> Sztem a mobil hálózatok üzemeltetése alig kerül valamibe a bevételhez
> képest. (hasra: 3 millió üf, napi 100Ft/üf = 300milla _naponta_) Ebbol
> a fejlesztésre meg reklámra költenek, de maga az üzemeltetés
> egyszeruen nem kerülhet ennyibe.
A globalis ellenerv, hogy ha olcsobban meg lehetne csinalni, akkor valamelyik ceg megtenne, es fele akkora dijakat szamlazva egy perc alatt lenullazna a versenytarsakat. Egy kis orszagban meg elvileg elkepzelheto lenne, hogy a ket-harom nagy osszebeszel (bar manapsag minden kiderul), de az USA-ban mondjuk van 10 nagyobb, es par kisebb, megsem szornak az arak tulsagosan.
Ennel pontosabban is meg lehet kozeliteni a kerdest: a legtobb nagy mobilceg a tozsden van, igy pontosan meg lehet nezni, hogy mire mennyit koltenek, es mennyi hasznuk van. A legtobbnel ez nem kimagasloan nagy, mert amelyik nem forgatja bele az osszes penzet fejlesztesbe, hanem csak "uzemeltet", az tonkremegy par ev alatt.
Az AT&T Wireless ceggel pont ez tortent.
Ugyan ma is AT&T-nek hivjak a legnagyobb USA halozatot, de ez csak nevben ugyanaz, mert a Cingular megvette a roncsokat es felvette a patinasabb nevet.
Udv,
Jozsi.
|