Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 379
Copyright (C) HIX
1999-05-10
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Benzinkutasok - Suzuki (mind)  27 sor     (cikkei)
2 Re: Re: akku (mind)  69 sor     (cikkei)
3 re: karbi (mind)  50 sor     (cikkei)
4 arkulonbozet (mind)  23 sor     (cikkei)
5 Lada + injektor (mind)  9 sor     (cikkei)
6 Mondeo 2.0 (mind)  15 sor     (cikkei)
7 "A" jogositvany - kismotor (mind)  14 sor     (cikkei)
8 RE:ply (mind)  55 sor     (cikkei)
9 ladatuning (mind)  3 sor     (cikkei)
10 W 1.3 vizpumpa helyesbites (mind)  25 sor     (cikkei)
11 Re: Suzuki, a mi autonk ! - De nem az enyem... (mind)  4 sor     (cikkei)
12 kereklopas (mind)  17 sor     (cikkei)
13 olajcsere bejarataskor (mind)  18 sor     (cikkei)
14 Re: akku - koszi a kiigazitast! (mind)  73 sor     (cikkei)
15 Re: Trabi olaj, porlaszto (mind)  29 sor     (cikkei)
16 Skoda (mind)  21 sor     (cikkei)
17 RDS (mind)  12 sor     (cikkei)
18 Vizhajtasu motor (mind)  48 sor     (cikkei)
19 Re: Csorges (mind)  17 sor     (cikkei)
20 Citroen DS (mind)  9 sor     (cikkei)
21 BMW bontokat keresek (mind)  8 sor     (cikkei)
22 Re: Re: Zastava adalek (mind)  12 sor     (cikkei)
23 Benzinkutak (mind)  8 sor     (cikkei)
24 Elado BMW (mind)  15 sor     (cikkei)
25 Radardetektor (mind)  29 sor     (cikkei)
26 Ket kocsibol egyet (mind)  11 sor     (cikkei)
27 Automuszaki konyvesbolt (mind)  8 sor     (cikkei)
28 R-16 alkatreszt kinalok (mind)  7 sor     (cikkei)

+ - Benzinkutasok - Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A benzinkutasok: egyszer tankoltam BP-nél 2ü Trabimba, pár km után beállt.
Azóta a szomszédos OMV-hez járok, mindenki ismerős, ingyen mossák az ablakot
(és tiszta!), a lányok mosolyognak, nem adok borravalót, mégis kedvesek.
VISZONT: fizetéskor a kártyámat árgus szemekkel figyelem itt is, és
mindenhol. Csak magam tankolok, nem adom ki a kezemből. Megnézem a számlálót
elején is, végén is, sőt a számlát is át szoktam tanulmányozni. Hozzáteszem,
nem vagyok "nehéz" ügyfél (napi sok-sok ilyen kapcsolatom van, én is
kereskedő vagyok), de akár szándékkal, akár nem, tévedni is lehet. Mindíg
megnézem szorgosan, hányas kúton tankolok.
Suzuki: mindenkinek a magáét kívánom, de (magán)véleményem: Kb. 120-as
tempónál elkezdett előttem a motorháztető "huppogni" a menetszéltől. Kézzel
csont nélkül be lehet nyomni a lemezeket (úgy ugrik ki, mintha gumiból
lenne), ez valahogy nem igazán növelte a bizalmamat. A csúcs: Suzuki
márkaszerviz, szétszedett Suzu-hegyek. Hát, nem volt túlságosan meggyőző a
látvány: kárpit, ülések, műszerfal kiszedve, ajtók le stb. Változatos
karosszéria-hibák, részletes leírásokkal (vannak ott is jó ismerősök),
hogyan lehet egy ilyen-olyan törést beszerezni.
Egyébként akivel beszéltem, dícsérte a fogyasztást, a megbízhatóságot, de
engem akkor sem bírtak meggyőzni.


Off topic: '82-es Trabimat sürgősen eladnám (bocs), leveleket privátban
várom. THX!


BenkoG
E-MAIL:     
+ - Re: Re: akku (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusz,

Amit en irtam, az a klasszikus savas olom akkumulatorokra igaz, 
illetve a gondozas szegenyekre. 
Nem zseles, nem lugos. Ezekrol kevesebbet tudok. 
Nem keverendok ossze a lugos vagy a kadmium-nikkel akkukkal, mert a 
fizikai, kemiai hatter teljesen eltero.

Azonban a lugos akksik birjak a melykisutott allapotot is, ha minden 
igaz. Ezert szeretik a katonai eszkozokben alkalmazni oket. De ennek 
ara van. Adott terfogatban kisebb a kapacitasuk es sokkal dragabbak.
A kadmium-nikkel es hasonlo akkukat pedig ki kell sutni adott 
rendszeresseggel teljesen, mert kulonben a ki nem sutott reszek 
kikristalyosodnak, es ez a folyamat visszafordithatatlan. 
De mondom ez nem savas es nem olom akkksi.

Azt el tudom kepzelni egyebkent, hogy a MultiCraft akksi osszetetele 
eltero, igy valoban nem rovid es nagy aramok leadasara keszitettek, 
hanem hosszutavu kisutesre. Ez lehet, hogy a te esetedben kedvezobb.
Ebben az esetben szerintem a gyari adatlap eloirasait kell kovetni 
mind a kisutes, mind a toltes eseteben.
Az meg igaz a klasszikus olom akkura is, hogy minel kisebb arammal 
sutod ki, tehat minel hosszabb ido alatt annal nagyobb 
toltesmennyiseget lehet belole kivenni. Ez a belso regeneracios 
folyamatok eredmenye. Ez egyebkent lathato az altalad kozolt 
adatlapon is:
Ha 5h alatt kisutod, akkor 40Ah-s. De, ha 20h alatt, akkor 50.
Ezzel a viselkedessel akar egy klasszikus olom akksi is lehetne.

Gondozasmentes akksik:
A teljesen zart akkukrol annyit tudok, hogy az elektrodak anyag-
osszetetele olyan, hogy a toltes es a kisutes kozben csekely 
merteku a gazfejlodes, amit talan valamivel elnyeletnek benne.
Ezeket nem lehet ujrasavazni, bar szerintem nem is erdemes egy akkut 
ujrasavazni. Minekutana zart, igy nem tud a viz sem elparologni 
belole, tehat nem kell ujratolteni. Elettartamra nem tudok semmit 
mondani. Egyebkent ezek a gondozasmentes akkuk. 
Es itt ter el a Perion fele ertelmezes, ahol a 6V 77AH-s akksirol azt 
allitja a Perion, hogy gondozasmentes. Ez az akku nem teljesen zart, 
csupan gondozasszegeny. Ez azt jelenti, hogy a massza Antimon 
tartalma (legalabbis igy emlekszem, bocs, ha tevedek) csokkentett, igy 
kisebb a gazfejlodes. Csekely merteku viz utantoltest igenyel, DE 
IGENYEL, tehat nem gondozasmentes.

Egyebirant lehet az akkuban savszintet merni, de az a toltottsegi 
allapotot fogja megmutatni, illetve a cellazarlat kiszurheto vele. 
Abban egyetertek, hogy a leggyengebb cella allapota fogja az akku 
terhelhetoseget meghatarozni. De autokban az olyan akkut, amiben egy-
ket cella zarlatos, ha jol tudom ki szoktak cserelni, mert telen mar 
nem inditja a motort megfeleloen. Legalabbis edesapam zsigajaban igy 
volt.

Meg valami, HA JOL EMLEKSZEM, akkor a Nepszinhaz utca jobb oldalan 
felfele haladva, valahol az utca elso harmadaban lattam egy maszek 
uvegmivest, aki gyart savfokolot. De regen jartam arrafele. Ez meg 
nemi megerositest kivanna masok reszerol is. Aztan valahol a koruton 
is van a Boraros tertol visszafele. De ezek csak halovany emlekek.

> Hagen Multicraft 12V 40 Ah (5h) 50 Ah (20h)
Ennek meg megprobalok utana nezni.

Udv.:
    KTTibor KELLER
--------------------------------
Technical University of Budapest
Dept of Telecom and Telematics
Budapest
Pazmany Peter setany 1/D
Tel.:(36)14633424
+ - re: karbi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Most olvastam  irasat a karbikrol. nagyon testszett.
Nem szeretnem, ha okostojasnak latszanak, de van benne nehany durva
hiba. Remelem nem sertodik meg a szerzo, de szerintem jo, ha 
liigazitjuk egymast, mint ahogy ez mar tobbszor tortent.

A keverotorkot az altalad emlitett cso a csoben megoldassal azert csinaljak, 
mert igy elkerulhetoek a keveresre(porlasztasra) karos orvenylesek.

A bezinmotorok MINDIG allando keveresi arannyal mukodnek. Legalabbis ez a cel.
A benzinmotorok mennyisegi szabalyozasuak, tehat a keverek mennyiseget es nem 
a minoseget szabalyozzuk, ellentetben a diesel-motorokkal amelyekben minosegi
szabalyozas van.
Pont emiatt van szukseg az altalad felsorolt kulonbozo megoldasokra.
A dupla torokra azert van szukseg, mert a beszivott levego tomegarama
megnovekszik
es igy tobb levegonek kell atmennie azonos keresztmetszeten, ami az
aramlasi sebesseg
novekedeset okozza. A nagyobb aramlasi sebesseg nagyobb deprissziot hoz letre 
a torokban ami azt jelenti, hogy elkezdi szivni a benzint, mint az orult.
Ez a keverek 
eldusulasahoz vezet, ami fogy. novekedest es teljesitmenycsokkenest okoz.
Tehat nagy fordulaton a levegoaram karos felgyorsulasat akadalyozzak meg a
dupla torkkal.
(ahogy azt frescho le is irta)

A gyorsito fuvoka azert kell, mert mint ahogy egy masik irasomban irtam
a gaz leng a szivocsoben. Ha hirtelen kinyit a fojtoszelep(pillangoszelep),
akkor ez a lenges betuszkolja a levegot a hengerterbe, de olyan gyorsan,
hogy a 
keverotorokban olyan vakum alakul ki ami meggatolja mar a benzin porlasztasat ,
illeteve a benzin nem kepes kovetni a levegot es igy elszegenyedik a keverek.
A gyorsito altal befecskendezett kis adag arra jo, hogy kisegitse ezt az
atmeneti allapotot.
Egyebkent is a felporgeteshez jo ha egy kicsit eldusul a keverek.

Ami a Lada es az injektor hazassagat illeti az amator gyorsulasi versenyen
lattam 
egy ilyent. 1100-as Kawasakinak az  injektorja van rajta 

Meg egyszer bocsi a belekotyogasert.

Udv,

W a l t e r
mailto:
Telefon:+36-30-99-05-837
(Klem Krisztian)
+ - arkulonbozet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Korabban nem ertettem hogy miert kerul csak 100 ezerrel kevesebbe az
>itthoni 5 ajtos Astra a kinti negyajtosnal. Ennyi kulonbseg csak az
>anyagkoltsegbol kijon. Hol van akkor a vamkulonbozet, az itthoni olcsobb
>anyagarbol es munkaerobol jovo kulonbseg? Valoszinuleg itt is allam a
>hunyo.

Ne legyenek illuzioid a kapitalizmusrol. A termelonek megtakaritasa van a
vamkulonbozeten es az itthoni olcsobb munkaeron, ez igaz. De ettol  miert
kene
olcsobban adnia az autot??? Eloszor is, ha sokkal olcsobban adna, akkor
idejonnenek
a nemetek es innen vinnek. Masodszor o nem azert csokkentette a koltsegeit
mert olcsobban akarja adni a kocsit, hanem azert, hogy nagyobb legyen a
profitja.
Ugyanannyi profitert otthon is termelhet, azert nem kell Magyarorszagra
(Lengyelorszagba)
menni autot gyartani. Egyebkent ugy tudom, a Magyar Gepjarmuimportorok
Szovetsege
nevu lobbicsoport meg azon dolgozik, hogy minel kisebb legyen az import
kocsik
hatranya.

Udv: Afonya
+ - Lada + injektor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy bakui ismerosom szerint az ujabb Ladakat injektoros motorral
szallitjak (Azerbajdzsanban), megprobalok tobb infot beszerezni a sractol,
ha latom (mintha 1,7 l-es motort emlegetett volna) es erdekel valakit a
dolog.

Udv,
marky
+ - Mondeo 2.0 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado Ford Mondeo 2.0i 1996-os auto. Mahagoni zold szinu.
     Extrak: ABS, central zar, immobiliser, elktr.ablakok, napfeny teto,
     radios magno, 6 hangszoro. Akar rezsletre is. Ar: 2.330.000 Ft .
     Erdeklodni: Horvath Ferenc 06 60 379 701, 06 309 391 769
---------------------------- Forwarded with Changes ---------------------------
From: Robert Horvath at Car-Sarbogard
Priority: Urgent
Date: 3/5/99 1:42PM
To:  at #SMTP
To:  at #SMTP
To:  at #SMTP
Receipt Requested
Subject: Mondeo 2.0
> -----------------------------------------------------------------------------
--
+ - "A" jogositvany - kismotor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello, 

Meg tudjatok mondani, hogyan lehet A jogsit szerezni, ha mar B van? Mibol
kell ujra vizsgazni, mi jar automatikusan? Ha megbukok, van-e valami
kihatasa a B-re?

Milyen motorral, illetve inkabb milyennel nem lehet autouton, autopalyan
kozlekedni? 

Koszi

Zoli

u.i. maganba is legy szives, mert ugy nem kell egy napot varni a valaszra!
+ - RE:ply (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi!

> "En is lefujtam az enyemet es a Mozaik utcaban nem szoltak"
> Mi van a mozaik utcában?? (nem Bp-i vagyok) muszakiztatnak?

bizony am! es errol jut eszembe meg a hasznaltauto-alkudozashoz
az a fejezet, amikor szakadt budit dicsergetnek, hogy "friss a
muszakija". erre lehet valaszolni: "de biztosan nem a mozaikban
kapta, igaz? nezzuk csak a forgalmit.." :)

---

> Fresi BaCSi

jo a karbis iras.

> u.i.: Gondolkozott mar valaki az injektor es Lada hazassagon???

kovetkezo legendakat hallottam ilyen "hazassagokrol":

lada blokk es hengerfej + kozponti befecskendezo (motorkerekpare'),
lada blokk golf injektoros hengerfejjel,
lada motor BMW vezerlessel,
lada blokk Fiat DOHC hengerfejjel
lada motor esoaramu weberrel (UNO 1.6turbo)
lada motor ket darab horizontalis karbival (weber, solex, delorto)
lada motor helyett komplett -
                - 1.6D(!) golf motor, 
                - 2.0 DOHC vauxhall (opel) motor,
                - 2.0 Fiat 131 motor.

ezek hirdetesekbol szarmaznak ill. eladasra lettek ajanlva.
foton lattam a DOHC opel motort a 2105 gephazban. Talbot fogasleces
kormanymu, Opel Manta valto es Ford difi volt benne, ha igaz amit a
srac irt. (a kormanygeprol reszletesen leirta, hogy hol mit kellett
neki heggeszteni-vagni-toldani-csavarozni).
eloben a fentiek kozul csak iker delorto karbis megoldast lattam. 
a karbik nem kaptak kulon tartast, a szivosort allandoan utan 
kellett (kell) huzni, a ket karbi sulya miatt. impozans latvany.
4 torok, legszuro sehol. (ennek a felrakasa kulon (hely)problema.)

> A konyvet valamikor a nyolcvanas
> evekben adtak ki es kompresszoros lada cimmel volt benne egy 
> fejezet errol. Az egesz konyv a rally akkori nagyjairol szolt.

en is itt a listan kerdeztem ra. A 2 konyv: Fekete Kalman: A
szaguldas mamora, Fekete Kalman: 300 meter zuhanas. 

---

> Az 1500 -as Ladak eltunnenek,

:-( 

z.
+ - ladatuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lada tuningleiras, vegre.. meg nem olvastam vegig egyebkent.
http://www.extra.hu/jancsiszeg/Leírás1.html
z.
+ - W 1.3 vizpumpa helyesbites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

 irta:

>Milyen autod is van? Tudtommal a W1.3-ban EKszij hajtja a vizpumpat. Ha
nalad n
>em igy van, bocs.

Egy kis modositas nem art, nehogy tevuton jarjatok (aki nem inge nem
veszi magara) de a fennt nevezett tipuson nem az ekszij, hanem a
vezermuszij hajtja a vizpumpat, es a vizpumpaval feszitem meg a
szijat.Ez minden negyutemu Wartburgban igy kell hogy legyen, mert
masmilyennel meg nem talalkoztam.

Az a turbos cikk felkeltette az erdeklodesemet, ha lehetne valaki kuldje
el nekem maganban.

Mas.Tudna nekem valaki felvilagositast adni arrol ki forgalmaz nalunk
M.o.-n Kenwood auttohifiket es van- e esetleg honlapjuk?Konkretan agy
KDC 4070 RA jelu CD ara erdekelne.Ha valaki ezt tudna az is
elegseges.Koszi szepen.

sicc


+ - Re: Suzuki, a mi autonk ! - De nem az enyem... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ha mar a Suzukinal tartunk, akkor vegyuk egy kategoriaba a Trabanttal.
> Nepautot akartak csinalni belole, de nem sikerult. 

Hat nem tudom.... Azert eleg sok suzyt latni az utakon...
+ - kereklopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Ma reggelre leszedtek az ocsem Ladajanak a kerekeit. Uj gumik voltak rajta.
'Termeszetesen' a kaszni meg az laja is seruleseket szenvedett, mert tegla
az nem volt naluk es leengedtek a foldre.

Kerdes: mit lehetne tenni a hasonlo akciok ellen? Vannak azok a specialis
csavarok, de attol tartok, hogy azokhoz az emigyen beszerzoknek is
megvannak az eszkozeik. Szoval otlet?  /Garazs nincs es mostanaban nem is
lesz./

Udv,

Attila

ui: rendorbacsiek ki sem jottek, pedig szep nagy tenyer- es ujjnyomok
vannak az elso sarvedon!
+ - olajcsere bejarataskor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

szerintem - ez az en velemenyem - erdemes egy olajcseret 
veghezvinni - en 2000-5000 km korul tennem, hisz:

- mire az uzletbe kerul a kocsi, legalabb 50x atraktak, 
ugyanannyi hideg startolas, meg minden, induljon
mar tiszta lappal, ha uj...

- ha uj kocsit vettel, es vigyazol ra, az a 4-5000 Ft nem
csap foldhoz.

Aztan johet a 15e-s periodus.

Csaba

> -----------------------------------------------------------------
http://www.madnet.sk/ftc/tipo/tipo.htm
+ - Re: akku - koszi a kiigazitast! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > A toltottsegi fokkal valtozik az elektrolit
> > fajsulya is es a fagyaspontja is. Ha lefagy megrepednek a
> cellak.
> > KO.
>
> Igaz. Am amint csokken a homerseklet, nem a viz-kensav oldat
> fagy meg, hanem a viz, azaz a maradek viz-kensav keverek
> kensavban dusabb lesz, aminek viszont csokken a
> fagyaspontja... Masreszt ugy emlekszem, a megjeleno vizjeg
> nem egy tombben hanem kristalytuk alakjaban van jelen. E ket
> hatas miatt igen-igen nagy hidegnek kell lennie, hogy egy
> autoakkumulatort a fagy szetfeszitsen...

  Koszi a kiigazitast, nem vagyok kemikus, de megjegyeztem.

> > tobb 100-1000A is lehet!. Ez a kisutes a Te indulasod, illetve
> az
> > auto oninditoja.
>
> Igaz, de azert az 1000 nagysagrend inkabb teherautokra es
> munkagepekre jellemzo (igaz, ott nem 12 V-on), mint
> szemelyautok eseten...

    Vilagos. Ez elvi szamitas volt csupan, de az teny, hogy egy
rovidrezart
    olomakksibol oriasi aramokat lehet kicsalni.    Egy 12V 1.2kW-os
onindito motor arama allandosult allapotban 100A.
    Trabimban, ha minden igaz csak 600W-os van.

>
>
> > Telen a dolog meg rosszabb, mert a vegyi folyamatok
> lelassulnak a
> > hideg akkumulatorban, no a belsoellenallasa, igy a C-bol lesz
> C/2
> > v. C/4!. Ezt is megerezheted. 2.4V/cella folotti feszultsegnel
> az
> > akkuban megindul az intenziv hofejlodes, melegszik,
> elhajlanak a
> > lemezek, a gazfejlodestol levalik a massza, cellazarlat, KO.
>
> Eros hidegben, regebben inditott kocsi esetere szoktak
> javasolni inditozas elott a fenyszorok nehany masodperces
> bekapcsolasat. Ez az aramfelvetel kisse javitja az
> akkumulatorok belso viszonyait, kisse javulnak az inditasi
> eselyek... :-)
>
> > Talan segithet rajtad az AKKUVIT is. Allitolag jo, de egy
> akkuba
> > elete soran egyszer toltheto.
>
> Nekem rosszak ezzel a tapasztalataim. Lehet ettol meg jo
> szer -- nalam egy aksi elettartama ennek toltese utan majdnem
> megfelezodott :-(( Nem tudom, ettol-e...

    Nalam a 6V-os akksi 2 eve telen kapta meg a maga Akkuvitjat es azota
megy.
    De nekem telen rendszeres toltest kap az akksi, kozel 100%-ra. Most,
hogy az
    Akkuvit miatt lett jobb, vagy a toltes miatt, azt nem tudom. Bar
szerintem
    Akkuvit ide-oda, a rendszeres toltes, az kell neki.

    Udv.:
            KT

>
>
> --
> Udvozlettel:
> Dorozsmai Karoly
> 
> http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - Re: Trabi olaj, porlaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Sziasztok.
>
>  irta
>
> >Trabant-szervizben tobbszor nyomatekosan felhivtak a figyelmemet arra, hogy
> >csak a specialis MOL ketutemu  _SAE W70 OLAJ_
> >mehet bele, surubb olajtol beallhat a szabadonfuto!!!
>
> >>Nekem ilyen olajtol ment tonkre egy csapagy a valtoban.

        En valami Shell olajat nyomattam bele es most olyan reszen, ahol eddig
        kicsit meg kellett huzatni, magatol gurul.

>
>
> >Kerdes: a Trabi porlasztoja miert nem erzekeny a koszolodasra?
> >Benzinszuro sehol, 1973 ota nyuvi a csalad a Trabantokat,
> >de ilyen gond meg nem volt."
>
> >>Erzekeny a trabie is. Van benzinszuro a benzicsappal egybeszerkesztodve.
>

    Nekem tartalekon szokta felszedni a tartalybol a szemetet. Olyankor kicsive
l
    bizonytalanabb az alapjarata. De ennyi.
    Udv.:
        KT
+ - Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia   Somi
>Ezt honnan tudod, marmint azt, hogy mikor nyit ki a masodik torok?
Ezt inkabb erezzuk ugyanis mikor a masodik torok nyit egy pillanatra
megtorpan a ( depresszio miatt ) .  Egy bizonyos fordulatszam utan nyit a +
torok, vagy 105 km / o sebesseg tartomanynal.
>Skodaban - ha nem general utan vagy - boven eleg ha 15 ezrenkent
>cserelsz.
Szereny velemenyem szerint a 10,000 - res csereperiodust javasolnam. Az en
skodrimban shell 10W - 40 van. Olajszint a kozepvonalon akkor nem eszi.
S- 120 L

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


+ - RDS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Roviden:
Normalis orszagban az RSD jo dolog, ado nevet kiirja, koveti (tehat ha kavarsz
az orszagban, automatikusan hangol), zenek stilusat megkapod, beallithatod
hogy Te country-t szereted, es ha valahol olyan szol, odakapcsol, kozuti
informacioknak atkapcsol arra a csatira, ahol szol, muholdrol kapod a pontos
idot, meg ilyenek.
Kishazankban a dolog ugy muxik, hogy adonev+adokovetes megy, aztan itt kb.
ki is merult a dolog. Ennyit a magyar adokrol :-( En megbantam, hogy kiadtam
10e penzt pluszba az RDS-ert.
-- 
Udv:
Bunny
+ - Vizhajtasu motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem allom meg, hogy ne dobjak be egy temat:
a viz hozzaadasat a rendes Otto-motor altal beszivott
benzin-levego keverekhez.

Mastol is hallottam mar errol, es nekem is vannak =

tapasztalataim, amit megprobalok tomoren osszefoglalni. =

Elore is bocs, ha nem vagyok eleg szaxeru.

Ami miatt hasznos lehet:
1. A hozzaadott v=EDz az egyebkent vesztesegkent jelentkezo =

ho egy reszet a gozze alakulas soran a (goz)nyomasnovekedes =

reven teljesitmennye alakitja.
2. El tudom kepzelni, hogy az egesi folyamatokra is =

jo hatassal van a plussz viz.

Ami a tapasztalat:
A Trabi esoben (eros eso, a levego tele vizparaval meg a kerekek =

altal felvert vizcseppekkel) jobban megy, ugymint nem csorog a =

motor, talan jobban is huz, es a fogyasztas is alacsonyabbnak =

tunik (az egzakt kiserletezest az idojaras kiszamithatatlansaga =

sajnos megneheziti... :-( ), a nagyobb gordulesi ellenallas ellenere.

Amit hallomasbol tudok (az ismerosom ismerose hallott rola :-) ):
1. Az esoben alacsonyabb fogyasztas hivatasos soforok regi =

tapasztalata. (Kerdes, hogy valtozatlan sebesseg mellett ertendo-e ez?)
2. Allitolag letezik is ilyen szerkentyu. Itt jon az igazi nagy kerdes: =

Tenyleg letezik-e, milyen tipushoz, hova kell felszerelni. Mi a =

hatranya, miert nem alkalmazzak -  csak az olajlobby akadalyozna? =

Bar nalunk a vizes lobby is eros... :-)

Kivancsian varom a valaszokat!

Sziasztok!

Padi
+ - Re: Csorges (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Nem vagyok listatag, csak ezt a listat ajanlottak, hogy tegyem itt 
fel a kerdesemet. Kernek minden valaszolot, hogy a sajat cimemre 
valaszoljon.
Es most a kerdesem:

Mitol lehet hogy "becso:ro:g a motor" idonkent. Nem folyamatosan,csak
hirtelen gazadasnal (Skoda Favorit).

Kicsi oktanszam? (95 bleifrei)
Rosszul van beallitva a gyujtas?
Torott gyuru?



Udv...Csaba
+ - Citroen DS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nagy orommel es koszonettel fogadnek informaciokat egy 30 eves Citroen DS
(capa) tipusu auto felujitasahoz. Barmilyen szakertelem, dokumentacio,
alkatresz, minden erdekel.
Koszi


Bolgar Laszlo      (295-3820)
+ - BMW bontokat keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Van egy 85-ös 320i-s BMW. Van nehany dolog amit venni kene hozza.
A kerdesem a kovetkezo a tisztelt nagyerdemuhoz.
BMW bonto cimek telefonok kellenenek csak Budapest erdekelne.
Irhattok BMW szervizeket is de a bonto fontosabb.
Koszi elore is.
+ - Re: Re: Zastava adalek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Vegre egy uj remhir !
>
>Egyebkent hova es milyen adalekot tennel ?
>

     Vannak uzemanyag adalekok amik segitenek az auto kopottsagan, mert
valamilyen feluletet hoznak letre a hengerben. Na most, ha nem egyenletesen
kopott a henger azaz van ahol nincs megkopva akkor ott megszorulhat -
szerintem. Allitolag tapasztalati teny... Ha viszont hulyeseg annak en
orulok a legjobban!

Danidek
+ - Benzinkutak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok ismet!

	  Lehet, hogy nagy mazlista vagyok, bar _abszolute_ nem
	tartom magam annak (lasd elozo levelem), de meg az eletben
	nem vertek at benzinkuton. Igaz, eszem agaban nincs elmenni
	a kocsim mellol. Udv:

							Nagyak
+ - Elado BMW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok harmadjara is!

	  Bocs, hogy kulon irogatok levelet, de ha valaki a subject
	alapjan szelektal, akkor igy jobb.
	  Tehat eladom 1984-es 323i-s BMW-met cca 230ezer km-rel. A
	gep muszaki elott all, en mar nem szeretnem megcsinaltatni,
	ezt az uj tulajnak kellene. Egyebkent harom elem fenyezesre
	szorul, viszont nagyon sok dolog teljesen uj (kevesebb, mint
	fel eves) benne. Erdeklodni leginkabb maganban. Viszonylag
	komoly riaszto van benne, elektromos ablakok es tukor, ar
	megegyezes szerint. Udv mindenkinek:

							Nagyak

	U.i.: az lenne a legjobb, ha valakinek mar tegnapra kellene...
+ - Radardetektor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

	  Csak most olvastam el vagy negy-ot HIX-AUTO-t, ezert csak
	most reagalok erre a temara. Nekem tavaly osszel vettek el
	a radardetektoromat Szegeden. A sztori a kovetkezo. Epp a
	baratnomre vartam egy parkoloban. Ajto nyitva, mert jo ido volt,
	zenet hallgattam. Egyszercsak odalep ket yard, es kerik a 
	forgalmit. Odadom Nekik, aztan az egyik megkert, hogy nyis-
	sam mar ki a kesztyutartot. Abban a pillanatban az olebe e-
	sett a radardetektorom, amirol amugy teljesen megfeledkez-
	tem. Mint kesobb elmondta, az a kis fem tarto, rajta ket
	tapadokoronggal keltette fel a figyelmuket, mert tudtak, hogy
	mire valo: arra kell menet kozben a detektort rakni. Mikor
	a radardetektorom (az ex) az olebe esett, mondta is, hogy
	"koszonom, ezt kerestem". Orultem am piszokul. Vegulis meg-
	egyeztunk, hogy nem jelentenek fel, cserebe megtartjak a
	detektort. (Az igy is, ugy is ugrott volna, csak igy sporol-
	tattam magamnak tovabbi 30ezer Forintot - ennyi a buntetes!)
	Avval tisztaban voltam, hogy a detektort elveheti, es meg fel
	is jelenthet. Egyet nem tudok azota sem: jogom lett-e volna 
	azt mondani Neki, hogy az auto nincs forgalomban, a viszont
	latasra, a kesztyutartot meg felejtse el. (Persze annyiban
	mindegy, mert amugy is teljesen megfeledkeztem arrol, hogy
	nekem azt nem kellene kinyitni...)
	  Apropo: nincs valakinek elado radardetektora? Olyan kene,
	amelyik a lezert is erzekeli elorol-hatulrol. (Nekem is
	ilyen _volt_.) :-) Udv, es jo szaguldozast kivan:

							Nagyak
+ - Ket kocsibol egyet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Az alaphelyzet az, hogy van egy kocsi jo motorral, futomuvel, amde
lukacsos karosszeriaval - minden papir rendben.
+ 
Van egy jo karosszeria, kintrol behozva, elvamolva.

Na most a kerdes az, hogyan lehetne ezt a ket dolgot hivatalosan
egyesiteni. Milyen engedelyek kellenek hozza es honnan?

Peter
+ - Automuszaki konyvesbolt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 kerdesere:

Maroti Automuszaki Konyvkereskedes
1205 Budapest, Nagykorosi u 91
Tel: 285-0115
     285-0116

Ugy tudom, megrendelesre postan is kuldenek.
+ - R-16 alkatreszt kinalok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Meg Noe idejebol maradtak Renault 16 alkatreszek (fekhenger, onindito,
fenyszoro, stb.) 
Ha valakit erdekel, jelentkezen.

Peter

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS