Szervusz!
> Felado :
> Temakor: fekvorendor ( 25 sor )
> Idopont: Tue Oct 10 19:03:16 CEST 2006 TUDOMANY #3324
.....
> Tehat pl. 50km/h-val szo szerint "siman" lehet utazni,
> de 55km/h felett nem erdemes, mert nagyot huppan a kocsi.
> A fekvorendor magassaga( vagy melysege) lehet
> aranyos a sebesseghatar tullepessel.
>
> Mechanikus mozgatasra csak elve'tve lenne szukseg,
> mert az emberek hamar megtanulna'k, hogy ezekkel nem
> lehet vitatkozni, ahogy a hagyomanyos fekvorendorrel sem.
.....
> Mit szoltok hozza?
> Autosok remelma? :)
Drága.
Karbantartás igényes.
És ki kellene egészíteni egy olyan funkcióval ami a sürgősségi ellátást
végző járműveknél (mentő, rendőr, tűzoltó...) inaktiválja a huplit (pl.
valami jeladó a mentőbe).
Ettől még drágább lenne, és kb. egy éven belül megjelennének olyan
kütyük a kínai piacokon amivel bármilyen bármilyen autó inaktiválni tudná.
Sokkal egyszerűbb, és a közpénzek szempontjából olcsóbb lenne egy
elektronikus tahográfot tenni az autókba (kötelező tartozékként), amint
azt már sok teherautóval teszik.
Ez regisztrálná a sebességet az időpont szerint. Ha össze lenne kötve
egy GPS-sel követhető volna, hogy hol mennyivel haladt az illető. Valami
műszaki vizsgához hasonlóan félévente leellenőriznék az adatait
(számítógépes program pillanatokon belül megkeresné a hely-sebesség
ütközéseket), és kiküldenék a csekkeket.
Persze ez is kijátszható lenne buherálással, és hatalmas lenne a
tiltakozás is: pl. adatvédelmi okok miatt, de a leginkább azért, mert az
emberek nem azért vesznek 2 literes motrokkal szerelt autókat, hogy
aztán betartsák a sebességkorlátozást.
Másfajta megközelítés a radar telepítés egyes helyekre (ilyen már van),
ami felirattal figyelmeztet a sebességtúllépésre, de ezek esetében sincs
semmi következménye, ha valaki 30km/h helyett 90-nel megy végig a
sétálóövezetben.
Gogy
|