Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1899
Copyright (C) HIX
2003-07-29
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Orvenykamras atlagfogyi - Merci 2.5TD (mind)  29 sor     (cikkei)
2 RE (mind)  39 sor     (cikkei)
3 smtp vodasoknak (mind)  5 sor     (cikkei)
4 nagy motor, nagy fogyi (mind)  17 sor     (cikkei)
5 Melegedo onindito (mind)  24 sor     (cikkei)
6 Metro 4 (mind)  37 sor     (cikkei)
7 Re: kutya-medve (mind)  9 sor     (cikkei)
8 Re:Fekut...hozza tartozo ido (mind)  34 sor     (cikkei)
9 Auto/lakas (mind)  12 sor     (cikkei)
10 FordKa (mind)  16 sor     (cikkei)
11 Re: Szerintetek? (mind)  12 sor     (cikkei)
12 Re: Blokolas (mind)  42 sor     (cikkei)
13 Veteran Pannonia mkp (mind)  10 sor     (cikkei)
14 Hunter (mind)  31 sor     (cikkei)
15 Re: Lelkiismereti fekut (mind)  43 sor     (cikkei)
16 blokkolas (mind)  11 sor     (cikkei)
17 Balkan/ demokracia (mind)  41 sor     (cikkei)
18 MB C250TD (mind)  9 sor     (cikkei)
19 Tukor (mind)  15 sor     (cikkei)
20 Re: Fekut, Gyal (mind)  156 sor     (cikkei)
21 Mazda 121 (mind)  16 sor     (cikkei)
22 ujra (mind)  5 sor     (cikkei)
23 Holtter (mind)  20 sor     (cikkei)
24 :) (mind)  22 sor     (cikkei)
25 Fekut es fekido (mind)  29 sor     (cikkei)
26 Re: Szerintetek? (mind)  10 sor     (cikkei)
27 panel (mind)  59 sor     (cikkei)

+ - Orvenykamras atlagfogyi - Merci 2.5TD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


>Nem tudom, van-e markatars a listan...2 hete a fenti tip. auto 
tulajdonosa 
>vagyok. Ezalatt a 2 het alatt sikerült több, mint 4.000 km-t autozni,
>leginkabb
>autopalyan, sietve (180-200 kmh). A fogyasztas 8.5 - 10.0 liter között
mozog.
>Tudom, hogy ez a CDI-motorok elötti sima elökamras technologia, de 
örülnek,
>ha 8.5 l ala tudnam vinni a fogyasztast. Szivesen olvasnek 
tapasztalatokat, tippeket ezzel kapcsolatban.


Ez teljesen normalis. Az orszaguti fogyasztasod gondolom 7,5 korul 
alakul, vagy az alatt. Majd kitapasztalod azt a fordulatszamot, 
ahol "megugrik" a fogyasztas, nekem ez 3500 felett van, ilyenkor a 
2.0TD Alfa 160-nal gurul. Ezt kenyelmesnek is tartom, van meg benne 
tartalek.

Egyebkent a dCi motorokkal sem csokken drasztikusan a fogyasztas 
ilyen temponal, legfeljebb van egy HATODIK gang, ami jol leviszi a 
fordulatot. (A dCi elonye, hogy ennek ellenere nyomatekos marad. Az 
en orvenyesem valszeg 3500 helyett 2500-as fordulatnal nem ugrana 
ugy).

udv,
djtiszy
+ - RE (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ezt leforditom: Jobb fekekkel nagyobb sebessegrol fekezve 
elofordulhat, hogy
>a fekido kisebb, a fekut nagyobb. Ennyi. Mint arra helyesen ramutatott
>valaki, a fekido nem lenyeges, a fekut annal inkabb.
Meg mindig baromira nem ertem hogy hogy lehet hamarabb megalni 
hosszabb fekuton?
Egy kocsi megal x meteren x sec alatt. Ha kicserelem jobbra a fekeit 
akkor
x-y meteren all meg x-z sec alatt nem?


>Az ABS valamelyest javit a helyzeten, mert akkor a tapadasi, es nem 
>a csuszasi egyutthatoval kell szamolnunk, es az elobbi nagyobb.
A tapadasi egyuthato az egy allo targy elmozditasanal jelentkezik nem?
Pl egy kockat el akarsz tolni akkor a tapadasi egyuthatot kell legyoznod 
de ha mar tolod akkor a surlodasit.

>Nem tevedes! A kozhiedelemmel ellentetben, az ABS megnoveli a 
fekutat az idealishoz kepest :-()
Aszfalton miert noveli meg? Az ABS (nevebol adodoan csak a blokolast 
akadajozza meg nem?)
Ha ABS es autval fekezek akkor elvileg az ua ido alatt all meg mintha 
nem absest csuszashataron fekezem nem?
Termeszetesen murvan kavicson havon jegen no(het) a fekut.

>Es a verda se akarmilyen, a rovidnek szamito Bp-Vecses-Gyal-Bp 
utvonalon haromszor allitottak meg, hogy jaj de szep, jaj
>de kiraly, huu, megnezhetjuk-e, gratula.
Csak nem egy pupos Wartburg volt?


>Kedvencem:
>miskolci panelhaz elotti parkoloban sarga szinu zsir uj Dodge Viper :)))
Talan vendegsegben volt nem? Egy garazsra csak telt volna neki


udv.

Cooper
+ - smtp vodasoknak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

helo

az elozo hix-ben kisse mellement a levelem, sorry

udv
+ - nagy motor, nagy fogyi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Fogash még jár erre? Régebben nagyon bizonygatta, hogy ugyanaz az
>>autó nagyobb motorral kevesebbet fogyaszt. Na ez is bennem volt
>>amikor lecseréltem az autómat, de úgy tunik, hogy nem teljesen igaz
>>az állítás
>  .
> 
> Pedig van benne valami. Van valahol egy cikkem, abban ilyen
> szempontból vizsgál ták azonos tipusok eltéro motorizáltságú
> változatait. Pl: Golf III 1.8-2.0, BMW 316i-328i, stb.. Minden
> esetben volt olyan helyzet hogy a nagyobb motor kevesebbet vagy
> ugyanannyit fogyasszon, általában nagyobb sebes ségeknél (120km/h,
> vagy max. seb. 80%-a). Ha valakt nagyon érdekel majd megkeresem,
> beszkennelem...

bizony ez engem erdekelne. elore is koszonom szepen.

udv
+ - Melegedo onindito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! 

Az oninditom nagyon kozel van a kipufogocsohoz, igy 
ha mar jo ideje meleg a motor akkor neha nem tudok inditani. 
Talan beragad vagy hasonlo. Az elektromagnes - kupplung 
reszen lehet a gond. Lehet kapni olyan szigeteloanyagot 
amivel be lehet burkolni az oninditot es akkor az megvedi a 
nagy hotol. 18 centi szeles es ugy saccra 60 centi hosszu 
"lepedo" kene, az koruleri. 

Aztan kene nekem meg olyan szalag is, amivel a kipufogocsovet 
lehet betekerni, hogy az ne adjon le annyi hot a motorterben. 

Tudtok olyan boltot valahol, ahol ezeket meg lehet venni? 
Leginkabb Becs erdekelne, de aztan mondjuk Becs es Budapest 
kozotti varosok is Budapestig. 

Van valaki koztetek aki csinalt mar ilyet? 

Koszi szepen:

Laci

http://www.agostonl.com
+ - Metro 4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>az a metro ugy kell bp-nek, mint egy falat kenyer...
>Mint egy falat peneszes kenyer. :-( Meglesz az uj metro, es a sok budafoki
>majd mind kiszall az autojabol? Nema'a'a'...

Nem csak ezt nezd (vagy vard), hanem a buszforgalmat is! Ismered a 7-es
busz vonalat? Tudod hany busz van ezen a vonalon, es mekkora forgalmat
bonyolitanak le? Es ennek ellenere mekkora tomegnyomor van a buszokon?
Akkor hadd segitsek!
- van ugyebar a 7-es busz cirka 3-5 perces menetidovel
  (csucsidoben feleennyi)
- van a 7A-s busz, mely csak a Keleti palyaudvarig megy (eddig van
  tervezve a 4-es metro elso uteme is, nem veletlenul)
- es van a 7-es gyors busz, mely csak minden harmadik megalloban all meg,
  percenkent megy, es mindegyik regi csuklos busz, es mennek mint a meszes

Na ennyi busz kozlekedik ezen az utvonalon, egesz Del-buda utasforgalmat
hozza be a belvarosba. Es ennyi busz ellenere kibirhatatlan a tomegnyomor
a buszokon, orulhetsz ha fel tudod tuszkolni magad, es nem kell megvarnod
a kovetkezot. Vagyis nem ujkeletu dolog, hogy ezen az utvonalon kozlekedo
mintegy 200-300 ezer utasnak kellene egy gyorsabb, kisebb forgalmi dugot
okozo es kevesbe fustolgo (kornyezetkimelobb) utaztatasi modot talalni.
Tehat ami most elindul metroepites, majd 15-20 eves elokeszito munka
eredmenye!!!

Hmmm, azt mar el sem merem arulni, hogy amennyiben Magyarorszag
(es azon belul Budapest) szeretne valamikor Olimpiat lebonyolitani, akkor
nemcsak a 4-es metrora lenne szukseg, hanem az 5-osre is! Es bizony ennek
az arat is bele kell kalkulalni a Olimpiai epitkezesekbe! Elvegre hogyan
akarod a mintegy 1.0-1.5 millios nezokozonseget mozgatni napkozben a
varoson belul az szallodabol a stadionba, majd delutan a masik stadionba,
majd utana egy kis varosnezes, es mindezek utan vissza a szallodaba??!!
Ha osszeadod a mai budapesti metrokapacitasokat, meg igencsak toredeke
a szuksegesnek!

udv

Aleox
+ - Re: kutya-medve (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Trinyak:
>1km-rol, 200km/h-val, kb.1meterrel a talaj felett????? Amit kutyanak 
>latsz, mire odaersz egy grizli medve lesz!  :-(

Ez igaz, de egy 200 km/h-val halado jarmu 67 metert tesz meg
masodpercenkent. Vagyis kb. 15 masodperced van eszmelni es reagalni.

udv
Aleox
+ - Re:Fekut...hozza tartozo ido (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Teeby!

Mind szep es igaz, amit tiszta fizikaval levezettel, csak egy dologra
nem tetted a hangsulyt (amin kiindult a vita). Marmint az elerheto
lassulas merteke autonkent mas es mas. Peldaul (sarkositva) nezzunk
egy szabalyosan 90 km/h-al halado Trabantot es egy szabalytalanul
120-al halado BMW-t. Te melyikre szavazol a megallasban?

A lassulas soran megtett ut (tiszta fizika): s=(a*t^2)/2

Ugyebar a Trabi lassabban halad, es onnan a gyengecske fekjeivel
elkezd lelassitani:
90 km/h = 25 m/s
reakcioido: 1 sec = 25 m
fekut: 5m/s2 lassulast feltetelezve = 63 meter
fektavolsag: 25+63= 88 m

Ugyanakkor a BMW gyorsabban halad, de joval erosebb fekjei vannak:
120 km/h = 33 m/s
reakcioido: 1 sec = 33 m
fekut: 10,8 m/s2 lassulast feltetelezve = 51 meter
fektavolsag: 33+51= 84 m

Vagyis a lassu Trabi es a gyors BMW fektavolsaga az eltero
sebessegek ellenere is szinte ugyanaz, pedig a bmw 33%-al
gyorsabban ment?! Persze ez tiszta fizikai eset, de mi van
a hepehupas (nem tukorsima) uttal es a gumik minosegevel?
Itt megintcsak a Trabi fog hatranyba kerulni.

De hogy a masik vegletet is szemleltessem:
Forma1-es auto 100 km/h->0 km/h, 18 meter, ~20-30 m/s2 lassulas

udv
Aleox
+ - Auto/lakas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ant
>III. kerben, csoka, berli a panelt, reggelente söfor jön érte zsir uj 500as 
>mercivel :DDDD

Nos o inkabb amolyan manager, vagy magas hivatalnok tipus lehet. A merci ceges
auto, a lakast berleti dijat vagy a ceg fizeti, vagy o maga, es gondolom a
csaladja es sajat keglije teljesen mashol (egy tavoli falu/varos-ban)
talalhato. Ilyen tipusu emberekbol ismerek parat, igaz egyikuk sem 500-as
mercivel jar, de az eletstilus hasonlo. ;)

udv
Aleox
+ - FordKa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Lenne egy problemam, amiben hozzaerto vagy mar hasonlo gonddal
megkuzdottek velemenyet varom! Adott egy draga kis 1999-es Ka, 1.3-as
motorral. A problemam az alapjarattal van. Kicsit magasan tartja
addig, amig allora nem fekezem az autot, menet kozben meg porog mint
az ... A mai napig segitett az, ha levettem az akksi sarut min. 1
orara, meg az alapjarati motort és kitisztitottam. Utana mindig
elketyegett par honapig. Ma mar nem segit az sem... Megoldja a
problemat az, ha kicserelem az alapjarati motort 25+afaert, vagy
valami mas godja van? Mar kezdem kicsit unni...  Elore is koszonom, ha
valaki tud segiteni!

-- 
Best regards,
 Lajos                          mailto:
+ - Re: Szerintetek? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> lam.) Most azt mondta, megnezi meg a fotengely tomitest aztan ha nem jo, szet
sz
> edjuk ujra a motort. Most gondolkodom mit tegyek, mert ha a tomites csere uta
n
> megall az olaj fogyasa, akkor a gyuru csere kb. 60 ezerert folosleges volt.(v
al

Vannak ilyen bosszusagok. De te kerted meg a gyuruzesre, o meg
megcsinalta. Szerintem ezert aligha lehet hibaztatni. Vigasztaljon, hogy
specializalodott szervizeknek sem szokott minden elsore sikerulni...

Gumo
+ - Re: Blokolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>Kiindulva abbol, hogy a fek kepes a kereket csuszashatarra fekezni
>>>(ez gyakorlatilag minden autora igaz) a fekut csak az alabbi ertektol
>>>fugg: a gumi es az aszfalt kozotti surlodasi egyutthato!
>>>Ez nem vita targya, ez tegy.
>
>Szerintem nem "tegy", de meg csak nem is teny :-). 
>Szaraz uton, jo gumikkal a legtobb orrmotoros atlag auto az ELSO >kereket 
>NEM kepes allora fekezni (a hatsot igen). Probald ki. 
>G.

(Ha mar kotozkodsz, akkor: elso kereke"i"t es blok"k"olas :-)

Bocs, valoban nem tegy, hanem teny, de tegy ugy, mintha a tegy-t 
teny-nek ertelmezted volna.
Ami teny az nem az, hogy minden auto kepes a kerekeket csuszas-hatarra
fekezni, hanem az, hogyha ez a kiindulasi feltetel, akkor...

Az autokon altalaban van egy fekeroeloszto, amelyik a fekerot
elosztja az elso es a hatso kerekek kozott (nem ertek az autokhoz, 
informatikus vagyok, ezert szakertok irjak le legyszi!)
Ez meg a regi autokon is megvolt ha jol tudom, a bolintas az 
amely vezerli es mechanikus megoldasu.
Szoval a fenti szerkezet feladata pont az, hogy ne engedje azt, hogy
a hatso kerek joval korabban blokkoljon. (Fekezeskor a hatso kerekre 
meg kevesebb suly jut, mint egyebkent, ezert joval kisebb ero is 
blokkolni tudna a hatso kerekeket.)
Ha a fekeroeloszto jol van beallitva, akkor a fekerot a tengelyekre eso
suly aranyaban osztja szet, tehat _elvileg_ mindegyik kerek egyszerre
blokkolna.
Valoszinusitem, hogy megis ugy van beallitva, hogy a hatso kerek
blokkoljon _eloszor_ hiszen ekkor meg jobban iranyithato az auto,
mintha az elso kerekei blokkolnak.

A sajat automon - ABS-t kikapcsolva - sikerul minden kereket blokkolni.
Ezt azonban nem szoktam probalgatni. 
(1200kg auto, erosen orrnehez - Audi 100, 2,2 L motorral)

Szerinted melyik az a mai auto amelyik nem kepes az elso kerekeit
blokkolasig fekezni?

udv,
Attila
+ - Veteran Pannonia mkp (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eladnam veteran Pannonia TLF 1960-as kiadasu motorkerekparomat. Ar: 
50.000HUF.

Zs.Laci, tel: 48/438-078.




E-mailt ne irjatok, keresre raktak fel a netre, a mailcim tulajdonosa 
nem kompetens a motor ugyeben. Kosz.
+ - Hunter (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

* Ne haragudj, de tisztan latszik, hogy Te kivaloan jol
* erzed magad a
* burokracia es a jogszabalyrendszer utvesztoiben, es
* nem zavar, ha ennek
* fejeben a jozan paraszti eszt es a joszandekot felre
* kell tenni.
ez nem "jol erzem magam" kerdese...
az en kis nyugalomszereto habitusom biztonsagra es
kiszamithatosagra vagyik, ez pedig csak rendezett korulmenyek
kozott valosithato meg
a rendezett korulmenyekhez szabalyzas kell, de az meg csak akkor
er valamit, ha mindenki (vagy a nagy tobbseg) betartja
a "jozan paraszti esz" es a "joszandek" szep dolog, de ebben az
osszefuggesben csak nagyon korlatozottan hasznalhato
a joszandek azert, mert emocionalis alapon akar kivetelt tenni,
ami serti az altalanos ervenyesseg iranti igenyt (nekem nem
tetszik/nem kedvezo, tessek mar meltanyolni, hogy en nem tartom
be...), a jozan paraszti esz meg erosen szubjektiv es sajat
magunk iranyaban elfogult (az a logikus, ami nekem jo)
ezert bizony kozossegi szinten ezeket is csak az egyeb
szabalyzassal osszhangban lehet gyakorolni

* Jol sejtem, hogy valahol "pozicioban" vagy? [Ha nem
* akarsz, ne valaszolj.]
soha nem hajtottam poziciora es tobb felkinalt lehetoseget nem is
fogadtam el, mert nem vagyok jo vezeto (nem igazan tudok
embereket instrualni)
projektvezeto vagyok egy beruhazasokkal foglalkozo mernokirodanal
ez nyilvan nem az, amire gondoltal :-)
udv
L::
+ - Re: Lelkiismereti fekut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Friday 25 July 2003 10:49, kadar.szilard--fogaz.hu wrote:
> >Nehez lesz, a 60km/hval ballago auto mar azelott megteszi a 14m-ert hogy
> >fekezni kezdenel. Mondjuk az 50-es is majdnem, de a lenyeg az hogy ha le
> > is fekez az autod ugyanolyan tavon belul, 60al haladva az 1 masodperces
> > reakcioido alatt 2.5-3 meterrel tobbet gurulsz mint 50el haladva.
> > Marpedig ez tipikusan az a tavolsag amennyivel altalaban meg tud allni az
> > ember az utra kifuto kisgyerek elott.
> >
> >Persze lelkiismeret kerdese hogy kinek mennyire furdal...
>
> Ha ezt a lelkiismereti dolgot tovabb gorgetnem, akkor autoba sem mernek
> ulni, hiszen barhol es barmikor tortenhet baj, megha be is tartom a
> szabalyokat vagy ha meg annal is ovatosabban megyek. :( 

Ez egy standard ellenerv a kulonbozo kockazatkuszobokrol szolo 
beszelgetesekben, es termeszetesen ott bukik meg hogy valahol valami nem 
linearis a dologban. Sokszor az ember szubjektiv kockazaterzete nem az (a 
legtobben elegge linearisnak erezzuk a "kozponti" tartomanyt de jelentosen 
tul- vagy alabecsuljuk a kis es nagy valoszinuseggel rendelkezo esemenyeket). 
Masik gyakori ok a felmerulo koltsegek exponencialis novekedese (a biztonsag 
kis novelese nagyon sokba kerul). Mindket esetben az optimum eltavolodik a 
sarokmegoldastol ahova linearis rendszer eseten esne.

Gyalogos elutese eseten meg legalabb egy tovabbi helyen serul a linearitas: a 
baleset sulyossaganal. Az hogy milyen tulelesi eselyei vannak egy elutott 
gyalogosnak egyaltalan nem linearisan valtozik a sebeseggel. 40-50km/h 
kornyeken kis valtozas a sebessegben nagy valtozast idez elo a tulelesi 
eselyekben, mig 70nal vagy 30nal nem. (Lasd peldaul 3. oldal 
http://www.iitd.ernet.in/tripp/publications/paper/planning/gtfiwoco.PDF)

Ha vezetsz es valaki az orrod elott lep le, beletaposol a fekbe es egy picit 
lassulsz mielott elutned (mondjuk 10km/h-t), akkor ha eredetileg 60al mentel 
az illetonek mintegy 5%os tulelesi eselye van, mig ha 50el akkor 80% (!).

Eppen ezert nagyon is indokolt ebben a sebessegtartomanyban csokkenteni a 
megengedett sebesseget. Mikor franciaorszagban 1990ben 60rol 50re 
csokkentettek, 15%os csokkenes volt az eredmeny mind a varosi szemelyi 
serulesek, mind a halalesetek szamaban (nem csak a gyalogosokrol van most 
szo). Pedig az emberek biztosan nem kezdtek mind 50el menni, ma sem tarja be 
senki. Csak egy picivel mennek lassabban - es az mar sokat szamit.

-- 
Udv, Sandor
+ - blokkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Szaraz uton, jo gumikkal a legtobb orrmotoros atlag auto az ELSO
>  kereket NEM kepes allora fekezni (a hatsot igen). Probald ki.
 >G.
----------------------
Hetente 8-10 kulonbozo auton szoktam feket probalni. Kivetel nelkul 
mindnek megall az ELSOkereke!!!!! Es ez fuggetlen az orrmotortol es az 
"atlag"kiviteltol.
( ABS nem jatszik!!) A hatso viszont, altalaban nem all meg!!! ( Ezert 
van a fekeroszabalyozo)

Udv,  Triznyak
+ - Balkan/ demokracia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  ugyanis csak a balkani birkak kornyeken tartjak az ilyen hozzaallast
>  onbiraskodasnak. hiszen az igazi demokraciaban az ilyet nem csak
>  toleraljak, hanem tamogatjak is, igaz?
------------
Ha itt  adocsalasra, tolvajlasra, kozpenzek elsikkasztasara gondoltal, 
azt a valodi demokraciaban es valodi jogallamban tenyleg tamogatjak!! 
Ugy 10-20ev bortonnel!!
( meg akkor is, ha az elkoveto netalan miniszter/elnok)
---
>  vki mar emlitette vala, hogy a jogallam az allampolgarok jogkoveto
>  magatartasara alapszik. de _mindenkiere_ !!
------------
Igen !! A "mindenkire" volna a dolog lenyege! Erre mondja a kozmondas,  
a fejetol buzlik a hal. Amig a fej ennyire buzlik, addig hiaba 
dezodorozzak a testet, a buz egyre athatobb lesz!!!!
---
>  ha mindenki befizetne az adojat, a parkolasi dijat stb., akkor lenne
>  penz mindenre.
------------
Abban az esetben, ha a penz oda kerul ahova szabalyok es torvenyek 
eloirjak, es nem tunik el a "hivatal utvesztoiben" ! Ameddig a Te, en es 
a tobbi "birka" alltal
befizetett adok botranyos korulmenyek kozott, de termeszetesen 
torvenyesen vandorolnak magan zsebekbe, es mindezt meg leplezni sem 
akkarja senki, addig bizony megertem ha valaki nem "szivesen" fizet adot!
( Agro Bank, Posta Bank, Karpotlasijegy,olajmaffia, utjavitasi 
bunszervezetek, a haza exportalt Ladak, Daciak utan visszaigenyelheto 
soha be nem fizetett AFA,
autopalya epites, Dunaferr, Tocsik Marta, eredetiseg vizsgalat, Nemzeti 
Szinhaz,
Ezust Hajo KFT, Csilleberc.) Ez midossze a jeghegy csucsa!  Bizony  
jobban orulnek, ha az ezekbol ram eso reszt en kolthetnem el.
--
>  csak akkor varhatom el, hogy mas megtegye a kotelesseget, ha _en_
>  megtettem es nem forditva.

>robi
---------------
Tehat joggal varhatom el, hogy ne siboljak el a penzemet/ penzunket

udv,   Triznyak
+ - MB C250TD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Tudom, hogy ez a CDI-motorok elötti sima elökamras technologia, de
>  örülnek, ha 8.5 l ala tudnam vinni a fogyasztast.
----------------
Ha valakinek Mercedese van az ne szarozzon 1-2 liter gazolajon!! :-D :-D

Egyebkent a Mercedes dieselek sosem voltak takarekosak, ez a fogyasztas 
teljesen normalis, plane egy turbos motortol!

Udv,   Triznyak
+ - Tukor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Hmm, ez aranyos, en pl sohase nezek oldalra savvaltaskor, mert van 
>>tükröm a kocsiban 

>Hm... es mi a helyzet a holtterrel?

helysegen kivul en sem nezek soha oldalra, hiszen ha menet kozben idonkent 
(eleg gyakran) ellenorzod a hatad mogotti helyzetet a tukorben, akkor nem tud 
egy auto csak ugy hirtelen a tukrod holtterebe kerulni. Persze ehhez az is 
kell, hogy ne 40kmh-val cammogj. De helysegben egeszen mas a helyzet, ott 
bizony nem art forgolodni..

Vad Asz

______________________________________________________________________
Do you want a free e-mail for life ? Get it at http://www.email.ro/
+ - Re: Fekut, Gyal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

> A leirt szituacio ismeros. Vannak
> hasonlo keresztezodesek mashol is.
> (pl.: Fiumei ut)
> Ilyenkor en mindig belenezek a jobb
> tukorbe, mielott iranyt valtok (ezt
> hivjak defenziv vezetesnek, de itt a
> listan szerintem ezt kevesen ismerik)

Jogos a ket pont, tenyleg hasznos ha az ember
minel tobb infot gyujt a kornyezetebol. Tanultam
is az esetbol, ezentul igyekszem ilyesmikre is
figyelni.
Ket mentsegem van. Az egyik, hogy nincs az auton
jobboldali tukor. Persze ez lehet hogy nem mentseg,
hanem inkabb hiba, de gyarilag sem volt...
A masik, hogy ismeretlen ut volt szamomra. Ez egy
erdekes dolog egyebkent. Megszokott utakon az ember
sokkal tobb figyelmet kepes forditani a kozlekedesre,
mint amikor arra kell koncentralnia, hogy most merre
is kanyarodjon, hogy vannak itt a savok, milyen
tablak vannak, satobbi.


>>Azt kerdezitek, leolvastam-e a
>>rendszamat?
>
>Es akkor mi lenne, ha leolvastad volna :(

Igazabol semmi. De ha lennenek megfelelo helyeken
ismeroseim, talan ertekes info lenne.

>>1. Normalis az ilyen???????????????
>
>Nem, csak az atlagnal jobb kepessegekkel
>rendelkezik, valamint egy nagy es eros
>autoval sokkal biztonsagosabb kozlekedni.

Naja, csak aztan ha gaz van, akkor a javitasa is
tobbe (akar tobbszorosebe) kerul, mint nekem az
egesz auto.
Meg aztan ezek ugye azert sietnek, mert keves
az idejuk. Marpedig biztos nem fer bele egy
helyszineles, aztan meg a burokratikus rohangalas,
plusz a szerviz. Mert arra nem szamithat, hogy
mindig es minden korulmenyek kozt el tudja kerulni
a balesetet. 

>>2a. Ugye valoszinuleg nem eloszor
>> csinalt ilyet?
>
>Nem hat. Ez csak hosszas gyakorlas utan
>tud igy kialakulni.
>Annyira gondolom meg nem gyakorolta,
>hogy kozben tudjon indexelni is. 

Na ettol hulyet kapok. Amikor indexeles nelkul
centizgetve az autok kozott laviroznak egyesek.
Ma is majdnem elvitte a jobb elso sarkomat egy
ilyen atlagon feluli vezeto.

>>2c. Mi lesz az utolso alkalom tortenete?
>
>Kb. Nehany hete volt egy ilyen alkalom
>a 11-es uton :(

Nincs am ideje neki hiradot nezni, a kocsiban
meg ugyis csak a tuctuc szol...

>>4. Mi van, ha az elozo pont eredmenyekepp
>> nekem jon? Akkor nem biztos hogy valaha
>> is megirnam ezt a levelet...
>
>Nem megy neked, ld. az elozo pontot.
>Ha megis (de biztosan nem, mert tud vezetni)
>Akkor megvedi a legzsak, meg az utkozesi
>zona, stb.
>Ld. Csaszar Elod esete az Opellel.

Ja ertem, neki csak az szamit hogy o megussza.
Az hogy a masik esetleg meghal? Ugy kell neki,
miert rontotta a levegot pont elottem? Gratulalok,
sok ilyen gondolkodasu ember akarok, aztan berakni
oket egy uvegbura ala (a'la Truman show), oszt
eljenek mig meg nem halnak.


>>5. Mi van ha keresztben egy mentoauto
>> jon szirenazva?
>
>Megissza a kolajat, fekez es megall.

Errol jut eszembe. Mult heten csutortokon olyan
nap volt, hogy szinte egymast ertek a szirenazo
mentoautok, rendorok, tuzoltok. Mar immunissa
valtam rajuk. Nem is vettem eszre az egyiket,
pedig lehuzott ablakkal mentem, a radio pedig
halkan szolt. Annyira csak hogy erthetoen hallhato
legyen. De a kornyezeti zaj akkora volt (Hungaria krt),
hogy egyszeruen nem hallottam a szirenat. Raadasul
meg a mellettem halado teherauto is takart. Igy mar
az "atlagos vezeto" statuszra se vagyok jogosult?
Vagy ez barkivel elofordulhat?


>>6. Mi van, ha en tortenetesen egy rendor
>> vagyok, mogottem pl. egy furgon all,
>> ami ugye apol es eltakar?
>> Ettol nem fel az ilyen?
>
>1. Milyen rendorauto eri utol.

Talan eleg ha leolvassa a rendszamot es eloreszol
a kollegaknak. Meg aztan egy Astra is tud egy
darabig villogni mogotte, a varosi forgalom ugyis
megfogja emberunket. Vagy megse?

>2. Szerinted hany olyan rendor van, aki
>uldozobe venne?

Bocsi, igazad van, tenyleg.
Sajnos ez a keseru igazsag :-((((


>>8. Mi van ha az ezernyi "mi van ha" kozul
>> akar csak egy is aktualissa valik
>> abban a pillanatban?
>
>De nem volt mert _O_ tud vezetni es
>bizik az autojaban es tudja kezelni is.
>
>Elnezest, hogy cinikus voltam, akinek nem
>inge, ne vegye magara.

Cinikus voltal, de nem ez a baj, hanem az, hogy
lehet hogy szo szerint tenyleg igy is gondolja. 

>A veszhelyzetek nagy resze olyan, hogy a
>baleset elkerulesehez az _osszes_ szereplo
>aktiv kozremukodese szukseges.

Igy igaz. Az a bajom ezzel, hogy o teremti meg
a veszelyhelyzetet, es engem kenyszerit arra, hogy
segitsek neki megoldani, akar a sajat karomra is.



>Balesetmentes kozlekedest!

Ugyanezt kivanom mindenkinek (aki megerdemli)!


Udv: Soma

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: shiva.takinfo.hu)
+ - Mazda 121 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sziasztok!
>
> Tudna valaki segíteni, hogy Mazda 121-es 1,3-mas motorjának jelleggörbéjét
> (fordulatszám, nyomaték, fogyasztás), hogy szerezhetném meg itt a neten?
>
> Köszönettel:
>
> Péter
>



____________________________________________________________________
Miert fizetsz az internetert? Korlatlan, ingyenes internet hozzaferes a FreeSta
rttol.
Probald ki most! http://www.freestart.hu
+ - ujra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

negy havi kihagyas utan ismet az olvasok kozott vagyok.

Koli
+ - Holtter (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Hm... es mi a helyzet a holtterrel?
Erre valo a - jol beallitott - kulso tukor. Meg kell szokni a jobb
tukrot is, viszont ha megszokod, es utana at ulsz olyanba, ahol
nincs, az nagyon zavaro. Illetve ezert kell figyelni a korulotted
zajlo forgalmat, hogy eszedbe jusson: mintha egy zold
kocsi lett volna valahol 10 masodperce, most hol van? Es ekkor
mar nem kell forgolodni, illetve konnyebb savot valtani. Ekkor
kivulrol azt latja valaki, hogy veszelyesen cikazik valaki a forgalomban,
igy nem biztonsagos (mert O nem figyel, es szerinte lehetetlen). Errol
beszelunk egy paran: Ha jobban figyelsz, akkor gyorsabban tudsz
menni. De a figyeles nem ott kezdodik, hogy 5s mulva savot
szeretnek valtani, hanem a slusszkulcs elforditasatol.

Mercedes 10 liter
Ha a jobb szelso pedalt nem nyomod annyira, akkor kevesebbet fogyaszt :-).
Az En atlagom 9-9.5, de a multkor csak autokaztam (10-es, 7-es, hegyek),
es 8 korulire jott ki! Azert ennek is lehet orulni. Most sajnalom, hogy nem
fogadott velem a listarol valaki a fogyasztasommal kapcsolatban. Lejjeb
viszem a mercet: Ilyen eros auto is el van 8 literes fogyasztasbol.
9 literbol indulva decinkent 1.000Ft?
+ - :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:51 2003. 07. 28. +0000, you wrote:
>Szia Ant!
>
> >Hmm, ez aranyos, en pl sohase nezek oldalra savvaltaskor, mert van tükröm a
> >kocsiban :) Igaz a tempranak kritikan aluliak a tukrei :)  De itt maris
> >növekszik az az ido.
>
>Hm... es mi a helyzet a holtterrel?

Hol tér ?? A skodaban van, a fiatnal van (croma, tempranal tuti) meg a 
regebbi alfaknal is mert oda borotvalkozotukrot tettek be :)
De pl egy regebbi suzukinal sincs holt ter, a hondanal se volt semmi se.. 
:) Normalis tukor kell :)


>Gondolom igy hoszabb ideig szukseges a tukrot nezni, megbizonyosodas
>celjabol.
>Azzal nem novekszik az ido? :)

De igen, azert is irtam :)

Ant
+ - Fekut es fekido (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>1: gyenge auto - nem gyorshajtva - fekez nullara (s1 fektavon es t1
eltelt
>ido alatt)
>2: eros auto - gyorsan halad - idoben hamarabb all meg (t2<t1) - de ezen 
>t2
>ido alatt (a gyorshajtas miatt) a jobb fekek ellenere hosszabb a fekut
>(s2>s1)
>
>nem szamoltam utana, hogy lehetseges-e, hasbol feltetelezem, hogy igen.

Na, en utana szamoltam. A hir igaz. Legyen a gyngebb feku auto sebessege
v1, a lassulasa a1. Legyen az eros feku auto sebessege v2, lassulasa a2. 
A jobb auto fek ideje kisebb, es fek utja hosszabb a gyengebbnel ha a
kovetkezo egyenlotlenseg fennall: 
v1*sqrt(a2/a1) < v2 < v1*a2/a1
ahol sqrt a negyzetgyok. 
Tehat tegyuk fel hogy a jobb auto lassulas masfelszerese a gyengebb 
autoenak, es a gyengebb auto sebessege (v1) 100 km/h. 
Ha a jobb auto 122 es 150 km/h sebesseg kozott halad, akkor az jobb
auto fek utja hosszabb, de fek ideje rovidebb lesz. 
Hogy ez miert jo azt viszont mar en sem ertem, merthogy szerintem is a
fek ut az ami szamit...
G.


__________________________________
Do you Yahoo!?
Yahoo! SiteBuilder - Free, easy-to-use web site design software
http://sitebuilder.yahoo.com
+ - Re: Szerintetek? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>alta-e a gyurucseret? Vagy hova tunik az olaj? Neki mint mindennap 

Szelepszar szimeringek? Elegge alap dolog...
G.


__________________________________
Do you Yahoo!?
Yahoo! SiteBuilder - Free, easy-to-use web site design software
http://sitebuilder.yahoo.com
+ - panel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az 5 millios panelre kivancsi lennek... Vagy ez nem BP-i?
Jo reggelt! Pesten kivul is elnek emberek! :-(

>Felado : Hajdu Csaba
>Elore a tankkal es Ferrarival egyarant jarhato, ingyenes parkolast
>biztosito belvarosokert!
B@zz... te aztan egy konstruktiv elme vagy. A magyar szabvany szerint az
utestre 3m-es egyenes lecet fektetve SEHOL nem lehet 5cm-nel nagyobb
tavolsag az utfelulet es a lec kozott. Szerinted ezt ma Mo-on hany ut tudja?
Az en autom nem Ferrari, nem is egy ultetett csoda, megis kilyukadt az
olajteknom eg yGyor belvarosi utcan haladva. :(

>Utolag valtoztatod a feltetelrendszert, csusztatsz.
Europa legdragabb utjarol volt szo az eredetiben. Az UT nekem azt jelenti,
hogy a talajon van. Ha a viz felett van, az nem UT, hanem HID. Extra
koltsegekkel. Vagy ha ugy tetszik, olyan autopalya, aminek 96%-at hidak
sokasaga jelenti. Te akarod tulszelesiteni a feltetelrendszert. Vagy ha ugy
tetszik, boldog akarsz lenni, hogy akarmennyire is levesz az allam.
Es Ploiesti a Balkan, ha foldrajzilag nezzuk. Ha Politikailag, akkor 9
honap, es Mo Europa. Romania meg nem. Vegul is mindegy. Remelem a kovetkezo
adonak is igy fogsz orulni es bizonygatni a jogossagat, helyesseget. :(

>> Ha Nemetoban veszed meg, mint nemet lakos, es ott akarod
>> hasznalni, akkor semmivel nem dragabb, mint a magyar embernek
Magyarorszagon
>  Turoba ne lenne dragabb. Biztositas mennyi havonta?
Az Autok ARAROL volt szo. Akar uj, akar hasznalt, az autot megvenni
Nemetoban olcsobb, mint itthon. A biztositassal meg nem keverj, mert itthon
tiszta kotelezo felelossegbiztositas van (Nemetul: Haftpflichtversicherung),
ami nulla casco-jellegu fedezetet ad. De ha nektek ez kell akkor HURRA, EZ A
LEGFASZABB ORSZAG, MERT ITT MINDEN A LEGOLCSOBB ES ALLAM BACSI IS CSAK AD ES
SEMMIT NEM VON EL, ES SOKKAL JOBBAN ELUNK, MINT EUROPA BARMELYIK NEMZETE!!!
:-((((((((((((((((((((((((((((

>Az atlag kepes csuszashataron
>tartani az autot, kozben iranyitani is es mindezt veszhelyzetben.
El kell szomritsalak: az "atlag" annyit tud, hogy szaraz napsuteses idoben
eltalal a lakhelyerol a munkahelyere es vissza. Legbonyolultabb kozlekedesi
manovere az orral elore beparkolas utra meroleges parkoloba, 1,5 helyre.
Nezz meg egy nyilvanos parkolot: a legtobb auto ugy all, mint a tehenek a
re'ten. Ha normalisan beallni nem tud (pedig ott javithat is!),
csuszashatarra fekezni hogy tudna?

>Nagyobb sebessegrol torteno fekezes eseten is kb
> ugyanakkora a gyorsulas (lassulas merteke), 10,8 m/s2.
Igen, vagyis 200-rol 100-ra ugyanugy 4 sec alatt lassulsz, mint 100-rol
0-ra. De egyik esetben ekozben 120, masikban csak 40 metert teszel meg.
Ugyanazzal az autoval...

>Masreszt mert a bukarest es *pitesti* kozott huzodo "autopalya" csak
>;romanianak az (mert meg '89 elott kikialtottak annak), a nemzetkozi
>autpalya-kriteriumokat egyaltalan nem teljesiti. (Es itt nem arrol van szo
>hogy rossz maga az ut, hanem arrol hogy sokszor nincs leallosav,
lehajtosav,
>nincsenek megfelelo tablak stb).
Salzburg felol Munchen fele haladva a nemet oldalon is jo hosszan nincs
leallosav, megis autopalya...

Fogash

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS