Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX TIPP 1048
Copyright (C) HIX
1993-06-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Del Amerika Pap Andrasnak (mind)  66 sor     (cikkei)
2 Keresem Toth Katalint (mind)  3 sor     (cikkei)
3 ORVOSI KERDES (mind)  10 sor     (cikkei)
4 NSF-NATO EAST EUROPE FELLOWSHIPS (mind)  50 sor     (cikkei)
5 Airhitch (mind)  11 sor     (cikkei)
6 Mennyi az 50 Hz (mind)  3 sor     (cikkei)
7 Rovidlatas = retinalevalas (mind)  13 sor     (cikkei)
8 Csontkovacs (mind)  10 sor     (cikkei)
9 Olaszorszag autostoppal (mind)  24 sor     (cikkei)
10 Undelete (mind)  5 sor     (cikkei)
11 Re: Gorog E-mail ujsag (mind)  35 sor     (cikkei)
12 Help! =tax= (mind)  23 sor     (cikkei)
13 stoppolas (mind)  9 sor     (cikkei)
14 vamkerdesek (mind)  9 sor     (cikkei)
15 Autostopp (mind)  39 sor     (cikkei)
16 autostop (mind)  98 sor     (cikkei)

+ - Del Amerika Pap Andrasnak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ujabban sajnos csak hetente egyszer van idom a TIPP-be
belepillantani, ezert bocs. a keslekedesert.
   Pap Andrasnak csak a negyedik kerdesere tudok valaszolni, Del
Amerikaba ugyanis itthonrol mentem.
    Vizumok beszerzese nem lehet nagy gond, de csinald meg
lehetoleg az USA-ban mindet, mert ott minden sokkal nehezebb.
Viszont nem nagyon erdekes hogy mi van a vizumodban (egyszeri,
ketszeri...), a hatarorok azt ugyis felulbiraljak. (Persze ezen
allitolag mindig lehet segiteni 5-10 dollarral).
   Vizumot Del-Amerikaban beszerezni azert kellemetlen, mert
sokaig tart, ha abban az orszagban ahol a vizumot kered amugy is
el akarsz tolteni 2-3 hetet, akkor nem gond, egyebkent eleg
szivas. A sajat esetem: Ecuadorban kellett perui vizum. 20 napra
vallaltak, vagy 2 napra az atutazo vizumot. Mivel mar nem volt 20
napom, igy kenytelen voltam az atutazot kerni(10$), utana Peruban
egy napot (es tovabbi 35$-t) a vizumhosszabbitasra aldozni.
A masik: Punobol (Peru) egy napos kirandulassal megnezheto lenne a
Tiahuanaco-i romvaros (Bolivia), busz is van, csak az a bokkeno,
hogy a visszatereshez uj perui vizum kell, az pedig La Pazban 10
nap.
 Koltsegek:  napi 10$-bol siman meg lehet elni, szalloda 1-2 $ (ez
Peruban eleg ocska, Ecuadorban jobb szallodat jelent), kaja
szinten olcso, Peruban 1 $ -bol menut lehet enni. A kozlekedes
dragabb, egy ejszakai buszut 8-10 dollar Peruban , Ecuadorban a
fele kb. (nem tavolsag szerint erdemes az arat figyelni, hanem
menetido szerint ugyanis kb. ezzel aranyos, es az utak minosege
igen eltero, igy ez jelenthet 6-800 km-t is vagy 150-200 km.-t
is).Vonat (ahol van) kb. hasonlo aru, de jobb, viszont a halozat
ritka. Peruban egy belfoldi repulojegy kb. 90 $ (pl. Cuzco-Lima),
ha tudtok a Grupo 8 nevo (katonai) legutarsasaggal repulni, akkor
az kb. a fele. (Van AeroPeru berlet is, veluk kell az orszagba
erkezni, es akkor talan 200 $ -ert veheted a berletet, ami negy
belfoldi utra jogosit.)
   Vannak reszek, ahova csak repulovel lehet eljutni (pl.
Iquitos), arra figyelj, hogy Cuzco es Lima kozt vagy repulni kell,
vagy nagy kerulovel del fele (Puno, Arequipa, Nazca utvonalon)
menni, az egyenes ut ugyanis a Sendero Luminoso altal ellenorzott
teruleteken halad keresztul, es az nem egy eletbiztositas.
  Ecuadorban a belfoldi repuloarak olcsok, nagy kivetel a
Galapagos szigetek, oda 300$ alatt nem uszod meg, plusz 50$
nemzeti parki belepo, es ott elni is sokkal dragabb.

   Szoval az elet az olcso, viszont a latnivalok, foleg Peruban
dragak, es  nem is nagyon csokkentheto az ara. Pl. a Nazca vonalak
csak repulorol lathatok, ez fejenkent 20-50 $ attol fugg, hogy
alkuszol. A Ballestas szigetek allatvilagat ha meg akarod nezni,
akkor be kell fizetni egy csonakturara, 15-20 $. A Titicaca to
uszo szigetein lako uro indianokhoz egy latogatas is kb.
ugyanenny, od se jutsz el csak csoportosan. Machu Picchuba a
belepo 10 $, a busz a vasutallomastol a bejaratig masik tizes
(vagy egy ora hegymaszas), a vonatjegy Cuzcobol kulfoldieknek
50 $. Mas ut nincs. (Illetve eltaxizhatsz a Cuzco utani elso
allomashoz, ott felszallsz a vonatra es a kalauztol veszel jegyet,
nemi borravalo fejeben megszamitja perui aron, az pedig kb. 1.5
dollar).
  Dzsungelturara is lehet menni, de a vezeto dija is eleg sok,
napi 10-50 dollar, helytol es embertol fugg. A legolcsobb mindig
elmenni a helyszinre es ott alkudni. Ajanlom pl. Ecuadorban
elmenni Tenaba, onnan Misohualli-ba, ez mar egy kis falu a
dzsungelben, de ide meg van public bus, es ott berelni fel valakit
vezetonek.

   Ennyit igy omlesztve, ha erdekelnek meg dolgok, akkor irj
maganlevelben ).
                                 Udv
                                    Jedlovszky Pali
+ - Keresem Toth Katalint (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A Parizsi keresre kuldott valaszodbol elvesztettem a cimed, 
kerlek ird meg ujra!

+ - ORVOSI KERDES (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves tippelo orvosok, kb 1 eve huzodo problemamban szeretnek tanacsot kerni.
A bonyodalmak okozoja makacs bal alhasi es keresztcsonti fajdalom. Az orvosomnak
semmi otlete sincs, azonkivul, hogy szedjek fajdalomcsillapitot. Eddig minden 
vizsgalati eredmenyem normalis volt: labor, hasi ultrahang, irrigoszkopia,
IVP, gerinc rontgen, laparoszkopia, pelvic CT. 
Voltam sebesznel, gasztroenterologusnal es nogyogyasznal, eredmeny nelkul.
Az orvosom most azt javasolja, hogy menjek el neurologushoz. Azt szeretnem 
megkerdezni, hogy erdemes-e, es hogy van-e valamilyen vizsgalat amit meg
megprobalhatnek a diagnozis remenyeben. 
Koszonettel: Lukacsi Erika
+ - NSF-NATO EAST EUROPE FELLOWSHIPS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

NATIONAL SCIENCE FOUNDATION
                         ANNOUNCEMENT OF
                NSF-NATO EAST EUROPE FELLOWSHIPS

The North Atlantic Treaty Organization (NATO) and the National
Science Foundation (NSF) invite brief proposals from scientists,
engineers, and educators in U.S. institutions for support of
short-term, travel-related activities to promote interactions
between scientists and engineers in the United States and Eastern
Europe.

Since 1959, NATO has funded basic, advanced, senior, and senior
guest scientists, engineers and educators through fellowships for
research or study in the sciences or engineering at institutions
located in NATO countries.  NSF has managed the NATO Fellowships
for the United States at the request of the U.S. Department of
State.  Typically, NSF directs NATO funds to support Postdoctoral
Fellowships in Science and Engineering at institutions located in
NATO countries other than the United States.  (For further
information on the postdoctoral program, see NSF-NATO
Postdoctoral Fellowships in Science and Engineering 1992-93 (NSF
92-91), which is revised annually.)

In reviewing its Fellowships in Science, the NATO Science
Committee developed mechanisms to enhance NATO's outreach to its
new "Cooperation Partner Countries" in Eastern Europe.   The
Cooperation Partner Countries consist of  Albania, Bulgaria,
Hungary, Poland, Romania, Slovakia, The Czech Republic, and the
15 republics of the former Soviet Union.

At the request of the NATO Science Committee, NSF will contribute
part of the NATO funding it administers to support outreach
fellowships involving the aforementioned Cooperation Partner
Countries of Eastern Europe.  NSF expects to support 20 to 30
NATO East Europe Outreach Fellowships through awards to
institutions in the United States, its territories and
possessions, and the commonwealth of Puerto Rico.  The NSF NATO
East Europe Fellowships will consider requests for short-term,
travel-related support from Senior Scientists/Engineers/Educators
and Senior Guest Scientists/Engineers/Educators.  This outreach
effort is subject to annual review.


Outreach Eligibility Features
	(innen mar SENDDOC new nfs-nato.east-europe.fellowship)

                              __o
             __o             -\<,
            -\<,  __________O / O
__Gabor____O / O
+ - Airhitch (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az Airhitch-rol: tavaly talaltam az itteni bboard-on egy, az Airhitch-rol
szolo irast, amit elkuldtem a TIPP-re, talan meg megvan az utazasi
ugynoksegek file-jaban. Roviden a tartalma: az illetok Europaba utaztak
az Ah-el, visszajonni nem tudtak, ui. mindig eppen arrol a repterrol nem
volt jegy, ahol ok voltak, kb. 2 hetig buszozgattak Milano es Parizs
kozott, hatha
a masik helyen lesz, vegul meguntak, vettek egy (jo draga) jegyet, es vissza-
jottek, aztan kb. 1 evig pereskedtek, mig kaptak valami karteritest. Mas
rossz tapasztalatot  meg nem hallottam, igaz jot se.
Udv
                     Pataki Gabor
+ - Mennyi az 50 Hz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A magyarorszagi villamosenergia halozat frekvenciajanak nevleges tureshatara
erdekelne, tovabba az 50 Hz-tol valo elteres pl. tavalyi maximuma.
Udv: Csoka
+ - Rovidlatas = retinalevalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves tippelok,
tud valaki valamit a kovetkezo allitas valosagtartalmarol:
erosen rovidlato egyeneknek nagyobb az eselye arra, hogy nagy
fizikai erokifejtes, hirtelen gyorsulas, stb. eseten a retinajuk
levaljon. Miert erdekel: erosen rovidlato ( -5.25, -6.0 ) vagyok,
viszont meglehetosen kedvelem az eszementebb hullamvasutakat,
es mivel eppen egy amerikai korutra keszulok, jobb, ha 
meg most allitom el a nyalcsorgasomat az utikonyv olvasgatasa
kozben.

Udvozlettel

                Pataki Gabor
+ - Csontkovacs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Chicagoba erkezett Magyarorszagrol egy csontkovacs aki aldasos tevekenyseget
a gyogyitas teren  a Hartmann vonalak es foldfelszin alatti vizmozgas ero-
vonalai felderiteseben latja, s betegeit az altala felderitett erovonalakbol
eltavolitvan, pl. (agyuk fekvese stb.) gyogyitja meg. A hivok tabora egyre 
novekszik es engem is kivancsiva tett a Hartmann vonalak es rezdrottal valo
vizerkereses temaja, annak ellenere, hogy a szkeptikusok taborahoz tartozom.
Kerdesem, hogy kinek van tudomanyos erteku hozzaszolasa a temahoz ami itt 
Chicagoban szinte mar vallasos merteket kezd olteni.

N. Peter
+ - Olaszorszag autostoppal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hogy teljesebb legyen a lista, egy-ket tanacs olaszorszagi stopposoknak.
Kizarolag benzinkutnal erdemes! Ugyan senki sem szol erte ha mashol
probalkozol, eppen csak nem vesznek fel, meg az autopalya bejaratanal sem.
Rovid tavon esetleg meg lehet probalni varoson belul: neha par perc, maskor
orakba telik mire valaki megall.

A benzinkutnal kerdezoskodni kell. (Olasz nyelvtudas segit.) Altalaban nagy es
draga autokkal nem erdemes probalkozni: azt fogjak mondani, hogy nincs hely,
meg akkor is ha csak ketten ulnek benne. Ha egyszer felvesznek, gyorsan megy
a dolog: a legkisebb Fiat Unoval is szaguldanak. Az autopalyadijat autonkent
kell fizetni, nem szemelyenkent. Aki felvesz, az altalaban segitokesz: hajlando
egy kis kerulore csak azert, hogy teged celba juttasson. (Sokszor meg meg is
hivnak egy szendvicsre utkozben.) A maffiozo kinezetu alakoktol nem kell
megijedni: altalaban szivesen felvesznek, es vezetes kozben amugy sem
maffioznak. Erdemes az autok rendszamat figyelni, gyakran elarulja, merre
mennek. Magyarazd meg vilagosan, hogy benzinkutnal (area servizio) akarsz
kiszallni, mert ha mashol tesznek ki (pl. autopalya kijaratanal), gyakran
nagyon nehez tovabbjutni. Kulfoldiek (nem olaszok) mindig szivesen felvettek,
bar lehet, hogy csak olasznak neztek es a nyelvtudasuk csiszolasara lattak
alkalmat.

Ja, lanyoknak sokkal (ertsd ezerszer) konnyebb. Akarhol--nem csak benzinkutnal.
-- 
			Tuba Imre
+ - Undelete (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A multkorjaban volt szo a kulonbozo rendszerek alatti undelete-rol.
Tudja-e valaki, hogy letezik-e ilyen IBM VM/SP ala?

                             Szabo Zsolt (Mihaly)
                             Magyarorszag, Szeged, JATE
+ - Re: Gorog E-mail ujsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Gabriella!

A legjobb ha kuld az illeto a soc.culture.greek newsgroupba
egy e-mailt, ott biztos tudjak mi a tovabbi teendo.
Ha nem tudja hogyan irhat oda (a newsreaderekbol a legkonnyebb,
de az nyilvan nincs neki, ugyhogy kerje a valaszokat is az
e-mail cimere), olvassa el ezt:

From:  (F. Scott Ophof)
Newsgroups: alt.internet.services
Subject: Re posting to newsgroup via mail program
Date: 13 Apr 1993 22:10:20 -0500
Organization: UTexas Mail-to-News Gateway
Sender: 

Yes there is a way to post an article to a newsgroup using a mail
program.
All one needs to do is address the mail to the following address:
   
where "groupname" is the name of the newsgroup you want to post to,
but where all dots (".") are replaced with dashes ("-").
Thus to mail to the group "comp.os.os2.misc", one types:
      
as destination address.
Note that this same point can be found in the FAQ of the
alt.internet-services newsgroup, though in a rather cryptic format.
Hope this is what you mean, and that it helps.
(It's the *only* way I post to Netnews...)

Udv,
Gabor
-----------
Gabriel Iser                  | Internet: 
Comp. Sc. stud.               | BITNET:   
University of Karlsruhe, FRG  | X.400:    
+ - Help! =tax= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Okosok!

Kerlek segitsetek, hogy a gaz IRS ne roviditsen meg egy (szamomra)
jelentos osszeggel. A tortenet a kovetkezo: Ket evig post.doc-kent
elveztem a kettos adoztatas elkeruleserol szolo USA - Mo. kozti allam-
kozi szerzodes aldasait es az USA-ban nem kellett adoznom. Azonban a
Retirement contribution-t szepen levontak havonta, mondvan, hogy ez a
"legegyszerubb" ugyintezesi mod, es majd idom lejartaval, a vegen az
egeszet visszafizetik egyben. Most, hogy ez az idopont elerkezett,
megprobaltam elkezdeni a penz visszaszerzest, de kiderult, hogy ez
az osszeg is (termeszetesen) adokoteles az USA-ban. Valaszthatok tobb
variacio kozul, hogy az adot hogyan vonjak le - pl: ha nekem kezhez
fizetik ki, akkor automatikusan levonnak 20 %-ot, de valaszthatnam azt
is, hogy az egesz penzt atutaltatom az en Educational Retirement
Board accountrol egy masik qualified IRA account-ra direct roll-over-el
(gondolom, ha az USA-n belul az embernek uj munkahelye van, oda atira-
nyithatja az osszeget) levonas nelkul, vagy reszleges levonassal.
Azonban olyan variacio nincs a nyomtatvanyon, hogy a tax free statuszra
valo tekintettel ne vonjanak le semmit. Van-e valakinek valamilyen
tapasztalata, vagy otlete ez ugyben? (Lehet, hogy ezt a problemat is
jo lenne betenni a jogi FAQ-ba.)

                    Elore is koszi,              Gabor
+ - stoppolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En Finnorszagban stoppoltam egy kicsit, Helsinki-Pori kb 4 ora, altalaban hamar
felvesznek, mert nagyon keves a stoppos, es nagyon kivancsiak, hogy mit integet
az a bolond az ut szelen. A baratom pedig 5 nap alatt stoppolt Budapestrol
Tamperebe, de ebben egy nap Stockholm is van. Augusztus utan mar Norvegiarol is
fogok tudni infot, mert 1300 km-t fogunk stoppolni negyen, ami eleg jo teszt
:-)
 
Udv,
Gabor
+ - vamkerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hat evesnel idosebb kocsit csak valami franya
kozlekedsfelugyeleti engedellyel lehet behozni. Engedely hijan
csak alkatresznek vamoljak el.

Engedelyt nem nagyon adnak, ha jol tudom.
Ui. az egesznek epp az a celja, hogy megakadalyozzak az oreg (es
olcso) kocsik behozatalat.

Kazmer Miki
+ - Autostopp (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tapasztalataink a stoppolasrol (1 lany + 1 fiu):

 Ausztria : ROSSZ Nehezen veszik fel az embert es raadasul a benzinkutasok is
                  kotozkodnek. At kell menni rajta.
 Nemetorszag : NAGYON JO A nemetek konnyen felveszik az embert es baratsagosak.

 Svajc : NEM TUL JO  Lenezik a stoppost : Nincs penzed -> senki vagy. De el
                     lehet jutni barhova.

 Belgium : KOZEPES  Sok az autopalya, nehezen allnak meg. De ejszaka is lehet
                    menni, mert az autopalyak ki vannak vilagitva!

 Franciaorszag : ROSSZ  Eszakon voltunk, nagyon nehez volt. Altalaban felnek
                        a soforok.

 Anglia : NAGYON JO  Sok a szegenyebb fiatal, elfogadott modja a kozlekedesnek.
                     Sok a rossz oreg kocsi, nem felnek, hogy osszekoszolja az
                     ember. Skociaban nehezebb mert keves az auto. De Skociaban
                     es Wales-ben barhol fel lehet verni a satrat. Ritkan ebred-
                     tunk olyan csodalatos helyen mint ott.

 Finnorszag : JO   Kedvesek az emberek. Tobbet kell allni mint a nemeteknel, de
                   a kocsik sokaig visznek. Eszakon keves a kocsi, de lehet
                   haladni. Barhol lehet satrazni (ha birja az ember a
                   szunyogokat)

 Svedorszag : JO   Kicsit nehezebb mint a finneknel, de altalaban hasonlo a
                   helyzet.

 Gorogorszag : JO  Nagyon kedvesek, szivesen elviszik az embert. Sokszor meg-
                   hivjak a stoppost egy pohar hideg uditore. Sertes nem elfo-
                   gadni. Gyakori a falu-falu forgalom, de nem gond tobbet lat
                   az ember. Csak itt lehet buntetlenul platon utazni (meg a
                   hadseregben...)




                      Marka Szabolcs
+ - autostop (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

USA
Az orult es bizarr pofak gyakorisaganak tudataban nagyvarosok kornyeken
nem igazan vesznek fel.  Videken, Oregon, Nevada, Idaho, Washington,
stb., viszonylag nagyobb az esely.

Mexico
Viszonylag konnyu a stop, sohasem fizettem erte.  USAban berelt
kocsival at lehet menni a hataron, de nem szabad. Nehanyszor csinaltam
Hertz es Alamoval, nem volt baj belole annak ellenere hogy a hataron
neha eszrevettek hogy berelt a kocsi.  Allitolag lehet hivatalos
engedelyt is szerezni kocsiatvitelre, errol nincs infom.  Az utak
televannak vizilocsapdakkal (= kb 30-40 cm mely, fel meter atmeroju
godrok), ezek nem hasznalnak a kocsinak es ilyen utakon lassan lehet
haladni.

Costa Rica, Panama
A fobb utakon nehez, egyeb helyeken konnyu a stop.  Egyszeruen nem
vesznek fel, ha teszik akkor vagy kulfoldiek vagy vmi kulturaltabb
helybeli. A hegyekben a lostop mukodik eleg jol: a tehetosebb
benszulott ket loval megy a varosba/bol, egyiken O ul, masik lovon a
cargo van; e cargo-lovon gyakran lehet utazni nehany falunyi
tavolsagot.  Jo tudatni veluk hogy nem USAi vagy.  Hatarkornyeken a
rendorseg tobbszor bekollektalt es atneztek hogy van-e nalam kabitoszer
amig vhol autora vartam.  Belfoldi repulo olcso, Panama-Costa Rica
hatartol San Jose US$ 20 ow.

Colombia, Venezuela
Colombiaban, a kornyek turistaforgalmatol fuggoen, elvarjak a penzt,
ilyen esetben elore alkudni es utana beszallni a kocsiba.  Venezuelaban
a stop nagyon jol megy, nem kell fizetni.  Orinocon csonakstop.

Brazil
Amazonas tartomanyrol van csak tapasztalatom.  Itt autout nem nagyon
van, ahol igen rovid tavon motorkerekpart le lehet stoppolni, penzt
neha elvarnak.  Csonakstop: ki kell allni az Amazonas partjara es a
part kozeleben elhuzo csonakokra raorditani hogy hova akarsz menni,
vagy a legkozelebbi helysegnevet.  Ritkan allnak meg es penzt elvarnak
erte.  Elore alkudni.  Nehez, fel naptol par napig is eltarthat mig
felvesznek.

Peru
Nem ajanlom, nehez, penzt gyakran elvarnak.  Vonaton jol lehet logni: a
kiinduloallomason az allomasfonoktol kell egy pecsetet szerezni az
utlevelbe es utana ezt kell mutatni a kalauznak az ISIC zold carddal
egyutt (Machu Picchu - Titicaca-to vonal).  Az ISICvel egyebbkent
kivalloan lehet utazni Lima osszes autobuszan ingyen (nem ertik igazan
mit mutogatsz, es hagynak beken, ha aggoznak bologatva meg kell
koszonni).

Morocco
Jol lehet stoppolni, de ha egy helybeli turistakra specializalt pofa
vagy hasonlo vesz fel nehez Ot lerazni illetve elutasitani a kulonbozo
kinalatait es gyanus/ketes meghivasait.  Olcso a vonat csak vigyazzni
kell nehogy az ember fulebe kopjenek.

Vietnam
Nagyon konnyu kocsit leinteni, szinte azonnal megallnak. Magankocsi nem
nagyon van, allami teherautok es buszok + nehany egyeb veszi fel az
embert.  Altalaban nem kell fizetni erte. Ha viszont elore felberelt
pofat es autot szerzel, sokat kernek, lehet alkudni.  Kocsi konnyen
lerobban, megtortent ejjel az oserdo kozepen.  Ott kellett
ejszakaznunk, masnap teherautoval tovabb, utobbiert nem kellett
fizetni, elozoert pedig a negyedet a megallapodott arnak - hiszen
lerobbant.

Laos
Gyakorlatilag nincs szemelygepkocsi forgalom.  Teherauto platojan lehet
utazni de ez a tropusi hosegben tobb tucat bennszulott es
majom/diszno/baromfi tarsasagaban nem kenyelmes.  Szo szoros ertelmeben
csak fellabbal lehet allni a platon es azt kell valtogatni a zsufoltsag
miatt.  Hasonlo van Peruban, a homerseklet ott elviselhetobb a
hegyvidekeken.  Helikopteren a helyzet hasonlo, de azert itt ulni lehet
(sajat csomag tetejen).

Thailand, Malaysia, Singapore
Rendkivul jo, gyors es biztonsagos a stop, fokent Malaysia - Singapore
viszonylatban.  Kitermelt fakat szallito teherautok rakomanyanak
tetejen kivalloan lehet utazni hosszabb tavon.  Mivel ez esetben a
soforfulketol el vagy szeparalva, nincs kommunikacio a vezetovel, nehez
megallni ahol tetszik; igy nehez pisilni, i.e. menetkozben a farakomany
tetejerol hatrafele. Nem kell fizetni, gyakran meghivjak az embert
kajara, neha szallast ajanlanak fel.  Thaifold eldugottabb reszein
nehezebb a stoppolas, neha nem igazan ertik mit akarsz.

Papua New Guinea
Nagyon keves autout van, azokon nagyon jo a stop, nem kell fizetni,
tetszik Nekik hogy feherembert felvehetnek.  Erdekesebb helyeken
csonakstopp ingyen: kikotoben beulni egy csonakba amely szemmel
lathatolag keszul vhova. Indulas elott ki akarnak tessekelni, de erre
mosolyogva es bologatva a koszonom helyi megfelelojet kell mondani. 
vagy azt hiszik hulye vagyok vagy ugy gondoljak en tudok vmit amit Ok
nem es legtobb esetben elvisznek.  Ha kis forgalmu hely a celallomas
nehez visszajonni, napok kerdese.  Missiokat ellato repulokre (2-3
szemelyesek) fol lehet kunyeralni magadat de ez azt jelenti hogy
ket-harom hetig egy helyben kell maradni, adddig ami a kovetkezo gep
meg nem jon.

Takacs Zoltan

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS