Hali!
> Visszaterve a Budapesti Ujsag/Piac cikkre, szerintem a legerdekesebb az, hogy
> leirtak, hogy a 74-es troli vonalan is lehet, hogy az alacsonypadlos buszokka
l
> utazhatunk majd.
> Ez a budapesti kozlekedes evolucioja, a villamosvonalak szisztematikus
> felszamolasa utan egyes helyeken (Zuglo) azert trolibuszt epitunk, majd -
> mivel az draga - a trolibuszt is autobuszra csereljuk.
Ezen En is csodalkoztam. Bar az is lehet, hogy az ujonnan vasarolando
szolo trolibuszok lesznek ilyen alacsonypadlos kasznival ellatva, es
abba szerelik be az elektromos berendezeseket. Legalabbis remelem,
hogy igy ertettek. Bar azt nem tudom, hogy az "ujsagiro" erre miert
nem kerdezett ra. Egyebkent azon sem csodalkoznek, ha tenyleg
megszuntetnek. Mert, ha a BKV nem kap tamogatast arra, hogy
kornyezetkimelo technikat, technologiat hasznaljon, raadasul altalaban
a trolibuszok nehezebbek a "normal" buszoknal, tehat jobban
igenybeveszik az amugy sem tokeletes budapesti utakat, akkor nem
valoszinu, hogy megtartjak, vagy fejlesztenek a trolibuszhalozatot.
Pedig pl. a 21 autobusznal is "megerne" trolibussza alakitani, mert eleg
surun kozlekedik, raadasul hegyi jarat leven, fekezeskor vissza tudna
taplalni az energiat a felsovezetekbe, hogy azt hasznalja a
hegymenetben kozlekedo trolibusz. Egyebkent van egy tablazat, ami
megmutatja, hogy az orankent, es iranyonkent elszalitando
utasmannyiseget milyen jarmufajtaval lehet a leggazdasagosabban
elszallitani. A trolibuszt altalaban az autobusszal gazdasagosan
elszalithato utasmennyiseg felso hatara kornyeken erdemes hasznalni.
Nem akarom ujra felhozni a 4-es metro vitat, de ugyanerre a tablazatra
szoktak hivatkozi a BKV szakemberei, amikor a 4-es metro
gazdasagossagarol beszelnek. Mert a jelenlegi megoldasok (tobb
villamosjarat, autobusz, gyors autobusz zsufolva, gyakorlatilag
ugyanazon az utvonalon) nem tekintheto a leggazdasagosabb
megoldasnak. A kornyezetszennyezesrol nem is beszelve. Viszont, ha
meg jo sok evig nem lesz 4-es metro, (tenyleg, mikor lesz a kovetkezo
kormanyvaltas:-)))-na jo, akkor valasztas? ), akkor a hetes, meg a 7A
jaratokat is erdemes lenne trolibussza atalakitani.
Tsao!
Feco
|