Kedves Margó,
> Akkor ha jól értem, az Elmefitnessel eredményesen javítható pl. a dislexia?
Leírom a tapasztalatainkat: voltak vizsgálataink hiperaktív,
figyelemhiányos gyerekekkel, akiknek (nem mindegyiknek) dislexiás
problémáik is voltak.
Érdekes volt, hogy korántsem egyformán reagáltak és különböző
eredményt értek el a kiértékelés szerint. Mindenkinek megvannak a maga
nyitott és kevésbé nyitott csatornái... volt, aki pl. az alfa (kb. 10
éves kor alatt a théta) visszajelzésére reagált a legjobban, másnál
pedig éppen ez volt a blokkolt hatás... és pl. a vizuális játékok
kötötték le.
Ennek megfelelően érdemes velük foglalkozni, nemcsak az Elmefitness
keretein belül.
Tehát először is egy teszt leckével fel tudjuk mérni ezeket a
beállítódásokat, majd a kiértékeléssel meg tudjuk határozni azt az
irányt, amiben a legjobban tud haladni.
Fontos, hogy az Elmefitness nem avatkozik be vagy stimulál, pusztán
mér és visszajelez, ezért valamilyen szinten mindenképpen szükség van
a felhasználó aktivitására. Szerencsére az (egyszerű) játékok
többnyire le tudják kötni a gyerekek figyelmét, 10-15 perces leckékkel
lehet valamelyest haladni.
Minél inkább sikerül tudatosítani a gyakorlóban, hogy milyen érzetek,
szellemi állapotok milyen visszajelzéssel vannak kapcsolatban
(szubjektívan, nem tudományos szinten), annál nagyobb az esélye, hogy
képes legyen önerőből "átkapcsolni".
> Ha a gyerekekkel középvonal keresztező agytorna gyakorlatokat végeztetünk,
akkor sok esetben a probléma csökken, vagy megoldódik.
Igen, sok esetben ez jótékonyan hat, az Elmefitness-ben is van ilyen
vizuális gyakorlat.
Ez is az egyik jelentősége a lemniszkáta (végtelen jele, fektetett
nyolcas) szimbólumának, amely pl. a Tarot Mágus lapján is gyakran
megtalálható.
Ami az egyik évszázadban mágia, az a következőben már tudomány is lehet!
:)
> Ami viszon hatalmas gond: az agyi integrációs gondokat a frusztráció,
a
stressz is okozza. Márpedig, ebből ezeknek a szegény gyerekeknek bőven
kijut a mai iskolában!
Sajnos erről az oktatási rendszer egyoldalúsága is tehet.
Amennyiben a gyermek képest valamelyest relaxált állapotban maradni,
lenyugodni (kortól, hajlamoktól is függ), a természetes befogadó
készsége rávezeti saját tudatának uralására... amit később akár
légzőgyakorlatokkal is el tud majd érni.
Privát levelezésben egyeztethetnénk egy próba és kiértékelés lehetőségét.
Egyébként érdekes volt rájönni, hogy a két agyfélteke
összehangolásában miként is segít a mantrázós meditáció (amit pl. a
TM-esek is használnak jó eredményekkel), egyszer még kisebb agyi
sérülés esetében is képes volt az összehangolásra.
Ha jól csinálják a mantrázást, a tudat egyszerre képes relaxált
állapotban a mantra szóbeli jelentésére vagy legalábbis a belső
verbális működésre ráhangolódni (ez a bal agyféltekéhez tartozik),
illetve a ritmusára, "zeneiségére" figyelni (ez a jobb agyféltekét
aktiválja)... lehet mondani, egyfajta "belső monológ a világ
együttrezgésével".
Amikor a szövegre figyeltem, az EEG visszajelzés (sztereo hang vagy
napocska a képernyőn) kimozdult a bal agyfélteke felé, amikor szinte
öntudatlanul a ritmusra, akkor a jobb oldalra tért ki. Így pontosan
meg lehet tanulni a "célzást".
(Energetikailag még lehet tovább fokozni a hatást - pl.
légzéstechnikával -, de az már haladó szint)
Szeretettel egyre jobban:
Lovass Laci
|
NO...néztem a filmecskét, amit kb 3 évig forgattak dél-
nyugat afrika egyik pingvin költőhején, két csemetét
kísértek figyelemmel, születésüket, felcseperedésüket,
majd mikor eltüntek - nem tudni hova - vissza tértüket
két év múlva ugyanide
s család alapítását a lánynak s utolsó napját pont aznap
fiu testvérének, aki betévedt lakott területre, majd
azért vissza talált és közben nem tudta - nem is figyelte,
hogy társai nincsenek a vízben, mind a sziklákon toporogtak,
hogy fóka áll lesben a szük öböl bejáratnál, így szépen
méltóságteljesen tipegett a vízbe...utoljára...Laci
nem tudtam mit gondoljak, érezzek, mert pár hete fóka
kolonia egyik kicsinyének sorsát vetítették...
akkor is láttam ahogy elkap fóka pingvint...de más volt
a nézőpont...hm..
Egy befolyásos gyáros kérdezte egyszer a Mestertől:
- Mivel keresed a kenyeredet?
- Semmivel.
- Nem lustaság ez? - nevetett fel a gyáros gúnyosan.
- Az ég szerelmére, már hogy volna az! A lustaság általában a nagyon aktív
emberek bűne.
Később a tanítványoknak még ezt mondta:
- Ne csináljatok semmit, s minden megvalósul általatok. A semmittevés nagyon
is sok munkába
kerül. Próbáljátok meg!
|