Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX BUDAPEST 351
Copyright (C) HIX
1999-05-27
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Trolibusz-busz (mind)  38 sor     (cikkei)

+ - Trolibusz-busz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> Visszaterve a Budapesti Ujsag/Piac cikkre, szerintem a legerdekesebb az, hogy
> leirtak, hogy a 74-es troli vonalan is lehet, hogy az alacsonypadlos buszokka
l
> utazhatunk majd.
> Ez a budapesti kozlekedes evolucioja, a villamosvonalak szisztematikus
> felszamolasa utan egyes helyeken (Zuglo) azert trolibuszt epitunk, majd -
> mivel az draga - a trolibuszt is autobuszra csereljuk.
Ezen En is csodalkoztam. Bar az is lehet, hogy az ujonnan vasarolando 
szolo trolibuszok lesznek ilyen alacsonypadlos kasznival ellatva, es 
abba szerelik be az elektromos berendezeseket. Legalabbis remelem, 
hogy igy ertettek. Bar azt nem tudom, hogy az "ujsagiro" erre miert 
nem kerdezett ra. Egyebkent azon sem csodalkoznek, ha tenyleg 
megszuntetnek. Mert, ha a BKV nem kap tamogatast arra, hogy 
kornyezetkimelo technikat, technologiat hasznaljon, raadasul altalaban 
a trolibuszok nehezebbek a "normal" buszoknal, tehat jobban 
igenybeveszik az amugy sem tokeletes budapesti utakat, akkor nem 
valoszinu, hogy megtartjak, vagy fejlesztenek a trolibuszhalozatot. 
Pedig pl. a 21 autobusznal is "megerne" trolibussza alakitani, mert eleg 
surun kozlekedik, raadasul hegyi jarat leven, fekezeskor vissza tudna 
taplalni az energiat a felsovezetekbe, hogy azt hasznalja a 
hegymenetben kozlekedo trolibusz. Egyebkent van egy tablazat, ami 
megmutatja, hogy az orankent, es iranyonkent elszalitando 
utasmannyiseget milyen jarmufajtaval lehet a leggazdasagosabban 
elszallitani. A trolibuszt altalaban az autobusszal gazdasagosan 
elszalithato utasmennyiseg felso hatara kornyeken erdemes hasznalni. 
Nem akarom ujra felhozni a 4-es metro vitat, de ugyanerre a tablazatra 
szoktak hivatkozi a BKV szakemberei, amikor a 4-es metro 
gazdasagossagarol beszelnek. Mert a jelenlegi megoldasok (tobb 
villamosjarat, autobusz, gyors autobusz zsufolva, gyakorlatilag 
ugyanazon az utvonalon) nem tekintheto a leggazdasagosabb 
megoldasnak. A kornyezetszennyezesrol nem is beszelve. Viszont, ha 
meg jo sok evig nem lesz 4-es metro, (tenyleg, mikor lesz a kovetkezo 
kormanyvaltas:-)))-na jo, akkor valasztas? ), akkor a hetes, meg a 7A 
jaratokat is erdemes lenne trolibussza atalakitani.
Tsao!
Feco

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS