Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3178
Copyright (C) HIX
2007-08-29
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: re: #3176 (mind)  79 sor     (cikkei)
2 re: re: re: problema voyagerrel (mind)  28 sor     (cikkei)
3 re: AUTO # 3177 (mind)  53 sor     (cikkei)

+ - re: re: #3176 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

 Janibácsi:

>  Mert az AUTO cikkekben leirt problemakat meghatarozni / eldonteni a
>  messzetavolbol az Interneten lehetetlenseg lenne.
Ez bizony bolcs megallapitas! Raadasul ezt a szakertelem hianya meg 
hatvanyozza is!!!!!

>  A sok-evtizedes tapasztalatok altal hasonlo esetekben gyakorolt
>  javaslatok a kocsid legjobb karbantartasara sem talalgatasok,sem
>  tevesek, s ketsegtelenul nem felrevezetok.
Ha kicsit is figyelsz, olvashatod, hogy a kerdezo hanyszor fordult ezzel 
a problemaval az altalad oly nagyon preferalt szakszervizhez, 
gyakorlatilag eredmeny nelkul.
Sajnalatosan megint kijon, hogy az itteni viszonyokrol semmi fogalmad 
sincs. Ami az USA-ban ertelemszeruen jol mukodik az itt, sajnalatosan, 
sokszor nem. Itt a markaszervizek megelegszenek az alkatresz cserekkel, 
az idot rablo diagnosztikara nincs idejuk. Ebbol adodoan, a 
szakszervizbe vitelre vonatkozo tanacsaid _itt_  nem lesznek tul nepszeruek.

>  Minden kocsival jon (meg az ocskakkal is, s az 'utasoldalon levo
>  kesztyu-fiokban') (?) talalod ) a keszitoi (Manual-jat)eloirasait,
>  ugy a megszabott service-k szuksegleteit,mint idejeit. Sot, mind az
>  altalanos problemakra valo javaslatait. Sot azok betartsan fugg barmi
>  'garantee' , 'warrantee' ugy a keszito mint az arusito ceg altal.
Janibacsi! Te tenyleg olvastal már ilyen manualt?? Nem ugy tunik. 
Ezekben az iromanyokban, meg az amerikaiakban is maximum annyi a 
javaslat, hogy azonnal forduljon markaszervizhez.

>  Frigyes tanubizonyiteka az elozo cikkeben a pelda, hogy meg egy 22
>  eves kocsi (ami itt "antique" tablat ,s az evi vinyettat kap
>  leszallitott aron) kivallobb eredmenyeket ert el mint sok uj-kocsik 
a
>  ZK vizsgajan. A jo karbantartasa a kulcs a sok-eves
>  ,sikeres,problema-mentes hasznalthoz.
Maradjunk annyiban, hogy ezt nagyon felreertetted!!!! Frigyes ilyet nem 
mondott!
Frigyes mindössze azt mondta, hogy atment a ZK-n, ami tavolrol sem 
jelenti azt, hogy jobb emisszios ertekeket produkalna egy mai autonál. 
Az a Skoda meg uj koraban is sokszorosat bocsajtotta ki mint egy mai 
auto, ennel fogva arra egeszen mas normak ervenyesek. Ezeknek a 
normaknak felelt meg!!!!
A karbantartas fontossagaban persze teljesen igazad van.

>  Ohhh. Tehat sajat allitasodat cafolod amikor a kovetkezo cikkedben
>  javaslod a Disel-kadett 'dob'-janak vissza tetelet.
Vakhangya legyek, ha ertem, hogy ezzel mit akarsz bizonyitani. ?????

>  Fiam Nissan "Z" sportkocsijaval volt ugyan ez a problema. a
>  "levego-erzekelo" nem csak a homersekletet, legnyomast,
>  leg-nedvesseget, leg-oxigentartalmat, stb.stb. erzekeli, amit a
>  computer egy-tucat kulombozo dolgok mukodteteset befolyasolja.
Errol, es az ilyenekrol beszeltem! Ebbol vilagosan kitunik, hogy nem 
tudod mirol beszelsz.
A "levego-erzekelo", ami  legtomegmerokent ismert, mindossze a levego 
tomeget meri.
Nem meri a homersekletet, a nyomasat, es vegkeppen nem meri a nedvesseg 
és az oxigentartalmat. Az elso kettohoz vannak kulon szenzorok, az 
utobbi kettore meg semmi szukseg, igy azt nem is meri semelyik auto sem.

>  Bizonyara arulsz jominosegu 'carburator-injector-szelep' tisztitot
>  amit az uzemanyagban keverve rendszeresen hasznalnal. Az segit is am.
Ez a masik. A Focus problémájára ez semmilyen hatassal sem lehet, mivel 
az alapjaratszabalyozo mindossze levegot szabalyoz, igy nem kerul 
kapcsolatba a benzinnel, tehat az abba ontott tisztito, barmilyen jo is, 
a jelen problemara _kidobott penz_, vagyis teves, felrevezeto tanacs.

>  A 'szepego-radiator' esete. Ketsegtelenul a termostat nem mukodik.Nem
>  nyillik-ki amikor a motor le-all.A huto-viz nyomasa nem egyenledik a
>  motor-mukodese utan.
Harmadik!  Teljes egeszeben badarsag, mint a termosztat nyitas, mint a 
nyomas kiegyenlitodes szempontjabol! Nem is ertem, hogy ezt hogyan 
gondoltad.

Udv,  Triznyak

Ui. Az en 25 eves autom is elsore szokott atmenni a vizsgan es a ZK-n 
is! Igaz a ZK-t magam csinalom. :-P
+ - re: re: re: problema voyagerrel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

 Az elmondottakbol nekem az jon le, hogy melegebb uzemkozben a motorod 
a 
normalisnal.
A motor leallitasakor, a motorban levo hotomeg, a hutofolyadek 
aramlasanak megszunese miatt felforralja a hengerfejben levo folyadekot.
Megeshet, hogy a termosztat keveset, vagy keson nyit, de lehet, hogy a 
huto holeado kepessege kicsi. ( honnan is hoztad ezt az autot? )  A 
legkondi hutojet  kitisztitottad a huto cserejekor?????? Ha eldugult a 
lamellak kozott akkor nem jut a levego a hutohoz. Ventillator mikor 
kapcsol be?
Emlekeim szerint ennek mar az ECU vezerli a hutoventillatorat, ha fals 
erteket ad a homersekletszenzor, akkor elofordulhat, hogy keson kapcsol 
be. ( ha a hutoben van a kapcsologomba, akkor az elozo nem igaz! )  A 
huto alul- felul egyforman meleg?
Probald meg, leallitas elott 1-2 percig alapjaraton jaratni teljesen 
rakapcsolt futessel.
Valto milyen meleg???

>  A tulnyomas a hutorendszerben csak a folyadek forraspontjana k
>  emelesere szolgal vagy van mas szerepe is? Egyaltalan, 100 fok fole
>  szokott menni rendesen a hutofolyadek vagy csak extrem esetben?
Gyakorlatilag az elsodleges oka a magasabb forraspont. Tipus fuggo, hogy 
melyik milyen homersekleten dolgozik, de nem ritka az idoszakosan 100°C 
folotti sem.

Udv,  Triznyak
+ - re: AUTO # 3177 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Triznyak valaszolt;

> >  Az alapjarati motor kb a regi motorokon az alapjarati
> >  keverekbeallitas es a szivato feladatat veszi at.

Ketsegtelenul, a fenti megjegyzes CSUPAN a karburatoros motorkra
vonatkozhatik.

> Sajnos megint ellent kell mondjak, ez nem így van. A befecskendezos
> motorok keverek szabalyozasa tobb parameter alapjan és folyamatosan
> tortenik, de az alapjarati motornak ehhez nincs koze. A fentibol
adodoan
> szivato sincs.

Triznyak valot mond itt, de ket kulombozo uzemanyag-modszer alkalmazasu
moitorokat kever ossze.
"Keverek-beallitas" es a kevert uzemanyag "szivas" csak a karburatoros
motor eseten lehetok.

> >  Gyakorlatilag a motorba juto levego mennyiseget szabalyozza gazadas
> >  nelkul.
> Igen ez a feladata. Ennyit tesz es semmi egyebet.

Bingo.ez is valosag, de csak a 'fuel injected'
=uzemanyag-befecskendezett motorok eseten.
Mert az csak a levegot szivja.A beszivott levego NEM tartalamz semmi
uzemanyagkevereket abban.
Tehat magyarazataban, Triznyak ket kulonfele motorokrol beszel. S nem
jelzi a jelentos kulombsegeiket.

> >  Ugy mukodik, hogy egy leptetomotor allitja a pillangoszelepet a
> >  szamitogep altal eloirt ertekre.
> Ez a megoldas egy a tobbfele kozul, de a jelen eset, azaz a Focus nem
ilyen.
> A Focus alapjarati"motorja", egy elekropneumatikus szelep, amely egy
> megkerulo csatornan keresztul enged levegot a fojtoszelep moge. Az ECU
> meg a megfelelo parameterek szerint hozza adagolja a szukseges benzin
> mennyiseget.

Jo reszletbeli magyarazat,s velem ez csak a Focus, (s talan mas modelek)
'kombinalt" modszere is ?

"avi" soraira;
Jelentos mennyisegu huto-viz vesztesseget irod. S nem talalod a
'lukat' hogy hol folyik ki a hutovized.
Fogadnimernek, hogy egy 'tuhegynyi' luk van a hutoviz-gumi-csovodon. Ami
leggyakrabban a radiator also kapcsolatan tortenik.(Nem
'bilincs'-nel,hanem rendszerint ahol radiator cso-vegzodese a
gumi-csoben). Nem latod mert nagyon kis luk, s csak a nyomas altt,
amikor motorod felmelegedetten mukodik kenyszeriti a lukat nyilni.
Amikor motorod (max)felmelegedett allapotban engeded mukodni, nezz ala,
s latnifogod hogy hol folyik ki a hutovized.
Nem a motor le-allitasa utan !!

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS