Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2065
Copyright (C) HIX
2004-01-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: re: dakar, palik, media, hazugsagok ... (mind)  23 sor     (cikkei)
2 re: hupp (mind)  7 sor     (cikkei)
3 Re: Van egy uj Renault Cliom, ami legyorsul barkit!! (mind)  6 sor     (cikkei)
4 Bikazas akksirol (mind)  9 sor     (cikkei)
5 va: FW: ugyan nem nekem cimeztek... (mind)  9 sor     (cikkei)
6 va: meg mindig bikazas (mind)  22 sor     (cikkei)
7 re: FW: F1, mas (mind)  11 sor     (cikkei)
8 R/C auto (mind)  41 sor     (cikkei)
9 F1 vs. Rally (mind)  45 sor     (cikkei)
10 Vegyes (mind)  110 sor     (cikkei)
11 Re: Bikakabel (mind)  25 sor     (cikkei)
12 Re/Re: meg mindig bikazas (mind)  118 sor     (cikkei)
13 re: Van egy uj Renault Cliom, ami legyorsul barkit!! (mind)  17 sor     (cikkei)
14 Re: Bikazas akksirol (mind)  6 sor     (cikkei)
15 Ujabb lenyegretoro velemenyek... (mind)  119 sor     (cikkei)
16 Re: Forma1 (mind)  59 sor     (cikkei)
17 Re: Palik, Trabant, Honda (mind)  53 sor     (cikkei)
18 re: RE: Forma1 (mind)  29 sor     (cikkei)
19 Re: Van egy uj Renault Cliom, ami legyorsul barkit!! (mind)  19 sor     (cikkei)
20 olajnyomas (mind)  22 sor     (cikkei)
21 250A inditoaram (mind)  48 sor     (cikkei)
22 Ugynokauto (mind)  10 sor     (cikkei)

+ - re: re: dakar, palik, media, hazugsagok ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Visszanezve a videot nekem rogton ket dolog szurt szemet:
- mindket huvelykujja belul volt a kormanykereken
* terepjaron SOHA nem dugjuk a huvelykujjunkat a kormanykereken belulre:
addig nem tekintheto terepjarosnak egyetlen egy aszfaltkoptato sem amig ez
nem valik automatikussa.
- borulaskor megfogta a bukocsovet
* brrr.... Szerencsere nalunk az osszes komolyan terepet jaro auton kivul
van a bukocso, igy meg veletlenul se kapaszkodhat senki a majomfogoba.

Tovabba tisztan latszik hogy kicsivel 80 folott mentek amikor elindult
balra a kocsi. Ekkor vagy negyed fordulatot ellenkormanyzott, aztan
visszahuzta
egyenesbe a kormanyt (kozben folyamatosan kanyarodott balra az auto), 80-ra
lassultak, vegul BALRA forditotta a kormanyt es borultak.

A magyarazkodashoz es a "hosse" avanzsalashoz no comment....

Udv joe
XM 2.1TD

Ui: ahogy hallom mult evben rajtunk rohogott a fel vilag mert valaki
folszaladgalt minden dunere hogy megnezze mi van mogotte, iden a taborban
minden este lejatszak a borulos videot: elrettento peldakent.
+ - re: hupp (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ma beugrottam egy ebedugyileg folkapott kis etterembe es mit latok a
parkoloban?
12 nagybevasarlot, meg (magamat is beleszamolva) 3 kefirzabalot..
Ugye hogy nem is rossz az arany?

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Re: Van egy uj Renault Cliom, ami legyorsul barkit!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,
ajanlomfigyelmedbe a http://forum.rcmodell.hu/ lapot. Kvarcot venni modellbolto
kban lehet (pl. www.modell.hu), de persze attol is fugg, milyen kell.
G.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 173.67-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - Bikazas akksirol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>PS: Egyebkent ebben a szeriaban van P206, Impreza, LancerEvoVIII,
>stb. jatekboltban 34000 koruli osszegert.
Sok. Ismerosom 15-20 korul arul ilyesmit. Van minden tipus, meg
teherautok is.

Mas:
Mi van ha nincs bika kabelem? Akku csere, majd inditas utan - jaro
motornal - visszacsere. En tobbszor alkalmaztam regen - szerintem
computeres kocsinal is - es nem volt semmi problema.
+ - va: FW: ugyan nem nekem cimeztek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash irja...
>Ha  nem  indul,  akkor az ember odahuzza a kiskocsit, csiptet,
>beul, indit, jarat, leallit, lecsiptet, ujraindit.

Jol olvasom ?  "leallit, lecsiptet, ujraindit"
Akkor   mar   minimum   harman  vagyunk,  akik  ilyen  felesleges
csacskasagokat csinalunk.
--
Meszaros Geza
+ - va: meg mindig bikazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 2 jarogenerator kozott 100mV kulonbseg

Halkan  es  batortalanul  jegyzem  meg,  hogy - legjobb tudomasom
szerint - a generatorok (egyeniranyitas utan) egymastol 120 fokra
levo  szinusz  felhullamokat  szolgaltatnak.  Az  akkut ezeknek a
felhullamoknak csak az akkufeszultseg felett levo szakasza tolti.
Ket  autoban  a  ket  generator meg veletlenul sincs szinkronban,
ezert  kiragadhato  olyan  pillanat,  ahol  vagy az egyik, vagy a
masik,  vagy  mindket generator tolt, vagy egyik generatorbol sem
folyik  toltoaram a sajat akksijaba. Az akksik hol fogyasztokent,
hol  pedig  arramforraskent  szerepelnek, mikozben a bennuk folyo
(nem konstans) aram iranya is valtozik.
Ha  ezt  tetezzuk egy bikakabeles osszekotessel, akkor mondja meg
nekem  valaki,  hogy  a  kabel  levetelenek pillanataban eppen mi
folyik a bikakabelen.
Ide nem egy mezei feszultsegmero, vagy arammero kell es foleg nem
az igy mert atlagokkal valo szamolgatas a helyes.
Kb annyi haszna van, mint amennyi egy abrosznyi tengerpart es egy
tenyernyi  Gellert-hegy  tengerszint  feletti  atlaganak.  Azt is
szamszerusiteni lehet - cca parszor 10 cm.
--
Meszaros Geza
+ - re: FW: F1, mas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>hogy eszre sem vettetek, hogy EN japan autoban
ulok...

Én is!

Szerintem a normális emberek többsége egyre inkább a megbízható kocsik felé
fog elmenni, az egyre hanyatló germán minőség miatt.

Tamás

UI.: remélem sikerül valami értelmes vitát kezdeményezni!
+ - R/C auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Tiszy!

>Aztan azt sem tudom, hogy hol tudok venni egy masik quartz-kristalyt
hozza,
>mert mivel egy baratomat is rabeszeltem egyre (amint meglatta, mar
nem volt
>nehez), most mindket gep egy frekin fut (1-es csatorna), igy meg nem
tudunk
>egyutt jatszani... :-)) Letezik cserebere, vagy ilyesmi? Hatha van a
listan
>tudor.

En is akartam hodolni ennek a hobbinak. Aztan a zsebem meggondolta
magamat. :-)
Az interneten vannak magyar klubok is.
En itt a gyorieknel erdeklodtem.
Vannak kimondottan ezzel foglalkozo szakboltok orszagszerte, es -
pontosan ugyan nem emlekszem hol - de a bongeszeseim soran lattam
magyar borzet is. Adok-veszek hasznalt es uj cuccok.

Ha tenyleg akarsz ilyennel foglalkozni vedd fel egy egyesulettel a
kapcsolatot, vagy legalabbis ilyennel foglalkozo emberekkel. Nem fogod
megbanni aban biztos vagyok (ha birja a zsebed).
A gyoriek pl. minden vasarnap egy tornacsarnokot berelnek ki es ott
zummognek.

Javaslom probald ki a benzinmotorosokat is. Bocsanat elore is a
kifejezesert, de befosol majd!
Iszonyat erzes egy ilyet iranyitani.

Amugy kaphato minden alkatresz ezekhez. Alvaz, karosszeria, futomu,
felfuggesztes, motor, kihajtas, kulonbozo energiaforrasok, kerekek es
minden ami meg elvezetesebbe teszi.
Ugy tudom a benzinmotorosok elerik a 80-90 km/h-t vagy meg afelett is.
De van, aki nalam jobban ert ehhez. :-)

Sok sikert es boldog perceket az uj hobbihoz!

Teeby

U.i.: Nekem meg marad itthon a gepen a Revolt meg a Stunt GP... :-(
+ - F1 vs. Rally (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>k helyette World Rally Championshipet, és rájönnek, mi a különbség
aközött, ami
>kor gépek illetve hús-vér emberek vezetnek; unalmas betoncsíkon
körbe-körbe ill
>etve "normális" utakon, hóban-fagyban sárban koszban. Aki nem tudja,
miről besz

260-as atlaggal 50 koron keresztul egy pontos vonalon kozlekedni olyan
fizikai elattani hatasoknak kiteve ami a normalistol eltero az azert
ugye meg teljesitmeny.
Mert ennyi erovel repulogepet sem nehez vezetni. Ugyebar ott raadasul
meg csak palyan sem kell maradni.
Nincsen belso iv, kulso iv, kerekveto, hajtukanyar stb.

Szoval a ket mufaj messze nem is hasonlit egymasra.
Attol meg Egerszegi Krisztina is jo uszo, hogy nem szinkronuszasban
szerzett aranyermet.

>sokan azt hitték, hogy ez autóvezetés csúcsa

Vegtere is melyik autok vezetesee?

Mert ez sem hasonlithato a sokak altal meg unalmasabbnak itelt
Indycar-hoz.
Ahol pl. egy kitoresbol elozeshez nagy turelem es megnagyobb pontossag
szukseges.
Ezekben a motorsportokban ugyanugy mulik rengeteg a soforon, mint
barmelyik masikban.

>2005re bezar a szaguldo cirkusz, es az ide olt penzeket mas
>versenyagakra forditjak.

Ezt sajnos nem tudom, de nem vagyok benne kulonosebben biztos.

>Amiota a Fiat ratette a kezet-labat a
>Ferrarira, azota a Ferrari minden penzt megkap a F1-re. Ok az egyik
>legnagyobb csapat.

Ebben viszont maximalisan egyetertek.

Egyebkent valoban jobb lenne helyette DTM-et nezni es tarsait.

Teeby
+ - Vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>szerzett tapasztalataimat is leirtam, de ugy tunik, mindenki olyan
vadul
>szamolta az inditoaramot, hogy eszre sem vettetek, hogy EN japan
autoban
>ulok...

De igen Fogash!
Azota is a dobent csend van, es nema gyasz! :-)

---

>> Egy 6-os rezvezeteket 20-30A-al celszeru terhelni.
>
>Igy van, folyamatos terheles eseten. Nehany masodpercre viszont
>ezt tobbszorosen meg lehet haladni.

Hanyszorosan? Mondjuk 6? Mert annyi minimum kell szvsz. Egyaltalan
atviheto annyi?
Mert itt viszont mar szamolhato melegedes.
Igy mukodik a villanykorte izzo is? Vagy tevedek?

>Egyebkent a tulmelegedesi es olvadasi jelensegeket a kabelek
>kozepen is tapasztaljatok?

Igen.

>Nem, foleg ha katalizatoros kocsirol volt szo, es telement a
>katalizator benzinnel...
>Fel perc inditozas semmi esetre sem
>normalis.

8s-os inditasi fazisokban 2s szuntekkel valoszinuleg annak mondhato.
Az 3 alkalom 30s alatt. Az mondjuk jelent max 24*(400/60) fordulatot
ez minden masodik korbefordulasra jelent befecskendezest, vagyis
12*(400/60)=80  dozis uzemanyag. 4800*valamennyi mennyiseg. De az meg
mindig nem lehet sok, mert alapjaraton mondjuk 1 ora alatt elfogyaszt
3,5l-t. Ami min. 2-szer ekkora fordulatszam es 60 perc.
(800*60)/2=24000 befecskendezes. 0,04 ml-re jon ki egy dozis. Nem
tudom ez normalis-e. Gondolom inditaskor ennel tobb kell. A hideguzem
miatt is. De ha 2-szer annyi is, akkor is a 80*0,08ml=6,4ml uzemanyag
bizonyos helyeken le nem csapodo resze kerul a katalizatorba. Amitol
talan azert megsem telik meg.
De lehet hogy rosszul szamoltan szorozzuk be ezt mondjuk 10-zel az meg
mindig csak 1/2dl kornyeken jar. Az mondjuk mar lehet sok is. De
kiemelem, ez a kiszamolt mennyiseg 10-szerese.

Vagy a normalis csak az, ha kettot fordit az onindito majd pedig 5
perc szunet? Azt en is meg tudom csinalni kis keresztmetszeten, de
akkor 2 nap mire sikerul elinditani.
Vagy mi is a normalis?

---

>Utana kellene nezni, hogy nem jo megoldas-e Neked, ha a forgalmiba
beiratod
>a kereskedot, mint Uzembentartot.
...
>Akkor jogilag ove a kocsi minden koltsege -> a kotelezo biztositas
is.
...
>Azt viszont nem tudom, hogy a biztosito ekkor visszaadja-e Neked a
bonuszt,

Hat itt a legnagyobb kerdes az, hogy a kereskedo nem zavar-e el
azonnal valahova.
Nem tudok olyanrol, hogy ezt valaki megprobalta-e valaha. De szerintem
nem es nem kerdes miert.
A batyamnak ugyanilyen szituacioba kerult, mikor uj autot vett.
Vegeredmeny: eladtak a regit es a bonuszat rairtak az ujra. Kesz.
Azt nem tudom milyen modon (szerzodes felmondasa vagy ilyesmik), de
megkerdezhetem tole. Ha ez megnyugtat valakit is.

---

>Erre mondtam a multkor a predikatort/politikust: egy rakas mondat
nulla
>informaciotartalommal.

Rendben, akkor ideirom a megfelelo kiegeszitest.
A bikazas _egyik esteben sem_ az inditas egeszseges modja. Az. ugymond
_nem megfelelo_ bikazas pedig tenyleg okozhat karokat a tanult
hozzaerto szakember szerint.
Adatok nem erdekelnek, mert ezt olyan tapasztalt szakember mondta,
akiben megbizom. Nem a baratsagunk, hanem a szakertelme, tapasztalata
miatt. Kulonben sem allnek neki szamolgatni az adatokkal. Aki meg
ennyire szorozik rajta az szamolgasson, aztan ha megvan az eredmeny
mehet bikazni.
Pont ezert kulonosebben nem is foglalkoztat a tema. Meg plane azert
mert laikus vagyok benne.
A telephelyen ezutan is megbikazom az autot. A sajatomat meg ezutan
sem fogom olyan allapoba hozni, hogy bikazni kelljen.
Punktum.

---

Mas kerdes.
Normalis esetben, ha az autot gyakran hasznalom, nem felejtek rajta
vilagitast, fogyasztot, hanyszor kell tolteni? Mennyi ilyen esetben
egy akkumulator elhasznalodasi ideje?
Mert feltetelezeseim szerint toltesre kivennem nem kell egy
gondozasmentes folyamatosan hasznalatban levo akkut.
Ha megsem igy van mondjatok meg.
Tovabbi feltetelezeseim szerint, ha gyengul megneze(te)m
terhelovillaval. Majd pedig az eredmeny jo esetben hibas akku lesz.
Termeszetesen ertem ezt ugy, hogy a fesszabalyzo, generator, gyujtas,
onindito hibatlan ezen uzemido alatt.

Teeby
+ - Re: Bikakabel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hypermarketbol szarmazo olcso bikakabelt hasznaltam mar
parszor, es boldogultam vele. Sot, egyszer kenyszerbol
sima 1.5-es (marmint 1.5 mm2) vezetekkel bikaztunk, es
az is megtette a magaet.

Persze tudom, minel vastagabb a kabel, annal jobb.
A szukseg viszont nagy ur.
Az hogy mennyi ideig kell jaratni a bikazott autot egy
uj inditasnyi aram megtermelesehez, nagyban fugg az aksi
allapotatol. Ha csontra lemerult, akkor jogos akar a fel
ora is, de akkor erdemes beszerezni egy tartalek aksit,
mert barmikor beadhatja a kulcsot. Ha csak annyira
merult le, hogy a fogyasztok meg mukodnek, de indítani
mar nem tud, akkor eleg lehet akar par masodperc is.
Egyszer ugy jartam, hogy vilagitast szereltem, es
lemeritettem az aksit annyira, hogy nem inditott.
Keritettem ket segitokesz jarokelot, megloktek, motor
jart, de elbenaztam valamit, par masodperc mulva leallt.
Inditoztam, es mentem dolgomra.

Udv: Soma

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: shiva.takinfo.hu)
+ - Re/Re: meg mindig bikazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

Valaszok Markynak!

>  Kedves Triznyak, kezdesz onellentmondasokba utkozni.

> > #2060: : Az autok generatorai 50-90Amper leadasara kepesek, es
> > inditas utan ra is : nyomjak ezt az akkura.

> >> #2062: : No igen, a generator "nyom", a feszultsegszabalyzo
> >> viszont szabalyoz. : A teljesen lemerult allapotbol indulo toltes
> >> elso pillanataitol eltekintve 14.4 volton nem vesz fel ekkora
> >> aramot az akku. Hogy akkor megis miert tud ennyit a generator?
> >> Egyszeru: az

> > Az "elso pillanatai" ugy 1,5-2perc.
--------
Mivel nev szerint megszolitottal valaszolok.
Hol az ellentmondas???
Mindket idezetet kiemelted eredeti szovegkornyezetebol, igy persze 
ertelmezheto ellentmondaskent is.
Megprobalom ujrafogalmazni. Az elso estben  arrol van szo, hogy az 
inditas utan az inditani kepes akku, vagyis amelyikrol bikazunk  nagy 
aramot vesz fel.( ez volt a  40-70Amper, generator teljesitmeny es akku 
kapacitastol fuggoen) Ez minden inditas utan igy van, nem csak 
bikazaskor. ( Altalaban ezert szokott a kicsit laza ekszij "csikorogni", 
azaz csuszni inditozas utan. Foleg reggel.)
A masik idezet a TELJESEN lemerult akkura vonatkozik, az nem kepes 
azonnal felvenni a toltoaramot, kell neki ehhez nemi ido. Ez volt a 
1,5-2perc.
----

>  Mivel itt folmerult, hogy a generator/feszultsegszabalyozo diodai
>  halnak bele a muveletbe,
---------
Reszemrol ilyen nem merult fel, sohasem allitottam, hogy a generator fog 
tonkre menni. En azt allitottam, hogy az elektronikak, elsosorban a 
vezerloelektronika hibasodhat.
---
>  leirom, hogy bikazok en: jaro motoru kocsimmal odaallok a masik
>  melle.
-------
A bikazasrol altalanosan volt szo, ez a modszer csak egy a lehetosegek 
kozul! Nem  mindenkinek egyertelmu az hogy jarjon a segito auto motorja.
Sot megoszlanak a velemenyek errol is. Bizonyos korulmenyek kozott 
tulterhelodhet a bikazo auto generatora, es akkor tonkre mehet. ( pl. 
rosszul erintkezo akkusaru) Az sem volt feltetel, hogy csak masik 
autorol lehet  bikazni.
----
>  eddigi eredmenyek: Trabirol bikazott Lada es Golf + Corsarol bikazott
>  Lada, Trabi es valami nyugati (talan Astra) + Asconarol bikazott
>  Trabi + Ladarol bikazott Lada. Osszesen kb. 10 alkalom, 0
>  meghibasodassal
-------
A legelso levelben ( amelyik a vitat kirobbantotta) az allt, hogy a nem 
elektonizalt autokra nem vonatkozik az feszultsegcsucsok karosito hatasa.
Sosem allitottam, hogy minden esetben , vagy 10-20 estbol x meghibasodas 
lesz!!  Velem eddig egyetlen esetben tortent ilyen, kb.300-400 bikazasbol.
10ev alatt 6-7  olyan autot hoztak javitasra ami egyertelmuen bikazastol 
hibasodott meg. Minden esetben ( a tulajdonos elmondasa szerint) 
beindult az auto, majd a kabel levetelekor a motor rangatozott nehanyat 
es megallt, a tovabbi bikazasra nem mutatott eletjelet.
----
>  Tovabba nem ertem, hogy jaro motoroknal a kabel levetele elott miert
>  pont *induktiv* fogyaszto bekapcsolasat javasolja nehany kezikonyv
-------
Nem az induktivon van a hangsuly! Tobb olyan fogyaszto bekapcsolasat 
javasoljak ami viszonylag nagy teljesitmenyu. Ezt a teljesitmenyt a 
generatortol veszik el a fogyasztok, ezzel jelentosen csokkentve a 
bikakebeleken folyo aramot. Ha a bikakabelen levetelekor kicsi aram 
folyik, akkor nem tud karosan nagy feszultsegcsucsot indukalni. Tudom, 
most jon a ravasz ellenkerdes, de mi van akkor ha kikapcsoljuk ezeket a 
fogyasztokat?
Ezeket a fogyasztokat egyenkent kapcsolod ki, igy nem okoznak tul nagy 
lokest. Ezt a lokest pedig az akku remekul "elsimitja" Mint minden mas 
fogyaszto kikapcsolasakor is, igy a hutoventillator eseteben is. A 
fogyasztokat kikapcsolaskor lekapcsoljuk a halozatrol, tehat a bennuk 
keletkezo indukcios feszultseg nem jut a rendszerbe, csak akkor, ha a 
kapcsolon villamos iv keletkezik. De ezt mint az elobb is emlitettem az 
akku  elsimitja. ( A starteret is!!! Mivel olyankor van egy jo akku a 
rendszerben)
----
>  egyebkent melyik jarmuvon kell induktiv fogyasztot bekapcsolni: a
>  bikazon vagy a bikazottan?), ha egyszer az induktivitasokon
>  keletkezik a nagyfesz, amitol tonkremegy az elektronika.
-------
Ha ilyet kerdezel akkor nem sok elkepzelesed lehet az ilyenkor lejatszodo
effektusokrol. De erre a kerdesre a fenti valasz magyarazatot ad.
----
> > De akkor masik kerdes: kikapcsolom a fenszorot. Nevlegesen 120W,
> > azaz 10A.
>Ez volt az en kerdesem is a hutoventillator 20A-javal,
>  ami raadasul sokkal nagyobb induktivitast jelent nehany izzoszalhoz
>  kepest, de a valaszok szama elenyeszo...
--------
Ez ugyan az elozoek ismetlese, de a biztonsag kedveert megegyszer: az 
akkumulator  elsimitja, ha egyaltalan rakerul a halozatra.

Osszefoglalo: Jo akku> bikakabelek> lemerult akku> auto. Inditozas, auto 
beindul, jo akku ( a bikazo) felvesz nagy aramot ( azert mert ilyen a 
termeszete!) a generatorrol. Lemerult akku 1-2 percig kicsi aramot 
veszfel.( neki is ilyen a termeszete) A kabeleken folyo aram nagysaga 
fugg a generator teljesitmenyetol, es a bikazo akku kapacitasatol. ( 
40-70A  nem kiszamolva! Merve!)  Nem jatszik szerepet a kabel 
ellenallasa, es a vegpontok kozotti feszultseg kulonbseg!! Ha ilyenkor 
leveszik a kabelt, a generator alloreszenek tekercseiben ( amik vasmagon 
vannak), a megszakitott aram nagysagatol fuggoen tobb szaz Volt 
feszultseg indukalodhat ( egyes velemenyek szerint ez 300-500V, raadasul 
negativ iranyu ), amit a TELJESEN lemerult akku ( ilyenkor mar csak ez 
van a rendszerben) nem kepes elsimitani. Ez a feszcsucs eljuthat az 
ilyenkor mukodo elektronikakhoz, azokban tetemes karokat okozva. A kabel 
eltavolitasakor akar tobbszor is megszakadhat ill. zarodhat az aramkor 
tovabbi lokeseket kuldve a halozatra.

Tudom-tudom! Most az jon, hogy kuva nagyot lehet esni a magaslorol.
Az enyem idomitott! Kodben nem ficankol. :-P :-P ;-)

Udv,  Triznyak
+ - re: Van egy uj Renault Cliom, ami legyorsul barkit!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

> Van a listan valaki, aki "jatszott" mar komolyabban 
> ilyennel? djtiszy
-----
Sajnos komolyabban nem volt lehetosegem, de ugy 10-12 
eve nehany napig "jatszhattam" egy ilyesmivel. Az 
valami profi szerkezet volt, a vege 120km/h koruli. 
3fokozatu valtoja volt, en max. masodikal tudtam vele 
menni, harmadikban annyira gyorsan ment, hogy nem 
birtam a palyan tartani.( a tulajnak a 3. sem okozott 
gondot)A gyorsulasa annak is elkepeszto volt. Valamivel 
be kellett kenni a gumikat, hogy rendesen tapadjanak, 
kulonben csak egyhelyben porgott hirtelen inditaskor. 
Remek szorakozas volt! Az ara viszont....

Udv,  Triznyak
+ - Re: Bikazas akksirol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerintem csak az maradt ki, hogy ha pl. dízel autót bikázol benzines autó kise
bb kapacitású akksijáról, nem árt egy ember/féltégla, ami pörgeti a motort (gen
erátort) az indítózás idejére, hogy meglegyen a szükséges töltés (lefulladhat a
z alapjáraton ketyegő autó a nagy feszültségeséstől).

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 213.81.235.229)
+ - Ujabb lenyegretoro velemenyek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ne aggodj! Nem vizeltem szegyenemben a konnektorba.

Ha mar erdemi hozzaszolasra keptelen vagy, izgalommal varom a
hireket arrol is, hogy mi egyebet nem tettel meg.

> >Kiprobaltam, igaz nem az osszes altalad ismert letezo es nem
> >letezo automarkan, de szinte minden sajat automon, tovabba a
> >csalad, es ismerosok kulonfele jarganyain is...
> Szep ismeretsegi korod lehet, ha a bikazas nalatok napi rutin. Ha meg
> 5evente 1x bikazol, az statisztikailag nem tekintheto reprezentativnak.

Azt nem tudom, hogy az ismeretsegi kor szepsege, illetve a napi
rutin honnan jon ide, de 20 ev alatt mondjuk 30 bikazas talan
reprezentativnak tekintheto ahhoz kepest, hogy az eredeti szoveg
igy szolt: "ha valaha kiprobaltad volna". Tehat legfobb es
legtevedhetetlenebb szakertonk ugy velte, hogy meg sosem
probaltam; erre batorkodtam valaszolni, hogy de igen, probaltam,
nem is egyszer.

> >Eddig barmilyen kocsin mertem, erdekes modon pont ennyi volt,
> >ugyhogy igazan erdekelne, milyen szabvany irja elo a 13.8 - 14.2
> >voltot.
> Nekem meg meg sosem sikerult pont 14,4et merni. 1:1 :-P

Ez nem 1:1, csak azt mutatja, hogy primitiv modon probalsz
kotekedni. 14.35 es 14.44 kozott pedig pont annyi; te mennyit
mertel?

> A "tapasztalat" szerinted visel szabvanyszamot?

Nem, csak az eredeti szovegben az volt, hogy a szabvanyos ertek
ennyi. Ha jol tudom, valahol sikerult osszeszedned egy mernoki
diplomat, remelem, ott nem azt oktattak, hogy a "szabvanyos"
kifejezes jelentese az, hogy "ezt tapasztaltam"...

> Az osszes flotta-uzemeltetonel, nagyobb auto-telephelyeken, szinte
> minden autoszerelonel van egy egy bika, ami nem mas, mint egy jo nagy
> aksi (szemelyautos celra 100+ Ah), jol feltoltve, kezikocsira teve.

Ez a lista elsosorban nem flotta-uzemeltetok, nagyobb
auto-telephelyek es autoszerelok foruma. Az ott elofordulo
specialis eszkozok igenyelhetnek specialis banasmodot, ezt senki
sem vitatja.

Emlekeztetnelek tovabba arra is, hogy az egesz onnan indult, hogy
a vitabol azota elegansan kimenekult szakemberunk azt irta, hogy
bikazni igy es igy kell, tovabba ez az autok leirasaiban is benne
van, csak azokat nem szoktak elolvasni.

Ebbol batorkodtam arra kovetkeztetni, hogy nem kifejezetten a
flotta-uzemeltetokre, nagyobb auto-telephelyekre es autoszerelokre
gondolt, mint akik nem olvassak el a leirasokat, illetve talan
arra sem, hogy az o specialis eszkozeik hasznalatanak leirasa
lenne az autok kezikonyveiben. Ha szerinted rosszul gondolom,
mondd el nyugodtan, de ne gunyos megjegyzesek es felremagyarazasok
utjan, hanem mondjuk ugy, ahogy egy mernok beszel muszaki
kerdesekrol.

> >Kepes, persze, de milyen feszultsegen, es meddig? Szereted
> >elfelejteni, hogy maximum 14.4 volt juthat ra...
> Szerinted egy 68Ah aksinak miert van 250A inditoarama? Ha ez van, akkor
> valoszinu, hogy a gk aramkoreben valahol folyhat is ekkora aram, akar
> 14V feszultseg mellett is. Ha meg a 40-70 A tapasztalati ertek, azzal

Ha szandekosan kevered a dolgokat, akkor csupan az archivum
kedveert mindjart megmagyarazom, viszont ha komolyan nem erted a
kulonbseget, az eleg szomoru... Persze ez utobbi esetben is
szivesen leirom, mert nekem nem a "felvilagositas" abbahagyasa a
celom, hanem hogy meg a leghulyebb is ertse.

Tehat: termeszetesen folyhat ilyen nagysagrendu aram, megpedig
konkretan a starterbe (felhivom figyelmedet az "inditoaram"
kifejezesre). Starterezes kozben viszont nem hogy 14V, de meg 11V
sincs altalaban, es az akku altal _leadott_ aramrol van szo.
Abbol, hogy egy akku bizonyos aramot le tud adni valamilyen
feszultseg mellett, egyaltalan nem kovetkezik az, hogy ha ezt a
feszultseget kivulrol kenyszerited ra, akkor ugyanekkora aramot
fel is fog venni. Az elmenekult szakertonk pedig sajnos
elfelejtette megjelolni azt, hogy a 40-70A tapasztalati ertek
milyen feszultseg mellett ertendo.

> >A vagdalkozas utani
> >gyava kimenekules nem tartozik ebbe a kategoriaba.
> Te egy ho"s vagy, b.meg...

Te meg egy bunko, ha nem tudod "kotoszavak" nelkul elmondani a
velemenyedet... Nyugodtan utalhatsz, nem errol van szo, csak azt
probald felfogni, hogy egy muszaki kerdesrol vitatkozunk, ahol
ilyen primitiv kocsmai beszolasoknak nem lenne helye.

> Nekem vannak elkepzeleseim bizonyos effektusokrol (indukcio,
> Lenz-torveny, stb.), de a peremfeltetelekrol is (2 jaro
> generator kozott 100mV kulonbseg, ebbol adodoan a kabel
> levetelekor max. 5..12A -es aramkor megszakitasa). Ezeket
> megirtam. Ezekbol tovabbra nem latom, hogy mitol halna meg az en
> modszeremnel a dioda.

Gondolom (remelem) senki sem latja ugy, hogy ettol halna meg,
legfeljebb egyesek keptelenek elismerni azt a nyilvanvalo tenyt,
hogy ebben a szituacioban valoban nincs mitol tartani. Eloszor
elhangzott egy kijelentes, amit most tuzzel-vassal vedenek, es
megprobalnak kulonfele peldakat keresni, ahol nagyobb (de
mellesleg tovabbra sem igazan nagy!) aramok megszakitasa is
elofordulhat. Vannak ilyen esetek is, senki sem vitatja, ugyanugy,
ahogy azt sem, hogy a nagyobb biztonsag erdekeben a specialis
bikazoeszkozokkel erdemes lehet korultekintobben eljarni.

Viszont a mezei autos az esetek tulnyomo tobbsegeben egyik autorol
a masikra bikazik. Ilyenkor a kabel jaro motorok melleti
levetelebol adodo veszely nem nagyobb, mint amikor a kocsi
valamelyik fogyasztojat kapcsoljuk ki.

Ha a mindenaron csak az igazukat keresok kepesek lennenek legalabb
erre rabolintani, akkor vege is lenne a vitanak. De nem; jobb
esetben elhallgatnak, rosszabb esetben ujabb es ujabb
bargyusagokkal jonnek elo a munder vedelmeben, es pusztan
szemelyes antipatia alapjan piszkalodnak.

En jol birom, ez mar korabbrol is feltunhetett volna...
+ - Re: Forma1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ti mit szoltok hozza, hogy Bernie papa elviszi Europabol a Forma1-et?
>>Vigye! A F1 a halalos unalom szintere...

Az utobbi evekre tenyleg jellemzo volt az unalom, de a tavalyi evre
valamennyire mar sikerult rajta javitani. Igaz egyelore meg ott
tartunk, hogy a vilagbajnoksagi osszesiton versenyeznek a pilotak,
es nem a palyan elozgetik egymast, amire pedig a jonep vagyna. Es ez
az autok kozotti nagy kulonbsegbol adodik. Azonban a nagy autogyarak
csakis azert olik bele a penzt a versenyzesbe, hogy a bajnoki cimuket
lobogtatva megturbozzak szeriaauto eladasaikat. Oket nem erdekli a
pilota-pilota verseny, mivel a pilota csak egy szukseges kolonc. Az
o szemukben a pilota csak egy eszkoz a cel elereseben, ugy mint az
F1-auto is. A nezokozonseg persze inkabb a test-test elleni izgalmas
kuzdelmeket szereti, pl. ezert is van oly nagy sikere USA-ban a
Nascar es Indy sorozatoknak. A Forma1-ben is szerintem el kellene
mar jutni, hogy ne az autok kozotti oriasi kulonbsegek dontsek el
a versenyt, hanem a pilotak kuzdelme. Ehhez az kellene, hogy az
autogyartok a hirnevuk miatt vegyenek reszt a versenysorozatban
(ld. USA), es foleg szponzorok legyenek. Viszont amig sok-sok
dollarszazmilliokba kerul egy csapatnak egy-egy evad, addig erre
realisan kicsi az esely.

Hogy teljesen elvigye Bernie E. az egesz cirkuszt, kicsi
valoszinuseget latom. Elvegre a nemeteknek, olaszoknak, angoloknak
hazai palyakon izgalmas a verseny, es igy a nezok szamara is
kezzelfoghato az F1. Ha viszont egy TV-ben kozvetitett dologga
degradalodik mondjuk a nemet szurkolok szamara, akkor a nemet
ipar (Mercedes, Bmw, Ford, stb.) erosen el fog gondolkodni, hogy
megeri-e nekik tovabb locsolni a penzt ebbe a versenyagba, ha az
europai eladast nemigazan befolyasolja.

Bernie azert fenyegetozik, mert manapsag a dohanyipar az
elsodleges szponzora a Forma1 csapatoknak, es a legtobb europai
orszagban tiltott a reklamozasuk. Ugy mint USA-ban is, es
valoszinuleg a fejlodo orszagok kozul a gazdagabbak is hamarosan
erre az utra fognak lepni. Igy tehat ez a kor evrol evre kevesebb
versenyhelyszint tesz majd lehetove, es nem lenne erdemes
Bernie-nek ebbe az iranyba tovabb eroszakolni a F1-et. Inkabb
keresni kellene mas szponzorokat a csapatoknak, mint pl. ahogy
a BMW is tette (Hewlett Packard, Allianz, NiQuitinCQ, FedEX).

Mas autos sportagakkal osszehasonlitva a Forma1 kozvetitesek
toronymagasan vezetnek, hiszen kethetente eloben (mar amikor)
leadjak az idomerot es a versenyt is. Pl. a ralit, Paris-Dakar
ralit, DTM, GT-szeriat is nagyon szeretem, de ha valami csoda
folytan megy is valami a TV-ben, akkor egy keso esti rovid
osszefoglalo osszesen :((( Na akkor mit nezzek? :(

Pl. mai napig nem ertem, hogy Magyarorszagon a leglatogatottabb
sportesemeny a rali futamok (10-50 ezer nezo), melyrol szinte
semmit sem adnak a tv-ben. Van 1-1 ralihetvege osszefoglalo
musor, es nehany autosmusor megemliti par percben a hetveget,
es passz. Bezzeg a 10 nezos profi labdarugo mecseinket orrba
szajba kozvetitik :((((

Nekem ez a velemenyem, bar szivesen olvasnam a ti
velemenyeteket is.

udv: Aleox
+ - Re: Palik, Trabant, Honda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Palik:

Amikor eloszor lattam az esti osszefoglaloban (talan a Sport1-en
lattam), akkor nagyon elcsodalkoztam a dolgon, es sajnaltam, hogy
mar ennyire az elejen kiestek. Viszont ahogy elkezdodott az elemzes,
es en is konzultaltam par rali-fan ismeros baratommal, es akkor
jottek a meglepetesek.
1. Palik a durdefektet nem vette eszre (legalabbis nem tudta mi a
   gond), es a jobbkezevel ertetlenul kezdett hadonaszni. Emiatt a
   kormany kitepodott a kezebol es megpordult az auto. Szerintem
   Paliknak meg sose volt defektje, mert teljesen tanacstalan volt.
2. Borulas eseten az ovbe kell belekapszkodni (ralis okolszabaly),
   mert igy elkerulheto a ossze-vissze csapkodo es toro kez
   effektus (ez az en konyhai nyelvemen lett megfogalmazva, majd a
   szaktudorok kijavitanak) :)
3. A TV-kozvetites alapjan tok sima terepen haladtak, es nem sok
   kulso behatas kenyszeritette a kocsit a borulasra.
4. A sebesseg a belso kamerabol felnagyitott kepek alapjan
   allitolag 80 km/h volt?!!! Palik arra hivatkozott, hogy ez
   biztos merfold/h, pedig meg a muszarfalra is ki van irva a km/h!
5. Palik a Paris-Dakar elso napjaiban virusos nyavalyaval kuszkodott.
   Ezt mennyire sikerult legyurnie, vagy mennyire koszonheto a
   borulas ennek, hat az talany.

>>Trabant:

>Ahhoz mit szoltok, hogy a gyori tuzoltok par napja egy Trabantot vagtak
>ki egy to jegebol? VAlami okostojas felment a tora csuszkalni, de ugy
>latszik, a 600 kilo is sok volt a jegnek...(www.kisalfold.hu)

Lattam az osszefoglalot, es jot mosolyogtam rajta. Eszembe jutott,
hogy par nappal(hettel) ezelott meg a Balaton jegerol is lezavartak
a korcsolyazokat, mondvan nincs meg a biztonsagos 10 cm-es
jegvastagsag. Pedig ez a 10 cm az ember sulya alatt biztonsagos,
autonak valoszinuleg meg ennel is tobb kellett volna, nem? Mostansag
nappal pedig plusszok szaladgalnak, igy nem hiszem hogy egyaltalan
meg gyalog is ramereszkednek a jegre. No dehat, a buta ember sajat
karabol tanul.

>>Honda:

En pedig igenis olvastam, es nagyon elkeseritett, hogy ilyeneket
olvasok rola. A regi Hondakrol meg el tudom kepzelni azokat a
tipushibakat, amiket errol az 1.7 VTECH automata Civicrol irtal,
de egy uj autorol nem nagyon :( Egy-ket ismerosomnek van Honda-ja
(Civic, Accord), es kivulrol jol mutatnak, latszolag olyan minden,
mint minden mas uj autoban. De 2000 km tapasztalat es
elmenybeszamolo szamomra meggyozobb. Utolag is koszonom az
elmenyeszamolodat. Szeretnek ilyenfele elmenybeszamolokbol
tobbet olvasni itt a listan. Ha valakinek van hasonlo elmenye,
kerem ossze meg velunk!

udv: Aleox
+ - re: RE: Forma1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Igen, sokkal latvanyosabb ahogy mennek az uton, csak nincs benne semmi
"test-test elleni"(golforultek).
Szoval szerintem a "verseny" elmeny marad el, mert:
1. Nem mutatnak soha egy autot vegig a palyan, csak 1-2 masodperces
villanasokat. Ezt pedig utalom. Ezert nem szeretem nezni pl. a truck trial-t
sem, ott sem arra vagyok elsosorban kivancsi hogy egy karot hogy kerult ki
valaki, hanem hogy a palyan elejetol a vegeig hogy ment. Majd jovore inkabb
kimegyek szemelyesen, talan ott tobbet latni.
2. Mivel egymas utan indulnak, nem elozik egymast, nem lehet tudni, ki mikor
gyorsabb,stb. Igy amig nezed, eltunik a idore valo haladas resze a dolognak,
csak az szamit, hogy minel nagyobbat froccsenjen a tocsa, vagy valaki
beleboruljon az arokba. Felreertes ne essek, ezek nagyon jo kepek
(ismtelgetik is oket), de nem verseny.
Inkabb lenne egy kicsit szelesebb a palya es inditanak a versenyzoket
mondjuk negyesevel.
KI

>k helyette World Rally Championshipet, és rájönnek, mi a különbség aközött,
ami
>kor gépek illetve hús-vér emberek vezetnek; unalmas betoncsíkon körbe-körbe
ill
>etve "normális" utakon, hóban-fagyban sárban koszban. Aki nem tudja, miről
besz

---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.560 / Virus Database: 352 - Release Date: 2004.01.08.
+ - Re: Van egy uj Renault Cliom, ami legyorsul barkit!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tuesday 13 January 2004 03:43, djtiszy wrote:
> Evolution sorozatbol, es (meglepo modon) Renault Clio, az 1600-as
> szeriabol (amely egyebkent 1600 ccm-s es 210 LE-s). 

Meg mielott mindenki neked ugrana, szolok hogy alighanem elutotted, 110 
lesz az:-)

> Van a listan valaki, aki "jatszott" mar komolyabban ilyennel? En nagyon

Ehhez viszont nem tudok hozzaszolni (bar nalunk a hallban meg versenyeket 
is rendeztek, de en csak nezo voltam).

> PS: Egyebkent ebben a szeriaban van P206, Impreza, LancerEvoVIII, stb.
> jatekboltban 34000 koruli osszegert.

Jol valasztottal ;-D

-- 
Udv, Sandor
+ - olajnyomas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HA,

nagy gondokkal kuzdok ujabban: beteg a kicsike ( '85 escort, 13, 
benzines). Gyuruk tortek, meg egyebb inyencsegek.
Szerelo szerint a fotengelyen a perselyek kopottak, azt is ki kene 
cserelni. Idaig minden rendben. Utolso mukodo alkalommal a piros "olaj" 
visszajelzo felgyulladt, de eppen csak 1-2 percig. Megneztem az 
olajszintet, lattam van eleg, hat az az 1-2 perc gondoltam semmiseg. 
(persze szerelonek nem valotam be hogy mentem igy is ).
Szerinte a persely kopasa miatt nem volt olajnyomasom. Na most ezt nem 
ertem. Volna valaki a listan aki erti mi koze a kettonek egymashoz? 
Vegulis hol kell legyen olajnyomas?? s ha a kopas okozta akkor miert 
csak a vegen gyulladt ki az ego?? vagy 1 perc alatt koptak le a 
perselyek mikozbe kigyulladt a piros ego?? Nem ertem mi tortent :(
az hogy a gyuruk tortek az egy dolog, elofordul, vegulis meg soha nem 
csereltem oket, es a jargany is mar 19 eves. De annak meg mi koze az 
olajnyomashoz??
osszefoglalva: hol kell legyen olajnyomas? mi okozza? mi tortenik mikor 
ez megszunik (ego kigyullad)
koszonom valaszoitakat
Udv
Zoli
+ - 250A inditoaram (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Fogash irta:
: Szerinted egy 68Ah aksinak miert van 250A inditoarama? Ha ez van, akkor
: valoszinu, hogy a gk aramkoreben valahol folyhat is ekkora aram, akar
: 14V feszultseg mellett is.

Emberek, legalabb nyilvanvalo hulyesegeket ne allitsunk, ha lehet. Ha az
akkumulatorbol kiveszek 250A-t, a kapocsfeszultsege 9V korul lesz, mivel
van kb. 20mOhm belso ellenallasa is (20 fokon). A felreertesek elkerulese
vegett: senki nem vitatja, hogy az inditomotor tekercsen atfolyo
100-valamennyi amper az elso pillanatban nem 250A. De aki
Ohmmal+Kirchoffal nincsen tisztaban, annak nehez lesz engem arrol
meggyoznie, hogy az indukcioval tisztaban van. Eleddig itt a "jaro
motoroknal levett kabeltol tonkremegy az elektronika"-frakcio meg egy
szamot nem kozolt, hogy tipikusan mekkora feszultsegtuske vagy mi egyeb
keletkezik.

Engem meg lehet arrol gyozni, hogy abban az esetben, ha a bikazo kocsiban
100mV-tal alacsonyabb feszultsegre szabalyoz a generator, es egy ideig
jarattam, hogy foltoltodott az akkumulatora, akkor elvileg lehetseges
bibi. Ekkor ugyanis a bikazott kocsi generatora visszataplal a bikazo
kocsi feszultsegszabalyozojaba (ha nincsen mas fogyaszto bekapcsolva (*)),
amit ezek esetleg nem szoktak szeretni. Ez abban nyilvanulhat meg, hogy
leszabalyozza magat par V feszultsegre es a kabel levetelekrol van egy
10V-os feszultsegugras a feszultsegszabalyozo belso elektronikajaban (nem
a villamos rendszerben!). (A jelenseg az 1 U-I koordinatanegyedben mukodo
labortapegysegeknel jol megfigyelheto.) De ennek baromira nincsen semmi
koze sem az indukciohoz, sem pedig a Lenz-torvenyhez. Kizarolag ebben az
esetben latom ertelmet tovabbi fogyasztok bekapcsolasat a bikazo kocsin,
hogy az inditokabelen atfolyo aram ne a feszultsegszabalyozo visszarama
legyen. Ezeknel a fogyasztoknal viszont mindegy, hogy ohmos vagy induktiv
fogyasztok.

(*) A mas fogyaszto azt jelenti, hogy a motorelektronika es a benzinpumpa
kevesebb aramot vesz fol, mint az altalam mar egyszer kiszamolt 5..12A. Ez
nem tul valoszinu, mivel csak a benzinpumpa mar 5..10A -nel tart. Ha pedig
a feszultsegszabalyozoban van visszaram-vedelem (ezt nem tudom), akkor
az egesz dolog targytalan.

Ha a bikazott kocsin alacsonyabb a feszultsegszabalyozo kimeneti
feszultsege, akkor nincsen gond, mert az inditokabelen atfolyo par amper
bele tud folyni a lemerult akkumulatorba.


Udv,
marky
+ - Ugynokauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA!

Kedden a Bp. Bathory utcaban a jardan parkolo nagy szurke 
Mercedes, hatul a tipusjelzes. Az eredeti Mercedes-betukbol:
D 209
--
Piece:
nme1

>>Know your enemy<<

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS