nem tudjuk)

Koszi, ezt jo tudni... Valojaban persze a buszsavban sem lett volna szabad
lennem, ha az ott buszsav egyaltalan, majd ma este megnezem. Az biztos hogy
legfeljebb a lampa elott par meterrel lehet belole buszsav, mert sem elotte
sem utana nem az... A lampa amugy konkretan ugy nez ki, hogy normal 3 szintu
piros-sarga-zold, a zoldtol balra busz-lampa, jobbra jobbrakanyarodo zold
nyil, ez a ketto szokott a piros mellett egve maradni egy ideig.

jts
+ - Re: Micsoda??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> El kulonben sem vehetik, csak akkor, ha buncselekmeny bizonyiteka.
> Vagy buncselekmenybol szarmazo.

Ez nekem 1 evembe kerult. Addig meg a telepen rohadt az auto. Szo szerint :(

jts
+ - Re: motorosrendor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!



> Ma reggel jovok dolgozni a hungaria koruton. Van ugye 3 sav. Kulsoben ket
> motorosrendor. Eddig semmi gond. Csakhogy egymas mellett mentek,
> beszelgettek es kb 40-nel mentek a 70-es tablanal. Persze az emberek
> kerulgetik, nem eleg a reggeli dugo... Kerdes: ket motoros kresz szerint
> mehet-e egymas mellett egy savban? Arrol nem beszelve, hogy miattuk volt a
> reggeli dugo , mert ugye 7-kor meg lehetne menni, ha nincs ez a ket
> !+%/!+%!+.
>
Az a ket motorosrendor nem egymas melett megy :o)  Az egyik mindig egy
kicsit elorreb vagy hatrebb (10 centi), es igy mar allitolag szabalyos.
Meg reggebben a teveben beszeltek errol...

Udv..Adam
+ - Re: konvoj indulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


> Emlekeztetoul: szombat, 8:45, Nagykorosi uti OMV-benzinkut.
>
Ok, rendben van!



Udv...Adam

06-30-202-6899
+ - KONVOJ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

SZIASZTOK!!!!


NEM ORDIBALOK, CSAK HOGY MINDENKI HALLJA.....   :o)


A Budapestrol indulo konvoj talalkaja 8:45-kor a Nagykorosi uton levo
OMV kut-nal.

Gyertek jo jo sokan sokan!  :o)


Udv...Adam

Skoda 105 GLS
X-Mozilla-Status: 0009e, HIX matricaval es email cimmel ellatva )
+ - Sajatkormanyzottsagi tulajdonsagok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hajdi!

HAÁSZ Attila irta volt:

>Az alul- es tulkormanyzottsag nem attol fugg csak, hogy mellso- vagy
>hatsokerek hajtas, hanem a sulyeloszlastol es a kanyarstabilitastol is
>(meg me'g egy sor mastol).

Igy van. Nem is irtam, hogy CSAK attol fugg. :-)

Csovike: Madison
+ - Legellenallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello megint!

 irta:

>DE HOL A NÉGYZETESEN NÖVEKVÖ LÉGELLENÁLLÁSI TÉNYEZÖ????

En meg tudom mondani egeszen pontosan. SEHOL. :-)
A legellenallasi tenyezo (cw) maga NEM novekszik egy adott karosszeria
eseteben, mivel az konstans ertekkent szerepel a ke'pletben. (pl. cw = 0.28)

Nem a legellenallasi tenyezo no negyzetesen, hanem a LEGELLENALLAS.
Elobbi egy mertekegyseg nelkuli allando (igaz, hogy autotipusonkent viszont
valtozik, ezt szoktak merni szelcsatornaban). Utobbi pedig egy legyozendo
ERO (energia), amit az aramlo kozeg (jelen esetben levego) fejt ki az
autora.

A jarmure hato menetellenallasok kozul a legellenallas legyozesenek
TELJESITMENY-igenye a sebesseg novekedesevel a harmadik hatvanyon no''.

A fentiek kepletek formajaban megtalalhatok barmelyik jobb
gepjarmuszerkezettan-konyvben.

Udv: Madison :-)
+ - Re: M5 kiskapu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A dolog valahogy ugy mukodik, hogy meglatasom szerint, hogy
Pest alatt minden bejarat kulon-kulon fizetokapus ki- es beiranyban is.
(Ezt inkabb kerdezem mint mondom, mert ott nem szoktam ki-be
jarkalni) Viszont az biztos, hogy U'jhartya'n magassagaban van egy
fo" (main) fizeto kapu-sor, ahol minden athalado' halando' perkalni
kenytelen, azutan sokaig nincs ki-es bejarat, majd az az 5 kovetkezik
amit irtam tegnap.Az 5 kozul egyiken sincs semmi szamlalo, figyelo vagy
fizeto szerkezet, barmelyik ketto kozotti forgalom ingyenes. En a
leghosszabb távot irtam le tegnap, az kb 23-25 km lehet.
Ha nem mesz ki Kecskemet-Dél kijaratnal, akkor szivacs mert innentol
nincs kijarat csak a legvegen Kiskunfelegyhazanal, de kozben utadat allja
megegy fizetohely, ahol a ecskemet - Kiskunfelegyhaza kb.: ~25 km díja
vagy 600 - 800 Ft. Azt megteheted, hogy _kozvetlen_ a fizeto kapu elott
megfordulsz - vissza Kecskemetnek, de addig mentel mar vagy jo 16-18
km -t.

Ma hallottam, hogy van megegy kiskapu, Pesttol az M5 az ina'rcsi auto-
palya pihenoig, es ott a parkolon keresztul ki lehet jutni a fizetokapuk
kikerulesevel. Ezt nem tudom, hogy tenyleg mukodik-e, meg nem probaltam,
es azt sem tudom mennyi idot es tavot lehetne ezzel megtakaritani. Vagy hany
falut kerul ki ?

Udv: GaBa

> > ...elott le balra a felhajtas Szeged fele. Tobb kijaro (Lajosmizse,
> >  K.kmet-Eszak, Kkmet-Nyugat (Bevasarlokozpont ) utan
> > Kecskemet-De'l (Be'ke'scsaba fele) ahol ki KELL menni,
> > ha nem akarsz fizetni. Ekkor meg 6 km jo minosegu - nappal
> > forgalmas - ut es visszajutsz a regi 5-re egy korforgalomnal,
> > ami 200 m -re van a Szelmalomtol (ami kozeleben ugye lesz a
> > Talalkozo).
>
> Ennel a kijaronal nem szednek penzt? Mert ugye ez a kijaro mar kecskemet.
> Ide elfelejtettek kapuk epiteni? Vagy hogy van ez?
>
+ - Fenysorompo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valaki firtatta a fenysorompo mukodeset.
Szivesen irok rola par sort, a szakkozepiskolaban anno valamikor
gyakorlati erettsegi tetelem volt a "Fenysorompo hibaelharitas"
Ha a szamadatok nem hajszal pontosak, akkor elnezest, javitsatok
ki ha van itt mas is biztberes.
Szoval minden "elektronika" abba a szurke szinu, nagymeretu
szekrenybe van "bezsufolva", ami az utatjarok mellett lathato.
Az alapelv nagyon egyszeru: feszultseget vezetnek a sinbe, a vonat
kereke es tengelye a rovidzar, ha rajta van a sinen akkor kapcsol.
DE: Ezen az elven mukodik a terkozjelzo is, es a sinben megy a
villanymozdonyok viszarama (test) is. Szoval tele a sin kulonfele
aramokkal. Ezt a soromponal ugy oldjak meg, hogy nagyobb
frekvencias jelet nyomnak a sínbe ( a nagyfreki itt kb.:
~ 16 kHz) amely csak egy bizonyos tavolsagig terjed a sinben,
a vonatot az utatjarotol 800 m -re mar biztonsagosan erzekelni kell.
A suly ott jatszik szerepet, hogy a sin es a kerek kozott atmeneti
ellenallas van az oxidreteg miatt. A kis sulyu (par szaz kilos)
sinjargany nem "to:ri fel" az oxidreteget, a sokszaz tonnas szerelveny igen.
Azon kivul minel tobb tengelye van, annal kisebb az atmeneti ellenallas,
mert sok "parhuzamosan kapcsolt" atmeneti ellenallas eredo ellenallasa
sokkal kisebb lesz mint barmelyik. (Ohm II. torvenye ?)
Az elektronika pedig csupa jelfogo' (rele') belul.
A villogo fenyt, amit a fenysorompon latunk egy nagyon erdekes es
draga szerkezet allitja elo.
Egy U alaku mindket vegen lezart uvegcsoben higany (!) van felig, mindket
vegen belul a legmentesen lezart reszben kulon-kulon fu"to"sza'l.
Alaphelyzetben az egyik futoszal aramkoret za'rja a higany, az fu"t,
felmelegiti
a belul levo ga'zt az U egyik sza'ra'ban, az kitagul, atnyomja a higanyt az
U alak
ma'sik sza'ra'ba, ettol megszakad az egyuk futoszal aramkore, a masik
futoszal
kezt futeni, a higanyt visszanyomja, a ket futoszal szerepet cserel es igy
tovabb.
Mindezt jo gyorsan, ahogy a sorompo villog, és ott "lo:tyo:g" az U alaku
u:vegben
vagy fel kilonyi higany. Ez a thermoblinker. Ilyen technikara bizzuk/biztuk
az
eletunket, 5 - 10 eve meg biztosan mukodtek a szazad eleje - kozepe ota.

Bocs, hogy kisse messzire kanyarodtam az autok temakoretol, de talan ez a
kis technikatorteneti dolog meger par sort.

Udv: GaBa
+ - Kellemes kikapcsolodast! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Sracok!

Nagyon sajnalom, hogy nem jon ossze reszemrol a
szombati talalka, de pont aznap delutan lesz 
az erettsegi talalkozom.
Pedig mehettunk volna Gezaval ketten konvojban
Debrecenbol.

Ezuton kivanok nektek kellemes szorakozast,
kikapcsolodast, ertekes eszmecseret!
(most nagyon sarga vagyok...) :-(

Izgatottan varom az elmenybeszamolokat, fotokat,
videokat!

Udv:
	mato

Ps. A kovetkezo talalkozora akkor is elmegyek,
ha belegebedek!

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS