Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1166
Copyright (C) HIX
2001-07-13
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Szivat a biztosito (mind)  24 sor     (cikkei)
2 !Buenos Dias! (mind)  18 sor     (cikkei)
3 Re: *** HIX AUTO *** #1165 (mind)  26 sor     (cikkei)
4 Galaxy tanksapka fedel ->koszi (mind)  13 sor     (cikkei)
5 Fwd: Gazpalack (mind)  63 sor     (cikkei)
6 motor olajeves (mind)  15 sor     (cikkei)
7 Re: Re. Muanyag es gumi apolasa (mind)  11 sor     (cikkei)
8 MEGVAAAAAAAAN !!! (mind)  34 sor     (cikkei)
9 Opel Astra vetel tanacs (mind)  12 sor     (cikkei)
10 felrehuzo kormany, eszi az olajat (mind)  6 sor     (cikkei)
11 Horvatorszag - dobro dosli :) (mind)  34 sor     (cikkei)
12 Re:rangato Waresz.... (mind)  14 sor     (cikkei)
13 Re:olajfogyasztas eszrevetele... (mind)  19 sor     (cikkei)
14 Re: Dunaujvaros cityy 2. (mind)  13 sor     (cikkei)
15 RE: Felrehuzo kormany (mind)  7 sor     (cikkei)
16 Re: [bmw_hun] Re. Benzinpimpili (mind)  16 sor     (cikkei)
17 hirdetes (mind)  5 sor     (cikkei)
18 Solti talirol kokuszdiohejban (mind)  187 sor     (cikkei)
19 felrehuz (mind)  22 sor     (cikkei)
20 olajeves (mind)  10 sor     (cikkei)
21 AR155 (mind)  23 sor     (cikkei)
22 futomu-adatok (mind)  12 sor     (cikkei)
23 felcserelt fek (mind)  12 sor     (cikkei)
24 tanksapka (mind)  9 sor     (cikkei)
25 Re: rangat a Wartburg (mind)  16 sor     (cikkei)
26 Re: [bmw_hun] Re. Benzinpimpili (mind)  22 sor     (cikkei)
27 tetobox (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - Re: Szivat a biztosito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>karokozo ismert, de a balesetert felelos nem, erre hivatkozva a
>biztosito nem fizet.

1. Jellemzo a biztositok hozzaallasa :-((
2. En ugy gondolom, ha nekem valaki kart okoz, az teritse meg. Nem
erdekel, miert es hogyan okozta, akarva vagy akaratlanul. Tehat a Te
esetedben vegso esetben a BMW-st piszkalnam, hogy az altala Neked
okozott kart a kotelezoje teritse meg. Hogy nem o volt a hibas, mas
kenyszeritette a manoverre? Pech, az o problemaja. A Te szemszogedbol
nezve ez mellekes. Te szabalyosan kozlekedtel a sajat savodban, mig o
a kormanyt felrerantva neked nem ment. Igy a Te karod fedezze O, aki
okozta. O meg hajtsa fel azt, aki arra a manoverre kenyszeritette, es
vasalja be rajta a karat, meg a neked fizetett osszeget is! Es ha
belegondolsz, Neked az ismeretlen nem is okozott kart! Azt a BMW-s
okozta! Ha Te lennel a BMW-s helyeben, akkor kilatastalanabbnak
itelnem a helyzeted, de igy nem vagyok oly borulato.
3. Igaz, hogy ez nem kedves lepes a BMW-sel szemben, de dontsd el,
hogy azt akarod, hogy megteruljon a karod, vagy azt, hogy kedves
embernek tartsanak, akinek ez sokba kerul...

Udv, Bazsi.

+ - !Buenos Dias! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Utanna megallsz es kicsavarod a gyertyakat.
Ha minden jo akkor a gyertyaknak szep ozikebarnaknak kell lenniuk. Ha
feherek akkor keves ha feketek akkor sok a benzin a keverekben rgo meg kell
nezni hogy mi a helyzet a karburatorral. Ha egyik ilyen a masik olyan akkor
meg gyujtas korul lehet bibi.
Nu tomondatban :)) ennyit tudtam
Sok sikert
Udv
Shake"

.... most elkepzelem, ahogy Anna kicsavarja a gyertyakat, es diagnosztizalja
a motort...:o)

""es lefulladas elott nagy pukkanasokat is hallottam. 
(Bocs, de nem tudom szakszerubben leirni :-))""

Adios,
Chucky
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1165 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Lantos Tibor
> E-mail :  [Non-Profit Organization]
>biztosito nem fizet. Mivel a baleset okozoja nem ismert, es
>szemelyi serules nem keletkezett, a mabisz nem fizet.
Tanacs ezek utan:
hasonlo esetben kisujjat megsebezni egy elore odakeszitett hegyes
targgyal ! (ezek utan nem mondhatjak, hogy szemelyi serules nem tortent
:-o)

> Felado :  [International]
>A Golfban en a szervizkerek melle pakoltam az emelot, a kulcsokat (nem az
>inditokulcsokat!), izzokeszletet, nylon-harisnyat (ekszijj-potlo :o)),
Ez az a harisnyakeszlet, amivel a motorhaztetot szoktad tenyernyi helyen
fenyesiteni ? :-)

> Felado :  [Hungary]
>Temakor: Re: Galaxy ( 18 sor )
>Az en kocsimon is igy nez ki, de a kozponti zar zarja-nyitja a kis ajtot
is,
>csak ezt nem veszed eszre, ha nyitva a kocsi.
Hu mit szivtam vele a csere-s40-el, amit a volvo szervizben adtak a szerviz
idejere.
Vegul visszamentem vele, hogy mutassak meg (na akkor mondtak, hogy a
kozponti zar zarja a tankololyuk ajtajat is :-) )

A'kos
+ - Galaxy tanksapka fedel ->koszi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi All!

KI:
Koszi a valaszt! Igy azert mas a leanyzo fekvese. :)) Azert ha 70 lityi
anyaggal allandoan nyitva lenne...

Udv
 GAbor

>Hali!
>Az en kocsimon is igy nez ki, de a kozponti zar zarja-nyitja a kis ajtot is,
>csak ezt nem veszed eszre, ha nyitva a kocsi.
>KI
+ - Fwd: Gazpalack (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

eSafe Gateway(tm) has scanned this mail for viruses, vandals and 
suspicious attachments and has found it to be CLEAN.

File: Att00001.dat (0 bytes)
Encoding: Unknown
Result: Clean.

File: Att00002.dat (0 bytes)
Encoding: Unknown
Result: Clean.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

--=_ORCL_31542377_0r0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit


--=_ORCL_31542377_0r0
content-type: message/rfc822

Date: 11 Jul 2001 10:30:04
From: "Attila Biriki" <BIRIKIA.W9>
To: 
Subject: Gazpalack
X-Orcl-Application: InterOffice Version4.1.2.22.20
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit

Sziasztok!

>Es ez a tartaly hany literes?
Marmint a potkerek tartaly...40 liter, ezt biztonsagi okokbol
85%-ig lehet tankolni, azaz 34 liter fer bele. Csak olyan autoba
javasolt ami amugy is kis fogyasztasu, ellenkezo esetben igen
surun kell tankolgatni.

***

>>Kb. 1 eve engedelyezve van a potkerek-tartaly.
>Az OK, de ha ez van a potkerek helyen, akkor hol a potkerek? Vagy
>Ferrari-modszer? Tubusos gumijavito hab? Kb. hasonlo eset, mint a
A potkereket oda teszed ahova akarod. A modszer elonye, hogy ha
nagyon muszaly, es tobb helyre van szukseged a potkereket otthon hagyod,
mig ha normal hengeres tartaly lenne a csomagterben azt nem nagyon tudod
kivenni.;)))
Masreszt az optimalisabb helykihasznalas erdekeben a potkereket at tudod
rakni mashova,
akar a hatso ules ele is, igy tobb helyed van hatul, mig ugye a gaztartaly
fix...tovabba
igy le tudod hajtani a hatso uleseket, mig a hagyomanyos tartalynal nem.
Ennyi...nekem egyebkent hagyomanyos tartaly van, nem potkerek tartaly, mert
amikor en gazositottam az autot akkor meg nem volt engedelyezve...de ma sem
rakatnam be mert tul kicsi. Egy Scorpio-ba...:))

Ja, szoktak meg olyat csinalni, hogy nem keresztbe teszik be a tartalyt (itt
most
a hagyomanyos hengerrol van szo) hanem valamelyik oldalra hosszaban. Igy
legalabb
az egyik ulestamla dontheto marad.

Ropi
--=_ORCL_31542377_0r0--
+ - motor olajeves (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

>A masik kerdesem, hogy autovasarlasnal hogyan lehet arra kovetkeztetni,
hogy
>a motor eszi az olajat?

>A motorterbol csamcsogas hallatszik. :)))
ez a poen nagyon utott:)))
:))))))))
Igen es alapjaraton bufizik egyet-egyet :)))))
illetve gyenge minosegu olajtol hasmenest kap:)))))


Udv
Shake
+ - Re: Re. Muanyag es gumi apolasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Frigyes!

Az Armor All cuccost en is csak ajanlani tudom, az anyam autoja (es neha az eny
em is, ha epp arra jar) le van vele kezelve. Kellemes tiszta, pormentes felulet
 hosszu idon at! A targa 100NXet gyakan hasznaltam nyitott tetovel, de igy is s
okaig pormentes maradt Armor All kezeles utan! (elotte hetente torolgettem!)


    Geza

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: fwall.essnet.se)
+ - MEGVAAAAAAAAN !!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

tegnap este megvettem eletem elso magas femtartalmu gepkocsijat :))))

FIAT Coupe' 2.0 16V turbo, piros szinu

Jelentem, ezennel erositem az olasz tabort is a Trabi szekcio mellett.
Gonci, Fogash remelem befogadtok, meg ha nem is egy AR, hanem egy proszto FIAT 
:)))
Bar nezegettem en AR Gtv-t is csak az joval dragabb lett volna.

Jelenleg Münchenben dolgozom, a kocsit is itt vettem.
Szerintetek nem fobenjaro bun a BMW hazajaban egy olasz kocsit venni ?
Viszont talaltam egy nagyon  jo kis nemet Coupe'-klub honlapot rengeteg hasznos
 infoval.
http://www.coupefiatclub.com/de/

A Milka-Trabit termeszetesen nem adtam el, tovabbra is a szivem csucske marad,
csak besuvasztom melle a Coupe't is.

A fordulatszam, no meg a turbonyomas legyen veletek:
vasgyuszi

U.i.: Mellesleg a Trabiban is olasz sziv dolgozik :))) (Lancia Abarth 1050ccm, 
70 LE).

NAGY Tamas
Siemens AG
ICM N MR GE DC 1      
D-81359 Muenchen, Hofmannstr. 51           
mailto:
phone:  +49 / 89 / 722-40865
fax:       +49 / 89 / 722-54859
mobile:  +36 / 20 / 956-8058
+ - Opel Astra vetel tanacs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok

Szeretnek venni egy Opel Astra -t. Egy hasznalt 6-7 eves benzinest. Akinek vann
ak tapasztalatai az emlitett tipus elonyeirol vagy hibairol, legyen szives ossz
a meg oket velem.

Erre a listara nem vagyok feliratkozva, ugyhogy legyetek szivesek es kuldjetek 
egy masolatot a szemelyes posta ladamba is.

Imre.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 194.102.172.67)
+ - felrehuzo kormany, eszi az olajat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Koszonom mindenkinek a valaszt a felrehuzo kormannyal es a olajevessel
kapcsolatban.

raki
+ - Horvatorszag - dobro dosli :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Keet komolyabb hegyi szakasz van, ha ott ki van irva, hogy 30 a 
> kanyar elott, a kkor 2-esben 30-al kell menni, mert az egy 
> hajtukanyar. 

Sokkal jobb a kanyar elott nyomni egy visszaketto-padlogazt, igy
lenduletbol elozhetsz is parat :)
Erdekes, hogy en 30-as tablat (ha jol emlekszem) nem is lattam,
a hajtukanyarokban 50-es volt mindig. Egyebkent ez az egyetlen
tabla, amit erdemes betartani, 60-as tablat automatikusan oda-
biggyesztnek minden keresztezodes ele, minden kanyar ele, stb.

> korlat altalaban a szakadek mellett van, de nem mindig. 
es az itt-ott elszallo karavanok, autok kiegett roncsa vidam
mementokent hever a szakadekok aljan. Draga volna oket elvontatni,
vagy tenyleg figyelmezteteskent? Szamomra nem derult ki...

> Amugy nagyon szep ut. 
Az biza. Neha olyan lelegzetelallitoan meses tajakon mentunk,
hogy kikapcsoltuk a radiot es csendesen bamultunk ki a fejunkbol.

> Nekem Suzukival Fotrol odafele 11, vissza 10 ora volt. 
Az eleg sok, nem? Nalam a Podgora-Pozsony 885 km volt 12,5 ora
70 perc pihenovel. Kiderult, hogy Magyarorszag egy picike potty
csak, a Letenye-Vamosszabadi 260 kilometere 170 perc alatt 
sikerult, pedig nem is mentem egyszer sem 120 fole.

> Javaslom a Shell geostar, vagy a Michelin interne
> tes utvanaltervezojet. 
szerintem sokkal jobb a frilajf :))) fogod a terkepet es mesz.

Cs.
AR 146
+ - Re:rangato Waresz.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Panni! HIX-autosok!

 Amit leirtal, azon tunetek alapjan a kovetkezo javitasi metodus
javallott:
- gyujtogyertyak kukaba tetele, ZAVARSZURES nelkuli beletetele
- gyujtas beallitasa, valum NELKUL 5fokra, szukseg eseten vakumdob csere

 A leirt tunetek hianyosan mukodo gyujtasrendszere utalnak, aminek
felismerese es
megszuntetese a mai Magyarorszagon meghaladja a szervizek szaktudasat.
:-(((
--
 Udv
  Levente
+ - Re:olajfogyasztas eszrevetele... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Raki! HIX-autosok!

> hogyan lehet arra kovetkeztetni, hogy a motor eszi az olajat?
 ""...ott latom a bajuszodon, most lesz neked jaj!"" :-))



 Lehetseges felismeresi modok (nem csak ezek, vannak masok is):
- ha eszi, akkor a ""vegtermeknek"" ki is kell valahol jonnie,
      olajsaros a kipufogocso vege  :-)
      kek szinu fustje van, ez meg katalizatoros autonal is lathato
      hideginditaskor!!!
- Pl. van tartalek olajos flakon az autoban, ami uj, ures es regen volt
      olajcsere. :-(
- levegoszuro olajos belulrol, ahol a kartergazcsovisszavezetes van
- folyik az olaj szinte mindenhonnn a motor tomitofeluleteirol
--
 Udv
  Levente
+ - Re: Dunaujvaros cityy 2. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HIX-autosok!

Aldo>> Ugye figyeltetek, a holgynek FERJE
D.Zs.>Mi van Ocsi, felsz, hogy "droton" keresztul bekotik a fejed????

 Olyat egyetlen magyar no sem tud, mint a suttgarti szuletesu
W.Mercedes, aki miutan folebem kerekedett, 1 hetig fekudtem a baleseti
sebeszeten.... 
 Elbaktam.... a bakolast... hasonlo elmenyrol L.Adam is tudna meselni, o
kisebb novel ""kezdett"", Skodat rantott magara.
--
 Udv
  Levente
+ - RE: Felrehuzo kormany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Extrem esetben a motor felporgetve a 
>kipufogo csovon frocsog az olaj. 

Ugy van. A multkor egy ilyen Golf utan mentem es sokaig nem hittem a
szememnek.

pJ
+ - Re: [bmw_hun] Re. Benzinpimpili (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

-Nem tudom, hogy volt-e vizer, mindenesetre a kutyat ugy kellett kizavarni
az auto alol, majdnem elutottem szegenyt :-).
-----------
> De komolyra forditva a szot, miert kellett cserelni a szurot 1000Km-el
> ezelott? Szerintem az uj szuroben van nemi turbulencia, aminek a benzin
> hofokatol (viszkozitasatol) fuggoen van erosebb gyengebb hangja...vagy
> megsem?!

-Azert csereltem benzinszurot, mert nem igazan biztam az elozo tulajban. A
turbulencia nem kizart, de a motor homersekletetol fugg a hangja...

Udv,

B.B.
+ - hirdetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Opel X14XE,X16XEL,X20XEV motorokhoz vezérléshez gyári görgök eladóak! Opel
motorokhoz gyári lambdaszonda, 1 vezetékes eladó! Opel Vectrához fékkopás
szenzor eladó! ÁRAK: gyári ár minusz 50% !!!

Erdeklodni az  cimen lehet!!
+ - Solti talirol kokuszdiohejban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nos, akkor a talirol irok.

Ugy alakult, hogy a masodik konvoj, akik elvileg nem mentek volna
a radioba, megiscsak bement a toronyhoz, kulcsradiot hallgatni.
Emiatt az elso versenyszamunk, a szlalomverseny jokora kesessel
kezdodott, de sebaj, a lenyeg, hogy ha tetszett a radio, akkor
megerte. A terveink, miszerint lesz ket mikrofon, egyik a
start/celvonalnal, a masik a szinpadon, nem jott be.
De azert ugy gondolom, eleg jol sikerult lebonyolitani a versenyt.
Akadt persze nehany fogas kerdes,
peldaul hogy hany menet legyen, mi legyen a holtversennyel,
illetve hogy szabad-e kezifekezni? Cimbi a tali elott azt mondta,
hogy o nem hajlando beszelni, de amikor aznap reggel kiderult,
hogy a nagykari szpikersrac megsem tud eljonni, akkor mar nem volt
mod csuggedni, hanem elhataroztuk, hogy majd akkor mi magunk
fogunk beszelni, lesz ami lesz.
Cimbi meg kisse felenken kezbevette a mikrofont, en meg a
stoppert, Miki meg az eredmenylapot, volt egy palyabiro is, aki a
hibakat szamolta, aztan indult a verseny. A vegere egyre jobban
oldodtunk, ebben nekem az a kis traktoros epizod is sokat segitett
:-) 1:50 alatt nyomtam le a palyat, vagyis valahol a Trabik es a
Ladak kozti idot futottam. Persze ebben benne volt a
csigalassusagu tolatas is, dehat nem volt mit tenni, a traki
rukverce piszokul lassu.

A verseny vegeztevel mar vilagos volt, hogy a kituzott menetrendet
semmikepp sem tudjuk tartani, de sebaj, valamit csinaljunk. Azt
hiszem, ekkor volt a masodik nagy sikidegem, de szerencsere a
tobbiek kezbe vettek a dolgokat, es folyt tovabb a tali. Azt kell
mondanom, hogy a nagybetus CSAPATMUNKA a talin teljesedett ki. A 2
ora is veszesen kozeledett, marpedig a felvonulassal semmikepp sem
lett volna szerencses kesni. Ugyhogy egy kis idokitolto tombolazas
utan felsorakoztattuk a jonepet, aztan szinte pontban 2 orakor el
is indultunk.

Masodik helyen haladva kicsit furcsa volt, hogy senki nincs az
utcan, de mint kiderult, ez csak tevhit volt, mert ahogy haladt a
sor, ugy jott elo egyre tobb ember az utcara. Bela vezette a sort
a 2104-es Ladaval, mogotte en a tetoautoval, utanam a szuleim
Suzukival, aztan egy rakas Trabi kovetkezett. Bela ugyesen vezette
a sort, bar a pacsizos visszafordulonal picit gyorsan haladtunk,
es igy nehez volt eltalalni a kezeket (valaki a tukromet pofozta
le :-) ). Aztan meg a felvezeto rendor tett nekunk keresztbe,
amikor Solttol Apostagig 35-40-es tempoban cammogtatott minket. A
felvezetes egeszen a Solt - Rev uti gatig tartott, aholis a Golf
kiallt a sor elol, es engedte, hadd menjunk.
A felvonulas nem volt mentes muszaki problemaktol, Mickey
kuplungja es a Goofy megszakitoi nem birtak a kikepzest (ennyirol
tudok). De szerencsere baleset nem tortent.

A felvonulas utan egy spontan lovasprogram kovetkezett, amit arra
hasznaltunk fel, hogy rendezzuk sorainkat, es kitalaljuk a
tovabbiakat. Hogy ezek utan pontosan mi es hogyan tortent, nem
tudom pontosan, annyira tele voltam adrenalinnal, hogy azt se
tudtam fiu vagyok-e vagy lany.

Mindenesetre a dijkioszto azt hiszem remekul sult el, hala a
kozonseg segitokeszsegenek tapsilag es kurtileg. Egy
gyonyoru kiralykek 67-es Chevy Camaro annyi dijat nyert volna
(legmesszebbrol erkezett, legnagyobb motor, legszebb egyeb auto,
legmittudomenmegmibb), hogy neki inkabb egy kulondijat alkottunk,
meghagyva ezzel a lehetoseget es a dijakat a tobbi resztvevonek.
"Termeszetesen" a dijakert autoval kellett a szinpad ele faradni,
ami nem is mindig ment zokkenomentesen. A Goofy-t peldaul az egyik
dijert ugy toltak oda :-)
A Camaro taps es kurtvihar kozepette duborgott elenk a dijert,
aztan persze pillanatok alatt kivancsi szemek serege vette korul
az autot. Prokee beletartotta a mikrofont a kipufogoba, ugyhogy a
hangfalakon keresztul hallgathattuk azt az eszmeletlen gyonyoru
hangot. A motorhazteto sem maradt persze csukva. A kezdetben
kicsit megszeppent, de aztan egyre szelesebben mosolygo nemet
gazdit a szinpadra invitaltuk, mikozben a nezok a motort
turaztattak. Az oklevel es a dij (mely palackozott Solti bort is
tartalmazott) atadasa utan egy par szot is szolt, ami Prokee
forditasaban azt tudatta velunk, hogy igazabol o ugy kerult ide,
hogy latott az uton 4 speci Trabit haladni, es kivancsi volt, hova
mennek... Azt ma tudtam meg, hogy epp Kecskemetre tartott, egy
eskuvore. Kulon kiemelte, hogy Nemetorszagban is szokott
talalkozokra jarni, de ott sokan magasan hordjak az orrukat, itt
viszont egy baratsagos, kozvetlen tarsasagba csoppent, es hogy
nagyon orul annak, hogy idetevedt. Igaza is volt, tenyleg le a
kalappal a resztvevok elott, nagyon kedvesek voltak! Bucsuzokent
elovett egy kulonleges uveg sort egy meg kulonlegesebb poharral,
es atnyujtotta, mint ajandekot. Kozosen ugy egyeztunk meg, hogy
mivel Cimbiek haza volt a fohadiszallas, keruljon oda a sor es a
pohar is, a tobbi ereklyevel egyutt. Ha minden igaz, egy specialis
vitrin is keszul majd, amit a kovetkezo talin ki is tudunk
allitani a szinpadon.
Egy masik, spontan dij is kiosztasra kerult, megpedig a legifjabb
sofor cime. Egy 4 eves kislany (jol emlekszem?) nyerte, aki az
ulesen _allva_ maga kormanyozta a szinpad ele a Trabit, az apja az
anyosulesrol nyomta a pedalokat. A gyermek tenyleg ugyesen
korbeautozta a palyat, kikerulte az akadalyokat, szoval profi
volt.
A dijozonben egy meglepetes is ert. Amikor irtam ala a legidosebb
resztvevo oklevelet, nem is tunt fel a nev. Amikor Prokee
beolvasta a hangosba, meg akkor sem, pedig elhangzott az 1939-es
szuletesi ido is. Csak amikor meglattam a mostohafateromat jonni
felenk, akkor esett le a tantusz :-)

A vegen Prokeeval megajandekoztuk egymast, o a legjobban
atalakitott 75 elotti auto cimet kapta a 601-gyel, en meg a
legeredetibb 75 elottit a Waresszal. Amikor szoltam egy par szot
az autorol, elkovettem egy hibat: magas labdat adtam fel. Fater
meselte, hogy amikor azt talaltam mondani, hogy "evente egyszer
eloveszem...", akkor a mellette allo par holgytagja hamiskas
mosollyal kerdezte a fiutol, hogy "csak egyszer?" :-)))

Az alkatreszhajiga foobjektuma egy Trabi kerek volt. Mivel az eros
legenyek utan a lanyok, sot a gyerekek is beszalltak a versenybe,
nekik gyorsan gyartottunk oklevelet meg valogattunk ajandekot is.
Aztan a kaszniborogatas kezdo 3 csapatabol hamarosan 5 lett (eves
kozben jon meg az etvagy), akik adaz kuzdelemben versengtek
egymassal.
Masodik helyen a Soma Team (ugy latszik, ez a nev mar
hagyomannya valt) vegzett Prokee mester es Haasz
Attila eloadasaban, akiknek ezuton is gratulalok! Itt annyi bunda
szorult a dologba, hogy eredetileg csak az elso helyezettnek
akartunk oklevelet adni, de tekintettel a Soma Teamre, Szilvivel
megirtuk a 2. meg 3. helyezettnek is :-)

Ekkor mar kezdett elszabadulni a pokol, ami a kaszni szetvereseben
csucsosodott ki. Robi (szervezo-rendezo) alafesto zeneotlete
telitalalat volt (Sepultura - Roots), Cimbi is kitett magaert
mikrofonnal a kezeben, es valami fergeteges hangulatot
varazsoltak! Az osszecsomagolt roncsot a legszebb Wartburg utan
kotottek, aztan korbevontattak a palyan, atan ujabb csapashullam
kovetkezett. A vegen szegeny kaszni tobb darabba szakadva,
osszevissza gyurve hevert a placcon. Ugy erzem, ez a musorszam a
feloldodott spontaneitasa miatt is volt ennyire emlekezetes, talan
elore tervezve se lett volna sikeresebb.

Akadt akinek nem tetszett a dolog, de ugy velem/veljuk,
hogy senki nem gondolhatja rolunk, hogy haragbol vagy ilyesmibol
tortent mindez. Sokkal negativabb lett volna, ha valami mas
(mondjuk Golf, mert azt is tudtunk volna hozni) kasznit verunk
szet, hiszen ez a talalkozo a kulonbozo automarkak kozti
osszetartast is hivatott volt erositeni, a Camaro-s epizodbol is
itelve sikeresen.

Volt egy masik spontan buli is, Prokee autoja mint lovasfogat, egy
Trabi kasznidarab mint bob, kotellel osszekotve. Tutin nezett ki
sotetben a futofenyes hatsolampa, meg a kocsi aljan forgo kek
feny! Egy par kor erejeig en is beszalltam uldozokent,
termeszetesen vilagitva, fekezgetve, indexelve, hogy a kisauto is
megfeleloen bemutatkozhasson :-) Meg digi video is keszult az
esemenyrol, meghozza a "bob"-rol filmezve!

A Szilvi altal felajanlott parokabol vegul ketto lett, de a nagy
kavarodasban elfelejtodott kiosztani. Lattam Szilvin, hogy rosszul
esett neki, de aztan szerencsere a tarsulat megoldotta a
problemat, es szerencsere en sem maradtam ki a nagy fotozasbol :-)
Emlekezetes kepek lettek! :-) Vegul Cimbie lett a fekete,
enyem pedig a szokes. Amikor hetfon hazafele bementem Fulophazara
a mamamhoz, anyuert, ugy szalltam ki a kocsibol, hogy a fejemen
volt a vendeghaj. Hu, ne tudjatok meg! Volt am hatas! :-)

A beharangozott sorporgo verseny a jelentkezok hianya miatt
elmaradt, de megsem. A rendezoseg ket tagja ket masik emberkevel
ugy ejfel magassagaban megis megrendezte maguk kozt a versenyt.
Termeszetesen a vart eredmeny sem maradt el, hatalmas rohogesbe
fulladt az egesz. Jovore be fogjuk mutatni a kozonsegnek, mit is
takar a sorporgo elnevezes, hogy ezzel csinaljunk kedvet hozza.

A zenekar hajnali 2 ora tajekaig nyomta a muzsikat, aztan ujra a
gepzene vette at a hangoskodas szerepet, hogy meddig, azt mar nem
tudom, mert a Trabi hatso ulesen durmoltam egy jot reggelig.
Egyebkent tobb kilometerre elhallatszott a zene, amikor ejjel
hazamentem faterhoz monitorert, akkor az udvaron allva tisztan
hallatszott a Boldog szep napok.

Masnap olyan 8-9 ora fele keltunk, en a Trabiban, Robiek
kissatorban, a tobbiek meg a rendezoi satorban. Aztan 3 ora alatt
elbontottuk az egesz palyat meg parkolot, satrakat, felcuccoltunk,
meg minden, kozben elbucsuztattuk a satrazokat. Az utolso vendeg
delben, pontosabban negyed 1-kor hagyta el a helyszint. Kozben a
roncsbol kitermeltem a kabelkoteget, meg egy-ket aprosagot.

A helyszin elhagyasakor a fonokkel is beszeltunk par szot. Ugy
tunt, reszukrol is sikeres volt a rendezveny, mert mar arrol volt
szo, hogy jovore hogy is lesz. Szoval szamithattok ra, hogy jovore
is, hasonlokepp julius eleje fele megrendezzuk a talit!


Udv: Soma
+ - felrehuz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Azt szeretnem tudni, hogy egy felrehuzo kormany mindig az auto
>serulesenek/karambolnak a jele? Vagy lehet mas oka is a dolognak es ha
igen,
>akkor azt hogy lehet egyszeruen megallapitani?

NEm feltetlenul. 1.) fujasd fel minden kerekedet az eloirt nyomasra. Egy
puhabb gumi is okozhat huzast. Ha nem mult el:
2.) csereld fel a ket elso kereket (ha nem futasiranyos a gumi, ha igen
akkor a azonos oldali elsot a hatsoval). Ha erre nem huz, akkor vidd el a
kocsit egy gumishoz, mert valamelyik gumi nem OK. (rossz esetben akar
kulonbozo gumik is lehetnek...)
Meg mindig?
3.) emelt allapotban forgasd meg az elso kerekeket, nem-e a fek fog
allandoan
4.) vidd el egy olyan futomuveshez, aki nem csak osszetartast, hanem
tengely-ferdeseget (az elso es hatso tengely mennyire parhuzamos) is tud
merni. Ha itt jon ki a gaz, akkor valszeg kapott szegeny auto. Ekkor
vegignezni, hogy csak futomuelem (lengokar, stb) gorbe, vagy maga a kaszni,
amihez a jo futomu-elemek vannak rogzitve


AR 155 2.0TS16V Super
+ - olajeves (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A masik kerdesem, hogy autovasarlasnal hogyan lehet arra kovetkeztetni,
hogy
>a motor eszi az olajat?

1.) hidegen elinditaskor az olajevok kek fustot adnak.
2.) a nivopalcat kihuzva mellette fustol
3.) a legszuro belulrol fekete olajnedves


AR 155 2.0TS16V Super
+ - AR155 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tudod, hogy megvetted almaim autojat?
Nem, AZ EN ALMAIM AUTOJAT vettem meg! :))))

>Mindig is imadtam a
>155-t, de mire arra kerult sor, hogy vehessek, jott a 156, amit
>szinten imadok, de a 155 szerelem soha nem mulik el!
A helyzet valami hasonlo. Miota kicsit jobban megy, megneztem vagy 20at,
mire kivalasztottam ezt. Egyenlore ugy latom, hogy orok sora van nalam,
legfeljebb majd 10 ev mulva veszek melle egy Sportwagont :)

>Mar nagyon orulok a kovetkezo talalkozora, remelem ezuttal
>eljossz.
Gyorben lakom, ha jarsz erre...

> Mi lett a Tempra sorsa?
Meg megvan, meg elado. Hetvegen egy kis takaritas, aztan beallitom egy
kereskedohoz. Valszeg a Fiat markakereskedobe, mert elozetesen o a
legkevesbe "zsido".

>Ha tudsz, nezz be a forumra.
probalok, de nem igerem.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - futomu-adatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>nincs veletlenul valamelyikunk birtokaban olyan irodalom, amely
>futomubeallitasi adatokat tartalmaz?
>Kerem, ha valakinek van, jelezze, mert fontos lenne. Leginkabb
>maganban, mert igy gyorsabb, masreszt maganugy miatt kellene.

Szvsz rendes es pontos futomu-beallitast csak padon lehet elkovetni. Az
ilyen padok szoftvere viszont rettenet adatbazissal bir
tipus/evjarat/valtozat bontasban. Nem tudom mire kell, de pontos es
reszletes ertekeket nemigen talasz mashol. Esetleg Autodata katalogus
(Maroti konyvesbolt.)

AR 155 2.0TS16V Super
+ - felcserelt fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>bicajfek is forditott !!! A jobb oldali az elso fek...
>Az vmi nagyon speci bicaj lehetett, mert en nem ezt tapasztaltam (esetleg
>az osszes bicaj amit en hasznaltam, a kontinensrol szarmazott :-) )
A regi angol motorkerekparok (Norton, Triumph, stb.) is forditva voltak,
azaz ballal fek, jobbal valto. elso fek+kuplung szinten felcserelve.

De a legszebb: Harley Davidson VLA: jobb csutka huzasra gaz, bal csutka
tolasra elogyujtas, egyik lab hatso fek, masik lab kuplung, valtokar a tank
mellett kezzel...


AR 155 2.0TS16V Super
+ - tanksapka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az en kocsimon is igy nez ki, de a kozponti zar zarja-nyitja a kis ajtot
is,
>csak ezt nem veszed eszre, ha nyitva a kocsi.
Vagy a csoben van egy szuro. A Fiat Regatan pl. nem volt zarhato sem a
sapka, sem a fedel, de amikor otthon a funyiroba kellett volna 1 lityi
benzin, az istennek nem tudtam ugy ledugni a csovet, hogy jojjon ki belole
benzin.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - Re: rangat a Wartburg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! Szia Panni!

>Van nekem egy 11 eves 1.3-as Wartburg Touristom.
>Honapok ota ereztem rajta egy enyhe rangatast, aztan egyszer >volt egy
olyan napom, hogy allandoan lefulladt, nem is
>nagyon akart ujraindulni, es lefulladas elott nagy pukkanasokat >is
>hallottam. (Bocs, de nem tudom szakszerubben leirni :-))

Szerintem kipukkadt a vakum membranod. Ki kell cserelni a vakum szelencet,
es utana allitani a gyujtast. Ha hazilag akarod vegezni tudok segiteni, en
egy honapja vegeztem el a muveletet. Ugyanakkor a szivocsobe befuto apro
csoveket ellenorizd, hogy ne legyen rajtuk repedes, mert a fals levego is
produkal hasonlokat...

Udv!
	Takacs Laszlo
+ - Re: [bmw_hun] Re. Benzinpimpili (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tiszteletem!

,,Egyebkent nem volt leejtos a talaj, ahol altam (bar gondolom keves is
eleg),
az viszont teny, hogy mashonnan indulva nem csinalt ilyet. Ahogy a motor
kezdte elerni az uzemi hofokot halkult a bugas majd ahogy beallt
vizszintesbe a hofokmero elhallgatott. Ha egyszer bemelegedett aznap mar nem
zenelt, de ha ugy allitottam le, hogy kicsit meg hangoskodott folytatta ott,
ahol abbahagyta. Mindezt haromszor csinalta meg egymas utan (addig aludt
azon a bizonyos helyen) oramu pontossaggal."

Szerintem egy vizer fele parkoltad az autot...Eztan parkolas elott
varazsvesszovel kimered a helyet, es nyugodtan alhatsz. Ha egy kicsit
erosebb a karos foldsugarzas az auto el sem indul...

De komolyra forditva a szot, miert kellett cserelni a szurot 1000Km-el
ezelott? Szerintem az uj szuroben van nemi turbulencia, aminek a benzin
hofokatol (viszkozitasatol) fuggoen van erosebb gyengebb hangja...vagy
megsem?!

Udv!
	Takacs Laszlo
+ - tetobox (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Irtatok, hogy az evi egy-ketszeri hasznalatra kicsit draga a tetobox. En is
gondolkodtam rajta, de nem vettem meg, mert itt nalunk (Gyulan) lehet
berelni ilyet.
Az itteni Suzuki szalonban adnak, ha kell, a pontos arra nem emlekszem, meg
tavaly volt, de nem volt valami eszveszto osszeg.
Szerintem erdemes rakerdezni, nem hiszem, hogy csak egy kis videki szalonban
van ilyen lehetoseg.
Ja, es akkor meg nem is Suzukim volt, nem is ismertem oket, stb, stb...

By(t)e: Balazs

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS