Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2112
Copyright (C) HIX
2004-03-05
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: re: forgalombol kivonas (mind)  11 sor     (cikkei)
2 Re: re: ujsagcikk (mind)  21 sor     (cikkei)
3 Nyomatek kontra loero (mind)  92 sor     (cikkei)
4 OTP-Garancia -- feladtam (mind)  31 sor     (cikkei)
5 re: Szolgalunk es vedunk (mind)  13 sor     (cikkei)
6 re: Nyomatek (mind)  11 sor     (cikkei)
7 Arveres (mind)  19 sor     (cikkei)
8 Re[3]: Fenykurt 3. (mind)  15 sor     (cikkei)
9 Re: tempomat (mind)  10 sor     (cikkei)
10 Re: benzin birtoklasa (mind)  45 sor     (cikkei)
11 re: Szolgalunk es vedunk (mind)  21 sor     (cikkei)
12 re: elado XM (mind)  23 sor     (cikkei)
13 vpop, BRFK/ORFK (mind)  48 sor     (cikkei)
14 Re: Opel Kadett (mind)  16 sor     (cikkei)
15 Kenmentes (mind)  5 sor     (cikkei)

+ - Re: re: forgalombol kivonas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Triznyak es All!

vigyazzatok a forgalombol kivonassal! Uj szabalyok jonnek. A vegleg kivont auto
t csak regisztracios kasza elleneben lehet majd ujra forgalomba allitani! Az id
eiglenes kivonas ket ev mulva automatikusan veglegesse valik! (A, nem, nem a su
zuki lobby all a dolog mogott, hiszen mindenki tudja, hogy politikusaink megves
ztegethetetlenek.)

Gabor                    http://www.aranykezu.hu/

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 57.51-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - Re: re: ujsagcikk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Százhetvenöt elkobzott autót árverezett el a VPOP Győrött.
>meghirdetik ezt valahol elotte? vagy csak "szajhagyomany" utjan terjed? ennyie
rt en is vennek trabit.

En voltam ilyen arveresen Csepelen (ujsagban hirdettek), egy nagy humbug az ege
sz. A kocsik tobbszorosen at vannak valogatva, csak az igazan ertektelenjet szo
rjak ki. Ha megis van kozte egy-egy jobb darab, azt tizenot-husz nepper dongja 
korul mint a legyek a szart. Evek ota kint allnak: berohadt fekek, nullara pusz
tult abroncsok, melykisult akku, sotetszurke koszreteg, a kulcs reg elveszett s
tb. Es a hab a tortan az, hogy ha netan pont ilyenre vagysz, es megveszed husz-
harmincezer forintert toluk azt, amit mar a bontos se vesz meg, akkor eloszor i
s 24 oran belul el kell takaritanod a mocskot (trailer!!!), masodszor is kezdhe
ted vamkezelni, de persze a hatalyos eloirasok miatt forgalomba nem helyezhetoe
k, csak mint alkatreszt tudod legalizalni draga penzen sok utanjarasssal. Es ez
t nem lehet megsporolni, mert a vamosoktol veszed, es felirjak az adataidat.
Nemetorszagban ezerszer kulonb es tiz-tizenot evvel fiatalabb autok allnak a 10
0 euros soron, barmelyikkel jobban jarsz. (Persze nemi tolongas ott is van, mer
t a csehek meg a szlovakok is oda jarnak.)
Gabor

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 57.51-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - Nyomatek kontra loero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Fogash, GMA es Tobbiek.

Tegnepi levelemmel azt a fizikai tenyt probaltam meg kifejezni, hogy az a
kijelentes, mely szerint "CSAK a nyomatek szamit, semmi mas" nem allja meg a
helyet.

Nem akarom hosszasan boncolgatni az idezet link alatt levo cikket, sem
Fogash altal leirtakat, de mindket szoveg egy-ket konkret pelda alapjan
altalanosit. Megkockaztatom, hibassan.

Mivel abban senki sem vitatkozott - nehez is lenne -, hogy a teljesitmeny a
nyomatek es a fordulat szorzata, azt allitani, hogy valami csak az egyiktol
vagy a masiktol fugg, ertelmetlen, mert ha fug az egyiktol, kozvetve fugg a
masiktol is.
Annak a szubjektiv tenyezonek, hogy ki szereti folyamatosan kettesben
porgetni a motort es ki az aki azt szereti, ha mar negyvennel fel lehet
valtani hatodikba, semmi koze a konkret tenyekhez.
Nagyon jo pelda erre a motoros tarsadalom. Egy chopperes azt fogja mondani,
milyen kiraly a gepebol jovo elemi nyomatek, es hogy alig kell valtani, egy
sportmotoros pedig atszellemulten fog arrol beszelni, milyen is, amikor a
750-es mocijaval, folyamatosan pocogtetve a valtot es a motort boven 10000
forulat folott zummogtetve hagy fakepnel mindenkit, legyen az akar egy
600Nm-es Audis.
Valoszinlueg annak is van oka, hogy a motorsportokban - az autokat is
idertve persze - sokkal inkabb a porgos benzinmotorokat preferaljak, semmint
a nyomatekos dizeleket.

Egy rovid idezet:
"Teljesitmeny = NYOMATEK x fordulatszam. Ha nincs nyomatekod, forgathatod
akarho
va, legfeljebb Honda lesz belole... Ha viszont van nyomatek doszt, akkor
csak e
gy jo hosszu valto kell moge, hogy egy fokozat kozel ugyanazt a
sebessegtartoma
nyt fedje at, mint a benzinesben."
Ha a fizikanal maradunk, akkor teljesen mindegy, hogy a ket parameter
melyiket valtoztatod. Mert olyan nincs, hogy nincs nyomatek. Az a motor el
sem indul. Ha pedig barmilyen kis nyomatekod van, kello fordulatszamon
leadja a megfelelo teljesitmenyt. Ha pedig boduletes nyomatekod van, de a
motor nem kepes mondjuk csak 1 fordulat/nap fordulaton uzemelni, nincs az a
valto, ami ebbol ertelmes jarmuvet csinalna.
De ha mondjuk lenne egy olyan valto, amely mindig az idealis, azaz a
legnagyobb nyomatekot leado fordulaton tartana a motort, akkor teljesen
mindegy, hogy a motor 1000-et porogne 300Nm max. nyomatekkal vagy pedig
3000-et, 100Nm max. nyomatekkal. Ugyanis a ket adodo teljesitmeny egyenlo
lenne.
Azaz a nyomatek es a teljesitmeny nem valaszthato el egymastol.

"Egyszer egy Autos talalkozon, a csakvari elhagyott orosz katonai repter
kifutop
alyajan volt szerencsenk gyorsulgatni. En a 150LE/192Nm benzinessel (155
2.0TS1
6V), az ellenfel a 140LE/290Nm dizellel (156SW 2.4JTD).
...
Utana kezdett noni a tavolsag a javamra, de olyan 18
0-190 kozott elfogyott a kifutopalya, vagy felszallas, vagy fek+kanyarodas a
sz
ervizutra. A tobbseg az utobbit valasztotta. :)"

Nam latod Fogash. Nagy nehezen, de vegul is Te mentel el a vegen, pedig
Neked mindossze 7%-kal volt magasabb a teljesitmenyed, mig a nyomatekod csak
a 66%-a volt a masik kocsienak...

Persze lehet, hogy ehhez a benzinest "szet kell porgetni", a dizel meg a
"nyugodt ero" sugalataval megy, de a puszta muszaki tenyeket ez nem
befolyasolja.


Vegsebesseg tema:
"Ha ugyanis nem tud a motorod kiporogni a kis nyomatek x nagy fordulat =
nagy te
ljesitmeny tartomanyba, akkor sose fog ervenyesulni."
Ez pedig fabol vaskarika. Ha egy motor nem tud kiporogni a nagy
teljesitmenyu tartomanyaba, akkor nem is rendelkezik azzal a
teljesitmennyel.
De konretan: az auto a vegsebesseget nem a maximalis nyomatekhoz tartozo
forulaton eri el, hanem ezen a ponton tul meg gyorsul mindaddig, amig
egysegnyi fordulatszam noveleshez egysegnyinel kisebb nyomatekcsokkenes
tartozik, azaz mindaddig, amig a leadot tteljesitmeny no. (Ez persze
bekovetkezhet azonnal a nyomatek maximum utan is, de ez csak egy specialis
eset).
Persze lehet, hogy van olyan valto, hogy a legmagasabb sebessegfokozatban
nen erheto el a teljesítmeny maximum. Ezek az autok nem is a legfelso
fokozatban erik el a vegsebesseguket.
Nezd meg majdnem barmelyik auto nyomatek-teljesitmeny-sebesseg gorbejet. A
vegsebesseg nem a maximalis nyomateknal van, hanem a maximalis
teljesitmenynel.
(Errol volt egy jo kis vita az Index "maximalis sebesseg" topikjaban kb. 2
eve.)

Udv,
Gabor
+ - OTP-Garancia -- feladtam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Vegre sikerult megtudnom, mi tortent az ugyemben. Karfelvetelnel elirtak
a kocsi evjaratat, ezt korrigaltak. Azaz azt mondtak, hogy 10 eves lokharito
tort ossze, ami nem er annyit, mint egy uj, igy csak felet fizetik.
Az egyeni szoc. problemam, hogy az en automra nincs bontott. Hasonlo
felezesek, csokkentesek festesre, stb. Ez mai magyar valosag.
  Bajos idezet a ma erkezett levelbol: 'A sajnalatos tevedeset tetezte
azzal, hogy jogosulatlanul tajekoztatta a kalkulacioja eredmenyerol.'
Marmint a karbecslo.
  Azaz a karosultnak pofa be alapallas, ne akarja tudni, hogy mi van,
alljon vigyazba es fogadja el, amit a nagyhatalmu hatosag (illetve
ugy viselkedo) ceg adni kegyeskedik.
  Azert ket kort meg futok, egyresz irok biztositasi felugyeletnek, hatha
lesz valami. Masreszt irok ADAC-nak, hatha ramozdulnak es kiadnak valami
iranymutatast, hogy mi a teendo. En peldaul nem mertem hazahozni a kocsit,
de lehet, hogy az lett volna a helyes.
  Mondjuk szerelomet meg jobban izelik, ott nem csak azert vontak le,
mert N eves a kocsi, hanem tovabbi levonasok tortentek, mert a (vetlen)
vezeto tul fiatal volt, tovabbi par szazalek kerult levonasra azert, mert
a kocsi muszakijabol csak per honap volt mar.
  De azt mar ertem, miert kerult toredekebe a magyar kotelezo az enyemnek.
Biztositas csak toredeket fizet. Csak hogy legyen mihez merni: biztositasom
havi 75 EUR korul van, ebbol 50 a kotelezo. Nagyvaros (Munchen), 35
ev korul, hazas, kozalkalmazott, 5 ev balesetmentesseg. Azaz evi 150 kHUF
korul.
  Ettol fuggetlenul 'megerte', mert az alternativa egy takarasban elindulo
parocska letarolasa lett volna. Buktam egy szazast az egeszen. Ennyit
megert...

Gyula
+ - re: Szolgalunk es vedunk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az esetben szereplo ket auto egy Mercedes es egy
> Citroen volt. Lehet talalgatni, melyik a kollegame !
A Merga? :))
Egyebkent van egy hot egyszeru megoldas: fel kell
keresni nehany ukran autotolvajt es ellopatni az
autojat. Mondjuk ehhez ismerettseg is kell.
A feljelentgetes es e kozott akkora a kulonbseg, mint
a kereszteny es a sintoista beallitottsag kozott.
Kerszteny: megdobnak kovel, dobd vissza kenyerrel
Sintoista: megdobnak kovel, akkor tord el az illeto
kezet, hogy ne tudjon megegyszer megdobni. :))

Ilyen vilagban elunk.
+ - re: Nyomatek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Dear Mr. Fogash!

Gratulalok, On teljesen jol latja a lenyeget, amiert
felvetettem ezt a nyomatek-dolgot! Nem a porgetes
teszi az autot, hanem a hasznalhatosag.

Mas:
Sracok, a szemelyeskedest tenyleg at kellene tenni
mashova. Mit szolnatok, ha csinalnek egy
hix_auto_flame levlistat? Ott mindent lehetne. Nos?
Hot komolyan kerdem.
+ - Arveres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>>Szazhetvenvt elkobzott autst arverezett el a VPOP Gyurvtt.
>
>meghirdetik ezt valahol elotte? vagy csak "szajhagyomany" utjan terjed?
>ennyiert en is vennek trabit.

Igen meghirdetik.
Az interneten is fent van. Csak nem tudom most hol, mert nem mostanaban
nezegettem.
Vagy APEH vagy VPOP.
Vannak meg olyanok is mint, ipari berendezesek, hasznalati targyak, butorok
stb..

Persze a lenyeges fogasokat mar elore lezsirozzak a zsivanyok, a
benfentesekkel.
Azert marad is.

Teeby
+ - Re[3]: Fenykurt 3. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2111, :
 >es azt tudjatok, amikor nappal jon szembe a hiper-szuper-tuningjaval, es
 >kodlampaval. erre en ravillogok, o meg bemutat. Van masik verzio, amikor
 >ejjel jon (kodben) reflektorral>>>szart se lat......

Jobbat mondok. Tegnap este 8 korul megyek be a tecso parkoloba. Messzirol
latom, hogy valaki lampa nelkul jon kifele az egyik parkoloreszbol. Egyreszt
nem ad elsobbseget a kint kozlekedonek, masreszt mert az ravillant majd
radudal, ez a barom kiszall a szakadt Kadettjebol es uvoltozik meg mutogat
a masiknak. Na ezt hamar megunja, beszall a kocsijaba es padlogazzal
elsopor --- hat persze, hogy tovabbra is lampa nelkul.....
Na, csak el akartam meselni. ;]
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.15beta10;]-
+ - Re: tempomat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2111, :
 >egy ejjel 200kmh-nal fixalt tempomattal duruzsoltam vele haza Pestrol

Csak egy hulye kerdes.
Ilyenkor hova teszed a jobb labad? Csak erdekel, hogy mi van, ha 200-nal
kiurgik eled egy raklap, kiallo szegekkel, vagy hasonlo... Egyaltalan, a
tempomatot mi kapcsolja ki? Gazpedal, fek, tempomat kapcsoloja, egyeb?
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.15beta10;]-
+ - Re: benzin birtoklasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Ha elolvasod, hogy melyik reszre valaszoltam, akkor talan
>  eldontheted.
------
Megneztem megegyszer, tovabbra is a harmas szamu kerdes szerepel a 
valaszod elott, ahogy Te is irod, majd a negyedikre mondod hogy tuz-tuz, 
vagyis ez az alapkerdes szerinted. (???)

HIX Auto 2107 autospolitika (is):
> > Aztan miert mar? A benzin birtoklasa jogellenes?
>  Ezt elso ranezesre en is erosnek tartom. Benzin neppertol szarmazo
>  informacio: 40l lehet a kocsiban, a tankon kivul.........."

A kerdes eredetije Fogashtol szarmazik, en erre kivantam a jogszabaly 
beidezesevel valaszolni. Tovabbra sem ertem, hogy ez neked miert jelent 
problemat. Valamint azt sem ertem, miert is kellett volna a negyedikre 
valaszolnom.
De ha ez megnyugtat teged, akkor megprobalom.
>  4 Milyen alapon jelentenek fel?
A jovedeki torvenyben meghatarozott termekekre, a torveny szabta 
szabalyok vonatkoznak. Ezeket a termekeket csak a torvenyben 
meghatarozott modon lehet birtokolni, szallitani, illetve kereskedni 
veluk. Az, hogy valaki nem ismeri a torvenyt,  nem mentesiti annak 
betartasa alol. A feljelentes alapja lehet a szabalytalan szallitas, 
engedely nelkuli kereskedelem, az engedelyezettnel nagyobb mennyiseg 
birtoklasa, az igazolatlan eredetu termek.
Ha nallad  x mennyisegu ukran benzint talalnak, es annak eredetet nem 
tudod igazolni, akkor _feljelentenek_, mert erre lehetoseget ad nekik a 
fenti torveny.
Aki eloszor szoba hozta a dolgot szinten csak feljelentesrol irt! Szo 
sem volt azonnali lefoglalasrol, elkobzasrol, fobelovesrol. Miutan nalad 
_velhetoen_ szabalytalan eredetu termeket talaltak, _ez bizonyitek_, az 
ellenkezojet mar neked kell bizonyitani.
Az eljaras vegeredmenye barmi lehet, de errol nem volt szo!
Nem tudom igy mar erted-e, de szerintem a listat egyaltalan nem erdekli 
a dolog ezen resze, ugyhogy felesleges volt idaig provokalnod a "kerdest".
---

>  Es vegul:
------
Ezen megnyilatkozasodat olvastam, megertettem, de nem szeretnek odaig 
sullyedni, hogy valaszoljak is ra.  (gondolom ez nalad elsunnyogast jelent)

Udv,  Triznyak
+ - re: Szolgalunk es vedunk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ulloi uton bevagtak ele eleg durvan, amitol neki veszfekeznie kellett.
>Erre o kicsit eroszakosabban nyomta a dudat a kelletenel, mire a masik
>autos lesatuzott, kiugrott egy pajszerral es belevagta a kollega
>szelvedojebe.

Hi!
Amióta rendszeresen nézem a Reality TV-ben a 'Világ legrosszabb sofőrei' c.
rövidfilmeket, lecsökkent a válasz-agresszivitási szintem: a dühömet hasonló
helyzetekben a fékem vezetem le - és bejött.
Pl.: óvoda, re 8 óra, tele a parkoló, gyerekek és szülők jönnek folyamatosan
ki-be. Én Y-ban megfordulok a viszonylag keskeny mellékutcában: mire
befejezem a manővert, valaki 500 m-ről már ott termett és kb. 90 km/h-val
eltép mellettem 5-10 cm-re. Mivel nem egyedül voltam, rögtön elöntötte az
agyamat a vér, DE beletapostam a fékbe és néztem, ahogy végigseper egy ca. 3
m széles úton, amely mindkét oldalán kisgyerekes gyalogosforgalom van, éles
kanyarral a végén.
Megáll az ember esze...
Igaza van a zselézett hajú nyugdíjas sheriffnek: a legjobb megoldás, ha
csökkentjük a sebességet, távol tartjuk magunkat az ilyen jelenségektől.
Üdv.:
matchbox
+ - re: elado XM (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

idezet:
Elado sorba kerult egy XM.
[...]
rola, hogy 3000-es benzines, turbos, full extras,
[...]
Ket esztetikai hiba: a negy kipuffvegbol egy hianyzik,
koszos :-)
iedezet vege

Alighanem felreertettel valamit. Mivel nem a tied az auto, esetleg nem is
citoenes vagy, ez megeshet.
A felreertesek:
Ha 3000 ccm-es, akkor nem turbos. A V6-okat nem gyartottak turboval.Van
beloluk 12V-s ('90-ig) es 24V ('90 utan). 2400 ccm-es van benzines turbos.
Persze mindket tipus egy-egy kipufogoval rendelkezik, nincs is hely tobbre.
Ha megis negy lenne, az inkabb csak olyan utolag berhelt undoksag lehet...
na az viszont komoly esztetikai hiba!
Az hogy koszos, az nem esztetikai hiba, hanem - ilyen saros idoben -
termeszetes allapot ;-D

Szeretettel: Péter
+ - vpop, BRFK/ORFK (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Százhetvenöt elkobzott autót árverezett el a VPOP Gyorött.
>meghirdetik ezt valahol elotte? vagy csak "szajhagyomany" utjan terjed?
>ennyiert en is vennek trabit.

szerintem torvenyileg kotelezo, de ugye M.orszagrol leven szo ez semmit nem jel
ent. Vagy ha meg is hirdetik, le van valahogy zsirozva az egesz. Persze neked k
ivulrol veletlenul odakeveredonek eselyed sincs, ugyanugy, mint a lakas-elarevr
ezeseknel. Minden ilyen jellegu esemenynel van egy kialakult hiena-kor, akik eb
bol elnek, olajozzak a megfelelo csatornakat, hogy tudjanak ezer forintos Trabi
kat venni... :(

>Az ugyeletes rendor mikor meglatta a rendszamot, csak ennyit 
>mondott : Draga uram, ismerjuk a kocsit es tulajdonosat, de ha jot akar 
>maganak, ne jelentse fel, mert meg csunyabban jarhat.
>Magyarorszag, 2004.
Es ha ismeretlen tettes ellen tesz feljelentest? Akkor legalabb egy rekord mara
d az ugyrol, es ha egyszer valamiert veletlenul komolyabban elakasztjak eros ja
nosunkat, akkor ezt is a nyakaba lehet varrni. Amugy meg hanynom kell az ilyen 
ugyektol, annyira felidegesit, hogy az Atlagember mennyire ki van szolgaltatva 
a hatosag kenye-kedvenek, meg hogy az ilyen keruleti vaganyokat senki nem tudja
/akarja helyre billenteni. 

Anyam meg tavaly oktoberben balesetet szenvedett. Gyorben egy 2x1 savos uton me
nt, ahol szeles savok vannak. Olyan szelesek, hogy egy savban is elfer ket auto
 egymas mellett. Az ut szelen volt egy kis felbontas, anyam index, hogy kikerul
i. Sajat allitasa szerint nem logott at a szembejovo savba, ez a Pug 106 merete
it ismerve hiheto is. Szembol viszont jott egy muszaki vizsga  es kotelezo bizt
ositas nelkuli zsiguli utanfutoval (betonkevero rajta), benne negy reszeg cigan
y. Anyam nem fert el, fel-frontalisan utkoztek, legzsak nyilt, anyam szerencser
e a legzsak okozta horzsolasokkal meguszta. A Lada nehany porges utan megallt a
 padkan, a benne ulo zsiga gyerek meg hanyatt-homlok elrohant, mert ugye ha csa
k holnap jelentkezik, akkor legalabb az ittassagat nem lehet bizonyitani. A nag
yon elmes helyszineloknek mar a baleset tortentekor a helyszinre rohano ocsem k
ereste es mutatta meg a feknyomokat, amik alatamasztottak anyam verziojat. Azta
n kijott az elso hatarozat, hogy anyam a felelos az ugyert. A masodik verzioban
 mar megosztott felelosseg van, de anyam 3 eves autoja totalkaros (alig bukott 
rajta 5-6-700eFt-ot), a kotelezo nem fizet, raadasul ugyanugy 35eFt+3 honap jog
sit akarnak ravarrni, mint a (csak ismetleskeppen) ittasan, kotelezo es muszaki
 nelkul kozlekedo cigo'ra, aki siman elkerulhette volna a balesetet, ha nem res
zegen vezet. 

Na ennyit a kozrendrol. Mellesleg ha az en szelvedomet torne be valaki, onvedel
embol ugy athajtanek rajta utana, hogy meg a nyitott ajtajat is letorjem a saja
t kocsimmal.  Elkepeszto, hova fejlodik ez az orszag. (tudom, lehet mondani, ho
gy konnyen ugatok kulfoldrol. Nem vegleges az allapot, 4 eves munkaszerzodes ne
m egy eletre szol, es eszem agaban sincs itt maradni utana)

Fogash
+ - Re: Opel Kadett (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wednesday 03 March 2004 13:44, kiss.i wrote:
> Olajat nem eszik. Van olyan meres ami
> a motor allapotat mutatja ? 

Lehet a motorolajat elemezni es abbol az okosok mindenfelere tudnak 
kovetkeztetni. Megmerik a viszkozitast, viz-, szen-, oxid-, glikol-, 
nitrat, szulfat, olom, vas, szilicium, alu, rez, krom, on, nikkel, 
molibden, natrium, bor, kalium tartalmat (uff, a vegere ertem:), es 
kisakkozzak belole hogy milyen allapotban van a hengerfej-tomites, 
levegoszuro, huto, befecskendezes, milyen az eges, mennyire elhasznalodott 
az egesz.

Olyan 20 euro korul kostal itt ez a mulatsag.

-- 
Udv, Sandor
+ - Kenmentes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!
A Tesco es az Auchan parkolojaban nyiltak benzinkutak.
Milyen ott az uzemanyag minosege.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: matav-3.matav.hu)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS