Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 838
Copyright (C) HIX
2000-08-16
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: P206 (mind)  13 sor     (cikkei)
2 talalkozo (mind)  6 sor     (cikkei)
3 elmentem (mind)  58 sor     (cikkei)
4 kontaktus, alazas, 95VPower=98??, Callaway Sledgehammer (mind)  55 sor     (cikkei)
5 Metallica - I Disappear - milyen kocsi? (mind)  18 sor     (cikkei)
6 Szerviz ajanlo (mind)  36 sor     (cikkei)
7 Re: legzsak eletveszelye (mind)  19 sor     (cikkei)
8 kepek az elado Mitsubishi Cordiarol (mind)  11 sor     (cikkei)
9 SKODA 120-ast vennek 1989. koruli evjaratot, jo allapot (mind)  20 sor     (cikkei)
10 madarszar,uj Honda (mind)  46 sor     (cikkei)
11 Autokereskedok (mind)  57 sor     (cikkei)
12 franchise rendszeru benzinkutak (mind)  7 sor     (cikkei)
13 H2O (mind)  14 sor     (cikkei)
14 legzsak (mind)  19 sor     (cikkei)
15 teszt (mind)  9 sor     (cikkei)
16 Motoros gyorsulasi 7vege (mind)  28 sor     (cikkei)
17 Matrica (mind)  26 sor     (cikkei)
18 Re: Autoklub pro es kontra (mind)  26 sor     (cikkei)
19 Re: ADAC statisztika, Hyundai, japan kocsik (mind)  19 sor     (cikkei)
20 Stoppolas (mind)  21 sor     (cikkei)
21 plasztika (mind)  12 sor     (cikkei)
22 Your FordKA or MX5 on the Internet (mind)  26 sor     (cikkei)
23 RE: kirandulas (mind)  10 sor     (cikkei)
24 legzsak (mind)  39 sor     (cikkei)
25 Re: Re: Olcso benzin (mind)  40 sor     (cikkei)

+ - re: P206 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Bocs, az enyemben nincs legzsak. Elvbol, mert eletveszelyes, es szart sem
>er, 

Vegre valami biztato.

>ne legyen idegbeteg, ne legyen halalfelelme. Legyen onbecsulese, onbizalma,
>buszke is lehet valaki az autojara, szeretheti is azt, es azt hiszem ezek
>nagyon fontos tenyezok az eletben.

Fontos tenyezo? Egy jo szaras peldaul. Az egyebkent az onbecsulesnek sem
art, foleg ha te nyomod, es nem pedig a szomszed fulkebol hallod a reccsenest.

andi
+ - talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Sajnalom de nem tudok resztvenni a 09.14-i
talalkozon:((( Akkor eppen nem leszek itthon.
Erezzetek jol magatokat!

Zozi
+ - elmentem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>1. Valoszinuleg kis mennyisegben a viz bomlik az uzemanyagkeverek-robbanas
>homersekleten. Szerintem elenyeszo mennyisegben.
Igen, bomlik, de valahol 1000C fok kornyeken /vagy folotte/. Pontosan nem
emlekszem, meg a seregben volt rola szo amikor a termit-granatrol tanultunk,
es a gyakorlatban is megszemlelhettuk a dolgot. Latvanyos volt :-)

Csaba irta a Xantiartol:
>A kocsi csodalatosan ult az uton, a kanyarokat eleg nagy
>sebesseggel is gond nelkul szedte.
na ja, ezt ma meg csak a Xantia meg az XM tudja, raadasul meg stabilizator
rud(ak)-ra sincs szuksege, mint a tobbi modern tipusnak :-))) Na de jon mar
a Citroen C5-os... Nemreg lattam egy kepsorozatot egy Xantiarol, amelyik
/uram bocsa'/ egy feher BMW-vel bolyak kozott szlalomozva, azonos sebesseg
mellett keszult. Az egyik kocsi ugy allt a kanyarokban mint Katiban a
gyerek, a masik ugy billegett, mint kutya token a stanicli...

Autolopas: baratom szomszedjatol lovasitottak meg egy uj VW egyik ejjel,
valoszinuleg kitoltak az udvarrol. A kocsi nemeteke volt, masnap reggel
indultak volna haza... A kocsiban GPS, a telefont felhivo csendes riaszto,
immobilizer anyam kinja minden benne volt, megis elvittek. Raadasul aznap
ejjel fokozott ellenorzes volt a Balaton kornyeki utakon...
Valamikor szilvafa koromban foglalkoztam elektronikaval, es emlexem, hogy
van egy egyszeru dolog, ugy hivjak, hogy kozeledesre mukodo jelfogo. A mokus
eleg, ha fel-  vagy egy meterre megkozeliti az antennat, a rele bekapcsolja
azt, amit eppen rakotottunk /ugroakna, rotweiler miegymas/ Valahogy csak meg
kell erintenie a buznyaknak a kocsit, es akkor: bingo!!!! /Ha csak nem
meglasszozza.../

Mas:
Egyiptomban nem tiszta homoksivatagban bogaraszunk, inkabb kavicsos lapos
dombok es sik reszek kozott kavargunk, ahol kisebb-nagyobb terruleteket
borit csak homok. Persze ez a kavicsos resz is tud nagyon baratsagtalan
lenni, mivel olyan finomra toredezett az egesz, mintha nagyon durva homok
lenne, altalaban 2-4 centit sullyed bele a kerek "normal" modban. 8-10
centiig meg istenes, de aztan mar keteselyesse valik a dolog: vagy atmesz a
szar reszeken, vagy csak joval kesobb... A legrosszabbak a lapos reszek,
mivel ha az ember meggondolatlanul beleszambazik, komoly kubikos munkara
szamithat. A legjobb taktika itt is az , hogy vagy folfele, vagy lefele
menjunk mindig. A fordulatszammero a legfontosabb muszer az autoban, amint
3000 ala megy a mutato, rogton visszavaltani mint a villam... /Toyota, 4100
kobcentis szivodizel, a nyomatekot nem tudom, de negyedikben meg elindul
alapjaraton a homokon/ A sebesseg nem szamos, mivel ezt a fordulatot ugy is
csak masodikban tudod tartani. (Ha harmadikban is elered a haromezret, akkor
muuton vagy :-))
Azonban ha elakadt a kocsi, akkor (es csak akkor) johet a felezo, es
megfordulnak a dolgok: a leheto legalacsonyabb fordulaton kell megprobalni a
hatramenetet ugy, hogy kozben folyamatosan nagyokat huzol a kormanyon
jobbra-balra. /Ezt a technikat meg Sziriaban is tanitottak, bar ott a saros
agyagos talajon elakadas volt a tema./
Kb 80 szazaleban igy kijutsz a szorult helyzetbol, de ez csak tapasztalt
versenyzok eseten igaz: a kopaszokat ugy kell kiasni-kihuzni.
Itt a kerekek ala rakando bordazott deszkak kotelezo tartozekai az autoknak,
ugyanigy a lapat is, es bar minden auto csorlos, a tartalek vontato kotel se
megvetendo.

Udv joe

Ui: mire ezt olvassatok, mar ujra homokozok meg kavicsozok :-)
+ - kontaktus, alazas, 95VPower=98??, Callaway Sledgehammer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

> > Renault 21, kabe 10 eves... Neha indul, neha nem... Utobbi esetben 
> > kabe csak egy kattanas hallatszik (behuz gondolom az 
> > oninditomotorban a bendix) es semmi tobb. A problema elegge 
> > valtozo korulmenyek kozott fel szokott lepni, hidegen is, melegen 
> > is, neha csak rovid idore, neha az istenert sem indul.
> En az akkusarura tippelek. Van egy kis atmeneti ellenallasa
> ami hirtelen nagy aram hatasara szakadasba megy at.
> A hiba fennallasa idejen voltmerovel konnyen meghatarozhato
> a szakadas helye.
Errol jut eszembe: nekem is volt hasonlo alattomos hibam...  :-((
A gyujtaselektronika testkabelenek saruja nem volt meghuzva, 
lotyogott a csavaron (valami pancser elfelejtette meghuzni). Amikor 
mertuk muszerrel, "kicsengetessel", hogy megvan-e az elektronika 
testje, nem tapasztaltunk szakadast. De az elektronika nem 
mukodott... Ui. a muszer telepje csak kis aramot hajtott at a droton, 
erre nezve a lotyogo saru rovidzar, tehat jonak mutatkozott. De a 
gyujtaselektronika aramat mar nem tudta atvinni, erre mar 
szakadasnak szamitott.

> A mult heten ugy lealaztam egy 3-as golfot, hogy csak nezett ki
Miert kell lealazni..?  Miert kell bizonyitani, hogy en (is)
ennyire jol/ennyivel jobban vezetek, hogy az en gepem (is) 
annyira jol/annyival jobban megy... (tehat mennyivel ertekesebb 
ember vagyok!!)  ?
Miert nem lehet ecceruen csak megelozni...?   :-)))

Tudom, o kezdett emberkedni, es mivel nem sikerult neki, 
o alazta le magat...

(ezek amugy is csak koltoi kerdesek...  :-)) )

> En kb. fel eve csak 95 -os V-Powert tankolok az automba,
> eloszor en sem hittem benne, azt hittem, valami larifari,
> ujmodi hucutsag, de hatarozottan allitom, hogy sokkal
> jobban gyorsul az auto, emelkedon jobban huz ...
> Egyebkent a hatas egyenerteku azzal, mikor Ausztriaban 
> 98 -as benzint tankoltam a verdaba, akkor is megtaltosodott.
Egyenerteku...???   A V-Powertol szinte 98-assa' valik a 
benzin???

> >A vilag leggyorsabb utcai autoja cimert sokan versenyeznek, de tudtommal
> >rendszammal meg mindig a Callaway Sledgehammer nevu tuning Corvette-je a
> >csucstarto a maga bemert 410kmh-javal (880LE). Ezt nem szarnyaljak tul a
> Ha jol emlekszem, nem a vegsebessegre irtak, hogy leg, hanem a
> gyorsulasra - 3,1 sec / 100 km. Eskuszom megszerzem azt az ujsagot...
A Callaway honlapjan http://www.callawaycars.com (sok egyeb finomsag 
mellett) van ket cikk a fenti geprol:
http://www.callawaycars.com/Corvette/Sledgehammer/sledgehammer_article.htm
(A 729-es HIX-ben irtam...) 

Udvozlettel

Andras
+ - Metallica - I Disappear - milyen kocsi? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Az a kerdesem, hogy Hetfield apank milyen kocsival szaguldozik az
I Disappear klipjeben? Tetszik a gep :-)


Ha mar video.
Lattatok a Hajsza cimu filmet?

Gyonyoru volt az a piros BMW Coupe! De hogy a fenebe nem fogyott
ki belole az uzemenyag??? Hiszen a dramaturgia szerint joparszaz
kilometert lenyomott vele a ficko!


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Szerviz ajanlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Ajanlatom egy szervizre, bar nemtom, volt-e mar:
Istvanko Boschszerviz
Budakalasz, Marton Aron utca 15
tel: 26/342-056
Most volt ott az autom. Legutobb markaszervizben volt, ahol kertem, hogy
nezzek meg, mert szerintem kicsit sokat fogyaszt es nem megy igazan jol.
Gyakorlatilag semmit sem csinaltak. Budakalaszon viszont megtortent a csoda
:) Megy a kisauto ezerrel, es most, 450 km. mulva ugy tunik, a fogyasztas is
csokkent,bar meg nem mertem konkretan. Nekem mint Fordokkal szivesen
foglalkozo helyet ajanlottak, es bejott. Nem mondom, nem a legolcsobb, ugy
nagyjabol a kovetkezoket csinaltak meg:
Hatso fekhenger cserek (ez eleg draga volt, mert csak a gyari illett bele
igazan)
Fogyoeszkoz csere, szij, olaj, szu:ro:k
Futomuallitas
Valto lotyoges megszuntetes

Osszesen 50e ft-ot hagytam ott.

Jopofa hozzaallas volt, hogy keres nelkul megkaptam a ket kiszerelt
fekhengert, legszurot, es az osszes, meromuszer altal kinyomtatott cetlit
(emisszio 2x is, mert nyultak mindenhez, pl. szelephezagot allitottak, fekek
mereserol szep hosszu papir, stb.) Nem mondom, ezeket elo lehet allitani
parasztvakitasbol is, de meggyozo volt a latvanyos javulas az auton. Mintha
nyomatekot nyert volna sokat, nem kell visszakapcsolgatni (annyira), es
amikor rutinbol indultam vele egyet, amugy belso savbol kicsit nagyobb
gazzal, hogy meginduljon, kicsit nyikkatn a kerek...
Ja igen es a kalaptartot, amit en hosszu honapok laza keresese utan sem
talatam 30e Ft. alatt, hoznak nekem 15-ert.

Egy kerdes, mitol tudja a benzinkutnal a toltopisztoly, hogy mikor van tele
a tank? Mit erzekel?

Peter
+ - Re: legzsak eletveszelye (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> A legzsak eletveszelyessegerol meg nem hallottam, teljesen uj megkozelitese 
> a biztonsagtechnikanak, mindenesetre reszletesebben kifejtened boldogga 
> tennel tobb embert is, engem mindenesetre..

Gondolom arra utalt, hogy ha harom boszme nagy szivar log a 
szajaban, ami a felfujodo legzsakon lukat egetve begyujtja a gazt, 
akkor eladhatja az osszes fesujet minimum :)

Vagy az elso ulesen levo gyerekulesre esetleg (amit ugye 
legzsakhoz tilos rakni)

Bye

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - kepek az elado Mitsubishi Cordiarol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Keszitettem digit kepeket a multkor hirdetett Cordiarol.
1986-os, piros, 295 ezerert. Erdeklodoknek szivesen
elkuldom. :)  Kb. 350 KB 

Udv!
OliApa   06 20 92 69 959
llllllllllllllllllllllllllllllllllll

llllllllllllllllllllllllllllllllllll
+ - SKODA 120-ast vennek 1989. koruli evjaratot, jo allapot (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szeretnek vasarolni egy Skoda 120-ast, 1989. koruli evjaratot. 
Biztos van koztetek Skoda tulajdonos. Erdemes 120-as Skodat venni?
Sokan lebeszelnek rola, mert hogy szerintuk a vetelar tobbszoroset 
kell majd rakolteni, de vannak akik szerint megbizhato auto, 
csak a megfelelo allagut kell megvenni. En is inkabb tobbet fizetek erte, 
csak ne kelljen rogton ezer fele javitast vegezni rajta. Az a gondom, hogy 
200.000 Ft koruli arban nem kapok jobb markat, ha hasznalt nyugati kocsit 
veszek, annak is ugyanannyi baja lesz raadasul az alkatreszek sokkal 
dragabbak. 
A Nagykorosi autopiacra majd elmegyek, azon kivul tudtok 
ajanlani autopiacot (pl Ujpest kornyeken)? Expressz ujsagot is nezegetem, 
de 1988-89-esek nem nagyon vannak.
Nagyon megkoszonnem a tanacsotokat ezekkel kapcsolatban maganba vagy 
akar a listara. Aki tudna ajanlani egy elado skodat annak is orulnek!!!

Elore is koszi a segitseget,
Udvozlettel,
Dalma
+ - madarszar,uj Honda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Lista!
Ez a madarszar dolog eleg nyugtalanito. Meg a frissen mosott Daewoo-mat egyszer
 leszarta egy
Madar, es en allat, mikor raszaradt, ablaktisztitoval probaltam levakarni. Kifa
kult a fenyezes a
Dorzsoles helyen. Rohadtul zavart a dolog. Kedvenc helyem fole feszkelt egy mad
ar. Rendszeresen
Telenyomta a kocsi hatuljat. Undorito volt. Szerencsere a java az ablakra jutot
t, vizzel lemostam.
Egyszer frissiben mostam le a kocsi oldalablakarol. Varju lehetett, mert rohadt
 nagy volt.
Majdnem elhanytam magam. Szoval kerdesem az lenne a listahoz, hogy hogyan lehet
 
Maximalis hatasfokkal, a kocsi fenyezesenek megsertese nelkul eltuntetni szarny
as barataink
Merdajat, meg mielott kiszivnak a fenyezest? Ha mar raszaradt, a viz-szivacs ne
m hozza le. Benzinkut-gozborotva, gyakran korulmenyes.
Van valami speci, direkt erre kifejlesztett szer? Ha napra allok az a baj, ha a
rnyekba allok rogton
Kap egyet a kocsim. 
Amugy most vettem egy teljesen uj Honda Civic-et, es semmi kedvem hozza hogy az
 uj kocsim a
Madarak csesszek el. Nem hittem volna hogy a Honda tenyleg ennyire jo kocsikat 
gyart. Ez az uj 
Hondam (1.4 SOHC), lenyegeben tokeletes. Elvezet vezetni, minden szabadidom ben
ne toltom. A Nexiamhoz
Kepest (1.5,DOHC 16V) hatalmas a kulombseg, most jottem ra hogy a Daewoo Nexia 
uttartasa,
Kanyarstabilitasa, valtoja egy kalap szart sem er. Legalabbis ehhez a Hondahoz 
kepest.
Gondolkodtam hogy ennyi penzbol, veszek esetleg egy hasznalt nemet image autot,
 de elnezegettem
Eme kocsik tulajdonosait, nem igazan lett volna kedvem kozejuk tartozni. Nektek
 nem tunt meg fel hogy
Milyen arcok vezetik tulnyomoreszt ezeket a kocsikat? Nekem sok ugyfelem szokot
t jonni effajta kocsival, es majdnem  
Mindegyiknek arrogans visszataszito stilusa volt. Nem lehet veletlen.  Meg azta
n egy oblosebb
Motor mar elegge fogyasztott volna, azt meg nem akartam, mert inkabb csak varos
ban hasznalom.
Amugy meg kell erositenem azt hogy az 1.4-es, 1.5-os motorok alacsony fordulato
n egy kalap szart
Sem ernek. Amugy koszonom Nagyak, es Deejaytiszy(remelem jol irtam) listatarsam
nak a rengeteg
Segitseget uj autom kivalasztasanak kapcsan. 
Udv: abra.zs(Honda Civic 1.4)
+ - Autokereskedok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Lista !
Uj kocsim kivalasztasanal, sok fuggott a kereskedok hozzaallasatol (Foleg 
hogy mennyiert szamitottak
Volna be a Regi Daewoo-mat) Realis ar a Daewoomert 1millio 200ezer lett 
volna (Piacon kb. 1millio
350-ert ment volna el, ennyit megerte bukni, mivel hasznalt Daewoo-kra 
nincs nagyon kereslet.)
A Peugeot (Peugeot 206 HDI, Gablini), kijelentette hogy nincs inyukre a 
Daewoo, de ha kell beszamitjak.
A szalonban egy lany fogadott minket, aki megengedte hogy beuljunk a 
kocsiba. A masik kereskedo leany
Feltette a kozertekben gyakran hallhato "segithetunk valamiben?"kerdest, 
szerintem nem autoszalonba
Illo hangsullyal. Elgagyogtam hogy mit szeretnek, majd elmondott mindent 
amit kell, de latszolag
Nem izgatta fel a kislanyt az a teny, hogy eppen kozel negymillio forintot 
akarok otthagyni.
Az Alfa Romeo-nal (Alfa 146, SPQR), nagyon rendes es lelkes volt a kiscsaj, 
ha nem 11.4 lenne
Az Alfa varosi fogyija, most alfam lenne. 1 millio 200-at adtak volna a 
Daewoo-ert.
Ford (Ford Focus 1.6, AutoFort). Itt, bar a ficko mindent elmondott amit 
kerdeztem, sajnos inkabb
Elvette, mintsem meghozta a kedvem a Focus-hoz. Raadasul nem az igenyeimnek 
megfelelo
Autot eroltetett, itthon kellet kiszamitgatnom hogy az ABS-es legkondis 
valtozat ara mennyi lenne.
A Renault(Megane,Baumgartner X.ker) lett volna a Favorit, de itt a kislany 
mar a zarorara keszult, egy oraval a zaras elott. A nagydarab biztonsagi 
or, pedig kozvetlen kozelrol volt kivancsi ra hogy mit csinalunk a 
szalonautoban
Ulve. Elegge zavaro volt. 1 milliot ajanlottak a Daewoo-mert, mikor 
kiderult hogy van benne ABS, es legkondi,
Kegyesen radobtak meg 50-ezret. A jelenet ket oltonyos Yuppi-val zajlott 
le, hintaztak a szekukben parbeszed
Kozben. Ha ott azt mondjak hogy egymillio ketto, most sotetkek Megane-om 
van. Jol megy a Renault-nak.
Az Opel-nel(Opel Astra 1.4, Opel Toth) egy kibaszott kedves 40-es no-vel 
beszeltunk, O volt az akin
Latszott hogy el akarja adni a kocsijait. Mindenkinek ajanlom aki Opel-t 
akar venni. Kiemelt aron szamolta
Volna be a Daewoo-t, es meg az uj kocsi arabol is engedett volna. De vegul 
is a Hondanal maradtam mert
A Honda Eles-nel egy rohadt szimpatikus fickoval beszeltem, nem volt 
arrogans uzletember stilusa, raadasul
A Daewoo-ert is megadtak az 1mill2-t. Kozben mar el is adtak, ugyhogy a 
Daewoo-mnak mar meg is van az
Uj tulaja. Kb. igy kepzeltem el a cseret, nem tudom erre miert csak a Honda 
volt kepes.
Szoval nagyon sok fugg attol hogy hogyan allnak az emberhez a kereskedok, 
erre igazan rajohetnenek.
Ha csak 20 erdeklodobol egy is visszajon, mar megerne emberszamba venni a 
vevot, es korrektul
Realisan kiszolgalni. Lehet hogy a kulsomon nem latszott a 4 millio forint, 
dehat tevedtek es ezert a
Honda jart nagyon jol.
Na sziasztok, Udv: abra.zs (Honda Civic 1.4)
+ - franchise rendszeru benzinkutak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Tenyleg, tudja valaki pontosan, melyek azok a benzinkut-markak, amelyek
frencsajz-rendszerben uzemelnek...es melyek azok, amelyeket az anyaceg
maga uzemeltet...??"

Pl. a TOTAL kutak. Olyanok is.

KZoli
+ - H2O (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 irta: Tudod az ujsagcikket is 
irhattak rosszul. Szoval nem hiszunk el mindent,
amit az ujsagok, tevek... mutatnak. Szoval mielott 
beidezted vegig kellett volna gondolni.

Szep gondolatmenet... A kerdes adja magat: s ezert VD-t 
kell lehurrogni? Arrol nem is beszelve, hogy atgondolta, s 
szamara az volt a fontos, hogy lesz vizhajtasu BMW. Mielott 
kritizalunk, es a masikat atgondolasra szolitjuk fel, jo 
lenne ha elobb magunkba neznenk.

Attila
+ - legzsak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

vd:
>>At 08:31 PM 8/14/00 -0500, you wrote:
>>Bocs, az enyemben nincs legzsak. Elvbol, mert eletveszelyes, es szart sem
>>er, valamint hamis bioztonsagerzetet ad. En tudom, hogy nem szabad

>Micsodaaa ??
>A legzsak eletveszelyessegerol meg nem hallottam, teljesen uj megkozelitese 
>a biztonsagtechnikanak, mindenesetre reszletesebben kifejtened boldogga 
>tennel tobb embert is, engem mindenesetre..

Hagyjatok, vaddiszno ezt IS jobban tudja, meg ugyis kimagyarazza, ugy 
hogy csak o erti a sajat gondolatmenetet...

Udv,
Tibor, 
(aki olyan helyen dolgozik, ahol legzsakalkatreszeket csinalnak, es tudja, 
ha pl. a Jaguar, vagy Ford, VW, Audi, Skoda, Fiat problemazik e miatt).
+ - teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

erdemes raszanni 2 percet:
http://totalcar.hu/pszicho/tukrom_tukro/ 
Teszt arrol, hogy hogyan vezettunk a mult heten, 
es mit tapasztaltunk a volan mogott.

Udv,
Tibor
+ - Motoros gyorsulasi 7vege (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halista!

 Ha mar a motoroknal tartunk en is csapok egy kis reklamot: szinten 
ezen a hetvegen "Extrem gyorsulasi hetvege" lesz a kunmadarasi 
reptéren. Rengeteg gyorsulasi futam, MAD-MAX, Street Fighter verseny, 
vegsebessegmeres 1.5km-en (tavaly:295 km/h volt a csucs) Motoros 
felvonulas 14km-en, este koncertek (pl:Takacs Tamas DBB). A hely szuper 
a renezes profi...

Infok: http://www.tar.hu/palika/naplo/srmc.htm vagy irjatok nekem.

Udv. Pali

http://www.tar.hu/palika



>nem erdekel valakit a gyorsasagi motorverseny Brno-ban?
>
>
>Ezen a hetvegen van. En megyek.
>
>
>Lehet sok sort inni, meg sok motorzummogest hallgatni, meg tuszkolodni 
>a
>dallamos nyelvu szlavokkal... :-))
>
>udv, deejaytiszy
+ - Matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Nagyon koszonom nektek a matrica erdeklodest es kerest. Tobb listatarsam mar
kuldene a boritekot a penzel. :-) Meg ne tegyetek ugyanis azert gyujtom,
hogy milyen matri kell hogy Feri egy bizonyos darabszam eleresekor
legyartassa a matricakat. Most csak azokat az igenyeket gyujtom, hogy a
kulso avgy a belso uvegre ragaszthato verzio keruljon elkeszitesre. De a
nagy erdeklodesre valo tekintettel mindket fajtabol kellene neki
csinaltatnia. Azoknak a listatarsaknak meg koszonet akik a level vegen mail
cimuket is megadtak, mert mikor aktualizalodik a dolog ertesitem hogy van
mar matrica.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Re: Autoklub pro es kontra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sz'val ezek utan ha meghallom az autoklub nevet hanyinger fog el,
> egyszeruen nevetseges kaliberu 'szakemberek' dolgoznak ott, igenytelen
> munkat vegezve, egy igenytelen kiszolgalassal egyetemben..

Ennek talan egy kicsit altalanositas ize van.....
Ellenpelda:
Baratnomnek kispolakja volt es Bp. belvarosaban egyszer csak nem birta
elinditani. Onindito meg se nyekkent.
Proba-cseresznye, kihivtuk az autoklubot. O nem volt tag, de en az voltam!
Nem autora szol a tagsag!
Nem tartott tul soka, mig kiert, fel-1 ora kozott. A ficko szimpatikus volt,
es kb. 5 perc alatt megtalalta a hibat, leszakadt valami vezetek. Nem vagyok
valami szakerto, de eleg profinak nezett ki, ahogy kereste a hibat.
Megcsinalta 10 perc alatt, auto megy.
Tovabbi pozitivum, mivel nem Bp-i lakos voltam (tehat nem ott volt a
segelyhivas helye, ahol be voltam jelentve [orszaguton nem tudom mi lett
volna]), kiszallasi dijat se kellett fizetni, csak anyagkoltseget, de azt
meg nem kellett semmit, annyira minimalis volt. Adtam neki valamennyi
jattot, mert elegedett voltam.
Vontato+szerelo minden szempontbol (ido!) sokkal rosszabb lett volna.
Amugy tudomasom szerint az autoklub tagsag miatt munkadij eleve nincs, csak
anyag, ill. opcionalis kiszallasi dij.
De ez altalaban olcsobb szokott lenni, mint a trailer+stb..
Szoval szerintem valakinek idosebb (lerohadasveszelyes autoja van), akkor
erdemes lehet elgondolkozni a tagsagon.
A tortenet 98-bol van, nem tudom azota valtozott-e valami.
+ - Re: ADAC statisztika, Hyundai, japan kocsik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

> Ugy emlekszem, hogy a Nepszabiban utoljara lekozolt
> statisztikajukban

Szerintem az nem ADAC, hanem TUV volt. 11 eves csoportban elozte meg eloszor
a japan kocsikat Europai, megpedig a Porsche.
Masvalaki emlegette, hogy a Renault Megane az ADAC szerint rossz. Ezt is a
TUV minosegellenorzo emberei mondtak, nem biztos, hogy igaz. Emlekeim
szerint azt mondtak, hogy kevesebb mint 3 eves koraban maar gond lesz a
fekkel. A francia autokat nagyon szidtak, egyedul a Xantiat discertek. Azert
a nemet autok kozul az Audi A4-re is kerek perec azt mondtak, hogy el vagyon
cseszve a futomuve.

> Ma olvastam a Nepszabiban, hogy a Hyundai megszunteti az
> autogyartast.

Erdekes hir, arrol volt szo, hogy megveszik oket, de a melosok tiltakoznak.
    Udv, Bela
+ - Stoppolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

KG irta:
> Szlovákiában még megállnak a stoppoloknak? Furcsa...

meg bizony. tobb ismerosom igy jar munkaba... foleg hosszabb
utakon egyedul vezeto sofor szivesen all meg egy kis dumara
magamfajta jokepu fiatalembernek :))) cccc
Bar a Gyula baratomnak a csoves ruhajaban, szakallaval, kocosan,
70 kilos hatizsakkal hamarabb meg szoktak allni, mint nekem...

> Én pl. abszolut nem allok meg stopposnak.

En sem. Meg soha nem alltam meg senkinek...

> Akinek nincs autoja, menjen busszal, vagy vonattal.

Hozzank vonat nem jar, a kovetkezo busz 140 perc mulva ment.
Nagyon irigyellek, ha te ilyenkor csak ugy leulsz es varsz.

Csaba
+ - plasztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Esther irta:
> Mindenkivel orommel tudatom, hogy Bombikem rancfelvarrason vesz reszt (Dr.
> Luyto es Dr. Esther kozremukodesevel), aminek celja az aprobb karosszeria
> hibak kijavitasa es az, hogy meg buszkebb lehessek ra. :-))))
> Fenykepekkel dokumentalni fogom a nagy esemenyt, ha minden igaz, akkor a
> szeptemberi talalkozon meg is mutatom annak, akit ez erdekel.

En jobban orulnek, ha valahol a neten jelennenek meg...

Cs.
+ - Your FordKA or MX5 on the Internet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !  >> Your FordKA or MX5 on the Internet <<

If you have a computer in you car, you can give him a REAL internet hostname,
or you can have an email for your car.

If your name is "Roger Smith" and you name your car "Knight Rider" :

>> http://www.knightrider.fordka.org/  (your website) and :
>>                   (your email) for example and :
>> knightrider.fordka.org             (directly to your car)

Nice, isn't it ?

Same thing with yourcar.MazdaMX5.org ! (no website but working)

For all information : http://www.fordka.org/

Ugly website but nice idea !

Denis

-- 

Denis Bucher,   /         Tél. +41-22-8000625   \  Internet
Horus Networks /  horus-networks.com    Fax: +41-22-8000622   \  Services
              /  USA: (206) 888-2335   US Fax: (508) 437-1261  \  Provider
+ - RE: kirandulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ha nem sietek (soha nem sietek) es elvezni akarom
>a tajat es a vezetest, akkor megallok es nyujtozom
>egyet. Possentes a csalanosban es addigra az IFA
>eltunt a "banatos ligetbe"
Sajnos ez nalam nem mukodik, nem tudok felorakat possenteni...:-) (Az adott
esetben kb. ennyi kellett volna ahhoz, hogy a kovetkezo 20 km-es hegyi uton
ne erjem utol azt a dogot.)

Udv:
pJ
+ - legzsak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vaddiszno:
>>Bocs, az enyemben nincs legzsak. Elvbol, mert eletveszelyes, es szart sem
>>er, valamint hamis bioztonsagerzetet ad. En tudom, hogy nem szabad
Ant:
>Micsodaaa ??
>A legzsak eletveszelyessegerol meg nem hallottam, teljesen uj
megkozelitese
>a biztonsagtechnikanak, mindenesetre reszletesebben kifejtened boldogga
>tennel tobb embert is, engem mindenesetre..

Na ez egy tipikus antiVD megszolalasnak indult. Amugy a fejlodo biztonsagi
berendezesek _mindegyike_ hamis biztonsagerzetet ad. Elsosorban az aktiv
biztonsagi berendezesek (ABS, jo futomu, markas gumi, stb), masodsorban a
passziv (tehat a mar bekovetkezett baleset hatasait csokkenteni hivatott)
berendezesek ilyenek. Tobb iras es TV-musor is foglalkozott mar a temaval,
melynek lenyege, hogy az elvileg nagyobb biztonsagu autoval a vezeto
kockazatvallalasi szintje is emelkedik, es a kocsi valos kepessegeinek
ismerete nelkul kezd el menozni, illetve fog olyan manoverbe, ami a jobb
kocsi (vagy a vezeto sajat) tudasat is meghaladja. 
Erre legjobb pelda az ABS, amikor is a sok hulye azt hiszi, hogy jegen o
hamarabb tud megallni, mert van blokkolasgatloja, vagy hogy quattroval
gyorsabban lehet havon autozni. Pedig lassulni az sem lassul jobban...
A szemunk elott lebego SRS-Airbag felirat is ebbe a kategoriaba tartozik,
vagyis fizikailag vedi a testunket, pszichenket viszont olyan viselkedesre
keszteti, amit a felirat hianyaban eszunk agaban nem lenne megprobalni,
vagyis esetleg BE SEM KOVYETKEZNE az a baleset, aminek 6asat a legzsaknak
csokkenteni kell.
Ezen tulmenoen tenyleg vannak helyzetek, amikor a legzsak art. Ilyen pl. ha
az ember dohanyzik, ha nem ul un. "in position", vagyis a laba a
muszerfalon, elfordul, hatrafordul, torokules, stb. Foleg hosszabb utakon
fordul ez elo gyakran, ahol a figyelem lankadasa miatt no a balesetveszely.
Ilyen meg, ha vki a menetiranynak hattal ulo gyerekulest tesz be az
anyosulesre, illetve ha a legzsak ok nelkul (Audi 1998) nyilik ki, vagy a
baleset utan (a menteskor) nyilik.
Hangsulyozom, hogy a bekovetkezett balesetek hatasait az esetek tulnyomo
(95+%) hanyadaban csokkenti, a gond a pszichevel van. Uveg lokharitokkal
tuti mindenki jobban parkolna...
Fogash

+ - Re: Re: Olcso benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 0836-ban irta :
>On 13 Aug 2000 00:59:58 GMT, 
wrote:
>
>>A tobbihez viszonyitva ez is realis ar, de.. En
>>mar jo ideje a Kerepesi
>>uton levo Castrol kutnal tankolok ahol a 95-os
>>234,5 HUF (mai adat) . Az
>
>Ne haragudjatok, komolyan nem ertem. Nem mindegy,
hogy 235 vagy 237
>forint egy liter? Egy tankolasnal (mondjuk 40
liter) lehet sporolni 80
>(nyolcvan) forintot, ami kevesebb, mint fel liter
ara. Ez a fel liter
>siman elcsorog egy kozonseges Hungaria vagy
Thokoly-dugoban, vagy
>annyi ido alatt, amig az olcsobb benzinkut fele
kerulunk, vagy egy jol
>megtaposott, kihuzatott piroslampas gyorsulasnal,
vagy gondolkodas
>nelkul kifizetjuk, amikor a mekkdonciben
kiskrumpli helyett megiscsak
>nagykrumlit veszunk. Ha lenne alternativa, hogy
240 forint vagy
>mondjuk 190 forint literje, akkor azt mondom,
okejj, de igy szerintem
>ez nem mas, mint onamitas...
>
>Udv:  Zak

>

Igazad van! Egyetértek! De azt elfelejtettem
odaírni hogy 300 meterre lakom
es a Füredi utcai Shell-hez képest már
számottevobb a különbség! Ja és itt
nem akartak Milka csokival etetni :) .

üdv. sancho

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS