Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1867
Copyright (C) HIX
2003-06-26
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 10 dolog ami... (mind)  26 sor     (cikkei)
2 Vegyes (mind)  68 sor     (cikkei)
3 FONTOS! Közeli hozzátartozó vezette (mind)  9 sor     (cikkei)
4 Alufelni centirozas + Parizsi parkolo + Elektromos gaz (mind)  38 sor     (cikkei)
5 RE: *** fokozatmentes intervallumszabalyzas SEAT*** #18 (mind)  18 sor     (cikkei)
6 Re: Dacia (mind)  14 sor     (cikkei)
7 Re: ablaktorlo (mind)  16 sor     (cikkei)
8 Re: Fiat Brava (mind)  15 sor     (cikkei)
9 régészek :) (mind)  9 sor     (cikkei)
10 formak - valasz N. Zolinak (mind)  148 sor     (cikkei)
11 Re: gyorshajtas (mind)  38 sor     (cikkei)
12 gyorshajtas (mind)  25 sor     (cikkei)
13 adatszolgaltatas (mind)  9 sor     (cikkei)
14 gyorshajtas8 (mind)  27 sor     (cikkei)
15 Rendori ellenorzest...vagy megse... (mind)  44 sor     (cikkei)
16 Re: Kell ez ide? (mind)  10 sor     (cikkei)
17 lift (mind)  8 sor     (cikkei)
18 Re: *** HIX AUTO *** #1866 (mind)  32 sor     (cikkei)
19 Rendori akciok (mind)  72 sor     (cikkei)
20 Merci biztonsag kiegeszites (mind)  22 sor     (cikkei)
21 Re: Centirozas (mind)  28 sor     (cikkei)
22 alufelni centir (mind)  12 sor     (cikkei)
23 gyermekes parkolo (mind)  14 sor     (cikkei)
24 Dacia (mind)  29 sor     (cikkei)
25 Buntetopont (mind)  7 sor     (cikkei)
26 Re: Valasz: gyorshajtas*** HIX AUTO *** (mind)  3 sor     (cikkei)
27 10 (mind)  19 sor     (cikkei)

+ - 10 dolog ami... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Autosok,

ami nem tetszik a 2000-es kiadasu 1.3-as GLS Swiftben:
- kodlampa kapcsolok terdmagassagban vannak, esely nincs latni
- ablaktorlo kapcsolo detto (kormany takarja)
- hatso ablaktorlo nem szakaszos alapbol
- kesztyutarto/csomagter vilagitas alapbol nem volt
- kalaptarto zorog a magyar utakon
- pohartartot es a hamutartot nem lehet egyszerre hasznalni
- gyari "hangszorok" emlitesre sem erdemesek
- muszerfal fenyeroszabalyozas nincs
- szellozoket nem lehet elzarni egyesevel
- ablakuvegek feny es hovedelme 0 alapbol
- szeritem gyengecske a Bosch fek az auton, ambar fekpadon mindig
jol teljesit. Sajna a fek cserejere egyik altalam felkeresett
markakereskedo sem vallalkozott...

Ami tetszik. (van am ilyen is :) )
- az ulesek - Nekem - nagyon kenyelmesek, hosszabb utra is
- klimanak van egy ECO fokozata is
- GoodYear GT3 gumikkal sokkal csendesebb lett mint a gyari 
Michelinekkel
- gyakran hasznalom az elektromos kutyuket (fenyszoro, ablak, tukor)
- Szeretem vezetni!

Gabor
+ - Vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
Picasso 1.8i Exclusive 2003 majusi 6 het es 2700 km
utan
10 "rossz" pontja (lehet, hogy annyi nem jon ossze
:-)):
- nincs fordulatszammero (egyik Picasson sem)
- a muszerfal vilagitasa lehalvanyul, ha felgyujtom a
lampakat, igy eros napsutesben nem lathato elegge (ez
azert rossz, mert 99%-ban lampaval kozlekedek, amugy
meg allithato a muszerfal fenyereje)
- a fed komp. gombja az ablaktorlo bajuszkapcsolojanak
vegen van, es, ha nyomogatom, neha torlok egyet
feleslegesen
- gyonyoru a vilagos drapp barsony karpit, de nem
tudom mennyit kell majd suvickolni
- az ablaktorlo szakaszos uzemben nem allithato a
torles sebessege
- a gyari CD lejatszo allo motornal csak 30 percig
megy, utana leall, es csak a motor inditasa utan lehet
ujbol bekapcsolni
- a kormany magassagallitasa csak kis tartomanyban
lehetseges (nekem jo, de biztosan van akinek ez nem
eleg)
- a hatso el ablakok gombjai a muszerfal bal aljan
vannak, es sok figyelmet kell ra forditani, ha vezetes
kozben akarja vki hasznalni (biztos osszebeszeltek a
Scenic tervezoivel :-))
- a (volt) Puntom H7-es izzoi utan eleg gyenge a
Picasso vilagitasa (talan H3)
- a benzintank szintjelzoje csak 7 szegmenssel jelzi a
szintet. Nekem jobban bejott az "analog,
fokozatmentes" megoldas (kinyogtem a 10-ediket is)
 
Egy kicsit azert dicserem is, hiszen meg olyan uj :-)
- Nagy, tagas, kenyelmes, nagyon eredeti formaja van
es nekem tetszik is.
- az 1.8-as moci nekem pont megfelel (0-100 10.8s)
- ABS, 4 lufi, digit klima (hatulra is elvezetve az
elso ulesek alatt), hutott italtarto, kp. zar, 4 el.
ablak, tempomat, CD + 6 hangszoro, alufelni,
metalfeny, hatul sotet gyari ablakok, el. futott es
el. allithato es el. behajthato tukrok (ez a kedvencem
:-)), elol futott ulesek, barsony karpit, konyok- es
hatttamaszok, 3 egyedileg csusztathato, lehajthato,
kiveheto hatso ules, stb.
 
Egyebkent nalam a Scenic nem jott be.:-) Igaz, hogy az
1.6-os jobban ment, mint az 1.6-os Picasso, de vegul
mindent egybevetve az 1.8-as jobb vasar volt, mint a
hasonlo arban kaphato Scenic (a Pic nagyobb)
 
Punto:
Mostanig PuntoII-m (HLX) volt, es nagyon szerettem, de
kinottuk. Jo volt a motorja, es tetszett az eredeti,
kicsit agressziv orra, es jellegzetes formaja. Aztan
csinaltak belole egy Polo-t, igy meg akkor sem vennem
meg, ha Puntot akarnek. En sem ertem az olaszokat. A
Stilo sem egy nagy szam... (jo, a 3 ajtos jol nez ki)
Hol van a lenduletes disign? Mondent az Alfara
osszpontositanak?

Udv.,
Mano

__________________________________
Do you Yahoo!?
SBC Yahoo! DSL - Now only $29.95 per month!
http://sbc.yahoo.com
+ - FONTOS! Közeli hozzátartozó vezette (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szóval egy trafipax után adatkérő lapon az ember beírja, hogy közeli hozzá
tartozója, családtagja vezette az autót. Ha a vezető nem látszódik a kinag
yitott fényképen, akkor OK. Namost azt hallom, hogy valami ORFK utasítás jött k
i ilyen esetre. Tud valaki erről, hogy mit találtak ki az okosok? Gondolom
 mindenkit érdekel. Régebben volt arról szó, hogy német mintára ilyen esetben x
 ideig menetlevél kitöltésére kötelezik a tulajt. Erről lenne szó vajh? Va
gy valami durvábbról?

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 3e70d644.adsl.enternet.hu)
+ - Alufelni centirozas + Parizsi parkolo + Elektromos gaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Gabor kerdezte:
>>>
Ez normalis? En tuttira letornem a kezet a gumisnak, mert iszonyat
butan nez igy ki a kerek + valoszinuleg a felni is serul, karcolodik.

Normalisnak normalis, ezert van un. "J" pereme a felninek. Mas kerdes, 
hogy Q ronda. Teny, hogy dupla annyiba kerul a ragasztos suly (5 filler 
helyett 10 filler kb.)




Sandor irta:
>>>
Parzisban nehez parkolohelyet talalni (meg annak is aki ismeri).

A legnagyobb meglepetes tavaly augusztusban ert: NEM VOLT SENKI 
(parizsi) PARIZSBAN (de ezt akor is irtam). Szoval idealis odamenni 
autoval, raadasul a parkolasert sem kell akkor fizetni!



GLZ:
>>>
Elektromos gazpedal-  nagyon idegtepo tud lenni!
Mar 2 eve nem tudom megszokni a lassu reakcioidejet!
Lassan porog fel a motor tole, neha lefullad.(Vizes
szivacs taposas feeling.  Tiszy! :-)

Ujra lehet programozni.
GOTO markaszerviz :-)



udv,
tiszy
+ - RE: *** fokozatmentes intervallumszabalyzas SEAT*** #18 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

* nem tudom milyen seatod van, nekem az elozo automban
* Seat Cordoba '94 1.6, pont
* osan olyan elven mukodo ablaktorlo volt, mint amit Te
* leirtal, hogy a Skodadban
*  mukodik. Gondolom VW tipuskapcsolo, nem gondolom,
* hogy az uj Seatok ne tudnak.

nem tudjak... :-((
a kapcsolonak negy allasa van: egy gyors, egy meg gyorsabb es egy
ot masodpereces szunettel torlo, valamint egy erintesre spriccelo
es kozben negyet torlo...
mindenesetre jo tudni, hogy letezik a seathoz gyarilag ilyen
bizbaz
csak azt nem tudom, ha a regebbiben benne volt, akkor most miert
hagytak ki...
udv
     es koszi
L::
+ - Re: Dacia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tuesday 24 June 2003 14:13, gyuszi--chello.hu wrote:
> Mikor meleg motorral inditanad, spricceld meg rendesen elotte.

Marmint arra gondolsz hogy a gazpedalt pumpalva plusz benzint juttass a 
hengerekbe? Jo modszer arra hogy ha tulzasba viszi az ember ne induljon be, 
szerencsetlen gyertyak uszni fognak a benzinben. 

Ha pedig igy megfojtottad a motort, a megoldas: lenyomni a gazpedalt, nyomva 
tartani egy ideig hogy a benzin parologjon el es utana inditani (tovabbra 
is teljesen lenyomott pedallal ha jol emlekszem, de mar vagy 7 eve nem 
vezettem daciat:).

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wednesday 25 June 2003 03:34, Triznyak< wrote:

> > > Nem tudom ki hogy van vele, de engem zavar, ha csiga modjara
> > > vanszorog elottem az ablaktorlolapat.
[snip]
> De mondom! :-)   A "szepemleku" Daciak ilyen  fokozatmentes szabalyzoval
> keszultek gyarilag.

Azokban (legalabbis a mienkben) a szamalyozo azt allitotta (mikor eppen 
mukodott:) hogy mennyi idokozonkent induljon egy torles, de a torles maga 
rendes sebesseggel tortent. (Nem a gyors sebesseggel, ugye ket 
sebessegfokozata volt a torlonek, de nem is lassabban mint az 
alapsebesseg.)

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: Fiat Brava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> Udv autosok!

> Most, hogy elkezdtetek gyujteni a negativ tapasztalatokat, engem 
> Fiat Bravarol erdekelnenek lehetoleg negativ tapasztalatok, ugyanis 
> azokbol lehet tanulni.
> Lehet, hogy viszonylag jo aron hozza tudnank jutni, csak nem art, 
> ha elotte minel tobb helyrol tajekozodik az ember :)
> Es mivel lehet meggyozni a ketelkedoket, hogy ezek az uj Fiatok 
> mar nem olyan olaszos mentalitassal keszulnek, hogy minden 
> masodik sarkon szetesnek?

www.fiatbravo.hu illetve az index fiat bravo-s topikjat ajanlom, ott
gyulekeznek a bravo/brava/stilo fanok.
homer
+ - régészek :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halló RégészKollegák!

Nem tudna Nekem véletlenül Valaki eloásni egy múzeális 
értéku irományt? Kellene nekem Mitsubishi Cordia-ról (1.6 ccm, 4G32T) bárminemu
 leírás...

Elore is köszönettel : Zolee

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: a0289.adsl1.pool.eol.hu)
+ - formak - valasz N. Zolinak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
> Temakor: Re: formatervek ( 124 sor )

> Felado :  [Hungary]
: Tradicio lehet, hogy ragaszkodunk a formahoz es azt modositgatjuk tovabb (lsd
: Golf, BMW, MB, Jaguar, Saab) es lehet az is tradicio, hogy mindig ujabb

BMW 1994-tol egyre inkabb elmegy a szappanos, jellegtelenebb (E38, E39) formak
iranyaba. A 1997-2003 kozotti harmas (E46?) sorozat harmonikus egyedul. Az uj
dizajn (uj 7-es) ujbol kelloen hatarozott, viszont megosztja a nepet. Szerintem
pl.
tragikus.

***Ha megosztja a nepet, akkor jo... ;-)
Komolyabban az a forma, amit a nep egybol elfogad, altalaban nem lesz idotallo.
A FIAT Multiplat (mostanit) vajh mikor fogadja el a nep?!? ;-)


Golf: OK, bar a IV-estol en rosszul vagyok, szerintem a harmoniaval ott is
valami komoly gond van, foleg a hatso traktus tajekan.

***En a Golf II-be latok bele ne'mi harmoniat en. A tobbibe nem.

MB: Nehany rossz ev utan megint kezd raerezni a sajat stilusara, ez az
egybefolyatott kereklampa be fog jonni. Csak az S-osztaly meg is igy kisse
formatlannak tunik.

***Unalmasak....

Jaguar: tenyleg dicseretes, hogy egyre jobban otvozik a tradiciot es a modern
stilust. Kiutest kapok a legtobb ujautotol, de az X-type az en konzervativ
izlesemnek is igen szep, harmonikus, markans forma. 5 ev mulva szivesen vennek
egy ilyet hasznaltan :-)

***Ugye hogy lehet izgalmasat es jot is csinalni... Ez az egyetlen, ami kicsit
valtozva is, de bejon nekem. Bar az E-type-ot nem mulja felul semmi...

SAAB: Na ez viszont TRAGIKUS, ami a mostanaban a Saab portaljan tortenik.
Tradiciogyalazas. (vagas)

***Nem azert jellegtelen, mert mar megint a regi formarol huzzak le a kovetkezo
bort?

: formakkal jovunk ki, nem epitkezunk az elozore (vagyis ures papirral kezdjuk
a
: rajzolast) /Pl: Citroen, Fiat, Alfa(?)/ Tradicio lehet az is, hogy
ragaszkodunk
: a jo anyagokhoz (Rover) es a kulso ehhez illeszkedjen.

A Rover szerintem felelmetesen jellegtelen auto a nyolcvanas evektol. Most mar

***A Rovernel nem is a formara gondoltam, hanem hogy van egy alap luxus
(fabetet, bor, legkondi stb), amihez ragaszkodik es arra epit egy kasztnit, ami
majdnem mindegy hogyan nez ki. Egyetertek, hogy a Honda korszak Roverjei a ceg
tortenetenek melypontjai...


Citroen is. Az utolso igazi Citroen szerintem az XM. Elotte a CX, DS, SM... na
ezek voltak az igaziak. C5? Jajj, haggyjanak mar. Milyen hitvanyul nez mar az
ki?

***Az igazi Citroen definiciojat ne feszegessuk.
A C5 nekem sem tetszett, de minel tobbet latok, annal jobban erzem, hogy valami
mas ez itt. Valahogy az aranyaiban van valami nyugtalanitoan harmonikus (ez
mar-mar a bor izenek leirasakor alkalmazottakhoz hasonlatosan erthetetlen).


: De rakjuk be ezt a Xantiat az egyidos Passat, Audi80, BMW 5 melle es mondjuk
: meg, hogy melyik az izgalmasabb forma...

Hat, en ezzel ugy vagyok, hogy inkabb a huvos nemet kiszamitottsag es
_harmonia_, mint egy valahavolt egyeniseg, amibe meg mindig probalnak
beszuszakolni "valamit", es ettol lesz csak igazan koncpeciotlan es dogunalmas
formaja :-(

***Nem es nem! Sokkal tobb lendulet van a Xantiaban, mint a felsoroltakban.
Ezert nem is lehet unalmas...


Lasd XSara. De a Xantia is ilyen, csak meg nem ennyire durvan. A felvetesedre
valaszolva, inkabb VW Passat, Audi 80, BMW 5, mint Xantia. Azok legalabb
"vegytisztak".

***Nekem pont a 'vegytiszta' jelenti az unalmat...


Tulsagosan leegyszerusited a dolgot! A GSA-nal a formaterv egy dolog volt. Egy
masik meg az, hogy gyenge volt a minosege. Ha olyan anyagokbol gyartottak
volna es ugy szereltek volna ossze, mint a Golf I-et, akkor valoszinuleg sokkal
hosszabb ivu palyat futott volna be.

***GS-GSA sorozatbol 1970 es 1985 kozott tobb, mint 1 800 000 keszult. Az egyik
legsikeresebb 'klasszikus' Citroen. Alapveto baja ket helyen keresendo:
(1)rozsdasodik; de melyik ebbol a korbol szarmazo kozepkategorias auto nem. (2)
a
szerelok nem szeretik (klasszikus Citroen szindroma, hogy a szerelo belenez es
azt mondja 'uristen' es elhajt melegebb tajakra). Ami ez utobbibol kovetkezik,
hogy vagy markaszervizbe hordtak (draga) vagy hajtottak mig ki nem lehelte a
lelket. A masodik eset tobbszor fordult elo.
Pedig a GSA nem szerelhetetlen, csak ismerni kell, amire a szerelo urak nem
veszik a faradtsagot...


Ha egyszer kiotlottek egy jot, nem is kell ujat csinalni, ha a regit
KOVETKEZETESEN
(nem SAAB-modra) tovabbfejlesztik.

***Ebben nem ertek egyet. De ez nem baj... ;-)

A Citroen DS formaja pl. elkepesztoen eredeti es harmonikus, nem veletlen, hogy
annyi ideig gyartottak. Ha EZT modernizaltak volna, otvoztek volna uj
designelemekkel,
nyujtottak-szelesitettek volna egy kicsit, meg ma is eladhato lenne.

***1955-tol 1974-ig rengeteget fejlesztettek, de a vegere mar tulsagosan
megszokott lett es talan unalmas is.
Ha most kijonne egy retro DS (a'la Beetle, Mini) biztos sikerre szamithatna,
csak ez nem illene bele a Citroen tradiciojaba, hogy 'mindig ujat'.


 Nyolcvanas evekbeli SAAB 900-zal ugyanez a helyzet. Vagy a Porsche 911. Ami ne
m
911, az
<vagas>
mint amilyen majd' 30 even (1963-1993) keresztul volt. En ugyanezt a
formavilagot
szeretnem a majdani 911-esemen viszontlatni 20 ev mulva is, csak a kor
kovetelmenyeihez igazitva.

***Hat en nem szeretnem viszontlatnia DS fromajat a C6-on. Ebben erosen
kulonbozik a velemenyunk.

: Osszefoglalva a jo formaterv idotallo es eredeti: ebben a Japanok a Mazda
: RX-eken kivol sajna nem sok labdaba rugnak bele. Az europai markak kozul az
: Alfa, Lancia es a Citroen altalaban kapasbol hozza ezt (vannak kivetelek itt
: is).

A alapmegallapitasban egyetertunk. Dehogy a Lancia meg a Citroen? Az Alfa OK,
ok egesz csinos es egyedi autokat talalnak ki. De nem azert nepszerutlenek,
mert a formatervei megosztjak a nepet, es ezt te is irtad.

***OK, ertsunk egyet. :-) Azert keretik eszrevenni a '(vannak kivetelek itt is)
'
mellekmondatot.
Citroen  LN/A? Remalom! Eredeti Saxo? Szintugy. Es miert?, mert koppintott
Peugeot modellek. Ezek a Citroen tradicio legmelyebb pontjai.

Attila
+ - Re: gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Calver,
>Igen, elozo maffiozo belugyminiszterunk idejen valoban volt ilyen, de 
>hala a magassagos AB-nek mar nincs. Ne riogass, most meg ~3 evig 
>nem valoszinuh lesz ilyen.

Igy legyen!

Ehhez kapcsolodik, hogy nekem most kuldtek buntetest, hogy tilos 
helyen parkoltam. Pontosan, hogy EN rossz helyen parkoltam a 
gepkocsimmal. Nem tudom ezt hogyan hoztak ki, hogy en voltam, mert 
erre szerintem nincs bizonyitekuk. Most valami kocsog ugyvedi iroda 
irogat, meg a varosi birosag, hogy fizessek be tizenhuszonezer forintot 
nekik. Kivancsi leszek mi lesz, mert visszairtam, hogy hagyjanak beken, 
es keressek meg az auto vezetojet, aki rossz helyen parkolt, mert nem 
en voltam, hanem kozeli hozzatartozom, akit nem vagyok koteles 
megnevezni. Allitolag Mo-n csak az elkovetot lehet buntetni. Errol van 
valami legfelsobb birosagi hatarozat. Na majd kivancsi leszek mi jon ki a 
vegen. Mert mint tudjuk eleg sok a gumijogszabaly, de most mar 
vegigcsinalom. Nem fizetek parkolodijat!!! Rohadjanak meg. 

Meg ide: multkor Pesten leparkoltam, elmentem jegyert (jobb a 
bekesseg), mire visszaerek megbuntetett a pribek. Mondom neki vonja 
vissza, itt a jegy. Aszondja azt nem lehet, menjek el a 
zonkormanyzatra, s ott irjak kervenyt, hogy o hulye volt, es 3 mp alatt 
parkolocetlit ad. Hat irtam. Elegem van ezekbol! 

Valaki mondja mar meg, hogy a szaros digit fenykepezogepe 
hitelesitett, vagy minek fenykepezget? Nem hiszem el, hogy egy kezzel 
kb 3 mp alatt atallithato ideju digit fenykepet elfogad 1 valamit is 
magara ado birosag! Ha en hazamegyek, es ugyanazzal az idoponttal 
mas helyszinen keszitek 1 fotot a kocsimrol, igaz hogy nem aznap, 
dehat olyan datumot allitok be amilyet akarok, nem?, szoval ezt 
beviszem a birosagra, akkor hogyan dontik el melyik a hiteles? 
Ennyire barmok. Szerintem ugy ez  az egesz siman alkotmanyellenes, a 
parkolodijakkal kezdve. Tuti.

Udv,
vd
+ - gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
>Igen, ez egy ilyen orszag. A szabalytalankodonak a magaba fordulas 
>es a hibazas beismerese helyett sokszorosara dagad a pofaja, hogy 
>alkotmanyossag, meg minden, meg mit kepzel a rendorseg.
>
>Ez egy ilyen orszag, sok-sok ilyen emberrel. Ezert van szukseg ilyen 
>trukkokre a rendorseg reszerol.

Pont ez az, azert mert valaki szabalytalansagot kovet el, ez a 
rendorseget meg nem jogositja fel arra, hogy szabalytalan, 
torvenytelen eszkozokkel buntessen. Mindig hangsulyozzak, hogy a 
megelozes a cel. Hat persze… annak megelozese, hogy ne fizess!
Biztos ilyenek ulnek a rendorseg elen, mint te, de szerencsere felsobb 
forumokon nem. Ha nem tud torvenyesen megbuntetni, akkor nem tud 
torvenyesen megbuntetni. Pont. Mas lehetosege nincs, mint 
jogalkalmazonak. Max fordulhat a jogalkotohoz, hogy modositson, vagy 
hozzon megfelelo jogszabalyt, illetve talaljon valami modot. Mikor ok is 
erzik, hogy nem megfelelo 1 jogszabaly beturol-beture torteno 
vegrehajtasa (neha elofordul), akkor mindig azzal vedekeznek, hogy ok 
csak jogalkalmazok, nem tehetnek rola, be kell tartaniuk a jogszabalyt. 
Akkor ujjal mutogatnak a jogalkotora. Ilyenkor erdekes: nem 
mutogatnak…

Udv,
vd
+ - adatszolgaltatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Marcus,
>Az illetoket (mind az "eladot", mind a "vevot") igyekszik elovenni az 
>allamugyesz hamis tanuzasert es hasonlo cimeken.

Igen a radioban is mondtak. Itthon viszont allitolag ezt is siman meg 
lehet csinalni, mert erre sincs szabaly:-). Ezt is ugyanabban 
a “tudositasban” hallottam. Csakhogy mik nem vannak:-).

vd
+ - gyorshajtas8 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: Re: gyorshajtas ( 38 sor )
> Idopont: Tue Jun 24 17:33:31 CEST 2003 AUTO #1866
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>a hetvegen 139 jogositvanyt bevontak........Logikus az lenne, ha 
>buntetopontokat adnak, es azonnali bevonas csak halalos baleset 
>okozasanal lenne...

En mar reg megneztem jogszabalyt, es talaltam benne asszem 2 
indokot, amiert helyszinen bevonhatjak a jogositvanyt. Talan ittas 
vezetes és ha kulonosen veszelyezteted a forgalmat (gondolom 
autopalyan szembe mesz 200-zal vagy ilyesmi). De egyparszor mar 
fenyegetoztek a rendorok, hogy helyszinen bevonjak. Erre egyszeruen 
nincs joguk, de azert elveszik! Fogalmuk sincs, hogy mik a jogaik. 
Ahany rendorrel talalkoztam (ami nem tul gyakori amugy) annyi fele 
verziot hallottam. Erre is meg masra is. Pl. rendszam feltevese. 
Mutatom neki a KRESZ-bol elore kimasolt paragrafust, hogy igy van es 
nem ahogy o mondja. De hogy az nem.-mondja. Mutassa meg!-
mondom. Nem tudja megmutatni, de ugy van ahogy o mondja. Hat 
persze, onnek van igaza, akkor mennyire is buntet meg? Es siman 
megbuntet azert, ami nem is ugy van...szerintem meg a KRESZ szerint. 
De mi vagyunk a kisebbseg ebben az orszagban, mint tudjuk.

Szerintem tok rohej amit ezek meg mernek csinalni. Mondhatnam 
felhaborito! 
vd
+ - Rendori ellenorzest...vagy megse... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

G.Laci,
>Es a "tolvaj ur" kap egy evet, harmadolva....mert neki jogai vannak... 
>Es ez ellen minden joerzesu ember tiltakozik (jogosan)...de a 
>gyorshajtas elbliccelese....az jogos... Nem erzitek a hasonlosagot?

Ha nem is jogos, de torvenyes, mert az alkotmany lehetove teszi. Ha 
meg igen, miert ne eljek vele? Nem en irtam. En csak jogkoveto vagyok, 
ellenben a rendorseggel, aki trukkozott, de lebukott. Es ez a 
torvenyhozok felelossege, nem az enyem! Rendorseget megbuntettek? 
Nem.
Ezzel kapcsolatban eloszor is vegyuk figyelembe, hogy hogyan me'rnek. 
A'lca'zott kocsibol, lesbol. Nyugatabbra ilyen allitolag nincs. (???) 
Rendori szabalyzatban benne van (allitolag), hogy kanyarokban, 
_veszelyes helyeken_ nem lehet merni, sot veszelyeztetni sem lehet a 
kozlekedes resztvevoit. En csak ilyen helyeken lattam idaig merot. Meg 
szabalyytalan helyeken. Autopalya leallosav (tilos allni), jardan allva 
(tilos allni), szerpentinen kanyar utan, amint kijossz pa'ff bele. Kicsit 
valaki megremul, es remuleteben elkezd fekezni, satu, megpordul es 
kesz a baleset. Sot regebben volt, hogy tok sotetben a pofamba 
vakuztak a szmena 8-assal. Az nem szamit, hogy 3-5 mp-re 
gyakorlatilag megvakulsz, csak meglegyen a fenykep! Es fizess! 
Megeri? Nekik biztos meg, gyorshajtoknak nem. De ilyen alapon siman 
geppuskaval is lohetnek a gyorshajtokat, mert tok mindegy mibe hal 
bele, a lovestol, vagy a vakuzastol megvakultan arokba hajt. Kicsit 
ugyerzem drasztikus modszereket vetnek be. 
Szoval amig igy allnak hozza, addig szerintem nincs joguk az 
allampolgaroktol sem elvarni az ellenkezojet. 
En lattam mar varosban 100-zal szaguldozo, versenyezo rendort, de pl 
bekotott ovvel meg egyet sem. Akkor most nekik mindent szabad, 
nekem meg nem? Igen! Persze ez engem mind nem jogosit, hogy 
ugymond utanozzam oket, de ugy erzem ilyen viselkedessel nem 
varhatna’k el a jogkoveto magatartast az allampolgaroktol.
Szoval szerintem jobb ha szepen meghuzzak magukat es csendben 
maradnak.

Kulonben is ha valamelyik nagyon szarozik, megkerdezem tole, hogy a 
mo’ri rablogyilkosok megvannak-e mar? Nincsenek? Hat akkor mit all itt? 
Menjen es oket keresse ahhelyett, hogy velem szarozik. Tudom hogy 
abbol nem szed be penzt (mert itt ez a meghatarozo szo), de vannak 
akik ezt is fontosnak erzik ma Magyarorszagon. Persze ez csak poen, 
de asszem vannak annal fontosabb dolgok, hogy valaki gyorsan hajt.

Udv,
vd
+ - Re: Kell ez ide? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  

> Ugyhogy szerintem hagyjuk a maffiozo es hasonlo 
> kategoriakat, mert nem ide valo, foleg hogy 
> a mai napig - (...) - nem kerult egyertelmu 
> bizonyitasra, a legnagyobb igyekezetek ellenere.

Nem kellett ezt bizonyitani, eleg volt csak ranezni...

raki
+ - lift (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A Citroen rugozasa sajat szabadalmuk, amit tudtommal nem adtak el
> senkinek sem, ezert mas ezt nem hasznalhatja. (kivalosagat senki sem

Es mi a helyzet a Subaruval? Ott hogyan muxik a hasmagassag valtoztatasa?
Van itt egy automentos srac, o azzal jar a Bakonyba vadaszni...

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1866 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>================================================
>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Uj FIAT Punto - Jujjjj :(( ( 23 sor )
>Idopont: Tue Jun 24 10:13:15 CEST 2003 AUTO #1866
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>Az otajtos Fiat Stilo utan latva az uj Puntot is, lassan a Fiatnak
>minden eselye megvan, hogy kikeruljon a szamomra szobajoheto 
>autok korebol. (Multiplaval leallnak, a Seicentot valami Suzuki WagonR 
>szeru ize valtja le osszel...)
>Egyebkent sem ertem ezt az egeszet, mert ket szek kozott szerintem 
>igy a foldre ulnek. Aki nemet auto parti, az nem fog Fiatot venni, csak 
>mert az ugy nez ki, mint egy GolfAstra. Aki pedig eddig az design miatt 
>vett olasz autot, az nem fogja ezeket a germanos izeket megvenni.

Akkor mit fogsz szolni az esztergomi Fiat terepjarohoz ? Egy 
beszallitonal dolgozom ahol a GM osszes europai markajahoz, igy az 
Opel/Saab/Fiat/Suzuki/Daewoo/Alfa R. modelljeihez gyartunk 
motoralkatreszeket. Mostanaban kaptunk elorejelzest a 2005-os 
igenyekrol, ahol mar termelesi volumenben jelzik a Fiat uj autojat, mint 
ami Mo-n fog keszulni. Talan a GM valoban jobban odafigyelhetne arra, 
hogy nemzeti karaktereket tukrozzenek legalabb latvanyukban az 
egyes tipusaik.

A Jag X-type-al megleptel. Azert bukott akkorat a piacon, mert a Ford 
jobban tette volna, ha nem csupan atoltozteti a Mondeot, hanem onallo 
fejlesztest enged a platformon. Raadasul most beleteszik a 130 Le-s 4 
hengeres Mondeo TDCi dizelmotort !!! Ha mar hazon belul kell soros 
dizelmotort valasztani, miert nem lehetett a Mazda6 uj kozos 
nyomocsoveset valasztani ? Sokkal kiforrottabb konstrukcio, jobb 
teljesitmenymutatokkal. Ezzel egyutt, csak nekem tunik halvaszuletett 
otletnek egy elsokerekhajtasos 2 literes dizel JAGUAR ????
+ - Rendori akciok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

G Laci írta,de nem pont neki szol:
Miert nincs fokozott kozuti ellenorzes, hogy kiszurjek a
vadbarmokat....illetve hogyan bujjunk ki a gyorshajtas alol.
....
de a
gyorshajtas elbliccelese....az jogos...

Azt hiszem nalunk nem tul konnyu jo megoldast talani. Mert gyorshajtas es
gyorshajtas kozott kulombseg van! Azon kivul a mi kis hazankban eluralkodott
kaosznak koszonhetoen, egyszeruen nem tudsz haladni, ha nem leped at a
megengedettet! Persze nem mindegy hogyan, es egyebkent en sem szeretek
gyorsabban kozlekedni, egyreszt a rendori kockazat miatt, masreszt mert
tudom, milyen baj szarmazhat a gyorshajtasbol. De ahhoz, hogy belathato idon
belul eljussak A-bol B-be, sajnos menni kell! Erre mondhatnam azt, hogy
indulj el idoben, de hidd el nem igy szokott kezdodni! Egyszeruen olyan
zsufoltak az utak, hogy az atlagsebesseget szinte keptelenseg 70 fole
tornaszni. A forgalomhoz kepest meglehetosen alulmeretezett mind a
belteruleti, mind pedig a kulteruleti uthalozat, amihez meg hozzajon, hogy a
rendor nem segíti a kozlekedoket, hanem inkabb feltartja varakoztatja!
Utoljara magyarorszagon kb 8 eve tapasztaltam igazi segitseg nyujtast
rendorok reszerol, amikor Bp-en egyik keresztezodesben feltorlodott
forgalmat pillanatok alatt profi modon helyreallítottak! (Ezuton koszonom
nekik!) Szoval azota csak kulfoldon (foleg tolunk nyugatabbra :-) )
talalkozok rendszeresen hasonloval! Es ahelyett, hogy az autotolvajt
uldoznek, inkabb az atlagos autost b@...gatjak uton utfelen! Mert mennyivel
konnyebb beulni egy feher Astraba, aminek elol hatul szeme van es bemerni a
gyanutlanul 105-el kozlekedot 90 helyett! Aztan persze jattert tovabb
engedni, mert hat ugye kulomben foljelent, ami nekem nem igazan hianyzik!
Tehat ez a rendorseg csak ennyit tud! (tisztelet a kivetelnek, ha van ilyen,
remelem meg van)
A rossz minosegu uthalozat felujitasa helyetti forgalomkorlatozasokrol mar
nem is beszelek! 
Torjon ki a nyaka, akinek sietni kell, minthogy megcsinaljuk normalisra azt
a nyamvadt utat - felfogast egyszeruen nem tudom es nem is akarom elfogadni!

Foleg mert a gazdasag egyik fo hajtomotorja az infrastruktura, amibe az
uthalozat is beletartozik, de ezt a 'paraszt honatyak' ugy latszik nem
tudjak! (De inflaciot gerjeszteni eleg jol megtanultak)

A diszkokbol hazafele igyekvo delikvensek, akik elgazoljak a szembol
szabajosan erkezot, mert ittasan nagy sebesseggel atmegy a masik oldalba,
azokat nem nagyon tudjak elkapni! (Alig nehany hete, hogy ket fiatal lany
halt meg igy)  De nappal bezzeg be tudnak allni a fa adta huvos arnyekba es
lemeszelik az autost, de nem a napon allitjak meg a parkoloban, (nehogy
leegjenek szegenyek) hanem az utat eltorlaszolva a tobbi autostol, ezzel is
balesetveszelyt generalva az arnyekos oldalon!
Ja es meg nem lattam becsatolt ovet rendorautoban, pedig csak akkor
haghatjak at a szabalyt, ha bekapcsoljak a kek fenyt es a hangjelzest
egyszerre! (a hangjelzes lehet szakaszos is)
Kivancsi vagyok oket ki birsagolja meg! Mert a szabaly az legyen szabaly
mindenkinek! Persze ausztriaban mar a rendorautokba is szerelnek biztonsagi
ovet:-)

/De mondhatnam azt is, hogy kitiltjak a teherautokat egy utrol felújítas
miatt, mikozben nem adnak semmilyen kedvezmenyt az egyebkent borsos aru
autopalyara! "Az M5-os esete Toth Marival!" /

Szoval csak azt akartam, hogy az ilyen kozuti ellenorzes nem igazan alkalmas
arra, hogy kiszurjek a "vadbarmokat", de arra mindenkeppen jo, hogy rombolja
a rendorseggel szembeni moralt! Pedig en is nagyon szeretnem, ha az igazi
vadbarmokat kiszurnek, mert sokkal nagyobb biztonsagban ereznem magam, de
ennek egyenlore keves eselyet latom, sajnos.

Azert remelem egyszer ez is megvaltozik, raadasul jo iranyba! Ehhez viszont
nagyon, de nagyon sokat kell meg tanulnunk Europatol! (Es a hibaikbol is
tanulnunk kellene!)

Udv Nektek!

Jockey
+ - Merci biztonsag kiegeszites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Mi a velemenyetek, hogy egy 190 -es Mercedes immobilizer -es vedelmet
>valtozar -ral erdemese-e kiegesziteni? Lopas ellen mennyire hatasos a
>valtozar?

1) Mint ezt mar itt soxor kitargyaltuk, amit el akarnak lopni, azt el is
lopjak.
    Profik is vannak a kocsitolvajok kozott, de minel oregebb az autod annal
    kisebb az eselye hogy ellopjak. (60 eves kocsikat sem divat lopni...)
    Csak az a kerdes, hogy el akarjak-e lopni es hogy mennyire profi aki
    el akarja lopni....
2) Minel tobb (lathato) lopasvedelmi eszkozt telepitesz, annal kisebb az
    eselye hogy ellopjak (na ez sem 100%-ban igaz)
3) Ha van ra anyagi kereted szerintem annal nyugodtabban alszol minel
    vedettebbnek erzed az autot.

Osszegzes: _szerintem_  tetesd bele a valtozarat!

Udv!

GERI
+ - Re: Centirozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
>
>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Centirozas ( 11 sor )
>Idopont: Tue Jun 24 17:23:19 CEST 2003 AUTO #1866
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>Hello Autosok,
>
>meg tudna mondani valaki, hogyan kell alufelnis kereket helyesen
>centirozni? Egyre tobb helyen latok alufelnit ugy hogy a centirsuly
>a felni kulso permere van verve. (mint az aceltarcsaknal)
>
>Ez normalis? En tuttira letornem a kezet a gumisnak, mert iszonyat
>butan nez igy ki a kerek + valoszinuleg a felni is serul, karcolodik.
>
>Udv
> Gabor
>
En csak autohasznalo vagyok, de ezt talan meg en is tudom. :)
Alufelnire ragasztani szoktak a sulyt. Raadasul a suly sem olyan
mint amit az acelfelnikre tesznek, hanem negyzet /teglalap?/
alakuak. Eleg mukedvelo lehet az a gumis.
En kifizettetnem vele a felnijavitast, utana feljelentenem
barbarizmus miatt.

Josi
/Megane 1.4 /
+ - alufelni centir (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>
meg tudna mondani valaki, hogyan kell alufelnis kereket helyesen
centirozni? Egyre tobb helyen latok alufelnit ugy hogy a centirsuly
a felni kulso permere van verve. (mint az aceltarcsaknal)
<<<<<<<<<

ragasztva  illik.  nekem  a  fordon 91-es gyari alufelnik vannak, csak
azert nem kituno allapotban, mert 1 allat a sulyt a peremre verte - es
szepen  lejott  a  lakk  meg  ami  alatta  volt. parszor szerintem mar
csuklott ...

udv
+ - gyermekes parkolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Az egyik kedvenc almom az, hogy mi lenne, ha a rendorok megszallnak a
>  parkolokat, es megbuntetnek az osszes "gyermekes" parkoloban pakolot,
>  akinek nincs a kocsijaban gyermekules. (elvegre a gyerekhez kotelezo
>  az ules, es mi masert allna az az auto a gyemekes helyen, ha nincs
>  gyerek :-o )
 > A'kos
------------------------
Ez igy tevedes!!! Bizonyos helyzetekben nem kell gyermekules!! (nehany 
honapja tema volt ez) Ha tobb gyermeket szallit valaki mint ahany ules 
beszerelheto a kocsiba, akkor nem kell ules egyik gyereknek sem.
Ilyen esetben a "talalekony magyar" rogton szerezne nehany kolcson 
gyereket , es bizonyitana "jogos" parkolasat. :-(

Udv,   Triznyak
+ - Dacia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Mikor meleg motorral inditanad, spricceld meg rendesen elotte
>Udv,Gyu
---------------------------
Aztan ha igy sem indul, akkor meg legkozelebb ne spricceld meg elotte!! :-D
---
> > Elindulok, kapcsolok föl és a váltás után a gázadáskor elo~ször
> > megtorpan a gép, aztán kezd húzni. Ezt fo~leg relative alacsonyabb
> >fordulatnál csinálja.
 >>Üdv. Tamás
----------------------------
A hibaknak akar tucatnyi oka is lehet!! :-(
Okozhatja gyujtas, vagy uza.ellatas, vagy mindketto.
Gyujtas: legvaloszinubb, hogy a megszakito ullo resze ferdere "kopott". 
(Tipikus hibaja a Dacia, utodott modon mukodo, vakumos 
elogyujtasszabajzojanak Bar erdetileg ez Renault) De lehet nagy 
gyertyahezag, rossz gyertya, szakadt gyertyakabel, rosszul beallitott 
elogyujtas.
Uza.ellatas: Rosszul beallitott alapjarati keverek, eldugult atmeneti 
rendszer, tomitetlenseg a szivocso oldalon (fekszervo). nem mukodo 
kartergaz elszivoszelep, alacsony benzinszint.
Legrosszabb esetben dugattyugyuru tores
A nehezen indulas is valoszinuleg ezek kozul valamelyik miatt van.

Javaslat: Nezd meg a megszakitot, ha lepcsosre egett a felulete csereld ki,
( hezag 0,4mm) es allitsd be az elogyujtast!
Cserelj gyertyakat.(Ha megsem ez a baj legkozelebb felhasznalhatod a
regieket)

Udv, Triznyak
+ - Buntetopont (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Logikus az lenne, ha buntetopontokat adnak, es azonnali bevonas csak
>  halalos baleset okozasanal lenne...
>Yff
--------------------
Es az ittas vezetes az smafu?? Kap 5 pontot es mehet tovabb?? :-(

Udv,   Triznyak
+ - Re: Valasz: gyorshajtas*** HIX AUTO *** (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha azt írod, hogy családtagod vezette, akkor szolgáltattál adatot.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 3e70d644.adsl.enternet.hu)
+ - 10 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1. Nem futhetoek a kulso tukrok. :(
  2. Nincs a motorter alatt boritas - minden csupa kosz es mar be is
azott a gyujtas.
  3. A kozepso ketto szellozoracs csak egyutt allithato fel-le,
jobbra-balra kulon.
  4. A csomagter ajtajan nincs belul fogantyu a 'tiszta' zarashoz
  5. A hatso ulestamla belulrol gond nelkul ledontheto - biztonsag.
  6. A permetezos ablakmoso eloszor tetszett - marha takarekos -, de a
masodik mosas utan a nem torolt reszeken szinte nem lehet atlatni.
  7. Mogottem(185) kicsi a labter a hatul uloknek.
  8. Az elektromos ablak nem zarhato egy gombnyomasra.
  9. A kesztyutarto eleg kicsi es a kartyatarto helyett szivesebben
latnek egy pohartartot.
10. A hatso hattamlak teljes eloredontesehez le kell venni a
fejtamlakat.

Bagacs 
Cordoba 1.6
(28000Km)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS