Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3624
Copyright (C) HIX
2010-02-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 szabalyok-sebesseg (mind)  44 sor     (cikkei)

+ - szabalyok-sebesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

 Részlet egy tanulmányból, 2007-ből. (HVG)

>  A legtöbb tagállam jó úton halad afelé, hogy az Európai Bizottság
>  céljainak megfelelően 2010-re a tíz évvel korábbinak a felére
>  csökkentse a közlekedés halálos áldozatainak számát. A 2004-ben
>  elfogadott magyar közlekedéspolitikai koncepció ennél szerényebb célt
>  tűz ki: a sérüléses balesetek, illetve a balesetben *elhunytak*
>  *száma* 2010-re legalább 30 százalékkal essen vissza 2001-hez képest.
>  A feladat az eddigi trendek alapján teljesíthetetlennek látszik -
>  véli a Bizottság számára jelentéseket készítő szakértői testület, az
>  Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) 2006-os elemzése, mely azt
>  is kárhoztatja, hogy a deklarált célt még a szakértők sem mind
>  ismerik, nemhogy a közvélemény. Pedig a tét nem kicsi: balesetekből
>  eredően a Közlekedéstudományi Intézet egy korábban elvégzett
>  részletes kutatása szerint évente nagyjából 270 milliárd forint
>  veszteség éri a nemzetgazdaságot, a HVG-nek nyilatkozó kutatásvezető,
>  Holló Péter szerint tavaly az összeg már a 300 milliárdot is
>  meghaladhatta. Ehhez képest Magyarországon - szól az ETSC elemzése -
>  sem a közvélemény, sem a döntéshozók nemigen tartják fontos kérdésnek
>  a közlekedésbiztonságot. "A rövid távon népszerű intézkedések az
>  elfogadottak, például a sebességhatárok emelése, nem pedig a
>  baleseteket megelőző lépések. A döntéseket hatásvizsgálatok nélkül
>  hozzák." Az Európai Bizottság közvetlenül is kárhoztatja például azt
>  a 2001-es KRESZ-módosítást, amellyel a lakott területen kívül 90-re,
>  autóúton 110-re, az autópályákon pedig 130-ra emelték a
>  sebességhatárt. Az ETSC szerint a korábbi trendek alapján úgy tűnik,
>  hogy ennek a lépésnek havi húsz halott az ára.


A KSH ilyeneket mond: 
 a balesetek száma 2001-ig nagyjából stagnált, majd folyamatosan 
emelkedett 2007-ig, 2007-től folyamatosan csökken és mostanra teljesült 
a 30%-os előirányzat. A balesetek 92 százaléka a járművezetők hibájából 
történt, a leggyakrabban nem megfelelően választották meg a sebességet. 
*A balesetek 64 százalékát személyautósok okozták. *A meghaltak 43 
százaléka vétlen volt. Az életüket vesztett személygépkocsi-vezetők 59 
százaléka, az áldozatul esett elöl ülő utasok 47 százaléka, a hátul ülő 
utasok 82 százaléka nem használta a biztonsági övet.



Üdv,  Triznyak

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS