Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2263
Copyright (C) HIX
2004-08-04
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 kedden (mind)  109 sor     (cikkei)
2 Autoklub (mind)  12 sor     (cikkei)
3 Beteg lett a Kicsike ... (mind)  15 sor     (cikkei)
4 RE: *** HIX AUTO *** #2262 (mind)  12 sor     (cikkei)
5 re: Opel Astra leallas (mind)  12 sor     (cikkei)
6 Re: 160-as tempo (mind)  68 sor     (cikkei)
7 Re: minden (mind)  20 sor     (cikkei)
8 savas, lugos (mind)  23 sor     (cikkei)
9 elmozdulas vs. gyorsulas (mind)  13 sor     (cikkei)
10 akkumulator (mind)  12 sor     (cikkei)
11 re: minden (mind)  25 sor     (cikkei)
12 re: Re: Horvatorszag (mind)  27 sor     (cikkei)
13 Autoklub (mind)  20 sor     (cikkei)
14 motorblokk tomege (mind)  10 sor     (cikkei)
15 elozes autopalyan (mind)  42 sor     (cikkei)
16 160as autopalyazas (mind)  30 sor     (cikkei)
17 160 (mind)  12 sor     (cikkei)
18 Re: re: re: Feltores melegben nem indul (mind)  3 sor     (cikkei)

+ - kedden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ezt mar en is hallottam, de mi az oka? Mozdonyoknal
>eloszeretettel alkalmaznak lugos akkut, pedig a feladat
>kozel ugyanaz, es az az elterjedt nezet, hogy egy lugos
>akkunak (itt termeszetesen 5-20 akkurol van szo)
>minimum ketszer-haromszor akkora az elettartama.
Pont ez... Az autot megveszed, ahogy adjak, a mozdony meg lehet "meretre
szabot
t", vagyis a megrendelonek ugyancsak sok beleszolasa van a vegso
konfiguracioba
 . A dolog masik oldala, hogy a "lugos jobb, mint a savas" kb olyan
egyertelmu,
mint a "nemet jobb az olasznal" kijelentes. Melyik lugos, melyik savasnal?

>En nem ertem, hogy a 47LE literteljesitmeny miert kokorszaki? Azert, mert
>valaki nem 1.2/90 LE motort gyart, ami egyedul az 5600-5650 fordulat/perc
>tartomanyban nyujt normalis menetteljesitmenyt, es 1%-os emelkedon mar nem
>birja az otodiket?
Azért, mert a 47LE literteljesitmeny, az pontosan 1.6-75LE, azzal meg
vizszinte
sen se birja el az otodiket, nem hogy emelkedon. En sem feltetlenul
favorizalom
 a kis motorokat (ugy globalisan), de ha mar egy ketliteres auto mellett
dontok
, (vallalva annak kozterheit, fogyasztasat, magasabb vetelarat), akkor nem
tetv
es 115 loerovel akarok bohockodni!
Az 1.2-90LE meg epp ugy 75 loeros literteljesitmenyt jelent, mint a 2literes
Al
fam, vagy a 320-as BMW-k 150 loereje. Es megvan a maga helye, a Puntohoz pl
tok
eletesen es bosegesen eleg. De nem is aruljak a Mareahoz, ellenben Borat,
Octav
iat lehet venni 1.4es motorral is...

>A literteljesitmeny egy (nagyon) soktenyezos parameterlista
>egyik tenyezoje, nem hiszem, hogy ez nem vilagos.
De, vilagos. Csak ha a literteljesitmeny kicsi, akkor legalabb a motor
legyen n
agy, hogy valami tortenjen. Ld Dodge Viper: 8.0-400LE=50LE/liter, megse
panaszk
odik senki...

>eltekintve a megfogalmazas gunyolodo (divatos
> kifejezessel elve: "hangulatkelto") hangnemetol
Nem kell tole eltekinteni, ha szorgosan visszaolvasod, elotte mar tobbszor,
tob
b formaban beirtam, amit furcsallok az _en_ japan szemetladamon. Ha a te
japano
d nem szemetlada, orulj neki :-) En nem szerelembol vettem (nem is en
vettem),
ha rajtam mulna, sose lenne japanom, ezert morgok ellene fennhangon.

>hogy direkt beepitettek egy hajszarito futoszalat,
>csak hogy ne tunjon fel a muszer marketingjellege.
Dizelmotorrol leven szo egyaltalan nem lennek meglepve. Nem a Mitsu lenne az
eg
yetlen a tortenelemben, aki ilyent elkovet...

>A legtobb kollegamnak (eleg fiatal ceg vagyunk)
>a cegauto az elso autoja, sot, sokan azon tanulnak
>meg vezetni. Ezert jobban figyelnek egy-egy
>rezdulesre is es rogton mennek panaszkodni a
>flottafelelosnek.
Ebben nagyon nem hiszek! En is dolgoztam ilyen "fiatal" cegnel, ahol
mindenfele
 "Mancikak" kaptak ceges autot (mert kellett az orszagjarashoz, de azt a
tragya
 allapotot, amiben ezek a kocsik leledzettek, ne tudd meg. Ehhez kepest egy
pak
isztani autokolcsonzo flottaja maga a Brunei szultan garazsa...
Tudod: bejaratas, parkolas, padkazas, "Rovid a nivopalca!", "Kell olajat
cserel
ni?!", stbstb... :-((( Mig anno megjott az uj autom, egy 74ezret futott
Octavia
t dugtak alam, (erdekes modon a szervizkonyveben mar a 120ezres szerviz is
le v
olt pecsetelve), de ugy is nezett ki, mint ami 200ezren is tul van...

>Miert is nincs igaza a tobbsegnek? :)
Mert a demokracia ugyan arrol szol, hogy a tobbseg akarata/velemenye
ervenyesul
, de ebbol nem kovetkezik, hogy a tobbseg JOL tudja, amit tud!

>Adott egy Opel Astra Caravan 1.6i 94-es.
>A tunetek: Idonkent egyenletes haladasnal be-
>berangatott majd kis idovel kesobb leallt. (...)
A GM tulajdonolja a Fiatot is, biztos ebben is szar megbizhatatlan olasz
elektr
onika van es tele van kontakthibaval. :-))) (ja, hogy a fuzio kesobb volt?
Na e
s, kontakthiba attol meg lehet...)

>Attol fugg, hol. Viszont az ajanlott sebessegek
>eleg rendesen ki vannak tablazva, es az utjaik
>altalaban sokkal jobbak.
En ugy mondanam, hogy arra a kanyarra, amit 70nel be lehet venni, a horvatok
ne
m tesznek 30as tablat. Vagyis erdemes megfogadni a tablara irt sebesseget,
mert
 sokkal tobbel probalkozva csunya vege lehet. Az utak szaraz idoben jok, de
miv
el meszko-zuzalekot is tartalmaznak, esoben ugy csusznak, mint a szappanos
tako
ny. (elnezest....)

Fogash
ui: Golf-arakkal kapcsolatban semmi reakcio? Meg mindig en vagyok a hulye?
Vagy
 lehet, hogy igazat mondtam es valoban tularazott? :-/
+ - Autoklub (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hat... ha te mertekadonak tekinted az Autoklubot...

Errol szo sincs, tag sem vagyok... De azert nyilvan nem evi
egyszer bikaznak, es ha inditas helyett elektronikat olnenek,
akkor csak ki lenne adva nekik, hogy nem igy kell...

> Egy eves Lagunatol elvarna az user. Ha csak nem annyira full
> fapados (ha van ilyen Laguna egyatalan) hogy az egyetlen extra a
> "vilagito lampak" volt benne.

Nem ismerem a Lagunat; volt valami csipogas, de az ajtok bezarasa
utan elmult, igy a noi versenyzo megnyugodott :)))
+ - Beteg lett a Kicsike ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Szerintetek az alabbi jelenseget mi okozza ?
Benzines Megane, alapjaraton razkodik az egesz motorblokk, mintha
szet akarna esni, de meg a kipufogorendszer, valto is vele egyutt.
Elindulasnal pedig semmi gyorsulasi szandek, total lomha az auto,
mindezt egyik naprol a masikra.
En arra tippelek, hogy nem jar az egyik henger, 36e km van a kocsiban
es meg nem volt gyertyacsere, mert a szervizkonyv szerint 60e -nel kell.
Mar bejelentettem szervizbe csutortokre, de azert nagyon kivancsi
vagyok a velemenyetekre !
Az azonnali reakciokat a  ra is cc -zetek, mert megesz
az ideg !

Nagyon koszonom : kutrincza
+ - RE: *** HIX AUTO *** #2262 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>percet. Utana viszont megint nyomhatod Romaig folyamatosan. Ket
>tanum is van, hogy a palyan ritkan megyek 160 ala (es elmeletileg
>1300-bol 1200 km autopalya), ha elemjonnek, lezaras van, dugo van,
>stb. megsem sikerult SOHA 110 km/h-nal jobb atlagot futni.
Hali!
Pedig pofon egyszeru : csal az orad, es 160-at mutat, amikor csak 130-al
mesz. A tobbi osszejon a dugokbol.
Ezert olyan jo a fogyasztasod is, mert a lakhelyed-Roma nem is 1300 km, csak
1100.
:)))))
(bocs)
KI
+ - re: Opel Astra leallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia! Nekem ket lehetoseg jutott eszembe:
1 Uzemanyag szivattyu, vagy a kapcsolo releje
2 A gyujtas elektronika
Az 1. esetben ellenotizni kell hallod e az uzemanyag szivattyu motorjat
nehany masodpercig, amikir raddod a gyujtast, de nem inditasz, es persze
nem indul be a motor.
A 2. esetben amikor jar a motor, fimoman kocogtasd meg a
gyujtaselektronika modult, leall e a motor, Ez a hiba inkabb akkor
jelentkezik ha felmelegedett az elektronika.
Sok sikert, nekem mindket hiba elofordult mar

SJ
+ - Re: 160-as tempo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

djtiszy irta:

> A Genfi szalonra vezeto rutin-tavolsagom ugyanennyi
> (1300 km). Ha nincs no az utasterben (vagyis nem kell
> 150 km-kent pisilni), akkor a 110 km/h-s atlag tenyleg
> szep. 160-nal en sem szoktam gyorsabban menni, annyival
> viszont mindig igyekszem. Tehat az atlagot sok mas tenyezo
> csavarja le:
> - tankolas+pis (en is megallok egyszer)
> - 2 hatar (bar max 2x10 perc)
> - 80-100-as korlatozas varosban halado palya, utepites,
> tereles miatt.
> es a legtobb: kijon-a-kamionos-es-nagyot-fekezek.
> Es ez biztosan tobb, mint az ut 10%-a.

De jo, alkalmat adsz arra hogy leirjam a tegnapi elmenyeimet:) Parizs-Bp,
1500 km 15 es fel ora alatt (amibol majdnem egy ora parizs megkerulese es
jo felora az M0-an valo vegigcsorgas 80al, grrr, megallasok osszesen vagy
1-2 ora, nem tudom pontosan, becsben felora dugo, a nemeteknel tele
utjavitassal).

A negy orszag palyain ket komoly meglepetes ert. Az egyik azzal kapcsolatos
amit te is irsz: kijon eled valaki, fek. Eddig azt hittem hogy a nemetek
"rendesen" vezetnek, ott konnyu lesz menni, csak arra figyeljen az ember
hogy mogotte 200al jonnek:). Egy csodat. Gondolom a sebessegkorlat
hianyanak a hatasara (vagy az mar okozat es nem ok?) nincs nyugodt
sebesseg. Mig a masik 3 orszagban 130al egesz jol lehet haladni, kb
egyiramban a tobbseggel, a nemeteknel ahany auto annyifele sebesseggel
mennek es abszolut nem zavartatjak magukat jelzes nelkul a masik savon
erkeze elo kilepni. At kellett ertekeljem a hozzaallasomat: eddig szamomra
ha fekhez kellett erjek az autopalyan, azt jelentette hogy vagy en vagy a
masik elszamoltunk valamit, kudarc. A nemeteknel allandoan fek, gaz, fek,
gaz... Es a kamionok ugyanugy kijonnek mint a tobbi auto, ellenteben a fr,
at, hu-ban latottakkal. [Igy volt a legdurvabb eset is: villogo auto hogy a
kulso savot lezarjak, tessenek atsorolni. Bar meg tobb szaz meter volt a
terelesig, a kamion ahogy meglatja a tablat, amit en meg nem is lattam mert
o takarta, se szo se beszed athuz a belso savba es fekez mert az egesz palya
50re lessult. En meg epp ott voltam, szepen centizhettem hogy ugy
veszfekezzek 150rol 50re hogy a kamion elott csusszak at (mogeje befekezni
lehetetlen volt) es az elottem fekezot se vigyem el... A kamionos olyan
durvan huzott ram hogy a mogottem levo villogta le, mert meg ot is
veszelyeztette:(] Ehhez hozzaadom azt hogy minden marhasagert 100ra
korlatozzak a sebesseget (5% lejto: 100. Mashol kiirjak: lejto, vigyazz.),
hogy itt lattam autopalyan lyukakat: elment a kedvem a nemet palyaktol...
Agressziv, faraszto vezetessel az atlagom 1km/hval volt tobb mint a
franciaknal ahol 136ra a tempomatot es joccakat (es a franciaknal benne
volt parizs, tehat tulajdonkeppen csak a palyakon ott gyorsabban mentem).
Az osztrakoknal es magyaroknal ugyanugy tempomat es nyugi, csak naluk Becs
illetve az M0 levitte az atlagot. Minden tiszteletem Markye meg a tobbieke
akik ehhez hozza tudtak szokni.

A masik meglepetes kellemes volt: az M1. Durva stilust vartam, lampazasokat
stb. Ti (es egyeb listak) keszitettetek erre fel. Kozben ures (hetfo este
7kor), jo minosegu palya, ahol 130al a leggyorsabb 10-15%ban vagyok, es ha
az ember egy picit is figyel a nehany gyorsabbra (egy elozes erejeig
odalepni hogy ne tartsam fel), senki nem villog. Egyetlen sietos pislogott
ram, az se magyar volt. Az M0-n (amirol viszont azt hittem hogy palya es
kozben dehogy) az emberek jo resze betartja a 80at :-o Igaz, segithet ebben
a hamis sebessegkiiras: mikor en ertem a tabla ala, azt irta hogy 92vel
megyek (en vagy az elottem levo, lenyegtelen), ami nem volt igaz: 86on volt
a tempomat (es ennyit ilyen iranyba semmikepp sem csal) es elottem mogottem
mindenki ezzel a sebesseggel jott.

Az viszont igaznak tunik hogy pesten a lampaknal bogo motorral lonek ki.
Hogy ez mire jo... :-o

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: minden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Quoting HIX AUTO >:
> >Bar mondjuk ahhoz hogy az energyt vizen megcsusztassa az ember,
> >ahhoz is igyekezni kell, rendes vezetesnel nem jellemzo, nekem
> > eddig csak szarazon sikerult :)
> Biztos ezt akartad irni?! Ha ez igaz, akkor te vagy az elso ember a
> Foldon, akinek az autoja vizen jobban tapad, mint szaraz aszfalton...
> :-)))

Aha, ezt akartam :) Csak hat vizen ovatosabb vagyok, foleg mert tudom hogy a
gumik nem idealisak erre. Vizen igy egyszer sem csusztam meg. Szarazon
viszont ketszer is, ugyanabban a kanyarban a del-franciao-i hegyekben
(valami furcsasag lehetett ott, mert ketszer ugyanott, azert ennyire allat
csak nem vagyok). Nagyon nem, savon belul maradtam, de annyira elegge hogy
ertekeljem miszerint sem az auto orra, sem a feneke nem torik ki hanem
szepen oldalazik ha muszaj neki csuszni. Nem volt viszont lelekjelenletem
lepislantani hogy az ESP csinal-e valamit... Gondolom kozbelepett, es lehet
hogy ott hozta vissza az arat :)

-- 
Udv, Sandor
+ - savas, lugos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

> Ezt mar en is hallottam, de mi az oka? Mozdonyoknal eloszeretettel
> alkalmaznak lugos akkut, pedig a feladat kozel ugyanaz, es az az
> elterjedt nezet, hogy egy lugos akkunak (itt termeszetesen 5-20
> akkurol van szo) minimum ketszer-haromszor akkora az elettartama.

Az indítomotor nagyon kicsi belso ellenallasa -- foleg amikor maga
az inditomotor is indul, kicsi a fordulata -- rovid idore roppant nagy
terhelest jelent az akkumulator szamara. A savas akkumulatornak
nagyon kicsi a belso ellenallasa, kepes elviselni ezt a brutalis
uzemmodot. Viszont nem szereti a teljes lemeritest es a lemerult
allapotban valo tarolast illetve toltes kozben gaz fejlodik. (A
mozdonyokon mit inditanak vele? Felteszem, Diesel mozdonyrol
van szo. Szep meretu motorja lehet; a T55 eseteben suritett
levegos motor segitett ra az ott sem kicsi motor eletrekeltesere...)
A vasut valoban kiterjedten hasznal lugos akkumulatorokat de azok
nem indito akkumulatorok!


-- 
Viszontlatasra:
Dorozsmai Karoly
+ - elmozdulas vs. gyorsulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> A szenzornak (erzekelonek) mindegy, hogy all az auto vagy mozgasban
> van, minden az elmozdulas kerdese, ami ebben az esetben jelentos volt.

Nem eliras ez? A legzsakot indito erzekelo _gyorsulast_ erzekel
nem?


-- 
Viszontlatasra:
Dorozsmai Karoly
+ - akkumulator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Egy frissen vett autoradio leirasaban olvastam:
"Gyozodjon meg, hogy a kocsi akkumulatora 12V-os es negativ testelesu. Ha
pozitiv testelesu, hasznaljon adaptert."

Melyik tipusnal kotik/kotottek a pozitiv polust a karosszeriara?


Elore is koszonom,
marky
+ - re: minden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

//Ahogy beszeltetek
//rola, meg a Totalcar is tele volt vele, bennem ugy allt ossze, hogy ez a
Loga
n
//gyerek mar ott virul a Dacia/Renault szalonok polcain...

Udv autosok,

Ex tevedes kerem szepen, tegnap voltam hogy lassak en is csodat, de meg
nincs a
 boltba. Allitolag mar felvettek ra
 kb 4000 rendelest anelkul hogy elobe latta volna valaki.

Amugy en nem hiszek a csodaba, szerintem ez is beazik. :( Amugy a  "normal"
dac
iat mar nem is gyartjak kb 2 hete.
Pedig az volt az egyetlen ami eleg strapabiro volt es szegeny ember is
barkacso
lhatta otthon.

Udv
Zoli


--
+ - re: Re: Horvatorszag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali ... !

eMTybor...
Az olaszoknem veszelyeztettek szandekosan soha, legalabbis engem.

Figyu! Ne vegyel mindent komolyan ennyire, bar a kozlekedesben az eletunkrol
van szo, sokmindent ki lehet vedeni .... nekem elhiheted, volt reszem 1-2
meleg helyzetben ... (2Mill. km balesetmentes, amit persze mindig lekopogok,
valami kozeli fan, leginkabb a fejemen:)
 ... is nem akarok papolni, de mutass man 1 db!!!! 2 honapnal oregebb olasz
jarganyt, amin nincs mar legalabb 2 horpadas :))))
Na, ennyit az olaszokrol....
A horvatorszag ku.va jo, a kozlekedese meg olyan ahogy leirtad, meg meg
masmilyen is ...... a nagy ovatossag azert nagyon fontos!!, mert 5 ezrelekig
ihatnak az ott autozok, foleg ejjel kell "nem comboskodni" senkivel, mert
olyankor mar sokukban 5X5 ezrelek is bentvan ...
Ha hulye valaki, megprobalom kielozni, es otthagyom, ha menni akar akkor meg
segitek is neki , es had menjen ..... magamat vedem ezzel, es nem leszek
kissebb ....... csak mindig hazajovok ... :))remelem!

Na, csak ugy irtam , hogy ne legyen valasz nelkul a leveled ... :)))

Udv :  BuszosJani
18-fos kisbusz berles, soforrel
Kulfold-Belfod
Tel/Fax:06-29-410-263
Mob:06-309-775-609
+ - Autoklub (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Feladó: jpetrenyi_ten.emohtfos


> Beleneztem a szervo tartalyaba - ures.
> igy mar csak olajat kellett volna beletenni -
> de a gepkonyv egy szot sem irt arrol, hogy
> milyen valo bele.

:-O Milyen kocsid van? Nekem mindig ra volt irva a tartalyokra, hogy DOT3,
meg DOT4 meg ilyesmik (Toyota).



> (De nem ezert leptem ki -
> viszont az mar egy masik sztori.)

Azert meg megoszthatod velunk, ha publikus :-)


raki
+ - motorblokk tomege (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

meg mindig lemaradasban:

>Viszont tovabbra se ertem, hogy az ontottvas blokkos 1.8as motor
>hogy lehet kilora ugyanolyan nehez, mint az 1.6os alublokkos.
>Otletek?

nagyobb benne a lyuk.
:)

r.
+ - elozes autopalyan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

annyian irtak meg tapasztalataikat / modszereiket az autopalyan
torteno elozesrol, hogy gondoltam leirom, mi tortent velem nehany
hete:

helyszin m7, bp -> szfv, este fel tiz korul. kozepes forgalom, 130-cal
tudtam folyamatosan a belso savban haladni (ha eppen nem volt senki
a kulsoben vagy valaki utolert, persze lehuzodtam). utolertem egy
teherautot, meg volt kb. 100-150 meter, amikor latom a tukorben, hogy
valaki a tavolban erosen villogtat. ugy saccoltam, hogy mire ez ideer en
pont a teherauto mellett leszek, ha kicsit rastartolok nem kell nagyon
fekeznie, nekem viszont erosen kellett volna. (itt bevallom,
visszavillogtam neki a kodzarofennyel, jelezve, hogy 1) latom, 2) nem
szeretem a tolakodokat - ez lehet, hogy szemtelenseg volt a reszemrol,
lehet minositeni) amire nem szamitottam, hogy nem csak gyorsabb volt,
mint en, hanem iszonyu gyorsan jott (utolagos becslesem szerint 180-
200 korul lehetett - egyebkent egy vadiuj mondeo volt), de mire ezt
eszrevettem mar nem akartam a teherauto moge visszavagodva
nagyot fekezni.  erre a masik (index nelkul persze) elhuzott mellettem
jobbrol es a teherautot majdnem surolva bevagodott elem (index nelkul
persze), es hirtelen belelepett a fekbe, de ugy, hogy ket labbal kellett
taposnom, es imadkoztam, hogy ne csusszak meg. (kb. 3-5 meter volt a
ket auto kozott, nem tudom, hogy ilyen ugyesen tudta adagolni a feket,
vagy csak mazlija volt, de en a blokkolas hataran voltam) mindez a
belso savban mar a teherauto mellett. majdnem allora kellett fekezzek.
aztan beletaposott a gazba, es elfustolt. normalis az ilyen? persze
lehuzodhattam volna, de elsore nem tunt _ennyire_ gyorsnak,
masreszt (mea culpa) volt bennem egy kis gonoszsag, mert ruhellem,
az olyanokat, akik tepnek ezerrel és már kilometerekrol villognak,
tolakodnak nem torodve senki massal. nem szokasom az
ilyen "kioktatosdi", altalaban csak morogva lehuzodom, de epp ekkor
nem tettem es majdnem megjartam.
ha azt mondjatok, bunkosag volt, amit csinaltam (az azert szerintem
nem), rendben. de en nem veszelyeztettem az o eletet! ha
belecsattanok szerintetek ki a hibas (gyorshajtas, jobbrol elozes,
iranyjelzo nem hasznalata, indokolatlan veszfekezes)? mar ha tulelem,
persze (nem csak az utkozest, hanem az utana
torteno "karrendezest").

jo hosszu lett

robi
mg 1.8td
+ - 160as autopalyazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Eppen ezt akarom mondani, hogy hiaba 160-as az utazo; ha
> allandoan lassitani kell 100 korulre, vagy akar csak 120-ra,
> akkor nagyon minimalis a kulonbseg a 160-as utazo es a 140-es
> utazo kozott. Ha pedig eppen a nyomulas miatt kozbejon egy
> tobblettankolas, akkor meg kevesebb. Ezert fogadom el nehezen a
> konkret eset "-10 km/ora utazo = +1 ora menetido" kitetelet,

Nem tudom, mivel gyozzelek meg... Mint irtam, voltam 1.6 TS Alfaval,
1.9 JTD Alfaval, 316 BMW-vel, 206 HDI-vel, 1.2 Puntoval. Az elso 4
autoval ora szerinti 160-as tempot mentem autopalyan + korites, a
Puntoval 140 a max, amit tartani lehet, es szepen kijott az altalam
felvazolt keplet. Igaz, hogy 1000 mas parameter is van, ami
befolyasolja az utat, itt pisi, ott tankolas, itt dugo, ott lezaras, de nagy
altalanossagban elmondhato, hogy igenis, 10 km/h sebessegkulonbseg
egy 1300 km-es uton mar jelentosen megmutatkozik. Egyebkent meg a
fogyasztas is erdekes, leirom a fogyasztasokat is, zarojelben a
normalis atlagfogyasztas.

Alfa 146 1.6 TSpark 7,2 (8,0)
Alfa 146 JTD 6,3 klimaval (6,0)
BMW 316 9,2 klimaval (8,5)
Punto 1.2 7,1 (5,5)
206 HDI 6,0 (4,9)

Ezt csak azert irtam be, hogy ismet kirohogjem magam, ahogy a
Puntoval a benzinen akartam sporolni :)))

Cs.
+ - 160 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Azt hiszem ebben illetekes vagyok :-). Ha te minden lehetseges helyen nem
mesz 160 -al, akkor az atlagod is sokkal rosszabb lesz. En tartani szoktam a
100 folotti atlagot, de ha nem hasznalok ki minden lehetseges helyet, akkor
ez lemenne 70-80 -ra. Ugyanis a 130 -as utazonal is bejonnek ezek a "hibak".
Fogyasztas kulonbseg? Van. Megeri? Te dontsd el. Nekem egy 500 km -es
ut alatt megsporolt 2 ora meger egy ezrest. Es akkor meg a vezetesi
elmenyrol
nem is szoltam. Ez a 2 ora nem tulzas, inkabb meg kevesebbet is irtam.
Ha utanfutozom akkor szoba nem johet - illetve dehogynem :-) - a 160.
Inkabb 120 korul. Az elozes is egy kicsit rosszabb, de egy normal kocsival
azert megegyezik. Volt mar 3 ora plusszom is ugyanazon ut alatt. Elso
ranezesre nem sok a kulonbseg, de osszeadva ...
+ - Re: re: re: Feltores melegben nem indul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

szija!!!

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 81.180.158.132)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS