Sziasztok!
Miki, irod:
: Marky, nagy vagy, megvan a megoldás !!!!
Koszonom, de inkabb a gugli erdeme, mint az enyem. ;)
: A dióda frekije pásztáz egy sávot periodikusan.
: Mire a fény visszaér, a dióda frekije már odébbmászott.
:
: A távozó és fogadott frekik különbsége adja a távolságot.
A hagyomanyos radar pont igy mukodik, csak a frekik kulonbseget nem
latja az elektronika (lasd lejjebb).
: Bár ehhez folytonos üzem kell, rossz a jel-zaj viszony,
: és nem tudod milyen frekit keresel autokorrelációhoz,
: hiszen éppen a freki maga hordozza az infót.
A hagyomanyos radarnal a trukk az, hogy a pasztazast egy fureszfog-jel
muveli, amit raeresztenek a VCO (voltage controlled oscillator)
bemenetere. Ennek a kimenete tehat a pasztazott freki (szep angol
kifejezessel chirp signal, mert a gyorsan felfuto frekvencia
madarcsicsergesre hasonlit, ha a hallhato tartomanyban muveljuk ezt).
A vevooldalon a demodulalt jelet korrelaljak (tudjuk, hogy milyen
fureszfogat keresunk, dopplert elhanyagoljuk) es a korrelacios maximum
helye adja a futasidot. A nagy otlet az, hogy a demodulator+korrelator
egy blokk, igy nem kell zajos jelet eloszor demodulalni, es utana
korrelalni, hanem egyszerre tortenik minden (ugyanigy, a GPS vevoben is
egyszerre kell demodulalni+korrelalni, mert a jel a termikus zaj alatt
van). Hogy ezt optikailag hogyan csinaljak, passz. Van egy olyan sanda
gyanum, hogy az elektronika olcsobb az optikanal, igy pusztan ezen
megfontolasbol az olcsobb lezeres tavolsagmerok impulzussal kuzdenek
interferencia helyett (de ez megint csak sejte's a reszemrol).
Udv,
marky
|