Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2076
Copyright (C) HIX
2004-01-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 B+E jogsi (mind)  9 sor     (cikkei)
2 Gaz a Mondiban (mind)  29 sor     (cikkei)
3 Re: Fogyasztas katalizator nelkul (mind)  27 sor     (cikkei)
4 Oszlopnal sokat hagyo ablaktorlo (mind)  14 sor     (cikkei)
5 Fogyasztas (mind)  50 sor     (cikkei)
6 re: Mondeo es nyaralas (mind)  8 sor     (cikkei)
7 re: kimitszeret (mind)  33 sor     (cikkei)
8 re: kimitszeret? (mind)  5 sor     (cikkei)
9 re: FW: kat ki (mind)  12 sor     (cikkei)
10 Re[2]: Miert is nem szeretem (mind)  9 sor     (cikkei)
11 Re[2]: olaj (mind)  10 sor     (cikkei)
12 Olaj (mind)  10 sor     (cikkei)
13 Re: kimitszeret (mind)  88 sor     (cikkei)
14 Re: Nem birja ki.... (mind)  82 sor     (cikkei)
15 Re: Ki mit szeret (mind)  16 sor     (cikkei)
16 re: Vectra A (mind)  26 sor     (cikkei)
17 re: Vectra A (mind)  39 sor     (cikkei)
18 Mondeo gazuzem (mind)  24 sor     (cikkei)
19 re: Re.Habzo motor . (mind)  41 sor     (cikkei)
20 Katalizator (mind)  12 sor     (cikkei)
21 re: Olaj ... (mind)  13 sor     (cikkei)
22 re: re: Mondeo es nyaralas (mind)  21 sor     (cikkei)
23 Re: Olaj (mind)  11 sor     (cikkei)
24 Re: Miert is nem szeretem a citroenek egyes peldanyait (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - B+E jogsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

7 eve van B-s jogsim, de utanfutozashoz szuksegem lenne melle az E kat.-ra is. 
Nem tudja valaki hogyan lehetne megszerezni? Milyen vizsgak, hany levezetett or
a stb szukseges?
Termeszetesen eloszor autosiskolaknal erdeklodtem de ahonnan valaszoltak onnan 
se kaptam erdemi infokat. Ennyire rendhagyo lenne a kivansagom?

Udv. Pali
+ - Gaz a Mondiban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

>>(4 ajtos, 1,6L-es, benzines es most mar gaz uzem is,)
>hogy lehet egy ilyen szep autobol bombat csinalni? :)

Honnan veszed ezt a "bomba"-dolgot?? Mar nem a garazsban fusizott autok
korat eljuk, es a kezi pumpalasoknak is vege van evek ota. Jo
minosegben, hivatalosan, atalakitas utan KPM altal vizsgaztatva fut a
csalad teljes megelegedesere. Gondolod, hogy a felesegemet beultettem
napi tobb mint 100 km autozahoz egy "bombaba"?
(Megy szerencse, hogy a sor vegen latok egy jelet:  :)   :O))  )

>foleg azt nem birom mikor taxiba tesznek gazkeszuleket...
Ez hogy is van? Te cak diesel autoba ulsz be, ha taxival utazol? Vagy
csak benzinesbe? Tkp. mi zavar egy gazos autoban ulve? A piros matrica a
szelvedo also sarkaban?
:-O)

Egyebkent nehany adat:
benzin: mindenki tudja mennyi
gaz: dunantulon: 140.-, Pesten: ~130 - 140 kozott, kelet M-o.-on 125-130
kozott.
Atalakitasi kltg. kb 8 honap alatt megterul. Kuthalozat egesz orszagban
O.K.

Egyebkent: www.gazauto.hu, www.autogaz.hu, es a www.lap.hu-rol is
eljuthatunk nehany gazos oldalra.

A jokivansagot koszi!
+ - Re: Fogyasztas katalizator nelkul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Nem szeretnek darazsfeszekbe nyulni, mert latom azert "komoly" vitak 
szoktak itt kialakulni, inkabb leirnam a tapasztalatomat. Nem tul regen 
katalizatort kellett cserelni az auto alatt, mert valami lammellak - ne 
firtassuk miert - eltavoztak belole. Legalabbis szakik ezt mondtak es 
lattam a leszedett reszeket szinte semmi nem volt mar benne, tehat 
vehetjuk ugy, egy "ures" cso volt a katalizator helyen.

1) Okat nem tudtam, de gyengebbnek ereztem az autot, s amikor belekerult 
az uj katalizator mintha visszatert volna az ero (nem tudom szamokban 
kifejezni, ez egy 2.0-as 136LE-s motor).

2) Hibas allapotaban megmerve a kibocsatasi ertekeket szinte minden a 
gyari adat korul mozgott, zoldkartyat siman megkapta volna. Jo, a hangja 
fortelmesen csunya volt, ahogy a maradek 1 lamella iszonyat modon zorgott.

3) A fedelzeti szamitogep alapjan a fogyasztas (naponta felvesem az 
ertekeket) nem valtozott, vagy ha valtozott is volna, elvitte valami 
mas, tehat szamottevo kulonbseget nem erzekeltem.

Nem tudom, ezek mennyire vannak koszonoviszonyban az elmelettel, ez 
sajat laikus tapasztalatom.

Udv,
MP.
Laguna 2.0 RXT
+ - Oszlopnal sokat hagyo ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Ablaktorlo oszlopnal sokat elhagy:
> Leveszed a tengelyerol (finoman fogazott), egy foggal feljebb rakod
> vissza. Alul fog elhagyni, ott nem oylan zavaro.
Az a baj, hogy az ablaktorlo vegallasban nem parhuzamos az oszloppal. De 
nehez leirni, egy rajzon vilagos lenne. Szoval a vegallasban az 
ablaktorlo also vege kb 2-3cm-re van az oszloptol, mig a felso resze mar 
  akar 6-6cm-re is lehet (igy jon ki az atlag 4-5cm). Lehet, hogy nem is 
jo lapatok vannak rajta, meg az elozo tulajtol "orokoltem"

Udv,
MP.
Laguna 2.0 RXT
+ - Fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mibol lesz az a par loero??  (ha mar vita)
A fojtas hianya miatt konnyebben urul a motor, es nem arra
megy el az ero, hogy a gaz tavozzon a kipufogobol. Valamint a
lassabb urules miatt, nem keletkeznek orvenyek, amelyek
miatt a dugattyunak tobb erovel kell kinyomni a gazt. Tehat
nem a motornal mert teljesitmeny lesz nagyobb, hanem a
kihajtasnal. Kerdezz meg egy kipufogost, hogy miert
poliroztatjak (belulrol) egyesek a leomlo csonkot? Vagy miert
tervezik at teljesen? Olyan 1-3 LE -t vs 50-100k. Tehat nem egy
trabant tuningnal szoktak alkalmazni. Szerinted egy F1 -es
kocsi mitol 900LE? Ugyanugy 3 literes, mint X marka, valamivel
konnyebb, stb... De ez meg nem indokolja. Olyan trukkok
vannak, amit en eszre sem vennek. Itt egy kis kituremkedes
a dugattyun, ott egy kis horony, stb... Es nem eleg a meret
kulonbseg: 20cm2 - 65cm2 - ha mondjuk elhiszem, mert meg
has szamokat sem tudok -, azert megis nagyobb ellenallasa
van, amit le kell kuzdeni. A lekuzdeshez pedig valahonnan
ele kell venni az erot, mert a motornak fix ereje van. Ugyanigy
a vilagitas is vesz el erot, de amit mindenki ismer: klima.
Nyilvan ez visz el a legtobbet. Ekkor van ket variacio: vagy
tobblet fogyasztassal megprobalod kompenzalni, vagy lassabban
mesz. Es itt jon be a fogyasztas kulonbseg.

>VARIALNI??!! Ezt meg sem hallottam!!! (zoldkartya)
Gyere surubben Pestre! Mielott sertodes lenne: Hofi. Adj egy
forgalmit, meg 60k -t es kocsi nelkul atviszem neked az autot
egy vizsgan. Hatosagin + 40k. Termeszetesen a szamitogepben
szerepel, mert a matrica 10k korul lehet, ha meg meg lehet
vele etetni valakit. Ez Magyarorszag. Es nem biztos,
hogy orulok neki, de ettol meg letezik ilyen. Esetleg zoldkartya
elott, visszacserelteted a katalizatort.

Triznyak: Te ennyire naiv, tapasztalatlan vagy? Vagy adod a hulyet?
Vagy mi a bajom veled? Nem szo szerint! Csak majdnem, hogy egyik
allitasoddal sem ertek egyet. Szoval nem emberileg van veled bajom.
Inkabb szakmailag, ha lehet ilyet irni (mivel nem vagyok autoszerelo).
Viszont hasonlo korben dolgozom, raadasul sokat kell varialni,
tehat eleg nagy rogtonzesekbe kell belemennem. Es keves alkalommal
tevedek. Bocs ez kicsit nagykepu volt, de ez van. Szoval en nem tudom
azt mondani, hogy a tankonyv 206 oldalan le van irva, de hogy egy
hasonlo helyzetben ez igy MUKODOTT, azt igen.

>Egyszer megjárhatod, mert joguk van az át nem vettet is valahány
>nap eltelte után átvettnek tekinteni!
Ezt tudom, de hanyszor tortent az utobbi idoben ilyesmi? En nem
tudok egy esetrol sem (ettol meg lehet), tehat a kockazat nem nagy.
Ha meg bevinnenek, akkor meg mindig kifizethetem/beszolgaltathatom
akkor is. Tehat kockazat (gyakorlatilag) 0, nyereseg meg X FT. Mindenki
dontse el megeri -e, ez csak egy tanacs volt. Azert irtam Budapestet,
mert egy kis faluban kivitelezhetetlen ez a modszer.
+ - re: Mondeo es nyaralas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> hogy lehet egy ilyen szep autobol bombat csinalni? :)
> foleg azt nem birom mikor taxiba tesznek gazkeszuleket...

igen, _mint az koztudott_, a gazos kocsi mindig robban, erezni a 
gazszagot, alig megy, tonkrevagja a motort, olajcsere ciklusa felezodik, 
stb, igen, ezeket mind tudjuk az igazi gazos szakertoktol :))))))))))

udv
+ - re: kimitszeret (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi

eloszor a pentek 18:00-s allas, utana a szombat 7:48-as:

   Alfa Romeo 147	3291	5025
   Audi A3		44	47
   BMW 3 Compact  	584	595
   Citroën Xsara  	45	48
   Daewoo Nubira  	74	80
   Fiat Stilo		1185	1218
   Ford Focus		422	454
   Honda Civic		41	49
   Kia Rio		1404	1406
   Mazda 3		132	138
   Nissan Almera		33	36
   Opel Astra		81	90
   Peugeot 307		40	42
   Renault Mégane	617	634
   Seat Leon		205	213
   Skoda Octavia		119	134
   Toyota Corolla	200	220
   Volkswagen Golf	74	80


> Eskuszom, hogy csak egyszer szavaztam. De az azert fura, hogy megint
> a ket olasz kapott annyi pontot, mint a tobbi 16 osszesen...    :-)

a megintbol kovetkeztetve akkor mashol is csal par alfas? :)

udv

ps. nem az alfa ellen irom ezt, ugyanez lett volna az osszes tobbi 
eseteben is, ha azoknak no a pontja 1 pentek ejszaka alatt ~1800-al.
+ - re: kimitszeret? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Két nappal előtte még teljesen kiegyenlített volt a mezőny, aztán valaki
rátapadt az alfára,a stilora meg a KIA -ra aztán elkezdett 150/óra szavazat
érkezni rá, úgyhogy annyira nem reális.

Tamás
+ - re: FW: kat ki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Fogash irta:
>fejlodtek, de inkabb az ervenyesul, hogy 150ezret akkor is kibir egy
>motor, ha _egyaltalan_ nem cserelsz benne olajat, akkor minek
Tanusitom! egy cimboram a frissen felujitott Skoda 120L-ben 
egyaltalan nem cserelt olajat, csak idonkent ontott bele. 
150 ezret igy is elment. Ha nem forralja szet egy szep napon 
talan ma is menne.
De azert csak csereljunk olajat :-)))

Arpi
+ - Re[2]: Miert is nem szeretem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2075, :
 >"otletes" es nem "kisse extravagans es konfortos", az
 >[...]
 >konfortos a rugozasa, és ennek ellenere kanyarokban

Nem akarok kotozkodni, csak annyit, hogy "komfortos"... ;]
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.15beta10;]-
+ - Re[2]: olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2075, :
 >Regebben volt errol a temarol szo, de sehogy nem talalom az arhivumban az
 >eredeti cikket, amely igencsak kivesezte a temat :(

A 1619, 1735, 1921 szamokban talaltam ilyesmit. A "szintetikus olaj"
kifejezest kerestem, mert az olajat keresni nem sok ertelme lett volna.
Az J. R. Ewing dolga... :))
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.15beta10;]-
+ - Olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Lista !

Mindenkinek koszi az olajjal kapcsolatos valaszat, azoknak is, akik maganba
irtak ...

Udv:BuszosJani
18-fos buszrendeles
Tel/Fax:06-29-410-263
Mobil:06-309-775-609
Külfold-belfold
+ - Re: kimitszeret (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
> Szavazogep allasa pentek 18:00kor: (gyk: totalvar szubjektiv teszt
> kozepkategoria, olvasoi szavazatok.) 
> Eskuszom, hogy csak egyszer szavaztam. De az azert fura, hogy megint a
> ket olasz kapott annyi pontot, mint a tobbi 16 osszesen...    :-)

Fura hat.... ha Pentek esti Darido es a Baratok kozt a legnezettebb,
akkor valoszinuleg azok a legertekesebb musorok, ne?
Ezzel nem azt mondom, hogy amire sokan szavaznak az nem jo, csak
azt, hogy nem igazan van osszefugges.
En meg meg csak nem is szavaztam. Nem ereztem szukseget :-))

Akkor ugyaninnen nehany szakertoi velemeny (persze megvagva, mert
hosszu; tegyem hozza felig-meddig rosszindulatuan megvagva :-))):

Alfa 147:
>Winkler Robert: Sajnos neha az elektronika is eleg misztikus
>hibajelensegeket  produkal, nem beszelve a klasszikus slendriansagi
>klasszikusokrol,  mint a rosszul csukodo kesztyutartok meg a leeso
>csavarok. 

>Fuge: Nemcsak az elektronika, hanem a biztonsagtechnika is slendrian:
>a 147-es torik, mint a pozdorja.

>Nino Karotta: Masfel eve egy szemerkelo esos, szurkuleti fotozas
>kedveert  felkapcsoltuk rajta az osszes lampat, es mire egyszer
>korbefotoztuk, egy index es egy kodlampa kiegett. erdekes.

>Racz Tamas: A kategoria otajtosaibol ezt valasztom magamnak, a 140
>lovas JTD-vel. Akkor is, ha itt-ott ez-az lepottyan, kilog vagy
>osszevissza mukodik.

Fiat Stilo
>Winkler Robert: Eloszor mi is lelkesedtunk, aztan mi sem. A Stilo
>formajat, ami eleinte harmonikusan szepnek tunt, nehany het utan egy
>csodtol rettego gyarorias kompromisszumokkal guzsba kotott dizajnerei
>muvenek lattuk.  Finom anyagok, gyenge futomu.

>Fuge: Fenyevekre van a Brava—Bravo paros forradalmisagatol.

>Nino Karotta: Soha,  egyetlen autoban sem ultem ennyire
>kenyelmetlenul. Az ulestamlat  Kerdojel Karoly hatahoz igazitottak,
>es bar az en hatam is iszonyuan  gorbe, de pont nem arra. ----
>az Abarth a bena  valtojaval es  kikapcsolhatatlan ESP-jevel a puding
>latszat-GTI-k  osanyja lehetne.  Brrr.

KIA Rio:
>Winkler Robert: maig  csodalkozva furkeszem a sofor arcat, ha
>szembejon egy Rio, mi vitte  ra az illetot, hogy ilyet vegyen. Csunya
>forma, gusztustalan anyagok  a belterben, kozveszelyes futomu, es hat
>az ara sem olyan hivogato.  Azt hiszem, a marketingesek tultettek a
>mernoki csapaton, es ugyesen  talaltak ki az akciokat, de a
>Kia-vasarlokat meg a frissitett  valtozatban is gyanakvo szemmel
>meregetem

>Fuge: Emlekeim szerint pimaszul draga, foleg ha tudjuk, a Skoda
>120L-ben megszokott keverem-kavarom-nemistomhanyasbanisvagyok valto
>van benne.--------- Haha!

> Nino Karotta: Nem, nem, nem. Ennyi penzert annyifele pompas dolgot
> vehet az ember. Tobb tonna gumicukrot, lelegeztetokeszuleket
> pediatriai osztalyoknak, sok-sok taxicsekket. Vagy akar kivalo,
> nagy, megbizhato, szep, alig hasznalt autokat egy masik orszagbol.

> Gruber Gergely: Egyik kedvencem, mindig hangosan mosolygok, ha
> meglatok egyet. Az autogyartas leggyengebb lancszeme.

Mazda3
>Gruber Gergely: Kidolgozottsaga es szepsege lenyugozott, az ara
>letaglozott. A mezony egyik legujabb kepviseloje, es ez meg is
>latszik rajta. Meglepo modon negy ajtoval szebb, mint csapott farral.

>Nino Karotta: Komoly, nagy, draga auto, ami tetszik, de nem kivanom.
>Inkabb kene egy fel RX-8.

Erdekes, itt nem volt szukseg rosszindulatra, egyetlen
negativumkent az arat tudtak felhozni, ami persze kesobb a
szervizkoltsegen es az ertektarasa miatt majd kiegyenlitodik.
Az osszes tobbi tesztben sem olvastam rola egyetlen negativumot vagy
gunyos megjegyzest sem. Nem is romlott el semmi, nemhogy egy teszt, de
evek alatt sem jellemzo...
Raadasul nekem kulseje-belseje is jobban tetszik mint pl. az Alfa
147-e. es van egyenisege is (az Alfanak is van, ezt csak amiatt irtam,
merthogy japan...)
Nekem eppen a Kia Rio-ra erkezett sok szavazat mutatja, mennyit is er
egy ilyen szavazas.

Yff
+ - Re: Nem birja ki.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

> > Rosszul gondolod! A kozponti elektronikat --javitottak--. (ennyi
> > penzert)

>  Es mit javitottak rajta? Az sem erdektelen egyebkent, hogy miert
>  kellett bikazni? A mosoig valahogy eljutott a kocsi; ha ekozben volt
>  toltes, es az akku nem hibas, akkor egy mosas ideje alatt nem illene
>  indithatatlanna valnia...
--------
Az eredeti szovegben szerepelt a --karpit tisztitas--, eppen annak 
hangsulyozasara, hogy nem egyszeru mosasrol van szo. Az auto egesznap 
ott volt, nyitott ajtokkal, es bekapcsolt radioval/magnoval. Raadasul 
ejszakara is igy maradt. Reggelre annyira lemerult, hogy a muszerfal 
izzoi sem vilagitottak
Az alapjaratszabalyozo reszet javitottak. Ha ugy gondolod, hogy  fontos 
tudni, mit is csereltek, akkor megkerdezem. (semmilyen kulso egyseget 
sem javitottak, csereltek, vagy szamlaztak)
---

> > Mindenesetre a valosagot nem erdekelte a valoszinuseg. :-)

>  Mar eddig is bizonyitottad maximalis inkorrektsegedet, igy folosleges
>  ujabb peldakkal szolgalnod... A felbevagott mondat vege ez volt:
>  "viszont rajta atgyalogolva valamelyik kulso egysegben igen..." Ha a
>  teljes mondat nem alkalmas a belekotesre, akkor inkabb lehagyod a
>  veget?
-------
A valasz elso felebol egyertelmuen kiderult, hogy nem kulso egyseg 
karosodott, hanem a vezerloelektronika, igy a mondat masodik fele 
aktualitasat vesztette, tehat hely es idopocselolas lett volna idezni.
---

> > A ketto nem ugyanaz? Vagy diodak nelkul meg mukodni fog?

>  Ez csak izles kerdese: ha tonkremegy mondjuk a gyujtaskapcsolo, te
>  bizonyara akkor is azt mondod, hogy tonkrement az auto...
------
Persze ez egy teljesen korrekt, izleses, rosszindulattol mentes valasz, 
ami abszolut alkalmas muszaki kerdesek megvitatasara.
---
>  Idezet az elemi dolgokat felfogni keptelen Szabo Laszlo levelebol....
-----
Ez pedig az elozonek a meg izlesesebb parja.
---

> > Egy olyan akku amelyik a "startert meg eppen meg tudja forgatni", a
> > vitat kepezo feszultsegcsucsok elnyelesere 100%-os!!! Egeszen
> > biztos vagyok abban, hogy ezzel Te is tokeletesen tisztaban vagy.

>  Abszolut nem vagyok ezzel tisztaban! Foleg, hogy bikazas utan nem
>  azonnal teped le a kabeleket, tehat valamennyi toltes jut az akkuba,
>  akar inditani is tudhat. Az eppen forgatni tudo viszont a kovetkezo
>  forgatasra mar nem biztos, hogy kepes...
--------
Biztosan velem van a baj, de nem latom a ketto kozott az osszefuggest, 
azaz nem ertem a gondolatmenetedet. ( ezzel nem kotozkodni akarok!)
---
>  Viszont ha mindenkeppen ezt a szalat akarod boncolgatni, am legyen,
>  nezzuk, mire is vonatkozott az en - szerinted - rosszindulatu, gunyos
>  megnyilvanulasom? Erre:
> > Hat ez az amirol az elobb beszeltem. Ez egy megvalaszolhatatlan
> > badarsag.
-------
Itt sem ertem a gondolatmenetet! Ez egy kb. kethete elhangzott valasz, 
amit kiemeltel az eredeti kornyezetebol, igy megvaltoztatva az 
ertelmet.( fentebb eppen az ilyen eljaras inkorrektseget boncolgattad) 
Azt sem ertem, hogy miert keveredett ez most ide? Egyebkent annak a 
felvetesnek sem sikerult a gondolatmenetet megertenem amire az idezett  
valasz szuletett.
---
Amire meg szeretnem felhivni a figyelmedet, hogy a level ( amire ujbol 
lecsaptal) egy Markynak szolo maganvalasz reszlete volt, amiben Markyval 
sikerult emberi modon megbeszelnunk nehany dolgot. Mindezt Marky azutan 
hozta nyilvanossagra, hogy nem tul hizelgo jelzok kozepette megjegyzest 
tettel arra, hogy meg Markyval sem vagyok hajlando szoba allni.
Termeszetesen Marky engedelyt kert a kozze tetelhez!
Tisztaban vagyok vele, ha megjelent akkor mar "szabadpreda", de  azert 
lehetne ezt kicsit emberibben is, ha masert nem, legalabb Marky iranti 
tisztelet jeleul.

Udv,  Triznyak
+ - Re: Ki mit szeret (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Eskuszom, hogy csak egyszer szavaztam. De az azert fura, hogy megint
>  a ket olasz kapott annyi pontot, mint a tobbi 16 osszesen... :-)
>  Fogash
-------
Ismerve az Olaszauto imadok bizonyitasi kenyszeret, biztos vagy benne, 
hogy mindenki egyszer szavazott? ( a tobbieknek nincs szukseguk 
bizonyitasra)

Mindenfele jelek helyett : Ezt csak Trefanak szantam!!! Magaslabda.....

Udv,   Triznyak

Ui: A HTML formatumban miert nem lehet grafikakent megjeleniteni a 
hangulatjeleket? A txt. formatumban mukodott/dik.
+ - re: Vectra A (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, szia Fogash!





>Trabanton, Wartburgon (gyk: ketutemu) a szivato csak inditashoz kell,
>hogy a forgattyus haz is fel tudjon telni budossel. A motor elindulasa
>utan AZONNAL es TELJESEN vissza KELL nyomni a szivatot. Igy nem valik
>belolunk kodgranat, es menni is lehet vele.

Ezek szerint Te csak nyaron jartal Trabival, vagy Waresszal...Ha teljesen
visszatolod, akkor ugyanugy leall, mint egy Lada, vagy egy barmilyen
manualszivatos negyutemu, mert a ketutemueknek is kicsapodik a hengerfalan a
benzin(keverek), mint a 4 T-knek.Az igaz, hogy beindulas utan azonnal vissza
kell nyomni a szivatot, de nem teljesen, node hogy mennyit kell kinthagyni,
az karbitipus-fuggo, legalabbis a Trabinal.Van bizonyos karbifajta, amin
levegorudazat van, ami a szivato rahuzasaval huz ra levegot is.Ez felemeli a
fordulatot, ugyanugy mint a negyutemuek szivatoja.Van olyan tipus is, ami
nem ad plusz levegot, csal a szivotorkot zarja kisebbre, es tobb benzint
ad(dusit).Ez viszont nem emeli fel a fordulatot.
De az kozos bennuk, hogy hideg motornal teljesen visszanyomva valoban nem
lesz a Trabibol kodgranat, mert nem is lehet vele elindulni...


Lutyo
+ - re: Vectra A (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Fogash irta:
>Aki a 22 eves Trabijabol (nem szemelyeskedes) u lat egy ilyenbe, annak isteni,
>mert nem tudja, hogy ugyanennyiert kulonbbet is talalna, ha nem az
>"opelsosekopel" szlogen vezerelne... :(

Tudom, hogy nem szemelyeskedes volt, de erintettseg cimen azert 
valaszolok. :-) Nem az "opelsosekopel" szlogen vezerelt, hanem egesz 
egyszeruen adodott egy lehetosegem, hogy mas problemaja miatt kedvezo 
aron hozzajuthattam volna egyhez, raadasul azt is baratsagos havi 
reszletekben kellett volna kifizetnem.

Sacc/kb. tisztaban vagyok a tipus hianyossagaival, de csak sacc/kb., 
ezert kerdeztem meg itt a listan, mert eddig csak egyhez volt 
szemelyesen szerencsem, az is csak 1.6-os volt. Igaz, hogy nem volt egy 
versenygep, de egyben volt kinezetre es mukodesre.

Amit most az Opel helyett kineztem, pl. nem Opel, megcsak nem is nemet, 
igaz nem is olasz, hanem sved, igy hala a joegnek nem kell majd 
belefolynom a nemet/olasz/francia hitvitaba, bar a sosekopel szlogen 
valamennyire felfedezheto a dontesem hattereben. ;-)

A 22 eves Trabibol atulest meg nem kell dramatizalni, nem gyerek vagyok, 
aki a csattogos falepkeje utan barmelyik kvarcjatekra lecsap, mint napos 
csibe a takonyra. :-) Volt szerencsem hosszabb/rovidebb tavon vezetni 
tobb mas autot is, igy nem esem hanyadt attol, hogy nyugati autot 
fogok/szeretnek venni, de egy uj Trabanttal nincs kedvem elolrol kezdeni 
most, Wartburghoz nincs kedvem, a 4T Trabant/Wartburg nem tetszik, Lada 
van a csaladban, most is azt hasznalom, Skoda/Dacia nem az en vilagom, 
ugyhogy mas valasztasom nem maradt.

Ja, a kinezett auto egy Volvo 760 GLE, 2300 ccm benzines, turbo, 
intercooler. Nekem spec. ezek a regi kocka Volvok az egyik kedvenceim, 
ugyhogy most nyugodtan tessek ezt is megkopkodni, hatha mondtok olyat, 
amit meg nem hallottam, bar mar sok helyen utananeztem a tulajok es a 
szervizek tapasztalatainak.

	Udv!
+ - Mondeo gazuzem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>> Tavaly aug.-ban lecsereltem a 16 eves Sierrat egy 4 eves Mondeora.(4
>> ajtos, 1,6L-es, benzines es most mar gaz uzem is,)
>
>hogy lehet egy ilyen szep autobol bombat csinalni? :)
>foleg azt nem birom mikor taxiba tesznek gazkeszuleket...


Aha, szoval ugy ertetted hogy "bomba jo autot" igaz :-)
Otthon amugy nincs gazkeszuleked? Konvektor, bojler, tuzhely?
(Esetleg gazongyujto....)
Mer' akko' biztos egesz nap felsz, mer' bomba van a lakasban...

Udv!

GERI

Ui: utalom az eloiteleteket meg a "japan kocsi szarabb mint a nemet"
tipusu tudatlansagbol es szemellenzosegbol fakado kijelenteseket....

Ui2: Irtad: >azert sok sikert hozza
"Remeljuk nem robbansz fel az elkovetkezendo napokban vele mikor
mellettem parkolsz?" ezt ugy ertetted? :-/
+ - re: Re.Habzo motor . (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeva Frigyes, Akos, Mindenki

Mindkettotoknek valamennyire igazat adok. A kocsi igencsak rovid
varosi utakat tesz meg, tobbszor is naponta, igy a motor allandoan
felmelegszik, aztan ujbol lehul. Plane amiota -5 -10 fokos hidegek
vannak errefele, egy jo fel ora alas utan ujraindulasnal a vizhofok mutato
teljesen lentrol indul.
Frigyes kerdeseire csak a nyari adatok alapjan tudok valaszolni,
espedig 15000 km utan :
1. a hutofolyadekot fel kellett toltenem kb fel liter desztillalt
vizzel, lehet picit sokat is toltottem bele, akkor viszont nem vettem
eszre habot. Mostanra, ujabb 10e km utan a hutofolyadek szintje
picivel a minimum folott van. Tehat fogy. Abban nem vagyok biztos hogy
ez a mennyiseg normalis-e ennyi kilometer utan.
2. Olajban MOST a kupakon van 5-10 apro buborek, mondjuk egy fel
negyzetcentimeternyi feluleten.
3. Hutovizben nincs olaj nyom
4. Olaj fogyik kb 0.5 - 0.75 litert 10000 kilometerben


Szabi
Seat Ibiza 1.4



> Normalis jelenseg lenne akor, ha sotet olajos hab
> van a karter csovon es az olajbeonto kupakon.
> Melegebb idoben ez a hab fokozatosan eltunik.
> Feher hab azt jelenti, hogy viz kerul be a
> hengerfejbe es az kicsapodik azokon a helyeken. Ez
> a jelenseg motorgeneralra utal.
> Nezd meg !
> 1, Fogy e a vized ?
> 2, Olajban vannak buborekok ?
> 2, Hutovizedben van e olaj nyom ?




Best regards,
 Torok                          mailto:
+ - Katalizator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az en meglatasomban a katalizator aramlasi ellenallasa a csohoz kepest
> gyakorlatilag 0.
> Ha veszunk egy 50mm-es be es kimeno csovet, annak a keresztmetszete kb.
> 20cm2. A katalizator 180x90mm, ennek max.60%-at veszi el a keramiatest.
> Igy marad 65cm2 szabad felulet, amin valoszinuleg nem nehezebb a
> motornak a gazt atpreselni mint a 20cm2-en.

Nem csak a keresztmetszet szamit, hanem a hossz is, probalj
belefujni egy katalizatorba es egy ures csobe... Anno, amikor
lehetett ugyanazt a kocsit katalizatorral es nelkule is kapni,
2-3-4 loero elteresek voltak, valamennyit mindenkeppen levesz a
teljesitmenybol.
+ - re: Olaj ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A multkor ugy latszik sok volt a korites, elveszett a lenyeg :))
Dehogy, csak azt hitte mindenk, majd mas ir.
A parom osszel vett egy uj Puntot, azt mondta a kereskedo, hogy az auto
miatt legkozelebb talalkozzunk 20ekm, vagy egy ev mulva. (azt mar latom,
hogy az egy ev gyorsabban fog letelni :))
Szoval itt is az volt a velemeny, hogy a szintetikus olaj is eloregszik
allasaban is.
KI

---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.564 / Virus Database: 356 - Release Date: 2004.01.19.
+ - re: re: Mondeo es nyaralas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>> Tavaly aug.-ban lecsereltem a 16 eves Sierrat egy 4 eves Mondeora.(4
>>> ajtos, 1,6L-es, benzines es most mar gaz uzem is,)
>
>hogy lehet egy ilyen szep autobol bombat csinalni? :)
>foleg azt nem birom mikor taxiba tesznek gazkeszuleket...
>
>azert sok sikert hozza
>
>udv
>Zoli
Pedig birhatnad! Kevesbe szennyezi a varosotokat, ami szerintem eleg fontos
szempont kellene hogy legyen. (A katalizator kiszerelesre nem is mertem
reagalni, indulatok nelkul ugysem ment volna) A mai szenzaciohajhasz
ujsagiras mellett meg egy felrobbant gazos auto is hosszu hetekig menne a
kereskedelmi TV-kben, megsem hallani.
KI

---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.564 / Virus Database: 356 - Release Date: 2004.01.19.
+ - Re: Olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Friday 23 January 2004 14:33, zsokg wrote:
> Igen a motoroljakat evente LE KELL cserelni. Barmely auto szerizkonyvet
> megneze d abban benne van hogy x ezer km, vagy evente csere. Egy

Az en szervizkonyvem szerint 2 evente:-\ (Persze ez a nem tul tartalmas 
hozzaszolas csak azert szuletett hogy megragadva az alkalmat sunyin 
emlekeztem a T. listat hogy nem nagyon szuletett hozzaszolas az 1000kmes 
szervizrol ugras egybol 30.000kmre kerdesben:-))

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: Miert is nem szeretem a citroenek egyes peldanyait (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Friday 23 January 2004 14:44, laszlo_balog wrote:
> pontosan a Picassorol mondjak a nagybecsu ujsagirok
> is, hogy vele kezdett a Citroen visszaterni a ra
> jellemzo "kuloncsegre"/"kulonlegessegre". Nem akarom

Egyebkent mire gondol(hat)nak mikor ezt irjak? Mert szamomra a Picasso nem 
egy kulonleges joszag, fogtak a Scenic-et, kijavitottak a hibait (igy 
aztan jobb is lett, mocsok konkurrencia!:-)) es picit egyenibb kulsot 
adtak neki de azt kuloncnek nem neveznem...

-- 
Udv, Sandor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS