Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 38
Copyright (C) HIX
1998-05-24
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Traffipax, es kozuti "cspdak" a 6-os uton (mind)  60 sor     (cikkei)
2 Fekcsovet meterre ??? (mind)  18 sor     (cikkei)
3 trafipax tovabbra is (mind)  52 sor     (cikkei)
4 szonyeg problema :))) (mind)  29 sor     (cikkei)
5 Vezetestechnika (mind)  12 sor     (cikkei)
6 tuzeloanyag-cella (mind)  49 sor     (cikkei)

+ - Traffipax, es kozuti "cspdak" a 6-os uton (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Nehany kiegeszites a 6.sz. fouton kozlekedoknek, a varhato
"vadaszles" -ekrol.

- Erd, a kanyarban az emelkedo elott beallnak a ket sav koze.
  Fentrol a zarovonalon elozoket, lentrol a tul gyorsan kanyarba
  hajtokat figyelik.

- Szazhalombatta, a 6-os ut legmelyebb pontja. Ercsi felol jovo,
   zarovonalon elozoket figyelik.

- Ercsi, a Budapest feloli oldalon at elso keresztezodesben varjak
  azokat, akik nem lassitanak le a lakott terulet kezdetenel.
  A hegy alatt a lefele begyorsitokat figyelik, akik a lakott terulet
  veget jelzo tablanal a gazra lepnek.

- Adony, Szalma Csarda

- Racalmas, Animo Panzio, ott a sebessegkorlatozas tabla miatt.

- Dunaujvaros, 6/62 keresztezodes, sebessegkorlatozas tabla, es
  a 62 -es uton haladoknak a STOP tabla.

- Dunaujvaros, vasutallomas elott (Bp felol), gyalogrendorok szoktak
  a haromszoget, a mentoladat, meg az izzokeszletet kerni.

- Kisapostag a godor. Aki Bp felol erkezik, es a papirgyari elagazas
  utan kifog egy teherautot, ne elozze meg a zarovonalon, mert lent
  tavcsovel figyelik. Ugyanez  Dunafoldvar felol is igaz.

- Dunafoldvar, ex szovjet laktanya, most Favall Kft elagazas.

- Dunafoldvar, Opel Suveges parkolo

- Paks elott, a 102 km, a gyurusi emelkedo alja, a kanyarban
  a bokrok kozott bujik el a piros Skoda.

- Paks, teglagyar

- Paks, OMV benzinkut

- Paks, Volan keresztezodes

Az eromu utan nem ismerem a helyzetet.

Osszefoglalva, eleg surun vannak a HOTPOINT -ok a
hatoson, es mindenkit ovatossagra intek. Foleg a paksi
kommandosok szeretik kikapni a kocsibol az okvetetlenkedo
vezetot (jogosan).

Dunaujvarosban a veszelyes pontok:
 Dozsa Gyorgy ut, (vasutallomastol a varosba vezeto ut), a
 kiserdo mellett, a 120 kv -os tavvezetek alatt.
 Ovaros, Magyar u. kozeptejon a negysavos uton.
 Papirgyari ut, a MOM -al szemben.

Mindenkinek balesetmentes autozast !

Peter.
+ - Fekcsovet meterre ??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Erdekelne hol arulnak meterre 5mm-es atmeroju rezcsovet,
fekcsonek ? Elore gyartott cso van mindenutt, de veletlenul
sem stimmel a hossza ahova nekem kell. Van peremezo
eszkozom, tehat azzal nincs gond, csak azzal hogy meretre
gyartsam acsoveket, mert fix helye van az alvazban.
3.5 meteres darab kellene a kalyhahoz, de sehol nincs akkora,
meg hollanderrel sem.
7mm -es cso is kellene vagy 6 meter, arrol meg "ne is almodjak"
hangzott a szinesfemboltos biztatasa. (Ez az uzemanyagcso
oda-vissza vezeteke, szinten az aljaban kikepzett tartoban).
A jelelnlegi csovek Japan acelbol keszultek. Ugyanugy megette
a fene az osszeset, mint az egesz autot.

Beszerzesi otleteiteket varom !

Peter.
+ - trafipax tovabbra is (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok


Ahogy jovunk pest fele az M1/M7 -esen, akkor mar pesthez eleg kozel van az a
sebessegero, ami csak az autos szamara ad infot. Jobboldalon vagy egy
hatalmas kijelzoje, es arra irja ki a sebesseget. Eddig csak egyszer lattam,
de akkor is 120 -nal picit tobbet mutatott :))
Ez az autost buntetes nelkul probalja meg lassitasra birni, amikor elhalad
mellette, es egy jokora szamot lat rajta. (lehet sebessegmero hitelesitesre
is hasznalni :))))) )
Igaz az, hogy amikor kedvuk van a rendoroknek, akkor kozvetlenul a tabla
utan szoktak mericskelni, es azokat fotozzak, akik nem hallgattak a tabla
figyelmeztetesere?


A kameras kocsi alatt azokat erted, amik menetkozben mernek, es a TV-bol jol
ismert modon csak a celkereszttel kell aldozatot valasztani?
Ha igen, akkor az melyik kocsi, amelyiknek a csomagtartojaban egy mezei 12"
(vagy 14") monitor van, rendes minosegben, picit darabosan kepes
visszajatszani a felvett esemenyt stb. Egyszer lattam liyet, akkor is epp
buntettek valakit, es ott magyaraztak az "bunozo" egyennek, hogy nezze meg,
O kovettte el a tettet.
A rendorokon latszott, hohgy nem arra szantak azt a monitort, hogy
elokapkodjak onnan. Akkor vajon az mire valo?

A fizetos autopalyaszakszokon mennyire szoktak fenykepezni?

A XIV ker, mogyorodi uton vagy a 10 emeletes haz (talan a pepsi-e) toveben
szokott allni, vagy ezzel szemkozt a mexikoi ut fele levo nagyobb
epulet(kollegium) elott az arnyekban szoktak allni, itt  favorit, vagy
felicia volt az eddig altalam latott  ijeszto jelenseg.
Engem mar lekaptak, Ti ne probaljatok ki :)

De ha mar szoba hoztam a kornyeket, akkor a mogyorodi-rona sarkon szokott
lenni az a kornyezetszennyezettseget mero auto, ami a keresztezodestol a
mexikoi fele halado oldalon van, es ha valaki egy feltunoen fustolo kocsival
megy el mellette, akkor leintik a rendorok.

Aztan a hatar utnal, kifele haladva a varosbol, ahol van a repterre vezeto
gyorsforgalmi eleje, attol visszafele a centrum fele 1-200 m-re a jobboldali
sovenyben szokott rejtozkodni egy feher auto, neha hetvegen is. Hozzajuk is
majdnem volt szerencsem, de egy busz eltakart. Ebben a kocsiban eleg modern
kegyere  lehet, mert egyszerre 3 savot is pasztaz.


Csao
RB 

************************************************
*            mailto:                *
*       URL : http://www.irisz.hu/~rb          *
************************************************
+ - szonyeg problema :))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Egy jo otletre volna szuksegem. A kocsimban van az a szonyeg, amit en
rendszeresen taposok. Nem az, ami az egesz kocsi aljat fedi, hozza van
csavarozva mindenhez, hanem az, ami kiveheto, az lesz koszos a
sartol...Szoval tudjatok, hogy melyik. Ez nalam nem gumibol van, hanem
hasonlo a padloszonyeg anyagahoz, tehat olyan kulturaltabb kivitelu. 
Az idok folyaman annyit tapostam, hogy teljesen elkopott, ezert nagyon
konnyen gyurodik egy reszen, pont a kozepe tajekan. Mar ha csak picit
vegighuzom rajta a labam, mondjuk lassabb kuplungfelengeses, akkor is
osszegyurodik, es ez csak ujabb problemakat eredmnyez. Eredetileg volt a
felso oldalan egy kb 15*20cm-es gumi pont a most kritikus helyen, de annak
elengedett a varrasa meg eleg regen, es leszedtem rola(sajnos). 
Mit lehetne ezzel tenni, hogy ujra normalis legyen? Tudom, vegyek ujat, de
mar ugy megszerettem a mostanit :))))) Gondaltam ra, hogy valamit az aljara
kene varrni/ragasztani, de mit? A felso oldalat nem akarom bantani, olyan
jol mutat most.

Egyeb otletek? 

Elore is koszi

Csao
RB 

************************************************
*            mailto:                *
*       URL : http://www.irisz.hu/~rb          *
************************************************
+ - Vezetestechnika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok !

A 180 fokos fordulo erdekes kerdes. En egy sokkal egyszerubbet
kerdeznek: amikor meg vezetni tanultam, azt mondtak, csak allo
helyzetben szabad az 1. sebesseget hasznalni. Azota mar tapasztaltam,
hogy eleg kis sebessegre lassulva is erdemesebb az 1-est hasznalni.
Igaz, erre az esetre akkoriban azt mondtak, hogy allora kell fekezni
az autot. Ki mit gondol errol ? Tovabba ki hova all a sebessegben 
hagyni (es hanyadikban) ill. kezifeket behuzni a leallitas utan
kerdeseben.

Bessenyei Zsolt
+ - tuzeloanyag-cella (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Talaltam egy cikket a tuzeloanyag-cellas motor fejleszteserol,
ugy tunik tobbeket erdekel a kerdeskor:

"A tuzeloanyag-cellaban a az elektrolizissel elentetes iranyu
folyamat jatszodik le; a hidrogen es a levegobol nyert oxigen
reakcioja soran viz es energia keletkezik. Ahhoz azonban,
hogy a keletkezo energia nagy resze villamos feszultseg legyen,
specialis korulmenyek szuksegesek. Mindenekelott az, hogy a
ket gaz ne keveredjen ellenorizetlenul, mert ilyenkor azonnal
veszelyes durranogaz keletkezik.
Ennek elkerulesere a ket gazt egymasra fektetett keskeny
jaratokbol allo cellalemezeken vezetik keresztul. A cellalemezeket
vekony, mindossze 0,1 mm-es polimerfoliabol keszult elektrolit
valasztja el, amely a kismeretu hidrogenionok szamara atjarhato,
es mindket oldala platinatartalmu katalizatorral van bevonva.
Az elektrolitfolia levegooldali feluleten felhalmozodnak a pozitiv,
a masik oldalon a negativ toltesek. A folyamat a hidrogen es a
levego megfelelo adagolasa eseten onfenntarto, az energiaforras
a ket reagens gaz kemiai energiaja.

A Toyota is elkeszitette ezen az elven mukodo motorjat, melyben
nem keves gondot okozott a hidrogen tarolasa. A nagy nyomasu
hidrogent olyan vastag falu aceltartalyban kellene tarolni, mely
a legsulyosabb balesetkor sem reped szet, igy a biztonsagos
elhelyezes es rogzites meglehetosen bonyolult. Szoba johet
meg a hidrogen cseppfolyositasa, de ennek megvalositasa,
csakugy mint a Mercedes modszere (a hidrogent az autoban
metanolbol allitana elo) - kiemelve biztonsagossagat - jelenleg
tulsagosan draga. 
A Toyota modszerenek lenyege, hogy a gaztartalyt kulonleges
otvozettel toltik ki, amely igen nagy mennyisegu hidrogengazt
kepes elnyelni.

A tuzeloanyag-cella energiaatalakitasi hatasfoka mintegy
ketszerese a korszeru kozvetlen befecskendezeses 
diesel-motornak, eleri a 65-70 %-ot is.
Ennek megfeleloen a Mercedes es a Toyota mellett majd
minden gyar foglalkozik a temaval. A Toyota fejlesztoi szerint
azonban az uj modszer elterjedesehez az eloallitasi koltsegek
csokkentesere, a megbizhatosag fokozasara es a teljesitmeny
javitasara van szukseg. E harmas feladat megoldasa
valoszinuleg meg tobb evre elegendo munkat ad az ezzel
foglalkozo szakembereknek."

Bye

Laci

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS