Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2218
Copyright (C) HIX
2004-06-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 metro, dizel (mind)  59 sor     (cikkei)
2 kormanycsere (mind)  13 sor     (cikkei)
3 Off topoic Re: Budapest szinei (mind)  24 sor     (cikkei)
4 H2 + Scorpio dizel (mind)  23 sor     (cikkei)
5 sziasztok (mind)  3 sor     (cikkei)
6 re: Volvo, stb (mind)  11 sor     (cikkei)
7 Re: Volvo stb. (mind)  15 sor     (cikkei)
8 zaszlok, egyebek (mind)  94 sor     (cikkei)
9 Horpadas eso (mind)  19 sor     (cikkei)
10 Baloldali szokasok (mind)  11 sor     (cikkei)
11 re: diesel (mind)  37 sor     (cikkei)
12 re: Javitas horpasztas (mind)  34 sor     (cikkei)
13 re: re:metro + balkez (mind)  28 sor     (cikkei)

+ - metro, dizel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akos irta:
>Van egy mindezeknel erosebb erv, ami "mindent visz": az a szemet
>pufajkas banda kezdte el...
>Mit nekunk EU tamogatas, rohogve visszafizetjuk, ha ezzel
>megmutathatjuk nekik.
Na azon, mi kisemberek szivnank, mert a penzt (~400 milliard forint)
hirtelenjebol a mi zsebunkbol vennek ki. Ugyanis a koltsegmegoszlasok
jelenleg igy neznek ki:
75% Europai Feljesztesi Bank
25% Magyarorszag (2/3 allami garancia, 1/3 fovaros)
Ebben nincsenek benne az uj szerelvenyek, amiket kulon vasarol a BKV Rt.
Most kepzeld el ezt visszafujni, es sajat (magyar) zsebbol kiperkalni az
egeszet. Nem mindegy, hogy egy ev alatt kapod elo a penzt, vagy 25 ev
alatt visszafizeted a hitel reszet.

>Upsz! Milyen dizel az? Enyem 2.1TD 12V es nem hajlando 7 fole menni, se
>varosban se otopalyan ha 3000 kornyeken jarok hiszen az csak 130km/h
>otodikben.
Valami baromi elavult dizel lehet, szidom is eleget emiatt :((( 
Amugy soros, 4 hengeres, 8V, turbodizel, 2498 ccm, motorszam LA61...,
92 LE / 200 Nm. A turbo kicsi pluszt ad, inkabb mindenhol egy kicsit,
semmint nagy ugras valahol. A kocsi amugy 1325 kg uresen, tehat velem
egyutt is lazan 1400 kg felett van, igy lomha. A motort uresen is csak
kb. 3600-ig tudom porgetni. Amugy 3000-es fordulatnal 135 km/h korul
megyek, a vegsebessege 160 km/h 3400 korul. Az adagolot a jovo heten
ujitattom fel, kivancsi vagyok lesz-e eredmenye a dinamikara es a
fogyasztasra. Varosban atlag 10 liter eszik nalam, elozo tulajnal
13-at evett. Igaz o hideg mocinal is nyomta a pedalt 2500-3000-ig :(

Fogash irta:
>A Scorpio nekem erosen Ford AG-Koln...
A Ford eredetileg amerikai auto, tehat hiaba Europaban gyartjak (most
speciel Nemetorszagban), attol meg amcsi marad. Igaz, az europai
stilusnak megfelelo autokat gyartanak, mert mast nemigen lehetne itt
eladni. Ugyanugy a Mazda-ra is japant mondunk, pedig Angliaban is
gyartjak. Az Audit TT-re is nemetet mondunk, pedig Gyorben gyartjak ;)

>de igen nyugodt ember lehetsz te, ha eleg a 2000rpm alatti mutatvany is.:-)
Nekem messze menokig nem eleg, csak hat hiaba nyomom jobban, ugysem megy
annyival jobban, mint amennyivel a fogyasztasa no :( Amugy bosegesen meg
lennek elegedve, ha nem dizel 2.5TD-m lenne, hanem 2.5T benzines :))) A
fogyasztasa ugysem lenne ennel tobb (atlag 10 liter), igy ezt mar ugymond
megszoktam ;) Az egyenisegemhez es stilusomnak a benzines motor felelne
meg, de mint tudjuk az ember lehetosegei korlatozottak. Jelenleg orulok,
hogy ez megvan, kipofozgatom, aztan amint lesz lehetosegem valtok.

Amugy a dizelben azt tetszik (jujj ilyet irtam volna?), hogy kis fordulat-
szamon is jol autozhato, es ehhez kis fogyasztas jarul (kiveve az en autom).
Csak ne lenne olyan rovid valto hozzajuk :((( Hiaba a 200-300-400 Nm, ha
egyszer az 50 km/h-hoz is mar harmadikban kell lennem :((( Utana a 4-ik, es
5-ik mar jo hosszu attetelu, ott mar nemigen kell valtani. Ott mar
kenyelmesen autozhato, csak az indulasos remalom ne lenne. Benzinesnel
viszont barmikor visszakapcsolhatok, porgethetem akar 6000-ig ha kedvem
szotyan, es kozben megy mint a hulye gyerek :)))))) Itt a harmas vege
altalaban 100-160 km/h kozott van :)))) A feeling nem osszehasonlithato!

Amugy junius 3.-an Scorpio talalkozo lesz a Pilisben, ha valakit erdekel!

udv: Aleox
+ - kormanycsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Nemes Marcus
>U.I.: Nemetorszagban a kozterulet-fenntartok so:pro"kocsijai is
>joreszt jobbkormanyosak.
Ebben az uj unimog a csucs, kiveszed a kormanyt es atrakod a masik
oldalra (a pedalok elsulyednek a padloban, es a masik oldalon levok
jonnek elo).
Gyenge utanzat az aston martin, ahol beviszed a gyarba, es atszerelik
a masik oldalra a kormanyt :-)

A'kos

--
Ákos Szalay
+ - Off topoic Re: Budapest szinei (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia Nagyak!

>>>>>
> Egy ideig nagyon csodalkoztam, hogy miert vannak a bpi
> hidak egyfolytaban _roman_ zaszlokkal fellobogozva...

	  Igen, rettenetes! En meg tovabb szoktam szoni ezt a
	gondolatot: roman zaszlo Magyar Villamosmuvek emb-
	lemaval a kozepen... Ugy kellene az egeszet lecserel-
	ni/attervezni, ahogy van! Egyszerre siralmas es megte-
	veszto.
>>>>>
Vaze, komolyan momndom szanalmasak vagytok. Egyreszt az MVM logojat nehez ossze
teveszteni a bp-i cimerrel (amire Te gondolsz, az valszeg az Elektromos Muvek),
 masreszt tudtommal Bp fovaros zaszloja korabbi keletu, mint a roman. Most akko
r hol is vannak frusztralt es kishitu emberek? Ha nagyon nem birjatok elviselni
 a hasonlosagot, szoljatok Nastase-nak, valtoztassanak ok...

BTW, Nagyak, neked milyen szinu a Stilo-d?
--
Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - H2 + Scorpio dizel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Fogash irta:
>Utananeztem, a H2 a Chevrolet Tahoe nevu full size SUV technikajara epul.
Szep
>nagy, de toredeke a H1nek.

Igy van. Es mar futnak a H3 probaautok, amelyek a kozepkategorias Chevrolet
Trailblazer / GMC Envoy alapra epulnek. Mi lesz ennek a vege? Daewoo Matiz
alapra epulo H9-es?

Aleox irta:
>Csak erdekessegkeppen kozlom, hogy ez a motor
>egy korai Fiat motor a 90-es evek elejerol. ;) Mivel az amcsik nem
>gyartanak dizelt, ezert annak idejen a Fiat-tol vettek a motort, es
>azt szereltek a Scorpiokba

A 80-as evekben a Ford Sierrakban levo dizel motorokat a Peugeot gyartotta.
Nem lehet, hogy a Scorpioban is meg a Peugeot motor van?

Udv.

Jozsi
+ - sziasztok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

meg tudna valaki mondani nekem-lehetoleg szakember-, hogy egy chip-tuning
mennyit dob az auto motorjan? Esetleg nem a loero-nyomatekot dobja meg,
hanem a gorbeket lapositja ki?
+ - re: Volvo, stb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>hiaba van nekem gumilapom, a hatso ablaktorlot intervallumosan
>>kell jaratnom vizes autopalyan.
>A 3-5 ajtos karosszeria-formanal mindig koszolodik a hatso
>ablak,mert a kocsi szekreny mogotti orvenyek mindent felkavarnak
>a kocsi hatfalara.

Hat, nem tudom a tobbinel hogyan van, de az XM-en (es a BX-en is) 60 folott
mar semmi sem hullik a hatso ablakra...

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Re: Volvo stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Aztan szinten a 90es evek elejen a Fiat megjelent a Cromaban
> a vilag elso commonrail dieseljevel, a 2.0TDID-vel, de ez mas
> autoban nem szerepelt, a tudomany legkozelebbi felbukkanasa
> az 1.9JTD lett.
  
Csak  apro megjegyzes: a Croma TDid motorja kozvetlen befecskendezeses
(inizione diretta), _nem_ common rail.

Civil Hummer H1:
http://rangers.hu/album/vt_2001/P1010005.jpg
http://rangers.hu/album/vt_2001/P1010006.jpg
http://rangers.hu/album/vt_2001/P1010007.jpg

-- 
Üdv: Gabor - mailto: - http://www.rangers.hu
+ - zaszlok, egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mit nekunk EU tamogatas, rohogve visszafizetjuk, 
>ha ezzel megmutathatjuk nekik.
Ennek en is realis veszelyet erzem, de ez a tema nagyon nem autos, szerintem ha
nyagolhatnank...

>A masik moka a parkolohazak es az autopalyakapuk.
Akkor gyere nyugodtan! A kapuk mar nem mukodnek (vagy: most eppen nem mukodnek)
, parkolohaz meg az egesz orszagban is csak 1-2db akad...

>Apropo, Angliaban ha automata autoval mesz vizsgazni, 
>akkor olyan jogsit adnak, amivel nem vezethetsz kezi valtost.
Ez nalunk nem igy van?

>a Peugeot (?) reklambeli agyonkalapalt kocsi
Pug 206, amit egy Hindustan Ambassador-bol kalapal ki ifj. Kabir Bedi.

>Amit nem tudok, hogy vezetooldali 40%-os
>offszetu torestesztnel melyik oldali kormany jobb elvileg. 
Az elol keresztben levo motorok eseteben a motor mindig a kocsi jobb elejeben v
an. Ez azert van, mert a motor forgasiranya igy megegyezik a kerek forgasi iran
yaval, meg lehet sporolni +1 fogaskereket, ami suly, zaj, koltseg. Utkozes eset
en azert jobb ez az elrendezes, mert a motorterben a vezeto elott a valto van, 
ami kisebb, mint a moci, kesobb kezdi a pedalokat a vezeto labara tolni. Az uta
snal nincs pedal, tehat egy teljes feluletu utkozesnel kb ugyanolyan mertekben 
csokken a labteruk.  Jobbkormanyos epitesnel ez gaz, mert a motor es a pedalok 
ugyanott vannak, egy vezetooldali 40%os utkozesnel tehat a jobbmotor-jobbkorman
yos auto veszelyesebb a vezeto labara, mint a balkormany-jobbmotor. 
Menetir. szerint bal oldalra epitett motor egyedul a Hondakban van, de a Honda 
visszafele is forog! (exijtarcsa-oldalrol nezve oramutatoval ellentetesen) Igy 
a jobbkormanyos Honda uo biztonsagos, mint a balkormanyos Mazda, de biztonsagos
abb a jobbkormanyos Mazdanal. 
Az igazi megoldas megiscsak  a _hosszaban_ beepitett motor, mert ez hatramaszas
 kozben szepen elkaristol a ket utas kozott, nem akar rajuk maszni...

>Szerintem tortenelmileg eleg sok varosnak es megyenek
> van zaszlaja, cimere. Miert pont budapeste ne lenne.
A megyei/telepulesi zaszlok altalaban egyetlen alapszinen, (tobbnyire feheren) 
hordozzak a megye/telepules cimeret, a szegelyuk meg piros-feher-zold rojtos, v
agy haromszoges. Nagy-Mo tortenelmi varmegyeinek zaszlaja mind ilyen. A haromsz
inu, savos lobogok altalaban a nemzeti lobogok, tudtommal Mo-on csak Bp hasznal
 ilyent varosi zaszlonak is. Egyekent a "bpnek szuletese ota" az milyen evszamo
t takar? Es miert kell minden napra kint hagyni a lobogokat? Gyorben csak a Var
oshazan van a varosi lobogo, satoros unnepeken is csak a nemzeti kerul mindenho
va. Es ha egy hulye turista eljon, akkor a "roman" zaszlok miatt tuti keverni f
ogja Budapestet Bukaresttel... :(

Tegnap lattam eletemben eloszor egy igazi amerikai jobbkormanyos autot! Chevrol
et Lumina volt (Opel Omega-meretu dog), eleg ujnak tunt, es hatarozottan jobbko
rmanyos volt. Tudtatok hogy Azsiaban a Daewoo Matizt is Chevy logoval aruljak?

>Ha az izzoszal korul van egy uveg bura, akkor az UV szurve van. Marpedig
>bura nelkuli izzot nemigen arulnak... :D
Mint a nitrogentoltetu gumi. En bena vagyok, csak 80%os nitrogennel jarok...

Vettem egy autos ujsagot. Angol lap, a cime nemes egyszeruseggel CAR. 8USD az a
ra, ez most nagyjabol 1700Ft-nak felel meg. Egy auto-magazin mennyi most otthon
? 6-700Ft? Ez a lap 210 oldal, es egy lapszamon belul (csemegezek) tartalmaz:
Osszehasonlito tesztek:
Porsche GT vs Ferrari Enzo vs Mercedes SLR 
Aston Martin DB9 vs Bentley Continental GT 
BMW X3 vs BMW X5
Tesztek: 
Koenigsegg CC8S, Caterham R500, Mini Cooper kabrio, Chrysler Crossfire Roadster
, Audi RS6+, Smart Brabus Roadster, Bentley Arnage T
Egyebek: 
- Nagy attekintes, rovid ismertetok, hogy mit lehet kapni 10k font arban haszna
lt nagyagyuk kozul: Impreza WRX ('94-00), P928S4 ('86-92), M-B G-klasse ('81-91
), MX5 ('98-01), BMW M3(E36 '94-95), Volvo 850 T5/R ('95-96), Caterham 7 ('80-9
2), Audi Cabriolet ('92-00), Mazda RX-7 ('91-03), Jaguar XJR ('94-97). Ezek az 
audit meg a mercit leszamitva mind-mind 7 masodpercen beluli (0-100kmh) autok! 
(korabban csinaltak ugyanilyent 20k-ra is, abban mar volt F328, M5 is)
- Elmenyautozas Walter Roehl-lel a Nurnburgring-Nordschleife-n (jelenleg a Pors
che vezeto tesztpilotaja), 911 GT3-mal.
- Egy foszer megvette maganak Schumacher 2001-es F1 versenyautojat, az ujsag do
kumentalta a szemelyre alakitas folyamatat, meg persze a vezetes elmenyet. Enne
k kapcsan kicsit az autot is bemutattak, osszehasonlitva a 360-nal (utcaival es
 Stradale Challenge-vel is), az Enzoval, a Maserati MC12LM-mel. Maranelloi kori
dok:
360: 1'30", 360SC: 1'27", Enzo: 1'25", MC12LM: 1'13 (ez mar versenyauto, nem ut
cai!), F-1: 0'55"  Kicccsit gyorsabb...

Szoval kivonatosan ennyi _egy lapszam_ tartalma, meg persze mellette a szokasos
 sok apro hir, arlistak, stb, 2-2,5 otthoni 60oldalas vacak (vagy ha ugy tetszi
k, ket doboz cigaretta) araert. Nalunk miert nincs ilyen ujsag? Sot, maga az Au
to-magazin is miert csak 30%ot vesz at az auto motor und sport-bol?

Nemtom irtam-e mar: megejtettem az elso ujratankolasomat az uj automba. 1.7-16V
, 4seb. automata, 120LE, allandoan klimaval. 20km-es autopalyak egyenletes 120k
mh, 20 km varosi foutvonali (lampamentes) autozasok 30-100kmh kozott mozogva. F
ordulat vegig 2-4000 rpm kozott, padlogaz soha. 394 km-re 39 litert tankoltam. 
EZ TIZ LITERES FOGYASZTAS es kozben lassu voltam, mint egy nyugdijas postas es 
ovatosan bantam az autoval, mint a himes tojassal. Erre verik magukat a japanok
??? Mennyit enne, ha hajtanek? 
Fogash
+ - Horpadas eso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Marky!

>Teeby irta:
>: Ugy tudom nyugaton a biztositok, ha lehetseges a horpadaskihuzas,
>: akkor nem fizetik ki az anyagfolytonossagot befolyasolo javitast,
csak
>: a kihuzast.
>
>Ezt nem tudom. Viszont a jegeso azt jelenti, hogy nem csak egy
horpadas
>van a kocsin, hanem sacc per kabe 500. Ennek a kihuzasi koltsege
esetleg

Nem gondoltam maskepp en sem.
Nalunk annak idejen ez egy jo marketing duma volt.
De attol ez igaz lehet igy, mondjuk egy egyszer horpadt sarvadore,
vagy motorhaztetore...

teeby
+ - Baloldali szokasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>hogy varatlan veszhelyzet eseten az ember automatikusan balra ugrik
>(balra rantja a kormanyt), ami baloldali kozlekedesnel le az utrolt
>jelent, mig jobboldalinal neki a szembejovonek.

Szerintem ez szarmazhat az evezredes baloldali szokasokbol.
Mert en meg azt olvastam, hogy az oseink szokasai, tettei, genetikai
szintu informaciokent van eltarolva bennunk.

teeby
+ - re: diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Hmmm, tudtommal egy dizel csak 4000-ig (modern dizelek max. 5000-ig)
>  porognek, tehat a 3700 igenis nagyon magas fordulatszam!
--------
Megneztem a Data-ban, es ugy nez ki, hogy forditva van a dolog. A 
regebbi dieselek altalaban tobbet forognak a maiaknal.
VW 1,6D 1980-bol: max teljesitmeny 4800ford., leszabalyozasi fordulat 5350.
VW 1,9 TDI PD manapsag: max teljesitmeny 3700-4150ford. (teljesitmenytol 
fuggoen), leszabalyozasi fordulat 4500.
A tobbi tipusnal is nagyjabol ezek az aranyok. ( Mercedesnel szinte 
100%-os az egyezes) Az 1,5-nel kisebb diesel motorok valoban tobbet 
porognek.
---

> > Csak erdekessegkeppen kozlom, hogy ez a motor egy korai Fiat motor
> > a 90-es evek elejerol. ;)
>  Nem VM? A 90es evek elejen a Fiat konszern a VM-tol vette a 2.5os
>  dizeljet, ez dolgozik az Alfa 155TD-ben is.Aztan szinten a 90es evek
>  elejen a Fiat megjelen t a Cromaban a vilag elso commonrail
>  dieseljevel, a 2.0TDID-vel, de ez mas auto ban nem szerepelt, a
>  tudomany legkozelebbi felbukkanasa az 1.9JTD lett.
------
Nem VM, A Cromaban volt ez a motor, Fiat fejlesztes. (2499ccm, motkod: 
8144.91) A Scorpioban magasabb fordulaton, kisebb a teljesitmenye.
Max teljesitmeny : 4200fordulat, leszabalyozasi ford: 4800. Ha nem forog 
3500 fole, akkor komoly bajok vannak a motorrral/adagoloval. A 12 
literes fogyasztasrol nem is beszelve. Annyit talan meg ugyanekkora 
benzines sem fogyaszt. (atlagban)

A 2,0TDID nem commonrail diesel!!!! Teljesen sima mechanikus (VE 
4/11-es) Bosch adagolo van rajta. Amiben vilagelso volt, az a 
szemelyautoban kozvetlenbefecskendezeses dieselmotor. ( annak minden 
gondjaval-bajaval)


Udv,  Triznyak
+ - re: Javitas horpasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Azt hasznaltam is, arultam is (amikor, es ez nem titok, a Wu:rth-nel
>  dolgoztam), az esetek jelentos reszeben nagyon szep eredmenyt lehet
>  elerni vele. De vannak esetek, amikor egyaltalan nem is hasznalhato.
>
>
>
--------
Kozelebb jarunk a valosaghoz, ha azt mondjuk, hogy vannak esetek amikor 
hasznalhato!!!! Sajnos a horpadasok tobbseget nem lehet vele "szep 
eredmennyel" eltuntetni, tobb esetben inkabb csunyabb lett a serules. 
Csak szabalyos alaku, "eppenhogy" horpadasokat tud "szepen" kihuzni, de 
akkor sem nyomtalanul. Az ajto belenyitasos serulesekhez teljesen 
alkalmatlan. Es a Wurth-nel kuva draga a speci lemezollo. ( az egesz 
keszlet olyan barkacs holmi kinezetu, egyedul az ara professzionalis)
---

>  Megjegyzem: Ho:dlmayr. E nelkul. Mindenki rosszul tudja..

>  Amugy en jartam ugy, hogy az eredetvizsgat kihoztak frankon,.......
>  .....tudtam, de az eredetvizsgat nem en csinaltam.
>  Ejnye bejnye az az eredetvizsgaloknak,........
-------
Megjegyzem:  _Eredetisegvizsgalat_
---

>  Mint irtam egy bizonyos mervu es fajtaju serules utan mar nem
>  ertekesitheto tovabb az auto privat vegfelhasznalonak.
-------
Mint ahogy az eredetisegvizsgalaton sem szabad/NA kiadni A. minositesu 
jarmukiserolapot, ha heggesztett az alvazszam.

Udv,  Triznyak
+ - re: re:metro + balkez (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

--idezet--
> Felado : 
>No, ezert alakult ki a balodali kozlekedes.
>Egyszeruen a balkezeseket kirekeszto, diszkriminativ felfogasbol ;)
Olvastam valahol egy tudomanyos kiserletrol, ahol bebizonyitottak,
hogy varatlan veszhelyzet eseten az ember automatikusan balra ugrik
--idezet--

Igen, ez igy van. Kulso kenyszer nelkul, a normalis emberi leny balra
tart. Nem politikailag.
Ha megfigyeljuk, egy tokures etterem is jellemzoen balrol kezd felteni.
A magyarazat a tobbsegeben jobbkezes emberi fejlodesben rejlik. Ugye a
jobb kezben volt a bunko, ha bement a barlangba - esetleg idegen
barlangba -, tehat a jobboldala vedett volt. Bal oldalat a barlang
falaval vedte. Szuksegszeruen, a (nem politikailag) balra tarto ember
nagyobb valoszinuseggel maradt eletben. Manapsag is igy van ez, ha
idegen helyre mesz, figyeld meg, a jobbkezesek balra tartanak, a
balodali fal mellett igyekeznek elore, jobbkezukben meg valamit -
slusszkulcsot, szendvicsestanyert - markolasznak. A balkezesek szeretnek
(nem politikailag) jobbra tartani.
De hogy a (nem politikailag) jobbra tarto kozlekedes mennyiben jobb,
mint a (nem politikailag) balra tarto, az nem vilagos elottem. Hiszen a
(nem politikailag) balra tarto kozlekedesben, meg a (nem politikai)
valtas idejere is az - tobbnyire - erosebb kezeddel tartod a (nem
politikai) kormanyt...
Erdekes...

Szeretettel: Péter

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS