Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 82
Copyright (C) HIX
1998-07-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re:skoda problema (mind)  27 sor     (cikkei)
2 tipushiba (mind)  13 sor     (cikkei)
3 Re: Hummer ( 30 sor ) AUTO #81 (mind)  20 sor     (cikkei)
4 Re: Hutovizem hova lesz? ( 15 sor ) AUTO #81 (mind)  21 sor     (cikkei)
5 ongyilkossag (mind)  21 sor     (cikkei)
6 majdnem 'offtopic' kerdes (mind)  20 sor     (cikkei)
7 hifi vs GSM, robogo/bicikli, legszuro (mind)  74 sor     (cikkei)
8 Re: *** HIX AUTO *** #81 (mind)  111 sor     (cikkei)
9 Benzin folyik az olajba (mind)  8 sor     (cikkei)
10 talbot samba (mind)  7 sor     (cikkei)
11 Trabant ablak (mind)  28 sor     (cikkei)
12 Re:Romania, Legkondi (mind)  26 sor     (cikkei)
13 re: Auto tipushibak (mind)  19 sor     (cikkei)

+ - re:skoda problema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szinte biztos, hogy az AC pumpa membranja van elszakadva, mert mashol nem
nagyon tud befolyni. Ez egyebkent tipikus Skoda betegseg(persze nem csak a
skodae). 
Erdemes jo minosegu es inkabb drgabb cuccot venni, mert ebbe belehalhat a
motor.
Remelem tudtam segiteni
udv,
				
     __  		  **
  __/_|\_ Klem Krisztian** 
 |__|_|__|Walter Dragon Tuning
_(_)__(_)_*************	
mailto:
Telefon:06-30-905-837
Budapest
(Csaladi es egyeb autok garmada: 
jelenlegi kocsim:1976-os FIAT 128 3p(sportkupe); 
amit vezettem: osszes keleti tipus, foleg Kispolszki, 
BMW E21,E30,E38(316,318i,325i),730i,850CSi, Toyota Supra 3.0, VW GolfIII, 
FIAT 500,600,850,124,125,126,127,128,131,(es ezek sportkupei,mar ahol van)
Uno, Ritmo,Punto, Honda CRX 1.6 VTEC, Civic 1.4, 1.6 VTi, Peugeot 205,405, 
Ford Sierra 1.8TD. 2.3, Mondeo2.0i, Fiesta 1.4i, Opel Astra, 
es egy csomo kisteherauto. 
Szunni nem akaro autoimadatom miatt mindent kiprobaltam amit a pofatlansag
hatara meg engedett, na meg persze a tulajok)
+ - tipushiba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Amennyire tudom, nagyon sok kocsinal elofordul:

1300-as kocka Lada (2105); elso kerekeknel a 
kitamaszto gombcsuklo egy-ket honap hasznalat
utan elkezd recsegni-ropogni-nyekeregni. Csere
utan kb. ket honapig kussol, aztan kezdi ujra.
Neha abbahagyja egy-ket napra.
Mar tobbfele forrasbol szarmazo alkatreszt kiprobaltam,
de mindegyik ilyen. Ismer valaki gyogymodot?

Tisztelettel

Csussz
+ - Re: Hummer ( 30 sor ) AUTO #81 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tue, 7 Jul 1998  wrote:

> A Hummer terepjarok az obol haboruban jelentek meg.

Jo 10 evvel korabba nhasznalta mar a US Army. a  '80-as evek vegen
amerikaba latogato magyar terepajras-elmeleti szakemberek is
kiprobalhattak.

> a teherautokeval, hogy a nekik keszitett pontonokat is tudja
> hasznalni. Szabad

Es nem fer bele a normal vasuti szelvenybe, vasuton nem szallithato
(kanyarban alagut es oszlop problema), de jo befer tobb amerikai
szallitogep torzsebe.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                  http://www.cab.u-szeged.hu/local/linux/
+ - Re: Hutovizem hova lesz? ( 15 sor ) AUTO #81 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tue, 7 Jul 1998  wrote:

> Sziasztok!
> 
> Mekkora hutovizszivargasnak minosul, ha kb 1000 km utan a gepem jelzi,
> hogy nincs eleg hutovize. Ami sajnos igaznak is bizonyul. Durvan 7-8 dl hiany
a

Nagynak, nagyon nagynak.

> tamad. Hova a fenebe tunik el??? Latszolag nem szivarog sehol.
> Csereljek vizpumpat?? (nem, az tul draga..) Ontsek bele  olyan "repafozelek"

Nem uszod meg ilyenoolcson, hogy vizpumpa. Szerintem (igy
lattatlanba azert ez eleg kamikaze) hengerfejes. 

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                  http://www.cab.u-szeged.hu/local/linux/
+ - ongyilkossag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Par nappal ezelotti ujsagban olvastam, hogy egy fiatal(kb 23-24) srac
ongyilkos lett. Eddig szokvanyos a tortenet, de o eleg szokatlan modon
oldotta meg a problemat. Az M7 -esen visszafordult egy parkoloban, es ugy
indult el.
Az elso nehany szembejovo meg ki tudta kerulni, de a leallosavra "menekulo"
kamionos mar nem. Kamion kontra trabant. Lattam rola a kepeket. Nem volt
tul szep latvany.
Nektek mi a velemenyetek az ilyesfajta tettrol? Amikor meg anno vezetni
tanitottak, akkor az oktato pont ezzel kezdte, hogy ha ongyilkosok akarunk
lenni, akkor a kocsit hagyjuk otthon :)


Csao
RB 

************************************************
*   mailto:        UIN: 14966664    *
*       URL: http://www.irisz.hu/~rb      v4.00*
************************************************
+ - majdnem 'offtopic' kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!(Es motorosok!)

	Majdnem offtopic, de megkerdezem, mert biztosan nem csak en hasznalok az
auto mellett kismotort. (Babetta turbo). Julius 1-tol kotelezo a bukosisak
a berrego biciklin is: milyet vegyek? mennyiert? hol? (Jo is legyen, olcso
is, meg Budapesten is :-)).

	A felmereshez nehany adat:
	Biztonsagi ov: varosban ugy 60%-ban hasznalom /ha a 4 km-re levo
munkahelyemre megyek nem szoktam bekapcsolni/
	Fenyszoro:90 + %-ban kapcsolom be varoson kivul /ha el nem felejtem :-).
Viszont nagyon bosszant, hogy egyre tobben jarnak hosszufennyel, es ha
rajuk merek villantani, nekik all feljebb. Tisztelet a kivetelnek!!/

Tovabbi jo utat mindenkinek (lassabban, mint az orangyal max sebessege):




(-: Gabi :-)
+ - hifi vs GSM, robogo/bicikli, legszuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helo! :-)

Hifivel kapcsolatban:

irtok itt 140W-ot.. az biztos, hogy amit lead, azt fel is veszi, illetve tobbet
vesz fel, kulonben maris kesz lenne a perpeetum mobile.
Egyebkent nem tudom, milyen 140W-rol van itt szo?, az ocsem
100W-os Marshall erositoje csutka hangeron kitori egy szoba ablakait.. :-)
Annal meg 40%-kal nagyobb hangero... nem tudom autoban elkepzelni,
szerintem az egeszsegre artalmas.. van ugye zenei, szinuszos, nevleges,
stb. teljesitmeny... 14.2V (vegyuk az en kis zsigamat) eseten a 140W az 
pont 10A... (12V azaz allo motor mellett meg tobb). Es ebben nem volt benne 
a hatasfok.

Egy elektronika tanarom mondta, eleg, ha epitesz egy 10W-os erositot.
A legvadabb teljesitmenymanias is ki fog szaladni a szobabol. Utaltam
az elektrot, ugyhogy nem emlekszem, hogy ez mifele teljesitmenyre
ertendo.

"   En is furcsallom, hogy a handy-vel kapcsolatban hamar lep a
     torvenykezes, az autos HiFi (?) -t illetoen tudtommal semmi
     megkotes nincs. "

a telefont nem a HANG miatt tiltjak (akkor kihangositoval sem lehetne...),
hanem azert, mert lefoglal 1-2 kezet, meg a tekintetet. 
Ilyenkor valtas kozben bukkanora hajtva a kocsi elhuz valamerre, 
akkor az illeto szoke holgy hirtelen piros autoja kormanyahoz
kap, a valto reccsen - a pedalokra mar nem is emlekszik, hogyan tartja -
vagy pedig nem is valt, egyesben negyvennel docog, feltart mindenkit, 
ekkor a valtas miatt atveszi a masik fulere a telcsit, ugyanazzal a kezzel
(karral) - vagy kezet is cserel, ekkor a kormanyt a pasija tartja... - 
szoval ezert. :-). A telefont meg nyomkodni is kell, ha eppen
o kezdemenyezi a hivast. Egyik kez tart, masik kez nyom, ket szem
a telefon LCD-jen, Az elotte levo kocsi feklampajat csak akkor tudja 
nezni, ha kameleon-szemu az illeto (vagy fixen ugy all a szeme (elnezest)).

-------------------MAS

robogosok:
en nagyon vigyazok, mert sokat bicikliztem regebben, es a tapasztalatom
ugyanaz, mint a robogos lista-tarsnak. Mellesleg, akik a robogosra,
kerekparosra nem vigyaznak, azok tipikusan senkire es semmire nem
vigyaznak, csak ugye egy masik autoban ulve ez nem feltuno,
mert azonosak az eroviszonyok. amugy is megszokja az ember,
hogy az elsobbseget nem kapja meg, hogy megprobaljak kiszoritani,
aztan vagy hagyja, vagy nem. Biciklivel nem lehet "nem hagyni",
autoval lehet. Biciklin/motorral az eletedet kockaztatod, kocsival
a fenyezest meg a tukrot. ennyi a kulonbseg.

Egyebkent altalanos tapasztalat, hogy egyre tobb autos, motoros,
biciklis, gyalogos(!) szabalytalankodik (elete kockaztatasaval),
csak azert, mert tudja, hogy a masik fel nem akar maganak bajt,
nem fog nekimenni, ugyis fekez...

"drive defensively! and remember: offense is the best defense..."

--------------MAS

legszuro-tuning:
a http://193.68.47.23/filter.gif abran lathato modon "sufnituning"-olt
legszurom (amirol mar irtam) tapasztalatai: 
- Fogyasztas valtozatlan, "lenduletes" ;-) vezetes mellett varosban <10 liter.
- A gyorsulas 2500 feletti fordulatszamon jobb lett, (gyorsitaskor a motor 
  hangja is), es ebben a fordulatszam-tartomanyban hamarabb is reagal a
  gazpedal-mozdulataimra (elvetel / kis ralpes..). 

Annak, aki kovetni akar:
Az "amputacio" utan homalyositottak fel, hogy nem teljesen mindegy az
a szivocso a legszuro-hazon, annak a hossza pontos szamitas eredmenye,
a gazlengesek szempontjabol... :-) - vagy ezt mar irtam?

bocs, hosszu lett :-),
sziasztok,
zoli
+ - Re: *** HIX AUTO *** #81 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az olajba benzin folyik! A general utan kb 50-70 km-et mentek vele, es
> ennek az lett az eredmenye, hogy az olajkartelben levo olajhoz 1-1.5 liter
> benzin kerult.

Skoda betegseg, hogy atszakad az AC-pumpa membranja. Normal esetbena membran eg
yik
oldalan jon-megy a nafta, a masik oldalon pedig ott a
motorolaj, hiszen a vez-mutengelyen levo excenter  szegenyt.
Ha a membranon res keletkezik, keveredik a 2 anyag. kb 100 Ftos cucc.

>  Viszont egy kicsit elegunk van bizonyos tipusu autosokbol.
> UTALJUK, ha leszoritanak minket; meg rosszab, ha valaki elozni probal es
> "beszorul"; ezzel fekezesre kenyszerit minket; sot meg neki all feljebb...
> Abbol is ELEGUNK VAN, hogy eleg sokan egyszeruen nem vesznek minket figye-
> lembe. Elsobbsegadas tablaknal, STOP-tablaknal kivagnak elenk; nem adnak
> elsobbseget.

En bicajozom, de a tapasztalatok u.a.

> Amiota robogozok; ha eppen autoval megyek, MINDIG jobban vigyazok a
> biciklis-robogos nepsegre, mert TUDOM, milyen veszelyes helyzeteket
> teremt egy-egy rossz mozdulat.

Regen a benzines torzsfejlodes utja mindig a motoron keresztul vezetett azautoh
oz,
igy (sajat emlekeire tamaszkodva) mindenki figyelt a gyengebbre.
Most meg apuci (vagy a bika)megveszi a kislanynak, kisfiunak a szep autot,
elo a tevecipot, napszemuveg, hamburger, aztan hajra...Van egy ismerosom
(nem azert, de szoke lany...)orokolt egy 3 eves Civicet. 1 honap alatt a kocsi
mind a 4 oldalat sikerult neki meghorpasztani. Sajat bevallasa szerint viszont
jol vezet. Ja es konstans gyorshajto. En meg merjek kozlekedni.

> Mekkora hutovizszivargasnak minosul, ha kb 1000 km utan a gepem jelzi,
> hogy nincs eleg hutovize. Ami sajnos igaznak is bizonyul. Durvan 7-8 dl hiany
a

jelentos. Milyen auto?

> Csereljek vizpumpat?? (nem, az tul draga..)

kezdesnek kicsit sokba kerulne

> Ontsek bele  olyan "repafozelek"felet??

Annak az a szepseghibaja, hogy eltomi (teljesen!) a hengerfejben levo 3-4
mmatmeroju vizfuratokat, es allandoan melegedni fog a vized. Amig nyar van,
batran toltsd bele a vizet, aztan majd a fagyallozas elott erdemesebb lesz
szetkapni. Addigra talan kiderul, hol fajhat neki...

> -Mennyi most a biztositas az 1000cc alatti autokra?
> -Mennyi a sulyado pl.:egy Mini Morrisra?
> -Kinel lehet vagy hol megtudni hogy az auto amit  pl.:piacon  meg
> alkarok venni ,hogy nem lopott-e? Ezt ki tudja megmondani? Netan
> vallalja is a feleloseget erte?
> -Kit lehet -ismeroson kivul- megkerni hogy nezze at az autot mielott
> megveszem vagy van-e olyan hely ahol atvizsgaljak es tenyleg meg is
> mondjak hogy milyen a minosege az autonak. Mennyibe kerul ez az akcio?

Fugg a bonus-malusodtol is, de az alapdijat barmelyik kispolskis kollegamegmond
ja
neked.A sulyado helyi ado, onkormanyzatonkent valtozhat.
Nalunk minden megkezdett 100 kg onsuly (forg. szerint) utan evi 200 Ft.
A rendorsag szivesen (es tudtommal ingyen!) megnezi, nem korozik e a
jarganyt. Tehat ha bejelentettek a lopast, akkor tudja a yard megmondani,
saros e a kicsi. Ha nem fel a tulaj, ugyis megengedi, hogy elvigyetek.
Szerintem a legtobb szerelo kaphato ilyenre. Csak ugy kell nekimenni,
hogy pl mi kell erre muszakira, milyen lakatosmunkak vannak rajta, a
lathato hibak kozul melyik esztetikai, es melyik sulyos. A mibe kerul
helyenkent valtozik. Celszeru olyan szerelohoz menni, akit nem akkor
latsz eloszor, es semmikeppen ne ahhoz, akit az elado ajanl!

> 1. Az uton se felezovonal, se oldalvonal, az ut menten egy szal prizmas
> muanyag oszlop se (Tenyleg, ezt minek nevezik?)

En kilometer karonak

> 1. Jo az a legkondi? (En meg sohasem ultem ilyen autoban, csak
> "legkondicionaltnak" csufolt Ikarusban>ott persze szrt se ert...) Elony,
> hatrany?

Legkondis Audikkal hajtottam, eleg sokat. Alt. tapasztalatok:
az a jo legkondi, amelyik minel kisebb huzattal kepes huteni.
es magatol eldonti, hova es mennyi levegot fujjon
(ehhez nem eleg egy ki-be kapcsolo)
a hatso uleseken sokkal mersekeltebb a hatasa
az elso 1-2 percben forro levegot fuj, hiszen mindene forro
huto hatas kb 1-1,5 km megtetele utan erezheto, utana folyamatos

Az Ikarusok klimaja ugyanolyan Thermo King, vagy Sutrak klima,
mint a "nagyoke". De mindegyiket ki lehet kapcsolni. Es mivel egy
buszklima lerant vagy 50LE-t, szorongatott helyzetben a soforok
hajlamosak szegeny Raba-motor keveske loerejet hajtasra, es nem
hutesre hasznalni. Ettol persze meleg lesz, de arrol nem a busz tehet.

>    Ebbol az 1.0 literes 53LE, az 1.3 literes 68LE.
>  A mostani automhoz kepest barmelyik oriasi elorelepes, de erdemes a kisebb
> teljesitmenyut venni?

Nem, az 1.0 csak haromhengeres, es magaban is gyenge. Az 1.3 motora Suzuki (alt
alam
elismert) egyetlen pozitivuma, tehat (foleg kondival)
en mindenkeppen azt valasztanam.

> Csak most fedeztem fel, hogy letezik ilyen autos lista. Ti biztos tudtok
> segiteni. Mindenfele informaciora, tapasztalatra, velemenyre kivancsi
> lennek az Opel Kadett D-rol. Ez az a kockalampas Kadett amit 79-84 kozott
> gyartottak.

1.3 SR-t hajtottam 2-3 evig. Tapasztalataimat osszefoglalom egy tesztbe.

Fogash
+ - Benzin folyik az olajba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Bela!

Szemelyesen meg nem talalkoztam vele, de 'Dacias' jotanacs, hogy mindig
legyen tartalek membran a benzinszivattyuhoz, mert annak a kilukadasa
miatt folyhat a benzin az olajba.

Udv,
Sanyi
+ - talbot samba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Ha valakinek van Talbot Samba-ja legyenszives megkeresni tapasztalatcsere
celjabol,ugyanis egy ilyen autot vennek.
Ha valaki tud bontot ahol bontanak ilyet az se tartsa magaban!(balelso
fenyszoro +index es sarvedo kellene...)
Barmilyen velemenyt szivesen fogadok!
Ezer kosz
+ - Trabant ablak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> Tenyleg most jutott eszembe hogy szerintem a Trabim
> kis szelvedojen en ki se fernek... Legalabbis egeszben nem :)))
Ismerek 2 embert, aki a Trabant hatso ablakan egyszerre ropult
ki. Az asszonyka a 8. honapban volt. Amikor legkozelebb
talalkoztunk en egyetlen lathato horzsolast nem lattam rajta.
Nem tudom hogy fertek ki. De, hogy egyszerre azt senki nem
vitathatja.

Latom keszul a tipushiba gyujtemeny. :-)
A multkor elfelejtettem a Trabantrol, hogy a szelvedo
gumirozasa kozepen felul szetvalik es becsopog a viz.
Nagy esoben mindket ajto beazik. Meg ujkoraban is bevezette
az ajto gumiprofilja a vizet. En ugy szoktam megszuntetni, hogy
valamit odacsuktam az ajto es a gumi koze. ( 50 filleres, darab drot...)
Igy eppen akkora nyilas keletkezik, amin ki tud folyni a viz.
Ha szerencsem volt, akkor az 50 filleres nehany napig is a helyen 
maradt a ki es beszallasok ellenere.

Opel Astra Caravan-oknal az 1992, 1993-as kiadasoknal a
hatso ajto rozsdasodik az ajtonyito mellett. Garanciaban 
megcsinaljak, ha van szervizkonyv es minden szerviz Opel 
szakszervizben tortent.
Lehet, hogy az ujabbak is, de meg nem latszik rajtuk, mert
meg eleg fiatalok. :-)

Udv. Tibi
+ - Re:Romania, Legkondi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 kerdezte:
> 1. Jo az a legkondi? [...]
> Mennyi tobbletfogyasztast  okoz, cirka mennyi ido utan erezheto a
> hutes (hideg levego befuvas?)  mondjuk  egy nyari napon orakat allo
> autoba ulve?

Volt klimas Citroen CX TD-m (2 db), Audi 100D-m, Lancia Dedra TD-m, Fiat
Croma TD-m. Sohasem szamoltam a fogyasztast, de ugy saccolom, 8-10%
koruli tobbletfogyasztast okoz az allandoan bekapcsolt klima. Az
automata vezerlesueknek van "Eco" allasa, ott csak akkor kapcsol be, ha
a kulso levegovel nem kepes lehuteni az utasteret.
(egy pelda: 5 hengeres 2000-es Audi 100D-vel az M7-esen az erdi dombon
klimaval vissza kellett kapcsolni, klima nelkul nem)
A jo klima hatasa az elso uleseken mar 1-2 perc utan erezheto, a Citroen
es a Lancia kb. 2 km utan lehutotte az egesz utasteret (az Audi csak
10-15 km utan).
Ha csak varosban autozol, nem olyan egyertelmu a klima elonye
(legfeljebb egesz nyaron taknyos leszel :-), de ha nyari kanikulaban
kell sokat autozni, megfizethetetlen. Egy idoben jartam rendszeresen
Nemetorszagba, klimas autoval az 1000 km utan frissen, uden szalltam ki
az autobol.
Hatranya, hogy ha romlik, sokba kerul...

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
+ - re: Auto tipushibak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
>BMW 5xx
>
>Esetszam Hiba
>1        A ventillator kuplungja elromlik, a viz felforr.
>

Irj hozza egy 3xx-et es egy 7xx-et is, regebbi fajtak, 200-250e km kozott
ment tonkre a viszko-kuplung, de fokozatosan, a viz szokatlan melegedese
figyelmeztetett, nem kellett megvarni a forrast.

Seat Ibiza 1989: a gazbovdent karban kell tartani (vo.trabi), mert a sok
dzsuva telen belefagy, es ameddig benyomtad, ott marad: hideg teli reggelen
ovatosan kell a gazfroccsoket adni, mert elszabadulhatnak a loerok - van
benne rendesen:))
Egy fektuning rafer erre a kocsira, mert nem a motorhoz mertek.


andor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS