Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX KORNYESZ 588
Copyright (C) HIX
1998-11-17
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 hozzaszolok az energianyereshez (mind)  35 sor     (cikkei)
2 Re: arviz es specializacio (mind)  10 sor     (cikkei)
3 Mokusok es vadgesztenyek. (mind)  22 sor     (cikkei)
4 metro (mind)  30 sor     (cikkei)
5 AW: *** HIX KORNYESZ *** #587 (mind)  34 sor     (cikkei)
6 re: tomegkozlekedes (mind)  51 sor     (cikkei)

+ - hozzaszolok az energianyereshez (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: energetikai mernok es gatak urugyen ( 76 sor )
> Idopont: Tue Nov 10 03:37:08 EST 1998 KORNYESZ #586
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
"Meg talan a thermalviz johetne szoba, abbol is szerencses az
orszag."
Igaz, szoba johet. Csak egy rosszindulatu ember (nevezzuk Carnot-nak)
azt mondta, hogy idealis esetben sem lehet jobb a hatasfok, mint
1-T2/T1. A mi 70-80 fokos termalvizeink reumara jok, villamosenergia-
termelesre nem javallanam. A sotartalmat meg nem is emlitettem.

Kedves Ivan, es Mindenki

Nemreg joettem erre a listara, most kezdtem el visszamenoleg olvasni a
a levelezeseket.
8-10 eve foglalkozom energetikai, koernyezetvedelmi kerdesekkel munkam kapcsan
Hazank adottsagai valoban nem valami fenyesek villamosenergia termeles teren.
En a magam reszerol epitenek meg egy atomeromuvet, csak joval korszerubbet
Paksnal.
A termalviz valoban nem joehet szoba ezen a teren.
De. Boseges termalvizeinkben rendkivueli lehetoseg rejlik, csak sajna ez meg
mindig nem tudatosult kishazankban. Nem a fuerdokre gondolok.
Hazank energiaszueksegletet a harmadaval, a haztartasoket a felevel lehetne
csoekkenteni a termalvizekben rejlo es egyeb geotermalis energiak felhasznalasav
al
Csaladi kisvallalkozasunk ezen dolgozik. Nehany intezmenynel mar csak a
harmadat-negyedet fizetik a korabbi energia-szamlajuknak.
Nehany orszagban (USA, Ausztria, Svajc, stb.) 1-2 evente megduplazodik
a geotermikus energia hasznositasa, csak nalunk van e teren "alloviz", holott
adottsagaink jobbak a fent emlitett orszagokenal.

--
UEdv:  ________
____| Gyurmo o)
        ________
+ - Re: arviz es specializacio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem jo, nem lehet visszacsinalni a regi, arvizeket is (jobb hijan) kihasznalo 
mezogazdasagot. Egyebkent annyira nagyon nem szerettek az arvizeket; lasd 
Petofi A Tisza cimu verset. Csak kozponti forrasok hijan nem tudtak 
vedekezni. Meg aztan a nepesseg is nott egy kicsit az elmult parszaz evben;
es mint mindig, a novekedest konnyebb elviselni mint a fogyast. A mai 
elsatnyult emberek a mocsarvidekeken dusan termo szunyogoktol is irtoznak.
Udv//Laci
P.S: a nap nalunk csucsban 400W/m2 korul sut. De nem kell lebecsulni, telen is 
eleg sokat ki lehet szedni belole, es bar a beruhazasigenye nagy, az 
uzemeltetes gyakorlatilag ingyenes.
+ - Mokusok es vadgesztenyek. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Kedves Mokushoz Ertok es Mindenki!
> Segitsetek nekem a kovetkezo kerdes megvalaszolasaban!
> Szereti-e a mokus  a vadgesztenyet?
> Hogyan lehetne megtudni? Tudomanyos es irodalmi megoldasok is
> erdekelnek!
> Ha megkerdeznetek a kornyezetetekben es a kozvelemenykutatas
> eredmenyet megirnatok, az is jo lenne!
> Elore is koszonom :
> Bia

Kedves Bia !

Megkerdeztem a kornyezetemet es itt a kozvelemenykutatas eredmenye:

A kozvelemeny kutatas egy 17 fos reprezentativ mintan alapul, amely 
jol reprezentalja ismeretsegi koromet.
A megkerdezettek kozul 17 nem szereti a vadgesztenyet, 16 ugyan meg
nem kostolta. A megkerdezettek kozott mokus nem volt.

( Ez itt most irodalmi vagy tudomanyos megoldas ? :-) )

Gacs Lajos
+ - metro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Dia:

Szerintem minden attol fugg hogyan es mire hasznalja fel a kormany a
metroepitesbol megtakaritott osszeget (mi az 'opportunity cost' magyarul??).
Ha arra hogy ujabb utakat epitsenek, akkor - a pesti kozlekedes jovoje
szempontjabol - valoszinuleg rosszul. Ha arra hogy egy tulzottan
centralizalt orszag problemas regioit hozza elore, akkor szerintem jol. Most
pontosan nem emlekszem ki irta, de van valahol az urbanizacio kritikajaban
egy kitetel ami arrol szol hogy makrostrukturalisan a varosiasodas
megoldasat a videken kell keresni. Ez talan nem tul jo hir a varosban
lakonak, de ugy gondolom ez vezet(het) igazan fenntarthato megoldasokhoz.
Szerintem ha nepesseg, termeles es fogyasztas varosba aramlasa nem valtozik,
ementaliva furhatjuk Bp alapjait anelkul hogy az eletminoseg egy szikranyit
javulna.

Amugy a metro persze tisztabb mint a busz vagy plane a szgk, de a problemak
gyokere melyebb.

Laci

Laszlo Pinter
Program Officer
Measurement and Indicators Program
International Institute for Sustainable Development (IISD)
6th Floor, 161 Portage Avenue East
Winnipeg, Manitoba R3B 0Y4  CANADA
Tel: (204) 958-7715
Fax: (204) 958-7710
Email: 
http://iisd.ca
+ - AW: *** HIX KORNYESZ *** #587 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hallo,
olvastam valahol, kb fel evvel ezelott egy -szerintem olcso es jo -
megoldast, amivel ki lehetne valtani a kelenfoldi melymetrot: espedig a Deli
PU-t ugyis meg akarjak szuntetni, a Kelenfoldi lenne helyette a MAV
vegallomasa. Namarmost: a Deliig van metro. A vasuti nyomvonalat nem kellene
teljesen felszamolni, hanem annak egy sinparjan futhatna tovabb a metro,
immaron az Etele terig.Ez pillanatnyilag semmilyen uj beruhazast nem
igenyelne, hiszen a Deli-ig futo vasutnak mar mindenutt megvannak a
megfelelo feluljarok, stb-k. Idovel azutan fokozatosan le lehetne vinni a
fold ala, illetve ujabb feluljarokat/aluljarokat stb. lehetne epiteni, nem
egyosszegu beruhazassal. Ha pedig a Delit megsem akarnak olyan hirtelen
megszuntetni, akkor is futhatna a metro a MAV sinein az Etele-terig (pl.
Frankfurtban is sok helyen kozos a vasut es a 'metro' palyaja.....) akar
holnaptol.....

 
mfG:  Ildiko Zaruba
I-SD Start Informatik
00/49/69/75882664
E-Mail: 

> >Jarai: a metro a gazdag orszagok luxusa (NSZ)
> 
> 
> 
> Termeszetesen a metro-tervvel is voltak problemak, de a megoldas nem 
> a null-megoldas, hanem a problemakra megoldasokat talalni.
> 
> Erdekelne a KORNYESZ olvasok velemenye:  
> tudom, hogy a zoldeknek is problemaik voltak a metro-tervekkel.  De 
> nem voltak olyan javaslatok, amikkel a problemakat meg lehetett volna 
> oldani, a teljes elutasitas helyett?  
> 
>
+ - re: tomegkozlekedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Jarai: a metro a gazdag orszagok luxusa (NSZ)

Jarai penzugyminiszter. Gondolom, soha eleteben a 
penzugyeken kivul massal nem foglalkozott. A metro
pedig, mint beruhazas, kozvetlenul soha az eletben
nem fog megterulni, nemhogy hasznot hajtani. Talan
majd csak akkor, amikor a magyar berek is lehetove
teszik az ehhez szukseges merteku, magas viteldijakat.
A masik dolog, hogy aki nem volt suket, az mar az
onkormanyzati valasztasi kampany idejen meghallhatta,
hogy Bp-n akkor lesz metro, ha a kormanypartok jeloltje,
Latorczai lesz a fopolgarmester. De ezt hagyjuk, mert
ez a politikanak nem ide valo, izlestelenebb resze.

Hogy Diana kerdesere is elhangozzek a valasz:
szerintem rovid tavra (<10 km) a bicikli majdnem tokeletes
kozlekedesi eszkoz az ev tulnyomo reszeben. Nagyon rossz 
idoben es nagyobb tavra pedig a profi szervezesu, joreszt
elektromos hajtasu tomegkozlekedes elfogadhato.

Mi szol a tomegkozlekedes mellett?
- nem kell a forgalomban vezetni
- nem kell a jarmu fenntartasaval foglalkozni

Ellene szol:
- a menetrendtol valo fugges idoben es helyben egyarant
- csak kezipoggyasznyi csomagot lehet vinni
- influenzas idoben gyakorlatilag holtbiztos a fertozes

Ezen hatranyok kozul az elso es utolso nem all fenn kerekpar
hasznalata eseten, tehat bringara ifjusag es idosebbseg!!
Es egy-ket even belul Magyarorszagon is lehet majd nagyon
prima, elektromos segedhajtasu bicajokat venni, amivel a
gepkocsi mozgekonysagat is meg lehet haladni!!!
Komolyan mondom!

Tisztelettel

Csussz

u.i.: tudom, hogy egyesek szerint egy telepules eletteliseget es
fejlettseget az mutatja, hogy hany savban hompolyognek az autok
naphosszat, de szerintem ritka budos, zajos es ugy altalaban
undorito (nekem is van autom).

u.i.2.: tegnap reggeli radiohir: Bp-n 80-rol 65%-ra csokkent azok 
aranya, akik igenybe veszik a tomegkozlekedest. Ez joreszt annak
koszonheto, hogy a BKV megszuntetett es megritkitott egy csomo
jaratot, valamint a jarmupark allapota folyamatosan romlik. Elozetes
kalkulaciok szerint mintegy 250 milliard Ft-ra lenne szukseg az
elkovetkezo evekben a szukseges fejlesztesekhez.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS