Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 347
Copyright (C) HIX
1999-04-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: 98+adalek (mind)  23 sor     (cikkei)
2 Pannonia vizsgaztatas (mind)  15 sor     (cikkei)
3 muanyag lokharito + kadett fek problema (mind)  39 sor     (cikkei)
4 Motoros levelezo listat keresnek!!! (mind)  28 sor     (cikkei)
5 Re. gyertyagond (mind)  30 sor     (cikkei)
6 lejto szazalek (mind)  7 sor     (cikkei)
7 szivocsonk (mind)  7 sor     (cikkei)
8 Izzitogyertya (mind)  39 sor     (cikkei)
9 Re: Help izzitogyertya ! (mind)  38 sor     (cikkei)
10 rossz e-mail cim (mind)  5 sor     (cikkei)
11 Djertja (mind)  7 sor     (cikkei)
12 98-as 94-es (mind)  8 sor     (cikkei)
13 Re: Diesel es egyeb dolgok (#339) (mind)  16 sor     (cikkei)
14 Re: 83-as Ford Escort (#345) (mind)  15 sor     (cikkei)
15 Orientimpex? (mind)  10 sor     (cikkei)
16 98+adalek, elogyujtas (mind)  21 sor     (cikkei)
17 Mit vegyek? (mind)  12 sor     (cikkei)
18 BMW 728 i (mind)  5 sor     (cikkei)
19 Mon"dejo" 1.8 i (mind)  7 sor     (cikkei)
20 Izzítógyertya, ólom, ólom és ólom. (mind)  61 sor     (cikkei)
21 R. Diesel szelleme,-) Suzy, Toyo (mind)  60 sor     (cikkei)
22 Elado Fiat (mind)  19 sor     (cikkei)
23 FW: motorok, gumik es masok (mind)  9 sor     (cikkei)
24 (nincs tárgy) (mind)  15 sor     (cikkei)
25 BMW 5XX (mind)  12 sor     (cikkei)
26 Hirdetes (mind)  4 sor     (cikkei)
27 Auto-modositasok (mind)  12 sor     (cikkei)
28 Elado Audi 100 szerelesi konyv (mind)  12 sor     (cikkei)
29 Ford Mondeo - Opel Astra Sedan (mind)  15 sor     (cikkei)

+ - Re: 98+adalek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Csak en tapasztaltam, vagy massal is elofordult, hogy aprilis 1 elott,
> amig leh etett olmozott 98-at kapni, a MOL kutaknal mar ugy arultak,
> hogy olmozatlan+adalek. Igy jott a kutbol. Apri lis egytol, viszont
> csak olmozatlant lehet venni, + a kutkezelotol kulon vehetek adalekot,
> es ugy probal ja bebuveszkedni a tankba. Rendkivul otletes. meg jo,
> hogy volt nalam apro, mert egyebkent nezhettem volna

???
Most mar akkor nem ertem... :-( ARAL es MOL kutaknal 
erdeklodtem (es tankoltam is 98-ast :-(), es mindket helyen az volt 
a valasz, a 98-as alapbol olompotlo adalekolt, az alacsonyabb 
oktanszamu benzinhez kell kulon adalek... Ezek szerint atvert a 
kutas? (Ket ceg kutjanal is?) Ja, az ARAL kutnal ki is irtak, van 
benne adalek... :-(


Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

http://fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - Pannonia vizsgaztatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok Autosok es Motorosok!

Le szeretnem vizsgaztatni az 59-es Pannoniamat es azt kerdeznem toletek, hogy a
 
ket tukron kivul miket kell meg raszerelni. Feklampa, kurt van mar rajta. Ugy h
allottam,
hogy tompitott es tavolsagi visszajelzot is kell ra tenni, de ez a ficko mondta
, hogy 
feklampa visszajelzo is kell. Nos lehet, hogy igaza van, de az ocsem 125-os Cag
ivajan
sincs feklampa visszajelzo es most vizsgaztatta marciusban.
 Elore is koszonok minden segitseget. A valasz johet a listara es maganba is.


									Tama's
+ - muanyag lokharito + kadett fek problema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Lenne itt egy nyugom, es remelem, hogy segitetek megoldani.

Van egy C Asconam - aminek a muanyag lokharitoja, az ajton a
gumicsik es a hatso szarny (ez egy kicsit nagykepu megnevezes
arra a 10 cm szeles gumidarabra) olyan csunya szurke szinu volt -
gyarilag. Meg persze meg a nap is szi'tt rajta egy keveset.

Na, a lenyeg az, hogy megprobaltam lefesteni matt feketere.
Eloszor hazilag, matt akril spray-vel - lejott, helyes kis foltokat hagyva
maga utan.
Na mondom, en keves vagyok a muvelethez - elvittem fenyezohoz.
Az alakezelte (allitolag) valami speci cuccossal, amitol majd
nem jon le - es utana fujta le vmi mattfekete festekkel. Hat ez
ugyanugy lejott foltokban - igaz egy kicsit tovabb tartott.
Meg tobbe kerult :-(

Szoval mi a megoldas ? A muanyag az ABS - asszem.

Le lehet egyaltalan festeni az ilyesmit ugy, hogy birja a gozborotvat, a
mosast, a kofelverodeseket? Azt tudom, hogy az igazi megoldas az anyagaban
festett muanyag - de hat ez van, ezzel kellene vmit tenni.


Kadett fek problema:

A regi Opeleknel (lehet, hogy az ujaknal is, azt nem t'om) uszo
agyazasu feknyergek vannak elol. Ez szokott berohadni, nem tud
csuszkalni a feknyereg a ket csapon es ilyenkor csak az az oldali
pofa nyomja csak a tarcsat, amelyiken a munkahenger van.

Lehet hozza kapni felujitokeszletet 4-5kFt korul. De ha szetszeded,
kiutod belole a csapokat (neha eleg nagy kalapacs kell hozza :-)
Te is ki tudod pucolni es be tudod zsirozni, csak arra figyelj,
hogy szilikonzsirt hasznalj, mert az O-gyuruk a nem olajallo gumibol vannak.

Udv:
BigWhite
+ - Motoros levelezo listat keresnek!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenkinek!

Nem tartozik szorosan ide kerdesem, ezert csak egyszer zavarlak Benneteket,
azzal a kerdessel,hogy ki tud motoros levelezolistat???
Elore is koszi,TOM
ui:johet magan mail-be is...
+ - Re. gyertyagond (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Szia Gabor , sziasztok autosok.

>Tudja valaki hogy egy sima gyertyanak mennyi az elettartalma?
Mit ertesz  sima gyertya alatt? Isolator, Brisk, Beru, stb
>gyertyakban mar van vagy 15 ezer km es nem tudom hogy
>honnan kene tudnom hogy jok-e meg?
Azt , hogy az autodba milyen gyertya valo az a gepkonyvbe van irva. Es irja
a referencia gyertyak tipusat es szamat. De jo lett volna leirni a listanak,
hogy milyen tipusu autod van . A josagat ugy tudod megallapitani, hogy
kicsavarod es megnezed az elektrodak allapotat. A jo gyertya szine ozbarna.

  wrote irta.
>Tenyleg, neha latok ejjel auto alatt egy Frigyes kinezetu embert
>:-)
Hat be kell vallanom a listanak, hogy 2 naponta elkuldom az alteregomat ,
hogy  masszon a kocsi ala es csiszatoljon egy kicsit rajta ;-)){
Maskulomben aluminium szurke szinunek kell lennie. Akkor muxik jol.






Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


+ - lejto szazalek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Barataim,
epulne egy garazs az utcarol lejaroval. A gond az, hogy eleg meredeknek 
igerkezik. Szerintetek mi az a meredekseg szazalekban, amit egy atlagos 
autoval gond nelkul meg lehet maszni? Mi lehet a kritikus ertek? Mennyire 
fugg ez az auto tipustol-jellegetol?
Nagyon orulnek a szakerto valaszoknak, elore is koszonettel
Ba
+ - szivocsonk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

a szivocsonkot (alu otvozet ontveny, a sulya es szine (semmi rozsda)
alapjan) mifele szerszammal szoktak polirozni ? (es hol lehet 
beszerezni?)

zoli
+ - Izzitogyertya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Azt hiszem izzitogyertyat kellene cserelnem ???
> A hiba a kovetkezo (1.3 D UNO) telen meg pocre indult,
> mostanaban ha all 1,2 napot harom, negy izzitas es ugyanennyi
> oninditas szukseges, hogy beinduljon reggel.

Ha nehany ora (helyesebben a motor lehulese) utan nincs gond, csak 1-2 nap
utan, akkor az nem az izzitogyertya... Egyebkent Ohm-merovel kell
megnezni, ha szakadt, akkor rossz, mas baja nem igazan tud lenni...

> Szerintetetek izzitogyertya lesz ??? Es ha veszek, jo az 1400
> Ft/Db arfekvesu. Azt mondtak ez max 3 honapig fog tartani aztan

Attol fugg, milyen marka. 3 honapnal joval tovabb illik tartania, en a
hasznaltan vett kocsiban ket es fel ev utan csereltem, es masfel eve benne
van. 

> Az izzitogyertya csak az izzitas alatt izzik ? ezt ugy kell erteni

Lehet, hogy tipusfuggo, de nalam meg starterezes kozben is.

> mint ha egy eletromos futoszallal melegitenem az olajat ?

Nem az olajat, hanem az egesteret melegiti.

> Ha megy az auto akkor ennek tovabb mar semmi funkcioja sincs

Nincs.

> Az olaj mitol robban ? v. gyullad be ha a hengerben  nincs lang v.
> szikra.

A kompresszio soran felmelegszik annyira, hogy onrobbanas tortenik.

> Jaj es meg egy valami mi az a porlaszto csucs, ez olyan mint az
> alcsucs, mert azt mondtak ezt is neha meg kellene pucoltatni es
> hol van , konnyen hozzaferheto.

A hengerfejbol ki lehet csavarni oket, de nem igazan hazi buheralasra
keszultek :)
+ - Re: Help izzitogyertya ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szucs Pal irasabol idezve :

>Azt hiszem izzitogyertyat kellene cserelnem ???
>A hiba a kovetkezo (1.3 D UNO) telen meg pocre indult,
>mostanaban ha all 1,2 napot harom, negy izzitas es ugyanennyi
>oninditas szukseges, hogy beinduljon reggel.
>Szerintetetek izzitogyertya lesz ??? Es ha veszek, jo az 1400
>Ft/Db arfekvesu. Azt mondtak ez max 3 honapig fog tartani aztan
>megint cserelhetem oket. Hat nem is tudom mit tegyek, inkabb
>vegyek akkor traktort vagy mit csinaljak ?

Az izzitogyertyakkal nekem is volt, van problemam amiota dizel jarganyom
van.Tavaly szeptemberben vettem a kocsit ,es kezdetnek 2 rossz volt a 6
gyertyabol.
Autosbolt, 2 gyertya megvesz, kicserel. Egy honap mulva megint betojt egy.
Mivel a kocsi ( BMW 524 td 89-es ) mutatja ha nem jo az osszes
izzitogyertya,ezert egyertelmuen azonosithato a gyertya tonkremenetele.
December fele mar kezdtem unni a havi 1-2 gyertya cseret, es mar azok 
kezdtek hullani amit mar en tettem bele, visszavittem 3 rosszat az 
autosboltba. A dobozon fel volt tuntetve, hogy egy ev UNIX garancia van
a termekre. Az autoboltos csak lesett, es mindenfele butasagot kezdett
mondani az aram lelektanarol. Kozoltem vele hogy ezek nem teljesen igy
vannak Ohm torvenye ota, de nem volt hajlando az esz erveket elfogadni.
Felhivtam az Unix-ot ahol teljesen normalisan alltak a problemahoz, kozoltek
hogy nyugodtan vigyem vissza a boltba a gyertyakat es ok kicserelik. Igy is
tortent a dolog, visszakaptam a gyertyak arat. 
Mostanra megint osszegyult 3 rossz gyertyam, tegnap vittem oket vissza.
Vegezetul a lenyeg . A gyertyak az olcso verzioju olasz Icat tipusuak
voltak. Azota egy francia tipust ,Autoelite-t hasznalok, ezek meg birjak. 
Sajnos a Bosch-ra ilyen 5000/db arat mondtak, amit egy kicsit soknak 
tartok. Ez lehet hogy csak attol van ,hogy a BMW nevre beindult a szorzo
a boltos fejeben. Az Autoelite 2000parszaz per darab, tehat nem sokkal 
dragabb mint a legolcsobb tipusok.
Vegezetul hozzatennem az irottakhoz, hogy mindez csak sajat velemeny.
Nem kivanok reklamozni markakat, es mas tipusok hitelet rontani.
Jo autozast ! Udvozlettel :Csaba from Balatonma'riafu:rdo''-also'
E-mail:       ezt hasznalom
             SMS celokra max 78 karakter a subjectbe
+ - rossz e-mail cim (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Sulyok Zoli kuldott egy emilt, de a megadott cimre nem tudok levelet
kuldeni, a level visszapattan.
Kerem O"t adja meg a jo emil cimet.
Koszi: Laci
+ - Djertja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Kivancsi vagyok milyen gyertyakat javasolnatok egy 85-os Mazda 323-ba,
benzines, 1.5-os, duplakarbis, no katalizator!
Valaszokat elore is koszi!

Szabo Zoltan
+ - 98-as 94-es (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Neked miert kell az olom a Renault 25-be?

>Velunk mar mindent meg lehet etetni. 180Ft-ert 98 helyett kb 94-es benzint,
>de ha kiderul hogy az olompotlo is pont ilyen szar, akkor ....
>Hat akkor tonkre megy a kedvencem, de nem tudom mit tehetek! :((

Szabo Zoltan
http://www.nexus.hu/szaboze
+ - Re: Diesel es egyeb dolgok (#339) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  embernek a gagyi is jó... Tehát ha kisebb javítandó hibák vannak a
> karosszériá n abba már hasonló kvalitású motor kerül, hasonló
> kvalitású egyéb elemekkel. Ne m biztos, hogy ez selejtes (sőt az
> kizárt, tényleg:-))), csak osztályozott, és a legkevésbé megbízható
> példányokat szelektálják... ill. rendezik sorba és tesz ik be.

Nem hiszem, hogy ez igy mehetne. Jartam mar autogyarban - speciel pont
Esztergomban a Suzukinal, es ugy megy, hogy jonnek sorban a karosszeriak,
meg a motorok, es rakjak bele. Nincs lehetoseg parositgatasra, hogy ez
most egy hibas kaszni, keressunk bele gyorsan egy gyenge motort...


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Re: 83-as Ford Escort (#345) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 83-as Ford Escortom muszerfal vilagitas-szabalyzojat nem talalom. Van neki
> egyaltalan? Sajnos sotetben egyaltalan nem latom a muszerfalat, ami egy
> kicsit zavar. Tudja valaki, hogy hol kell beallitani?
> /Lehet, hogy ki kellene az egoket cserelni, de gondoltam az egyszerubb
> megoldassal kezdem./

En biztos vagyok benne, hogy egyszeruen kiegtek az izzok. Ilyen
huncutsagokat, hogy fenyero-szabalyozo, szerintem nem tettek bele egy
ilyen kategoriaju kocsiba.


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Orientimpex? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csinaltatott esetleg valaki mar lakatosmunkat a fenti ceggel (ami a
nevevel ellentetben nem egy gyarmataru-kereskedes, hanem Opel
gyarialkatresz-bolt es szerviz, es a Nagy Lajos Kiraly utjan van a
Bosnyak tertol nem messze). Ha igen, erdekelnenek a tapasztalatok.


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - 98+adalek, elogyujtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az atallas nem egyik naprol a masikra tortent (tartalyok tisztitasa,
"olommentesitese" stb.) a MOL kutaknal sem. Az aprilis 1-i hatarido arra
vonatkozott, hogy ettol kezdve nem lesz olmozott benzin. Egy honapja
legalabb 10 MOL kutnal tankoltam kulonbozo helysegekben es minden kutnal
volt bekevert olommentes+adalek.

1971-es autommal negy evvel ezelott egy teljes evig (kb. 25 ezer km) 95-os,
adalek nelkuli olommentessel jartam es nem tapasztaltam semmifele "durva
jarast", csorgest (pedig 20 %-kal meg van novelve a suritesi arany), nem
kellett szelephezagot utanallitani (pedig OHV) es nem lett gyengebb, sot
meg a muanyag, vagy gumi szuroket, membranokat es vezetekeket sem oldotta fel.

Valasz az elogyujtassal kapcsolatos kerdesre:
A gyarilag megadott ertek az optimalis. Az optimalisnal nagyobb elogyujtas
tulzottan igenybe veszi a forgattyus mechanizmus osszes elemet,
teljesitmenycsokkenest, tulmelegedest es a motor korai tonkremenetelet
okozhatja. (Tuningolt motoroknal az optimum termeszetesen mashol van!)

	Cs.
+ - Mit vegyek? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali !

     Koleganomnek van egy 2.0i Scorpioja Cl /ABS,central,radiosmagno/ ami
     most lett vizsgaztatva. Rendesen meghuzta a FORD szerviz oket ,uj
     lengokar, kerekcsapagy, stb, 160.000 ft volt. A gep egyebkent 1997 ,
     kb 3 eve hoztak be az autot. Feher szinu szerintem gyonyoru kivul
     belul. Fogyasztasa 8-10 l korul van szerintuk de ez autozastol is
     fugg. Szoval ha valakit erdekel en tudom ajanlani. Az ara olyan
     730.000 Ft korul van. Jo autozast.

     06 309 391 769
     RObi
+ - BMW 728 i (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

BMW 728 i 1982-es (allapot/kinezet 1988) 2000.II ho muszaki.
     225 gumik, full extra, feher. I ar 565.000 Ft
     8-10 l fogyasztas, 3300 ft-os havi biztositasi dij

     06 309 391 769
+ - Mon"dejo" 1.8 i (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali !

     Ford Mondeo 1996 , 1.8i, mahagoni zold. 2.550.000 Ft
     akar reszletre is.

     06 309 391 769
     RObi
+ - Izzítógyertya, ólom, ólom és ólom. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha már az ólommentesre fanyalodnátok - nem sikerült rábeszélni senkit egy kis s
zomszédolásra minden harmadik tankolásért - akkor javasolnám, hogy AVANTI-nál t
ankoljatok elvégre az évek óta ólom nélkül forgalmazza valamennyi benzinjét egy
 PowerShield nevű (labancoknál is elterjedt; made in USA) adalékkal. Alacsonyab
b oktánszámigény esetén így tehetsz bele 91-est, 95-öst is - kúton adalékoltan.
 Pár év alatt azt hiszem, ha gondok lettek volna vele, volt idejük alkalmazkodn
iuk hozzá - s kicsivel olcsóbb is. Megint más dolog, hogy gázolajat nem szívese
n tankolnék náluk. Én inkább szomszédolok az ólmozottért - amíg lehet...

Milyen szelephez kell ólom? Mint néhányszor értekeztem róla az ólam a puha szel
epfészkű motorokhoz szükséges: feladata a szelepfészek kopását megakadályozni a
záltal, hogy puha párnát képez rajta, amely tompítja a szeleptányér rá ható üté
seit. Közel hasonlatos adalék sincs... 
Kizártnak tartom, hogy a hatvanas években edzették volna a szelepfészkeket.
Ha a szelepszárak kenése OK ezzel csak annyit érhetsz el, hogy kisebb lesz az e
rős rezgések szelepszárra gyakorolt koptató hatása, de a szelepfészek és kicsit
 a szeleptányér is ugyanúgy kopni fog. Ezt onnan veheted észre, hogy a szelephé
zag (OHV-nál) csökkenni fog, (zömítődik az szelepfészek aztán töredezik stb).

Az, hogy  kocsija csörgött azért nem az adalék a hibás, hanem a
 feltankolt ólommentes benzin. Nyugi a CFR motorban közel MSz szabványszerűen k
iadja a oktánszámot. De a Te motorodban rángatni fog a moderálatlan égés miatt 
a teljesen másként robbanó (agyonkrakkolt) ólommentes - aminek kompenzálásához 
gyanítom legalább 103-108 oktánszám kellene. Nem véletlenül 98-ast adalékolnak,
 annak ellenére, hogy a békebeli kocsik 95%-a csak 92-es benzint kívánna... Az 
sem véletlen, hogy a 92-est szüntették meg először, ugyanis az ólomtetraetil ko
ncentrációja utóbbi években felére, harmadára csökkent a benzinekben.

Másik hibaok főleg a mechanikus vezérlésű - gyengébb szikrát adó - gyújtás eset
én történő indítási, keverékgyújtási nehézség (kúszóáramok lehetnek az káliumad
alék miatt + nehezebb az üzemanyag begyulladása).
Állítom, hogy az ólommentes üzem gyújtásállítást (ez könnyen megoldható), valam
int szelepvezérlési szögek átalakítását (vezérműtengelycsere...)
igényli. Akkor már nem árt kicserélni a hengerfejet is, vagy valamilyen módon e
dzett szelepfészekhűvelyeket belesajtolni az előmunkált hengerfejbe... Esetleg 
az olajlehúzógyűrűket is lecserélni - vastagabb legyen az olajfilm az ólomkenés
 pótlására -, főtengelycsapágyakat is erősíteni - bírhassa a nagyobb tranziens 
terheléseket és nyugodtan járhatsz ólommentessel. 

Szlovákiában viszont csak ólommentes van 92-93 óta szlovák világszabadalom UNI 
nevű borzalmas löttyel kutyulják (különben hatalmas kísérletek folytak, aki vál
lalkozott a tesztre ingyen kapta a benzint + bontani kellett a motorját). Kivév
e az AVANTI s talán az OMV kutakat; ott PowerShield az adalék. Környező országo
k ólmozott benzin oktánszámával: PL94; YU98; RO98, MOL95 is; SLOvenia98; HR98; 
UA93,98; BG98.

Izzítógyertya: a CORA Törökbálinti áruházában láttam (vigyázz Budakalászon nem 
volt!) CHAMPION-t minden típushoz 2500 Ft/db. Nem szeretem kímélni előfordul 3x
-4x is izzitok, hadd melegedjen a henger:-) lass egy éve semmi baja nincs! Mai 
dízelmotorokon szinte kizárólag (nem tudok a Hoffer-en kívül más olyan motort m
elynél nem) hidegindítás előtt - a sárga lámpa égésekor - működik az izzitógyer
tya, járó motornál sosem. Egyszerűen kicserélhető - szinte könnyebben, mint a g
yújtógyertya.
A porlasztócsúcsok kivarázslása viszont kicsit bajosabb... Bár tényleg nem árt 
időnként megpucolni a koromtól és larakódásoktól... Lehet egyszerűbb dízeladalé
kot használni.

dr. Schmidth Csaba

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - R. Diesel szelleme,-) Suzy, Toyo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Újra elolvastam  levelét s újra válaszolhatnékom van.

>Az izzitogyertya csak az izzitas alatt izzik ? ezt ugy kell erteni
mint ha egy eletromos futoszallal melegitenem az olajat ?

Nem az olajat, hanem a kompressziótérben lévő levegőt melegíted, ahová az olaj 
befecskendezése történik. Az olajat - jobb motorokban - a szűrőben lévő ellenál
láshuzallal melegítheted.

>Ha megy az auto akkor ennek tovabb mar semmi funkcioja sincs
es menet kozben csak frocskoli az olaj a csupasz testet.

BINGO Igaz nem "megy az autó", hanem "jár a motor" a kritériuma... 
Sőt nem csak fröcsköli az olaj, hanem szegény elég meleg is a kompresszióhőtől 
(ami jónéhányszáz fok), majd gyorsan kihűlne a hideg levegőtől ha nem lenne kic
sit rejtettebb helyen és nem lenne hőtehetetlensége. Mivel központi helyen van 
elég komoly szerepet játszik melegségével (pár száz fok) a gázolajpermet meggyú
jtásában...

>Az olaj mitol robban ? v. gyullad be ha a hengerben  nincs lang v.
szikra.

Összeteheted a kezed a dízeled abszolút biztonságos nem robban benne semmi (kiv
éve a hideg, lassú égési sebességből származó detonáció által okozott robbanáss
zerű égést) csak ég. Mitöbb meglehetősen nehéz be is gyújtani ezért is - bizton
ságos - járnak a nagykutyák dízellel.

A kompresszióvégnyomás során keletkezett hőtől gyullad meg. Ha ez nem érné el s
 300 fokot, akkor nem akaródzik indulni. Ha a kompressziód csökken, esetleg a b
efecskendezés minősége gyengébb (olajpermet nem elég finom) hajlamos az olaj ne
hezebben begyulladni (esetleg cetánszám is bekavarhat). Ezeket jó ellenőrizni. 
Nem biztos, hogy az izzitógyertya a hibás, de nem árt azt is kicserélni jófajtá
ra... Gondold el 600-800 fokra melegíti a levegőt és vörösizzásig hevül - mekko
ra nyomáson - az a kis vékonyka rúdban lévő ellenálláshuzal... + nem piskóta üz
emelő motornál sem...

Porlasztócsúcs tisztításához magam is félve fognék hozzá, pedig traki, teherkoc
si porlasztóit már állítottam is be; neked ennyire laikusan semmiféleképpen nem
 tudom ajánlani...

Pali: végül is mennyit fogyaszt az UNO-d 4,66-ot? Kevesebbre is emlékszem;)

Ha már írtam ma még1x: kipróbáltam az új SWIFT-et. Nem egy nagy szám az újításu
k: változtatták az elektronikát és korrigálták a kipufogógáz visszavezetés módj
át ill. mértékét. Szerintem ha jobban is menne az alig érezhető. Egy 1,3-as öta
jtós variációt próbáltam. Eddig sem voltam elájulva, ezután sem tőlük... 
Újabban mindegyik SWIFT ezzel a motorral jön ki.

Próbáltam egy új NISSAN Micra-t is, az jobban texett. 5 év garancia, s különöse
n a Citroen Saxo dízelmotorjával szimpi nagyon. Állítólag Japánban a Toyota Mit
su és Nissan egy megbízhatósági kategória.

Ma olvasom a Toyota elvitte a pálmát az 1-9 éves kocsik négy kategóriájában a T
ÜV adatai alapján... Hétvégén menjetek el Toyo kereskedésekbe Yaris-t próbálni!
!!

Üdvözöl mindenkit dr. Schmidth Csaba

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Elado Fiat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

  Uj auto vasarlas miatt eladnam nagyon megszeretett 
  Fiat Regata 75S ie. automat. 1986-ban szuletett, mar 
  az ujfajta karosszeriaval, 1497 ccm-es hengerenkenti 
  injektoros motorral szereltek.
 Mindenfajta extraval es elektromos csodaval felszereltek
  (ablakemelok, kozpontizar, Ugrokodos riaszto, 
  elektr.szeloztetorendszer, Elekto Check /BOSCH/,stb.). 
  Nemreg muszakizott, uj gumik, eredeti metal fenyezes, 
  rozsda sehol, osszel volt alvazvedelmen, belulrol is 
  ujszeru allapotban van.
  A motor nagyon kiraly, nagyon megy, a fogyasztas 1 eves atlag
  alapjan 5,6-8,2-ig. Ja es marha nagy a csomagtarto.
 Szoval en is megvennem magamtol.
        Iranyar: 490.000,- HUF, alkudozni nem nagyon szeretnek.
 Erdeklodni: ; 94/343-361, 20/98-14-695

        ROB.
+ - FW: motorok, gumik es masok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hali! Van egy 1983-as ETZ/25P (243 ccm) cimu motorom, amit mar evek ota
> nem hasznalok, mert a merete miatt igen maceras kihozni a tarolobol ahol
> all. A gepen nincs muszaki es mar jo regen nem is lett elinditva. Szoval
> szetnem eladni es ha valakit erdekel irjon maganba. Uj akkut es regi
> bukosisakot adok hozza, ha kell. Nekem viszont negy darab, uj vagy kevesse
> hasznalt nyari gumira volna szuksegem a kocsimra (155/70R13 75S mereture),
> persze a bolti arnal olcsobban. Becses ajanlatokat szinten maganba varom.
> 
> Udv. Laci )
+ - (nincs tárgy) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok!

Nem tudnatok Gyongyos vagy Jaszbereny kornyeken egy jo karburatoros
szerelot ajanlani?
Egy olyan gondom van a Szamarammal, hogy a karburatoran nem lehet
beallitani a CO-t. A szerelo azt mondta, hogy azert nem lehet
beallitani,
mert a belsejeben van valami gond (ha jol emlekszem valami magneses
akarmi) Szerinte csak cserevel lehet a bajomat orvosolni. Az uj
porlaszto
ara 19.600 Ft, es ez megerne, hogy mas is megnezze a regit, hatha tudna
valamit tenni.

Elore is koszonom segito szandeku leveleiteket:
Medve Péter 
+ - BMW 5XX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autosok!

(Ezt a levelet mar egyszer elkuldottnek hittem, de mivel semmi valaszt nem
kaptam, megismetlem.)

Szoval egz BMW 5XX jarmu beszerzeset fontolgatom, anyagi okokbol valahol
az 1989-90 evek magassagaban. 
Arra lennek kivancsi, melyik tipusok lehetnek jo vetelek, mit kell nagyon
alaposan megnezetni ilyenkor? Vannak-e olyan trukkok, amik majd csak a
vetel utan, esetleg az elso vizsganal derulhetnek ki.

Peter
+ - Hirdetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado egy 83-as, fekete Mitsubishi Colt 1.4-es, friss muszakival.
Iranyar: 210 ezer Ft.
Erdeklodni Fuleki Andrasnal lehet, a  cimen,
vagy a 06-309-719032-es telefonon.
+ - Auto-modositasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Errol akartam a Holland gyartmanyu vonohorgot
  atepiteni a felujitas alatt allo kocsira.

A rendorseg nem tartja nyilvan, hogy van-e az auton
vonohorog. Csak a forgalmi igazolja. Ha oda egyszer bekerul,
hogy van a kocsin vonohorog, akkor onnantol kezdve jo.
Irni meg mindenki tud...
Az en automon volt vonohorog. Le is volt vizsgaztatva ra.
Amikor elveszett a forgalmi, nem irtak be a vonohorgot
az ujba. Le se vizsgaztattak, mert nem volt ilyen mubizonylat.
Mit volt mit tenni, ugye...
Udv: Po:li
+ - Elado Audi 100 szerelesi konyv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Miutan eladtam az automat, feleslegesse valt a szerelesi gepkonyve,
melyben az osszes szivar Audi 100 (benzines es dizel) teljes leirasa,
elektromos kapcsolasi rajzai, tehat minden kis szereles le van irva
fenykepekkel,
aprolekosan.
2000 forintert vihetitek (egy eve 3500-ert vettem).
Udv:
Istvan

209-813-833
+ - Ford Mondeo - Opel Astra Sedan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !
Milyen pozitiv-negativ tapasztalataitok vannak a fentebbi ket tipussal
kapcsolatban ? 1994-1996 kozotti evjaratuak erdekelnenek elsosorban.
Az 1.6 -os motorokkal jo a gyorsulasuk ? Szerintetek melyik a jobb, ha
50-50 % a varos-tavolsagi arany, es a klima is fontos lenne?

2millio alatt Ti milyen autot ajanlanatok, ami 2 liter alatti, 60-70000-nel
nem
futott tobbet, megbizhato, es azert valamennyire robbanekony tulajdonsagu?
Ja, es max 2 tulaja volt elozoleg, Mo-i szervizkonyves es min. 4 meter
hosszu.  :-))
Kivancsian varom a reagalasokat, ide az AUTO -ba (is).
Udv:
Istvan


AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS