Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 220
Copyright (C) HIX
1998-12-02
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: pulo kerekek (mind)  19 sor     (cikkei)
2 olajzas inditaskor (mind)  17 sor     (cikkei)
3 holanc kosz (mind)  13 sor     (cikkei)
4 Fw: Elado (mind)  18 sor     (cikkei)
5 Magas-e a fogyasztas? (mind)  34 sor     (cikkei)
6 tuning,ablakfutes,feknyom,stb. (mind)  77 sor     (cikkei)
7 toltes (mind)  21 sor     (cikkei)
8 Gyujtogyertya (mind)  11 sor     (cikkei)
9 fek!? (mind)  29 sor     (cikkei)
10 Akkumlator es toltese (mind)  19 sor     (cikkei)
11 re:Aquaplaning (mind)  25 sor     (cikkei)
12 Lada fogyasztas (mind)  23 sor     (cikkei)
13 feszultsegszabalyzo (mind)  13 sor     (cikkei)
14 Auto honositasa (mind)  9 sor     (cikkei)
15 Re:toltofeszultseg, sarga izzo (mind)  29 sor     (cikkei)
16 >A generator az akkumlator utantoltesere normal esetben (mind)  13 sor     (cikkei)
17 auto-forma nevek (mind)  23 sor     (cikkei)
18 Feszultsegszabalyozo (Volt: Re: Hello (#219) (mind)  18 sor     (cikkei)
19 Zoldkartya (mind)  13 sor     (cikkei)
20 fesz (mind)  45 sor     (cikkei)
21 Re: Magas vagy alacsony fordulatszam? *** HIX AUTO *** (mind)  25 sor     (cikkei)
22 feszultseg (mind)  19 sor     (cikkei)

+ - Re: pulo kerekek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

 irta
>Szerintem a hatso kerek csak akkor valhat el az aszfalttol ha az elso ket
>kerek helyere folraksz valami brutalisan vastag gumit, a motorhazra
>folerositesz egy hutoszekrenyt es ezek utan lejton lefele szaguldva nyomsz
>egy padlofeket.. Akkor talan el fog valni a ket hatso kerek a talajtol :))))

Ez eszembe juttatja boldog gyerekkorom biciklizeseit. 
"Csak_azert_is_az_elso_feket_hasznalom !!!"
Haat, nagyokat zakoztam.... :-)

Autoval ez egyenes uton valoban csak igy (lenne) lehetseges. De
kanyarban (jo utviszonyok mellett) barmikor megemelem Neked a
belso iven futo hatso kereket.
Eleg latvanyos. 

Csa,
DeeJayTiszy
+ - olajzas inditaskor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

u''dvozlet mindenkinek!
Olvastam egy autos tankonyvben (Dezsenyi: Belsoegesu motorok), 
hogy hideginditaskor az olajteknobol "felkapott" olaj csak egy 
bizonyos ido utan tud ele`rni a megfelelo helyre a megfelelo 
nyomassal, mikor mar a motor javaban forog. 
Ez ido alatt a surlodo re'szek  a meleg motorral megtett kb.150-
200 km-nek megfelelo kopast szenvednek. Ez e'rtheto, hiszen 
inditaskor szaraz- es vegyes surlodas van. (-uzem kozben elvileg a 
fotengely tiszta folyadeksurlodassal fut, igy nem er a fotengely-
csapagyakhoz-)
Na mar most a nagyobb es dragabb motoroknal (lasd harckocsi) 
inditas elott egy elektromos szivattyuval elo KELL allitani a 
megfelelo olajnyomast, utanna lehet inditani.
Kerdes: Miert nem alkalmazzak ezt a szemelyautoknal? Draga, 
bonyolult vagy nincs e'rtelme? Szerintem a fotengely elettartamat 
egy elektromos olajszivattyuval vagy egy hidroakkumulatorral nagy 
me`rtekben meg lehetne hosszabbitani.
+ - holanc kosz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Koszi mindenkinek a villamgyors valaszokat az
Ausztria/holanc ugyben.

Az derult ki, hogy mindenkeppen erdemes vinni, mert
tul a biztonsagi szempontokon az idojarastol fuggoen
barmikor kotelezove tehetik.

Ezekutan veszek. Mire erdemes odafigyelni a
vasarlaskor (a mereten kivul)? Milyen a jo holanc?

BGabor, Bp.
+ - Fw: Elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

----Eredeti üzenet----
Feladó: annamtv >
Címzett: hIX AUTO >
Dátum: 1998. november 19. 22:49
Tárgy: Elado


>Sziasztok!
>
>Elado egy 1982 es kek, VW Jetta 1.6 GLI
>114 loeros, hengerenkenti befecskendezessel.
>friss muszaki vizsgaval(2000.10.19 ig)
>es vadi uj AC pumpaval.
>
>Erdeklodni: Rozgonyi Andras 3-559-754
>
>
>
+ - Magas-e a fogyasztas? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Minden jokivansagom a listatagoknak!

Elsosorban segitseget szeretnek kerni. Van a csaladban egy diesel
Peugeot 309. Jo allapotu, altalaban 5-5.5 l/100 km fogyaszt.
Tobb eve mar az a tapasztalat, hogy teli viszonyok kozt (garazsos!)
megelegszik max 6 l-rel. Amiota az iden  ez a hidegebb idojaras 
beallt, a fogyasztasa nagyon megugrott, 7 l fole, varosban is, es 
videki uton is! Jelenthet-e ez valamilyen muszaki problemat, vagy 
csak a termeszetes oregedesenek elso jele? Karbantartasa megfelelo,
idoben megkapja az olaj- levegoszuro, vez.szij, stb. csereket, 
(szerintem) gyakran atnezi egy hozzaerto szerelo, de o nem talalt 
semmi hibat, ami ezt okozhatna. Kerlek, ha tudtok, arasszatok el
jotanaccsal!

Mas. ABS: Tapasztalatom szerint az ABS-es autot meg kell tanulni 
vezetni, amikor az enyemet hoztam haza tavaly januarban, szinte
csak a csodaval hataros modon tudtam vele megallni, mert amint az
ABS bekapcsol, az auto fekhatasa _LENYEGESEN_ csokken, pont azert,
hogy kormanyozhato maradjon. A megoldas szerintem a kovetkezo:
Amint az ember erzi, hogy az ABS dolgozni kezd, visszavesz a feke-
zesbol egy kicsit, ekkor az ABS mukodese megszunik, majd minimalisat
novel a pedaleron, hogy ne kapcsoljon be. Igy lesz minimalis a fekut.
Gyakorlott ABS-eskent mar nem is engedem "feleslegesen" mukodni, 
csak veszhelyzetben illetve "gyakorlas" alkalmaval. Sokkal finomabb 
fek-kezelest var el, mint a nem ABS-es autok.
Jegen, havon ugyanezt erdemes kovetni, joval ovatosabb pedalkezelessel.
Ha engedjuk az ABS-t dolgozni, meglephet, hogy mennyit valtoztat a
fekuton! Rendkivul szokatlan, aki eloszor ul ilyen autoba, feltetlenul
probalgassa egy csendes utszakaszon, mielott eles forgalmi helyzetek-
ben szerezne tapasztalatot! Ugyanezt telen, havon, jegen is erdemes
kiprobalni!
		Jo gyakorlast!

		Csizmadia Geza
+ - tuning,ablakfutes,feknyom,stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Van olyan a listan, akit erdekel a versenysportok technikai 
hattere,
>tuningolas
>stb. ?

"Igen, igen, me'g!" :-)) (Hollo Szinhaz)
Egyebkent komolyan igen! Ezzel kapcsolatba volna is egy 
kerdesem. Mint tudjuk a benzinmotor kb 0.8 - 1.3 
legfeleslegtenyezoig uzemel. Ez alatt tul dus a keverek es azert 
nem gyujthato meg, felette pedig tul szegeny. Namost a gyar 
altalaban ugye ugy allitja be a maga uzemagyagellato 
berendezeset, hogy teljes gazon, teljes gyorsitasnal 0.8as 
legfelesleggel menjen a motor, mert ekkor adja a motor a 
legtobbet. Es akkor most a kerdes: hogyan tudnak egy 
chiptuninggal MINDENFELE SZERKEZETI VALTOZTATAS 
NELKUL 20-30%-al tobbet kihozni a motorbol? Mert elvileg tehetek 
en akarmilyen chipet a motorvezerlesbe, tobb levegot attol meg 
nem fog tudni beszivni. Es ha nem kap tobb levegot, es tobb 
benzint nyomunk hozza, akkor a 0.8 ala megyunk. Akkor megis 
hogy lehet? (pusztan elmeletileg)
Nekem haromfele magyarazatom van (de nem erzem oket 
elegsegesnek):
1. a berakott uj chip magasabb fordulatszamon korlatoz (de 
nagyon sokat ezen nem lehet novelni),igy novelik a teljesitmenyt
2. a gyarak megsem ugy epitik a motorjaikat, hogy ne lehetne meg 
dusitani a kevereket (tartalek elettartam novelesre, fogy. 
csokkentesre)
3. elozoek kombinacioja
Tud errol valaki kozelebbit?

>> Ha a problema marad, nyil egyenesen egy vezetekkel kosd ra a 
tapot az
>> ablakfutesre kivulrol, jaro motornal.
>Ezzel ovatosan kiserletezz, mert a haverom meselte a 
kovetkezoket:
>Az ismerose bekapcsolta a talan Honda tipusu ( nem biztos ! )
>auto hatso ablakfuteset es az nemsokara hatalmas durranassal
>felrobbant. Oka, hogy elromlott az az elektronika, ami lassan,
>szabalyozva engedte az aramot a hatso ablakra.

Halas koszi! (most nem poenkodom, komolyan!) Bar tudtommal a 
Kadettek egyikeben sincs ilyen elektronika. Errol az aramkorlatozo 
elektronikarol meg sosem hallottam, de mindig tanul az ember!

>>Azokban az autokban meg nem hasznalhato, ahol
>>a karburatorbol visszafele is megy cso.
>>Ebben az esetben mindkettot kellene merni es
>>kulonbseget kepezni.
>
>Ha a karburator es az AC koze teszed az atfolyasmerot, akkor
>csak a tenyleges fogyasztast mered.
Akkor azt is megmered, ami a masik csovon visszafolyik, es nem 
a motor hasznalta fel. Akkor most mi van?

>Regebben ugye lemertek a gumik hagyta csikot az aszfalton es
>abbol kovetkeztettek az auto sebessegere.

Errol jut eszembe egy erdekes tortenet, amit ha jol emlekszem 
talan az Autoseletben olvastam nehany eve. Ha ok valamit 
ferditettek, akkor en is. 
Fogtak egy autot, es felszereltek egy hitelesitett sebessegmerovel. 
(biztos mindenki latott mar ilyet: egy biciklikerekszeru valami 
rogzitve az auto oldalahoz, otodik kerekkent) Pontosan rogzitett 
korulmenyek kozott huztak az autoval egy feknyomot, majd a 
nyomok es az auto ismereteben melyek rendelkezesre alltak, 
felkertek ha jol emlekszem 7 szakertot, hogy mondjon velemenyt, 
mennyivel ment az auto, ami a nyomot huzta. Nem akartam 
elhinni: a het szakerto hetfele eredmenyt mondott kb 30-90ig! :-o A 
cikk az ujsagban azert irodott, mert ilyen szakvelemenyek alapjan 
tobb ember bortonben ult ekkor (lehet, hogy ma is?), es igy 
akartak ravilagitani a szamitasok pontatlansagara.
Nyugtasson mar meg valaki, hogy ez ma mar nem igy mukodik! 
Nem tud valaki valamit arrol, hogy ma az igazsagugyi szakertok mi 
alapjan es hogyan dolgoznak?

Udv:
LLaci
+ - toltes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Zotya ez a toltofeszultseg !!!!!
> A generator az akkumlator utantoltesere normal esetben 14 ill 
14,4V.
> A feszulseg szabalyozo pedig allando 12 V - os feszultseget 
>biztosit a fogyasztok reszere.


Tudtommal nem egeszen! A feszultsegszabalyzo a generator 
gerjeszteset szabalyozza, ugy hogy a feszultseg allandoan 14V 
korul legyen. Ha ezt nem tenne, terheletlenul a feszultseg a 40V-ot 
is siman elerne.Allitolag az optimalis 16.2V lenne, ekkor lehetne 
100%-ra tolteni az akkut. Ez a toltes azonban mar olyan eros 
gazkepzodessel es melegedessel jarna az akkuban hogy 
karositana azt. Ezert marad a 14V koruli feszultseg, es mivel az 
autoban mindennek a taplalasa az akkura van kotve, minden 
fogyaszto taplalasa ezzel a feszultseggel tortenik. Igy egyszeruen 
lehet megoldani, hogy a fogyasztok is kapjanak energiat, es az 
akku is toltodjon. (viszont mindent jelentos fesz. ingadozasra kell 
meretezni :-(  )
 Udv:
LLaci
+ - Gyujtogyertya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

     Azt szeretnem megkerdezni, hogy Opel Astra C1,4SE motorba
     (2 eves 60 kW maskent 82 LE) milyen tipusu BOSS v. SHAMPION gyertya
     valo.
     Azt tudom hogy elter az osszes tobbi Opel motoretol. A gyertya-
     katalogusokban, es a gyertyatasakokon nem talaltam meg a motortipust.
     Elore is koszonve a segitsegeteket, Udvozol:

     Horvath Laszlo
     Pharmavit Rt.
+ - fek!? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!


A fekekkel kapcsolatban nem artana ha pontosabban 
fogalmaznatok par dologban. Gondolok arra, hogy pl 
tibi szerint a kocsi fekezhetosege nem fugg a kocsi tomegetol.
Mar hogyne fuggne, csak eppen a nagyobb ontomegu autoknal
pontosan a nagyobb tomeg miatt erosebbre lehet tervezni a 
feket - ami kis autonal mindig blokkolva fekezne - ami azt eredmenyezi,
hogy ugyanugy, ha nem jobban fog megallni az auto. De ha ezt az
autot rogyasig megpakolod, akkor mar igentcsak erezheto lesz a
tobblet suly miatti fekhatas csokkenese. 
A masik, ahogy helyesen megallapitottad, a szeles gumuk jobb
utfekvest eredmenyeznek, de pontosan azert mert a nagyobb felulet miatt
nehezebben csusznak meg, ezaltal nagyobb sebesseggel tudod bevenni a kanyart.
A jobb fekezeshez igenis kellenek a szelesebb gumik. 
A F1-es autokra pedig nem azert tesznek szeles gumit mert jobban hul. Hanem
mert
azt a 700-800 loerot le is kell vinni az utra valahogy es azt virsli
gumikkal igentcsak 
nehezen tudnad megoldani.  
Lehet, hogy jartal fizika orara - ki nem - de nem artott volna ha figyelsz
is. 
Csak enyit szerettem volna !


Ciao!

					Balazs
+ - Akkumlator es toltese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nagyon orulnek, ha valaki fel tudna vilagositani kicsit az 
akkumlator toltesevel kapcsolatban.
Van egy automata (nem lehet rajta semmit sem allitani) 
aksitoltom, ami a papir szerint 25-80Ah aksik toltesere valo.
Van rajta adat hogy mennyi ideig kell toltenem egy 55 Ah aksit. 
Persze azt nem irja, hogy ez milyen foku lemerultseg esetere 
vonatkozik.

1. Honnan tudom, hogy meddig kell gyakorlatban tolteni pl egy 
60Ah aksit?  
2. Karos-e, ha tovabb toltom? (lehet _tultolteni_?)
3. Tolthetek-e vele 20Ah aksit?
4. Mit javasoltok, hogy teleltessek at egy aksit, amit telen nem 
hasznalok? Kb 6 hetente szoktam feltolteni, de allitolag egy aksi
nem szereti, ha nem hasznaljak, hallottam hogy jo neha 
rakapcsolni pl egy egot egy ideig es utana feltolteni. Ebbol mi 
igaz? 

Akos
+ - re:Aquaplaning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Hatsokerek meghajtas? Ha igen, szerintem csak szerencsed volt.
>Mult nyaron a sogoreknal ketszer is elrepultek pont mellolem ill. elolem,
>tok egyenes uton. Mar a latvanytol is majdnem . Az egyik csodaval

Hatsokerkhajtas bizony. Mivel egyfolytaban omlott az eso szerintem nem
voltak szaraz reszek az uton ahol megakadhatott volna valamelyik gumi is,
bar a kocsi egyhen (alig erezhetoen) elkezdett balra "maszni"...
Szerintem azok akik elszalltak melloled megijedtek attol, hogy nem tudjak
iranyitani a kocsit es nyomtak egy padlofeket...


>Az ARAL kut es a budakalaszi tavak kozott van egy par
>kereszt es koszoru a padka melletti fuvon.
>Neha erdemes arra kerekparozni. (persze a kerekparuton)

Van arra egy nagyon veszelyes keresztezodes, amig nem volt ott lampa,
sebesseg korlatozas meg razokovek(ezeket nagyon ruhelem) addig nagyon sok
csunya baleset tortent ott(nem az aquaplaning-ot probalgatok miatt)
Szerintem erdemes kiprobalni ilyen helyzeteket(mint az aquaplaning) mert
legalabb tudod hogy milyen erzes es nem fogsz megijedni ha egyszer
veletlenul megtortenik...


udv,
 Gabor(22)
+ - Lada fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egy 1985-os Lada 1200S-sel jarok mar vagy 2 honapja.
>Az auto fogyasztasa 12 liter varosban. (csak varosban jarok).
>Egy ismerosomtol hallottam, hogy ez a magas fogyasztas lehet
>valami karburatorbeli uszoszinttol.
>Ez igaz?
>Ha igaz, ha nem, tippeket kerek, hogy hogyan tudnek hazilag
>lefaragni ebbol a fogyasztasbol.
>Esetleg teljesen normalis ez a 12 liter?

Attol fugg hogy milyen tavokat teszel meg a geppel es a varos milyen reszen
jarsz(sokat allsz dugoban,stb...). Ha csak 4-5 km-t teszel meg egyszerre
akkor ez normalis, ha ennel kevesebbet akkor meg tobb is lehet. Hidegben
erdemes letakarni a hutot, ez is javithatja a fogyasztast. Sajat
megfigyelesem szerint ha kb.10 km-t mesz a geppel akkor -3,-4 foknal mar
erdemes letakarni a hutot, ha csak 4-5 km-t teszel meg vele egyszerre akkor
mar 0 foknal is le lehet takarni. Erdemes szerelovel megnezetni,
kitisztitani a karburatort is.(en nem ajanlom a hazi barkacsolast) valamint
a gumikat jo kemenyre felfujni :))))
Atlagos varosi hasznalatban (10-15km) nem kell hogy tobbet egyen egy Lada 9
liternel, ez biztos.

udv,
   Gabor
+ - feszultsegszabalyzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Jaro motornal kb 14 V-nak kell lenni. max 14.4 !!! )
>Zotya ez a toltofeszultseg !!!!!
>A generator az akkumlator utantoltesere normal esetben 14 ill 14,4V.
>A feszulseg szabalyozo pedig allando 12 V - os feszultseget biztosit a
>fogyasztok reszere.

Hogyisne!  :)
Jaro motornal 14 V van mindenutt. Nincs kulon feszultsegszabalyzo
a fogyasztoknak. Hogy is lenne?

>Lajbi te biztosan jobban el tudnad magyarazni ?
Remeljuk :)
Udv: Po:li
+ - Auto honositasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Lenne egy 15 eves Opel Record amit nagyon szeretnek behozni Magyarorszagra.
Van valami mod ra, hogy ilyen oreg kocsit hivatalosan be lehessen hozni?

Udv,
    Feri


+ - Re:toltofeszultseg, sarga izzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Zotya ez a toltofeszultseg !!!!!
>A generator az akkumlator utantoltesere normal esetben 14 ill14,4V.
>A feszulseg szabalyozo pedig allando 12 V - os feszultseget
>biztosit a fogyasztok reszere.
Ha nem veszitek tolakodasnak, belekotyognek a sargan izzo kerdesbe:
A fogyasztok (tobbsege) szabalyzo elemek nelkul, a biztositekon es
kapcsolon keresztul kozvetlenul az akku (+) sarkara van kotve, igy az
izzon is az akku feszultseget kell merni. Ha az elteres tobb nehany
tized voltnal, lehet keresni a hibat! Ha az akku (-) sarka es az izzo
(-) pontja kozott mersz feszultseget, testelesi hibara gondolj,
(korrodalt testcsavar, laza vezetek csatlakozas, stb.), ha az akku (+)
sarka es az izzo (+) sarka kozott van a hibafesz, a biztositektablara
vagy a vilagitaskapcsolora gondolj. (vagy a szerelore:-)) Regebbi
autoknal a csatlakozasok tisztitasa csodakat muvelhet! Ha a hagyomanyos
izzo sargan vilagit, a nagyobb teljesitmenyu halogen izzo meg sargabban
fog vilagitani, mert meg tobb feszultseg veszik el a kontakthiban, de ha
minden ok., sokkal jobb fenye van.
A fesz. szabalyzo azt biztositja, hogy a motor fordulatszamatol es az
elektromos terhelestol (nagyjabol) fuggetlenul a generator altal
szolgaltatott feszultseg az optimalis ( 13-14V koruli) legyen. A
generator altal termelt aram mukodteti az elektromos fogyasztokat, es
tolti az akkumulatort, ha nincs tele. Itt a 14,4V szerepe, mert itt van
"tokig" az aksi, ha e fole megy a fesz, az szepen felforr, spriccel a
sav, aztan hamarosan megdoglik. Volt szerencsem hozza:(((- , mert nem
figyeltem fel idejeben a sav megjelenesere, es egy halogen izzo halalara
(ami eleg ritka).
Bocs hogy hosszu voltam, ha egy valakit erdekelt, nekem megerte.

Szevasztok!   Attila
+ - >A generator az akkumlator utantoltesere normal esetben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A feszulseg szabalyozo pedig allando 12 V - os feszultseget biztosit a
>fogyasztok reszere.

Nem egeszen ertem hogy mire gondoltal, de hogyha arra amit en ertek az
irasodbol,
akkor nagyon tavol vagy a valosagtol.
A feszultseg szabalyozo az akku tolteseert felelos , es az akku feszultsege
teljes
egeszeben eljut a fogyasztokhoz !!!
Maskepp megfogalmazva: a fogyasztok arama nem folyik keresztul a
fesz.szab-on !

Zotya
+ - auto-forma nevek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tudja valaki, hogyan alakultak ki az auto-forma nevek, es miert
kulonboznek mondjuk Mo-on es Amerikaban?

magyar     amerikai  jelentes 
------     --------  --------

limuzin    sedan          "szokasos" auto, 4 ajto, meretes csomagtarto
?          coupe          ketajtos, roviditett csomagtartoval
kombi      station wagon  4 ajtos, egybeepitett nagy csomagtartoval
?          hatchback      altalaban ketajtos, egybeepitett minicsomagtarto
?          limousine      kulonlegesen nagymeretu, hosszitott sedan

Limuzin (NY-ban: limo ;-)) pl. mindket helyen van, de teljesen mast
jelent. Szoval az erdekelne, hogy alakultak ki ezek eredetileg. Es hogy
van-e a kerdojelek helyen magyar nev.

Potkerdes: letezik-e 4-ajtos coupe? Mert a kozelmultig ugy gondoltam, hogy
a coupe az definicio szerint 2-ajtos, viszont a minap lattam egy 626-os
Mazdat, aminek nem hasonlitott egy sedanra (megismerem, nekem az van),
viszont megis 4 ajtaja volt.

Koszi,
Jozsi
+ - Feszultsegszabalyozo (Volt: Re: Hello (#219) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> (Jaro motornal kb 14 V-nak kell lenni. max 14.4 !!! )
> 
> Zotya ez a toltofeszultseg !!!!!
> A generator az akkumlator utantoltesere normal esetben 14 ill 14,4V.
> A feszulseg szabalyozo pedig allando 12 V - os feszultseget biztosit a
> fogyasztok reszere.

Kevered a dolgokat. A feszultsegszabalyozo altal beallitott feszultseg jut
az akkura is es a fogyasztokra is. Jol is neznenk ki, ha nem szabalyozott
fesszel toltodne az akku! (A generator altal szolgaltatott feszultseg
fordulatszamfuggo, ezt kell bizonyos hatarok kozott tartani a
fesz.szabalyozonak.)


 Ed

   A > cimem megszunt. Maganlevelet ugy irhatsz,
   ha felcsereled az >-ban a 'c' betut es a '3'-as szamot.
+ - Zoldkartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nezegetem a zoldkartyamat. A kovetkezo adatok vannak rajta:
alapelogyujtas, zarasszog, alapjarati ford., alapjarati CO es CH, nevl.
ford. 60% CO es CH.

A mereskor annyi tortent, hogy az alapon jaro motor kipufogojaba bedugta a
szaki a szimatolot, es lefuttatta a programot. Honnan tudta viszont az
elso harom adatot es a nevleges fordulatszam 60%-ahoz tartozo ertekeket???


 Ed

   A > cimem megszunt. Maganlevelet ugy irhatsz,
   ha felcsereled az >-ban a 'c' betut es a '3'-as szamot.
+ - fesz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Irod:

"Zotya ez a toltofeszultseg !!!!!
A generator az akkumlator utantoltesere normal esetben 14 ill 14,4V.
A feszulseg szabalyozo pedig allando 12 V - os feszultseget biztosit a
fogyasztok reszere."

gondolom, ezt autoja valogatja. uj 7es bmw-ben, ugy kepzelem, kulon 
mikroprocesszor vezerli a feszultsegszabalyozo mikroszamitogep
altal biztositott feszultseget, 12000mV +-0.001% turessel, mikozben
az aksit egy aramstabilizalt aramkor tolti (ha kell), ketprocesszoros 
celszamitogep altal vezerelve. Ha a fogyasztok aramkorenek feszultsege
kilep a megadott turesbol, a kocsi "muholdon" jelez a bmw kozpontba, 
ahol emberi operator kozremukodese nelkul azonnal minden bekerul 
a Kozponti Szamitogep-be, amely SMS-t kuld a sofor mobiljara, hogy 
azonnal vigye vissza a kocsit felulvizsgalatra. A szamitogepbol letolti 
a legkozelebbi bmw szerviz cimet, ezt kijelzi a muszerfalon elhelyezett 
szines plazma svga kijelzon, atveszi az iranyitast a vezetotol, es a kocsit 
a szervizbe vezeti. ott var a szerelo, aki email-ben mar megkapta a 
hibajelento lapot. a kocsi tulajat retina alapjan azonositjak.
:-)

komolyra forditva. nekem, mint mar tobbszor irtam, zsigulim van, amin
jol meg lehet tanulni az auto mukodesenek alapjait. ebben a kocsiban
nincs se proci, se LAN, se VSat, semmi :-). A fedelzeti feszultseg pedig?

ha jar a motor, akkor vagy tolt (14.2V, a feszmeron amit beszereltem,
van is egy feher vonal ennel az erteknel, ez a jo), vagy nem tolt (<12V).
A fesz.szabalyzo "2 lepcsos", azaz amint a fordulatszammal emelkedik
a generator feszultsege, a fesz.meron is jol meg lehet figyelni,
amint "kapcsol(gat)". nem akarok belemenni, mivel nem is emlekszem
pontosan, pontatlanul meg inkabb nem is irok ide, de a lenyeg:
a fogyasztok az aksirol taplalkoznak. ha nincs toltes, akkor is onnan
"szedik" a 12V-t, ha pedig van toltes, akkor is onnan - ilyenkor a toltofeszt
kapjak. Ilyenkor az aram az aksiBA folyik, idealis esetben 14.2V fesz. 
mellett, amit a generator+stab. biztosit. egyenesen ranyomja a "+"-ra 
(30-as pont? 15-os? passz). ezen van az aksi "+"-a is, meg a fogyasztok IS. 

szoval, egyszerubb autokban nem fix 12V megy a fogyasztokhoz. 
erre mondhatod, hogy rossz a fesz.szabalyzom, de erre en meg be fogom 
scannelni a gepkonyvbol a fesz.szab leirasat,  a fent emlitett kapcsolasi 
feszultsegekkel egyutt. :-)

udv,
z.
+ - Re: Magas vagy alacsony fordulatszam? *** HIX AUTO *** (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Magas vagy alacsony fordulatszam? ( 20 sor )
> Idopont: Tue Dec  1 09:17:51 EST 1998 AUTO #219
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> Halihow!
> LEnne egy val'szeg amator kerdesem a diszes tarsasaghoz...
> Vagyis: hogyan erdemes vezetni varosban? Reszleteseben: Adott
> egy helyzet, hogy mondjuk 50-rol lassitani kell 40-re, mindezt
> ugy, hogy mar otosben van az auto. A kerdes: Erdemes-e
> visszavaltani? Ugyanis mar 40-nel a motor elegge mely, duborgo
> hangon jar, azaz hallani, hogy erolkodik (legalabbis gondolom).
> Ha visszavaltok, akkor viszont gondolom megno a fogyasztas,
> plusz a valtot es a kuplungot is hasznalom... es meg vissza
> is kell valtani kesobb otosbe.

> Hat ez az en nagy dilemmam :)

Ez nekem is dilemmam volt, de most az Octaviaval ki tudtam probalni, mert
van rajta fedelzeti computer. A tapasztalatom az, hogy 60 alatt (oke, ez egy
nagyon porgos motor) egyaltalan nem erdemes 5-osbe tenni, 65-70 kozott kezd
el 5-osben kevesebbet fogyasztani, mint 4-esben. Kevesbe porgos motoroknal
ez lejjeb mehet persze, de az tuti, hogy 40-el 5-osben sokkal rosszabb a
hatasfok es a artasz is vele a motornak.

udv.Akos
+ - feszultseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>(Jaro motornal kb 14 V-nak kell lenni. max 14.4 !!! )

Szereny velemenyem szerint ez a helyes !!!!!

>Zotya ez a toltofeszultseg !!!!!
>A generator az akkumlator utantoltesere normal esetben 14 ill 14,4V.
>A feszulseg szabalyozo pedig allando 12 V - os feszultseget biztosit a
>fogyasztok reszere.

Ez pedig tevedes !
Tudomasom szerint a feszultseg szabalyzo a generator gerjeszto 
feszultseget szabalyozza, es ezaltal a gerjesztes merteket valtoztatja
a terhelestol  fuggoen. Igy allit elo a generator jaro motornal 14V-ot
maximum 14,4-et. Ezzel a fesszel taplalkozik a jarmu minden 
fogyasztoja.
Javitsatok ki ,ha tevednek.
Udv:Csaba from Balatonma'riafurdo-also

> E-mail : 

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS