Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2186
Copyright (C) HIX
2004-05-18
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: import auto (mind)  25 sor     (cikkei)
2 Re: bankkartya (mind)  22 sor     (cikkei)
3 Mindenfele (mind)  68 sor     (cikkei)
4 re: import auto (mind)  26 sor     (cikkei)
5 re: re: Bankkartya kerdesek... (#2185) (mind)  7 sor     (cikkei)
6 sebessegkorlatozasok fololdasa (mind)  29 sor     (cikkei)
7 re: Bankkartya kerdesek... (mind)  17 sor     (cikkei)
8 Alfa-rajongoknak (mind)  3 sor     (cikkei)
9 Megallas (mind)  27 sor     (cikkei)
10 re: Bankkartya kerdesek... (mind)  22 sor     (cikkei)
11 Re: (mind)  19 sor     (cikkei)
12 Re: rejtett kapcs, kormanyzar (mind)  52 sor     (cikkei)
13 Inditozas (mind)  28 sor     (cikkei)
14 Kiporgetes (mind)  28 sor     (cikkei)
15 import auto (mind)  19 sor     (cikkei)
16 Re: kikotorasz (off), mas (mind)  112 sor     (cikkei)

+ - re: import auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok,

>>  Szerintem a kotelezot csak Ausztriaban tudod ra megkotni, mivel ott
>>  helyezted forgalomba. Magyar allampolgar nem vezethet kulfoldi
>>  rendszamu autot, kiveve ha ceges, abban a cegben dolgozik, es
>>  engedelye van a cegvezetotol eme gepes jarmu vezetesere...
> --------
> Ez, mintha majus 1.-en megvaltozott volna. Magyar autora is lehet masik
> EU osszagban biztositast kotni, akkor valoszinuleg forditva is igaz. A
> kulfoldi rendszamu kocsi vezetese is valtozott, nem tudom maradtak-e
> megkotesek, de az biztos, hogy mar nem szamit csempeszetnek/orgazdasagnak.

Egy szakerto egy musorban a Kossuthon azt mondta, hogy csak az adott
orszagban (amely orszag biztositojaval akarsz szerzodni) levo,
bejegyzett lakohely szukseges hozza. Azert nem ajanlotta megsem
mas orszagban kotni KGFB-t, mert karesemenykor macerasabb az ugy
intezese. De gyanitja, hogy fognak a tarsasagok a tagorszagokban
irodat/irodakat nyitni, az ugyintezes megkonnyitese erdekeben.

--
Udv,
Ivicz Laszlo
igazi cimem: LLAT .kukac. AUDIKLUB .pont. HU
Audi 100 1982, 2.2i
Audi 80 1986, 1.6td
+ - Re: bankkartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En kb. 10 eve hasznalok bankkartyat, es meg nem huztak le idaig. Raadasul
olyan SMS szolgaltatasra vagyok elofizetve, ami kibirhatatlan 300 Ft/ho
koruli osszegbe kerul (+az SMS-ek dija) :) Ez azert is hasznos, mert az
esetek tobbsegeben hamarabb kapom az SMS-t, mint hogy a bizonylatot
alairnam :) Tehat az elado meg var a gepre, hogy kijojjon a bizonylat,
amikor nekem meg mar csipog a mobilom, hogy uzenet jott (vasarlas helye,
ideje, osszege, tranzakcio szama, stb). Igy szerintem eleg korrekt, es
eleg kis eselyuk van az atvagasra. Ha nem is nezem meg rogton az SMS-t a
penztarnal, a kocsiba ulve mindig megnezem, es meg rogton vissza tudnek
menni reklamalni. Altalaban en magam tankolok, vagy ha a kutas nagyon
segitokesz, akkor mindig megvarom mig vegez, megnezem a kutfejet, es csak
utana megyek be a boltba fizetni. Igy eselye sincs, aki at akar vagni,
mert mindig tudom, mekkora osszeget kell fizetnem a penztarnal (lattam a
kutfejet).

Ugyanez igaz mas kartyas vasarlasoknal. Eloszor a bizonylatot szereplo
osszeget kell (minden esetben!) leellenorizni, majd ha ok, akkor
leszignozni. Az SMS-es szolgaltatas egy plusz biztonsagi faktor, ami
szerintem megeri az arat. Ha valaki igy hasznalja a kartyajat, akkor
nyugodtan es kenyelmesen hasznalhatja keszpenz helyett.

udv: Aleox
+ - Mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

> Miert veszodik allam-bacsi a kifosztasom alcazasaval?
> Egyszerubb lenne bevezetni az ado adot!

	  Igen, ez a tema, amire en is leginkabb ug-
	rom! Az autosokrol - latszolag - mar nem le-
	het tobb bort lehuzni, de azert meg "okos,
	becsuletes" emberek (bar inkabb az emberek
	szot kellett volna idezojelek koze tenni) ugy
	gondoljak, hogy de megis.
	  Olyan allatira erdekelne, ahogy egyszer
	valaki legalabb azt meg merne tenni, hogy ki-
	all a kamerak ele, es bejelenti: emberek, most
	ugy dontottem/dontottunk, mindenkinek kote-
	lezo befizetni havonta 15ezer Forintot, mert
	csak. Ha nagyon nem tetszik valakinek ez az
	egesz, hat hajlandoak vagyunk egy jol csengo
	nevet talalni ra, de kell a penzetek, nehogy
	mar Te koltsd magadra!
	  Gusztustalan, komolyan mondom! Raadasul az
	faj a leginkabb, hogy nem beszelgethetek el
	szemelyesen senki olyannal, aki azt meri alli-
	tani, hogy ez #1: feltetlenul szukseges, #2:
	akar csak egy kicsit is etikus. (Es nem egy
	sotet szobaban, baseballutovel gondoltam, ha-
	nem tenyleg _beszelgetni_. Szerintem ugyanis
	jozan, logikus ervet az ilyen huzasok indok-
	lasara egyszeruen _nem_lehet_talalni!_)

	  Mas tema, bankkartya. Csak szemelyes vele-
	meny (hatha valaki akar belole statisztikat
	csinalni): en meg egyszer sem jartam porul a
	bankkartyammal, pedig meg loptak is el, kettot
	is, raadasul mindketto dombornyomott volt
	(csak olyat vagyok hajlando hasznalni). Megis
	jobban jartam, mintha a havi fizetesemet vit-
	tek volna el... En sem hallottam meg olyat,
	aki nem onhibajabol karosult volna. (Pl. edes-
	anyam bukott a szamlajarol egy rakas penzt,
	de az az O hibaja volt, mert miutan elloptak
	tole, nem tiltatta le! Ja, felelotlenul ne
	is hasznaljunk bankkartyat!)

	  A harmadik tema (ezt hagytam legutoljara,
	mert ez senkinek nem fog tetszeni, kapok is
	majd a pofamra): igenis a gyerekek ne jatsza-
	nak az utakon! Valoban tragikus, ha halale-
	set tortenik, en sem vagyok allat, nem orulok
	neki, ha mas meghal, de hogy _mas_ figyelmet-
	lensege miatt az en jogsim vegyek el, azt so-
	ha nem fogja tudni bevenni a gyomrom, amig
	elek! _Egyetlen_ esetben lehet a gyorshajtora
	fogni, hogy hibas, ha annyira gyorsan megy,
	hogy ha kinezel, _nem_latsz_ semmit, majd mi-
	re lelepsz, elutottek! Ekkor akasszak fel,
	mert nem volt normalis! Minden mas esetben
	nezzen szet a gyalogos, ha megsem, es baja
	lesz, akkor ne az autost piszkaljak, hanem
	zarjak le az esetet ugy, hogy a gyalogos fi-
	gyelmetlenul az auto ele lepett!
	  Engem sem kergettek gyermekkoromban az asz-
	tal korul, ha nem a kocsik kozott rohangal-
	tam!

	  Udv mindenkinek:

							Nagyak
+ - re: import auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helló,

>Felado : 
>Temakor: import auto ( 16 sor )
>Idopont: Sat May 15 21:14:56 CEST 2004 AUTO #2184
>"Mi van akkor, ha nekem vallakozokent van ausztriai telephelyem es veszek
>a nemeteknel egy autot, amit Ausztriaban helyezek forgalomba; de itthon
>kotom meg ra a kotelezot?"
>Szerintem a kotelezot csak Ausztriaban tudod ra megkotni, mivel ott
>helyezted forgalomba.  Magyar allampolgar nem vezethet kulfoldi rendszamu
>autot, kiveve ha ceges, abban a cegben dolgozik, es engedelye van a
>cegvezetotol eme gepes jarmu vezetesere...

Elmúlt héten állítottak le rendőrök. Német rendszámú autóm van Mo-n.
Kérdés az volt, enyém e az autó, illetve hogy hol dolgozom. Enyém volt és mondt
am, hogy régebben No dolgoztam. Mindenféle komment nélkül elvitték a magyar jog
sim, ellenőrizték? (furgonba vitték, ahol volt vmi leolvasó gép), majd jó utat 
kívántak és viszlát.

Erősen gondolkodom, hogy egyáltalán honosítsam e az autót, mivel biztosítás rá 
100 euro és ez full casco. Azt mondták, ennél olcsóbban pesten sem úsznám meg..
.

Üdv,

  awender
+ - re: re: Bankkartya kerdesek... (#2185) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ez igy ebben a formaban nem teljesen igaz. A dombornyobómott (nem
> "elektron") kartyaknal nem kerik a pin-kodot, csak az alairast.

Ez így ebbben a formában nem teljesen igaz. OTP-s elfogadóhelyeken
OTP-s dombornyomott kártyákra kérik a PINt.

Ed
+ - sebessegkorlatozasok fololdasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


A nemet Kresz pl. nem ismeri a tablak keresztezodes altali feloldasat.
(Tipikus pelda: orszaguton betorkollo mellekutca elott kiteve a 70-es
tabla, a betorkollas utan meg kinn van a feloldo 70.). Automatikus
feloldas lakott teruleten kivul akkor van, ha veszelyt jelzo tablaval
egyutt raktak ki a sebessegkorlatozast. Ekkor a veszely megszuntevel
megszunik a sebessegkorlatozas is (pl. eles kanyart jelzo tabla + 70).
Egyeb esetben feloldo tabla kell. Persze ez hulyeseg, mert honnan tudja a
mellekutcabol jovo, hogy milyen tabla volt a fouton. Raadasul nehany
helyen el van tolva az egesz. Pl. az A12-esen Frankfurt (Oder)-bol jovet
folhajtani az A10-es berlini korgyurure Potsdam fele. Az
autopalya-csatlakozas elott az A12-esen 100-as sebessegkorlatozas van, a
becsatlakozas utan meg 120-at oldanak fol, mert az A10-esen a csatlakozas
elott 120-as tabla van. Hurra! Varosban erdekes modon minden keresztezodes
utan kinn van a 30-as tabla, holott jogszabalyilag nem kellene.
(Mellekszal: a csehszlovakok szerettek csinalni anno, hogy
autopalya-epitkezesnel kiraktak a 60-as tablat, a vegen meg 40-et oldottak
fol es eloszeretettel szedtek be a sapot a feloldo tablanal.)

Az eredeti kerdesnel, hogy az ejszakai 80-as korlatozast oldja-e a 80-as
esos korlatozas feloldasa, a valasz az, hogy nem. (Ha sima 80-as fololdas
van, akkor oldja, de ha a fololdo tabla alatt "22-06h" kiegeszito tabla
van, akkor ertelemszeruen csak az esti korlatozas szunik meg).


Udv,
marky
+ - re: Bankkartya kerdesek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Feladó: drax2gma_moc.oohay

> Ez igy ebben a formaban nem teljesen igaz.
> A dombornyobómott (nem "elektron") kartyaknal
> nem kerik a pin-kodot, csak az alairast.

Ez igy ebben a formaban nem igaz. Dombornyomott ECMC kartyamnal mindig kerik
szinte minden helyen. Erdekes modon kulfoldon nem.

Toled hol nem kerik? Nekem pl az OMV benzinkutnal nem, de szinte mindenhol
mashol igen.

De ami igazan felhaborito az az volt, hogy amikor ezt a Tescoban bevezettek,
akkor volt pofajuk odairni, hogy ez a vasarlok erdeke. Bikaszar! Pin kod
lopas utan a pin koddal elkovetett tranzakciok kara az ugyfel kockazata.

raki
+ - Alfa-rajongoknak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

http://invicible.uw.hu/canguru/Alfa.jpg

M.
+ - Megallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Joe,

>>Ismert, hogy az ember reakcioideje 1 masodperc nagysagrendü.
>>20 km/h-s sebesség = 5.55 m/s (1 m/s = 3.6 km/h). Vagyis mire
>>ralépsz a fékre, mar 5.5 m-el elörébb vagy. Fékezni csak ezutan
>>kezdesz. 2 m-en belül megallni ergo lehetetlen.

>De ahhoz a gyereknek teleportalnia kell magat az auto ele :) Olyan gyorsan
>meg Scottynak se megy a dolog a Star Trekben :)))

Tény, hogy nem szamoltam bele azt az idöt, ami a gyerek észlelése és a
kocsi elé érkezése között telik el, de én leginkabb arra akartam
ravilagitani
hogy 20 km/h-rol 2 m alatt lehetetlen megallni. Néha az ember meglepödik
ilyen esetekben, mert ugy gondolja, hogy abszolut biztonsagosan közlekedik,
aztan kiderül hogy mégsem.
Megjegyzem, sajnos lattam mar elütni gyereket varosban egész kis sebességgel
(< 20 km/h). Akar én is lehettem volna (szerencsére nem én voltam), az
elöttem halado kocsi ütötte el a busz elöl kiugro kislanyt. A soförnek
esélye sem volt a megallasara, pedig ismétlem, nagyon lassan haladtunk
(parizsi dugo rulez). Megrazo élmény.

Udv,

Zsolt
+ - re: Bankkartya kerdesek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> szoktam... Alairni mindig kertek, neha a PIN-t nem
> de szerintem mar nemigen van olyan hely ahol a PIN
> nem kellene...

Én ugy tudom, hogy a kartyakibocsato banktol fugg, ker-e pin-t vagy
nem...
Sajat velemenyem szerint (de nem vagyok vele egyedul) a pin keres
nem a te biztonsagodat szolgalja, hanem eppenhogy a bank es a
kartyaelfogado felelossegatharitasa...
Ha a kartyadat lemasoljak (partizezerbol kijon a kis leolvaso), es
a pint "lelesik", akkor utana csak a te eberseged az, ami
meggatolja, hogy kiramoljak a kartyadat, ugyanis a pin-es
tranzakciokert te vagy a felelos. A vedelem tehat a keves osszeg a
kartyan, alacsony limit (ami esetleg akar egy tranzakcio tartamara
is modosithato), sms a tranzakciokrol es odafigyeles...
Persze minden kijatszhato...paranoia rulez... ;-)

Ja igen, az alairasodat 10-bol hany esetben ellenorzik?

G.Laci
+ - Re: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> Ugyanigy igaz a takarasbol kilepo gyerek... De az is igaz, hogy 
ha olyan
> helyhez kozeledsz -foleg lakoovezetben- ahol takaras van, akkor 
ugye nem
> ragaszkodsz a 20-hoz, hanem atvaltasz lepesre, vagy meg 
lassabbra? Azt
> hittem ezt meg sem kell emliteni.

Lehet, hogy meg fogsz haragudni, de azt hiszem ezt szazbol szaz
autos nem teszi meg... :-(
Takaras szinte mindenhol lehet, meg nyilt uton is lehet bokor...
talancsak a repteri kifuto nem ilyen... :-)
Nem mondod, hogy egy ut szelen parkolo auto mellett lepesben, vagy
meg lassabban (ez milyen lassu?) szoktal elmenni? Pedig takaras az 
van...

G.Laci
+ - Re: rejtett kapcs, kormanyzar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !

>>rejtettkapcsolos inditasgatlo. 6-8 ezerert beszerelik, es hatasos. 
>Ilyet hol szerelnek be? Tudtok javasolni cimet pesten? 

En is csak a netet tudom javasolni, biztos talalsz szamtalan helyet.

>>nagy sarga, egesz kormanyt lefedo kormanyzar, 
>Ezt en is riasztonak talalom :) De tetszik. Tudjatok 
>milyen arban van es hol kaphato ilyen?

Autosboltok (autos kellekboltok) nagy reszeben, sajna huzos (22-
25eFt), de tenyleg "riaszto" :-) csak a tulajnak is eleg nagy kolonc, mert 
marha nagy ...

>>A  doki  azt  valaszolta,  hogy  ez  veszelyesen
>> karositja a bef.rendszert.
>Szakitsa meg az oninditot is es akkor az inditokulcs tekergetese
>nem karosit semmit.

Biztos nem tesz jot, ha a tulaj elfelejti visszakapcsolni az AC-t, 
levegosodhet a rendszer, de hogy ez mennyire _karosit_ ?? 
A csak inditomotor blokkolassal az a gondom, hogy a sajat kocsimat en 
is be tudom tolni, ugyan nem illik, mert katalizatoros, de 3m-en belul 
bepoccent (tudtam, hogy csak az akkuval van gaz, a tobbi cucc OK 
volt). Persze megint indulhat vita a katalizatoros kocsik betolasabol, de 
3 m tolas vs 5 mp-ig inditozas majdnem azonos ... Szoval en ezert 
tartom kevesnek a pusztan inditomotor blokkolast.

>Tetelezzuk fel, hogy ezt nem olvassa autotolvaj :-)

Nehogy azt hidd, hogy nem ismerik a vedelmi trukkoket, de ok is azt 
nyilatkoztak itt-ott, hogy egy  _egyedi_  rejtett cucc akar a gyari 
immonal is hatasosabb, de a legjobb 1-2 megoldas kombinacioja, az 
mar annyi idobe kerul, hogy inkabb odebb mennek egy kocsival es azon 
probalkoznak kevesebb ido alatt, kevesebb ellenallassal. (legalabbis 
remenykedjunk ebben) :-)

>Amugy az AC megszakitasra azt mondtak valami forumon, hogy a
>felkeszultebb eltulajdonitoknal mindig van par meter derot a fix
>megtaplalasra.... :-(

Azert van nehany tipus, ahova 3-4 m drot kellene, es marhara a kocsi 
ala kellene fekudni, mert nem a motorterben van az AC. Csak ha a kocsi 
beindul es a forgalomban all le a nem mukodo AC miatt, akkor azert 
nem az a hude vagany dolog kipattanni es a korforgalom kozepen 
direktbe kotni az AC-t. De ellophatatlan kocsi nincs (ott a trailer), csak a 
sotet lelku delikvensek dolgat tudjuk megneheziteni.

Tovabbi kellemes autozast !

Gabor
+ - Inditozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>> "rugas" akkor a legnagyobb, amikor a kuplung mar zart, de a kerek
meg
>> nem porog. Ez egy nagyon kicsi ido, de a mi szempontunkbol ez a
lenyeges.
>
>Igen, az a lenyeges, csak eppen a merteket nem tudod megbecsulni.
>Raadasul ez a kis ido lehet negativ is, mert mi biztositja, hogy a
>kerek nem kezd el porogni a kuplung zarasa elott?

Hat ez az.
Nyitott volt - zart lett!
Lezajlott egy folyamat, amiben sok mas resztvevo is szerepel, mint az
eredeti esetben.
Az a nagyon kicsi ido nem biztos, hogy annyira lenyegtelen. Ezt
tenyleg csak szamolas dontene el. Es konkret adatok.
A motor fordulatszama 3.000 1/min.
A lendkereknek is, forog.
A tarcsa all.
Az osszezarasnak van idobeni lefolyasa.
A kialakulo osszezaro es surlodo erok is valtozason mennek at.

Modellezni gondolom a megfelelo adatok birtokaban lehetne ,amelyekhez
akar a szamitasok soran jutnank hozza es amikrol egyebkent is oly
keveset tudunk.

teeby
+ - Kiporgetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Triznyak!

Nem vitazni akarok!

>A kerek kiporgetos indulas ugy ertendo, hogy lelepsz a 
>kuplugrol, es nem csusztatva engeded fel, mar csak azert is, mert az 
>atlag autok szaraz aszfalton maskepp nem kepesek a kereket
kiporgetni.

Legtobbszor igy sem.
Gyakran ilyen modszerrel is csak kenguruba megy at.

Nem tudtam viszont, hogy a cel a szemleltetes.
Nekem osszehasonlitasnak tunt. :-)
Ha pedig osszehasonlitas, akkor gyakoribb eletszeru helyzettel
probalkoztam.

>Inkabb a csuklonal maradnek, altalaban sokkal olcsobb mint a tarcsa,
es 
>a csereje is lenyegesen kevesebbe kerul.

En inkabb a tarcsanal. Azert is irtam, hogy inkab a jovo heten
cserelem. Mert egy ilyen startolasban benne van a "crash" kockazata. A
surlodo tarcsa pedig eleg sokat kibir. Foleg ha a kopas
ellensulyozhato egy kis kezi vagy automata utanallitassal. Es az
esetleges vegeredmeny kockazata is kisebb.

teeby
+ - import auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Magyar autora is lehet masik  EU osszagban biztositast kotni, akkor
valoszinuleg forditva is igaz."

Emlekszel mikor a tvben a szlovak biztositokat hoztak peldanak? Ott a
toredeke a bizt.dij. Megsem kothetsz Te ott a magyar rendszamu kocsidra
kotelezot, vagy lemaradtam valamirol? :-((
Az Alfas tarsunkat megkernem egy kis erdeklodesre odaat ...Megnyugtato
valaszt tudna adni tobbunk kerdesere.Esetleg Marky is megkerdezhetne egy
nemet biztositot mit szolna egy magyar rendszamu autohoz kotelezo bizt.
ugyeben..:-)
Holnap ugy is kellene mennem a Providenciahoz, megkerdezem oket nemet
rendszamu auto kotelezo biztositasarol.
"kulfoldi rendszamu kocsi vezetese is valtozott, nem tudom maradtak-e
megkotesek, de az biztos, hogy mar nem szamit csempeszetnek/orgazdasagnak."

Gondolj bele egy kicsit !  Fizetne valaki ezek utan regisztracios adot meg
mast is ha igy lenne?

Dodo
+ - Re: kikotorasz (off), mas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egyszerubb lenne bevezetni az ado adot! (...)
>A lehetosegek tarhaza vegtelen,mikent a penztarcank tartalma is...
Ugy am! Pedig mar a mai rendszer se kutya! Ha a cegnel rendesen be vagy jelentv
e, az a brutto bereden felul 38% berjarulekot jelent a cegnek. Vagyis a ceg ber
re szant 100jabol eleve 72 lesz csak a te brutto bered. Ujabb 38% SZJA (=27,40F
t), 11% nyugdij es TB jarulek (8Ft), A bankszamladra 36,60Ft erkezik meg a rad 
szant szazbol. Ebbol a netto berbol ha barmit veszel, 25% AFA-t is fizetsz (7,3
0Ft), valodi koltesre 29,30Ft marad a zsebedben. Alapesetben tehat allam bacsi 
a jovedelmed 70%at (!) vonja el toled!!!
Ha olyan botor lennel, hogy benzint veszel, Akkor a maradek 29 forintod nagyjab
ol fele jovedeki ado cimen szinten a koltsegvetesbe vandorol, vagyis 100Ft berb
ol 14Ft-ot kolthetsz uzemanyagra, az osszes tobbit (86Ftot) az allam teszi zseb
re! 
Ha esetleg ingatlant vennel, vagyonszerzesi illeteket fizetsz, hiszen ha a sokf
ele ado utan neked meg mindig marad, akkor abbol ugye illik ujra tejelni az all
amnak. Ha autora koltenel, akkor regisztracios dijat fizess. Persze minel ujabb
 az auto (=tobb penzed van), annal magasabb kulccsal szamolnak. ...

>De ha ilyen szuk volt, akkor hogy FORDULTAL MEG? :DDD
Hogyan, hogyan?! Kezifekkel! :-)

>a digitalis ora a kozepkonzolon gyakran, nem tudni
> minek a hatasara, elfelejti az idot es a datumot. 
Mondjuk van egy kontakthibad, ami miatt szegeny vekker tapfesz nelkul marad neh
a, es ilyenkor felejt. Vagy olyan gyenge az aksid, hogy inditozaskor nagyon lez
uhan a feszultseg, es az ora elveszik. Ez utobbi nem jellemzo (tv-keszulekekben
 van olyan, hoyg a 230V-ra meretezett keszulek magatol 200V-nal kikapcsol), ink
abb az elobbire gyanakodnek.

>a szenzor, ami a homersekletet erzekeli hol helyezkedik
> el? Nalunk folyamatosan mas homersekletet mutat,
>mint amennyi valojaban van, ill. ahogy melegszik a motor 
>a homerseklet is megy felfele

A motorhomerseklet-mutatonak ez volna a dolga... :-)
Ha a kulso homersekletre gondolsz, az mas teszta, bar nem tudom, a  "valojaban"
 homersekletet hogy mered? A szenzor alt. a lokharito mogott van, epp ezert, ha
 a  nap megsuti, felfele "kerekit".

>Esetleg valaki tudja, hogy a fenti tipushoz hol lehet szervizkonyvet kapni?
Kimondottan szervizkonyvet uj auto vasarlasa eseten ad a markakereskedo. Ha a "
mit hogyan buheraljak otthon" jellegu konyvre gondolsz, akkor Maroti Automuszak
i Konyvkereskedes (es kiado?), Bp.

>Amugy  a  kettot  egyutt  minden  bank tiltja. Kozben nezd meg az
>osszes szupermarketbe csak igy vasarolhatsz.
Mar amelyik. En EC/MC kartyaval nyomom, nekem mindig eleg az alairas, a PIN-t c
sak az ATM keri. BAr oszitnen szolva en orulok a PIN-nek, mert az alairasomat m
indenki tudja hamisitani (kartya elvesztese/ellopasa...).

>Par eve kollegam az m5 fizetokapu elott vette eszre, hogy no
>penztarca, ezert a ceges kartyaval fizetett.
Most oszinten! Ez a Te kollegad volt, akinek tudod a nevet, lattad a papirokat,
 stb? Mert szinten "par eve" az M1 Mosonmagyarovari fizetokapujanal buktattak b
e egy bandat, aki erosen masolta a hitelkartyakat, ez akkor ujsagcikk is volt t
obb napig-hetig. Mellesleg ha nincs penztarca, hogy van bankkartya? Azt nem a p
enztarcaban tartja az ember? 

>A ceges autokhoz MOL kartyank van, de talalkoztam mar egy-ket
>kuttal, amelyiknel "idoszakosan" nem fogadnak el kartyat...
>Az egyiknel rendszeresen akkor, amikor nagy a forgalom...
>(Ez se bizonyithato, es kenytelen vagy keszpenzzel fizetni, vagy
>masikat keresni...)
Haat... Teletankolod, bemesz a shopba, aztan villantod a MOLkartyat. Innentol k
ezdve az o gondjuk, hogy raterheljek a kartyara a benzint. Elore meg azt mondod
, hogy KP, ha kint kerdezik. 

>A nivopalcas trukk is igy ert veget, amikor a tulaj nem kerte az olaj 
>feltolteset, es eljott hozzank megnezetni, mire hozzank ert "helyre 
>allt" az olajszint.
Anno apamnak volt egy ugyfele, aki korabban az Autoklubba hordta szervizre a da
ciajat. Minden 10.000km-ben akkuratusan motorolaj-csere, futomu-zsirzas. Ki is 
szamlaztak neki. 

>Csak ovatosan a beszerelohelyekkel, mert a szervizben ahol
> jartam epp egy ilyen egyedi kapcsolos Mazda626 allt elfustolt 
>immobilizerrel es szamitogeppel... 
Nem akart elindulni a tolvajnak, ezert megbikazta... 

>Szerintem a kotelezot csak Ausztriaban tudod ra megkotni, mivel ott
>helyezted forgalomba.  Magyar allampolgar nem vezethet kulfoldi rendszamu
>autot, kiveve ha ceges, abban a cegben dolgozik, es engedelye van a
>cegvezetotol eme gepes jarmu vezetesere...

Szerintem nem. Nem vagyok biztos benne, de miota Ejropaba vagyunk, nem kizarhat
o, hogy a kot. biztositasod nem kotheto meg barmelyik tagallamban, fuggetlenul 
elet es telephelyedtol. A magyar biztositok de facto be vannak rezelve a szlova
k konkurrenciatol. A verseny a biztositasi piacra is ervenyes, a lenyeg, hogy _
valahol_ fizetve legyen a kocsi kotelezoje.
Maj.01 elott MO-on barki vezethetett kulfoldi rendszamu autot, aki VAGY:
- Mo-on tartozkodo kulfoldi allampolgar
- Kulfoldi allampolgar (vagy ceg) irasos engedelyevel rendelkezik a kocsi vezet
esere
- magyar allampolgar kulfoldi berautoban. 
A gond, hogy kulfoldi rendszammal es magyar utlevellel a hatart atlepni vam-bun
cselekmeny. 2001ben (2002ben?) egy osztrak-magyar cegnel dolgoztam, es epp oszt
rak rendszamu kocsit dugtak alank. Okt. 23-itthon hosszu hetvege, de a nagyfono
k pentek este 9kor akart latni minket Becsben. Kimentunk, meeting, haza. Hegyes
ben (ejjel 1kor, oltony, nyakkendo) a magyar utlevel-ellenorzes atengedett, a v
amos viszont visszaforditott. Hiaba volt ketnyelvu,pecsetes engedelyunk, hogy j
arhatunk vele itt-ott-ki-be, ez buncselekmeny. Minden belepeskor vam-elojegyzes
be kell venni a kocsit (!) V- rendszamot igenyelni, vambiztositekot fizetni. Ki
fele menet visszacsinalni az egeszet. Elmentunk sopronba, ott nem szurtak ki az
 osztrak rendszamot, beengedtek...
Remelem az unios csatlakozassal ez a  megszunt.

> Persze a teto is elektromos, nomeg TELJESEN UVEG - ez
>a kulonlegesseg! Igy becsukva sincs becsukva :-) 
Az aztan kiraly lehet! En a nem arnyekolhato uveg toloteto alatt is szenvedni s
zoktam, hat meg egy ilyen akvariumban... :(

Fogash

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS