Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1889
Copyright (C) HIX
2003-07-18
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Trabi aranyarban (mind)  19 sor     (cikkei)
2 dipo (mind)  33 sor     (cikkei)
3 Autolopas (mind)  10 sor     (cikkei)
4 Re: Akszionfilmekekstimmelnek (mind)  16 sor     (cikkei)
5 Re: metro (mind)  15 sor     (cikkei)
6 Re: autopalya tartossag (mind)  22 sor     (cikkei)
7 Re: Amerikai rendorok (mind)  38 sor     (cikkei)
8 Re: Akszionfilmekekstimmelnek (mind)  9 sor     (cikkei)
9 autotolvaj (mind)  15 sor     (cikkei)
10 Re: *** HIX AUTO *** #1887 (mind)  9 sor     (cikkei)
11 Re: Akszionfilmekekstimmelnek (mind)  25 sor     (cikkei)
12 Re: Autotolvaj bunhodese (mind)  27 sor     (cikkei)
13 Londoni metro (mind)  24 sor     (cikkei)
14 Re: gyorshajtas (mind)  21 sor     (cikkei)
15 tolvaj, sebesseg (mind)  16 sor     (cikkei)
16 Re: extra benzinek (mind)  16 sor     (cikkei)
17 Re: Egygombos ablakemelo (mind)  7 sor     (cikkei)
18 Re: Fw: Fiat Brava (mind)  9 sor     (cikkei)
19 Re: Bevert uveg (mind)  12 sor     (cikkei)
20 Tesztauto 2. (mind)  21 sor     (cikkei)
21 Metro, kicsit OFF... (mind)  30 sor     (cikkei)
22 auuu (mind)  16 sor     (cikkei)
23 autolopas, felnijavitas (mind)  28 sor     (cikkei)
24 Idoskoruak vezetese (mind)  26 sor     (cikkei)
25 80?! (mind)  8 sor     (cikkei)
26 vegyes (mind)  134 sor     (cikkei)
27 Re: Omega (mind)  8 sor     (cikkei)

+ - Trabi aranyarban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>=================================================
>Felado : Somogyi Istvan
>E-mail :  [Hungary]
>Temakor: Re: Autotolvaj bunhodese ( 54 sor )
>Idopont: Wed Jul 16 09:44:33 CEST 2003 AUTO #1888
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> Es van aki nem azert dolgozott eveken at hogy megvehesse, hanem 
> azert, hogy olyan legyen es ugy nezzen ki ahogy o szeretne.
> Ateltem egyszer, hogy a parkoloban nem talaltam a Trabimat (egy 
> kicsit arrebb kerestem mint kellett volna plusz egy nagy batar 
> takarta), nem kivanom senkinek meg ezt az "elmenyt" se, nemhogy a
> konyortelen tenyt, miszerint volt-nincs. Mert ha ellopnak, nem a penzt 
> sajnalnam (pedig kabe 700e-ben van), 

Szerintem tobbeket erdekelne, egy rajongo mire kolt ennyi zset egy 
Trabi eseteben. Nekem is volt egy kombim meg az atkosban, 
gyakorlatilag 0 szervizigennyel, szivesen elolvasnam, mi mindent 
valtoztattal a gyarihoz kepest!
+ - dipo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

*> Ui: akkor hova rakjam a Samsonite
*> dipot a brigan?? Akasszam a f.....(ulem)re?! :-)
*
*Csomagtartora, vagy kosarba. Esetleg csinalhatsz neki egy Samsonite dipo
*tartot. Mekkora a taska? Mert ha nagy, akkor mi a fenenek neked egy akkora
*taska?? :-)

1) Van csomagtartom, de nagy a taska es elegge lelogna, nem beszelve arrol
hogy kemeny a taska anyaga es kegyetlenul erzekeny a karcolasokra, hamar
nyomot hagyna rajta a Csepel MTB-m fém csomagtartoja...
2) Nagynak nagy, de most ugyanezert vagjak le a f....m-bol is?! :-)))))
Bocs...
3) Amugy meg eppen hogy elfernek benne a cuccaim, pedig szendvicset nem
    is rakok bele. Tobbszor is kell tobbfele mennem es a cuccok mindig
    nalam vannak, amik kellenek, nem megoldas hogy nem hordom magammal
    tehat a taska merete adott es nem valtoztathato....
4) A fonokomtol kaptam ajandekba, mivel latta hogy az enyem milyen ocska
     ugyhogy inkabb ebben jarok :-)
5) Ha mar egyszer az eletben van egy markas taskam, legalabb hordom :-)
6) A bringam az en sulyommal is alig fekezheto (kb. 98 kb. vagyok), nem
    hogy egy telepakolt kb. 10 kg-os taskaval pluszban....
7) Eleg razos az ut, amig eljutok a munkahelyre, es szetrazodna minden
    a tatyoban...
8) Az oreg bringamra mar nem akarok sokat kolteni, ami penzem van
    azt ugyis akvarisztikaba olom :-)

Osszegezgve: nem tudok munkaba jarni bringaval, de ez az en bajom :-)

Udv!

GERI
+ - Autolopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Attol fuggetlenul, hogy a leveleddel egyetertek az
> autotolvajokkal szembeni hozzaallassal kapcsolatban,
> hozzatartozik az is, hogy mindenki csak olyan autot vegyen
> maganak, amit megengedhet, amibe nem rokkan bele, ha ellopjak.
> Nekem is szempont volt ez, amikor kocsit vettem.

Pontosan. Vagy ez, vagy biztositani kell, ami kocsiknal eleg huzos
tud lenni, igy en is a nem belerokkanos uzemmodot hasznalom,
ellenben a hazunk biztositva van. Sokan viszont a hazukat,
lakasukat sem biztositjak...
+ - Re: Akszionfilmekekstimmelnek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #1887, =?iso-8859-2?Q?Horv=E1th_Tibor?=
>:
 >
 >>A vagonak a filmben (megha fel is vettek egy ulesbeallitos reszt) az a
 >>dolga (a rendezovel), hogy erdekesse tegye-vagja a jeleneteket. Hat
 >>az ulesbeallitas nem fer bele altalaban.
 >Siet, beul, hatradol, indit vezet. Folyamataban latjuk. Nem allit semmit. A
 >tukorbenezeshez nem kell testhelyzetet valtoztatni, a megfelelo vezeteshez
 >sem kell. Meg akkor sem ha elotte egy 2 fejjel kisebb muksot lokott ki az
 >elkotott kocsibol.

Akkor ott a Kaszako". Abban van ilyen, sot, a sztoriban is jelentosege van.
Hmmm... ez lett a HIX FILM??? ;]
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.15beta10;]-
+ - Re: metro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #1888, :
 >> Barmelyik metroallomason, digit kijelzovel.
 >Az azt mutatja csak, hogy mennyi ideje ment el az elozo.

Mellette az is ki van irva, hogy melyik idoszakban hany percenkent jar
a szerelveny. Be lehetne adni ujitasnak, hogy ne az eltelt idot, hanem a
kozeledo metro tavolsagat irjak ki, az meg erdekes is lenne. Mellesleg
nagyon jonak tartom a Bp-i tomegkozlekedest. Akinek nem tetszik, jojjon
Veszprembe buszozni, aztan majd megtudja! Ha Bp-re megyek busszal, akkor 
azonnal veszek 1500-ert haviberletet. Itthon a 900Ft-ot sajnalom erte.
A londoni metrot sajnos nem ismerem... elfelejtettem megnezni annak idejen. 
Esetleg a rossz velemenyeket alatamasztanatok kepekkel? ;]
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.15beta10;]-
+ - Re: autopalya tartossag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Ilyen egyszeru lenne egy jol terhelheto es idotallo autopalya
> >szerkezete?
>
> Ki beszelt itt idotallorol? Mentel mar M7 bp->balaton oldalan? Mar a

Ja, ha az autopalya... :>
De az M5 eleg jo konstrukcionak tunik, meg az ingyenes szakaszok sincsenek
szetamortizalodva. Jo lenne, ha ilyen minosegben folytatnak, inkabb
1x2 milliard, mint 5x1.

> Ha nem tudtad volna, nalunk csak 1 evre epitenek autopalyat, utana 5-
> 10 evig szar marad (katyu, godor, kereknyom, stb.) majd felujitjak,

Pont ez az en bajom :(

> futófelületre aszfaltréteget fektettek le. A beton és az aszfalt
> hőtágulása azonban eltérő mértékű, ezért a hetvenes években

Hat ezert (is) ketelkedtem abban, hogy lerakunk fel meter betont,
leaszfaltozzuk, aztan mar kesz is az autopalya.

Gumo
+ - Re: Amerikai rendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Azaz a rendor egyszemelyben ott helyben halalra itel es kivegez. Akkor is,
> >ha megadod magad, akkor is, ha fegyvertelen vagy, akkor is, ha pitianer
> >engedetlensegrol van szo.
>
> A mi ertekrendunk szerint te ezt eliteled. De azert remelem egyetertesz

Jogallamban elvileg szetvalik a jogalkotas, a biroi hatalom es a
vegrehajtas. Meg ott van, hogy halgattassek meg a masik fel is. Meg hogy a
szukseges legkisebb eroszakot alkalmazza a rendor. Ez nemcsak az en
ertekrendem, legalabbis merem remelni.

Persze tudom, a Reality TV-n szelsoseges esetek mennek, es azt sem mondjak
be utana, hogy a rendort lecsuktak es x millio karteritest fizetett a
csaladnak, de ez akkor sem normalis.

> De ha erdekel, hogy a tartozkodasi engedely nelkul itt tartozkodo
> kulfoldiekkel (feketezo romanok stb.) hogyan bannak a rendorok, tudnek
> meselni. Csak felek, felfedezned az altalad emlitett/elitelt modszereket,

Szo nelkul lelovik oket talan?

> vagy ahhoz hasonlo eljarasokat. Viszont ha ez nem volna, akkor aztan meg
> lehetne nezni, hogy milyen rend lenne. Gyanitom egy arra megfelelo varosban

Azt szoktak mondani, hogy nem a buntetes merteke riasztja el a bunozoket,
hanem a lebukas valoszinusege (azaz hogy nincs ertelme probalkoznia, nem
nyerhet vele semmit, csak az idejet vesztegeti). Folosleges kemenykedni.

Lehetne 1Ft is a tetszoleges sebessegtullepes tarifaja. Ha minden ilyet
mar a kovetkezo meteren allitana ki a rendor, senki nem menne gyorsan.

Lehetne 1Ft-ra (plusz lopott auto eredeti allapotba visszaallitasa)
buntetni az autotolvajokat is, ha soha egyetlen autot nem tudna lebukas
nelkul (azaz nyeresegesen) megfujni, nem csinalna tovabb.

Csak sajnos a valosagban szinte kizart, hogy lebukjanak...

Gumo
+ - Re: Akszionfilmekekstimmelnek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> No ebben a kis kozjatekban az a legerdekesebb, hogy balrol volt a lo:szfal,
> jobbrol meg egy hatalmas tagas siksag. A dozerek mentek vagy 15-el. A ket
> dozer kozott volt vagy 30 m. Miert nem ment ki a mezore es kerulte ki
> oket????

Tipikus :) Ugyanennek a gyalogos valtozata: az urge fut a sineken a vonat
elott...

Gumo
+ - autotolvaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

raki wrote:
'Attol fuggetlenul, hogy a leveleddel egyetertek az autotolvajokkal szembeni
hozzaallassal kapcsolatban, hozzatartozik az is, hogy mindenki csak olyan
autot vegyen maganak, amit megengedhet, amibe nem rokkan bele, ha ellopjak.
Nekem is szempont volt ez, amikor kocsit vettem.'

Azert ha belegondolsz ez eleg sulyos, nem?
Pl, csak az vegyen maganak 6 millioert Audit, akinek
meg van legalabb 20 felesleges millioja?
Ugyanez kicsiben: ha van 1 millio Ft sporolt penzed, es autot akarsz venni
akkor ne pl. egy 8 eves Astrat, hanem egy szutyok 1-es Golfot vegyel,
mert ha ellopjak az Astrat, akkor mi lesz...
Ez eleg szomoruan hangzik...

K.G.
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1887 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> De legyunk humanusak!! Matol azt kivanom minden autotolvajnak, hogy 
> hatralevo eleteben folyamatosan szoruljon ANDROLOGUS kezelesere! :-D
> Persze a kezeles maradjon eredmenytelen!!! ( vagy ez mar tul szigoru 
> buntetes?)

Nem. Eppen megfelelo :-). Viszont mivel fog jatszani, ha a 
nem tud?

Yff
+ - Re: Akszionfilmekekstimmelnek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  [Hungary]

>>A vagonak a filmben (megha fel is vettek egy ulesbeallitos reszt) az a
>>dolga (a rendezovel), hogy erdekesse tegye-vagja a jeleneteket. Hat
>>az ulesbeallitas nem fer bele altalaban.

> Egyik ilyen kedvencem, a mindenki altal ismert es szeretett Kinght Rider c.
> sorozat egyik epizodja.
> Amikor is egy meredek lo:szfal mellett menekul egy tololapos munkagep elol
> Michael Knight es K.I.T.T..
> Amde egyszer csak szembol is jon egy ilyen gep. Annyi szerencseje volt
> Michaelnak, hogy vissza tudott tolatni a mogotte levo gepig, onnan pedig jol
> nekigyorsitott. Majd egy "...K.I.T.T. turbo bo'szt..." kialtassal megnyomott
> egy gombot. Aminek eredmenyekepp a szembe jovo foldmunkagep felett
> atrepultek.

> No ebben a kis kozjatekban az a legerdekesebb, hogy balrol volt a lo:szfal,
> jobbrol meg egy hatalmas tagas siksag. A dozerek mentek vagy 15-el. A ket
> dozer kozott volt vagy 30 m. Miert nem ment ki a mezore es kerulte ki
> oket????

Meg hasonlo baromsagokat fedeztem fel a StarWars sorozatban is...
soroljam?

Yff
+ - Re: Autotolvaj bunhodese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
>Attol fuggetlenul, hogy a leveleddel egyetertek az autotolvajokkal
szembeni
>hozzaallassal kapcsolatban, hozzatartozik az is, hogy mindenki csak
olyan
>autot vegyen maganak, amit megengedhet, amibe nem rokkan bele, ha
ellopjak.
>Nekem is szempont volt ez, amikor kocsit vettem.
>
>raki
>
>

Szerintem meg olyan torvenyek + bunuldozes kell legyen, hogy az
autotolvaj
rokkanjon meg mire kijon a bortonbol, es ketszer is meggondoljak az
emberek, hogy
erdemes e 20+ evert lopni.
En meg vehessek olyan autot amilyet akarok, es ne keljek fel ejszaka
megnezni, hogy megvan-e meg az auto, amiert sok even at dolgoztam.
Nekem "csak" ket ponyvat loptak el 3 het alatt, azon sem volt 
konnyu atlepni, mondvan "majd veszunk masikat".
A ket ponyva arabol egesz sok minden tudtam volna venni, amit most nem

tehetek meg.

Horvath Akos
+ - Londoni metro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

>> Barmelyik metroallomason, digit kijelzovel. Sajnos Londonba sokat
>> kell jarjak munkaugyben, velemenyemet (miszerint a bp-i metrotol
>> tudnanak tanulni egyet s mast) messzemenoen fenntartom.
>
>ott azt jelzik ki, hogy mennyi ideje ment el a legutobbi. a szamlalo
>erteke novekszik. nem? ha meg az ember fejbol nem tudja a kovetesi
>idoket, sokat ugyan nem er vele (+- keses).

 irta:

>> Felado :  [Hungary]
>>Barmelyik metroallomason, digit kijelzovel. Sajnos Londonba sokat
>kell
>Az azt mutatja csak, hogy mennyi ideje ment el az elozo.

En is jartam Londonban, es en arra emlekszem, hogy a kijelzo a kovetkezo harom 
metro celallomasat es erkezesi idejet mutatta. Azert jobb a harom, mint az 
egy,
mert sok helyen van kulonbozo vonalaknak kozos szakasza, vannak elagazo 
vonalak is, es nem mindegyik szerelveny megy egeszen a vegallomasig.

Mano
+ - Re: gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wednesday 16 July 2003 15:35, akos.szalay--sophos.com wrote:
> A sebessegtullepes egy teherato elozese kozben tortent, az egyik
> 148-al a masik 152-vel ment, amivel felallitottak a rekordot az eddig
> legnagyobb sebesseggel lefilmezett motoros kategoriaban (ja igen a
> sebessegadatok mph-ban ertendoek :-) - a sebesseghatar kozuton 60mph)

Vagyis 240 korul. Gondolom zsaruk altal lefilmezettrol van szo, mert 
egyebkent van gyorsabb. A kovetkezo cucc jo parszor 250 folott jar. 
Egyebkent "csak" atlag 190-et ment, de azt 35 km-en es forgalmas uton. Ugy 
tudom meg mindig eletben van, kerdes meddig...

The notorious Black Prince achieved infamy through his illegal racing on the 
Paris peripherique, the city's 35 km ring-road. Averaging 190+ kph on his 
Kawasaki ZXR750 with a camera strapped to the tank, the Frenchman's stunt 
achieved a cult status in the biking world.

Video (es mas videok is): http://need4speed.host.sk/videos.html, a paris 
szora keressetek ra, 56 mega.

-- 
Udv, Sandor
+ - tolvaj, sebesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Sem o, sem egyetlen mas jelenlevo baratom nem kivanta (meg buli utani
>allapotban sem:) a tolvaj halalat.

Igazad van. Szerintem elegendő lenne toben levagni a jobb karjat!
Ha meg egyszer elkapjak, akkor meg a balt! Ehhez csak egy lancfureszt
kene rendszeresiteni a rendorautokba. Utana a tettenert tolvajokon
lehetne gyakorolni a hasznalatat. :)


>Lakott teruleten kivul 80 Km/h.

Azért ha 90-el megyek akkor sem lincselsz meg. :)))
Ettol fuggetlenul tobbnyire egyetertek veled.

Udv,
      Zotya
+ - Re: extra benzinek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> Sziasztok!

> Schmidi kerdesere:

> Az utolso ket fullos ( 47,32 liter es 48,08 liter ) tankolasom a Shell 95
> V-Power volt,
> tehat nem nagyon keveredett a korabbi MOL sima 95-ossel.
> A tapasztalatom szerint az auto (Bravo 1,6) szamottevoen nem megy jobban,
> de ez annyira szubjektiv dolog. Erezhetobb hatasa a hidegebb idonek, vagy
> az eso utani idoszaknak van.

index bravo vagy peugeot 406 topikban azt mondtak a vpower-re, hogy a
vpower plusz vagy melyiknel van erezheto hatas. 
tenyleg, te nem vagy bravoklub tag? www.fiatbravo.hu
homer
+ - Re: Egygombos ablakemelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> Nyomom a lefele gombot, lehuzas utan is nyomvatartom kb 10 mp-ig. Utana ezt
> felfele is.
> Innentol "egyerintos" a dolog. Ha leveszem az akkusarut, tanithatom megint.

a peugeot406-ban is igy van.
homer
+ - Re: Fw: Fiat Brava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
>>Lehet, hogy viszonylag jo aron hozza tudnank jutni, csak nem art,
>>ha elotte minel tobb helyrol tajekozodik az ember :)

> 1.4est semmi esetre se! 1.2-80LE, vagy 1.6-100LE batran johet.

www.fiatbravo.hu es az index bravos forumat ajanlom, segitokeszek az
emberkek.
homer
+ - Re: Bevert uveg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Horv?th Tibor > wrote:
> Szia kg!

>>Szerintetek mit tegyek? Reklamozzam oket...?
>>udv mindenkinek.

> Szerintem felesleges. Egy mosas min. 1500. Oradij afasan 4500. Rezsianyag
> (ragaszto) + alkatresz. Ott is van a 10.000. Szerintem nem igazan

kb 1 honapja kerdeztem a szallas utcai autouvegcentrumban fiat bravora
elso szelvedot. maga a szelvedo 30e, keret 3.2k, munkadij 9e.
homer
+ - Tesztauto 2. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Tiszy!

>meghogy  nincs szervizforgalom?? Valszeg azert zartak be a
>kereskedest, mert  elotte is lenyulas tortent, nem? vagy mit akartal
>mondani, Teeby?

Nem azert zartak be. Teljesen mas okokbol.
A szerviz egyebkent ment. Ugyanezt csinaltak sullyedes elott is.
Nem is kimondottan a tesztautorol van szo, hanem (onnan elkanyarodva) az
arcatlan viselkedesrol. (engem amugy rohadtul nem is foglalkoztat)
Nem csak az ertekesitok, hanem meg a legutolso szerelo es papirtologato is
benne volt.
Rezsi (telefon, uzemanyag, stb.), es a raktarkeszlet dezsmalasaval
foglalatoskodtak arcatlan meretekben. Akkor is amikor ment a bolt. Senki sem
foglalkozott veluk.
Az eredeti kerdes pedig az volt, hogy a kerdes iroja miert kap mindenhol
elutasito valaszt egy esetleges tesztvezetesre. Erre irtam en magyarazo
peldakent.
Azt hiszem felreertetted.

Teeby
+ - Metro, kicsit OFF... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

1> Barmelyik metroallomason, digit kijelzovel. Sajnos Londonba 

2> Az azt mutatja csak, hogy mennyi ideje ment el az elozo.

Budapesten igen, de Londonban ?
Az alabbi kep szerint akkor az elso jarat most megy el, 
a masik pedig 2 perce hagyta el az allomast ?

http://www.railway-technology.com/contractor_images/data_display/data4.j
pg

A kijelzon a szam szokott szepen lassan fogyni, sot neha at is 
szoktak rendezni a sorrendet. (Tobbfelol is erkezhet szerelveny) 
Ha csak az elment jaratokat tartana szamon, akkor miert lenne jo ez ?

Itt egy masik, ahol jol latszik az "expected". Ez ugyan vonat, de a
kijelzok stilusa elegge hasonlatos mindenhol.

http://www.railway-technology.com/contractor_images/data_display/data1.j
pg

Nem hagyott nyugodni a kisordog, csak felhivtam az egyik baratomat
Londonban, hatha en emlekszem rosszul. O megerositette, hogy az
erkezesig hatralevo idot mutatja a kijelzo az uticellal egyutt.


Szep napokat: Antal Attila
Seat Leon 1.6 Aut.
+ - auuu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az en brinyamon nincs lampa, se  csengo, se nevtabla
>(pedig ezek mind kotelezo felszerelesek).
>Kocsmaba  sem azzal jarok este, hanem kocsival, mert az
>nem borul fel olyan konnyen hazafele.
>--
>Meszaros Geza

Pedig jo a bringa: ha megborulsz vele keso este, magadra huzhatod az
arokparton  takaronak :)
---------
Autotolvaj:
Ha az enyemet lopna el, dogoljon meg a macskaja is!
Ha a Tiedet, ott egye meg a fene, majd veszel masikat.

Udv joe
XM 2.1TD
+ - autolopas, felnijavitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Attol fuggetlenul, hogy a leveleddel egyetertek az autotolvajokkal 
> szembeni hozzaallassal kapcsolatban, hozzatartozik az is, hogy 
> mindenki csak olyan autot vegyen maganak, amit megengedhet, 
> amibe nem rokkan bele, ha ellopjak. Nekem is szempont volt ez, 
> amikor kocsit vettem.

Mar ne haragudj, de ritkan olvasni a listan ekkora baromsagot. 

------------------------

... bar hozza hasonlo akad par, pl: 

> Az erosebb autoval idoben gyorsabban lefekezek, megha a fekut 
> hosszabb is.

------------------------

a muszaly meg mindig muszaj.

------------------------

> Ki tudna nekem mondani egy helyet, ahol a felni komolyabb 

www.felniklinika.hu

Cs.
+ - Idoskoruak vezetese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Mar regebb ota foglalkoztat a tema, mely elsosorban a tinik es a nagyon
idosek vezetesevel kapcsolatos. Ez ismet felerosodott bennem egy CNN hirrel
kapcsolatban.

Egy 86 eves oregember belehajtott 1992-es Buickjaval a piaci sokasagba.
Harom tombon keresztul ment a tomegben, es vegul csak az allitotta meg, hogy
egy gyalogos a szelvedot betorte. Szemtanuk szerint az oreg folyamatosan
gyorsitott, ahelyett, hogy lassitott volna. A tragedianak nyolc halalos
aldozata van, koztuk egy harom eves kislany is. 55-en megserultek, 15 ember
allapota kritikus, kozottuk ketten ket ev alattiak.

Az oreget a kihallgatas utan kiengedtek, mivel alkohol vagy kabitoszer ill.
gyogyszer befolyas alatt nem all. Az oreg + csaladja sajnalkozasat fejezte
ki a baleset miatt. Most azt vizsgaljak, valoban baleset volt e a dolog,
vagy szandekos tomeggyilkossag.

Az oreg azt nyilatkozta, hogy fek helyett veletlenul a gazt nyomta.

Viccen kivul az a velemenyem, hogy minimum nyilvanos harakirit kellene
elkovetnie, amennyiben artatlan. 

Udv,

awender
+ - 80?! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Horvath Tibor:

> Lakott teruleten kivul 80 Km/h.

ezt ugye csak elirtad es nem tartozol azon autosok taboraba, aki 80-al
suvit lakott teruleten kivul?

udv
+ - vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Felado :  [Hungary]
>: Volt szerencsem 2x45ezer km-t menni Toledoval, most 23ezernel tartok a
>: Boraval. Ha nem lenne a kek muszerfal, nem tudnam megmondani melyikben
ulok.
>Ennyire hitvany a Bora?
Kicsit korabban megirtam a hibalistat (az eddigit), de nem vagyok elajulva a
VW minosegtol. Autonak meg unalmas. Arra tokeletesen alkalmas, hogy 140nel
felguruljak vele naponta Gyorbol Budaorsre, de fun factor =0, presztizs =0,
formai jatekok=0, menetteljesitmenyek =0, extrak =0,1 es a hatso ules egy
buntetes. A multkor 15 percet ultem hatul (ocsem lagzija, asszony vezetett,
j1-en gyerekules), azt hittem , olyan borzalmas volt. Nem irigylem,
akit a balszerencseje mogem ultet ebben az autoban. :(

>1974-ben (!) vette meg a Csepel Auto.
Ebbol el a magyar autoipar fele. 1974es ZF licensz valto, 1965os (?) MAN
licensz motor (=Raba D2156), kicsit leporolva, LIST intezet altal
fejleszteseket felig bevezetve D10, D10-EuroII, 1980as licensz Swift (ez mar
szerencsere kihalt :-) )... Hol vannak ehhez kepest a 10+ eve mukodo
elektropneumatikus valtok, vagy a mai teljesen automatizalt valtomuvek.
Mielott valaki rosszra gondol: kamionokba valo valtokrol van szo, ami tudja
azt, hogy csak indulaskor kell kuplungolni, aztan vagy magatol, vagy
joystick-kel piszkalva rakja a fokozatokat (valogat a 12-16 rendelkezesre
allobol). Ehhez nezi a rakottsagot (mekkora gazadasra hogy reagal a
szerelveny, mekkora  a legrugok nyomasa), a lejtot/emelkedot (motorfekhez),
stb, raadasul 2-3 liter gazolajjal kevesebbet etet meg a motorral, mint a
legprofibb pilota. A Lastauto-Omnibus c. nemet szaklapnak komoly
tesztmodszerei vannak az ilyenek kiprobalasara. Ott nem csak annyi a sztori,
hogy kerulunk vele egyet, aztan megallapitjuk hogy otthonos es hudemegy.

> Az 1050 Nm-es max.
>nyomatekra lett tervezve. Ennek volt egy emelt nyomatekra tervezett
>valtozata, csak koszorult kerekekkel, az S6-120-as, ez 1200 Nm-t birt
>ki, es kesobb szereltek mar az S6-1600-assal is, amelyik
>1600 Nm-re van tervezve. Melyik valto van a buszban?
Nem tudom. A baratom a Detroit Diesel szervizese, az orszagban elofordulo
oszes DDC motoros (Series4) Ikarus C56 hozza tartozik, plusz a nehany E99DD,
ami megkapta a Series6 motort (Kunsag Volan pl.). De a Series6 az 2800Nm-t
tud :)

>de a nep tiltakozasa utan a 2.
>generacios xenonokat sokkal nagyobb keresztmetszetu optikaval gyartjak,
Nem azert, mert most ujra a motorhazteto feleig felero elso lampa a DIVAT,
amiben elfer a nagyobb? Nekem akkor is a szuros szemu autok (Alfa 155, 166)
tetszenek, nem azok, aminek a fel eleje lampa (osszes japan, kis peugeotok,
stb...)

>tukorbenezeshez nem kell testhelyzetet valtoztatni,
A tukrot nem hasznaljak! Minden uldozesben hatrafordul a fohos jol megnezni,
hol van az uldozoje...

>Van egy olyan gondja, hogy melegszik a vize. Felmegy tobbszor 100 fokra,
>aztan beindul a ventillator es lehuti.
Az egy BMW motor, csak kicsit vissza van butitva (140LE a 150 helyett). A
tulnyomasos hutorendszer miatt mehet 100 fokon. Ami gond lehet (de ehhez
tipusadatokat ismero ember kell), hogy a hutoventillator jelado gombaja
kicsit lusta es keson inditja a ventillatort.
A melegedes masik oka a kezdodo hengerfejesseg lehet. HIDEG motornal vedd le
a tagulasi tartaly tetejet es jaro motornal nezz bele. Ha folyamatosan
buborekol, akkor gaz van, ha nem, akkor minden rendben.

>Szeretnek uj rugokat keszittetni a mazdamba.
Mazda rugo 35cm magas, 10cm atmeroju hengerre van tekerve es 12mm vastag
acelbol van. 8 menet. Hulye kerdesre hulye valasz...
Milyen mazda, milyen evjarat, miert kell uj rugo? Sportossag?
Tuningkatalogus-> ulteto rugoszett. Kinyult/teherautonak akarod hasznalni?
Helyi kazankovacs -> eredeti rugot ujraedzetni. Eltorott? Bonto->ugyanolyant
keresni. SEMMIKEPPEN nem uj rugot csinaltatni egyenes szal vasbol... :(

>A 4-es metrot is az utalapbol finanszirozzak? Vagy esetleg az _en_ adombol
>is (vagy az orszag 80%-a altal befizetett (beszedett) penzekbol)?
Az orszag osszes adofizetojenek adojabol epitenek egy metrot, ami az orszag
lakossaganak <5%-at fogja esetlegesen kiszolgalni. Nincs ennel inkabb
raszorulo 5%?

>Olyanrol meg nem hallottal, hogy valaki alkalmazott (nem vallalkozo), es a
>vallalata befizeti utana rendesen az osszes jarulekot?
En egesz eletemben alkalmazott voltam, szerencsere minden alkalommal ev vege
elott elertem a jarulekfizetes hatarat, vagyis ugy erzem nem kerestem
rosszul. Vonjak tolem/befizettek utanam az osszes jarulekot, nem tudok
csalni az adoval, nem kapok zsebbe kiegeszito penzt, nem tudok szamla
nelkuli bevetelre szert tenni. Viszont az orvosi ellatasra, amire szuksegem
van (szemorvos, fogaszat, mert igy 30evesen meglett az elso fogtomesem...),
az kemenyen fizetos. A felesegem most szult, a doki, akihez a terhesseg
alatt jartunk, alkalmankent 4eFt-ot kert, akkor is, amikor csak optikai
kontroll volt (ranezett a feloltozott felesegemre, hogy jol van-e), majd a
szules idopontjaban elment kulfoldre, igy egy masik dokinal szultunk, aki
full korrekt volt, de ujra csak penzbe kerult.  Akkor hova kerul az a penz,
amit tolem es a tolem hasonloktol vonnak? (annyira nem tartom magam
kivetelesnek, hogy egyedul legyek ilyen helyzetben)

>hagyjuk megdogolni azt a tisztessegben megoregedett
>haziasszonyt, aki csak a sok kenyerszaporitot szulte,
Mi bajod a pe'kek anyjaval? :-)

>Ha nem tetszik, hogy masok
>hasznot huznak a munkadbol, a penzedbol,
Az un. demokraciak (tobbek kozott) az egyenlo kozteherviselesrol szolnak,
vagyis elvileg mindenki tehetsege es lehetosege szerint kellene, hogy
hozzajaruljon a mindenki javat szolgalo koltsegekhez. Namost: a tobbsavos
adorendszer eleve santit, mert aki tobbet keres, aranytalanul tobbet fizet.
Tobb holtpont is van a rendszerben, ahol egyaltalan nem erdemes tobb
munkaval tobb brutto jovedelmet keresni, mert az ado ugyis elviszi. Aztan
vannak az egyedulallok kontra csaladosok. Az egyeb jarulekok, amik koszono
viszonyban sincsenek a koltsegekkel, vagy az igenyebe vett
szolgaltatasokkal.
Fogash fele utopia: EGYKULCSOS adorendszer, vagyis nincsenek savok, hanem
minden megkeresett forintbol x% az ado. 2x annyit keresel, 2x annyival
jarulsz hozza a kozterhekhez. Kivetel nincs. A vallalat nem fizet utanad
jarulekokat, igy brutto berkent kifizetheti neked. Ettol rogton nem csak 35%
jut el hozzad a ber es berjarulek jellegu koltsegekbol. (100Ft brutto ber a
cegeknek most 140Ftba kerul, te pedig kb 50-55ot tarthatsz meg belole
(50/140=0,35). Az adokulcsot ugy kell megallapitani, hogy a koltsegvetes
osszes beveteleivel egyutt fedezze a kiadasokat, amik: kormanyzati mukodes,
kozuthalozat, kozbiztonsag, minimalis szocialis biztonsag. Adozasnal a
haztartas jovedelme szamit, vagyis a gyereket egyedul nevelo szulo feleannyi
adot fizet, (hiszen egy fore eso jovedelme feleakkora), mint a gyerektelen
szingli. Allami nyugdijat CSAK az kap, aki aktiv koraban nem ebben a
rendszerben elt. A mai keresok szabadon rendelkeznek nyugdij es
egeszsegbiztositasukrol, keresetuk tetszoleges reszet koltik
MAGANnyugdij-elotakarekossagra, vagy eu. biztositasra. Orvosi ellatasert
szamla elleneben fizetnek vagy zsebbol, vagy valasztott biztositojukon
keresztul. Az orvos is fizet eszkozhasznalatot (nem jelkepeset!) az allami
korhazban folytatott maganpraxis eseten. Allami, ingyenes korhaz csak
ambulans (gyk: baleseti) ellatasra, illetve oregeknek (ld. feljebb). Ha
nincs eleg ktgvetesi bevetel az ilyen adorendszerbol, akkor johet az
iparuzesi ado, nyeresegado, vambevetelek (NEM maganszemelykent behozott 1-2
arucikk utan, hanem kereskedelmi vamok), illetekek (szeszen, dohanyon,
elavult technologiakon). BENZINEN NEM!
Bonyolult, mi?

>Szerintem a muszerfalat csesztek el a Calibraknak,
Vedd ugy, hogy egy nagyon szep optikai tuningos Vectraban ulsz. Mert abban
ulsz :)
Fogash
+ - Re: Omega (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

100 fokos viz: azert en megneznem a hogombat is, lehet kapni olyat, ami
alacsonyabb homersekletre van belove. Nekem is volt ilyen gondom, igaz az
egy 89-es 2.3TD-vel.

ps: a 3000-es Omegam mar nem elado, ugy dontottem, megtartom :))

udv,
-=[GMA]=-

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS