Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2255
Copyright (C) HIX
2004-07-27
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Osztrak es magyar matrica (mind)  30 sor     (cikkei)
2 kompressoros merci (mind)  4 sor     (cikkei)
3 hetfo (mind)  127 sor     (cikkei)
4 hetfo2 (mind)  53 sor     (cikkei)
5 Re: osztrak matrica (mind)  22 sor     (cikkei)
6 Re: Merci Sprinter rovid teszt (mind)  47 sor     (cikkei)
7 Revizio (mind)  7 sor     (cikkei)
8 re: Motorho" (mind)  12 sor     (cikkei)
9 regi forgalmi (mind)  15 sor     (cikkei)
10 osztrak matrica es Gyor-Balaton (mind)  29 sor     (cikkei)
11 ablaktorlo lapat (mind)  7 sor     (cikkei)
12 Horvatorszag (mind)  74 sor     (cikkei)
13 Re: Vegyes (mind)  53 sor     (cikkei)
14 Re: Nyelvtan OFF (mind)  7 sor     (cikkei)
15 Re: penztaros (mind)  15 sor     (cikkei)
16 leallo Kadett + injektor no rulez + szerelo (mind)  26 sor     (cikkei)
17 sok csokit... (mind)  15 sor     (cikkei)
18 continental eco contact (mind)  10 sor     (cikkei)

+ - Re: Osztrak es magyar matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Sandor!

>Na de ez hogy nez ki a gyakorlatban? Bemegyek 
>ausztriaba a nem letezo nemet-osztrak hataron es
>ott van egy bode matricaval? Vagy az elso
>benzinkutnal kell megvenni es addig csalok?

Igen, van egy matricaarusito bode, ami napkozben van
nyitva. Ejjel az elso benzinkutnal lehet megvenni.
De elore is meg lehet venni pl. az indulo orszag
autoklubjainal.

>Ugyanez a kerdes a magyar matricaval is, bar legalabb
>van hatar. Ott kell megvasarolni vagy benzinkutnal?

Hegyeshalomnal nem rogton kezdodik a fizetos szakasz,
igy van addig egy csomo benzinkut. Ezeken kivul pedig
a regi fizetokapu helyen jobbra van egy bode, ahol
megveheted a matricat.

>Es ezeket tenyleg muszaj felragasztani a szelvedore? 

Mivel Ausztriaban nem irjak fel a rendszamot, igy csak
a felragasztott matrica ervenyes (Svajcban is).
Mivel vizoldekony ragasztot hasznalnak, utana konnyen
le lehet mosni oket.

Udv: Gabor

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: ws20-131.unine.ch)
+ - kompressoros merci (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi,

mit takar a kompressor felirat a merciken? valami turbo szeruseget?
homer
+ - hetfo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>2004-ben otmillioert kurblis ablakkal arult szar szemetlada hitvany 
>>kommersz tomegarut az istenek autojakent (vagy az autok 
>>istenekent?) reklamozzanak, az az en gyomromnak sok.
>Szerintem masnak is, de a velemennyilvanitasnak van ennel
>konszlidaltabb formaja is.
Rosszat ideztel Teeby! Ezt en irtam, ala is volt irva, de a kevesbe konszolidal
t es nevtelen resz a "meg azt a szajbab..."-nal kezdodott, VII. Anyank billenty
uzetebol.

>Bemegyek ausztriaba a nem letezo 
>nemet-osztrak hataron es ott van egy bode matricaval? Vagy az elso 
>benzinkutnal kell megvenni es addig csalok? Vagy hogyan?
Magyarorszag felol nyomulva a hataratlepes utani elso benzinkut (<1km, Shell) p
arkolojaban all az OAMTC kontenere, abban lehet megvenni. Sztem hasonlo elven m
ukodhet Nemeto felol is. De mivel sok magyar kuton is van, nem remenytelen pl R
aststation Donauthal-nal probalkozni (Aral-kut egy nagy volgyhid utan), asszem 
az az utolso megallo a nemet oldalon.

>Ugyanez a kerdes a magyar matricaval is, bar legalabb van hatar. Ott kell 
>megvasarolni vagy benzinkutnal?
A legcelszerubb megkerdezni a hatarort, hogy hol lehet. De tudtommal az egykori
 fizetokapu (a hatartol 5-10kmre, de az eleje az ovari kihajtoig ingyenes) most
 matricaaruskent uzemel, ott biztosan tudsz venni. Vagy ha elotte van a MOL kut
, akkor ott.

>Es ezeket tenyleg muszaj felragasztani a szelvedore? 
igen, sot nem is akarhova. Az osztrak mehet a BF, BA sarkokba, vagy a tukor mog
e, a magyar csak BA sarokba. Viszont az uleshuzat szosztelenitese, es/vagy csak
 a kozepenek picit odanyomasa segit a kesobbi konnyu eltavolithatosagban. Amugy
 nem olyan szornyu leszedni, mint sokan allitjak. (Ures autopalyan en mar szede
gettem le regieket menet kozben is, de ez titok...)

>Jo helyen, jokor, es jo aron kell venni a kommersz 
>sz*rt. 4 milla alatt egy jol felszerelt kocsi (ha kered, 
> akkor reszletezem) szerintem nem rossz. 
Elismerem, az 5M koltoi tulzas volt. Valoban lehet kapni 4ert, vagy alatta is, 
1.4, 75LE vagy hasonloan (alul)motorizalt peldanyokat. Amitol en ideges birok l
enni, az a hozza kapcsolodo marketingduma. Elismerem, hoyg a VW _sincs_ rosszab
bul osszerakva, mint barmi mas ilyen arban. Uzletileg sikeres strategia a vezet
o altal elerheto helyeken a "minosegerzet" biztositasa (csillapitva visszahuzod
o kapaszkodok...). Viszont ruhellem, hogy a 75LE-vel is "sportos dinamikus es t
akarekos", meg agyverzest kapok a kurblis ablaktol, a tetokarpit kivetelevel ho
tt fekete belsotertol (MINDEN fekete benne, egyedul a highline tud szines belso
t, de az meg nem 4M), az extrakent szivatasnak adott 16"-os LEMEZfelniktol (Edi
tion), a felaras manualis klimatol, az extralistan feltuntetett sz*rsagoktol (k
romdiszlec az ablak korul...). Ahogy az ocsem mondta: "Szenzaciooo! Tekerheto k
ormany, nyomhato pedalok!" Egy VW Golf Base felszereltsegnek hosszabb az alapar
as "extrakat" felsorolo listaja, mitn egy S-Mercinek. A sok allampolgar meg,(ak
ik megveszik) elhiszi, hogy egy extras autoban ulnek, mert van az ajton kilincs
...
Az elfogadhatoan, vagy rendesen motorizalt valtozatok meg olyan penzekbe keruln
ek, hogy megsargulsz, mire kifizeted. 

>Alkudni meg tudni kell. ;o)
Nekem valamiert jobban tetszik az a rendszer, ahol ra van irva, hoyg mennyi, es
 tudom, hogy az egy _tisztesseges_ hasznot tartalmazo fix ar. Ez egy hulye rend
szer, ahol baleksagi faktor alapjan kiszurjak az ember szemet egy inditokabelle
l meg egy gumiszonyeg-keszlettel, masok meg esetleg szazezreket alkudnak. Nem l
e, hanem bele. Mer ugye az arcedulat ki kell fizetni, csak esetleg beleraknak e
zt-azt. Ez a resze viszont nem VW-fuggo.

Mellesleg volt nekem is 3 toledom (sajat hasznalatu ceges), egy meg a regi, szo
gletes, ketto meg a GolfIV padlolemezes (1.6-8V, 1.6-16V), "elegfapad" kivitelb
en. Nem olyan borzasztoak, de sportossag kb annyi van bennuk, mint a kozertes J
uliska neniben... Megis ezt tolja a media, hogy ezek sportos autok... A user me
g elhiszi, aztan erolkodik vele :-((( 

OFF-vasarlas
>mert odavinni a penztarhoz a lejart
>cuccokat szerintem halal bunko es provokativ viselkedes...
Miert lenne provokativ??? Irni egy diszkret bejelento levelet a fogyasztovedelm
i felugyelosegnek, vagy teleirni vele a panaszkonyvet, az bunkosag es provokati
v viselkedes. Probalok mondani autos analogiat:
kulfoldi turista akar leparkolni a Kossuth ter kozepen. Szerinted ezek alapjan 
az bunkosag es provokativ, ha szolsz neki: "oreg, nem biztos hogy jo lesz itt m
egallni." Szerintem ez jo szandeku figyelmeztetes. Csak az lenne a bunkosag, ha
 vegignezed ahogy leparkol, aztan szolsz a kozteresnek, hogy a hulye ott allt m
eg, menjen buntetni...

>de hogy jossz te ahhoz, hogy lekapdovald, aztan elcipeld
> az uzlet masik sarkaba, es odaszord annak az olebe, 
>aki egesz masert van ott...? 
Mivan, te is penztaros vagy??? :-/ A legtobb multinal a bolt OSSZES dolgozojana
k a premiuma, mozgobere, stb fugg az uzlet altal fizetett birsagok nagysagatol.
 Ha tehat a kedves vevo a szemelyzet AKARMELYIK tagjanak az olebe borit egy hal
om lejart szavatossagu cuccot, azzal direktben bonuszt ment meg nekik! Ugy jon 
hozza...

>annyit a legtajekozalanabb vevo is tudhat, hogy a penztaros nem tudja
>az arut bevinni a raktarba, meg leszedni a polcrol, 
Teeenyleg???? 

>csak tud valakinek szolni - annak, akit te is megtalalnal - 
1.) a penztarban van telefon, o konnyebben szol, mint en.
2.) o az arucikk alapjan tudja, hogy ha csoki, akkor _melyik_ szemelyzetnek kel
l szolni, nem "csak egy eladonak", akit te/en veletlenszeruen megtalalnank.

>addig meg az okos es ontudatos vevo miatt all a sor, 
>es a penztaros egesz massal foglalkozik, mint amiert oda van ultetve...
Ez meg baromsag. Szoltal, megkoszoni, mosolyog, es amig mondjuk a kartyaleolvas
ora var addig telefonal. Vagy a tavozasod utan, mig a kovetkezo vevo elkezd fel
cihelodni a szalagra. Ilyen egyszeru. Az osszes bolti belso szabalyzat es altal
anos viselkedesi norma szerint _egyedul_ a penztaros hibazott!
ON

>senki sem mondta hogy a motorblokk es 
>az olaj egyidoben melegszik a vizzel 
Mivel a benzin nem a vizet melegiti, hanem a blokkot, ami atmelegiti a vizet is
, nehezen kepzelek el olyan esetet, amikor a jaro motor vize megmelegszik, a bl
okk meg hideg :-)
Sot, a hojelado is a blokkba van tekerve, tehat sztem a viz es a kornyezo vas/a
lu homersekletet illene mernie. Nem?

>200 kilos motorblokk viszonylag keves lehet a listan,
Miert, hany kilo egy motor? Mondjuk egy 1-6-2.0 kozotti 4hengeres Otto. 

>tovabbra is lehetsegesnek  tartom :-)
En meg tovabbra is gyanusnak :-))

>Képzelje csak el, kedves olvasó, hogy gépkocsijával beesik mondjuk
>egy bányatóba! Ez esetben előfordulhat, hogy elektromos ablakemelőit
>rövidzárlat miatt nem tudja használni, és meg kellene várnia amíg a kocsi megt
>elik vízzel, elmerül, és az ajtók kinyithatóvá válnak. 
Huuu, erre nem is gondoltam!!! Telleg tudnak valamit ezek a VW mernokok.... :-)
)))

Fogash
+ - hetfo2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>U.i.: a motor bemelegedesevel egyidoben a futes is kielegito - a futes
>tekinteteben ez a helyzet mennyiben mas, mint egy europai autonal?
Teljesen. :-) Az auto manualis klimas, vagyis van egy tekertyu a ventillator se
bessegenek szabalyozasara, meg egy masik a homerseklet allitasara. Ez utobbit e
lb*tak a sargak, mert nem kek-piros a szinezese, hanem csak KEK. Az egyik vegal
lasban nagyon jaratja a klimat, a masikban csak egy kicsit. Hogy futes van-e, a
zt nem tudom, mert nov. elejetol maig +24 foknal hidegebbet meg nem tapasztalta
m, igy nem tudtam kiprobalni.

>ezeket a termekeket nem is a nagyaruhazak dolgozoi,
>hanem a termek/marka merchandiserei ellenorzik es helyezik ki.
Magyarul polcszervizesnek hivjak, es nem lehet termekcsoportra altalanositani o
ket. Tehat pl a Tibi csokit a bolt dolgozoja tolti, a Milky Way-t meg a Kraft F
oods (vagy akarkihez is tartozzon) polcszervizese. Viszont a szavido ettol fugg
etlenul a BOLT felelossege, vagyis a fogy.ved. felugyeloseg a boltot bunteti, a
ki kesobb perelheti/tovabbszamlazhatja/karterittetheti a buntetes osszeget a ne
m megfelelo minosegu polcszerviz-teljesitmenyre hivatkozva.

>Igaz ott Svedorszagban van az EU-ban tudomasom szerint 
>az egyik legszigorubb elelmiszer ellenorzesi rendszer.
Elelmiszer-ellenorzesi, vagy fogyasztovedelmi? Az elobbi ugyanis a csatlakozas 
elotti Mo-on sokkal szigorubb volt, mint az EU-ban. A "felos" es "gyanakvo" uni
os hatosagok ugyanis minden olyan termek behozatalat megtiltottak, ahol akar cs
ak a gyanuja is felmerult barmifele lazasagnak. Ennek megfeleloen pl a husuzeme
kben, vagohidakon az exportengedely megszerzesehez/megtartasahoz unios hatosago
k, allatorvosok, stb szemleznek felevente, a hatarra erkezo kamionoknal homero-
adatlapok ellenorzese, a kamion itthoni rakodasakor maghomerseklet ellenorzes, 
stb. Ezek a kulsokkel (akkor meg magyarokkal is) szembeni normak szigorubbak, m
int az unio belso eloirasai. Mivel a magyar elelmiszeripar exportra termel, eze
k allapota folyamatosan es "siman" vitte az ilyen szigoru normakat is.
A kereskedelmi trehanysag viszont mar a fogyasztovedelem terulete, azt siman el
 tudom kepzelni, hogy egy ny-i boltnak kevesebbet engednek meg, mint amit egy m
agyar ABC-ben elneznek. 

>Ennek ellentmond a kovetkezo idezet, ismet Fogash, HA#2045, az Alfarol:
> >>>kis gazokkal, kozepes fordulatig (max3000) progetve,
> >>>mig el nem hagyja a 70 fokot. Utana minden mehet.
Az autom hutorendszere nagy igenybevetelre van tervezve. (nagy huto + olajhuto 
+ a klima hutoventillatora is szivja a motor vizhutojet) Normalis kozlekedesnel
 a viz szinte sose megy 80-85, az olaj pedig 60-65 fok fole. Ha 90 fokos vizet 
es 90 fokos olajat varnek, akkor allo helyzetben kellene melegitenem a vilag ve
geig, mielott elkezdem tolni. 70foknal mar majdnem full uzemmeleg, innet terhel
em, ill inkabb ugy mondom: 70 fokos viz alatt nincs 3000-3500 folotti fordulato
n furikazas, folotte meg van.

>Ugyanez 24 kilos [he?????] alu motorblokkal
Heeeee!!!! Megha a blokk (meg a hengerfej alu is, azert abban csak van egy kova
csolt acel (ontottvas?) fotengely, kovacsolt vas (acel, ov) hajtokarok, vezermu
tengelyek, kiegyenlito tengelyek, acel vezmulanc, ontottvas lendkerek, 20 kilo 
acelcsavar, acel szelepek, szeleprugok... Sztem a 70 kilo is igen optimista, va
gy nagyon legyengultem... Probalok utana nezni.

Fogash
+ - Re: osztrak matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Sunday 25 July 2004 14:33, jpetrenyi wrote:
> En ket hettel ezelott mentem Olaszorszagbol Ausztriaba, es nagyjabol
> azon a reszen, ahonnan indult az osztrak autopalya, volt egy parkolo
> (elotte bazi sok tabla, hogy "ITT VEGYEL MATRICAT, POLGAR!"), a
> parkoloban meg nehany bode (penzvaltas, matrica, bufe).

Koszonet mindenkinek a valaszokert. Ezek szerint eleg foloslegesen 
aggodtam, amit gondolhattam volna (normalis ember meg csak meg sem probal 
utananezni ennek indulas elott es megis meg tudja vasarolni:). Az utott 
szoget a fejembe hogy elvileg le sem kell hajtsak az autopalyarol 
(1500kmen a varosbeli keringesekkel 20km nem palya, eljenek a 
gyorsforgalmi halozatok), tehat felhajtonal nem vehetem meg. 

Raadasul magyar reszrol az autopalya.hu volt olyan kedves hogy beleirta az 
angol nyelvu ismeretterjesztojebe hogy akkor is buntethetnek ha 
matricavasarlasi szandekkal allok meg a fizetos szakaszon. Mar lattam is 
magam elott ahogy megallok az "hatar, innentol fizetos" tabla utan 50 
meterrel az "itt vegyen matricat" pihenohelyen, es parkolasi dijkent 
befizetem a buntetest ;-D Na de hatha forditva lesznek a tablak ;-)

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: Merci Sprinter rovid teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nehany gondolat ami nincs kozvetlen kapcsolatban a teszttel, csak ugy 
eszembe jut rola :-)

On Sunday 25 July 2004 21:37, puruczki wrote:
> A muszerfal jol leolvashato, 7000-ig skalazott fordulatszammerot is
> tartalmaz aminek nem sok ertelme (marmint, hogy 7000-ig van skalazva)
> mert a vezerles 4200-nal leszabalyoz. 

Van ez igy, par fillert lehet sporolni ha a dizel valtozatokba is ugyanazt 
a fordulatszammerot teszik mint a benzinesekbe.

> A hatramenet "gyuru" felhuzasaval kapcsolhato.

Meg kell mondjam hogy mikor eloszor vezettem ilyen autot (egy kis ceges 
twingo volt, senki nem mondta hogy kell hatramenetbe tenni es en sosem 
lattam ilyent elotte), nem volt hatramenetem :-) Eleg rossz ha az ember 
tulmegy egy parkoloban a helyen es nem tud lukvercelni :-)

> mindig keznel van. Az ulessor felett egy polc igazan elferhetett volna
> (terkep, menetlevel, szamlatomb, szallitolevel,  elemozsia, stb...),
> mert hely az lenne neki.

De nem okozna gondot balesetnel?

> A kozponti zar az utasteret es a rakteret kulon tudja nyitni-zarni,
> sot ugy is programozhato, hogy ha az auto indulaskor atlepi a 20-as
> tempot bezarja a rakteret. Ez nekem nagyon tetszett.

Olyan sokan ertekelik a renaultkban azt hogy indulaskor automatikusan 
bezarja az ajtokat (kikapcsolhato mielott sirni kezdenetek:), hogy nem 
ertem miert nem csinalja igy mindenki. Persze, sokan teszik igy nem csak 
mi, de a tobbi miert nem? Nem kerulhet sokba es a mai carjackingos 
vilagban tenyleg ertekelheto dolog...

> Tankolas. A tanksapkan nincs kulon zar. A fedelet csak akkor tudjuk
> kinyitni, ha a vezeto ajtajat kinyitottuk. Ez jo otlet, az mar kevesbe,
> hogy semmi sem ov meg attol, hogy a tanksapkat a kuton felejtsuk.

De mennyire egyetertek :-) Az enyemen a tanksapkabol csak akkor lehet 
kihuzni a kulcsot ha be van zarva a sapka. Gondolom kevesbe idealis mint 
az utasterbol nyithato, viszont nem nagyon lehet elfelejteni visszatenni. 
Ehhez hozzaszokva, mikor megtankoltam a batyam fabiajat (o kozben elment 
kulcsostol fizetni), hat nem zorog valami indulas utan? Ott figyegett a 
tanksapka a kis akaszton :-(

-- 
Udv, Sandor
+ - Revizio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

Tudom, elkuldes elott kellett volna atolvasni. Igaz!!

mindazonalltall helyett mindazonaltal    :'(

Udv,  Triznyak
+ - re: Motorho" (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  A japan autokon egyebkent a hutorendszer is mas kialakitasu, vagy
>  nem? Triznyak? Ugyertem a huto a nyithato eleme nem a kiegyenlito
>  tartaly.
------
A mukodes szempontjabol kozombos, hogy hol van a betolto nyilas.( 
amerikai autokon szoktak a motorra is tenni) A tagulasi tartalyos 
megoldasnak inkabb balasetvedelmi elonyei lehetnek. Ha meleg allapotban 
azt nyitja ki valaki, esetleg kevesbe forrazza le magat.

Udv,  Triznyak
+ - regi forgalmi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Oreg autom ertekesitesevel kapcsolatban a kovetkezo kerdesem 
merult fel. Nekem a "regi" forgalmim van, ebben nincs olyan hogy 
tulajdoni lap... A magyarorszag.hu egyik leirasa szerint a kocsi 
adasvetele valami tulajdoni lap kitoltese es elkuldese 
(okmanyiroda?) utan teljes. De nekem ilyen nincs... Mi ilyenkor a 
teendo? Valami mas az eljaras "regi" forgalmival avagy ki kell ezt a 
tulajdoni lapot valtani...? Nem csinalt hasonlot valaki mostanaban? 
Elore is megkoszonom a segitseget!


-- 
Viszontlatasra:   
Dorozsmai Karoly
+ - osztrak matrica es Gyor-Balaton (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Valaki mar irta, csak megerositeni tudom:
a nemet-osztrak hatarnal az egykori vambodeban
arulnak matricat. Ha nem bizol benne, akkor a
nemet oldalon levo utolso varosbeli ADAC-nal
veszed meg.

Magyar matricat en az M1-esen az egykori nagy
fizetokapunal szoktam venni (Rajkatol odaig
ingyenes a palya, gondolom Hegyeshalomtol odaig
szinten). Kozbenso benzinkutaknal is van matrica,
de itt nem biztos, hogy erdemes probalkozni, mert
a tapasztalatlan turistak millioi szoktak ott 
matricat venni, es a magyar rendszer toketlensegebol
kifolyolag 1 matricaeladas = 2 perc.

###

Ha meg aktualis: az M1-esen vegig ki van tablazva
a "Balaton". A 82-es ut a 120. km-nel agazik ki
az OMV kut elott es "Veszprem // Balaton // 
Pannonhalma // Gyor-Nadorvaros" tabla jeloli.


Udv,
marky

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: lezerpc9.szfki.kfki.hu)
+ - ablaktorlo lapat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Autosok!
Tud valaki segiteni? Hol kaphato 70-75 cm.-es, femszalas ablaktörlö lapat
2-3.000Ft alatt? TESCO, METRO csak 61 cm.-ig forgalmaz. Valasz maganba is
johet!
Kösz:
Tibor.

+ - Horvatorszag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !

Haaaat, most ugy jottem haza, hogy nem volt rossz, de utoljara voltam.
A zsufolsag nagy, szep partszakasz ami nem szennyezett egyre kevesebb,
es azok nehezebben kozelithetok meg (nyilvan ezert). Volt olyan
strand, ahol nem mentunk bele a vizbe, mert mindenfele hulladek
uszkalt benne, tampontol mososzeres flakonig, a tetejen meg valami
gusztustalan opaleszkalo, habos reteg. A horvatokkal nagyon elszaladt
a lo, tobb helyen pofatlanok, szandekosan keresztbe tettek, vagy
megprobaltak atvagni. Leginkabb Mali Losinj kornyeken, Cresen
jobb volt a helyzet.

A sztradan igen furcsan kozlekednek. Elso meglepetes az volt, hogy a
belso savban 10x annyi kocsi van, mint a kulsoben. Nem ertettem, es
szokasomhoz hiven mindig visszamentem a szelsobe, miutan megeloztem
egy lassubb jarmuvet. A harmadik ilyen utan mar en is a belsoben
maradtam, mert egyszeruen nem engedtek vissza. Ott totyogtam 80 -nal
egy teherauto utan, mellettem meg elhuzott vagy 150 kocsi, folyamatos
sorban. Na mondom, akkor en is ott megyek. A Zagrabi rendszamu kocsik
voltak a legpofatlanabbak. Egyszer a belso savban elottem egy  teher
100-al eloz egy 95-el halado kamiont, en turelmesen mogotte, 
elvegre neki is joga van haladni. Mogem ert egy ZG rendszamu Hyunday
Santa Fe, nagy dog batar. 1 meterre ramtapad, villog. Mondom, mi az
anyadat akarsz, nem latod, hogy engem is feltartanak? Nagy nehezen
megelozi, visszahuzodik, megindulok. Erre az allat mogottem mar dudal
is. Nem art, ha egy kis szerenyseget tanulsz - gondoltam magamban - es
amikor megeloztem a lassu jarmuveket kimentem a kulsobe, menj, ha
tudsz.... azutan szepen lemaradt :-), es a kovetkezo lassu jarmunel
visszamentem ele. Akkor mar nem villogott :-/.
Ilyen elmenyem tobb is volt. Visszafele ejszaka jottunk, a forgalom
sokkal kisebb volt. Mentem tartosan 140 -el a kulsoben. Mogottem jott
egy kocsi minimalisan tobbel, kb 10 perc alatt 300-rol 50 m-re
kozelitett meg. A kulsoben feltunt egy kamion legalabb kilometernyire.
Erre a koma azonnal atsorol a belsobe, de nem gyorsit. 
Kozeledunk a kamionhoz, latom, hogy jocskan fekeznem kellene, mert a
foszer csak nem gyorsit, de mar csak ugy 10 m -re van mogottem. Mivel
nem volt kedvem 140-rol 80-ra fekezni, gyorsitani kezdtem azzal a
szandekkal, hogy lelepem a kamiont, es majd utana elengedem a tagot.
Na, erre kezdett o is gyorsitani, az allat, pedig neki nem kellett
volna meg a labat sem levenni a gazpedalrol. Fajt neki, hogy ELE
akartam menni. Mivel a gyorsitas nekem ment jobban, ele is mentem, nem
centikkel, hanem jo 50 meterrel. Erre ramgyujtotta a reflektort,
legalabb annak a fenyevel erjen utol. Hat nem allat az ilyen? A kamion
utan visszaalltam 140 -re, es kihuzodtam. Visszaalt mogem,
reflektorral. Kodlampa fel, nem zavarja. Akkor, ha nem mesz anyukadba,
en leszek kenytelen elmenni eloled, padlo. Nyomta neki az allat, olyan
170-ig csak fokozatosan, utana mar rohamosan lemaradt. Kenytelen
voltam vagy 10 percig 190 korul menni, utana 150-re alltam vissza.
Turelmetlenek, agresszivek. A varosokban a gyalogosok nem mertek
atmenni a zebran, ha megalltam elotte. Tenyleg. Integettek, hogy
menjek en elobb. :-(. Vagy: Megyek kifele egy kis utcaban, a masik
savban, nem az enyemben, vegig parkolo kocsik (mert parkolohely az
nincs eleg), csak egy auto fer el. Mar az utca eleje fele jarok,
amikor szembe bekanyarodik egy helyi (RI) rendszamu kocsi, pedig
latnia kellett, hogy jovok, siman meg tudta volna varni a parkolo sor
mogott azt a 10 mp-et, amig elmegyek, de nem, O bekanyarodik. Allunk
egymassal szemben, es mutogat nekem, hogy en tolassak vissza vagy 200
metert mint o 10-et, elvegre csak egy koszos kulfoldi vagyok, o meg
itthon van. Igaz, az en savom szabad, az ove van blokkolva, de akkor
is! Gondoltam, elobb unja meg, mert en a klima mellett elucsorgok egy
orat is, ha kell. Erre felment a mellettem levo jardara, nagy
dudalassal beugrasztotta a bokorba a gyalogosokat (!), es ugy kerult
ki. Azert ebben az a legszebb, hogy ok ott szinte teljesen az
idegenforgalombol elnek. Be vannak csikarva (legalabbis az
idegenforgalmi iroda vezetoje szerint - aki egyebkent kedves volt),
hogy az elmult evekhez kepest csokkent a forgalmuk. Hat ezek utan nem
csodalom hogy csokken, ha igy viselkednek, ez a tendencia fog
folytatodni. Amire pedig mentalitasukbol adodoan tovabbi aremelesekkel
fognak reagalni, ez pedig meg tovabb csokkenti majd. Ok tudjak, en
biztosan nem megyek megegyszer oda.
Orulok, hogy hazajottem. Itt sem fenekig tejfel, de ahhoz a balkani
stilushoz kepest mar Europa !

eMTybor
+ - Re: Vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

OFF, szavatossag:
> A boltosok vedelmeben viszont el lehet mondani, hogy egy 15000fele
> arucikket ta 
> rto aruhazat keptelenseg folyamatosan napra keszen tartani es a teljes polcke
sz
> letet folyamatosan olvasni.

Jogos. A baj inkabb a hozzaallasunkkal van. Nemetorszagban 2000-ben
jartam, de valoszinuleg el meg az a szokas, hogy a vasarlo jutalmat
kap (akkor 5 maki volt), ha lejart cuccot talal. Okos, mert 5 markaert
nem talal embert, aki alkalmazasban kutat ezek utan. A sok vasarlo
meg, ha nem is erre utazik, de ha rabukkan, szol. Megkoszonik a
segitseget, megkapja a jol megerdemelt jutalmat, es mindenki orul...

> Multkorokban nagy hozonges volt, hogy az A2 mennyire lehuzta a M3-at az ossze
ha
> sonlito tesztben. Most kerult kezembe egy peldany (talan juniusi), amiben a m
az
> da3 lepcsoshatu valtozatat tesztelik, boldogsagtol konnybe labado szemekkel e
cs
> etelve a konstrukcio nagyszeruseget, a csodas megoldasokat, a tokeletes minos
eg
> et. Ez ugyanaz az ujsag, ugyanaz az auto, ugyanaz az ujsagiro???

Hehe. A "lehuzosban" sem huztak le, csak lepontoztak, hogy a Golf
nyerjen. Annak kellett nyerni, nyalvan utasitasra :-))).

Amugy most jottem vissza a horvat tengerpartrol. Jol vizsgazott a
harmas. Osszesitett atlagfogyi 7,6 l/100 km, ebbe minden beletartozik,
meg az is, amikor 2 orat vartunk a tuzo napon a kompra, es a kicsik
miatt jaratni kellett a motort (es a klimat). Nem hajtottam orrba
szajba, de azert mentem vele rendesen. Ahol egyenletesen lehetett
haladni, kicsi forgalom mellett sima uton 100 (mar ahol lehetett, mert
ezek igen szeretik a kanyarokat :-), autouton 120, sztradan 140-160
km/h kozott mentem, Azert azt egyszer megneztem, tudja-e a 200-at.
Ora szerint igen, tovabb nem nyomtam (lehet, hogy hiaba is nyomtam
volna :)). Kifele nem neztem a pillanatnyi fogyit, az eredmeny igy 8,4
l/100 km lett. Hazafele ezt tornaztam le 7,6 -ra, pedig nem mentem
rosszabb idot. Mali Losinj -bol este 3/4 9 kor indultunk. A meragi
komphoz 1/4 11 -kor ertunk, szerencsere visszafele csak 10 percet
kellett varni, kompozas ugy fel ora. Utana meg egy kis kanyargos
hegymaszas a sztradaig, erre nem emlexem, meddig tartott, azutan
sztrada a hatarig. A hatartol az M7 kezdeteig a leglassabb szakasz az
uton, brrrrrr, utana M7, M3 Polgarig, majd meg egy kis sz*ar uton
furikazas Debrecenig, osszesen olyan 840 km, most nem tudom megnezni,
mert a kiscsaj meg alszik, a garazsnyito zajos, hatulrol meg nem tudom
megkerulni az autot, mert a garazs tele van pakolva mindenfelevel :-).
Szoval, reggel 7:06 -kor mar a haz elott parkoltam.
A horvatorszagi tapasztalatokrol majd masik levelben irok.

eMTybor
+ - Re: Nyelvtan OFF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Teeby!

:-))))))))))))))))))))))

Jol esett jot nevetni, thx.

eMTybor
+ - Re: penztaros (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

> rendben van, hogy a vevo viszi a penzt, de akkor is azt mondom:  az
> elso seggfejseg az volt, hogy odavitted a cuccost, csak utana
> viselkedett seggfejkent a penztaros is... :-)))

Szerintem meg nem a penztaros is azert van ott, hogy segitsen a
vevonek. MOSOLYOGVA annyit mond, egy pillanat, felveszi a telefont, es
odahivja az illetekest. Hogy a sor nem halad addig a 20 masodpercig,
az nem az o gondja, mert ugye ha elfogyna a sor, akkor sem mehetne
haza... a CORA-ban hasonlo dologgal fordultam mar penztaroshoz, aki
pontosan azt tette amit leirtam, es megkoszonte hogy segitettem.


eMTybor
+ - leallo Kadett + injektor no rulez + szerelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Triznyak, autok Kollegak,

tul vagyok a hetvegi tesztelesen. Sajnos a kicserelt injektortol fuggetlenul
leall a motor. Viszont ujfent bebizonyosodott, hogy koze van a tankolashoz,
mert megint telitankkal allogatott le a kocsi. Amit viszont nem ertek, hogy
miert nem tudom azonnal ujrainditani, mikozben valoszinusithetoen kap
benzint a motor, mert hosszas inditozas utan benzinszag arad a kocsi fara
felol... A masik gond, hogy szorvanyosan fordul elo a leallas, utan leall
parszor, de 3-5 km utan mar nem. Ekkora tavon alig eszik valamit a kocsi,
hogy a tankban levo vakumra fogjam a dolgot. Mert akkor utana miert nem all
le ujra...

Viszont az 1.6i injektoraval ugyanolyan jol megy (maramennyire ez
egyaltalan hasit :))), mint a sajatjaval. Kulsore ugyanolyan a ket szelep,
csak a kodszamok masok. Azt viszont tapasztaltam, hogy az 1.6i
kompjuterevel meg sem nyikkan az 1.4i-s motor :) Azt meg nem feltetelezem,
hogy valaki az 1.6i-s motorjaba 1.4i-s injektort tesz bele, igy, gondolom
valodi 1.6i-s injektort guberaltam anno :)

Legkozelebbre marad a tanksapka nelkuli menetproba.

Kerem a budapesti hozzaerto Opel szerviz/guru elerhetoseget, amelyet
nemreg ajanlott egy kedves kollega.

Minden jot:
vasgyuszi
+ - sok csokit... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, hello Triznyak,

> Ez a seggfejezes ( es a tobbi hasonloan kedves, kulturalt 
> megnyilvanulas) mindazonalltall nagyon elvezetes eszmecsere, 
> valoszinuleg az ilyen szinvonalas vitak miatt olvassa fel europa a 
> listat.

Teljes mertekben igazad van es elnezest is kerek a listatol. Picit a 
vedelmemben: odaraktam sok smajlit, hogy nem duhos, orditos, hanem 
kicsi aranyos seggfejezes volt. Javitom tehat magam: nem seggfej 
viselkedes, hanem kulturemberhez meltatlan - eppugy, mint a 
seggfejezes. Remelem azert nem kerulok egy kategoriaba 007 
embertarsunkkal :)))

Cs.
+ - continental eco contact (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ez  a  gumi  nem  a  pesti utakra valo. Osszel (7000 km utan) jobb
elson szalszakadas. Ment a kukaba. Penteken, 20000 km utan (kozben
cca  6000  km  teli  gumival)  a  jobb  elson megint szalszakadast
talaltam.  Gumiszerelo mutatja a bal elsot is. Kevesbe feltuno, de
kezzel simitva erezni. Most ketto ment a kukaba.
Megjegyzem,   hogy   eloirt   guminyomassa   jarok,  rendeszeresen
ellenorzom,   nem  jardazok,  surubben  mint  barki  mas.  Azt  se
lenduletbol, hanem kimeletesen.
--
Meszaros Geza

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS