Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX JATEK 814
Copyright (C) HIX
1998-07-30
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 3dfxyz (mind)  12 sor     (cikkei)
2 re:Re 3dfx noplease ! (mind)  63 sor     (cikkei)
3 re : PowerVR PCX2 blabblabal (mind)  14 sor     (cikkei)
4 re: re : mar megint te vagy az (3dfx noplease) (mind)  12 sor     (cikkei)
5 re : ejnye 3Dfx.. (mind)  46 sor     (cikkei)
6 Re:combo (mind)  12 sor     (cikkei)
7 Re:3d (mind)  13 sor     (cikkei)
8 re:minidisc (mind)  45 sor     (cikkei)
9 re: riva (mind)  80 sor     (cikkei)
10 Tomb Raider II (mind)  10 sor     (cikkei)
11 Fifa World Cup 98 CD label (mind)  14 sor     (cikkei)
12 Riva, 3dfx stb. (mind)  125 sor     (cikkei)
13 jatek leirasok. (mind)  7 sor     (cikkei)
14 Re: Starcraft vs. win98 (mind)  31 sor     (cikkei)
15 Re: RIVA vs MONSTER (mind)  37 sor     (cikkei)
16 Riva+Quake2 (mind)  8 sor     (cikkei)
17 Re: NAM (mind)  9 sor     (cikkei)
18 3dfx atkoto kabel (mind)  28 sor     (cikkei)
19 3d kartyeszek (mind)  29 sor     (cikkei)
20 3d (mind)  99 sor     (cikkei)
21 Help Unreal (mind)  10 sor     (cikkei)
22 Longbow2 vs. Riva (mind)  11 sor     (cikkei)
23 3DFX PATCH WANTED! (mind)  11 sor     (cikkei)
24 Amit a 3d evoluciorol sejtek ( hosszu ) (mind)  82 sor     (cikkei)
25 3D gyorsitokhoz (mind)  18 sor     (cikkei)
26 CD-k Eladok! (mind)  16 sor     (cikkei)
27 Marharepa (mind)  50 sor     (cikkei)
28 MOM2, DK2 (mind)  36 sor     (cikkei)
29 Re: your letter to HIX (help: help@hix.com) (mind)  4 sor     (cikkei)
30 Re: Jatekokat es leirasokat keresek (mind)  12 sor     (cikkei)
31 Re: Voodoo vs Viper, meg egyebek (mind)  22 sor     (cikkei)
32 Tomb 2 (mind)  7 sor     (cikkei)
33 3dfx FONTOS!! (mind)  26 sor     (cikkei)
34 keres (mind)  11 sor     (cikkei)
35 Hellfire trainer (mind)  7 sor     (cikkei)
36 Re: CD-ROM sebesseg (mind)  18 sor     (cikkei)
37 Offtopic! (mind)  4 sor     (cikkei)
38 Windows 98 full cd (mind)  9 sor     (cikkei)
39 World Cup 98 (mind)  120 sor     (cikkei)
40 TUROK (mind)  8 sor     (cikkei)
41 Civllisation (mind)  13 sor     (cikkei)
42 Re: Dreamweb (mind)  19 sor     (cikkei)
43 Re: AoE Mission Pack: Final Conquest (mind)  14 sor     (cikkei)
44 Diamond Voodoo 1 hullamzas (mind)  25 sor     (cikkei)
45 Noname 3dfx, frekvencia gondok, stb... (mind)  28 sor     (cikkei)
46 Aces of the deep (mind)  10 sor     (cikkei)
47 Barna Napszemuveg... (mind)  34 sor     (cikkei)

+ - 3dfxyz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hell o *.* + Rudi,

Roppant boldog vagyok, hogy ilyen sok okos ember gyult ossze 3dfx ugyben. De
tenyleg, vegre nem "csak" orokelet-loszer-vernyomas kerdesekrol folyik a
csevely. En eppen egy Matrox Millenium II es melle egy Creative Labs 3D
Blaster megvasarlasan torom a fejem, es eddig meg senki sem beszelt le rola,
Varga Laci egyenesen tamogatta az otletet (az egyenlore ugyancsak alom AMD
K6-233 melle). Ugye, igazunk van?

Koszonettel:

Gandalf (Dublin)
+ - re:Re 3dfx noplease ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kisfiam !

Gondolom nem azert irtal a forumra, mert maganba akarod kapni a
mailokat, mellesleg gerinctelensegnek tartom, hogy ide irsz egy ilyen
kisfiamos levelet, maganba meg elkuldod ugyanezt kicsit megvagva,
kisfiam nelkul. Hat en is kuldtem neked maganba, egy udvarias levelet,
mert akkor meg nem olvastam ezt.
Noshat, ime az en velemenyem : Lehet, hogy ar/teljesitmeny viszonya jo a 
PCX2-nek, de kerdem en, ez ki a faszt erdekel ? En nem arra akarom verni
a nyalam, hogy van egy allat ar/teljesitmeny viszonyu kartyam, hanem
jatszani akarok, es nem a szomszedot irigyelni, hogy neki milyen faszan
megy minden. En nem azt mondom, hogy a 3Dfx a legjobb, amit el tudok
kepzelni, de ketsegtelenul a legjobb azok kozul, amik a piacon vannak
jelenleg elerheto aron. Kepzeld el, en is tudok egysmast a POWERVR
kartyeszokrol, leven nekem is volt. A PCX2-nek egyes egyeduli elonye a
3Dfx-szel szemben, hogy nem PASSTROUGH-kabeles megoldas. De ezzel kesz,
ennyi, ki is merultunk. Kezdve azzal, hogy a lassu PCI buszon keresztul 
kommunikal a 2D-s kartyaddal, oda kuldozgeti a kesz kepeket, a hianyos
feature-set en keresztul blablabala satobbi.
A tamogatottsaga meg sem kozeliti a 3Dfx-et, van egy D3D driver, meg egy
bugos, szar lassu opengl driver a Quakehoz, ezzel kesz is vagyunk. Nomeg
ottvan meg a POWERSGL, ami igencsak ritkasan van tamogatva, es ha igen,
akkoris messze alattamarad a Glidenak, mind sebessegben, mind
latvanyban, mind robusztussagban. Errol nem akarok vitat nyitni, felolem
ne vegyen senki 3Dfxet, nem vagyok a PRmanageruk, es nem is akarok
eladni, kurvara nem erdekel az egesz, de idegesit, hogy ujonnan vasarlo
emberkeket felretajekoztatnak ilyen, mar elnezest, faszok, mint te is
vagy.

A masik : Nemtom miert vagy annyira begozolve egy cegtol, mint amilyen a
3Dfx, mindenkinel elobb kihoztak egy .NORMALIS. 3D gyorsitot,
faradtsagot nem kimelve irtak hozza egy komplett, multiplatformos API-t,
es mindent megtettek a fejlesztokert, segitettek, az API SDK-ja szabadon
letoltheto, stb., stb. A Voodoo volt az elso hasznalhato, otthoni
gepekbe szant 3D gyorsitokartya. Emlekezz vissza a mostansag annyira
istenitett NVidia ceg egy korabbi termekere, ami a Diamond EDGE nevu
frenetikus kartyan volt megtalalthato. Sokan megvettek ezt a  meregdraga
kutyut, volt hozza par jatek, igertek a folytatast, aztan sehol semmi. A
support valahol elsikkadt a hatterben. Kihoztak egy kartyat, par
progival, aztan rajottek hogy bakiztak, bocsi, es hagytak a fenebe az
egeszet. Egyebkent meg, ugyanez volt a Riva128cal, meg az osszes V2 vero
kartyaval is. Joval a kartya elkeszulte elott kihoznak felelmetes
szamoktol, Vudu X vero adatoktol nyuzsgo elozetes specifikaciokat, aztan
mikor kijon a kartya, jon a pofaraeses.
Mellesleg eme kartyak elsoszamu ismerve a Microsoftnak valo nagy
benyalas, a D3D mindenaron valo favorizalasa, sot mi tobb, mar a kartya
hardware-et is eleve a D3D-re tervezik. Mondjuk ez nemileg ertheto, hisz
ki a fene akar minden egyes progit hatmillio API-ra fejleszteni.. :-).
A 3Dfxnek helyzeti elonye van, ennyi az egesz, mindenesetre akkor mar
legyen inkabb OpenGl a szabvany, ne a D3D, mert az OGl legalabb
platformfuggetlen, a D3Dvel ellentetben.....
Szoval egyaltalan nem ertem ezt a nagy Microsoft-parhuzamot. A 3Dfx
kevesebbet koltott a V1 kifejlesztesere, mint a NEC a POWERVR csalad
kampanyara... :-)... Egy lapon se lehet emliteni a ket ceget, a NEC
iszonyat gazdag, oriasi penzekkel fejleszt, es eleg szomoru, hogy csak
ennyit sikerult kihozni.

Na jo, elegvolt, mert elkopnak az ujjaim, kisse erosre sikeredett ez a
level, de nagyon felhuztal "kisfiam"...



Levi
+ - re : PowerVR PCX2 blabblabal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali !

Na megtalaltam ezt a masodik elveledet is, sajnos kicsit
keson...rajottem az elozore irt valaszlevelemben tulsagosan udvarias
voltam...Nefelj, ertem a celzast...kisfiam...
Mi a gond, tul sok POWERVR van a raktaron, es nem veszi a nep ???
Es ez a stilus, a harcmodor, megall az eszem....Hozzad kepes egy
meztelen csiga maga a megtestesult titaniumotvozetbol keszult
gerincoszlop...irgumburgummm, na mindegy, most nem fogok irni egy zaftos
levelet , a lenyeg benne van az elozo levelemben...



Levi
+ - re: re : mar megint te vagy az (3dfx noplease) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Aha !

Idaig is eljutottam, remelem tobbet mar nem fogok a leveleiddel
talalkozni itt.

Hat , reszemrol NO COMMENT, legfeljebb annyi, igy utoiratnak, hogy menj
a HALAL VERVOROS FASZABA, TE KOCSOG BUNKO ALLAT...
Erre persz kapom majd a NO COMMENTES valaszokat, meg hogy most jol
leminositettem magam, de ez a ketszinuseg, es sunyisag amit te itt
muvelsz, ezt hozta ki belolem. Kesz. Ennyi.

Levi
+ - re : ejnye 3Dfx.. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali ! 

Latom te sem kimelsz, na mindegy, mara mar kiagressziveskedtem magamat,
ugyhogy csakazertse fogok hasonlo stilusban valaszolni, plane mivel
ugyerzem van, amiben igazad van, es ezt tenyleg elfelejtettem
megemliteni..
A tulhajtas, es a Procisebesseg osszefuggeserol, es a tulhajtassal elert
sebessegnovekedesrol van szo.
Lenyeg : Tenyleg, igaz, bizonyos proci sebesseg alatt nem erdemes a 3D
kartyeszt tuningolni. Csakis abban az esetben fogsz jelentos
sebessegnovekedest latni, ha a Processzorod mar van olyan bika, hogy az
adott jateknal a 3D kartya tenyleges teljesitmenyet maximalisan ki tudja
hasznalni, azaz gyorsabban tudja ellatni adatokkal, mint ahogy azt a 3D
kartya ki tudja szamolni. Ha a procid lassu, akkor is erezhetsz nemi
sebessegnovekedest, ha esetleg a 3D kartya belso muveleteinel van
valami, ami belassit nemely esetben. Peldaul a V1nel a texturacsere....
Quake-nel figyelheto meg ez a jelenseg igen jol.
Szoval egy P166osnal meg nem eri meg tuningolni, de amint egy p200, vagy
annal gyorsabb geped van, a V1-et igenis nagyon megeri tuningolni,
jelentos, 20% koruli sebessegnovekedesre lehet szamitani. 
Es igen, igazad van, az emberi szem erzekelokepessege veges, ha egy
jatek mar eleve gyors, nemerdekes az a par pluszban kicsikart fps
annyira. Azoknak akkor van jelentoseguk, ha a progi defaultban mar
lassu, es nem a proci, hanem a Vudu 1 a szuk keresztmetszet. De akkor
viszont igen jol jon (csak par fps valasztja el a jatszhatatlant az
elvezhetotol, 20 fps meg igencsak karcsu, de 30 fps mar elfogadhato), es
ha a kartyad nem birja, banni fogod, hogy sporoltal 2-3000 forintot, es
nem vettel egy olyat, ami birja rendesen.

Felre ne ertsd, en nem a markara verem, felolem nevezhetik azt a kutyut
akar ELEKTRONIKA-nak is, ha jominosegu alkatreszekbol van osszerakva.
A noname kartyaknal sosem tudhatod hogy milyen lesz, olyan RAMokat
pakolnak ra, amilyenhez eppen hozzajutottak. Jo pelda erre a Helios
3Dfx. Speciel egy peldany volt nalam is, ami meg nevleges orajelen sme
ment rendesen, hiaba volt rairva a ramokra oriasi betukkel, hogy
100Mhz... :-)))


Szoval egy kicsit elgondolkodhatnal, mi is a duma a haveronak az
ovodaban, mielott anyazni kezdesz....





Levi
+ - Re:combo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>ja, es a www.3dfx.com-on van egy helyes kis iras, amiben a 3dfx
>>elnezest ker a rush chipsetes kartyak tulajdonosaitol
>>a kellemetlensegekert, valamint ELISMERI hogy a termek hibas
>>koncepciora epult, ill. a jovoben 2D-3D kartyat nem integralnak
>>egy kartyara....
>hmm pedig szerintem a banshee pont errol fog szolni...

Hat, talan felreertette az eredeti leveliro a 3dfx azon kijelenteset,
miszerint a bansheevel nem csinalnak meg egy rush-t. ezzel csak azt
szerettek volna mondani, hogy a banshee egy JO kartya lesz.

Marton
+ - Re:3d (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Szemben vele pl a riva128:
>- altalanos velemeny szerint gyenge kepe van. Ezt a riva128zx-ben
>   orvosoltak
>A ZX nem csak annyiban kulonbozik a nem ZX-tol, hogy 8MB RAM
>van rajta, nem 4 ? Nem okoskodok, tenyleg kerdezem.

De, ennyiben, meg a 20 Mhz-el gyorsabb RAMDAC-ban. Sajna a ZX-nek is
ugyanolyan gagyi a kepminosege (es itt a renderelt 3d-s minosegrol van szo),
mint a sima 128-nak, az, hogy 230 helyett 250-el megy a RAMDAC, nem jelent
semmit. A Rivanak nincs 'gyenge kepe', az a helyzet, hogy a rivanak
_kegyetlen jo_ kepe van. eppen csak hianyzik egy par, a 3d minoseghez fontos
feature, amitol a 3d-s kep lesz, ahem, nem tul szep. de ez a rendereles, es
nem a kartya kepenek a hibaja. :)
+ - re:minidisc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

nekem van. :)

egy sony mz-r30, ami csak egy walkman, de persze tud felvenni, es full
editalasi kepessegei vannak, meg 'feliratozni' is lehet vele.

a weben a www.minidisc.org a kozpont, ha gondolod, lerantom teleport proval
es elkuldom egy .zip-ben.

az itthoni lemezarakrol nem tudok sokat, de most vettem becsben 5 db sonyt,
250 ats, ami olyan 900 kuruc penzre jon ki / darab. ez egy igen jo ar,
amerikaba' sem olcsobb (kb 5 dollar). tudom, hogy ez rajtad nem segit sokat,
de talan annyit elmond, hogy mennyi lehet az also hatar.

az egesz dolog egy kicsit uj meg nekem, a walkmant csak a 'technologiaval
valo ismerkedes' celjara vettem, de eddig nagyon meg vagyok elegedve vele.
amin talan lehetne segiteni az az, hogy 'gyari' zeneket nem nagyon lehet
kapni, de persze nem is ez a lenyeg...

szoval miota megvettem, csak kellemes meglepetesek ertek. tisztaban voltal
ilyen finomsagokkal pl, hogy a letorolt szamok alol felszabadulo ures hely a
lemez vegen konszolidalodik? tehat pl. ha van egy lemezed, amire felvettel
mondjuk 14 szamot, es csak 0:35 masodperc volt rajta szabadon, aztan
letorolted a negyedik es nyolcadik szamot, amelyek kereken 4-4 percesek
voltak, akkor a vegeredmeny 8:35 masodperc (latszolag) egybefuggo ures hely
(latszolag) a lemez vegen? mondjuk ennek gatat szab elobb-utobb a
fragmentacio... :)

aztan az egesz nagyon huszadikszazadi, a litium-ion elem napokig birja a
gyurodest, razkodasra abszolut erzeketlen (ami nagyon tetszik, mert egy
discman-t valtott fel a zsebemben a kicsike). a multkor egy nagyobb hifi
boltban jarva egyszeruen felallt a szor a hatamon, amikor a legujabb (csak
lejatszo) walkmaneket meglattam. ember, ezek kissebbek, mint egy lemez!!!!
lehet, hogy a kicsit vastagabbak, de az biztos, hogy a lemezt csak valami
nagyon durva fizikai trukkel (dimenziokapu?!?!?!) lehet belegyomoszolni.
(na, ezt itt nem kell igazan komolyan venni, de vedd a lemez mereteit addj
hozza 2 millimetert minden iranyban es megkapod a walkman meretet. :)

szoval csak ajanlani tudom. minidisc rulez!

marton

ui: ja, tenyleg, miert nem terjedt ez el, mint szamitogepes periferia /
adathordozo? nem ismerem a lemez fizikai kapacitasat, mert az MD tomorit
felvetelkor, de (mivel az en fulem nem hallja a cd es az md kozti
kulonbseget) biztos, hogy tobbszaz mega egy picike lemezen.
+ - re: riva (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Balagee!

Par dolog a leveleddel kapcsolatban:

>> bevett szokas, mert kicsi a memoria, miegymas. Igen am, de egy csomo
(RIVA!)
>> D3D-s gyorsitokartya nem tud 8bites texturakat (miert is tudna, csunyak
es
>ez nem igaz. Egy 8 bites (esetleg palettazott) texura es agy 16 bites
kozottszi
>nte semmi kulonbseg NINCS. Ez foleg azert van, mert a texturak altalban
>egymashoz kozel allo szineket tartalmaznak (nem mindig), es paletazassal
jol vi
>sszaadhato

ezt te sem gondolod komolyan... ha ez igy lenne, nem letezne olyan dolog,
hogy 16 bites textura. sot, ha a nyolc bit ugyanolyan, mint a tizenhat,
akkor a negy is ugyanolyan, mint a nyolc? lehet, hogy egybites texturakat is
lehetne hasznalni, es azok ugyanolyan jol neznenek ki, mint a tizenhat
bitesek, eppen csak sokkal kevesebb memoriat foglalnak? bocs.

>A riva128 textue cache(TC)-t hasznal, ami asszem 32k. ez azertt kell
neki,mivel
>pci/agp buszon keresztul kell folyamatosan texturaznia.
>...
>3dfx voodoo-n azert fut jol, mert ott texture memory van. 2 vagy 4 Mb.
>Persze oda sem fer fel az egesz paja textura keszlete, szal ott is van gond
>a menedzselessel (fregmentalodik a memoria stb).

Ahem. Bocsass meg, de ez egy nagy-nagy balgasag. Szoval azt mondod, hogy a 4
MB SGRAM-al szerelt Rivan azert van ennyi memoria, mert ez pont eleg az
1024x1024-es 32 bites felbontasra? Es azert az SGRAM, hogy a RAMDACnak ne
kelljen sokat varnia a framebuffer adataira? Nem, ez sajnos nem igy van. A
Rivan igenis van textura memoria, es nem is keves. Eppen annyi, amennyi
szabadon marad a kartya memoriajabol a framebuffer mellet... Ize, ez a 'nem
is keves' persze relativ. Eleg keves az neha. Peldaul a SiN eseteben, ahol
ha megszakadsz sem tudod a Riva-t OpenGL alatt 512x384-es felbontasnal
nagyobbra birni. De nem azert, mer' a kartya keptelen ra, hanem azert, mert
a fennmarado 3.6 MB kell a texturaknak. Es azert az SGRAM, hogy a kartya
baromi gyorsan tudjon dolgozni a memoriajaban levo texturakkal. Ezert is
olyan jo a sebessege, amilyen: 128 bites adatbuszra csatlakoznak a ramok.
Figyi, a kartya fillerekbe kerulhetne, ha EDO-val szerelnek, (ahogy azt a
Monsternel teszik is), es nyilvan oka van annak, hogy _kell_ a sok es gyors
memoria. Aztan meg itt van a ZX. Ezen 8 mega van. Nyilvan itt sem az a cel,
hogy lehessen 2048x1024x32-es felbontas-t elerni... hanem inkabb az, hogy 4
megaval tobb legyen a textura mem. Meg aztan itt van a kozismert teny, hogy
az AGP-s es PCI-s kartyak sebessegeben egy nem tul textura-intenziv jateknal
a kulonbseg elhanyagolhato. Ez is azert van, mert mar eleve ott vannak az
SGRAM-ban a texturak. Ha nem igy lenne, es a PCI (vagy AGP) buszon kene
atrangatni az adatokat, akkor biza latszana a kulonbseg.

Ja, es az a registry beallitas (PCICACHESIZE?), ami alapbol 5 mega, nem a
kartya altal hasznalt texturamemoriat hatarozza meg, ahogy azt valaki irta
egy par Jatek-al ezelott (ott is kijelentettek, hogy a kartyan nincs
texturamemoria, na, szep is lenne, talan meg a virge-en is van), hanem csak
azt, hogy mennyi legyen a rendszermemoriaban talalhato textura cache (ami
baaromi lassu), szoval nincs tul sok ertelme ezt allitgatni.

>nekem a bajom a pass throug kabeles 3d addon. elcseszi a vga-jel
>elesseget :(

itt nem is annyira a kabellel van baj, hanem a plusz 'simitassal', amit a
voodoo vegez a videojelen. ha tenyleg nagyon zavar, akkor van olyan (Riva
chipsetes :) 2d (es 3d is, de ez a voodoo2 mellett asszem jobb, ha csendben
meglapul) kartya aminel ezt a problemat orvosoltak. szoval ha nagy
felbontasban (ahol ez a problema igazan jelentkezik) voodookettozol, es
hajlando vagy a zsebedbe nyulni, hogy kikuszobold ezt a 'problemat' , akkor
http://www.rivazone.com, innen van link.

>ja! h3d rule! es nem is draga. bar 120-et tudo monitor nem art hozza,de hat
tob
>nyire ez is adott :)

na, szoval lehet itthon kapni? hol? ami a 120-as monitort illeti, sajnos
nincs igazad. marmint nem azzal kapcsolatban, hogy ilyen kell hozza (a 60Hz
tenyleg nem kellemes szemenkent) de most vettem egy Szep Uj Nagy Sony
Monitort (csomo! penz!) es hat nem fog ez nekem 2x60Hz-t nyomatni soha az
eletbe'. Mondjuk 2x40-et. Ha nem piszkalom a felbontast 800x600 fole. :(

Marton
+ - Tomb Raider II (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem tud valaki veletlenul a Tomb Raider II-hoz "tovahaladasi utmutatot"  :-)
(walkthrough)?

Ha igen, kerem maganemil-ben valaszoljon.

Koszi!

                 
+ - Fifa World Cup 98 CD label (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeretnem megkoszoni a tippeket a Cd labellel kapcsolatban.
Mivel egyszeru single session a CD, a labelt nem tudom megvaltoztatni.

Viszont ShadowRUNNER-tol megkaptam a valaszt.
Ajanlom azoknak akik elrontottak ennek a programnak a cimkejet es meg 
nem irattak ujra.

Hexa-editorban a felinstallalt fifawc.exe fajlt meg kell nyitni.
A 00038440 Offset-nel a 75-ot atkell irni EB-re.
Es kesz ennyi az egesz. Nem foglalkozik mar a labellel es a game fut.

Udv
BAdam
E-mail: 
+ - Riva, 3dfx stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok HIX JATEK olvasok es 3D gamerek !

Elszantam magam, hogy irok vegre egy kis cikkecsket a fenti temaban.
Hat ime:

Sokaig olvasgattam azokat a cikkeket amiket a 3D-s kartyakrol irtatok.
En csak a sajat velemenyemet irom le, ez nem szentiras.

I.  Jelenleg a jatekcegek programozoi altal legtamogatottabb 3d gyorsitok
a 3dfx Voodoo chipre epulo kartyak. Ez foleg harom dolognak koszonheto:

- csak 3D-t gyorsito kartya vagyis mindenki aki a akart a 3d-s gamekkel
  jatszani "csak" vett egyet a meglevo videokartyaja melle es
osszekototte.
- Akkoriban kimagaslo 3D-s teljesitmeny es kivalo kepminoseg.
- Nem utolso sorban a chiphez keszitett konnyen programozhato GLide API.

  Kesobb felmerult az igeny, hogy egy nagyobb felbontasokat tudo hasonlo
3dfx chippes kartyat gyartasanak ami egyben 2D-s kartya is.
Mint mar tudjuk az eredmeny a 3dfx Voodoo Rush 2D/3D gyorsito.
Ezek kezdetben csak 6Mb-s kesobb azonban 8MB-s verzioban is kaphatok.
Sokan koztuk E'n is alig vartam a beharangozott uj Voodookat.
Mikor megerkeztek (Hercules Stingray) az elsok eloszor is padlot fogtam
az aruktol aztan azt mondtam, hogy majd egy ev mulva megveszem hiszen meg
ugy sincs olyan sok 3D-s jatek. Sot ez mar ablakban is gyorsit.
  Majd a 3dfx befutott es egyre tobb game jelent(-ik) meg ra . A Rush
viszont a varakozasokkal ellentetben leszerepelt. Okai:
- Inkompabilitas a 4MB-s sima Voodook iranyaban sok game nem futott vele.
- Gyengebb teljesitmeny egy P166-on. ( PII400-on mar nem )
- Nagyobb ar
- Rosszul megvalasztott 2D-s kartyaresz.
- Nem eget rengeto kulonbseg a 640x480 es 800x600 kozott.
- A LEGFONTOSABB: A PATCHEK csak FULL GAME-mel mennek.
   Marpedig a legtobb elvetemult gamer foleg tort verziokkal jatszott(ik).

1998 nyarara a verseny a 3D chipeket gyartok kozott egyre nagyobb es
ennek a gamerek orulnek legjobban. A 3DFX mar egy ideje kiadta a
Voodoo2-ot.
Minden jatek egyre szebb, gyorsabb, igenyesebb lesz.
A 3dfx Voodoo I-hez kepest nem valtottak valora ama elragadtatott
igeretuket,
hogy 3-szor gyorsabb lesz a Voodoo2( plane egy P166-on ).

A legnagyobb processzorgyarto Intel is beszallt az uzletbe az AGP-vel
es az i740-el.
Eddig nem latott 3d-s kepminoseggevel kis idore berobbant a piacra.
Marpedig ha egy ekkora ceg betor a piacra egybol a jovot tervezgeti.
Marpedig az meg mindig a Microsoft fele Windows XXXX. Egybol jott a
megallapodas, hiszen az i740 chipes kartyak APi-ja a Direct3D.
Microsofteknak ugye ez a sajat 3D-s API( Advanced Programming
Interface )-juk melyet folyamatosan csiszolgatnak.
   Ez elsosorban arra hivatott, hogy minden 3D-s kartya funkcioit
kihasznal-
hassa a tisztelt Windows-t hasznalo paciens. Ezert minden kartya ismeri
a Direct3D-t.

Egyre tobb 3D chip jelenik meg melyek nem a 3Dfx Glide-ot hasznaljak
hanem a D3D-t. Vagyis az Intel, Microsoft paros a legtobb 3Dchip gyartoval
egyetemben hatarozza meg a piacot melynek egyertelmuek a szabalyai.
Ezert egy profibb dolgot hozott ossze a Microsoft :a Directx6 feluletet .
Ez tobbet tud es gyorsabb olyannyira, hogy mar a mai kartyakkal lepipalja
a Glide-ot es nagyobb mozgas-teret ad a programozoknak.
  Vagyis az egyik legfontosabb tenyezo az ember: a programozo es az
uzletember. Ja es a jatekos !
Minel konnyebben es gyorsabban programozhato valami annal tobb penzt
jelent a cegeknek:
  Fognak egy otletet --> megcsinaljak elnagyolva hogy nagyjabol mukodjon
( cege valogatja mennyire ) a program --> keves az ido --> gyorsan meg a
Glide belerakasa megy --> kiadas --> a 3dfx-esek nepes tabora rohan a
boltba vagy a CD-iroshoz --> nem tokeletes a program --> kijonnek a patcek
( a la Quake2 ) --> mas 3d-s kartya tulajoknak mar nem eri megcsinalni
mert nehezebb es lassabb a D3D-re alkalmazni --> sietnek es csinaljak a
kovetkezo gamet.

Most annyiban fog valtozni a helyzet, hogy mar megeri megcsinalni D3D-re
a DX5-6 es a sok nem 3dfx kartya miatt. Egy kicsit elvonatkoztatva a
valosagtol ( most nem az Unrealrol irok :)
1997-ben egy Mortal Kombat 4 biztos csak 3dfx-es tamogatast kapott volna.
Most viszont vigan megy a Riva128-on is.

Elerkeztem a nagy Voodoo vero Nvidia Riva128 chiphez melyett bevalom en
is hasznalok. ( ASUS-t Tv-in-out STB Velocity BIOS-sal es driverrel )
Ez a ceg mar annak idejen a Diamond 3d Edge-ben levo chippel
probalkozott. Akkor nem volt megfelelo felulet ezert mondhatjuk megbukott.
Most viszont visszatert a Riva128/ZX/TNT chipekkel melyek PII-es szintu
gepeken a Voodoo I-et lekorozik. Ezek a kartyak is a D3D-t
tamogatjak.  Az OPENGL-re pedig nem terek ki ( Quake1,2, Specobs stb. ).

A Rivak kesz 2D/3D megoldast kinalnak nagy felbontasokban es elfogadhato
teljesitmennyel. Sot az AGP-sek tovabbi elonyoket elveznek a 32 MB-s
Textura memorianak koszonhetoen melyet "kivagnak a RAM-bol".
Viszont kedvenc Carmageddon-unk nem indul el rajta 3D-gyorsitassal
akarhogy is szeretnenk. Kedvenc Unrealunk egyenlore nekem csak
softwaresen megy stb.
A kep minosegben megfelelo beallitasokkal Voodoo szinten repit, na persze
ha ezt a programozok jol megcsinaljak D3D-ben. Mert ha nem akkor viszont
meglehetosen kozepes a minoseg(TNT-t latva gyengecske).
Elonye:
- Kimagaslo(nem verhetetlen--MatroxG200) 2D-s teljesitmeny.
- AGP-s verzio is van es Tv-in-out-os kartyak is
- 3D-s teljesitmeny 3dfx V1-nel jobb ( nem regi jatekkal kell merni )
- Nem futtotta ki magat egy PII-400-on se.
- A LEGFONTOSABB az ARA: 15000+AFA-ert AGP-s 2D/3D kartyat Tv-in-outtal

Jonnek a Netrol a hirek az uj kartyakrol (S3 Savage, TNT, MatroxG200
stb. )
Lassan mar 16 MB Ramos kartyakat arulnak.( A Monitorok lemaradtak
"arban" )
A jatekgyartok egy resze mar kacsingat a D3d es az AGP-fele.(MS+Intel)
A Voodoo2-ot igazan meg annyira nem tudjak megverni a tobbi kartyak mert
3dfx es lehet SLI-t csinalni, gyors D3D-ben. Kb olyan a verseny mint az
Intel
es AMD procik kozt: AMDK6-2 300 veri a PII-300-at ugyanakkor megse veri.
Mindenki olyat vesz amit a penztarcaja, igenye, erzese diktal.
Aztan szidja tovabb Billy fiut mikor a felmillio forintos gepen lefagy az
Unreal.

Ui: Bocs a hosszu ertekezesert, de en nem szeretek idezgetni.
Minden amit irtam csak a sajat velemenyem es csak a veletelen muve ha a
valosag elemei fellelhetok benne. Ezert inkabb Suxx-olas helyett UNREAL
!!!

Udv
BAdam
E-mail: 
+ - jatek leirasok. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv All-nak es a tobbieknek is :)
Latom sokan keresnek leirasokat, en multkoraban rabukantam egy helyre
ahol tele van ilyen cucokkal (txt-ek). Remelem valakinek hasznara lessz.

http://www.toptown.com/dorms/CONQZONE/files/walk/

Mishi.
+ - Re: Starcraft vs. win98 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!


 wrote:
 wrote:
>
>>Hello!
>>
>>Irtam mar egyszer, hogy nem akar menni a cd-s Starcraft win98 magyar beta
>>alol.
>>Nem volt senkinek hasonlo problemaja? Hogyan lehet megoldani?
>>
>>Sahib
>
>
>Olyannal talalkoztam, hogy nem talalta a CD-t (pedig bent volt).


Ugyanez a problema. Nem is olvas ra a cd-re.


>Ez ilyen angol, beta as nem-beta w98 alatt is.
>Ja, es NT 4.0 alatt se mukodik rendesen...
>Pedig a Blizzard azt mondja, hogy mukodik.
>Megoldas: jatszd vegig a rippeltet, nezd meg a videokat
>egy havernal. :)

Azota mar visszaraktam a 95-ot.


Sahib
+ - Re: RIVA vs MONSTER (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!


A Riva vs Monster tema kezd egy kicsit kibovulni, bedobom a sajat
tapasztalataimat.
Ezelott Diamond Monster 3D-m volt. Meg akkor vettem, amikor nem dobtak
fillerekert az ember utan. Amig megvolt, nagyon tetszett. Lattam elotte mas
3d gyorsitokat is kulonbozo programokkal (rivat is es permediat is, matrox
mistique stb), es amikor vettem, nekem a voodoo volt a legjobb vetel,
elsosorban a tamogatottsaga es a sebessege miatt.

A mult honapban rajottem, hogy tulajdonkeppen eleg keveset hasznalom a
kartyat, felesleges (nem nagyon jatszom 3d gyorsitast igenylo jatekokkal).
Ugyhogy eladtam. Van felenk egy nagyon jo kis bolt, beszamitjak a hasznalt
cuccokat, ha veszel valamit, es eppen ezert neha olcsobban is meg lehet
kapni ezt-azt hasznaltan.

Eloszor arrak gondoltam, hogy kene egy nagyon vincsi, + egy masik 3d
gyorsito. Milyen kartya legyen? Van riva. Megneztem vele pl. a SOTE-t,
800x600-ban tenyleg jo volt.
Megneztem a world cup 98-at. Ez viszont katasztrofalisan nezett ki rivan.
Ugyanezt lattam mar a monsteren is, lehet, hogy alacsonyabb felbontasban, de
jobban nezett ki a voodoo-val. A turok meg nem volt eleg gyors (800x600). A
rivanak szerintem nincs eleg szep kepe (ez lehet, hogy csak a monster utan
tunik igy). Ugyhogy inkabb ugy dontottem, nem kell annyira 3d gyorsito, de
riva aztan egyaltalan nem.

Annak, aki most akar venni, azt tanacsolom, varjon egy kicsit, es ha meg
lejjebb megy az ara, vegyen egy sima voodoo-t. En nem igazan bizok meg a
noname dolgokban (persze attol lehet jo), ugyhogy noname-et nem vennek
par ezer ft. kulonbseg miatt.

Azonban valoszinuleg megeri megint varni egy kicsit, mert az uj 3d gyorsitok
is kezdenek lassan megjelenni / beerni, ugyhogy az sem lesz tul draga.


SAHIB
+ - Riva+Quake2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Ugy latom sok emberkenek van gondja a fenyerovel Quake2 alatt Riva
chipset-es kartyaval. Javaslom a config.cfg szorgos editalasat, az alabbi
sorral:

set gl_ext_gamma "6"

Udv: Tischi )
+ - Re: NAM (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mindenki menekuljon a NAM-tol, annyira igenytelen, hogy az felelmetes!
> DOS-os, igenytelen grafika, otvar latvany, szoval hihetetlen, hogy ma
kijon

DOS-os az neked negativum? :-(
Hat en egyaltalan nem orulok, hogy a WIN59 ratelepszik a gepemre.
Egyebkent meg nemcsak a latvany szamit. (sot)

kundo
+ - 3dfx atkoto kabel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  

Hi

> *jo* monitoron mar lathato szellemkepet visz a jelre. Szoval nem csak
> en
> lattam. Es ez eleg lehangolo. 'Zember vesz egy monitort jo dragan,
> hogy

Nekem egy Vievsonic pt775 van, riva128, voodoo2-vel.

Voodoo1 atkoto kabellel 1152x864 totalis homaly. hasznalhatatlan.
(orchid righteous 3d volt)

voodoo2 ugyaez szinte tokeletes. ha valaki kapcsolgatna, lehet hogy nem
tudnam
megmondani melyik van atkotve es melyik anelkul. pedig nagyon kenyes
vagyok
a kep elessegere. Ezt a 3dfx nem csak jobb kabelle erte el, a kartyan is
modositotak valamit.
Hogy imt azt nem tudom, de azt hiszem Brian irta valahol..

(mielott a monster2-t megvettem fel oraig probalgattam az atkoto kabel
minoseget.
 meggyozott. hasznalhato. barki megteheti ugyanezt egy valamire valo
kereskedesben.)

balagee
+ - 3d kartyeszek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  

hi

> Hello!
> Vegre egy hozzaerto, akit jol ki lehet kerdezni :))

hol? hol? :D

> Ha jol tudom ez azt jelenti hogy a kartya a kesz kepet nem teszi ki
> azonnal, hanem megvarja a vertikalis visszafutast? De akkor miert van
> az

igen

> hogy pl. Quake2 alatt, egy fuggoleges vonal elott megallva (pl. egy

quake nem figyel vsyncet.

> Ok, ez latszik a Quake-ben meg a Quake2-ben. Viszont ugyanitt a
> fegyverek kepe szepen el van mosva. Vagy pl. a Tomb Raider 2-ben a
> falak
> is szepek, nem olyan pottyosek mint a quake alatt. Ez miert van?

ez jo kerdes. valoban  d3d alatt neha egesz szep a riva kepe.talan ez
csak a szep texturak erdeme. nem tudom sorry.
rivat mar nem hasznalom jatekra :D

bgee
+ - 3d (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  

Hi

> Hm, es szerinted mi ertelme van ? Ugye tudod, hogy az emberi szemnek
> egy hatar
> folott mar tok mindegy mennyi? Na kisfiam ez csak duma a haveroknak az
> ovodaban

az emberi szem kb 24-25 fpst mar folyamatosnak lat (nem teljesen)ha VAN!
motion blur a kepfolyamaton.
A motion blur a hagyomanyos kepfelveteli technikak mellett magatol
letrejon (elrantod a kezed a kamera elott akkor 1 frame-en elmosodast
latni csak,
de ha lejatszod szepen latni a kezed mozgasat)

Ez a motion blur (mozgas elmosodas) a szamitogepek altal generalt
kepeken nem jelentkezik. (megoldhato de NAGYON szamitasigenyes).

Az en tapasztalataim szerint nagyjabol 50 fps az amit az emberi szem
folyamatosnak lat szamitogepes jatekok eseteben. (ez mar TELJESEN
folyamatos)

de nem szabad azt sem elfelejteni hogy a teljes folyamatossaghoz
kellenek:
 1. sohasem mehet 50 fps ala rendeleres.
 2. rate controlra van szukseg (vsyncre varakozas, double vagy tripple
buffering-el)
 
ha ez teljesul az animacio TELJESEN folyamatosnak tunik.

nagyjabol igy dolgozik a Sega Model3 engine is (50 fps non interlace) a
SegaRally2-ben. (jatektermekben mar lathato)

ezt akar egy soma voodoo1-el is el  lehet erni pl:

1. vsync-enabled
2. kepfrissites 100hz (nem tuti hogy tudja de aszm  igen)
3. minel alacsonyabb felbontasban fill rate limitalt programot kell
futtatni
   (pl forsaken) legalab egy 200-233 mhz pentiumon.
4. be kell allitani hogy minden masodik vsync-re csereljen csak kepet
    (nemtom mar a glide valtozot ami ezt allitja, utana kene nezni...)

es lam 50 fps folyamatosan. :)))
 

> .
> Egy P133-on mi ertelme van ennek? Mert bizony a pontokat a proci
> szamolja ki
> lehet neked 1000 Mhz-es videokartyad is, semmit nem jelent.

a mostani 3d kartyak egytol egyig 2d raszterizalo kartyak. magyarul
mondenkeppontot a 3d kartya rak ki az osszes effektet o szamolja.

> amikor meg az ifjak az se tudtak mi ez (60000 Ft volt!). Nos emberunk
> boldogan
> cipelte haza, hogy aztan mostmar ez a 128 bites kartyaval az AutoCAD
> ugy fog re
> pulni
> mint az atom. Ne tudd meg mecsoda csalodas volt. Hiaba volt a
> csodakartya, ha
> az adatok lassan jottek. P166-osra csereles utan megtaltosodott.

az altlad emlitett kartyak nem tartalmaznak 3d rasterizalo chipeket.
sima2d frame buffer kartyak, 2d gui gyorsito chipekkel. ebben az esetben

valoba a cpu szamol mindent. egyedul a kartya buszon keresztuli
fogadokepessege befolyasolja a teljesitmenyt. esetleg az autocad ha
hasznalta volna a kartya
2d funkcioit, jelentos gyorsulast kellett vonal latni. jatekoknal nem..

> Visszaterve kerdesre, egy Diamond 60Mhz-en es egy "gagyi" Elephant
> lett kiproba
> lva
> ugyanazon a gepen, meg driver cseret sem kellett csinalni. Senki nem
> latott
> kulonbseget a sebessegben.

igen. gyakorlatilag az osszes kaphato 3dfx voodoo1 kartya a 3dfx 
referenciakalapjan keszult el. magyarul u.a. flepites, chipek, minden.
esetleg a raszerelt ram-ok nem ugyanolyam minoseguek voltak.
normalis dolog tehat ha drivert sem kellett cserelni.

> mukodik. Az Elephant pedig egy nagyon jol sikerult kartya ennyi
> penzert.
> Kedves levi azert mert mas elmondja a velemenyet, attol meg nem
> tukmal.
> Es amit irtal az bizony nem "titu jo dolog", hanem tuti felesleges
> nagyzolo dum
> a.
>  

szerintem is vegyen nyugodtan mindenki elephantot.max nem lesz
tuningolhato 60mhz-re csak 55.
5mpix fill rate ide vagy oda mar nem szamit ;DDDD
 

balagee
+ - Help Unreal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Nagyerdemu!!

Az Unrealban hogyan lehet a nagy ladak tetejere felmaszni?
Egyaltalan, hogyan lehet maszni? En csak ugrani tudok.
Van valami cheat ami a Health-et visszaallitja? (vagy eleve nem fogy)

Udv
Zsolt


+ - Longbow2 vs. Riva (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Van valaki a vonalban, akinek mukodik a Longbow2 Riva csipszetes kartyaval, vag
y meginkabb
ASUS V3000-el ?

Nekem, hiaba toltottem le hozza a patchet, nem indul el.

Pedig nagyon szeretnem mar latni :(.

Spori
+ - 3DFX PATCH WANTED! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello mindenki!

Remelem tud valaki segiteni. Az a helyzet, hogy regebbi jatekokhoz
kellenenek 3dfx patch-ek...persze a RIP verziokhoz. Most egyelore a Tomb
Raider (1)-hez es a Screamer2-hoz kene surgosen. Kerem akinek van, az
irjon, akar ide a listara is!!!

Koszi!!

Iron

+ - Amit a 3d evoluciorol sejtek ( hosszu ) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Yo,

valaki irta, hogy a 3d chip dolog a nintendo64-rol maszott at a 
pc-be.
Nos nintendo elott is volt mar pc-s jatekosoknak szant 3d, az elso a 
diamond edge volt ( nvidia ), a masik a 3dblaster a creativtol ( 
3dlabs glint ).
A mai chipek harom forrasbol alakultak ki:
- jatek gepek ( geptermiek, nem a konzolok ). Ilyen chip pl. a cirrus 
lagunaja, amit a 3do cegtol vett. ( a 3do akkoriban jatekgepeket 
gyartott)
- profi 3d. Elsosorban a szimulacios es cad alkalmazasokhoz 
fejlesztok eszrevettek a piacot, es meregdraga megoldasaik mellett 
olcso chipeket fejlesztettek ki. Ilyen ceg pl. a Lockheed-Martin 
repulogepgyarto konszern, ok fejlesztettek ki az intelnek az i740-es 
chipet ( leanyvallalaton keresztul ). Egy masik ilyen ceg a 3dlabs, 
amelyik a permedia chipeket gyartja. Es innet jott a 3dfx is, 
pontosabban a silicon graphics-bol kivalt szakik alapitottak a 
3dfx-et.
- Microsoft Talizman. Bill eszrevette a jovot a 3d-ben, es nehany 
kutyauto es egy profi ceggel ( talan a 3dlabs ) osszefogva megalkotta 
a talizman referenciat. Ez egesz mas architektura, mint a tipikus 
OpenGL pipeline. A hozzavalo hardware ( escalante ) soha nem keszult 
el, viszont a talizman-bol meritve keszult nehany chip, pl a NEC 
PowerVR sorozata.

Az Api-k:

Kezdetben volt nehany gyarto specifikus api, mint pl. heidi, vagy 
brender. Igazabol ezekre nem birtak jatekokat irni. Maradt a chip 
specifikus programozas. A Microsoft ismet idoben kapcsolt, es a 
Talizmannal parhuzamosan kezdte fejleszteni a Direct3D-t. Lenyege: 
amit a 3d chip kepes elvegezni, azt a Direct3d atadja, amire nem 
kepes a chip, azt majd a Direct3d elvegzi. Un. capability bitekkel 
jelzi a chip drivere, mit tud onalloan elvegezni. A Direct3d a teljes 
3d pipeline-t tartalmazza, nem kell a driver gyartonak massal 
foglalkoznia, csak amit az o chipje tud: konnyu hozza meghajtokat 
irni. Alkalmazasokat irni meg a szokasos MS modon lehetett: 
korulmenyesen. Allitolag a DirectX6 mar konnyu.

De jott az id es a glquake. Kiserleteztek, mit lehet a 3d kartyakbol 
kihozni. Nem tetszett nekik a Direct3D. Ok nem pc-hez kotottek, igy 
megnezhettek az opengl-t, es konnyunek talaltak. PC-n viszont nem 
volt megfizetheto opengl hardware. Osszealltak a 3dfx-szel, akik a 
glide tetejere huztak egy minigl reteget, ami annyit tudott az 
opengl-bol, amit az id igenyelt. Mukodott. Raadasul akkoriban a 3dfx 
gyartott egyedul olyan 3d chipet, ami mogott teljesitmeny is volt.
Kitort a haboru.
Az id es az MS ellensegek az opengl-t kivanjak nyomni. A chip gyartok 
nagyobb resze viszont nem voltak kepesek opengl drivert irni. 
Ugyanis itt mar nem eleg azzal foglalkozni, amit a chip tud, hanem a 
teljes 3d pipeline-t meg kell irni (ICD). ( Vagy MCD, amit 
konnyebb megcsinalni, de a teljesitmenye is olyan, es w95 alatt nem 
megy ) Erre pedig az s3, meg cirrus, meg ati nem kepesek. Arra 
kellett varni, hogy rendes ddk-t kapjanak kezhez. Ezzel viszont 
sokaig ados maradt az SGI. Opengl driverek hianyaban a 
jatekfejlesztok az id kivetelevel szinte mind a Direct3d-t 
tamogatjak. A chip specifikus megoldasok hal'isten visszaszoruloban 
vannak.

A nagy osszeborulas: az SGI idokozben megrendult. Kinotte magat a 
specifikus teruletekrol, szeles horizont fele tekintgetett. Ott 
viszont az NT, az Intel es az Integraph allt szemben az o mips/irix 
rendszereivel. Arhaborut kezdett, vesztett, es ugy dontott 
csatlakozik az intel-ms duohoz. Iden intel processzoros NT-s 
rendszereket kezd arulni, mips gyarat valoszinuleg eladja. Az 
opengl-t pedig az MS-sel kozosen patyulgatjak. Es az MS kiad ( vagy 
mar ki is adta ) egy olyan ddk-t ( device driver development kit ), 
amivel mar akar az s3 is kepes lesz opengl drivert irni.

Happy End: ez ev vegere ugy latszik vegre eljon a 3d kanaan: a 3d 
chipek tenyleg mukodnek es gyorsak lesznek: Matrox g200, 
Rendition v3300, S3 savage3d, nvidia rivaTNT, Permedia3, 
PowerVR/NG, Banshee, ati is csinal valami ujat. Es lesz opengl driver 
is: mar minden cegnek van beta verzios drivere. Itt mar nem a video 
kartya lesz a korlat tobbe, hanem a processzor FPU-ja.

Johet az uj haboru a 3d utasitasokkal: AMD K6-3D es Intel Katmai.

Peter

this message will selfdestruct
+ - 3D gyorsitokhoz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A nagy vitatokban, amelyben a 3D-s kartyakat hasonlitjatok ossze, nem
talakoztam az Intel 740-essel. En eppen ket hete vettem egy ilyet, csak
a hecc kedveert. Kellemes csalodas ert, 8Mb SDRAM-mal 12 rugo volt
sarc nelkul. AGP-s 2x orajelu. Van a gepben 3DFx is, es latom hogy
mit tudnak. Meg nincs hozza gl driver, de a D3D-s gamek nagyon
mennek vele.
Sajnos a megvetel utan egy nappal eltortem a jobb kezem, igy azota
nagyon nem nyomkodtam. Ha valakit erdekel, tudok reszletesebben
irni rola kesobb.


Borsodi Zoltan certificated economist  
 _____ _____ _____ _____ _____                                  
|_   _| __  |   __| __  | __  | 
  | |      -|   __| __ -| __ -|  
  |_|  __|__|_____|_____|_____| http://www.westel.hu/~trebb
+ - CD-k Eladok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Uprising; Sanitarium; Deathrap Dungeon; Commandos - Behind Enemy
Lines; KKND 2; Mortal Kombat 4; Heart Of Darkness; Ultimate Soccer Manager
98; Final Liberation; Army Man
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Castrol Honda Superbike; Descent 2 - Freespace; Industry Giant;
Spec Ops; Quake 2 Mission CD - Juggernaut; Quake 2 Mission CD - Reckoning;
Total Annihilation - The Core Contengency; Addiction Pinball;
Panzer Commander; Monster Truck Madness 2; Might & Magic VI.; Unreal;
Forsaken; World Cup 98; Motorhead; Redline Racer; Incoming; Starcraft;
Fighting Force; Ultim@te Race Pro; Star Wars - Rebellion; Diablo - Hellfire;
stb....


1000 Ft/db   Kerj listat!

Alapanyag: TDK Reflex (Metallic)
+ - Marharepa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Urak !

A jatek eddig sem volt tul szinvonalas de ez igy ebben a formaban
nagyon gagyiva kezd valni! Ez a 3Dfx vs. Riva vita borzasztoan
unalmas mar hogy a PoverVR hivokrol ne is beszeljunk ez a lemez
mar tobb forumon lement kb 1 eve es mar akkor is mindenki unta de nagyon.
Az a duma hogy sulykolas pedig rohelyes, mindenk azt veszi/propagalja
am a szive vagya ami meg adhat a vitahoz valamit az a kovetkezo.
PoverVR: megvette annak idejen az ember es hat mit mondjak finoman
szolva hmm "nem volt jo" utana par honappal kesobb a Nec/Videologic
azt mondta hogy bocsi a kartya tenyleg szar de itt a PoverVR PCX2
vedd meg ezt (amerikaban 10@-ert becsereltek itthon nem) es ez
nagyon jo lessz hat nem lett annyira jo szokas szerint.

Riva: Kb 1-1.5 evvel a voodoo utan kihoztak ezt is es tenyleg tud
annyit mint a voodoo1 csak a driverek akkora szarok voltak az elejen
hogy nameg amit kesobb ugy forditottak a javukra hogy azt mondtak
nna megcsinaltuk a drivereinket es a teljesitmeny kb 40%-al nott
Hogy a legelso produktumukrol az Edge nevezetu csodarol ne is beszeljek
(emlekszik valaki meg ra?) ami csak a hozzaadott programokkal ment.

3dfx: Hat ok sem a makulatlan harcosok az biztos Voodoo Rush ugye.
DE az o driverjeik a kezdettol fogva sziklaszilardak semmi problema
nincs a kartyaval es hat ugye tetszik vagy nem de kvazi standardda valt
mindenki ehhez viszonyit masodreszt ha valaki vesz egy vodoot ma az meg
jo egy evig el tud gurulni vele ami azt jelenti hogy tobb mint 2 eves
technika meg jo ideig hasznalhato lessz nem hiszem hogy ezt sokan
elmondhatjak magukrol.Amellett hogy miden fejleszto ceg alapbol tamogatja


Valamint ha azt nezzuk hogy minden ceg arra veri a mellet hogy az o
uj fejlesztese jobb lessz mint a vodoo1/vodoo2 az eredmeny altalaban az
hogy mire megkozelitik vagy tulahaladjak a 3dfx-et addigra az kiad
valamit ami sokkal jobb.

BTW ha valamelyik ceg esetleg tenyleg lenyomna a 3dfx-et akkor en
orulnek mivel attol csak mi jarnank jobban vegre.

Na ennyi lenne mara


Ha esetleg valaki maganba akarna flamelni/anyazni az ne tegye.

Udv
Andras

BEST REGARDS
 Csik Andras
 _____Tel: +36-1-372-11-37
 _____Fax: +36-1-372-11-99
+ - MOM2, DK2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>=======================================================
>Felado :  [Romania]
>Temakor: Masters of Magic 2 ( 3 sor )
>
>Hello jatekosok.
>Letezik subj-beli jatek ?
>	Magor


szia
Nem, bar sokan varjak. A Microprose meg hallgat nagyokat errol. Most
szuntetett be felig kesz jatekokat, nagy vesztesegei vannak, ezek arra
mutatnak, hogy a kozeljovoben nem is lesz.
Keszul viszont a HoMM3 es tobb fantaziaalapu strategia, pl a Cavedog is
csinal egyet a TA modositott motorra.


>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Dungeon Keeper kerestetik ( 3 sor )
>
>Ajanlatot kerek Dungeon Keeper fullcd-s jatekra:
>

lehet hogy erdemes lenne varnod egy kicsit a DK 2 re, addig jatszhatnal massal.

Irjon valaki tegnap felvetett Rebellion problemara! Kerlek benneteket.
Istvan Karsai c/o J. Wenzel
Dept. Entom., Mus. Biol. Div.
Ohio State University
1315 Kinnear Road
Columbus OH 43212-1192 USA

Tel: 1-614-292-8147
Fax: 1-614-292-7774
Email: 
http://iris.biosci.ohio-state.edu/people/karsai.html
+ - Re: your letter to HIX (help: help@hix.com) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ugyan nem 3dfx tema, de itvan peldanak okaert az unreal hamarosan
megjemeno opengl patcha. A sors fintora, hogy ez is 3dfx kartyeszokkal lesz
a leggyorsabb, rivan peldaul sok esetben lassabb lesz, mint a szoftveres
renderelomotor. Szoval szegeny rivasok, elore latom, mit fognak anyazni...
+ - Re: Jatekokat es leirasokat keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Milyen ujfajta jatekok vannak a strategiai (pl.: Warcraft, SimCity,
>Transport Tycoon, Settlers, Red Alert, stb) kategoriakban?
================
Starcraft (fantasztikus) regen jatszottam ilyen jot
Dune2000 (hamarosan)
Tiberian Sun (osszel vagy telen) (C&C 3)
Sajnos Warcraft Adventures nem lesz egyenlore, de lesz (van) helyette pack,
amiben benne lesz a osszes warcraft +kieg.
RailRoad Tycoon II (nemtudommikor) 1024*768*65536
Force Commander (osszel vagy telen ?) Star Wars rulez !

Ice_cube
+ - Re: Voodoo vs Viper, meg egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Abban a "szerencseben" van reszem hogy van Viper-em es Voodoo-m is, igy ket
gepen egymas mellett tudom csodalni oket. Ami azt illeti, mar tobb esetben
filoztam rajta hogy lecserelem a Viper-t egy Monsterre... Nem azert mert
csunya lenne a kepe, hanem mert


>2. Lehet rajta Quake-lni... Ja, lehet a Viper-en is, csak nem latszik
>   semmi a kepen mert olyan sotet mint a neger v@...a. Persze trukkos kulso
progikkal fel lehet huzni a gammat, csak akkor a windooz is szurke fenyben
virit, raadasul a szineknek sem tesz jot a dolog...Macera mindig
allitgatni...;


Ha jol emlekszem, akkor mar valaki emlitette ugyanezt es erdekes
modon neki is volt egy vodoo kartya a gepeben.

A teny: Nekem nincs vodoo kartyam es a viperrel remekul
lehet Quake2 -t jatszani. Nincs semmi sotetedes.
Pedig a sajat driveren kivul semmi progi (tweakui, stb.)
nincs telepitve.

Ice_cube
+ - Tomb 2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho,

Koszonom a multkori segitsegeket a Tomb 2-vel kapcsolatban. Tenyleg 
ott volt a kar, csak en nem vettem eszre. Most az erdekelne, hogy ki 
lehet-e iratni a Tomb Raider 2-vel a frame rate-et? Ha igen, hogyan ?

Koszi
+ - 3dfx FONTOS!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

udv!!!

Szoval arrol van szo, hogy mikozben itt vitazunk a 3d-s kartyakrol,
ami nagyon jo, es hasznos, elfogyott az osszes 3dfx ,kompatible'
kartya!!! Par napja egy haverral voltunk pesten (es budan), hogy vegyunk 2
Elephant-ot, es tobb mint 20 boltbol egyben sem volt...
Nem sorolom a cegeket, de az ismertebbek kozul mindben voltunk!!
Azt mondjak a ferdeszemuek elmentek nyaralni, es nincs aki hozzon
utanpotlast ! A masik dolog, hogy mivel nincs olcso 3dfx, a kereskedok rajottek
, hogy
a vevo kenytelen lesz megvenni pl 1 diamond-ot, ezert atlag 4-5000 forinttal
ennek is felment az ara :((( Azt mar meg sem emlitem, hogy szerintem napokon
belul mar diamondot sem lehet kapni!!!
Visszaterve az Elephant-ra, azert kaptunk vegre, de ugy, hogy reggel felhivtam 
a Ready-t,
van e nekik, azt mondtak, nincs... Visszafele a nyugatihoz poenbol bementunk, e
s
volt 4 db!! Na ezt hivjak csodanak..
Szoval aki venni akar, de tokoljon, mi brutto 17.000-ert vettuk!!

udv:kuf
  __  __              _____
*|  |/  |  .--.--.   |  ___|       *
*|     <   |  ł  |   | |_|      www.visionkft.hu/kuf  *
*|__|\__|  |_____|   |_| :)       UIN:9598056         *
 ******************************************************
+ - keres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

    A segitsegeteket szeretnem kerni egy F14-es jatek kezeleseben !
 Tulajdonkeppen nem nekem kell, de egy baratomnak megigertem , hogy irok 
a listara es megkerlek titeket , hogyha tudtok segitsetek. Barmilyen web
hely 
vagy ha levelben kuldtok a jatekrol leirast nagyon halasak lennenk !
Elore is kosz:
                   Endre

u.i. :
+ - Hellfire trainer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali jatekostarsak

Ha valakinek van a fent emlitett csodabol, kerem kuldje el.
URL-t is szivesen fogadok, de csak maganba, mert
nem olvasom a HIX JATEKot.

Koszonettel FIzban
+ - Re: CD-ROM sebesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Inkabb a Guruba valo, de itt jelent meg:

>Cyber, Cyberdrive es hasonlo "markat" hasznalok figyelmebe ajanlom a
>mielobbi tesztelest, ugyanis a 24x-esnek feltuntetett sebesseg, a
>valosagban a 10x-es CD Rom-ok sebesseget is alig eri el, jo esetben
>ezt egy picit meghaladja (1600-1700 Kbyte/sec)!!!
>A mereshez ajanlom pl. a Chip CD-n talalhato CDERR.EXE progit.

Az emlitett program valoban alkalmas az ilyen meresre. Amit leirtal,
ahhoz viszont lenne egy kerdesem. Szamomra eleg hihetetlennek
tunik, hogy egy hardver specifikacioban valotlant allitanak.
Nem egyszeruen csak multitaskos kornyezetben mertel?
Amennyiben megis igaz, akkor sikerult eljutni itt is oda, mint hajdan
a HIFI technikaban, 20-20000Hz frekvencia atvitel stb.

Udv: Steiber Janos
+ - Offtopic! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocs hogy ide (is) irok, de sürgősen kéne egy Intel P166-os (NEM MMX)
proci. Lécci aki hajlnadó megválni tőle, az írjon minél előbb!! 

A válaszokat előre is köszi!!!
+ - Windows 98 full cd (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Akit erdekel a Windows 98 full cd-s verzioja,full jatekaim,PSX jatekaim es
egyeb felhasznaloi programjaim,kerjen reszletes listat.
Pl.:Ufo 4,F-15, Mortal Kombat 4,Heart of Darkness, Commandos, Adobe
Photoshop 5.0
full,Sanitarium, StarWars Video cd-n(mind a 3 resz), Deathtrap Dungeon,
Tekken 3(PSX-re)
Augusztus 1-tol akcio!!!
Udv: Morder
+ - World Cup 98 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

------=_NextPart_000_004F_01BDBC17.DF2A4140
Content-type: multipart/alternative; 
              boundary="----=_NextPart_001_0050_01BDBC17.DF336900"
Date: Thu, 30 Jul 1998 22:11:16 +0000
Message-ID: <"mail.iif.h.860:30.07.98.22.11.16"@iif.hu>

------=_NextPart_001_0050_01BDBC17.DF336900
Content-type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-transfer-encoding: quoted-printable


    Sziasztok!
   =20
    Erdekelne, hogy lehetseges-e 4 gombos botkormannyal az =F6sszes =
iranyitasi funkciot elerni
    (amelyek billentyuzetrol mennek)
   =20
    Koszi

------=_NextPart_001_0050_01BDBC17.DF336900
Content-type: text/html; charset="iso-8859-2"
Content-transfer-encoding: quoted-printable

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD W3 HTML//EN">
<HTML>
<HEAD>

<META content=3Dtext/html;charset=3Diso-8859-2 =
http-equiv=3DContent-Type><!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD W3 =
HTML//EN"><BASE=20
href=3Dfile://C:\PROGRA~1\COMMON~1\MICROS~1\Stationery\>
<STYLE>
<!--
body {
margin-left: 8em;=20
font-family: arial;
font-size: 12pt;
color: 000000;
}
-->
</STYLE>

<META content=3D'"MSHTML 4.72.3110.7"' name=3DGENERATOR>
</HEAD>
<BODY background=3Dcid: =

bgColor=3D#ffffff>
<DIV> </DIV>
<BLOCKQUOTE=20
style=3D"BORDER-LEFT: #000000 solid 2px; MARGIN-LEFT: 5px; PADDING-LEFT: =
5px">
    <DIV>Sziasztok!</DIV>
    <DIV> </DIV>
    <DIV>Erdekelne, hogy lehetseges-e 4 gombos botkormannyal az =
összes=20
    iranyitasi funkciot elerni<BR>(amelyek billentyuzetrol mennek)</DIV>
    <DIV> </DIV>
    <DIV>Koszi</DIV></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>

------=_NextPart_001_0050_01BDBC17.DF336900--

------=_NextPart_000_004F_01BDBC17.DF2A4140
Content-type: image/gif
Content-transfer-encoding: base64
Content-ID: >
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------=_NextPart_000_004F_01BDBC17.DF2A4140--
+ - TUROK (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Legyszi, ha valakinek van a Turokhoz orokelet code-ja,
dobjon mar meg vele mert szetsz*vatja az agyamat. ;-)
  By!

KvAzAr ------------------------

+ - Civllisation (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali
Eldolt a vita ki-e a Civilisation nev, A microprose es az Activision 
pereskedett , mig vegul a Microprose diadalmaskodott. Ez meg nem 
lenne igazan erdekes hir, de a Civ rajongok orulhetnek mivel, mk. ceg 
rovidesen (remelhetoleg karacsony kornyeken)kiad egy-egy gamet a 
targykorbol
Microprose: Civilisation Multiplayer Gold Edition Ami kisebb 
valtozasokat jelent magaban a jatekben es mint a neve mutatja a 
multiplayer-re helyezi a hangsulyt.
Activision: Civilisation Call to Arm Egyenlore errol meg nem lehet 
tudni tobbet.
Mindenesetre biztato, hogy foglalkoznak a temaval.
Udv ZOLI
+ - Re: Dreamweb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> 
> Haliho mindenkinek!
> 
> Keresek egy regi jatekot, a neve - ha jol emlexem - Dreamweb.
> Ha meglenne valakinek, legyen oly kedves es jelezze nekem.
> Elore is koszi.
> 

Hello!

A jatekot en is ismer(t)em, meg is talaltam a neten, sajna csak a demo
verziot.
Ha azzal beered, akkor a cim: 

http://www.gamesdomain.com/directd/index.html

      Bye!
                 						Speedy Gonzales
+ - Re: AoE Mission Pack: Final Conquest (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Age of Empire mission pack ? ( 7 sor )
> Ha van valaki Budapest teruleten akinek mag van az AOE mission pack,
> es nelkulozni tudna ket napig, kerem valaszoljon.

Szerintem nem erdemes CD-n vagy RIP-en beszerezni, mert a scenario-k 
es campaign-ek, amik szamitanak, tomoritve 940kb. Szoval akinek kell, 
az szoljon, elkuldom.

Udv,

	awender
+ - Diamond Voodoo 1 hullamzas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv..

Nos, amig egy igen regi tipusu SVGA monitorom volt, addig nem 
tapasztaltam a kepernyo hullamzasat 60 Hz-n, de mikor vettem egy uj 
tipusu Daewoo-t arra lettem figyelmes, hogy 60 Hz-en erosen hullamzik a 
kep.. ami igy elegge elvezthetetlenne teszi a jatekot...

rajottem akkor a hibara, hogy a monster display-je 60 Hz-re volt allitva, 
mikor atettem nagyobbra 72-75-85 a hiba teljesen megszunni latszott...

(mondjuk azt meg mindig nem ertem, hogy a monster beallitasoknal ahol a 
gamma -t is lehet allitani mert van mindig csak 60 Hz..)

Nos a lenyeg az, hogy monster belove 85 Hz-en.. Fifa98 indul... minden a 
regi HULLAMHEGYEK...szep... akkor nem ertem mi lehet a gond ... szar a 
program, vagy a monitor ???

Persze az UNREAL menuben ugyancsak hullamzik, de miutan elindul a jatek 
megszunik... ugyhogy mostamar semmit sem ertek ,,,,

Valaszt elore is kossz .. 

zolcsi

ui:109 driverket hasznalok..
+ - Noname 3dfx, frekvencia gondok, stb... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Heloka Mindenkinek!

Latom sok kis okos ember kerult elo Voodoo temaban, talan tudtok
segiteni az en problemamon.

Van egy CyberVision :) markaju Voodoo kartyam, de neha (eleg gyakran)
picit rendetlenkedik a megjelenitesnel. Tortenetesen arrol van szo, hogy
a kep hullamzik, valami olyasmi lehet, mint amikor frekvencia gondjai
vannak a tevenek. A problema nem egyenletes, mert van amikor teljesen
kisimul a kep, aztan szepel lassan ujrakezdi es megint tiszta Balaton
lesz, aztan ujra lelassul...
Egy Tseng6100 van mellette es lehet, hogy a kepfrissites beallitasai nem
egyeznek meg a Voodoo-val, habar emlekeim szerint mar mindent
vegigprobaltam...
Kulonben jatek kozben bazira nem veszem eszre a hullamzast, pedig meg
probaltam is figyelni ra, de nem...

Masik kerdesem, hogy szerintetek milyen konfig kell az Unreal-hez, mert
a sajatomat kicsit lassunak talalom. A normal jateknal altalaban szepen
megy, de a BotMatch alatt, vagy amikor kodos helyre erek, akkor megakad
az egesz es kegyetlenul rangat.
A gep egy P266(233MMX), 64MB-SDRAM es a fentebb emlitett megjelenitok.
Na mit kellene csinalni vele???


			Koszi a valaszokat!

				LUKO
+ - Aces of the deep (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Volt regen egy game az Aces Of The Deep. 
Ennek keresem a felujitott svgas verziojat a Command: Aces of the 
deepet. Ha van valakinek irjon legyszi!
Udv 
Gundark

"Nem azert lettem vegetarianus, mert szeretem az 
    allatokat, hanem mert utalom a novenyeket"
+ - Barna Napszemuveg... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Marton!

Megkerlek ra, hogy vegre vedd le azt a sotetbarna szemuveget a fejedrol,
es jatszd vegig a  Q2-t!

Ok, ok, nem akarok megint veszekedni, de ezert mondom, hogy AZ, meg a
AHOZ HASONLOK- meg annyira aradnak a szinektol, hogy nehol az ember
arra gondol, hogy IZLESFICAMA volt a keszitonek.
Bocs.

Nekem pl kulonosen tetszik a sok-sok
barna-sotet-szurke (es ha meghuzod a ravaszt, nehol piros  ;) ) szin..
szerintem ettol borsozik a hata igazan az embernek!
           (es ugyebar nem a HUPILILATOL!!)
 

> >> >amely videok kozt ott van a DUKE NUKEM FOREVER videoja is!
> >>> A latottak alapjan a game tulszarnyalja az UNREAL-t is!!!
> >>Lehet, hogy tul fogja szarnyalni, de nem az Unreal ,motorjaval'
> >>ugyanis Quake2 engine-t hasznal!!!!
> >Hat nem gyonyoru? A Dukes-Quakes embeker kezenfogba, enekelve setalnak
> >majd a megbekeles fele. ;)))))))))) Tok jo lesz, vegre a Duke poenjai a
> >Qki tapjaival!
> 
> 
> Ez sajnos nem jön így össze... Ugyanis a Q2 engine nem képes nagy terek
> renderelésére, és a 3drealmsnál megunták a foltozgatását. A pénzt, amit a Q2
> engine-re költöttek azt szépen elfelejtették és megvették az Unreal
> engine-t. Lehet, hogy azért szárnyalja túl? :) Szóval a Duke Forever nem  Q2
> hanem Unreal engine-t fog használni. Ami nem is baj, legalább nem lesz
> minden barna. :)
> 
> Márton
>

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS